На страже тауэра 7 класс спотлайт план конспект

Обновлено: 02.07.2024

1 Совершенствовать умение учащихся прогнозировать содержание текста.

2 Совершенствовать умение учащихся толковать значение незнакомых слов с опорой на контекст.

3 Познакомить учащихся с фактами из жизни охранников Лондонского Тауэра.

4 Развивать умение учащихся в аудировании.

5 Развивать умение учащихся в монологической речи.

6 Воспитывать уважение к традициям других культур.

Оборудование урока:

ПК, проектор, магнитофон с CD – проигрывателем, раздаточный материал.

Тип урока: комбинированный.

I Организационный момент.

II Речевая зарядка.

III Проверка домашнего задания.

IV Актуализация знаний и умений учащихся. Аудирование.

V Изучение нового материала. Знакомство с лексикой по теме.

VI Закрепление материала, изученного на уроке.

Беседа по содержанию текста и упражнение на тренировку памяти.

VII Обобщение и систематизация знаний по теме. Доклады учащихся.

VIII Контроль и оценка знаний учащихся по теме. Страноведческий тест

IXПодведение итогов урока.

X Задание на дом.

I Организационный момент. (2 мин.)

Good afternoon, boys and girls. How are you? I’m happy that you’refine. Let’s begin our lesson.

Today we’re going to listen and read the text, retell some facts from it and do a test. There will also be reports on the topic. Of course you’ll get marks for your work during a lesson and for the test.

II Речевая зарядка. (2 мин.)

1111111111.jpg

Beefeater.jpg

Look at the picture and the title and try to predict text content.

1 Do you know what building it is?

3 Does it sit on the banks of the River Volga or the River Thames?

4 Who are these men?

5 Where do they work?

Possible answers:

1.This is the Tower of London.

2. It is in London.

3. It sits on the banks of the river Thames.

4. These men are Yeoman Warders or “Beefeaters”.

5. They guard the Tower of London.

III Проверка домашнего задания. (5 мин.)

We are going to read the text about “Beefeaters”. You’ll read and complete the gaps with the correct forms of relative pronouns and adverbs.

(Grammar section, page 2) It was your home task.

Who will tell us the rule?

1) Для чего нужны относительные местоимения и наречия?

2) Какие относительные местоимения и наречия вы знаете?

3) Какие из них употребляются по отношению к людям? Приведи пример.

4) Какие из них употребляются по отношению к неодушевлённым предметам?

Now we’re ready to do exercise 2 page 31. Read and complete the gaps. (3 min.)

IV Актуализация знаний и умений учащихся.

1) Аудирование. (4 мин.)

Listen and check.

Read the sentences and explain your choice.

2) Kонтроль понимания прочитанного.

Exercise 3 page 31. There are 5 statements. Read and write T, F or DS (doesn’t say). What does true/false/doesn’t say mean?

Read and give your answer.

V Изучение нового материала.

Знакомство с лексикой по теме. Работа в парах. (6 мин.)

Let’s explain the words in bold. You’ll work in pairs. Match the words from the text with the explanations. 3 minutes for you.

Match the words with the explanations. 3 minutes for you.

1.Dates back (phr v): a) watched and protected
2. Is guarded (v): b) easy to see
3. Bodyguards (n): c) people who are kept in prison
4. Duties (n): d) work you have to do
5. Prisoners (n): e) people who protect other people
6. Guides (n): f) a country’s military people
7. Ravens (n): g) special set of clothes that people wear at work or school
8. Armed forces (n): h) people who show tourists around
9. Striking (adj): i) began
10. Uniform (n): j) black birds, like crows
11. Formal occasions (exp): k) formal celebrations such as weddings, anniversaries, state ceremonies

The key: 1i; 2a; 3e; 4d; 5c; 6h; 7j; 8f; 9b; 10g; 11k

VI Закрепление материала, изученного на уроке.

1) Беседа по содержанию текста (5 мин.)

1. What century does the site date back?

2. By whom is the Tower of London guarded?

3. Who first introduced “Beefeaters”?

4. What did their duties include?

5. What is their main role these days?

6. Do they take care of the ravens?

7. How many Yeoman Warders are there in the Tower?

8. Are they men or women?

9. Where do they live?

10. What are they most famous for

2) Упражнение на тренировку памяти. Работа в парах. (3 мин.)

Exercise 5 page 31. Try to remember as many facts as you can. You have 1 minute.

Close your books and tell your partner three things you remember about “Beefeaters”. Use the key words.

Og26 56 Page 1 Image 0001.jpg

The Yeoman Warders

The Tower of London, dates back, the 11-th century, is guarded by, king Henry VIII, introduced, used as bodyguards, duties included, looking after the prisoners, guarding the Crown Jewels, act as guides for tourists, take care of the ravens, were in the armed forces, two uniforms.

VII Обобщение и систематизация знаний по теме.

Доклады учащихся (5 мин.)

No one is exactly sure where the name “Beefeater” comes from. One theory says that the warders used to be paid with meat instead of money! Others say that the name comes from the French word buffetier. Buffetiers were guards in the palace of French Kings. They protected the King’s food. But there’s one more theory and you’ll know about it right now.

12344321.jpg

The “Beefeaters”, as they are nicknamed, have long been symbols of London and Britain. It is thought their nickname is derived from their position in the Royal Bodyguard, which permitted them to eat as much beef as they wanted from the king’s table.

Today we have guests.They are Crawford Butler and Moira Cameron. You’ll listen to the report about the most famous Yeoman Warder first. Then you will be able to ask him questions.

4444444444444444.jpg

I’m Crawford Butler. I have been a Yeoman Warder for 17 years. The best part of my job is getting to meet people from all over the world. But keeping up a cheerful appearance for all the visitors is one of the hardest parts. It means you have to answer the same questions over and over again!

Before becoming a Yeoman Warder, I was in the Army. I joined at 15 and served for 25 years. My family and I live in the Tower, which is “like living in a small village”.


You have just read that there are 36 Yeoman Warders at the Tower and they are all men. But now the situation is different. There is a woman among them. Listen to her.

Beefeater dama Tower Reuters.jpg

2222222.jpg

3333333333.jpg

My name is Moira Cameron. I’m the only woman, who has joined the group of protectors of the Crown Jewels. It happened in 2007. I’m 42 and I’m a Warrant officer, who joined the army at age 16. I was selected over five men who also applied for the vacancy. I was a bookkeeper in the British Army for 22 years and now I’m really proud of my new job.


VIII Контроль и оценка знаний учащихся по теме.

Страноведческий тест (5 мин.)

At the end of our lesson we’ll do a test connected with the topic of the lesson. You’ll have 5 minutes to do it. Choose the correct answer. More than one answer is possible.

The Yeoman Warders

Choose the correct answer. More than one answer is possible.

1) The Tower of London dates back to the

2) The Tower is guarded by

b) the Yeoman Warders

3) Who first introduced Beefeaters?

a) King Henry VIII

b) Queen Elizabeth II

4) It was in

5) King Henry VIII used Beefeaters as

6) These days the Yeoman Warders’ main role is

a) to act as guides for tourists

b) to take care of the ravens

c) to live in the Tower

7) There are … Yeoman Warders in the Tower.

8) The Yeoman Warders have … uniforms.

9) The Yeoman Warders were in the armed forces for

b) 22 years and more

c) 33 years and more

d) 35 years and more

10) Beefeaters are

c) men and a woman

The keys: 1b; 2b; 3a; 4c; 5b; 6a,b; 7c; 8b; 9b; 10c.

Критерии оценок:

Один правильный ответ = один балл

IX Подведение итогов урока. (3 мин.)

Today we have worked with some grammar material, got acquainted with some facts about the Tower, learned new words, tried to remember things, listened to the text and the reports, done a test.

Оценка деятельности учащихся. Выставление отметок за работу на уроке.

I’ll check your tests and give you marks later. Now your marks for the work during a lesson.

Нажмите, чтобы узнать подробности

Способствовать развитию интереса учащихся к истории и культуре стран изучаемого языка, совершенствованию лексических и грамматических навыков, развитию навыков чтения и продуктивного письма.

Материалы учебных пособий: Spotlight 7.

T: - Good morning, children.

Ps: -Good morning, Svetlana Nikolaevna.

T: - I am glad to see you. Let’s begin our lesson.

T: - What date is it today?

T: -What day of a week is it today?

P: -Today is Wednesday.

T: -Who is on duty today?

P: - I am on duty today.

T: -Who is absent today?

Проверка домашнего задания.

T: - Let’s check up your homework.

(дети разыгрывают диалог у доски)

T: –Well done! Take your seat

Работа по теме урока.

T: -And now look at the screen. (Дети смотрят видео-презентацию на экране)

T: - Where can you see all these places of interest?

T: -What can you say about the UK and England? ( Девочка выходит к доске, показывая на карту, рассказывает об Англии и Великобритании).

T: - And now look at the screen again.

-What building can you see in the picture? (The Tower of London)

-Who are these men? (I think these men are the Yeoman Warders)

-Where do you think they work? (At the tower of London)

-Do any of you know more about the Yeoman Warders? (No, I don’t know.)

-We are going to learn about the Yeoman Warders in our lesson.2. Работа по учебнику.

T: - Open your books at p.31, find ex.2 (ребята читают задание, повторяют употребление местоимений и наречий, письменно в тетради выполняют задание, затем проверяют свои ответы)

T: - And now listen to the tape(прослушивают запись )

3.Работа с новой лексикой.( с карточками)

T: - Children, translate these words using the dictionary.(дети переводят слова)

5. Работа в группах. ( работа с карточкой )

T: - Answer the questions T (true), F(false) or DS (doesn’t say).

Ребята читают текст и выполняют задание, затем обмениваются карточками и проверяют ответы.

  • Для учеников 1-11 классов и дошкольников
  • Бесплатные сертификаты учителям и участникам

Республика Крым

Красногвардейский район

Учитель: Гончаренко М.А.

Дата______________ 7 класс.

Цель: развитие социокультурной, учебно-познавательной и языковой компетенции учащихся.

Задачи урока:

Практические:

Познакомить со столицей Великобритании, с одной из ее достопримечательностей – Лондонским Тауэром.

Познакомить с тематической лексикой и организовать практику ее употребления.

Активизировать в устной и письменной речи относительные местоимения и наречия.

Продолжать формирование навыков поискового и изучающего чтения.

2. Развивающие:

Развивать критическое мышление через чтение и письмо.

Развивать коммуникативные навыки.

Развивать способность осуществлять репродуктивные и продуктивные речевые действия.

Воспитательные:

Воспитывать уважительное, толерантное отношение к чужой культуре.

Воспитывать доброжелательное отношение друг к другу при работе в паре, в группе.

Тип урока: урок изучения нового материала.

Оснащение урока:

Подготовительный этап.

Организационный момент:

Проверка готовности учащихся к уроку.

Teacher (T): Today our lesson would be unusual. Have you ever been to London? I suppose you haven’t. Now you have such an opportunity. At our lesson we'll make a trip to London, the capital of the UK. This is one of the oldest and most interesting cities in the world. You will see attractive places, you will know the most important facts about the Tower of London and its guards.

T: First, we should discuss how we will go, by air or by sea? So, what do you prefer?

Student (S) I prefer to travel by sea. It is very pleasant to breathe fresh air and enjoy the sunshine staying on the deck of the ship.

T: What about you? (S2)

S2: I would like to go by air. It’s much quicker.

S3: You're right. It will take three hours to go to London.

S4: Certainly, it is very comfortable. But at the same time it’s very dangerous because of catastrophes and terrorists.

T: What’s your opinion? (S5)

S5: In my opinion, if the weather is good for flying, it’s better to go by plane.

T: Ok, we're leaving to the airport

4. Речевая зарядка .

T: Now, we are on a board of a liner.

Stewardess: Ladies and gentlemen! Put your safety belts. We are glad to meet you on the board of our liner. We are flying to London. It will take three hours. We’ll be in London at 11a.m. We wish you a good flight!

T: First, let’s review all the words which will help us in our journey. You have cards. I’ll name the letter, you must show the card, name the word which begins with that letter and translate it into Russian.

Учащимся раздаются карточки с лексическими единицами, учитель предлагает назвать слова на определенную букву, показать карточку и перевести слово на русский язык.

На карточках представлена следующая лексика:

Карточка №1

A attraction, architecture, amazing, adventure, admire, ancient

Карточка №2

B beauty, Big Ben, Buckingham Palace, be made of, brick, bridge

Карточка №3

C capital city, castle, century, classical, church, crowded streets

Карточка №4

D discover, detail, design, double decker, date back, digital camera

Карточка №5

E empire, exhibition, event, extraordinary, explore, excellent

Карточка №6

F fortress, fashionable, famous, fly by plane, fantastic,

Карточка №7

H Houses of Parliament, Hyde Park, hometown, huge, hang out

Карточка №8

M metro network, masterpiece, medieval, mysterious, be made of marble

Карточка №9

N National Gallery, Newton, narrow, nightlife, noble, notice

Карточка №10

P palace, Palace of Westminster, prison, pavement, population

Карточка №11

S spot, St. Jame’s Park, Shakespeare, set up, site, shamrock, souvenir

Карточка №12

T Thames, Tower Bridge, Trafalgar Square, tourist, typical, travel by train/plane/ship/tube/bus

II . Основной этап урока.

1. Проверка домашнего задания.

Учащиеся разбиваются на группы по 3-4 человека. В каждой группе назначается консультант (сильный учащийся), который получает лист с ключом к домашнему заданию. Учащиеся слушают ответы друг друга, анализируют их. По окончании опроса консультант объявляет оценки всем членам группы.

T: Are you for the first time going to London?

S: Yes, I have always dreamt to visit this city.

T: In London there are so many unusual things which cannot be found in any other city of the world. For example double – decker buses. Let’s make a double – decker bus tour around London and see much of the city from its top. Welcome to London!

Учитель демонстрирует презентацию с изображением достопримечательностей Лондона, четко артикулирует их названия, учащиеся хором повторяют за учителем:

Big Ben (Биг Бен)

Tower Bridge (Тауэрский мост)

Trafalgar Square (Трафальгарская площадь)

St.Paul’s Cathedral (Собор святого Павла)

Buckingham Palace (Букингемский Дворец)

Tower of London (Лондонский Тауэр).

3. Развитие умения прогнозировать содержание текста с опорой на заголовок и иллюстрации; развитие умений поискового чтения. (выполнение упр.1, стр.31).

Учитель предлагает учащимся поговорить о Лондонском Тауэре, его истории.

Look at the title, and the pictures.

Have you ever heard about the Tower of London?

What do you know about this tower?

Who are these men?

Where do they work?

Предполагаемый ответ :

The men are probably guards who guard the castle.

Ключи :

These men are Yeoman Warders. They guard the Tower of London.

4. Физкультминутка .

Up and down!

Up and down! (учащиеся поднимают и опускают руки)

Which is the way to London town? (учащиеся делают повороты туловища вправо и влево)

Where? Where? (учащиеся делают повороты головы вправо и влево)

Up in the air? (учащиеся поднимают руки вверх)

Close your eyes! (учащиеся закрывают глаза руками)

And you are there! (учащиеся открывают глаза)

5. Развитие навыков использование в речи относительных местоимений и наречий (выполнение упр.2 стр.31).

Учащиеся самостоятельно заполняют пропуски в тексте соответствующим местоимением или наречием на основе выбора варианта ответа.

Ключи :

1 when 2 that 3 that 4 who 5 where

Учащиеся зачитывают предложения с заполненными пропусками и переводят их на русский язык.

6. Освоение тематической лексики через контекст.

T: Now, let’s explain the words in bold from the text.

При введении новой лексики учитель использует следующие приемы семантизации: использование синонимов, антонимов, перефразирования, дефиниций.

Учащиеся зачитывают выделенные в тексте слова, учитель поясняет их значение, прибегая, по возможности, к помощи учащихся.

date back to (phr v): begin (зарождаться, восходить к определённой эпохе)

be guarded (v): be watched and protected ( охраняться )

bodyguard (n): а man who protects other people ( телохранитель , охранник )

duty (n): work you have to do ( обязанность )

prisoner (n): a person who is kept in prison ( узник )

guide (n): a person who shows tourists around ( гид , экскурсовод )

raven (n): a black bird like a crow ( ворон )

armed forces (n): a country’s military people ( вооружённые силы )

striking ( adj ): easy to see (по разительный, впечатляющий, яркий)

uniform (n): special set of clothes that people wear at work or school ( форма )

formal occasion (exp): a formal celebration such as weddings, state ceremonies ( официальное событие )

Задача: отработка навыков произношения новой лексики.

- хоровое повторение новых слов за учителем (с опорой на словарный список из урока 3d стр. WL5);

- самостоятельное чтение нового лексического материала;

- чтение новой лексики в группах по четыре человека/в парах;

- чтение новой лексики по цепочке.

7. Развитие умений поискового чтения. Упр. 3, с. 31

Ключи:

1 T 2 T 3 F 4 T 5 DS

III. Заключительный этап урока.

1. Рефлексия (reflection).

Предполагаемый ответ :

Beefeaters guard the Tower of London.

They act as guides for tourists.

They have two uniforms.

They take care of the ravens that live in the tower.

2. Выставление оценок.

3. Домашнее задание (осуществляется на основе дифференцированного подхода).

Группа А . Write an e-mail to your English pen friend about the visit to the Tower of London ( с опорой на текст упр .1 стр .31) (80-100 words).

Группа B. Write a description of The Yeoman Warders (60-80 words).

Пояснительная записка: вашему вниманию представляется конспект урока, направленный на актуализацию знаний по материалу 6 модуля.

УМК Spotlight (Авторы Ю.Е.Ваулина, Д.Дули, О.Е.Подоляко, В.Эванс)

Progress check 6

Цели урока :

образовательная: актуализация знаний по теме, расширение филологического кругозора;

развивающая: развитие памяти, внимательности;

воспитательная: способствовать развитию культуры взаимоотношений при работе в коллективе.

Ход урока :

Организационный этап .

- Good morning, boys and girls. I’m glad to see you! (I’m glad to see you too.) Sit down.

- What date is it today? (Today is the 4 th of February)

- What is the weather like today? (It is..)

- Is it windy? Is it sunny? Is it warm?

Фонетическая зарядка

-So, let’s start our lesson with a tongue twister. Look at the slide and listen to it.

Betty Botta bought some butter,

But a bit of better butter

So she bought a bit of butter

And it made her butter better.

-Repeat line by line after me. Now read it by yourself and try to do it as faster as you can. You have 1 minute to train. Who wants to read it?

Активизация лексического материала.

-Let’s move on to the 6 th module. You can notice, that we learned all topics from module 6 and it’s time to remember and resume it. Please, answer my questions. Tell me please what was this module about? (This module was about fun, interesting places…)

- What places did we visit? (Legoland, Disneyland, teen camps, Tobu world square)

- Also we discussed different interesting places in our city, in Russia and in the world. Do you remember your projects? We made projects about the most exiting entertainments in the world. I have pictures of some of them. Look at the slide.

- Now let’s move on to the revising the module’s vocabulary. These words are known for you, so you should read them one by one and translate.

Упражнение: составить словосочетания из слов (ребятам раздаются слова, которые являются частью словосочетаний. Их задача – найти пару. Можно свободно перемещаться по классу.). Приложение 1.

2) cartoon - character

4) famous - landmarks

6) take a ride on – a rollercoaster

7) dinosaur – fossils

4) Оптимизация грамматического материала.

- Tell me please, that new grammar did we learn? (Present Perfect)

- When do we use it? (Действие совершилось в прошлом, но есть результат в настоящем)

- How do we form it? (вспомогательный глагол have / has + V 3)

- What is the difference between have and has (Has используется с местоимениями she, he, it. В остальных случаях – have)

- What markers of the PP do you know? (already, yet, never, ever, just)

Now look at the slide and put the verbs in the brackets into PP.

5) Знакомство с новыми идиомами английского языка

- Also we found 2 idioms in this module. What is an idiom? How can we translate it? ( пословица , поговорка )

- One of them is A WHALE OF A TIME. What is the meaning of this idiom? (to have fun, enjoy the moment)

- And the 2 nd is A FRIEND IN NEED IS A FRIEND INDEED. What is the meaning of this idiom? (It is about friendship. Between friends there are a lot of funny, happy moments, but sometimes it can be bad. And only true friend won’t leave you at these moments)

- Here you can see different English idioms. Some of them are very easy and by translating word by word you will know their meaning. Because in Russian language there are idioms which sound the same. But some of them can be difficult to you. But we will try to find out their meaning.

6) Рефлексия

So, we revised the material of the 6 th module. Look at the slide and complete the sentences about yourself concerning this lesson and the module in general.

Читайте также: