План урока по английскому на тему food

Обновлено: 05.07.2024

Задачи урока:

1. Образовательные : Активизировать и систематизировать лексический материал по теме “Food ”. Формировать навыки говорения и аудирования с поиском заданной информации

2. Развивающие : Развитие понимания иноязычной речи на слух. Развитие памяти, внимания, критического мышления. Расширение общего и лингвистического кругозора учащихся.

3. Воспитательные : Воспитывать интерес к предмету. Формировать познавательную активность, потребность использования языка в различных сферах деятельности.

Метапредметные результаты (формирование УУД):

Личностные: оценивание усваиваемого содержания, исходя из социальных и личностных ценностей, определение Я-концепции.

Регулятивные:

Целеполагание (постановка учебной цели, выведение темы урока )

Контроль (в форме сличения способа действия и его результата с заданным эталоном с целью обнаружения отклонений и отличий от эталона), само- и взаимоконтроль.

Оценка (выделение и осознание учащимися того, что уже усвоено и что ещё подлежит усвоению, осознание качества и уровня усвоения).

Коммуникативные:

В ходе групповой работы планирование (определение цели, функций участников, способов взаимодействия).

Постановка вопросов ( инициативное сотрудничество в поиске и сборе информации).

Управление поведением партнёра точностью выражать свои мысли (контроль, коррекция, оценка действий партнёра умение с достаточной полнотой и точностью выражать свои мысли).

Познавательные:

Общеучебные

- самостоятельное выделение и формулирование познавательной цели;

- поиск и выделение необходимой информации;

- применение методов информационного поиска;

- знаково-символические, включая моделирование;

- выбор эффективных способов решения задач;

- рефлексия способов и условий действия, контроль и оценка процесса и результатов деятельности;

- извлечение необходимой информации из прослушанного текста;

-сравнения и классификации объектов;

Действия постановки и решения проблем:

- формулирование проблемной ситуации;

- создание способов решения проблем творческого и поискового характера.

Тип урока: урок систематизации и обобщения знаний и умений

Вид урока - комбинированный

Формы работы на уроке: фронтальная, групповая, индивидуальная, парная.

Виды речевой деятельности: говорение, аудирование, чтение.

Межпредметные связи: кулинария (технология)

Оборудование:

Организационный этап.

-Good afternoon, boys and girls.

Выведение темы, цели (проблемная ситуация).

Look at the blackboard, please. Listen to me and finish :
И сказал нам дядя Круз:
Сок отличный, сок…. juice
Яиц десяток купила Пег
Яйца по-английски… eggs .
Что как рыба ты молчишь?
Рыба по-английски… fish .

Очень любит хлеб Фред,
Хлеб по-английски… bread.

При виде мяса кот урчит,
Мясо по-английски… meat.
Любит мёд братишка Даня,
Мёд конечно будет… honey .
Чаем с сахаром угощу я друга,
Сахар по-английски… sugar.
Бутерброд с ветчиной я ем,
Ветчина конечно… ham.
Кило сыра съел кот Маркиз,
Сыр, сырочек будет … cheese.

- Say what we are going to speak about today? (на экране слайд с изображением продуктов питания)

– Yes, you are right. Today we are going to speak about food. And for it we are going to the supermarket. The first department is the PHONETIC DEPARTMENT.


3. Фонетическая зарядка


I like honey on my bread,
I like salad, I like eggs.
I drink water all day long.
All these things make me strong.

1. I want you to look at the blackboard and read the rhyme.
2. What is the poem about? ( обучающиеся переводят стих )
3. Repeat after me: [d] – day, [w, t] – water, [l, k] – like, all, [h] – honey, [ŋ] – long, strong, [r] – drink, bread, [∂ ] – these, [ Ɵ] – things
4. Repeat after me: salad, food, eggs.

4. Контроль знания лексики
- The next department is the “ LEXICAL DEPARTMENT ”. Let’s play the game "What is it?" There is a list of topical words and their meanings. You are to match them.

1 drink A яблоко
2 potato B капуста
3 carrot C хлеб
4 cabbage D чеснок
5 garlic E пицца

7 bread G пить
8 pizza H морковь

9 soup I картофель

(дети в карточках линиями соединяют английские слова с их русскими эквивалентами)
- Please change your papers and check them .

Нажмите, чтобы узнать подробности

Ведро воды не принесете? Вода, водичка будет – water.

И сказал нам дядя Круз: Сок отличный, сок…. Juice

Яиц десяток купила Пег Яйца по-английски… eggs.

Чаем с сахаром угощу я друга, Сахар по-английски… sugar.

Очень любит хлеб Фред, Хлеб по-английски… bread

III. Work on a topic of the lesson

What two big groups of nouns do you know? (countable - uncountable)

2) Let's repeat countable and uncountable nouns.

And now the task for you is to write the words into two columns: countable and uncountable nouns.

Apple, water, sugar, egg, orange, carrot, potato, cake, milk, juice

Make up the sentences with a support on the table

For example: Mary likes …Mary doesn`t like…

And now tell me, please what do you like?

IV. Minute for relax

And now it’s time to have a rest. Stand up please and listen to the task:

Clap your hands when you hear the names of drinks, step your feet when you hear the names of food

• a banana;
• a carrоt;
• tea;
• an apple;
• cabbage;
• an orange;
• a potato;
• lemonade;
• cake;
• juice;
• coffee;
• a tomato.

And now let's play. Image that you are buyers in the shop

Make up short dialogs.

Give me …., please
Here you are!
Thank you.
You are welcome.

5) Work with the text

I like, cakes and fruit. Apples and are very nice.

I don`t eat meat, but I like and milk. I usually drink a lot of and a lot of water.

Свидетельство и скидка на обучение каждому участнику

Зарегистрироваться 15–17 марта 2022 г.

Изучить новый лексический материал по теме "Food".

развитие произносительных навыков по теме "Food ", навыка языковой догадки, интеллекта, памяти, совершенствование внимания.

формировать интерес предмету АЯ

The lesson:
1. Warming up

Good morning, dear girls and boys!

- Today we shall have a lesson according to our topic “Food” and we shall speak about tasty, healthy and useless food. And now let’s start our work.

2. The main part of the lesson.

- Let’s train our tongues and practice the English sounds. Look at the screen carefully and read the words with sounds.

[ae] ham, jam, apple…

[i:] tea, cheese, eat, meat…

[e] vegetable, egg, breakfast…

[o] coffee, porridge, orange…

a banana; a carr о t;
tea; milk;
an apple; a cabbage;
an orange; a potato;

lemonade; a fruit;
coke; a plum;
juice; coffee;
a tomato l emon

c) Write English words to the transcriptions:

d) Write down the sentences, using new words:

I would like___.

e) Let’s work at our grammar. Use articles a(an) in these words and “some” with uncountable nouns.

f ) Расшифруйте название слов.

c) Write English words to the transcriptions:

d) Write down the sentences, using new words:

I would like___.

e) Let’s work at our grammar. Use articles a(an) in these words and “some” with uncountable nouns.

f) Расшифруйте название слов .

pleap , abanan, elomn, imkl, maet, puml, toracr, coefef, matoto, srips, sagesau.

c) Write English words to the transcriptions:

d) Write down the sentences, using new words:

I would like___.

e) Let’s work at our grammar. Use articles a(an) in these words and “some” with uncountable nouns.

f) Расшифруйте название слов .

pleap , abanan, elomn, imkl, maet, puml, toracr, coefef, matoto, srips, sagesau.

c) Write English words to the transcriptions:

d) Write down the sentences, using new words:

I would like___.

e) Let’s work at our grammar. Use articles a(an) in these words and “some” with uncountable nouns.

f) Расшифруйте название слов .

pleap , abanan, elomn, imkl, maet, puml, toracr, coefef, matoto, srips, sagesau.

hello_html_3b6b4541.jpg

Proverbs about food

Учитель :

- There are a lot of English and Russian proverbs connected with food. Look at the screen and try to match English proverbs to their Russian equivalents.

Tastes differ.

An apple a day keeps the

doctor away.

The appetite comes with

Every vegetable has its

After dinner sit a while,

after supper walk a mile.

Too much butter won’t

spoil the porridge.

Аппетит приходит во

Кашу маслом не

О вкусах не спорят.

Кто по яблоку в день

съедает, у того доктор

После обеда посиди

немного, после ужина с

милю пройдись.

Каждый овощ имеет

своё время года

Учитель :

Учитель :

- I see you know the pronunciation of these words . Now let`s check your knowledge in writing. Come to the blackboard and join the parts to make 8 words. (Слайд № 5 )

VII. Совершенствование грамматических навыков. (Слайд № 6)

Учитель :

-Now let’s remember how we use the following pronouns: some\any, much\many. What pronoun do we use in the affirmative sentence? What pronoun do we use in the sentences? What pronoun do we use with countable nouns? What pronoun do we use with uncountable nouns?

-Read the following sentences and correct the mistakes.

I’d like any water, please.

Are there much pupils in the class?

Is there some cheese in the fridge?

Give me any sweets, please.

He has many money.

There aren’t some pictures in the book.

I have got much friends.

VI I I. Развитие навыков аудирования и говорения по теме “ Food ”.

Учитель :

-How many meals a day do you have?

- What is the most important meal?

- Of course, It’s breakfast. When you get up you need receive a lot of vitamins and minerals to feel good during the day. There are good English and Russian proverbs on this issue. Look at the screen and read English equivalent then Russian one.

Breakfast like a king, lunch like a queen and dinner like a pauper.( Завтрак съешь сам, обед раздели с другом, ужин отдай врагу.) ( Слайд № 7)

- Children, what does your breakfast consist of? Do you eat healthy food for breakfast or not? Name kinds of food you shouldn’t eat for breakfast.

- What do you think English people have for breakfast?

-Let’s watch a video about English breakfast. ( С ereal with milk, toast with butter and marmalade, croissant, boiled and scrambled eggs, fruit salad, eggs with bacon and tomato, tea, coffee, juice.)

-Now you know what English people usually have for breakfast. Name these dishes. Which of them are healthy/ unhealthy? ( Слайд № 8)

IX. Физкультминутка .

Учитель :

-And now it’s time to have a rest. Stand up please and listen to the task: Clap your hands when you hear the names of beverages, step your feet when you hear the names of fruits, jump when you hear the names of vegetables.

• a banana;
• a carr о t;
• tea;
• milk;
• an apple;
• cabbage;
• an orange;
• a potato;
• lemonade;
• fruit;
• coke;
•a plum;
• juice;
• coffee;
• a tomato.

X. Проведение командных игр.

-It’s time to play. I want you to divide into three teams.

Task 1. ( Слайд № 9)

Учитель :

- Now I want to show you a very interesting picture. It’s a portrait of a man, but this man is made of different fruit and vegetables. There are a lot of fruit and vegetables.Say, please, what fruit or what vegetables can you see?

( Banana, pumpkin, pear, apple, cherry, tomato, pea, pepper, melon, water-mnelon, cucumber, grapes, plum, lemon )

Task 2. Составление тематического рассказа в группе. ( Слайд № 10)

Учитель :

-You have to make up a story using the following words.

Words for the first team: lunch, chicken, every day, rice, eat, a bowl of soup, bread, a glass of juice.

Words for the second team: fish, salad, dinner, eat, every evening, potato, a cup of tea, sweets.

Words for the third team: a bottle of cola, cake, biscuits, birthday party, hamburgers, ice- cream, sweets, cook.

Учитель :

1. It is a fruit. It is red or yellow, sometimes green. It is very tasty. Children like to eat it very much. … apple

2. It is a vegetable. It is orange. It is sweet. It is good for vegetable soup or salad. It is good to eat. … carrot

3. It is white or brown. It is good to eat with meat soup or vegetable soup. It is good to eat with butter or jam. It may be toast…. bread

4. It is a very tasty thing. Everybody usually buys it for a birthday party. … cake

5. It is white. It is oval. It is good to eat for breakfast. It comes from a hen. … egg

6. It is a drink. It is white. Children like to drink it. It comes from a cow. … milk

XI . Подведение итогов урока, рефлексия.

Учитель :

- Did you like our lesson?

-What did you like best?

-What new things have you learnt at the lesson?

-Will you eat healthy food for breakfast?

- Dear children! You’ve worked hard and you have good results! Your home task is to prepare an ideal menu for breakfast.

Нажмите, чтобы узнать подробности

Цель урока: активизировать знания учащихся по теме “Еда и здоровье”, совершенствовать коммуникативные навыки и умения.

Задачи урока:

Образовательные: развитие навыков говорения, аудирования, чтения, письма по теме “Food and Health”; отработка произносительных навыков.

Развивающие: развитие мотивации к изучению иностранного языка, навыка языковой догадки, интеллекта, памяти, совершенствование внимания.

Воспитательные: создание условий для формирования ясных представлений школьника о здоровом питании; воспитание умений работать в группах и самостоятельно

Тип урока: комбинированный

Оборудование и оснащение:

учебник Spotlight 10 (Английский в фокусе) / О.В. Афанасьева, И. В. Михеева, Дж. Дули, Б. Оби, В. Эванс;

Spotlight 10 (Английский в фокусе). Рабочая тетрадь / О. В. Афанасьева, И. В. Михеева, Дж. Дули, Б. Оби, В. Эванс;

ноутбук, проектор, экран

Используемые ЦОР (цифровые образовательные ресурсы): мультимедийные презентации

Краткое описание урока:

Беседа о дате, дне недели, погоде

Отвечают на вопросы учителя по очереди

2.Постановка целей урока

Today we’ll have a lesson according to our topic “Food and health” and we’ll speak about tasty, healthy, unhealthy food, especially about fruits and vegetables which give us a great amount of energy.

You’ll work in groups. At the end of our lesson we’ll need to make menus for breakfast, lunch and dinner.

Well, we start our work!

Высказывают свое мнение, насколько им интересна тема урока

Let’s train our tongues and practice the English sounds. Look at the board carefully and read the words with the following sounds. T-P, P1-P-2-P3

- We have spoken about food, different ways of cooking. Now let us make a chart. (На доске кластер, в центре написано слова Food). Firstly, will you give four adjectives that best characterize the word ‘Food’?

- Now, give some examples of healthy and unhealthy food/tasty and tasteless food

-Учащиеся называют прилагательные, идет обсуждение, учитель записывает на доске прилагательные healthy, unhealthy, tasty, tasteless.

- Учащие называют примеры.

5.Активизация навыков устной речи по теме “Food and health”.

1. Фронтальный опрос.

Dear boys and girls! Answer my questions! Структура Take off touch down.

- Do you like to eat cakes, sweets, ice-cream and chocolate?

- Do you like to eat fruit and vegetables?

- What about porridge and soup?

- What is your favourite fruit?

- What is your favourite vegetable?

- What is your favourite food?

2. Open your exercise-books, please. Make a list of six things you like to eat.

3. Now we start to work in groups. Let’s make the working groups as usual. Now you’ll get the cards with instructions and tasks for every group.

Структура Think-Write-Round – Robin. Try to do them together with your groupmates. At the end of the lesson every pupil will give marks to his or her groupmates and him - or herself.

The first task is to decide and to write the words on your list in two columns: healthy and unhealthy food. (шаблоны таблицы – каждой группе по шаблону).

1.Учащиеся отвечают на вопросы

2. Учащиеся составляют список из 6ти пунктов, что они любят

3.Ученики работают в группах. Обсуждают и записывают слова по классификациям

Представители групп должны ответить, используя РО “We think…. is healthy, but … is unhealthy “

(Слова для распределения в колонки: porridge, cheese, cola, chips, vegetables, fruit, meat, sugar, sweets, hamburger, eggs, fish).

Exercises for eyes.
1. Blink quickly! Close your eyes! Sit still, count slowly from1 to 5.( 4-5- times)
2. Close your eyes, counting from 1 to 3! Open your eyes and look into the distance, counting from 1 to 5. ( 4-5 times)
3. Stretch your arm forward! Follow the movements of your forefinger to the left and to the right, up and down without turning your head! (4-5 times)
4. Look at your forefinger, stretched forward counting from 1 to 4, then look into the distance, counting from 1 to 6.( 4-5 times)
5. Make 3-4 circular motions with your eyes to the right and to the left at a moderate pace. Relax your eyes- muscles. Look into the distance counting from 1 to 6. ( 1-2 times)

Ученики выполняют задания учителя, сами придумывают и показывают для всех

7.Совершенствование навыков чтения вслух.

1. Структура AR Guide And now each group will get a text; you must read it and check your guesses: what food is healthy and what food is useless.

2. Look at the screen and correct your answers if they were wrong.

Look at the screen and correct your answers if they were wrong.

3. Compare the table on the screen and your personal list of six favourite things.

Answer my questions:

Is your favourite food healthy?

Were your partners right?

1.Ученики читают утверждения, затем текст. Затем в группах обсуждают свои суждения.

3. Отвечают на вопросы учителя

Структура RAFT

And now I have a special task for you. You need to make healthy menus for breakfast, dinner and supper. (работа в группах по составлению меню).

Now, do you know what food is healthy and unhealthy for you?

Let’s try to value your impressions after our lesson

Ученики оценивают себя и своих одноклассников

10. Подведение итогов урока

Dear children! You have worked hard today! And now I’d like you to give mark to yourself and your groupmates and comment their work.

Читайте также: