Конспект урока спотлайт 6 класс 3d

Обновлено: 02.07.2024

Предлагаемое методическое пособие представляет собой подробные поурочные разработки по английскому языку для 6 клас­са к УМК Ю.Е. Ваулиной, Дж. Дули и др. Английский в фокусе. Spotlight. Поурочные разработки составлены на основе собственного опыта работы с данным учебно-методическим комплектом, а также с учетом рекомендаций авторов курса. В предлагаемом пособии учитель найдет все необходимые материалы для подготовки к каждому уроку:
• задания для фонетической разминки;
• описание методических приемов для усвоения и закрепления изученного материала;
• задания для закрепления и повторения изученного материала;
• контрольные задания.

Наличие разнообразного материала позволяет учителю адаптировать предлагаемые разработки уроков к группам учащихся с разным уровнем подготовки. Мы надеемся, что данная книга поможет учителю сделать уроки насыщенными и интересными, а также станет основой для собственных методических разработок и находок.

От автора 3
Тематическое планирование учебного материала 4
Module 1. Who’s who?
Module 2. Here we are!
Module 3. Getting around
Module 4. Day after day
Module 5. Feasts
Module 6. Leisure activities
Module 7. Now & then
Module 8. Rules & Regulations
Module 9. Food & Refreshments
Module 10. Holiday time

  • Для учеников 1-11 классов и дошкольников
  • Бесплатные сертификаты учителям и участникам

Урок 6 (3 d ) стр.31

Тема : Culture Corner. Getting around in London. Культурный уголок. Передвижение по Лондону.

Организационный момент

1. What date is it today?

2. What’s your surname?

3. How do you spell it?

4. What’s your name?

5. How old are you?

6. What season is it now?

7. What’s the weather like today?

Our plan for today’s lesson: Today we will speak about the capital of Great Britain London and its transport. We are going to read and talk about public transport and rules for drivers in London.

Фонетическая разминка.

Read the words : (на доске)

Bicycle, plane, racing car, bus, taxi, train, underground, ship, boat, car, lorry, helicopter, horse, jet ski, motorcycle, van, camel. (Велосипед, самолет, гоночный автомобиль, автобус, такси, поезд, метро, корабль, лодка, автомобиль, грузовик, вертолет, лошадь, гидроцикл, мотоцикл, фургон, верблюд).

Answer my questions : (плакат с видами транспорта)

1. Do you know what public transport is? – I know that public transport helps people to get to work or in other place at the same time

2. Which transport is a public transport? – It is a plane, a bus, a taxi, a train, an underground, a ship, a boat and others.

Выполнение упражнения 1 ( а ) стр .31 Аудирование

Listen to the sounds. Imagine the scene. What can you see, hear, smell?

Слова- подсказки:

1. f ume - дым

2. beeping - гудок

Предполагаемый ответ ( после прослушивания ): I can hear the tube and the buses and cars beeping. I can see the tube coming, a bus stopping and cars on the streets. I can smell fumes.

Выполнение упражнения 1 (b) стр .31 Аудирование

Read the title and subheadings. What is the text about?

subheadings [s ʌbhedi ŋ] - подзаголовки

title [t aɪt ə l] – заглавие , заголовок

public transport – общественный транспорт

Предполагаемый ответ учащихся: The text is about London transport.

1. What is the public transport? - Public transport means of transport that all people can use.

2. What do you know about public transport in London? - There are big buses, black taxis and a metro in London as a public transport.

Лексика для понимания текста:

t o get around in – чтобы передвигаться по

red double decker bus – красный двухэтажный автобус

from the upper deck – с верхней палубы, зд. с верхнего этажа(автобуса)

black cab – чёрный кэб = чёрное такси

within 10 km of the city centre – в пределах 10 км от центра города

Библиотека образовательных материалов для студентов, учителей, учеников и их родителей.

Наш сайт не претендует на авторство размещенных материалов. Мы только конвертируем в удобный формат материалы из сети Интернет, которые находятся в открытом доступе и присланные нашими посетителями.

Если вы являетесь обладателем авторского права на любой размещенный у нас материал и намерены удалить его или получить ссылки на место коммерческого размещения материалов, обратитесь для согласования к администратору сайта.

Разрешается копировать материалы с обязательной гипертекстовой ссылкой на сайт, будьте благодарными мы затратили много усилий чтобы привести информацию в удобный вид.


Практические (учебные):

Выразительное чтение и работа с текстами (введение социокультурной информации).

Развивающие:

Развитие памяти, мышления, внимания.

Развитие способности анализировать и делать выводы.

Развитие социокультурной компетенции.

Образовательные:

Расширение кругозора учащихся.

Поддержание интереса к изучению английского языка.

Воспитательные:

Формирование уважительного отношения к мнению другого человека.

Воспитание толерантного отношения.

Воспитание любви к своей Родине.

аудиозапись к учебнику,

раздаточный материал с заданиями (листы с текстами, таблицы для заполнения, картинки)

1. Организационный момент урока – 2 мин

3. Фонетическая гимнастика - 2 мин

5. Аудирование текста с последующим выразительным чтением– 6 мин

6. Развитие умений и навыков устной речи - 5 мин

7. Физ.минутка – 3 мин

8. Чтение теста о Чернобыле и заполнение таблицы - 7 мин

12. Домашнее задание (объяснение) – 2 мин

13. Подведение итогов урока, выставление и комментирование оценок– 3 мин

14. Рефлексия – 2 мин

Организационный момент урока. Описание погоды. (слайд 1)

Отгадывание темы урока. Каждая цифра представляет собой букву алфавита. (слайд 2)

Ответ- Ghost-towns.

Фонетическая зарядка. Произнеси скороговорку так быстро как сможешь. На отработку звука [w]. (слайд 4)

Речевая разминка (сопровождаемая презентацией). Подготовка к восприятию основного материала урока.

Teacher: Look at the slide (board). What are we going to talk about today? Ok. Right you are, we are going to talk about Ghost towns. So, my first question is: What is a ghost town? Is it a town full of ghosts? (слайд 5)

(Ответы учащихся)

Teacher: Have a look. Which variant is the best one? (Ответы учащихся)

Teacher: Yes, it’s a town in which people lived but now there aren’t any. So today we’re going to meet some ghost towns, to listen and to read about them. Can you give me any examples of ghost towns?

Ответы учащихся: (Pripiat’, Chernobyl’)

Задание «Подбери антонимы.

Teacher: But to discuss ghost towns, we should revise some words. Can you match the opposites? (слайд 6)

Clean, beautiful, busy, crowded

Ugly, polluted, deserted, quiet

Ответы: Clean- polluted, beautiful- ugly, busy- quiet, crowded- deserted.

Use the letters to make up the words. Use them in the sentences below.

Buafetuli (ответ- beautiful)

Edretsed (ответ- deserted)

Uqite (ответ- quiet)

Elacn (ответ- clean)

Ylgu (ответ- ugly)

Вставь получившиеся слова в предложения, чтобы они имели смысл. (слайд 8)

I like small towns. The air is_________ and fresh there.

The main street of the city is very _________________. There are lots of nice buildings and decorations.

There are ten hot ______ buildings in the world – buildings that are not beautiful.

Lots of European towns are very small, peaceful and ________ .

There are several _____________ towns. People don’t live there anymore.

Сравнение города Москвы 1970 года с нынешним. (слайд 9)

Look at the pictures and compare the city of Moscow in 1970s and nowadays. What was it like?

Pupils: (It was beautiful, clean, empty. It wasn’t busy. It was quiet./ Now, it’s crowded, polluted. But it’ s still beautiful.)

Do you recognize this town? (Ответы учащихся)

5. Основной этап урока. Овладение новым материалом.

5.1. Чтение о городе – призраке, работа с текстом, ответы на вопросы и заполнение таблицы.

Teacher: Now, please, open your books. Go to p. 66 and look at the picture. How can you describe this place? It’s another ghost town. Прослушивание текста, а затем его выразительное чтение (учебник стр.66).

MINERAL PARK - THE GHOST TOWN

Mineral Park is a town in the United States. It is called a 'ghost town' because no one lives there anymore. It was a different town in the past though.

In 1871, 700 people lived in Mineral Park. There was a school, lots of shops, a post office, saloons, a doctor's, a hotel, a restaurant and even a weekly newspaper. It was a very busy town with lots of people but no cars. People travelled by train and on horses.

Lots of the people from Mineral Park, worked in the mines. After work they liked to spend their free time in the saloons and restaurants. Everyone was happy and wealthy, but all that stopped.

After 1887 Mineral Park started to change into a quiet town. Many families moved to other towns and the shops closed down. Some people tried to stay but there was nothing for them to do. By 1912, the town was nearly empty. Today, there are only a few ruined buildings left. People still visit Mineral Park though to get an idea of what life was like in the past.

Отработка навыков давать ответы на общие вопросы. Give short answers to the questions. (слайд 11)

Did people live in Mineral Park? – Yes, they did.

Was there a school in the town? – Yes, there was.

Did people work in the mines? – Yes, they did.

Did people like to spend their free time at work? – No, they didn’t.

Were people unhappy there? - No, they weren’t.

Вопросы на понимание текста. (слайд 12)

Look through the text and answer my questions: 1) Where is it? 2) How many people lived there? 3) Where did they work? 4) How did they spend their free time? 5) Were they happy? 6) What happened in 1887? 7) What does it look like today?

(Ответы: 1) Mineral Park is a town in the United States. 2) In 1871, 700 people lived in Mineral Park. 3) Lots of the people from Mineral Park, worked in the mines. 4) After work they liked to spend their free time in the saloons and restaurants. 5) Yes, they were. 6) Many families moved to other towns and the shops closed down. 7) Today, there are only a few ruined buildings left.

5.4. Синквейн. (слайд 13)

5.5. Работа с текстом учебника и заполнение 1 столбика таблицы.

Teacher: Ok. Now I give you small sheets of paper with tables on them. Your task is to read the text once again and complete these tables. (см. Приложение 1) (слайд 14)

Работа с презентацией, заполнение 2 столбика таблицы по материалу презентации. (слайд 15-16)

Chernobyl was a city in northern Ukraine, in the Kyiv Oblast near the border with Belarus. The government evacuated the city in 1986 due to the Chernobyl disaster at the Chernobyl Nuclear PowerPlant, which is located 14.5 kilometers (9 miles) north-northwest. The power plant was named after the city, and located within Chernobyl Raion (district), but Power Plant workers lived in Pripyat, a city, which was larger and closer to the power plant.

Though the city today is mostly uninhabited, a small number of inhabitants live in houses marked with signs stating that the "Owner of this house lives here".

Before the government evacuated the people, there lived about 15,000 residents.

5.7. Применение приобретенных знаний на практике.

Teacher: Dear students, now your tables are complete. And I want you to talk about Ghost-towns we’ve met today; of course, you can use the information from the tables.

(обучающиеся рассказывают о городах- призраках, с которыми они познакомились во время урока, пользуясь информацией из табличек).

Объяснение домашнего задания. (слайд 17)

Прочитать текст о Фамагусте и заполнить 3 столбик таблицы.

Famagusta was home to 45,000 people. We left it in August 1974 when the Turkish army invaded (вторглась). We never returned (не вернулись).

Ever since my hometown is dead, empty, home to rats and reptiles.

Famagusta today is home to nobody. It’s a ghost town with empty buildings under the occupation of the Turkish army.

Before 1974 Famagusta was home to 45,000 famagustans who lived happily and worked patiently (терпеливо) to make it the 1 st tourist destination (направление) of the island. Thousands of tourists visited and enjoyed our hometown and its rich historical sights (достопримечательности).

Before 1974 Famagusta was a busy commercial centre. All main streets had modern shops, trendy fashion boutiques selling products from all over the world. The colourful markets offered (предлагали) the best local products: vegetables, tasty potatoes from the rich red soil (почва), oranges, lemons and fresh fish from the sea.

Famagusta was a vivid (живой) city with lively people, restaurants, cinemas, coffee shops and night clubs. Famagusta never slept.

Оценивание учащихся. Учащиеся сами себя оценивают и объясняют почему они хотят поставить себе такую оценку.

Подведение итогов. Рефлексия. (слайд 18)

Учащиеся говорят, используя опору о том, чему они научились на уроке.

Teacher: - Did you like our lesson? Show me happy or sad smiles.

- What have you learnt today?

Well, the lesson is over. Good-buy.

Учащиеся показывают картинку смешной или грустной рожицы в зависимости понравился им урок или нет.

Приложение 1обучающиеся рассказывают о гродах-призраках, с которыми они познакомилиь во время урока. ding.

Читайте также: