Конспект урока good and bad health habits

Обновлено: 03.07.2024

  • Обучающие:
    • формировать лексические навыки по теме “Good and bad habits”;
    • формировать навыки чтения с целью поиска конкретной информации;
    • формировать навыки чтения с общим охватом содержания;
    • формировать умение говорить на основе прочитанного;
    • формировать грамматические навыки – повторить наречия и степени сравнения.

    Оборудование:

    III четверть. Unit 4. ,,Healthy Living Guide“

    Teacher: Good morning, boys and girls! How are you getting on today? What shall we do today? We are going to deal with the very important problem – good and bad habits, because the unit is called “Healthy Living Guide”. So we have a lot of work today. Let us begin. Look at the blackboard. There are our aims on it.

    1. To learn and train new words.
    2. To read the text and try to speak.
    3. To revise adverbs.

    Teacher: So you see one interesting saying “Eat at pleasure, drink with measure “ (Ешь в волю, пей в меру).

    Pupils say how they understand this proverb.

    Teacher: Open your books at page 98 and you can learn what habits our health consists of.

    Учащиеся высказывают мнение о плохих и хороших привычках.

    Фонетическая и речевая зарядка

    • a diet –
    • wholemeal – сделанный из непросеянной муки
    • fibre – волокно, клетчатка
    • obesity – ожирение
    • sin – грех
    • smoking – курение
    • alcohol –
    • weight – вес
    • to keep fit – держать форму
    • carbohydrate – углeвод
    • overweight – весящий больше нормы
    • to be rich in – быть богатыми
    • slimmer – человек, сидящий на диете
    • envy – зависть
    • anger – гнев
    • inactivity – бездеятельность
    • skip – пропускать
    • protein –
    • calcium –
    • gums – дёсны
    • eyesight – зрение
    • dairy – молочные продукты

    Учащиеся проговаривают слова в режимах: учитель – ученики; учитель – ученик.

    Grammar for revision

    Teacher: Open your activity books , ex. 1, 2., p. 45. Вспомнить наречия little, much, many, a lot of и сравнительную степень этих наречий. Затем учащиеся выполняют упражнения.

    Complete these healthy eating tips using much, many, little, a lot of.

    Too ----- food makes you thin.
    Too ----- food makes you fat
    Too ----- sweets are bad for you, especially for your teeth.
    Eat ----- high fat food and ----- fibre.
    ----- fruit and vegetables keep you healthy.
    Walking ----- makes you fit.
    Sleeping too ----- or too ----- can make you nervous and restless.

    Key: little, much, many, little, much, a lot of, much, much, little.

    Во втором упражнении учащиеся исправляют ошибки.

    Correct the mistakes

    1. Eat more sugar. (less)
    2. Don’t eat vegetables.
    3. Eat many fat. (little)
    4. Eat the same things. (different)
    5. Eat less fresh fruit. (more)
    6. Eat a lot of salt. (little)
    7. Eat a lot between meals. (don’t)

    Работа над чтением

    Teacher: Now please, open your student books at page 99. You can see the text “Seven Deadly Health Sins “. Read the text, name modern health sins and get ready to answer my questions.

    Ученики читают текст и выискивают современные грехи людей, которые влияют на здоровье человека.

    “Seven Deadly Health Sins“

    When the Bible set down the Seven Deadly Sins they were not meant to be taken literally. Few of us will die of pride (гордость), envy or anger. There are, however, modern health sins which are in fact far more deadly.
    Two of them – obesity and physical inactivity are known from ancient times .They are joined by the modern bad habits: smoking and drinking too much alcohol , and the surprising ‘danger’ of sleeping too much or too little, eating between meals and skipping breakfast. In combination, these poor health habits could double the chance of dying or lead to different diseases (болезни) for those who survive.
    Of course sleeping too much or too little, snacking and skipping breakfast are not quite as deadly as smoking, obesity and drinking. But they are indicative of dangerously chaotic lifestyles.
    Regularity in life promotes your health. Sleeping seven or eight hours , getting up early, eating breakfast, a healthy diet and regular meals is really a good way to live.

    Teacher: So what are the modern health sins?
    Pupil 1: I think, one of the modern sins is obesity.
    Pupil 2: To my mind, one of the modern sins is physical inactivity (smoking, drinking too much alcohol, eating between meals, skipping breakfast).
    Teacher: I would like you to pay your attention that health is not something that comes to you by accident. Our health depends on many things: the food we eat, our good or bad habits, our physical activity.
    Open your books at page 101 and look through these bits of information about British people. These facts are taken from newspapers and magazines.

    Popular ways to lose weight and avoid gaining it

    Cut out snacks and desserts – 42%
    Eat less of everything – 37%
    Exercise more – 32%
    Cut down on fat – 32%
    Do not eat at night – 29 %
    Eat more fruit and vegetables – 20%
    Count calories – 19%
    Eat less red meat – 19%
    Use low-calorie foods – 12%
    Follow a diet – 1%

    Teacher: What is your attitude towards the following facts? Do they seem suprising to you?

    Учащиеся формулируют ответы, используя степени сравнения прилагательных и наречий.
    Например: It is surprising that British people eat more fibre food now. It suprises me that to cut out snack and desserts is more popular than to exercise more.

    Eating habits

    Teacher: What do we know about healthy eating? Eating the proper foods is important to stay healthy. Do you agree with me? Look at this poster, read and get ready to answer my questions, to share your opinions.

    На доске плакат



    Рис. 1. Meat – helps you have a strong and healthy body by providing protein.



    Рис. 2. Dairy – builds strong teeth and bones by providing calcium.



    Рис. 3. Fruits/Vegetables – help you have healthy gums, good eyesight etc, by providing Vitamins A and С.



    Рис. 4. Bread /Cereal – Gives you energy by providing protein, iron, and several В vitamins.



    Рис. 5. Fats/Sugars – Fast sources of energy.

    The questions for discussion:

    1. What are the five basic types of food a person should eat?
    Answer: Meat, dairy, fruits, vegetables, bread, cereal, fats, sugar.

    2. What foods contain carbohydrates?
    Answer: Fruits, bread, cereals, rice, potatoes, peas, beans, sugar.

    3. What does dairy build in our body?
    Answer: Dairy builds strong teeth and bones by providing calcium.

    4. Why are fruits and vegetables important for our health?
    Answer: Fruits and vegetables help us have healthy gums, good eyesight by providing Vitamins A and C.

    5. What do you usually eat for breakfast? What groups are the foods from? What do people in your country usually eat for breakfast?
    Answer: I have. /I always have cereal for breakfast.

    6. What do you usually have for dinner? What groups are the foods from? What do people in your country usually eat for dinner?

    7. What do you usually eat for supper? What groups are the foods from? What do people in your country usually eat for supper?

    8. What snacks are healthy for you to eat?

    9. What is junk food? Give some examples.
    Answer: I always/ never eat.

    10. Is it healthy to skip meals?
    Answer: No. It may affect your energy level and you might be weak, nervous (jumpy) or irritable (in a bad mood).

    11. Why are fresh fruits and vegetables better for you than canned fruits and vegetables?
    Answer: Fresh fruits and vegetables have more vitamins.

    Teacher: So thank you very much for your work. Your homework is to read and translate the dialogue.

    (Учитель раздаёт карточки с диалогом).

    DIALOGUE: "DISCUSSING NUTRITION PROBLEMS"

    Simon: I've been living in this country for more than seven years, but I don't yet understand why there is so much talk about nutrition as a growing science.
    Tom (his American friend): Americans want to be healthy. But most of us have no understanding of nutrition problems.
    Simon: Whenever I see my family doctor, he advises me to stick to a low cholesterol diet.
    Tom: And do you follow his advice?
    Simon: It's hard to stick to a diet with my busy schedule.
    Tom: For your health it's very important to get a balanced diet.
    Simon: What is a balanced diet?
    Tom: Adults can get a balanced diet by including foods from the four main groups. These are the milk group (milk, cheese, yogurt, and other dairy foods); the meat group (meat, poultry, fish, eggs, and meat alternatives such as beans, lentils, and nuts); the bread group (bread, cereals, noodles etc.,); and the vegetable and fruit group.
    Simon: Can people who don't eat meat or fish stay healthy?
    Tom: Absolutely; by eating enough dairy foods and meat alternatives people can get essential proteins.
    Simon: What about the nutritional value of canned vegetables that we buy at the supermarket?
    Tom: The nutritional difference depends more on how vegetables are prepared than on whether they are bought fresh or canned.
    Simon: I am amazed how knowledgeable you are. You could become a professional dietitian.
    Tom: It's just my hobby to read about food and health.
    Simon: I was told to avoid such food as bread and potatoes, what's your view of point?
    Tom: By avoiding bread and potatoes, you cut out several В vitamins, vitamin С and other nutrients.
    Simon: Are extra vitamin dosages useful?
    Tom: You shouldn't take more vitamins than the body needs.
    Simon:Thank you for your valuable information.

    • Для учеников 1-11 классов и дошкольников
    • Бесплатные сертификаты учителям и участникам

    Алиева Заира Бибалаевна

    Учитель Английского языка МКОУ СОШ №1 г.Избербаш.

    Предложенная цель реализуется при помощи следующих задач:

    Образовательные:

    продуктивный: лексический — both . and . a diet , either . or . fast food , inactivity , to lead to , neither . nor . obese , obesity , overweight , to promote , regular , regularity , a sign , to smoke , used to , a variety ; грамматический — конструкция used to в сопоставлении с Present Sim ­ ple , двойные сочинительные союзы, словообразование: суффикс суще­ствительных: - ity ;

    рецептивный: лексический — garlic , homemade ;

    грамматический — для повторения: словообразование: суффикс прила­гательных: - y .

    Развивающие:

    Развивать мыслительную деятельность учащихся; умения анализировать и обобщать. Развивать и поддерживать интерес к предмету;

    Развивать коммуникативную компетенцию посредством речевой, языковой, учебно-познавательной и других видов деятельности;

    Расширить кругозор, обогатить знания здорового образа жизни;

    Совершенствовать навыки устной речи, чтения, понимания на слух английской речи, т.е. основных видов речевой деятельности.

    Воспитательные:

    духовно-нравственное развитие учащихся, воспитание интереса и положительного отношения к изучению культуры англоязычных стран через знакомство с некоторыми реалиями и факта­ми культуры страны; формирование ценностного отношения к здоровью и здоровому образу жизни, воспитание потребности в здоровом образе жизни и полезном времяпрепровождении, знание и выполнение санитар­но-гигиенических правил, соблюдение здоровьесберегающего режима дня, воспитание стремления не совершать поступки, угрожающие соб­ственному здоровью и безопасности, воспитание любознательности, раз­витие умения сотрудничать:

    Нажмите, чтобы узнать подробности

    Тема урока: “Good and bad health habits”.

    Автор урока: Агеева Ольга Викторовна, учитель английского языка I квалификационной категории МБОУ Орловской СОШ.

    План-конспект урока

    Тема урока: “Good and bad health habits”.

    Цель: Формировать лексические и грамматические навыки по теме:

    Учебная цель:

    практики речевой деятельности;

    расширения словарного запаса.

    Развивающая цель:

    развития у учащихся умения высказать свою точку зрения, свое отношение к обсуждаемым проблемам;

    развития способности к анализу, обобщению;

    развития познавательного интереса;

    развития творческих умений, фантазии, воображения;

    развивать внимание, память, мышление;

    развития языковой догадки;

    развития умений учащихся проводить интерактивный опрос и обрабатывать полученные данные.

    Образовательная цель:

    расширение кругозора учащихся о правильном питании, вреде курения и алкоголя.

    познакомить с новыми словами: obesity, overweight, inactivity, a habit, to skip, lead (to), a disease, to snack, a lifestyle, regularity, to promote, a diet, variety, used to, a way to live.

    Воспитательная цель:

    воспитания у учащихся ответственности за свое здоровье;

    воспитания устойчивого негативного отношения к вредным привычкам;

    формирования у учащихся представления о здоровом образе жизни;

    формирования умения работать в команде, помогать друг другу;

    воспитания чувства толерантности.

    Формирование УУД:

    личностные: положительное отношение к процессу познания, нравственно-этическое оценивание усваиваемого материала, применение правил сотрудничества;

    регулятивные: постановка учебной задачи, планирование решения учебной задачи, оценивание и корректировка своей деятельности.

    познавательные: воспроизведение по памяти информации, необходимой для решения учебной задачи; высказывание предположений, обсуждение проблемных вопросов;

    коммуникативные: участие в учебном диалоге, сотрудничество в совместном решении проблемы и построение монологических высказываний.

    Оснащение урока:

    Учебник для 8 класса общеобразовательных учреждений.

    Авторы: В.П. Кузовлев, Н.М. Лапа, Э.Ш. Перегудова.

    Карточки со словами.

    Листы для оформления проекта- буклета

    Раздаточный материал (теcты, памятки, карточки с настроением)

    Клей, фломастеры/цветные карандаши, картинки.

    Поставленные задачи и задания. Познаваемые вопросы

    1.Оргмомент. Ситуативная обусловленность.

    Настроить учащихся на общение, создать рабочий контакт с учащимися.

    Good morning, boys and girls! How are you all today? How are you, Kate? And how are you, Tanya?

    Oh, children, I have a terrible headache today. What should I do? Will you help me?

    Thank you, children .I’ll follow your advice by all means. I have a headache today because I watched TV too long yesterday. Children, is watching TV too long a good habit?

    So, children, some people care about their health, others don’t: they have bad health habits. Children, what will we discuss at our lesson today?

    You all are right. Today we will discuss good and bad habits. ( Слайд 2)

    P1: I am fine, thank you.

    P2: I am O’K, thank you. How are you, T.N.?

    P1: You should have a tablet.

    P2: You should go to the doctor.

    P3: You should walk more in the open air.

    P1: I think it’s a bad habit?

    P2: In my opinion it’s not good to watch TV too long.

    P1: We are going to speak about health.

    P2: We’ll discuss good and bad habits.

    Учащиеся настраиваются на общение.

    Учащиеся дают советы учителю

    Создаётся рабочий контакт с классом, учащиеся подминают карточки с таким настроением какое у них в начале урока.

    Отработка произношения слов по теме

    Let’s get down to the phonetic practice: (слайд 3)

    Listen and repeat:

    t- habit, too much, too little, eating, terrible, obesity, inactivity, a lifestyle, to promote, variety

    s- to skip, to snack

    d- diet, deadly, die bed, to lead, a disease

    r- drink, drinking alcohol, regularity, breakfast, overweight

    Thank you. Well done.

    Учащиеся повторяют за учителем слова

    Учащиеся отрабатывают произношение слов

    (беседа по картинке)

    Aктивизировать деятельность учащихся на основе новой ситуации, развивать воображение учащихся

    Показывает картинку (слайд 4)

    Children, look at these peoples. They are thick.

    Why is he so thick? Do you have any ideas?

    You are right, children. They have a lot of bad habits. Now let’s talk about good and bad habits.

    P1: Perhaps they eat fat food.

    P2: I think they don’t go in for sport.

    P3: In my opinion they eat a lot of sweets.

    P4: Perhaps they eat more than 3 times a day.

    P5: They dislike sport.

    P6: They move little.

    P7: I think they are ill.

    Учащиеся делают предположения о том, почему мужчина такой полный.

    4. Устная тренировка учащихся по оперированию лексическим материалом на уровне предложения

    Практиковать учащихся в чтении по теме, развивать у учащихся способность к анализу

    Look at the table. Practice reading all possible phrases, using the following substitution patterns: ответы ( слайд 7 )

    It is not useful to go in for sports

    terrible to sleep too much

    important to eat vegetables and

    to smoke and drink alcohol

    to eat at night

    to go to bed late

    It is useful to go in for sports.

    It is terrible to sleep too much.

    It is important to eat vegetables and vitamins.

    It is not useful to smoke and drink alcohol.

    It is terrible to eat at night.

    It is not useful to go to bed late.

    5. Формирование лексических навыков чтения и говорения

    Практиковать учащихся в говорении и чтении по теме, развивать мышление.

    I read a new word to you and you should repeat after me. Try to translate this word paying attention …to the analogy with the Russian language, … to word building of the word. ( слайд 8)

    Выполнение упражнения 1 на странице 122учебника.

    Read the text, please. Try to understand and remember the new words.

    What are bad health habits from the text, children?

    P2: Smoking and drinking too much alcohol.

    Р3: Sleeping too much or too little.

    Р4: Eating between meals and skipping meals.

    Р5: Watching TV a lot.

    Р6:These poor health habits lead to different diseases.

    P7: They are signs of dangerously chaotic lifestyles.

    Учащиеся рассуждают и делают объяснения.

    I see you are tired. Let’s relax. (слайд 9)

    Now, pupils, let’s have a rest.

    (3 – 5 minutes. Quiet music.)

    Sit comfortably. Close your eyes.

    Breathe in. Breathe out.

    Let us pretend, it is summer.

    You are lying on a sandy beach.

    The weather is fine.

    A light wind is blowing from the sea.

    The birds are singing.

    You have no troubles.

    You have no serious problems.

    You are quiet.

    Your brain is relaxing.

    There is calm in your body.

    Nothing is diverting your attention.

    You are relaxing. (Pause.)

    Your troubles are floating away.

    You love your relatives, your school, your friends.

    They love you too.

    You are sure of yourself, that you have much energy.

    You are in good spirit.

    Open your eyes.

    How are you feeling now?

    Учащиеся слушают музыку и стих вместе с учителем, относящийся к здоровому образу жизни.

    Учащиеся слушают музыку и стих вместе с учителем, относящийся к здоровому образу жизни.

    7. Создание и защита проекта-буклета

    Учитель раздает листы для оформления проекта- буклета. На слайде записаны вопросы: (слайд 10)

    What does our Physical health depend on?

    So, what should/ shouldn’t we do to be physically healthy.

    2.Учитель записывает ответы учащихся на доске и создается буклет- памятка.

    1.Too little food makes you thin. 2 Too much food makes you fat. 3 The wrong food makes you ill.4The right food keeps you well.5Too many sweets are bad for you especially for your teeth.

    3. После выполнения проекта ребята отмечают в своих рабочих листках с какими высказываниями они согласны полностью, с какими частично, с какими вовсе не согласны. Письменно объясняют свое мнение. (Приложение 1.)

    Представители от группы презентуют свои версии.

    We should have a medical check and consult doctors regularly.

    We should follow the doctor’s advice.

    We should take care of our environment.

    We shouldn’t pollute soil, water, air.

    We should take care of our health for our future children to be healthy.

    We should play sports.

    We shouldn’t smoke, drink alcohol, take drugs.

    Get up early and go to bed early.

    Take regular exercises.

    Take a cool shower.

    Eat healthy food to keep fit

    Учащиеся составляют список вопросов о привычках для опроса

    8. Закрепление ЗУН учащихся.

    Практиковать учащихся в

    There are good and bad health habits in this box; you should divide them into two columns: GOOD HEALTH HABITS and BAD HEALTH HABITS. (слайд 12,13)

    Please, give your advice to your classmates.

    После выполнения задания учащиеся меняются тетрадями и проверяют упражнение. (Ответы на доске).

    Now, children, you know more about good and bad habits .I hope you will take care more

    About your health. It was interesting to

    listen to your reports. (слайд 14)

    Write down your homework . p. 122, ex. V (Finish up the ideas about health in a funny way)

    Учащиеся записывают домашнее задание.

    Выявить, что нового узнали учащиеся на уроке, поняли ли они важность обсуждаемой проблемы

    Нажмите, чтобы узнать подробности

    Формирование лексических навыков говорения, развитие умения говорить логично, совершенствовать произносительные и грамматические навыки говорения. Воспитывать здоровые привычки, показать обучающимся важность здорового образа жизни, воспитывать уважительное отношение к собеседнику, развивать умение сотрудничать, воспитывать готовность к коллективному творческому творчеству.

    “Pozhva’s Municipal Budget School ProvidingGeneral Education № 1”

    The Kingdom of

    the Good Health Habits

    Made by:

    Lyubov Ivanovna

    the teacher of English

    of the highest category

    Арril, 2016

    План конспект урока английского языка в 8 классе по учебнику Кузовлева В. П.

    Цель урока: Формирование лексических навыков говорения

    развивать умения говорить логично,

    совершенствовать произносительные и грамматические навыки говорения.

    Речевой материал: лексика по изученной теме.

    Планируемые результаты:

    в результате занятия учащиеся смогут правильно использовать изученную лексику по теме “Здоровье”; развивать у учащихся умение творчески использовать усвоенный материал в новых ситуациях общения.

    Метапредметные:

    развивать коммуникативные навыки общения; способности к сравнению; проводить опрос; обрабатывать полученные данные;

    воспитывать здоровые привычки; показать учащимся важность здорового образа жизни; воспитывать уважительное отношение к собеседнику,

    развивать умение сотрудничать; воспитывать готовность к коллективному творчеству.

    Универсальные учебные действия:

    Личностные - воспитать познавательные потребности, желание расширять кругозор;

    Регулятивные – принимать и формулировать учебную проблему.

    Познавательные– анализировать, сравнивать, выявлять причины и следствия.

    Коммуникативные– умение общаться и взаимодействовать друг с другом.

    Оснащение урока: учебник английского языка УМК Кузовлев 8 класс, рабочая тетрадь УМК Кузовлев 8 класс, звукозапись, презентация, проектор, компьютер.

    2. Постановка проблемы.

    3. Информационно-аналитический блок.

    4. Заключительная часть:

    а) подведение итогов;

    в) домашнее задание;

    План занятия

    Teacher: – Good morning, children! I’m glad to see you at today’s lesson. How are you?

    Students: – I’m fine, thanks. And how are you?

    Teacher: – Im OK. Thanks a lot .

    Постановка проблемы:

    Teacher: Today we’ll speak about your health. We’ll discuss what helps us to be fit, healthy and strong. You will know something interesting and new for you. You see that your health is in your own hands.

    Основная часть.

    Информационно-аналитический блок

    II. Фонетическая зарядка.

    Teacher: There are exercises that are useful not only for your body but also for your tongue.

    Teacher: Now, look at the blackboard.

    There is a tongue twister which consists of two proverbs. Listen and repeat after me.

    [w] – white, swimming, wanted, , when, was, question, winners

    [] – the [I:], the [], the fourth, than, those, with.


    [] – wealth, health, fourth, I think, thank you,


    [] – burn, first, Germany, work, world, third, proverb

    1. Произносится вся скороговорка

    2. По частям (по 2 раза каждая)

    3. Вся медленно 2 раза

    4. Вся быстро 2 раза

    Отработка выражений

    The first wealth is health.

    Health is the ‘best wealth’.

    Сначала медленно с паузами. – Дети повторяют всё за диктором. Затем всё быстрее и ещё быстрее.

    T.: Thank you.

    T.: All right.

    T: Now, let’s read these twisters all together.

    T.: Now the whole tongue twister

    T: So, the theme of our lesson is “The Kingdom of the Good Health Habits”

    Your task is to work very well. During the hour you have to play different games.

    Речевая зарядка:

    T: What bad and good habits do you know? ( на карточках даны фразы, ученики по цепочке высказываются, учитель быстро записывает на доске ключевые слова, разделив их на 2 столбика)

    Примерные фразы высказываний учеников:

    P1: I think (to my mind/ I’m sure/….) smoking is a bad habit

    T: You are right ( OK/ That’s right/…) etc. or You are mistaken (You’ re wrong/…) etc.

    P2: I’ m sure following a diet is a good habit.

    The Kingdom of

    the Bad Health Habits

    The Kingdom of

    the Good Health Habits

    Taking / drinking alcohol

    Eating too much sweets

    Eating high fibre food

    Eating low fat food

    Sleeping too much or too little

    Washing a face and hands

    Not eating at night

    Following a diet

    Eating more fruits and vegetables

    Going in for sport

    Doing morning exercises

    2. T.: Agree or disagree with my statements:

    T: Smoking is a bad habit

    P1: That is right. Smoking is a bad habit.

    T: Eating too much sweet is good for your health.

    P2: That is wrong. Eating too much sweet is bad for your health.

    T: Drinking too much alcohol is a healthy habit.

    - Eating low-fat food is a bad habit.

    -Exercising is bad for health.

    - P1 skips breakfast.

    - P3 watches too much TV.

    T: I think you will agree with me. If a person wants to be healthy he should have healthy habits. I suppose it will be interesting to ask your friends about their health habits. Take question lists and interview your friends(учащиеся продумывают вопросы, записывают в анкету и опрашивают всех одноклассников)

    1. Do you skip breakfast?

    2. Do you do your morning exercising?

    3. Do you eat only chips, pizza, crips and cola for lunch?

    4. Do you go in for sport?

    5. Do you get up early?

    6. Do you count calories?

    7. Do you drink alcohol?

    8. Do you care about your health?

    9. Do you have problems with your health?

    10. Do you smoke? etc.

    T.: Let us see what the teacher’s attitude toward their health is. P1, tell us about our results. (ученики делают краткие выводы об отношении к здоровью своих одноклассников).

    1 P.: According to a survey my classmakes do not take care about their health. The majorities of them skip breakfast. Skipping breakfast is bad for people; is it easy for 3 persons to get up early; The majority of them has a chaotic lifestyle; but there is a good thing. All boys do sports.

    2 P.: According to a survey the girls take care/do not take care about their health.

    _____ people skip breakfast; _______ people do/do not do morning exercising; is it easy/difficult for______ people to get up early; Majority of you have chaotic/regular lifestyle. And you take care/do not take care about your health. You can/can not be an example for your pupils.

    T: What should your friends do to be healthy? (Ученики по цепочке составляют фразы, предложения о ЗОЖ, дают советы о том, что нужно делать, чтобы быть здоровым)

    You should (should not) ….

    - Go in for sports (play …);

    - Take care of health;

    - Not watch TV too much;

    - do morning exercises;

    Релаксационная пауза.

    T.: I see you are tired. Let’s relax.

    Clap your hands when you hear words about good or bad habits.

    No waiting, no parking,

    Don’t smile, stop laughing.

    Turn it on, turn it off,

    Open your mouth, try to cough.

    No smoking, no drinking,

    No running, stop thinking.

    Work all day, play all night,

    Do what I say – that’s right.

    Turn left, turn right,

    Always love, never fight.

    Come early, don’t be late,

    Try to be good, don’t hate.

    T.: You see that it is very difficult to be healthy and follow healthy lifestyle. But do not forget “Health is the best wealth”. And what can help you to be healthy? Of course, school.

    What is the Kingdom of good and bad habits?

    Only at school you do morning exercising, go in for sport three times a week, and have a balanced diet. A balanced diet is very important too.

    Do you have lunch at school?

    Do you like the menu of our school canteen?

    What should be nice to have in the menu? What would you like to have in the menu?

    Задание: Т: Choose the right words for the healthy menu (ученики работают в 3-х группах и соcтавляют меню для школьной столовой)

    Bread, meat, fish, nuts, cheese and milk, cereals, fruits and vegetables borsch, salads, pancakes and tea with vitamins, etc.

    Работа с текстом

    Т: What drinks do you know?

    One of the most popular drinks is….(ученики предполагают). Tea is popular in Great Britain.

    Let’s read the text about The British who like tea very much.Ученикам предлагается текст для чтения про себя (2-3 мин) и задания после него.

    Текст:

    The British have been known as great tea drinkers since the early time. They drink tea all the time in the morning and in the evening. They drink tea in cold winter and sunny days.

    Tea was first brought to England in 1650. It was an exotic product unknown to most of people. At first they neither knew what to do with the tea leaves nor how to make it. There’s a funny story about a sailor’s mother. The sailor brought tea leaves home from the journey and left them on the table in the sitting room. While he was out his mother invited some guests. The sailor was very surprised to see the guests eating tea leaves with water.

    Nowadays the British have afternoon tea and high tea. They drink it without sugar with milk, but some of them do it even without milk.

    Задания после чтения текста (раздаются каждому карточки, ученики должны дать ответы)

    Read and agree or disagree

    1) The British are tea lovers.

    2) They drink tea only in the afternoon.

    3) The sailor brought tea leaves home from the jungle.

    4) The guests ate tea leaves with water in the sitting room.

    5) Nowadays the British drink tea only without sugar.

    Ответы: а) + б) – в) + г) + д)-

    Finish the sentences:

    1) A lot of British like.

    2) They usually drink tea without sugar.

    3) Tea was first brought.

    4) They drink tea all the time in the morning and .

    5) The sailor brought tea leaves home.

    6) Nowadays the British have afternoon tea and .

    7) A lot of British didn’t know this.

    drinking tea, in the evening, to England in 1650, with milk, exotic product, from the journey, high tea

    Ответы:

    в) to England in 1650

    г) in the evening

    д) from the journey

    ж) exotic product

    Ученики меняются карточками и оценивают друг друга

    Заключительная часть

    а) подведение итогов:

    При подведении итогов дети вовлекаются в самоанализ. В ходе которого они говорят, чему они научились.

    T: Do you agree that “Health is the ‘best wealth’? What does our health depend on? What are bad and good habits?

    Ученики делают краткие ответы по теме.

    б) оценивание.

    Организует работу в малых группах. Контролирует правильность выполнения заданий (по оценочной карте)

    Now We will choose the best results.

    . Compare your answers. Put smiles.







    Работают в рабочей тетради. Осуществляют выбор правильного перевода порядка слов в английских предложениях

    Делают попытки самостоятельно написать правильный порядок слов из представленного языкового материала.

    в) домашнее задание.

    T.: Thank you, pupils. Our lesson is over and it is time to see what results are. I think you will follow a healthy lifestyle. So:


    Your home task is to make a poster “Health is the ‘best wealth’

    г) рефлексия.

    В начале урока учащимся раздают бумажные цветы: голубые и красные. На доске изображена ваза. В конце урока я говорю: “ Если вам понравился урок, и вы узнали что-то новое, то прикрепите к вазе красный цветок, если не понравился – голубой”.

    Читайте также: