An ergonomic school or office сочинение

Обновлено: 05.07.2024

A pupil cannot study effectively without a computer

School program becomes more complicated every year. There are many rules, exceptions and formulae that pupils have to learn and remember. Also we have to read many books and poems, make different projects and presentations, many homework and so on. I like to buy different useful things, books and notebooks, but the best thing that helps us at school is computer.

Computers came to our life few years ago and today every single child knows how to use it. At school computers are very useful. Of course we don’t use them for every single lesson. But I use my computer at home while I am doing my homework. My point of view is that pupils can not study effectively without a computer. They help us to do some things faster, to find all information we need, to print all reports and presentations. I would say that using of a computer helps us to save our time. Instead of drawing a picture for my project I can find something in internet. Presentations also look much more visually while I am using a computer.

Of course not everyone will be agree with me. My parents say that computers make us stupid. We write and read less and that’s why we don’t know many things and can make mistakes. What is more some pupils can start to play games and do other things instead of studying. It’s strange to me, because today pupils can not imagine our life without computers.

In general I would say that school program is not easy. But there are some things that help us a lot. Computer is one of them. I am happy that everyone has an opportunity to use it. The only thing is that we decide how to use our computer: to study and enrich our knowledge or to play computer games. I made my choice and I think that my results at school are really good.

Ученик не может эффективно учиться без компьютера

Школьная программа становится все сложнее с каждым годом. Тут есть много правил, исключений и формул, которые ученики должны изучить и запомнить. А ещё мы должны читать много книг и заучивать на память стихотворения, составлять различные проекты и презентации, выполнять домашние задания и так далее. Мне нравится покупать различные полезные вещи, книги и тетради. Но лучшим приобретением, которое помогает мне в учебе, является компьютер.

Компьютеры пришли в нашу жизнь несколько лет назад и сегодня каждый ученик знает, как им пользоваться. В школе компьютеры очень полезны. Конечно, мы не пользуемся компьютерами на каждом уроке. Но я постоянно использую компьютер дома, когда готовлю домашние задания. Моя точка зрения заключается в том, что ученик не может учиться эффективно без компьютера. Эти машины помогают нам выполнять задания быстрее, находить необходимую информацию, распечатать доклады и презентации. Я бы сказал, что использование компьютера помогает нам сберечь наше время. Вместо того, чтобы рисовать картинку для проекта, я просто ищу ее в интернете. Презентации тоже выглядят гораздо нагляднее, когда использую компьютер.

Конечно, не каждый согласится со мной. Мои родители говорят, что компьютеры делают нас глупыми. Мы пишем и читаем меньше, а поэтому, мы знаем меньше, но допускаем ошибок больше. Более того, некоторые ученики могут начать играть в компьютерные игры или заниматься другими делами вместо учебы. Звучит странно, ведь сегодня ученики не могут представить свою жизнь без компьютеров.

Вообще я бы сказал, что школьная программа далеко не легкая. И порой нам нужны помощники в обучении. Одним из таких помощников является компьютер. Я счастлив, что сегодня у каждого ученика есть возможность пользоваться им. Другое же дело это то, как мы используем компьютер: для учебы и обогащения своих знаний или чтобы играть в компьютерные игры. Я сделал свой выбор и думаю, что результаты в школе тому подтверждение.

Нажмите, чтобы узнать подробности

Методическая разработка открытого урока для студентов 2 курса СПО.

Совершенствование00000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000 умения строить речевое высказывание в устной и письменной форме;

Совершенствование умения извлечения необходимой информации из прочитанного прослушанного текста технической направленности.

Развивающие

Развитие учебно-познавательной мотивации и интереса студентов к учению и изучению иностранного языка;

Развитие социально-критического мышления обучающихся;

Развитие умений вести диалог на основе равноправных отношений и взаимного уважения, умения выбирать наиболее эффективные способы решения задач в зависимости от конкретных условий;

Развитие готовности обучающихся к саморазвитию и непрерывному образованию в течение всей жизни;

Развитие у студентов навыков рефлексии.

Воспитательные

Воспитание самостоятельности, инициативности, ответственности обучающихся, их навыков работы в команде;

Воспитание интереса у студентов к своей будущей профессии.

2. Основной этап

3) Работа в группах Case “Riviera”.

5) Рast Рerfect - повторение и закрепление изученного грамматического материала.

3. Заключительный этап

1) Подведение итогов урока

2) Выставление оценок

3) Домашнее задание

1. Орг. момент

Good morning, everyone! How are you? Who is absent today?

Today we will speak about ergonomics and revise Past Perfect. We will read the text, listen to the dialogue, speak, do some grammar exercises.

Let’s start with your homework. Last time we discussed Nanotechnologies. Have you prepared short stories about this topic? What are the benefits of using such technologies? What are the disadvantages?

2. Основной этап

Let’s read and write down new words into your exercise-books.

Remember them: (Прочитайте и запишите в тетради новые слова. Запомните их.)

A primary goal – главная цель

To prevent – предотвращать

Illnesses and accidents – болезни и несчастные случаи

An assembly line – конвейер

Working conditions – условия работы

To increase – увеличивать, повышать

To perform – выполнять

2. Закрепление нового лексического материала.

Read the text and understand it. You have 5 minutes. (Прочитайте текст, поймите его. На выполнение задания – 5 минут.)

Ergonomics is the science of designing machines, products and systems to maximize the safety, comfort and efficiency of the people who use them. One of the primary goals of ergonomics is to prevent workplace illness and accidents.

Ergonomists mostly develop workplaces, such as offices and assembly lines. They aslo perform the best possible design for products and systems, ranging from the handle of a toothbrush to the flight deck of the space shuttle.

Ergonomists view people and the objects as one unit, and ergonomic design blends the best abilities of people and machines.

Safe and comfortable working conditions, such as correct temperature, lighting, noise and ventilation increase worker efficiency and productivity. Well-designed workspaces help people perform their jobs quickly and accurately.

1. Guess the meaning of the international words in the text. (догадайтесь о значении интернациональных слов, не пользуясь словарем.)

Machines, products, systems, comfort, offices, design, objects, temperature, ventilation.

2. Find the English equivalents in the text. (Найдите в тексте английские эквиваленты русских слов и выражений).

Наука проектирования, максимально увеличить безопасность, предотвратить болезни и несчастные случаи на рабочем месте, разрабатывать, рассматривать людей и объекты как одно целое, правильный температурный режим, освещение, шум, повышать продуктивность, хорошо спланированное рабочее пространство, выполнять работу быстро и точно.

3. Answer the questions to the text. (Ответьте на вопросы по содержанию текста)

1. What is ergonomics?

2. What is the goal of this science?

3. What do ergonomists do?

4. Do workers perform better in a well-designed space?

5. Is ergonomics important today? Why do you think so?

6. Why do people prefer buying ergonomic products?

7. Where can we use ergonomic principles in our everyday life?

4. Match the beginning of the phrase with its ending in writing.(Соотнесите начало предложений с их окончанием письменно в тетради)

1. Ergonomics design

a. in any sphere of people’s life

2. To increase productivity

b. help people work faster and more efficiently

3. Ergonomists view people and objects as

c. safe workspace

4. Well-designed workspace

d. are widely used in a computer design

5. Ergonomics can be used

e. ergonomists develop comfortable conditions

6. Principles of ergonomics

5. Agree or disagree with the statements and correct the wrong ones. (Являются ли данные утверждения верными? Исправьте неверные)

1. Ergonomics is an art.

2. Its goal is to decrease workers’ efficiency.

3. Ergonomists develop best designs for products and systems.

4. Ergonomics is used only in big factories.

5. People work faster and more productively in well-organized space.

Работа в группах Case “Riviera”.

6. Phrases to use: (Для выполнения задания нам понадобятся фразы, чтобы предложить идею, согласиться или не согласиться с предложениями других участников группы)

Give an idea

Let’s buy a TV screen

It’s a good / brilliant / excellent idea

It’s not a good / brilliant / excellent idea

Why don’t we buy a TV screen?

I agree with you

I disagree with you

What about buying a TV screen?

That’s right! Exactly! Sure!

I’m against it!

How about buying a TV screen?

You are right.

You are wrong.

You are mistaken.

Work in groups. Read the task and find a solution to the problem. (Работа в группах. Прочитайте задание и найдите решение проблемы)


The waterpark “Riviera” in Kazan has many complaints about lifts. The clients are very angry about them because they are very slow. The company is thinking about modernization but it does not have money to buy new lifts.

Work in groups to generate ideas how to help “Riviera” with lifts and find the best solution.

7. Listening.

Listen to the dialogue and check if the statements are True or False. (Прослушайте диалог энергетика и архитектора о проектировании нового здания. Проверьте являются ли данные утверждения верными или неверными. Исправьте неверные)

Roland, a mechanical and electrical services engineer, is talking to Sue, an architect, about the design of a new building. Listen to the conversation and answer the following questions.

Снятие трудностей (незнакомые слова)

Words: green oriented company – экологически ориентированная компания

save energy – экономить энергию

detector – детектор, датчик

1. The client is not a green-oriented company.

2. The design will be energy saving.

3. They will not use presence detectors.

4. They will put 3 different options to the client.

5. Option one is to have a building with maximum automation.

Roland: We know the client is a very green oriented company, very big on all things environmental.

Sue: Absolutely.

Roland: So energy saving obviously needs to be an important consideration in the design. Clearly, it’s a big subject, and something we need to look into in depth. But one specific aspect of it where I think we can make a real difference is with the Building Management System – specifically, with the way we use presence detectors. And I’ve had a couple of ideas that I’d appreciate your views on.

Roland: I think we should put two totally different design options to the client. Option one is to have a building with maximum automation. So with the maximum automation option….

Рast Рerfect - повторение и закрепление изученного грамматического материала.

Ответьте на вопросы:

1. Как образуется Past Perfect?

2. Когда мы употребляем это время? Назовите слова-маркеры PP.

3. В чем отличие РР от других прошедших времен?

1. Correct the mistakes in writing.(Найдите и письменно исправьте ошибки в предложениях)

1. When dad had come home I washed his car.

2. We had done the exercise at 11 o’clock yesterday.

3. Before Alex went to the cinema he called his groupmates.

4. Last week I had passed my driving test.

5. Lena has watched many films by the time her sister came.

2. Join the sentences using the words in brackets.(Объедините 2 предложения в одно, используя слово из скобок)

1. She cleaned the house. Then she watched TV. (after)

2. I found a solution to my problem. Then I felt happier. (when)

3. Sue packed her suitcase. Then she called a taxi. (after)

4. The concert finished. Then the fans left the stadium. (when)

5. The film started. Then Harry arrived at the theatre. (before)

3. Use the prompts to make sentences. (Используя начальные формы слов, составьте предложения в Past Perfect)

Anna/ cook / a salad

turn off/ the TV

the boys / watch / football match

reach / the airport

the plane / take off

students / do / their homework

wash / the dishes

we / not / finish / our lunch

go out / to play hockey

4. Work in pairs. (Работа в парах. Составьте диалог:

Вчера ваш брат попросил вас выполнить задания (смотри список дел). 10 минут назад он позвонил, чтобы проверить что вы успели сделать, а что нет. Галочки – то, что выполнили, крестик – что не успели)

Yesterday your elder brother asked you to do the things in the list. 10 minutes ago he called you to check what you had done. (v – had done, x – hadn’t done)

Go to the supermarket v

Wash the dishes x

Water the plants v

Make the beds x

Take Blacky for a walk v

Take Dima from school v

Buy computer magazines x

Find dad’s car keys x

III Заключительный этап.

1. Подведение итогов урока.

Сегодня мы познакомились с наукой проектирования – Эргономикой. Узнали новые слова, читали текст, слушали диалог, вспомнили грамматику – прошедшее совершенное время, выполнили много различных лексико-грамматических и условно коммуникативных упражнений. Поставленная цель и задачи урока достигнуты.

Nowadays lots of pupils and their parents face to a difficult issue about the importance of learning different subjects at school. Some people strongly believe that students have to learn all the subjects while others claim that they should not.

In my opinion, every subject is important. To start with, learning different subjects improves the educability and opens your mind. Also, educated people are more demanded than others. Finally, people who know several sciences tend to get high-paid job.

On the contrary side, learning lots of subjects can require too much attention so people would not have the opportunity to study the main ones. Besides, school offer a huge amount of useless subjects. Therefore learning them is wasting of time and energy.

I do not agree with the opposite view because students can make a schedule with rational distribution of time and attention to every subject.

Moreover, if a person decides to change the qualification, there even the most useless subject in students` opinion can be important.

Taking into consideration all mentioned above, I would recommend everyone to learn all school subjects. The more ones you know, the more educated and competent you are.

В нынешнее время многие ученики и их родители сталкиваются с трудным вопросом о важности изучения различных предметов в школе. Некоторые люди уверены, что студенты должны изучать все предметы, в то время как другие утверждают обратное.

На мой взгляд, каждый предмет важен. Начнем с того, что изучение различных предметов повышает эрудицию и расширяет кругозор. Кроме того, образованные люди более востребованы на работе, чем другие. Наконец, люди, знающие несколько наук, как правило, получают высокооплачиваемую работу.

Я не согласен с противоположной точкой зрения, потому что студенты могут составить расписание с рациональным распределением времени и внимания на каждый предмет. Более того, если человек решит сменить квалификацию, то там даже самый бесполезный предмет, по мнению студентов, может оказаться важным.

Учитывая все вышесказанное, я бы рекомендовал всем желающим изучать все школьные предметы. Чем больше вы знаете, тем более образованным и компетентным вы являетесь.

К1 (решение коммуникативной задачи) – 2 балла

Необходимо заменить lots of на a lot of, поскольку исходный вариант имеет разговорный стилистический оттенок. Кажутся тавтологичными второй и третий аргументы автора в пользу своей позиции (востребованность эрудированных людей на рынке труда и высокая оплата их работы). Также рекомендуется добавить несколько слов в сочинение, т.к. на данный момент их количество не достигает нижней границы (194 слова).

К2 (организация текста) – 3 балла

Текст построен логически верно. Абзацное членение корректно отражает смысловую структуру эссе.

К3 (лексика) – 2 балла

1) people who know several sciences – people who know more than one discipline/subject [Словом science обозначаются (естественные) науки, поэтому лучше заменить его на discipline или subject. Что касается several , его лучше заменить на выражение more than one, поскольку several подразумевает число больше двух, что далеко не всегда обязательно, когда речь идёт о количестве освоенных специальностей];

2) On the contrary side – On the contrary / On the other hand [Устойчивые выражения];

3) Taking into consideration all mentioned above – Taking into consideration all of the above [Предложенная фраза чаще употребляется в аутентичных текстах].

К4 (грамматика) – 1 балл

1) face to a difficult issue about the importance – face the difficult issue of the importance [Необходимо исключить предлог to , поменять артикль и заменить about на of];

2) get high-paid job – get high-paid jobs / get a high-paid job [Данное существительное не может использоваться в единственном числе без грамматического определителя, поэтому нужно либо поставить его во множественное число, либо добавить в конструкцию неопределённый артикль];

3) so people would not have the opportunity – and people would not have the opportunity [Для более точной передачи смысла требуется замена so на and];

4) school offer a huge amount – school offers a huge amount [Пропущено окончание у глагола в третьем лице единственного числа во времени Present Simple];

5) is wasting of time and energy – is wasting time and energy / is a waste of time and energy [Предложенный автором вариант имеет право на существование, но может также быть трансформирован в более употребительные и привычные модели];

К5 (орфография и пунктуация) – 1 балл

1) all the subjects while others – all the subjects, while others [Нужна запятая перед союзом while, выражающим противопоставление];

2) too much attention so people would not have – too much attention, and people would not have [Желательна запятая как разделитель частей сложносочинённого предложения];

3) Therefore learning them – Therefore, learning them [Требуется запятая после therefore].

Эксперты сайта Критика24.ру
Учителя ведущих школ и действующие эксперты Министерства просвещения Российской Федерации.

Внимание!
Если Вы заметили ошибку или опечатку, выделите текст и нажмите Ctrl+Enter.
Тем самым окажете неоценимую пользу проекту и другим читателям.

There aren’t many people who don’t know how to use computers these days. Look in almost any home, classroom or office and you’ll probably spot a computer.

It is true that computers can save a lot of space and time. Firstly, computers help save a lot of paper and that’s good for the environment. Secondly, computers save space in your house because they can do the job of encyclopaedias and other books. Lastly computers help us learn and allow us to stay in contact with people via e-mail.

On the other hand, the use of computers can lead to problems. To begin with, computers can be bad for your eyes, especially as some children may spend too much time playing computer games. Moreover, computers don’t help children communicate with others. Instead, children spend their time indoors sitting in front of a computer screen.

Не так много людей, которые не знают, как использовать компьютеры в наши дни. Посмотрите, почти в любом доме, классе или офисе, и вы, вероятно, заметили компьютер.

Это правда, что компьютеры могут сэкономить много места и времени. Во-первых, компьютеры помогают сэкономить много бумаги, и это хорошо для окружающей среды. Во-вторых, компьютеры экономят место в вашем доме, потому что они могут выполнять работу энциклопедий и других книг. Наконец, компьютеры помогают нам учиться и позволяют нам оставаться в контакте с людьми по электронной почте.

С другой стороны, использование компьютеров может привести к проблемам. Начнем с того, что компьютеры могут быть вредны для зрения, особенно потому, что некоторые дети могут тратить слишком много времени, играя в компьютерные игры. Кроме того, компьютеры не помогают детям общаться с другими людьми. Вместо этого, дети проводят времени в помещении, сидя перед экраном компьютера.

Your school magazine asked its readers to send in articles expressing their opinion on the following question. Computers: A.

*Цитирирование части задания со ссылкой на учебник производится исключительно в учебных целях для лучшего понимания разбора решения задания.

Читайте также: