Free time activities план урока

Обновлено: 02.07.2024

Цель урока: развитие навыков и умений учащихся.

Задачи урока:

развитие лексико-грамматических навыков речи;

развитие умения слушать и понимать иноязычную речь на слух

стимулировать общение на иностранном языке;

создать положительную мотивацию при изучении ИЯ

воспитание умения слушать друг друга;

создание и поддержание мотиваций к изучению английского языка

развитие памяти, внимания, мышления, воображения;

развитие языковой догадки.

Языковой и речевой материал: новый, для повторения.

Оснащение урока: раздаточный материал, презентация, интерактивная доска

I. Подготовка учащихся к речевой деятельности на английском языке.

1. Приветствие

T: Hello, boys and girls. How are you today? I am glad to see you, sit down, please.

2. Постановка цели и задач урока. Мотивация учебной деятельности.

T: Now I want you to watch a video and guess what we are going to speak about today. What is the theme of our lesson?

P: We are going to speak about free time activities.

T: What is the aim of our lesson?

T: What comes to your mind when you hear the phrase “Free time activities? What words related to free time activities?

P: Sport, skiing, skating, gardening, board games, watching TV, hobby, music, fishing.

T: Dear students, I want you to play the game. Today you are the participants of show “Intuition”. Look at the board. You can see four students. Try to guess their activities.

Let’s start. Have you chosen one of them?

P1: I’ve chosen Edward. He is fond of dancing because he strikes an attitude of a dancer. (etc.)

Речевая зарядка.

T: Answer my questions, please.

What do you like to do in your free time?

What sport activities do you know?

What do people do in their free time?

What do Russian teenagers like to do in their free time?

P: Отвечают на вопросы.

II. Основной этап урока.

T: What do you think about British teenagers? What do they like to do in their free time?

P: I think … I believe ….

T: Now, we are going to watch a video about their leisure time.

There are some new words for you. Look at the board and repeat them after me all together.

Watch the video, please and do the task number one in your card. Tick the activities you see.

P: Выполняют задание.

T: Now look at the board, please. Here are five popular leisure activities for British people outside their own homes. Put them in the correct order. (Интерактивная доска)

P: Выполняют задание на интерактивной доске.

T: Now I want you to watch the sequence again and cross out one piece of incorrect information for each person as in the example. Be careful one person’s information is all correct.

P: Выполняют задание.

T: Read the sentences and mark True or False.

P: Выполняют задание.

T: Open your SB at p.30 ex.1

There are some activities in the box. Which of these activities do you do/play/go?

р: Выполняют задание на интерактивной доске. Делят слова на 3 группы.

T: Look at ex3 p.30. Work in pairs. Use the language in the box to discuss your hobbies.

На данном уроке основной целью является : Активизация лексических навыков говорения, сформированные на предыдущих уроках на базе материала о любимых занятиях. Из этого вытекает ряд задач:

Развивающая: -Развивать интерес к изучаемому материалу; развивать психические функции, связанные с речевой деятельностью: логическое мышление, память, внимание, восприятие;

-развивать способности к выбору средств выражения;

развивать способности осуществлять репродуктивные и продуктивные речевые действия

Учебная: Развивать речевые умения (монологическая речь),;

-развивать умения говорить на основе услышанного и прочитанного;

-развивать умения понимать на слух, читать с целью общего охвата и частичного понимания содержания.

Воспитательная: Воспитывать уважительное отношение к мнению других людей;

- формировать способности понимать образ жизни и поведение зарубежных сверстников, осознание своей культуры через контекст культуры англоязычных стран.

Применяется дидактический материал:

- карточки для контроля аудирования;
- карточки с названиями хобби.

-смайлики(для оценивания качества урока)

-сладкие поощрения за ответы

-текст и листок с утверждениями

Подходы:

  1. аудиовизуальный;
  2. личностно-ориентированный.

Формы работы:

Оборудование урока:

1. презентация для обучающихся;

2. проекционное оборудование (проектор, компьютер, колонки).

ВложениеРазмер
konspekt_otkrytogo_uroka_10_a_klass.docx 29.87 КБ
otkrytyy_urok_svobodnoe_vremya.pptx 1.04 МБ
doc1.docx 706.02 КБ

Предварительный просмотр:

Валиева Эльвира Рамазановна

Учитель англйиского языка

Учитель:Валиева Эльвира Рамазановна

Цель урока: Активизация лексических навыков говорения, сформированные на предыдущих уроках на базе материала о любимых занятиях.

Развивающая: -Р азвивать интерес к изучаемому материалу; развивать психические функции, связанные с речевой деятельностью: логическое мышление, память, внимание, восприятие;

-развивать способности к выбору средств выражения;

развивать способности осуществлять репродуктивные и продуктивные речевые действия

Учебная: Развивать речевые умения (монологическая речь),;

-развивать умения говорить на основе услышанного и прочитанного;

-развивать умения понимать на слух, читать с целью общего охвата и частичного понимания содержания.

Воспитательная: Воспитывать уважительное отношение к мнению других людей;

- формировать способности понимать образ жизни и поведение зарубежных сверстников, осознание своей культуры через контекст культуры англоязычных стран.

- карточки для контроля аудирования;
- карточки с названиями хобби.

-смайлики(для оценивания качества урока)

-сладкие поощрения за ответы

-текст и листок с утверждениями

Тип урока : комбинированный

Методы и приемы :

1. По источникам информации – наглядные, практические.

2. По видам деятельности – репродуктивные, объяснительно–иллюстративные, частично–поисковые, проблемные.

3. По характеру организационной деятельности учащихся - мотивационно–стимулирующие.

  1. аудиовизуальный;
  2. личностно-ориентированный.
  1. фронтальная;
  2. парная;
  3. групповая.
  1. презентация для обучающихся;
  2. проекционное оборудование (проектор, компьютер, колонки).
  3. Фотоаппарат

I этап. Организационный момент .

Цель: настроить обучающихся на работу.

T: Good afternoon, boys and girls!

T: I am glad to see you. ( P: We are glad to see you too.)

T: Sit down, please!

T: How are you today? ( P: We are fine thanks. And you?)

T: I’m fine, thank you.

T: Who is absent today? ( P: All are present)

T: Thank you,let’s begin our lesson.

II этап . Определение темы занятия и постановка целей занятия.

Цель: предугадать тему урока в русле интерактивного проблемного подхода.

T: Today the theme is…. Look around the classroom and try to guess what we speak about? What’s the topic of today’s lesson? How these things are connected between each other?( в кабинете расставлены различные предметы: мяч, колонки, фотоаппарат, картины, нитки, краски)(Обучающиеся предлагают различные варианты темы урока, учитель фиксирует ответы обучающихся на доске.)

P: Hobby . Our free time activities ( Слайд №1 ) (На экране появляется название темы урока.)

T: Yes, you are right! The theme of our lesson is free time activities. What can people do to have fun?(Учащиеся называет виды развлечений.учитель записывает на доске).

Цель: настройка речевого аппарата на иноязычное произношение; снятие произносительных трудностей.

T: Dear pupils,guests today you are the participants of show-“INTUITION”.(участники стоят в разных позах,звучит музыка)You can see 4 students and each of them strike an attitude.Look at the blackboard here you can see their names and you are to guess their activities.

( Слайд №2). Let’s start.What group wants to begin?Vika,you are welcome.Have you chosen the participant?

V: Yes,I’ve chosen №1 Eduard. I think that Eduard is fond of dancing, because his style of wearing hint us and it seems he strikes an attitude of a dancer like doing some motion.

T: Do you think clearly?(Yes).Ok,Eduard do you really like dancing?

(ЗВУЧИТ МУЗЫКА,НЕСКОЛЬКО СЕКУНД ТИШИНА)

E: Sport, especially swimming is an important part of my life, but only dancing reveal my inner world. Yes, you are right, I’m a dancer.

T: Good job.You get a sweet prize.Put into your boxes on the table.

T: Let’s try to guess the next participant s. Liya wants to choose the next.

L: I’have chosen the participant №2 To my mind she never gives up her phone. All the time she looks through, searches something, that's why I think she likes surfing the net.

T: Is it your final response?(yes)Ok,Zarina,do you really spend time surfing the net?( тишина)

Z: I know, that gadgets, the Internet have a bad influence on our health and mind. But I can't imagine my life without Internet, there are too much interesting and useful information.You are right.

T: Who will be the next?Anna,you are welcome.

A: I’have chosen the participant №3,Valeriya. I think, she is fond of films and as concerns her glasses she likes spending free time at the cinema.

T :Is it your definitive answer?(Yes)Valeriya,do you really go to the cinema all the time and never miss new films?(тишина)

V: Of course, I have different hobbies, but it's cool to watch opening night at the cinema. Yes, I'm keen on going to the cinema.

T: Our players are so smart.And we have the last participant and who will be the first and guess his hobby.Vadim wants.

V: I think he is a photographer.

T: Do you think it’s so easy to guess?Well,Aynur do you really like taking photos?

A: Well, I 'm good at taking photos, but most of all I like to go on a picnic with my friends and family. You are wrong!

Нажмите, чтобы узнать подробности

Министерство образования Республики Башкортостан

Государственное бюджетное образовательное учреждение

среднего профессионального образования

МЕТОДИЧЕСКАЯ РАЗРАБОТКА ОТКРЫТОГО УРОКА

Подготовила и провела:

преподаватель английского языка

На данном уроке использовались различные методы обучения: репродуктивный, коммуникативный, интерактивные упражнения. Эти методы позволяют реализовать поставленные цели и задачи урока. По ходу урока осуществляются формирование и совершенствование лексических единиц по вышеуказанной теме, навыков диалогической и монологической речи, аудирования, чтения и письма. Также осуществляются междисциплинарные связи с целью формирования профессиональных компетенций.

Подобранный учебный материал позволяет расширить общий кругозор обучающихся. Для организации данного учебного занятия необходимы технические ресурсы: ноутбук, мультимедийный проектор, экран, колонки, мультимедийная презентация и раздаточный материал с новой лексикой, текстом и упражнениями.

Уфимский автотранспортный колледж

ехнологическая карта (план) занятия

Дисциплина АНГЛИЙСКИЙ ЯЗЫК

Тема занятия. Досуг. Свободное времяпрепровождение.

Leisure. Free time activities.

Тип урока: практический

Продолжительность: 45 минут

Формулировка цели и задач урока:

Воспитательные: повышать интерес к учебе, акцентирование внимания учащихся на способах проведении досуга, формирование самостоятельности и познавательного интереса к изучаемой теме, формирование ценностных ориентаций.

Развивающие: развитие интереса к учебно-познавательной деятельности на иностранном языке, расширение кругозора обучающихся и их словарный запас, развитие логики, внимания, памяти, умение анализировать, выделять главное, и извлекать нужную информацию из прочитанного и услышанного.

Формируемые компетенции:

ОК 2. Организовывать собственную деятельность, выбирать типовые методы и способы выполнения профессиональных задач, оценивать их эффективность и качество.

ОК 3. Принимать решения в стандартных и нестандартных ситуациях и нести за них ответственность.

ОК 4. Осуществлять поиск и использование информации, необходимой для эффективного выполнения профессиональных задач, профессионального и личностного развития.

ОК 6. Работать в коллективе и команде, эффективно общаться с коллегами, руководством, потребителями.

Обеспечение занятия: компьютер, мультимедийный проектор, экран, колонки, мультимедийная презентация и раздаточный материал: список новых слов, вопросы для диалога, текст, карточки с упражнениями.

Требования к результатам усвоения учебного материала

Студенты должны знать: лексический материал урока, способы проведения досуга в современном мире.

Студенты должны уметь: понимать иноязычную речь, связно высказываться на заданную тему, опираясь на ключевые слова, используя новую лексику, строить диалогическую и монологическую речь по теме.

Организация работы на уроке: фронтальная, индивидуальная, самостоятельная и парная работа.

Свидетельство и скидка на обучение каждому участнику

Зарегистрироваться 15–17 марта 2022 г.

Школа –Гимназия №22

Бостандыкского района

Учитель английского языка второй категории

Абдуллаева Эльмира Ахметовна

Открытый урок в 6 классе на тему

The theme of the lesson: Free- time activities

The aims of the lesson:

Introducing and practicing new vocabulary. Introducing new functional language.

Developing reading skills, listening skills, speaking

To create a relaxed, non-threatening atmosphere in the classroom

The aids of the lesson: board, tape-recorder, handouts, student’s book, teacher’s book

Procedure of the lesson

Organization moment : Greeting children. Checking absentees.

Talk about weather, date, day.

Children look at the board. You see “FREE TIME ACTIVITIES”. Teacher says one true sentence about her free-time activities, e.g. I like to read in my free time and go for a walk.

What about you? What do you like to do in your free time?

I can help you children. Look at the board and you can see kinds of free-time activities, sport activities. Let’s try to remember how they are called.

So children as you understood today we are going to talk about our free-time activities

Presentation of a new material.

LISTENING COMPREHENSION.

Children open your books at p 18. Listen once and label the photos with the words. Check their answers, then play the recording a second time, pausing after each item а nd asking students to repeat.

Transcript:

Ice skating 3) computer games 5)chess

Photography 4) basketball 6) swimming

7) rollerblading 8) athletics

Which sport and hobbies can you do?

Children where do you play football? (outside)

What about chess? ( at home, outside)

Can you name kinds of sport which you can do on your own and in a team?

Pupils give their answers to these questions.

Let’ s put these words into the correct column:

Books, athletics, basketball, computer games, dancing, ice skating, swimming, photography, rollerblading, jogging, music, fashion, watching films, chess, cycling, gymnastics,

Further practice of free-time activities:

Give children handouts of sport activities. Look at the pictures and label them with the words. Check answers.

soccer pool baseball skiing hockey skating table tennis hang-gliding boxing bowling swimming cycling surfing golfing basketball skateboarding tennis volleyball football fishing

Listening Comprehension Ex 4 page 18

Now children you are going to hear four teenagers talking about their interests and favorite free-time activities. I’m going to play the recording once without stopping. And then we will check whether you have got the answers. If not, you will listen to it again. Check answers. Keys:

Oliver – music Nick – computer games

Lauren – cycling Rachel – gymnastics

Grammar Builder: Present Simple: Questions

We form present simple questions with do or does and the base form of the verb.

Do I/you/ we/ they go swimming?

Does he/ she/ it play chess?

Grammar Practice: Exercise №1 Put questions

1. He goes to school every day.

2. My sister works here.

3. They eat a lot.

4. We work every day.

5. I come from Ukraine.

6. He comes from Germany.

7. They live in the USA.

8. He plays football every day.

9. I visit my parents very often.

10. His father works at an office.

11. She gets up at seven o’clock.

12. They play tennis very often.

13. We go to the cinema on Saturdays.

14. He wants to become a pilot.

15. My brother watches television every night.

16. I read newspaper every day.

17. Her father finishes his work at six o’clock.

18. Nick goes to bed at nine.

19. He goes to school by bus.

20. We skate once a week in winter.

Lesson Outcome:

What have we talked about today? Elicit: free time activities.

What useful words have you learned?

Home Task: Ok children, please open your diaries and write down your home task. Work Book page 16. Ex 1.2.3.

The lesson is over. Thank you children. You are free. See you tomorrow

Краткое описание документа:

Нажмите, чтобы узнать подробности

Long-term plan unit: Unit 1. Hobbies and leisure.

School: KGU "Secondary school of the village of Uspenoyurevka of the Department of Education for the Burabay district of the Department of Education of the Akmola region"

Teacher’s name: Chubykina Darya Alexandrovna

Date: 03.09.2021

Grade: 7

Number present:

Theme of the lesson: Free time activities.

Learning objectives(s) that this lesson is contributing to:

7.S2 ask simple questions to get information about a growing range of general topics

7.UE5 use questions including questions with whose, how often, how long and a growing range of tag questions

7.L5 understand most specific information and detail of supported, extended talk on a range of general and curricular topics

Lesson objectives:

All learners will be able to:

Create a survey;

Expand their vocabulary about this topic;

Develop critical thinking.

Most learners will be able to:

Express their opinions of the topic hobbies and leisure time.

Some learners will be able to:

Cope effectively on the given task.

Planned timings

Planned activities from the teacher

Planned activities from the pupils

-Good morning, children.

What date is it today?

What is the weather like today?

What day of the week is it today?

What season is it now?

Speech warm-up.

-What are you doing in your free time? What is your hobby?

Students greet each other in return.

A necessary warm-up so that students can remember all their speaking skills to warm up and prepare for the English lesson.

They answer what their hobbies are.

-Open your books at page 5, look at 2 nd exercise. You need to tell me what do you like to do to use phrases to complete the sentence.

Pre-listening.

-Do you know how people spend their free time in different countries? Тhink about it for 2-3 minutes and write down some ways in your copybooks. For example, people in Saudi Arabia watch camel racing.

Time is over, let’s check. Look what people in some European countries like to do

England:
1. Gardening
2. Go to visit relatives or friends
3. Reading books
4. Sports
Germany:
1. Travel
2. Talking on the phone
3. Reading Newspapers and magazines
France:
1. Listening to music
2. Very fond of restaurants and cafes
3. Go to the cinema

Eating out- [ˈiːtɪŋ aʊt]-еда вне дома

Сountryside- [ˈkʌntrɪsaɪd]-загород, природа, сельская местность

Trips to- [trɪps tuː] – поездки в

-And now, we listen to the text and then we’ll do the exercise on it.

While-listening.

And welcome once again two people today. Now it's time for our eye on the world section with Mark Perkins.

-Yes, it’s an eye on the world, we go to Japan. Now everyone knows, people in Japan work long hard hours, but just what to people do in their free time? Well we did a survey of leisure activities in Japan and here is the top 10:

-In first place is eating out. As you can see eating out is by far the most popular free time activity.

-In second place comes. wait for it-driving. Yes, it appears Japanese people like nothing more, than driving around cities and into the countryside in their free time. It may seem strange to you and me, but there you are.

-Next, in third place, is travel within Japan to all those lovely temples and gardens, i guess

-Fourth is guess what, Hannah?

-Karaoke! of course lots of people enjoy singing along with their favorite songs.

-Then in 5th place we have watching DVDs and video followed by listening to music, but just look what we have here and 7th place trips to museums and zoos then way down in 8th place comes going to bars and after that gardening, I guess not so many people in Japan have gardens and finally in 10th place we have playing the lottery and who wouldn't want to win lots of money?

-Back to you, Hannah!

Post-listening

Ask students the following questions:

Where does the recording take place?

Who are the people?

What’sthe name of the programme?

What’s the name of this section of the programme?

-You need in creative form to write down activities of Japanese which you should remember. To make it easier for you, look at this picture.


-Let’s check. Listen it again.

If you forget about some activities, write it down in your copybook.


Development of speaking skills. The use of active vocabulary. They are told using phrasal expressions.

Write down the number, the topic of the lesson and the answer to the question.

Читайте также: