How do you celebrate your birthday план урока

Обновлено: 08.07.2024

Учитель приветствует учащихся, говорит, что рад видеть детей и гостей в зале, что постарается сделать урок интересным и полезным. Учитель говорит о гостях и подводит учащихся к обсуждению вопросов связанных со словом “гость”. Далее учитель прeдлагает учащимся посмотреть на экран, на котором представлены изображения лиц людей (слайд 1) и выбрать для описания своего настроения. -Hello, friends! I am glad to see you in good mood. Sit down, please. I think our mood is connected with the weather. -What is the weather like today? -What date is it today? -What season is it now? - It is spring,the weather is fine and we are having a special lesson today- we are receiving guests ! Let’s try to make our lesson useful and interesting. I’d like you to try to explain the word “guest”. -What do you associate this word with? -When do we have guests? -What holidays do you know? -What is your favourite holiday? -How do you feel on holiday? - I’d like you to have a look at the screen and choose the picture to describe your mood. -How are you now? Why?

Учащиеся встают, приветствуют учителя и садятся.

Учащиеся отвечают на вопросы учителя. –The weather is fine. –The sun is shining brightly. –It isn’t raining. –Today is the twelfth of April. –It is spring now.

-A guest is a person we invite to our place -We have guests when we have holidays.. –We celebrate Christmas, New Year’s Day, Easter, May Day, birthdays … - My favourite holiday is… -I’m happy

-I’m happy (sad, sleepy) because…

Этап мотивации учебной деятельности учащихся

Сказав несколько слов о своем настроении, учитель благодарит учащихся за ответы и предлагает определить тему урока, выполнив небольшие задания.

-Thanks for your answers. Let’s start. Today you will work in groups and try to get as many cards with smiles as possible.

А. Учитель предлагает учащимся закрыть глаза и послушать музыку:

-Close your eyes and listen to the music

Б. Учитель задает несколько вопросов:

-What are you doing?

-Who else is with you?

-Now have a look at the picture and try to guess the topic of the lesson.

Далее учитель подводит к формулированию темы урока:

-So, what is the topic of our lesson?

- You’re quite right! The topic of our lesson today is “ Birthday ”.

Учитель знакомит с целями и задачами урока. Настраивает учащихся на работу .

Учащиеся сидят по группам.

Учащиеся слушают музыку .

Высказывают фронтально свои догадки о предполагаемом месте, событиях, окружающих людях.

-I am at a birthday party.

-I am dancing and singing.

-I am with my friends.

Учащиеся смотрят на слайд 2 и пытаются отгадать тему урока.

Учащиеся догадываются, что речь идет о дне рождения. –Birthday!

Этап актуализации изученного учебного материала

Учитель организует беседу .

-Is birthday a special day for you?

- Why do you like this day?

- How do you usually celebrate it?

-Have you got any family traditions?

- Do you have a party on that day?

-Where do you celebrate your birthday?

-What meal does your mum cook?

-What gifts did you get for your birthday last year?

Mind - Map “ Birthday Party ”

На столах лежат листы А4 для составления кластера.Разрешается использовать телефон при поиске необходимой лексики.

-Your task is to draw a mind-map. You are to write as many words associated with “Birthday Party ” as possible. You may use your mobile phones if necessary. I give you 1 minute. Let ’ s start .

Учитель дает задание составить кластер для фразы “ Birthday Party ” и слов, связанных с этой фразой в виде глаголов, прилагательных и существительных.

We start with checking your preparation for today’s lesson.

Show me your books, your workbooks, your copy-books, your vocabularies, your diaries and your pens, pencils and so and so on. (Учитель называет предметы, дети их показывают)

What date is it today?

We continue with our phonetic exercises.

  • [ɪ]: fifth, fifteenth, fifty-fifth, December
  • [ɔː]: four, fourth, fourteenth, August
  • [ʌ]: puzzle, one, summer, month, Monday, Sunday
  • [eɪ]: skates, game, today, birthday, April, May

You see the picture on the blackboard. What is the theme of our lesson? What do you think?

The theme of our lesson is “Happy birthday”

Let’s make up the plan of our lesson.

- Imagine that your friend has got a birthday. He wants to celebrate it. How do you know about the party, about the time and the place?

-We receive the invitation.

- You come to the party. What do you do first of all?

- We sing a birthday song and give presents.

- And what begins then?

- A birthday party

You have some papers on your desks. They are your invitations to the birthday party. Please, fill the gaps and then read out your invitations.

  1. Birthday presents
  • Children tell me please, what would you like to have for your birthday?
  • I would like a doll, a ball, a computer game, chocolate, a book, a bike….
  • There is a crossword on your desks. Your task is to fill in the lines.
  1. Обезьянка Pam
  • Let’s imagine that the monkey Pam has a birthday today. What does she want for her birthday? What do you think?
  • Pam would like a poem for her birthday
  • Yes, you have learnt poems at home and may present them to the monkey.

We have a date to celebrate

Which comes but once a year

And so today we’d like to say

From all of us to you

Happy Birthday to you!

And now let’s have a break.

(The song – head, shoulders, knees and toes)

Now it’s time for a birthday party. I’d like to listen to your dialogues. Act out the birthday party.

Not only people have birthdays, but our pets too. Let’s read the text about the kitten’s birthday. Your task is to fill the gaps.

Now I know how you and your pets celebrate birthdays. But I am interested in extra information about your birthdays. Answer my questions, please. And then sum up all the information and tell me about your birthdays.

  • When is your birthday?
  • Is it in spring, summer, autumn or winter?
  • Have you got a birthday party?
  • Do your friends come to see you?
  • What do you like to do?
  1. My birthday – stories.
  2. Thank you for your stories. They are very interesting.
  3. Hometask
  4. G oodbye

Предварительный просмотр:

Подписи к слайдам:

Good morning, Children!

Reading [ɪ]: f i fth, f i fteenth, f i fty-f i fth, D e cember [ɔː]: f our , f our th, f our teenth, Au gust [ʌ]: p u zzle, o ne, s u mmer, m o nth, M o nday, S u nday [eɪ]: sk a tes, g a me, tod ay , birthd ay , A pril, M ay

The Plan Birthday song Birthday presents Birthday party 2 3 4 Birthday invitation 1 Birthday Stories 5

Invitation! Come to my birthday party! For: Date: Time: RSVP From:

Birthday song song

Birthday presents presents

Crossword 1 2 3 4 5 6 7 8 1 2 3 4 5 6 7 8 b e a r b i k e c a r d s c o o t e r p h o n e d o l l s k a t e s p l a y e r presents I would like … for my birthday.

Нажмите, чтобы узнать подробности

2) Развитие навыков поискового чтения с извлечением информации; развитие навыков монологической и диалогической речи.

1) Практическая: развитие и умение выражать своё мнение; обучение поисковому чтению.

2) Развивающая: ознакомление учащихся с культурой празднования Дня Рождения в Великобритании; развитие мыслительной деятельности учащихся.

3) Образовательная: развитие общеучебных умений, позволяющих совершенствовать учебную деятельность по овладению английским языком; расширение кругозора учащихся.

4) Воспитательная: формирование нравственного, позитивного речевого общения при обмене мнением; умение слушать собеседника; повышение мотивации изучения английского языка.

1. Организационный момент.

Good afternoon, my dear friends!

2.Целеполагание.

Let’s start our lesson. Look at the white board and answer my question: What are we going to talk about today?

3.Составляем план.

Do you like your birthday? I think we should make a plan.

Let’s decide what we shall do. What is important?

Учащиеся называют, что необходимо сделать, чтобы провести День рождения.

1.to invite friends

2. to cook some food

3. to organize activities

Firstly, we should invite friends. How? What shall we do?

Right you are- we should write invitation cards.

Take your card, choose a classmate and fill in the card.

Good job! Then come up to him or her and read your card.

Дети читают свои пригласительные открытки на День рождения.

Will you come? Yes, I will/ Sorry, I can’t come.

Совершенствование лексико-грамматических навыков

The next part of our plan is to cook some food. Let’s go shopping and buy some. We shall review some words on the topic.Слайды с 6 по 11.

Учащиеся повторяют лексику по теме.

How much food or how many things do we have? Учащиеся повторяют грамматическую категорию Much/Many. Затем составляют диалоги.

How many eggs do you have? Not many.

How much sugar do you have? Not much.

Диалогическая речь. Работа в парах. Pair Work.

Составление диалогов по таблице.

We have bought some food and decided how much of it we need for our party. Choose the partner and act out a dialogue.

-Let’s cook some food for your Birthday!

-It’s a good idea!

-Shall we make some sandwiches?

-I don’t like sandwiches.

-What about chocolate biscuits?

6. Физкультминутка. The next point of our plan is to organize activities. This is the first one.

Let’s have some break. Watch, listen and sing along.

Учащиеся делают упражнения и поют песню. Видео.

7. Чтение. Работа в группах. Now let’s play. We’ll make two teams. The task is to arrange the sentences into order. The team which is the first – wins.

Учащиеся получают разрозненные предложения, из которых они должны составить логический текст.

In Britain we have parties to celebrate our birthdays. Everyone brings a small gift.

We usually have a party on my birthday. My mum always makes me a birthday cake.

We have a table full of food: crisps, sandwiches, small cakes and chocolate biscuits, ice cream and very small sausages you eat on a stick. I just love them.

We decorate the house with balloons and I play party games with my friends. It’s fantastic.

Birthday celebrations are very special in China. We eat very long noodles that mean we will have a long life.

I eat them in soup and I try not to cut them because it’s unlucky. We also eat red eggs. Red is a special colour in China.

It always means something happy and brings good luck. We decorate the house with red paper and all the family comes to the party.

We also get money in red envelopes. It’s fun.

Учащиеся соединяют предложения в логическом порядке и читают весь текст.

Very good job. And how do you celebrate your birthday.

Tell the class.

9. Рефлексия.

Did you like our lesson? Can you talk about your Birthday? Can you make suggestions for food and drinks? Can you write an invitation card for your birthday party?

10. Подведение итогов урока.

- Dear children, our lesson is over. I liked your work during the lesson. You were fantastic!

Цель урока: Развитие коммуникативной культуры и компетенции школьников на материале темы ‘Happy birthday’.

Задачи урока

  1. Закрепление и расширение лексических навыков по теме ‘Happy birthday’
  2. Развитие навыков аудирования (listening for song;)
  3. Закрепление и расширение навыков выражения своего мнения по теме и умения вести дискуссию.
  4. Тренировать учащихся в работе с картинкой.
  1. Развитие познавательного отношения к изучаемой теме
  2. Развитие интереса к изучаемому предмету
  3. Развивать навыки диалогической речи с помощью драматизации;
  4. Развивать память и внимание, мелкую моторику мышц;
  5. Развивать творческие способности через изготовление “указателей места”.
  1. Воспитывать уважение к стране изучаемого языка и ее традициям;
  2. Воспитывать чувство коллективизма через озвучивание мультфильма.

Оснащение урока

  1. Раздаточный материал.
  2. Компьютер, медиапроектор.
  3. фломастеры, карандаши, ножницы, бумага.
  4. ДВД диск.

1. Приветствие. Организационный момент.

Good morning children! I am glad to see you! Sit down, please. How are you? Today we are going to have an interesting lesson. First, let’s revise some holidays!

2. Повторение (в презентации учитель показывает названия разных праздников, учащиеся переводят).

Dear boys and girls! Look at the screen and translate these words! And the last word is birthday, what is it? Yes, it’s “день рождения”. Today we are going to speak about “Happy birthday”.

3. Речевая зарядка

Answer my questions, please.

Do you like your birthday?

Do you celebrate your birthday every year or from time to time?

When is your birthday?

  • Enjoy the holiday;
  • Cook special dishes;
  • Invite guests;
  • Get presents;
  • Enjoy the party;
  • Get cards;
  • Decorate the house;
  • Nothing.
  • Cook tasty food.

4. Изготовление “Указателей места”

In Britain some people make such “place marker” when they invite guests to their homes for different parties, for example, such as someone’s birthday. They make them to unite unfamiliar people, to make friends, to introduce people, to make jokes and so on. Let’s make them themselves. Take a piece of paper, then bend it and find the middle, then draw a circle in the middle of the paper, then try to be careful and cut out half of the circle, then write your names in the middle of the circle and put on the table. Also you may use different colors to decorate your ‘place marker’ (учитель показывает как делать “указатель места” учащиеся повторяют его действия).

5. Драматизация (озвучивание отрывка из мультфильма “Мадагаскар”, где все поздравляют Марти с Днем Рождения)

And now dear boys and girls we are going to celebrate Martin’s birthday, put your ‘place markers on the table. Let’s start!

(Выходит автор, представляет часть отрывка, объясняет его суть)

Glory: Here is your present!

Martin: Oh, thank you very much! I like it.

Melmon: Take my present, please.

Martin: Oh, it’s great! Thank you!

Melmon: Happy birthday! Happiness, lucky, everything!

Alex: I wish you good luck!

Песня “Happy birthday”.

Monkeys: Oh, no.

Alex: Let’s have some meat.

Glory: Let’s have a cake.

Martin: Ok, it’s very tasty! I love you very much my dear friends! Thanks a lot!

Teacher: Thank you very much! Sit down, please.

6. Работа с раздаточным материалом (разгадывание “Филворда”, где много слов связанных с днем рождения)

7. Работа с картинкой (учащимся предлагаются две картинки в презентации на обоих изображено празднование дня рождения, которые они должны описать с помощью конструкции There is(are)…)


8. Аудирование с дифференцированными заданиями (учащиеся смотрят клип и слушают песню, которая называется “Happy birthday” можно подобрать много различных песен по данной тематике).

First group, your task is to write down on the sheet of paper all words that you know from this song. There are many words which connected with family. Second group, your task is to write down all signs that you will see in the drawings in this clip. (После прослушивания можно задать пару вопросов)

Do you like this song? Do you understand it? Do you know other songs about “Happy birthday”?

9. Чтение стихотворения

Dear children! Let’s read and translate the poem about “BIRTHDAY”!

Tomorrow is my birthday,
So let us celebrate,
Let us decorate the flat,
And let's phone our mates.
Let them bring me presents,
Let them sing a song,
And let us play computer games all day long.
Let's go out for dinner,
Let us watch TV,
Let us phone my Granny,
And let her come to me.
Let us have a big cake,
Let us say "Hooray!"
Let it be my birthday every day!

10. Домашнее задание

Write down your homework. Your task is to prepare good reading of this poem.

11. Подведение итогов, выставление оценок.

Thank you for the lesson! You have worked very hard! What can you say about this lesson? Do you like it? The lesson is over, you may be free!

Нажмите, чтобы узнать подробности

Цель урока: Способствовать развитию навыков ознакомительного чтения, монологической, диалогической и письменной речи (описание праздника).

Класс: 5

Тема урока: It`s my birthday.

Цель урока: Способствовать развитию навыков ознакомительного чтения, монологической, диалогической и письменной речи (описание праздника).

Задачи урока

Образовательные:

1. Закрепление и расширение лексических навыков по теме ‘It`s my birthday’

3. Закрепление и расширение навыков выражения своего мнения по теме и умения вести дискуссию.

Развивающие:

1. Cовершенствование навыков лексики, грамматики (восклицательные предложения) и чтения по теме "My birthday"

2. Развивать навыки диалогической речи с помощью драматизации;

3. Развивать память и внимание.

Воспитательные

1. Воспитывать уважение к стране изучаемого языка и ее традициям;

Оснащение урока

1. Учебник Spotlight 5.

2. Картинки по теме урока.

3. CD для работы в классе.

4. Раздаточный материал.

1. Организационный момент.

Good morning children! How are you? Sit down, please.

2. Ход урока.

Listen and repeat.

Ученики слушают запись и повторяют слова.

Беседа по теме урока.

- Is birthday a special day for you?

- Do you have a party on that day?

-Where do you celebrate your birthday?

- What meal does your mum cook?

So, today we are going to speak about birthday. And the theme of our lesson is: “It`s my birthday”.

Упр. 1, с. 100. Ученики слушают музыку и рассказывают о своих впечатлениях

-Listen to the music and say: Where are you? What are you doing? Who else is with you?

Предполагаемый ответ: I am at a birthday party. I am dancing with my friends. We’re having good time.

Now look at the title of the text “Birthday treats”. How do you think what is treats?

Упр. 2, с. 100. a) Задача: развитие умений прогнозирования содержания текста с опорой на иллюстрации и первую фразу (ознакомительное чтение).

Предполагаемый ответ: I think the text is about the ways people celebrate birthdays in different countries.

b) Задача: развитие умений изучающего чтения.

Ok! Now read the text? And say what do people do on birthday parties in different countries.

Учащиеся внимательно читают тексты. Затем учащиеся обсуждают свои ответы в парах. Учитель проверяет ответы.

Предполагаемый ответ: The pictures show the special types of food (birthday cake, sandwiches, chocolate biscuits, noodle soup, red eggs) British and Chinese people eat when they celebrate their birthdays. One picture shows balloons. In Britain people invite their friends to parties and everyone gives a small gift. They have a birthday cake and lots of food. They decorate their houses and play games. Chinese people eat noodles and red eggs. They decorate their houses with red paper and have parties with their families. They also get money in red envelopes.

Физминутка

(Дети проводят физминутку и выполняют упражнения.)

Упр. 3, с. 100. Задачи: развитие умений пригласить к совместному действию, согласиться/не согласиться (диалог-побуждение).

Учитель обсуждает задание и данные в рамке фразы, проверяет понимание. (Would you like to have a cake? How about making some decorations?) Учащиеся выполняют упражнение в парах, после чего несколько пар разыгрывают свои диалоги перед классом и приклеивают картинки к меню. Предполагаемый ответ:

A: How about having a cake?

B: That sounds great. Shall we have some Coke?

A: Good idea. I like Coke.

Заключительная часть урока

Упр. 4, с. 100. Write a short magazine entry about birthdays in your country.

Читайте также: