How are you план урока
Обновлено: 04.07.2024
5 Form Lesson 9 Date:
Checking up h/w:
The main part:
1) Обеспечить в ходе урока усвоение учащимися новой лексики .
2) Содействовать формированию у учащихся интереса к изучаемому предмету.
3) Развивать навыки говорения и чтения.
How, fine, OK, well, very, all right, so-so, which, class, in, about, thank you, numbers.
The procedure of the lesson:
T: Hello, children! Sit down!
T: Good afternoon, my name is Olga Sergeevna. What is your name?
S1: My name is _______.
T: Where are you from?
Count from zero to twelve!
Ex. 12 p. 24 Read the words!
Today we will learn how to ask how you are and which class you are in and to answer it. And then we’ll learn the numbers from 13 to 19.
Open your books on page 24 and listen to the dialogue.
Now open your vocabularies and write down the new words.
Repeat after me in chorus!
Ex. 1 p. 24 Listen and repeat.
Ex. 2 p. 25 Talk to your friend.
Ex. 3 p. 25 Listen and repeat.
Ex. 4 p. 25 Role play. Act out ex. 3.
Ex. 5 p. 25 Talk to your friend.
Ex. 6 p. 25 Listen and repeat.
Ex. 7 p. 25 Talk to your friend.
And now read the dialogue on page 24 in pairs.
13 – thirteen 17 - seventeen
14 – fourteen 18 - eighteen
15 – fifteen 19 - nineteen
16 – sixteen
20 – twenty 70 - seventy
30 – thirty 80 - eighty
40 – fourty 90 - ninety
50 – fifty 100 – one hundred
60 – sixty 1000 – one thousand
Ex. 8 p. 26 Listen and repeat the numbers.
Open your vocabularies and write them down.
Let’s count together: zero, one, two, …
(Ученики хором считают до 20, потом по одному)
And now backwards: nineteen, eighteen, …
To learn the new words and numbers, Ex. 10 p. 26
What was the theme of our lesson? Yes. How are you? Which class are you in?
2. Развивать умение детей рассказывать о себе на английском языке.
3. Формировать умение задавать вопросы и отвечать на них.
4. Создать для детей иную языковую среду и помочь им чувствовать себя комфортно.
Ход занятия:
Teacher (T.): Good morning, children! I’m glad to see you.
Children (Ch.): Good morning, we are glad to you.
T.: Let's do morning excercies!
Дети становятся в круг.
Сh.: Jump the rope, Jump the rope,
Jump it high, Jump it low,
Jump it fast, Jump it slow,
Walk tip-toe, walk tip-toe,
Very slow, very slow,
T.: very good, take your places.
Дети видят на столе волшебную коробку.
T.: Children, what’s this?
Ch.: It’s a magic box.
T.: Yes, you are right!
А как нам узнать, что в этой волшебной коробке? Правильно, надо придумать заклинание. Давайте все вместе произнесем: One. Two. Three!
Ch.: One. Two. Three!
T.: (Учитель по очереди достает из коробки игрушки животных.) What’s this?
Ch.: It’s a cat (a bear, a hare, dog, a frog, etc.)
Т.о. у каждого ребенка по одной игрушке.
T.: Дети, вы любите сказки? А какие ваши любимые сказки?
Дети перечисляют известные им сказки.
T.: Ребята, а хотите прямо сейчас попасть в сказку? Для этого нам необходимо надеть волшебные колпаки и загадать желание: попасть в волшебную сказку. (Дети надевают колпаки, закрывают глаза и загадывают желание).
T.: Children, open your eyes!
T.: Ребята, вот мы и попали в сказку, теперь мы с вами не дети, которые ходят в детский садик каждый день, мы - волшебные зверята, которые у вас в руках. (Учитель держит в руках игрушку, например, плюшевого мишку и озвучивает его.)
T. (голосом мишки): Hello! I’m glad to see you.
Ch.:(голосами своих игрушек): Hello! We are glad to see you.
T.: Давайте познакомимся друг с другом.
T.: I’m a bear. My name is Mike. And who are you? What’s your name? What can you do? (учитель обращается к каждому ребенку).
Дети отвечают по очереди.
Ch.: Hello. I’m a cat. My name is Lisa. I can run.
Hello. I’m a hare. My name is Lena. I can jump.
Далее дети по очереди выходят в центр, задавая те же вопросы.
T.: Thank you very much. (дети откладывают игрушки) А сейчас давайте споем песню по животных.
T.: Дети, наш урок окончен, я думаю, что мы обязательно еще вернемся в нашу сказку, когда научимся еще больше рассказывать о себе на английском языке.
2) Developing: To develop the pupils habits of the oral speech , to develop pupils creative and logical abilities, understanding, reading and writing, grammar and lexical skills to learn Numbers 11 - 20 and letters.
3) Bringing - up: to bring up love and interest to the subject, to respect each other, to create an English atmosphere in the classroom.
Inter - subject connection: Kazakh, English
The type of the lesson: presentation, integrative
Methods of teaching: training, explanation, demonstration, interaction
The equipment of the lesson: diagrams on the tasks, pictures, posters, computers interactive board.
The procedure of the lesson
I) Organization moment
- Good morning children?
- Who is on duty today?
- Who is absent today?
c) A talk about the weather?
- What day is it today? - What season is it now?
- What date is it today? - What month is it now?
- To work with dialog
Colin: Hello, Omar.
Omar: Hello, how are you?
Colin: I'm fine, thank you. And you?
Omar, ; I'm OK, thanks.
Colin: Which class are you in?
Omar: I'm in 5A. What about you?
Check up the home task
- The Presentation of the new theme
Listen and repeat
I’m fine thank you
Which class are you in?
To work with pictures I’m fine.
Весь материал – смотрите документ.
Содержимое разработки
Date:15.09.14 ж. The 5 th grade
The theme of the lesson: How are you?
The aims of the lesson:1) Educational: Presentation of the lesson about How are you? and Which class are you in?, to train new words and discussion an English language
2) Developing: To develop the pupils habits of the oral speech , to develop pupils creative and logical abilities, understanding, reading and writing, grammar and lexical skills to learn Numbers 11-20 and letters .
3) Bringing-up: to bring up love and interest to the subject, to respect each other, to create an English atmosphere in the classroom.
Inter-subject connection: Kazakh, English
The type of the lesson: presentation, integrative
Methods of teaching: training, explanation, demonstration, interaction
The equipment of the lesson: diagrams on the tasks, pictures, posters, computers
Лексика уроку:
How are you? – [ ha ʋ a: ju:] – (хау а ю) – Як у тебе справи?
I’m fine, thank you . – [ aim fain θ æŋ k ju ] – (айм файн сенк ю ) – Чудово, дякую.
And what about you? – [ ə nd wot æ ba ʊt ju] – ( енд вот ебаут ю) – А як щодо тебе?
Немає коментарів :
Дописати коментар
Translate
Pages
Archives
- вересня 2021 (1)
- червня 2021 (1)
- травня 2021 (8)
- квітня 2021 (36)
- березня 2021 (8)
- січня 2021 (16)
- грудня 2020 (4)
- листопада 2020 (2)
- жовтня 2020 (2)
- вересня 2020 (11)
- серпня 2020 (5)
- червня 2020 (11)
- травня 2020 (30)
- квітня 2020 (55)
- березня 2020 (17)
- лютого 2020 (1)
- жовтня 2017 (2)
- вересня 2017 (2)
- лютого 2017 (2)
- грудня 2016 (7)
- жовтня 2016 (15)
- вересня 2016 (22)
- серпня 2016 (79)
- липня 2016 (39)
- червня 2016 (23)
Search
Information
Як безплатно практикувати англійську мову з її носіями.
Якщо хочеш покращити свою розмовну англійську мову, але не можеш дозволити собі дорогих репетиторів і не маєш друзів, які вільно говорять ан.
Читайте также:
- Как настроить строку состояния какая информация указана в строке состояния кратко
- Что свидетельствовало о развитии письменности и распространении грамотности в древней руси кратко
- Охарактеризуйте влияние государства на внешние эффекты экономической деятельности кратко
- Конституционные проекты сперанского и новосильцева кратко
- Организационные формы образовательного процесса как компонент обучающих технологий в средней школе