План конспект урока английского языка в 5 классе по теме телевикторина

Обновлено: 01.07.2024

Краткое описание: Цели: -практическая: развитие коммуникативных умений, развитие умений восприятия и понимания иноязычной речи на слух; -развивающая: развитие психических процессов (внимания, мышления, памяти); -воспитательная: воспитание мировоззрения по теме, воспитание чувства прекр

План-конспект урока по английскому языку в 5 классе

Тема: Телепередачи. То, что я люблю.

-практическая: развитие коммуникативных умений, развитие умений восприятия и понимания иноязычной речи на слух;

-развивающая: развитие психических процессов (внимания, мышления, памяти);

-воспитательная: воспитание мировоззрения по теме, воспитание чувства прекрасного;

-образовательная: повышение общей культуры, расширение кругозора, развитие активной личности.

-развить коммуникативные умения;

-развить умения восприятия и понимания иноязычной речи на слух.

-доска, учебник, мультимедийное оборудование, видео- и аудиозаписи.

-Good morning, kids. Take your seats. Be very attentive today, cause we have much work to do.

-And now I want you to look at the blackboard.

12.30- "Mickey Mouse"

16.35- "The Jungle Book"

18.25- "Felix the Cat"

20.20- "Beauty and the Beast"

Use the model and say what time are these programmes on.

e.g. "Shrek" is on at six o'clock.

-"Toy story" is on at quarter past eight.

-"Peter Pan" is on at quarter to eleven.

-"Mickey Mouse" is on at half past twelve.

-"Bambi" is on at five past two.

-"The Jungle Book" is on at twenty-five to five.

-"Felix the Cat" is on at twenty-five past six.

-"Beauty and the Beast" is on at twenty past eight.

-What are we going to speak about today?

-Yes, we will speak about the cartoons.

-Now we are going to watch small pieces of cartoons. Your task is to say the title of the cartoon, name the main characters and speak about the plot.

-"Mermaid": the main characters are Mermaid, Prince, King and Witch. Mermaid fell in love with Prince and gave her voice to Witch in order to become a girl, not a fish.

-"Happy Feet": the main character is a penguin. He could dance from his birth, and other penguins laughed at him. But when he grew up, he became famous.

-"Madagascar": the main characters are lion Alex, giraffe Melman, hippo Gloria, zebra Martin and four penguins. These animals escaped from the zoo and tried to live in nature.

-"Shrek": the main characters are a green ogre Shrek, princess Fiona. Shrek lives in the swamp. He rescued the princess and fell in live with her.

-Thank you, pupils. You worked well.

-At home you were to read the text. Now we are going to do some exercises.

are you? W hat ‘s the weather l ike today? The weather is fine. It is co ld and sunny.

May be cartoons ? Or News pr ogramm ers? Or m ay be a Com edy?

Today we sha ll have a less on accordi ng to our topic “ Television” and we shall

speak about TV cha nnels and programm es, about your favourite TV channel and

Listen to m e attentively and repeat afte r m e all together.

Ученики повт оряют за у чителем и произносят и ндивиду ально слова

The news, a car toon, a m usic program me, a sports programm e, a nature

programm e, a talk show, a quiz show , a talent show, a fairy tale.

Выполнение упр ажнени й на закреплени е пройденного лексического

- Every day we watch T V. Somebody likes cartoons, som ebody an action film , an

adventure film , a horror film , a detective fil m . And what ty pes of film s are they?

Open your boo k, page 79 , ex. 3 ( фр онтальная работа )

- Now, look a t the board and tell m e what kind of pr ogramm es are they?

- Very good! Than k y ou very m uch! ( фронтальная работа )

Model. Do y ou love/ like/ enjoy romantic film s (adventure, horr or, action,

  • Для учеников 1-11 классов и дошкольников
  • Бесплатные сертификаты учителям и участникам

Учитель: Тарасевич Марина Александровна, ГУО “ Обуховская средняя школа”

Тип урока : комбинированный

Цель урока :предполагается, что к концу урока учащиеся расскажут о своих предпочтениях в просмотре телепередач.

развивающая: содействовать развитию способности к критическому мышлению, анализу, развитию памяти и внимания

воспитательная: способствовать формированию толерантности к мнению других людей и развитию умений учащихся работать в парах.

Материалы и оборудование: презентация, MultiBoard , раздаточный материал, учебник 5 класса на повышенном уровне, автор Демченко

Структура урока

Целевое содержание этапа урока

Good-morning, pupils! I’m glad to see you! Sit down, please. Who is absent today? How are you? How’s your mum? (T – Ps, P1-p2..)

What do you like/hate doing at the weekend? Let’s see. I love watching TV! And you? Listen to the song and guess the topic of our lesson. Right you are. We’ll speak about TV programmes. What else are we going to do at the lesson? ( T – Ps , P 1- p 2..)

- прослушивание аудиотекста и озвучивание темы и целей урока

Проверка домашнего задания

Постановка цели занятия перед учащимися

Основной этап урока

Ознакомление с новым материалом, тренировка и применение изученного

Презентация нового материала

I love watching TV programmes. There are many of them. Let’s see, listen and repeat. To improve your pronunciation work in pairs and read TV programmes in pairs. Let’s play a game. Look at the board and match the word to the picture, then do the test (T-Ps., P1-P2)

-произношение ЛЕ за спикером, затем в парах

Семантизация нового материала

Super! Take your phones and do the test, only the first part. You’ve got a minute. ( приложение B) Write your points in the list of paper. ( Приложение A). You have got the second exercise. Fill in the mind-map, using TV programmes. Let’s check. Write in your points.(T-P1, P2…)

- учащиеся выполняют первую часть теста в мобильном приложении, его результат они узнают сразу и вписывают количество баллов в оценочные листы

- учащиеся заполняют карты-схемы, результат учитель показывает на доске, результат вписывается каждый раз после проверки упражнения

Систематизация нового материала

I’ve got a friend from England. Her name’s Kate. She enjoys reading the TV guide. Let’s match programmes to the pictures. Listen to Kate. She forgot smth to tell us. What doesn’t she mention? Listen once again and write in your answers. (Приложение C) Check

Kate also has got a friend. His name’s Alex. Let’s see what he likes, dislikes… Do the second part of the test.Write in your answers. Check yourselves. Finally, replace the words in bold.(T-P1,P2…) These words in bold are pronouns. Look at the blackboard. They can be personal (I, we..) and object. We say “I”, but give “me”. Let’s see together and play the game. Split the words in two groups. ( Приложение E) Finally, take your lists and fill in the object pronoun.(T-Ps, P1-P2, P1,P2..)

- Прослушивание аудиотекста и выполнение задания (закончить предложение, соотнести слова с картинками)

- Выполнение теста в мобильном приложении

- Игра-категории по теме местоимения

- Выполнение задания с помощью Qr -кода (Приложение D )

Закрепление нового материала

I’ve got a headache. That’s why I made a lot of mistakes in the dialogue. Help me. Put sentences in the correct order. Let’s check. Write in your marks.(P1-P2, T-Ps)

- постановка фраз в правильном порядке в диалоге, проверка и оценивание себя.

Нажмите, чтобы узнать подробности

В разработке представлен план-конспект урока в 5 классе по теме "Телепередачи".

Форма проведения урока – урок-телепередача

Образовательный аспект: обобщить и систематизировать лексико-грамматические навыки в рамках изучаемой темы

Сопутствующие задачи: совершенствовать навыки монологической и диалогической речи, совершенствовать навыки восприятия иноязычной речи на слух

Развивающий аспект: развивать навыки парной работы, логическое мышление, учебно-организационные навыки и умения

Воспитательный аспект: воспитывать интерес к изучению иностранного языка

Оборудование: мультимедийная презентация Power Point, карточки с заданиями, карточки для рефлексии, флэшкарты

Создание доброжелательной атмосферы, организация деятельности (приветсвие, проверка готовности к уроку, организация внимания)

Good morning, children! I’m glad to see you today! Are you ready for the lesson? Sit down, please.

How are you today?

Стимулирование устноречевого иноязычного общения

Here is a magic TV-box for you, and it as usually has questions for you. Answer them.

Do you like watching TV?

Do you like comedies?

What is your favourite TV programme?

Do you like cartoons?

Who is your favourite actor/actress?

Do you like the news?

Тема и целеполагание

Определение темы и целей урока

Tell me now, what is the topic of our lesson? Of course, it’s TV. And do you want to make our gymnasium TV channel?

Ok, if you’re ready to do this, we’ll try. Today you’ll be reporters, actors and TV managers. Let’s start!

Проверка домашнего задания

Совершенствование навыков монологической речи

What can’t each TV channel live without?

Right you’re! let’s start making our TV with advertisements. At home you are to make an advertisement of your favourite TV programme or film.

Составление программы телепердач

Совершенствование навыков восприятия иноязычной речи на слух

Well done, but there is one more thing which each channel must have. What is it? /a list of programmes/ let’s make a list of programmes for our “Gymnasium TV”

The task for you is to listen to the dialogues about TV programmes for today & complete the same programme written in your cards with the proper time & programmes.

Remember that we have flash-cards today. If you hear a mistake, you’ll raise them. Let’s check!

Sports programme (football match)

Look at the screen, please. Combine the letters in order to get the name of our next programme. /wnseteh/

Right you are! The news is on! Now you all are reporters, but your text contains some gaps. Complete them!

We are … reporters. Yesterday we wanted to make … programme about TV. We stopped two monsters! … monsters were very bad. They took our camera and run away. We asked … policeman to help us. … policeman took his dog and run after … monsters. … dog found them!

Now read your news as you’re 5-year-old children, 60-year-old grannies or adult men.

Снять усталость, повысить работоспособность

Well, if you want to know about our next programme, do the chat of letters. The odd letters will help you to get its name

Читайте также: