Конспект уроку 10 клас англійська мова

Обновлено: 02.07.2024

Английский язык

Разработка фрагмента урока по теме “HOW DIFFERENT THE WORLD IS!” для работы с группами учащихся 10 класса

МУНИЦИПАЛЬНОЕ БЮДЖЕТНОЕ ОБЩЕОБРАЗОВАТЕЛЬНОЕ УЧРЕЖДЕНИЕ ПРИАРГУНСКАЯ СРЕДНЯЯ ОБЩЕОБРАЗОВАТЕЛЬНАЯ ШКОЛА. Методическое объединение учителей английского.

Английский язык

Знаменитые британцы: Джеймс Оливер

Предмет: английский язык. Учитель: Пентюш И.А. Класс: 10. Модуль: Личность. Тема урока: Знаменитые британцы: Джеймс Оливер. . . Задачи:. .

Английский язык

Фотосинтез

Стадникова Екатерина Сергеевна, учитель английского языка. Нестерова Елена Александровна, учитель биологии. . МОУ СОШ № 115 Красноармейского.

Английский язык

Environmental issues

План-конспект урока английского языка в 10 классе. по теме “Environmental. issues. ”. . Николаева Файруза Гарифьяновна,. учитель.

Английский язык

Урок английского языка в 10 классе по теме: Parliamentary Democracy. How Does It Work? УМК “English 10 – 11”авторов В.П. Кузовлева

. МОУ СОШ №1 с. Измалково. Урок английского языка в 10 классе по теме:. по УМК “English. 10 – 11”. авторов В.П. Кузовлева и др. .

Английский язык

My favourite holiday

Муниципальная бюджетная общеобразовательная школа – интернат. . Ямальская школа – интернат среднего (полного) общего образования. Открытый.

Английский язык

What is hot with the young generation?

Английский язык

Работа для молодёжи

Козлова Ирина Владимировна, учитель английского языка МОУ ОСШ №3 г. Нягань Ханты-Мансийского автономного округа-Югры. Урок английского языка по.

Английский язык

Английский в фокусе

Английский язык

Friendship is

Английский язык

What’s So Funny?

Составитель:. Романчук И.А., МОУ лицей №6 октябрьского района городского округа город Уфа РБ, учитель английского языка. Внеклассное мероприятие.

Английский язык

Совершенствование своего английского

Английский язык

Совершенствуй свой английский

Английский язык

Learning from the past

. ГБОУ СОШ №574 г.Санкт Петербург. учитель английского языка Берсон Ф.С. Методическая разработка урока с использованием кейс-метода в 10классе.

Английский язык

Английский вокруг нас!

Номер урока. 65. Дисциплина:. английский язык. Тема урока. : Английский вокруг нас! Школа:№. 23. . Дата:. 24.05.13. . Ф.И.О. учитель.

Английский язык

Спортивные события в Великобритании

Английский язык

'What do you think about FAST FOOD.

План-конспект урока по теме. ''What do you think about FAST FOOD.''. (. урок с использованием технологии критического мышления при обучении чтению.

Английский язык

Понятие индивидуального развития (онтогенеза) организмов. Биогенетический закон

Предмет: Биология Класс__10______ Дата_04.02.15___ Урок №__20____. Тема урока:. . Понятие индивидуального развития (онтогенеза) организмов. Биогенетический.

Английский язык

EXCURSION ACROSS THE WORLD

Английский язык

Progress and development: the role of сomputers in our life

Английский язык

Устойчивое развитие и альтернативные источники энергии

Английский язык

Наши планы на будущее

Английский язык

Ray Bradbury. A Sound of Thunder

Муниципальное. . общеобразовательное учреждение. средняя общеобразовательная школа №1. г.п.п. Ч. Боры. Буйского муниципального района. .

Английский язык

Мир твоих возможностей

Муниципальное бюджетное общеобразовательное учреждение. Средняя общеобразовательная школа. г. Заполярный Мурманской области. Конспект. интегрированного.

Английский язык

Пишем письмо – совет

Муниципальное бюджетное образовательное учреждение. Гимназия № 19 имени Н. З. Поповичевой г. Липецк. Конспект урока по английскому.

Английский язык

Что волнует молодое поколение?

Английский язык

Problems of the Planet

Английский язык

Компьютеры в моей жизни

Английский язык

Образование за рубежом

Английский язык

Описание каталога конспектов уроков по английскому языку для 10 класса

Наш каталог конспектов уроков по английскому языку для 10 класса вмещает в себя большой ассортимент учебных материалов на множество тем и отлично подходит для подготовки к уроку как для учителей, так и для учеников 10 класса. Кроме того, все конспекты Вы можете абсолютно бесплатно скачать. Благодаря возможности просмотреть содержимое каждой работы онлайн, Вы можете легко выбрать действительно подходящий вариант, который поможет с подготовкой к уроку Английского языка. Если найти подходящую работу не удается, то Вы можете воспользоваться удобным поиском по всей базе материалов.

- формировать у обучающихся умение гибко ориентироваться и адаптироваться в жизненных ситуациях.

Задачи:

Обучающая:

- развивать умения и навыки аудирования, чтения;

- формировать коммуникативные умения обучающихся, необходимые для общения в учебно-трудовой, социально-бытовой и социокультурных сферах;

Развивающая:

- развивать внимание, память, мышление обучающихся;

- развивать способность самостоятельно находить и использовать необходимую информацию

-развивать репродуктивные речевые действия, выражать своё мнение по теме.

Воспитательная:

- формировать устойчивую мотивацию к изучению английского языка;

- формировать навыки культуры общения;

- развивать умения и навыки работы в парах, командах с целью достижения общего результата;

- формировать толерантное отношение к сверстникам ;

-воспитывать умение правильно выбирать друзей.

ВложениеРазмер
konspekt_uroka_friends.docx 35.59 КБ

Предварительный просмотр:

по английскому языку

по теме “Friends”

УМК Spotlight 10

- формирование коммуникативной культуры,

- формировать у обучающихся умение гибко ориентироваться и адаптироваться в жизненных ситуациях.

- развивать умения и навыки аудирования, чтения;

- формировать коммуникативные умения обучающихся, необходимые для общения в учебно-трудовой, социально-бытовой и социокультурных сферах;

- развивать внимание, память, мышление обучающихся;

- развивать способность самостоятельно находить и использовать необходимую информацию

-развивать репродуктивные речевые действия, выражать своё мнение по теме.

- формировать устойчивую мотивацию к изучению английского языка;

- формировать навыки культуры общения;

- развивать умения и навыки работы в парах, командах с целью достижения общего результата;

- формировать толерантное отношение к сверстникам ;

-воспитывать умение правильно выбирать друзей.

Тип урока : совершенствование знаний, умений и навыков .

Форма урока: фронтальная, индивидуальная, парная, групповая

Применяемые технологии: коммуникативные, компьютерные, игровые, здоровьесберегающие.

Оборудование и наглядность : компьютер, проектор, экран, учебник Spotlight 10, CD Spotlight 10,презентация ,видеоматериалы, раздаточный материал для выполнения самостоятельных работ учащимися в течение урока.

- наглядный (использование презентации, видеоматериалов, карточек с заданиями);

- ТСО (компьютер, проектор, экран);

-проблемно-поисковый метод ( на этапе проверки домашнего задания – подобрать аналогичные идиомы в русском языке, подобрать из словаря предложения со словами, значения которых часто путают);

-элементы интенсивной методики Warming up(для быстрого погружения в иноязычную среду применяется нестандартное начало урока- просмотр ролика о друзьях, после которого обучающиеся самостоятельно определяют тему урока);

-коммуникативный метод (на этапе речевой зарядки, на этапе подготовки к аудированию, при обсуждении взаимоотношениий с друзьями, при составлении диалогов по теме, на этапе подготовки монологической речи);

-самоконтроль и взаимоконтроль;

- метод стимулирования интереса к изучению иностранного языка (при выполнении заданий творческого характера)

1. Организационный момент

Hello, my friends! I’m glad to see you. I think you’re fine and I hope we’ll have a wonderful time together. Today we’re going to do a lot of interesting exercises. But what is the topic of our lesson?

Watch a video film and guess it.

You’re right. We’re going to talk about friends and character qualities of your friends. And the aim of our lesson is to learn which character qualities you appreciate most of all in your friends.(слайд 1)

2. Speech practice

Listen to the song “Together for ever” (Page SS1 Module 1 CD3) and answer the questions:

-What makes a good friend according to the singer?

(A good friend is always there for you.

A good friend always knows what’s on your mind.

A good friend always knows exactly what to do.

You can depend on your good friend.

A good friend is always loyal.

Best friends are always together.)

-Do you have many friends or a few close friends?

-What do you usually do together?

-How much time do you spend together?

-What makes your best friend special for you?

(I can rely on my friend.

My friend always keeps my secrets.

My friend is always ready to give me a helping hand.

We help each other.

We trust each other.

We’ve got the same interests and hobbies.

We spend a lot of free time together.

I’m never bored with my friend.)

3. Vocabulary exercises

1)The game “Pairs”.

The class is divided into two teams.

All teams get cards with character qualities and their definitions. The task is to find pairs (character qualities and their definitions) as soon as possible. Then teams read their answers aloud and give Russian equivalents. The team wins if it does this task correctly and quicker than the other one.

Firm in their support for a person

Caring only about themselves

Angry and violent

Calm, not easily annoyed

Admired and considered

Devoted and enthusiastic

Unkind to another person

Affectionate, helpful and sympathetic

Angry or bitter about something

Able to invent and develop original ideas

Honest and sincere

Not truthful, cannot be trusted

Kind and helpful during difficult or unhappy times

Angry or depressed without any warning

Действующий из лучших побуждений

Unsuccessful when trying to be helpful or kind

2) Which characters from the table do you look for in a friend?

Which do you try to avoid? (Work in pairs)

A: To my mind, a true friend should be patient. Also, a friend should be supportive if you have problems.

B: I agree … and dedicated too. It’s great when you can trust your friend. But I don’t think it’s good if a friend is selfish and aggressive.

A: Right you are. I believe a friend shouldn’t be jealous and mean.

B: Sure, and I hate when a friend is dishonest.

3) Fill in the words: loyal, patient, moody, dishonest, jealous .( Individual work )

Then change your cards and check them.

1. John cannot be trusted. He is very …. . ( dishonest )

2. He goes to all of his team’s matches. He is a …. fan.( loyal )

3. Sara is a good teacher. She is very …. and kind.( patient )

4. She never says anything nice to her. I think she is …. of her. ( jealous )

5. One minute she is happy and the next she is sad. She is quite …. .( moody )

4) Word formation

Fill in the adjective to complete the table (Work in small groups)

5) Use the words from the table to complete the sentences. Then each group reads the sentences aloud and translates them.

I enjoy making things because I’m a(an) …. person .( creative )

Stop being so …. and try to think of others for a change.( selfish )

My best friend is a very …. and kind person. ( caring )

John is always angry. I wish he wasn’t so …. .( aggressive )

The dog next door barks all the time. It’s so …. .( annoying )

He is very …. about football . He watches every game he can.( passionate )

The bride looked …. in her wedding gown.( beautiful )

The little boy was …. of monsters.( fearful )

She had a …. faraway look on her face. ( dreamy )

He paid the man before the job was done. He is very …. . ( trusting )

Jack is always telling jokes. He’s so …. .( funny )

He is very …. .He rides his bike, runs and plays sports.( active )

6) You know there are some words which are often confused.

You had Ex10 p13 as your homework. You had to choose the correct word.

1.Amy is very ( supporting, supportive ). You can rely on her to help you if you can .

2.Josh is a really ( careful, caring) person – he’s always ready to listen to my problems.

3.The teacher wasn’t ( respected, respectful ) by his students.

4. Angela always tries to do the right thing – she’s really ( mean, well-meaning ).

1.Amy is very supportive . You can rely on her to help you if you can .

2.Josh is a really caring person – he’s always ready to listen to my problems.

3.The teacher wasn’t respected by his students.

4. Angela always tries to do the right thing – she’s really well-meaning .

Besides, you were to look up the words: supporting, supportive, careful, caring, respected, respectful mean, well-meaning in the dictionaries and find examples of sentences with these words (слайд 11) .

действующий из лучших побуждений

Possible variants (cлайд 12)

She betrayed her own people by supporting the enemy.

She has always been very supportive of her husband.

Be careful ! The stove is hot!

She is a caring person.

He was respected and admired by his colleagues.

They listened in respectful silence.

It was mean of him not to invite her.

Her well-meaning words were received in silence.

7)Idioms (слайд 13)

Fill in : nerves,back,eye,shoulder,neck,head.

Check in the Word List. Are there similar idioms in your language?

1.They never agree with each other. They don’t see eye to … . (eye)

Они не разговаривают с глазу на глаз.

2.What’s wrong with Sam? He’s like a bear with a sore … .(head)

Как медведь с больной головой (очень сердитый)

3.They give me the cold … when I entered the room.(shoulder)

Они оказали мне холодный приём.

4.He drives me crazy. He’s a pain in the … .(neck)

Боль в шее.Зануда

5.Get off my … . I’m in a bad mood today.(back)

Отстань от меня.

6.I’m fed up with him. He really gets on my … .(nerves)

Действует мне на нервы.(Я сыт по горло)

4. Now it’s time for a short break. Let’s have a rest.

The class is divided into two teams. A chair is placed at the front of the class facing the students (away from the board). One student from the first team is called up to sit on the hot seat. This player should guess the word that the teacher writes on the board in large letters behind the hot seat. The other players of the first team can help their friend by using clues(synonyms, descriptions) that do not include the written word but they must not read the written word aloud, whisper to their friend nor gesticulate to give it away. The team is given a fixed time limit (30 seconds). Then the teams swap and the game starts again.

Here are some suggestions for words:

Computer (an electronic machine that used for storing, organizing, finding words, pictures and numbers, for doing calculations, and for controlling other machines)

Telephone (a device for transmission of sound and speech to a distant point)

Free time (a period when you are not required to work, a period available for hobbies and other activities you enjoy)

Aeroplane (a kind of transport that has wings and one or more engines that can fly)

Skateboard (a flat, narrow board with two small wheels under it, which a person stands on and moves forward by pushing one foot on the ground)

Children (persons that are under 18,they are too small to live on their own)

Friends (a person who you know well and who you like a lot, but who is usually not a member of your family)

Internet (the system of connected computers around the world that allows people to share information and communicate with each other)

School uniform (a kind of clothes that students have to wear)

Teacher (a person who gives knowledge to other people)

Read the first two exchanges and answer the questions. Listen, read the dialogue by roles and check.

1. What’s the relationship between Kim and Julie? (They’re friends.)

2. Why is Kim angry? (Her friend cancelled their plans again.)

3. What is the dialogue about? (Kim’s explaining why she is angry with her friend)

a) Read again. Use the words and phrases in the columns to make as many true statements as possible.

Нажмите, чтобы узнать подробности

Обладнання: роздавальний матеріал для роботи в парах та групах, інтерактивна дошка “Panaboard”.

Міжпредметні зв’язки: інформатика

МЕТОДИЧНА РОЗРОБКА УРОКУ АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ В 10 КЛАСІ

ТЕМА УРОКУ: Computers in our life

навчальна - активізувати вживання в мові учнів тематичної лексики; практикувати учнів в діалогічному, монологічному, спонтанному мовленні, практикувати в читанні текстів; тренувати учнів у роботі в парах та в малих групах;

розвивальна - розвивати мовну інтуїцію, мовну реакцію, сприяти розвитку самостійного мислення, розвитку комунікативних навичок, творчої уяви;

виховна - виховувати культуру спілкування, повагу до праці, заохочувати до вивчення нового.

Обладнання: роздавальний матеріал для роботи в парах та групах, інтерактивна дошка “Panaboard”.

Міжпредметні зв’язки: інформатика

Основні етапи уроку:

Організаційний момент

Повідомлення мети уроку, актуалізація.

Асоціаційний ряд

Мовна розминка

Активізація лексичного матеріалу

Робота з лексичними вправами

Робота з текстом, на основі лексичного матеріалу (групова, індивідуальна). Пошукове читання.

Підсумки, домашнє завдання.

The procedure of the lesson

This what are we going to speak about at our lesson.

Let’s speak about computers!

1. Warming – up

Look at the screen and try to understand the information (СЛАЙД 1)

What is a computer?

What association do you have with the word “COMPUTER”

(СЛАЙД 2 один учень у дошки “Panaboard”) At first students can see only pictures, and then words.


What is the best thing about computers?

What is the worst thing about computers?

What would life be like without your computer?

2. Vocabulary

1) I hope, you are the best student at IT classes. Match the pictures (СЛАЙД 3 один учень у дошки “Panaboard”)


2)Look at the Word Map with verbs that are used before a word “a file” and discuss


3) Complete the paragraph below with the words in the box and in the Word Map above (роздавальний матеріал – додаток 1 )

compress directories folders subdirectories subfolders

Files can be organized into … and … or … and …. This allows the user to create categories for files which can be organized and accessed easily. It is possible to … an … files and folders, to … or … files, so that they use less space. This can be useful, for example, when sending files via email. File compression programs such as WinZip can be used to do this

4) Match the words with their definitions below. To compare your answers with a partner (роздавальний матеріал – додаток 2 )

click menu cursor icon word processor

… is the list of computer operations.

… is a small picture or symbol.

… is software for creating text files (e.g. Microsoft Word).

… means to press and release the button on the mouse.

… is a little arrow on the screen that moves when you move the mouse.

3. Reading and speaking

1) Read the text and do the tasks (Додаток 3)

2) Work in groups: Do the task “True or False” and the leader of the group’s winner check the task at the “Panaboard”. (роздавальний матеріал – додаток 4 )


3) Answer the questions: P1..P2..P3..P4

(роздавальний матеріал – додаток 5 )

Have computer become an integral part of our life?

Where are computers used?

What types of appliances can computers be used in?

What is the Internet?

How can the Internet be useful for you?

What kind of services does the Internet provide?

Where can we get access to the Internet?

Is all the information available in the Internet free?

How are children taught to use the computer?

How can computer be useful education?

What are the advantages and disadvantage of computer?

4. Discussion. Work in groups. (роздавальний матеріал – додаток 6 )

1. Computers give access to a lot of information.

2. Computers let you communicate very quickly by e-mail or using the Internet

3. Computers can do some tasks very quickly; for example, send off large number of letters or bills.

4. Computers make it possible to work at home.

5. Word processors make it easier to write letters and reports, and to do work for school or college.

6. Children enjoy using computers, and multimedia, interactive software and virtual reality make learning more exciting. Many books are now available on CD-ROMs.

7. Large amounts of information can be stored in a database.

1. Many people do not like using computers, and would prefer to deal with a person instead.

2. Computers can get viruses and damage software.

3. Software often has bugs, and sometimes computers fail and people lose all the work they had done.

4. Some children spend too much time playing computer games which can be very violent.

5. Anyone can put information on the Internet, so it can easily be used by criminals. There are no laws to stop this yet, and it is extremely difficult to control the Internet.

6. Computers quickly become obsolete, so they soon need to be replaced or updated.

7. If a computer is not working properly, most people do not know how to fix it, and this be very annoying.

What would you like computers to do that they can’t do now?

What would happen if all of the world’s computers suddenly stopped forever?

Write an essay: “Have you got a computer at home? Why do you use it for?”

compress directories folders subdirectories subfolders

Files can be organized into … and … or … and …. This allows the user to create categories for files which can be organized and accessed easily. It is possible to … an … files and folders, to … or … files, so that they use less space. This can be useful, for example, when sending files via email. File compression programs such as WinZip can be used to do this.

click menu cursor icon word processor

… is the list of computer operations.

… is a small picture or symbol.

… is software for creating text files (e.g. Microsoft Word).

… means to press and release the button on the mouse.

… is a little arrow on the screen that moves when you move the mouse.

Computers have had a great impact on society. Today computers are constantly becoming a part of everyday life. Computers are used in everything from the home PC or laptop to appliances such as microwaves even our cars. Not only have computers had a great impact on our everyday life, but also on education and the workplace. Computers are used in our appliances, mobile phones, entertainment devices (such as DVD players) and others. It is almost impossible to get through one day without having some form of interaction with computers.

The Internet has had a huge impact on society. It provides information and services, as well as the ability to communicate people all around the world in variety of ways. These range from bulletin boards and chat rooms to voice conversations and video conferencing.

Around the world, the Internet is available to millions of people. Those who don’t have computer or access to the Internet at home will often have access at work or school, or even at the local library. Another added bonus of the Internet is that the majority of the information and services available are free.

The use of computers for the educational purposes has been highly beneficial for those involved. From a primary school level, children are taught the basics of computer use, including the Internet. At high school, this continues as children become more and more proficient in using the computer.

It’s a tertiary level though, that computers really come into use. News, assignments, tests, lecture notes etc. can be placed on the Internet for students who live in remote areas and cannot travel to and from university or other tertiary institution each day. The idea of remote learning can also be applied to a primary school level.

Computers impact every part of our lives. From the home, to the workplace and in education, computers aid us to do what we want. In general, computers are beneficial to the tasks they are applied to. Although computers can cause some problems, such as unemployment and computer viruses, these are far outweighed by the benefits computers provide. Because of this, computers and technology will continue to have an increasing effect on society

Только до 9 марта

ШАГ 1: подайте 3 заявки на любые курсы ПК

Бесплатным становится курс с наименьшим количеством часов

Подсказка: выгоднее всего, если все курсы будут на одинаковое количество часов

  • Стоимость курса 1 — ₽
  • Стоимость курса 2 — ₽
  • Стоимость курса 3 0 ₽

Для участия в акции Вам необходимо подать 3 заявки на любые курсы ПК (повышения квалификации) Для участия в акции выбираются 3 последних поданных заявки.

Войти с помощью:

  • Для учеников 1-11 классов и дошкольников
  • Бесплатные сертификаты учителям и участникам

Всего 2 184 материала














5832001 5831646 5831641 5830364 5828764 5827612 5822988 5820779 5819633 5819384 5819318 5814191 5810241 5809754 5809365 5808952 5798204 5790967 5790890 5790678

40%

Если Вы не нашли темы для своего учебника, то можете добавить оглавление учебника и получить благодарность от проекта "Инфоурок".

  • Подготовка к ЕГЭ/ОГЭ и ВПР
  • Для учеников 1-11 классов

Московский институт профессиональной
переподготовки и повышения
квалификации педагогов

Дистанционные курсы
для педагогов

663 курса от 690 рублей

Выбрать курс со скидкой

Выдаём документы
установленного образца!

Учителя о ЕГЭ: секреты успешной подготовки

Время чтения: 11 минут

Рособрнадзор предложил дать возможность детям из ДНР и ЛНР поступать в вузы без сдачи ЕГЭ

Время чтения: 1 минута

В Белгородской области отменяют занятия в школах и детсадах на границе с Украиной

Время чтения: 0 минут

Курские власти перевели на дистант школьников в районах на границе с Украиной

Время чтения: 1 минута

В Россию приехали 10 тысяч детей из Луганской и Донецкой Народных республик

Время чтения: 2 минуты

Отчисленные за рубежом студенты смогут бесплатно учиться в России

Время чтения: 1 минута

Время чтения: 2 минуты

Подарочные сертификаты

Ответственность за разрешение любых спорных моментов, касающихся самих материалов и их содержания, берут на себя пользователи, разместившие материал на сайте. Однако администрация сайта готова оказать всяческую поддержку в решении любых вопросов, связанных с работой и содержанием сайта. Если Вы заметили, что на данном сайте незаконно используются материалы, сообщите об этом администрации сайта через форму обратной связи.

Все материалы, размещенные на сайте, созданы авторами сайта либо размещены пользователями сайта и представлены на сайте исключительно для ознакомления. Авторские права на материалы принадлежат их законным авторам. Частичное или полное копирование материалов сайта без письменного разрешения администрации сайта запрещено! Мнение администрации может не совпадать с точкой зрения авторов.

Читайте также: