Family and friends 4 план урока

Обновлено: 05.07.2024

Свидетельство и скидка на обучение каждому участнику

Зарегистрироваться 15–17 марта 2022 г.

Topic: Family and friends

Дата :

Тип урока: урок изучения нового материала

Практическая: формирование лексических навыков.

Образовательная: совершенствование навыка восприятия речи на слух

Воспитательная: повышение мотивации к изучению иностранного языка

Развивающая: развитие навыка работы в парах.

Оснащение урока: учебное пособие 4 класса, автор Лапицкая Л.М., рабочая тетрадь, доска, аудиазапись.

Good morning, children! Sit down, please. I’m glad to see you.

How many pupils are here today?

How many girls? How many boys?

I’m glad to see you all.

2. Presenting the book.

Let’s see, what we have in our book: Vocabulary, Grammar tables, Pronunciation Table.

This year we will learn transcription signs and they will discover some letter secrets. Look through the book and say what we will learn this year.

3. Meeting a new character.

Ex. 1a, 1b. Look at the picture and say who are these. What are their names? Where’s Liz from? Where’s Mike from?

There’s a surprise for you today. Liz and Mike have a new friend. Look! This is their new friend. This is his rocket. This is his pet.

Ex. 1a. Listen, read and answer: What is his name? Where’s he from?

Choose a role and read.

[th] – they, What is this? Who is this?

[w] – we, Twinky, Twinkyland, What is you name?

Let’s revise the verb ‘to be’.

He / She / It is (happy).

We / You / They are (happy).

He / She / It is not (happy).

We / You / They are not (happy).

Ex. 3. Sing the song.

Are they happy? Why?

Ex. 4a. Play the matching game and answer: How old are they?

Model. A: How old is Nikita?

Ex. 4. b) A reporter interviews Twinky and the children for a TV programme. A is a reporter, B is a character.

Model. A: What’s your name?

A: Where are you from?

B: I’m from Britain.

A: How old are you?

B: I’m 9. I’ve got a lot of friends.

A: Wow!… What are their names?

7. Moving activities.

Stand up. Stand in two lines. Let’s sing the song and point to each other. Are you happy? Are you happy? – Yes, I’m. Yes, I’m.

8. Workbook activities.

Let’s do exercise 1 in Workbook at page 3. Circle the right word.

Now exercise 2, page 3. Join the words.

Are you happy? Do you like your new friend Twinky? Is he happy?

Lesson comes to the end, write down your home task. It is exercise 5b, page 7. You must write about the characters.

Exercise 3,4, p.4.(WB) Give short answers_ Use the words from the box.

Thank you for your work. Your marks are … Goodbye.

  • подготовка к ЕГЭ/ОГЭ и ВПР
  • по всем предметам 1-11 классов

Курс повышения квалификации

Дистанционное обучение как современный формат преподавания


Курс повышения квалификации

Инструменты онлайн-обучения на примере программ Zoom, Skype, Microsoft Teams, Bandicam

  • Курс добавлен 31.01.2022
  • Сейчас обучается 35 человек из 22 регионов


Курс повышения квалификации

Специфика преподавания английского языка с учетом требований ФГОС

  • Сейчас обучается 143 человека из 50 регионов
  • Для учеников 1-11 классов и дошкольников
  • Бесплатные сертификаты учителям и участникам

Дистанционные курсы для педагогов

Найдите материал к любому уроку, указав свой предмет (категорию), класс, учебник и тему:

5 613 330 материалов в базе

  • ЗП до 91 000 руб.
  • Гибкий график
  • Удаленная работа

Самые массовые международные дистанционные

Школьные Инфоконкурсы 2022

Свидетельство и скидка на обучение каждому участнику

Другие материалы

Вам будут интересны эти курсы:

Оставьте свой комментарий

  • 25.12.2019 1437
  • DOCX 18.3 кбайт
  • 33 скачивания
  • Оцените материал:

Настоящий материал опубликован пользователем Красковская Алеся Геннадьевна. Инфоурок является информационным посредником и предоставляет пользователям возможность размещать на сайте методические материалы. Всю ответственность за опубликованные материалы, содержащиеся в них сведения, а также за соблюдение авторских прав несут пользователи, загрузившие материал на сайт

Если Вы считаете, что материал нарушает авторские права либо по каким-то другим причинам должен быть удален с сайта, Вы можете оставить жалобу на материал.

Автор материала

40%

  • Подготовка к ЕГЭ/ОГЭ и ВПР
  • Для учеников 1-11 классов

Московский институт профессиональной
переподготовки и повышения
квалификации педагогов

Дистанционные курсы
для педагогов

663 курса от 690 рублей

Выбрать курс со скидкой

Выдаём документы
установленного образца!

Учителя о ЕГЭ: секреты успешной подготовки

Время чтения: 11 минут

Отчисленные за рубежом студенты смогут бесплатно учиться в России

Время чтения: 1 минута

Новые курсы: преподавание блогинга и архитектуры, подготовка аспирантов и другие

Время чтения: 16 минут

Рособрнадзор предложил дать возможность детям из ДНР и ЛНР поступать в вузы без сдачи ЕГЭ

Время чтения: 1 минута

Онлайн-тренинг: нейрогимнастика для успешной учёбы и комфортной жизни

Время чтения: 2 минуты

ГИА для школьников, находящихся за рубежом, может стать дистанционным

Время чтения: 1 минута

Время чтения: 2 минуты

Подарочные сертификаты

Ответственность за разрешение любых спорных моментов, касающихся самих материалов и их содержания, берут на себя пользователи, разместившие материал на сайте. Однако администрация сайта готова оказать всяческую поддержку в решении любых вопросов, связанных с работой и содержанием сайта. Если Вы заметили, что на данном сайте незаконно используются материалы, сообщите об этом администрации сайта через форму обратной связи.

Все материалы, размещенные на сайте, созданы авторами сайта либо размещены пользователями сайта и представлены на сайте исключительно для ознакомления. Авторские права на материалы принадлежат их законным авторам. Частичное или полное копирование материалов сайта без письменного разрешения администрации сайта запрещено! Мнение администрации может не совпадать с точкой зрения авторов.

P –Good morning, good morning,
Good morning to you,
Good morning, good morning
We are glad to see you!

T – I’m glad to see you too. Sit down, please!

Today we’ll continue learning the degrees of comparison of adjectives. Now let’s start!

II. Основная часть.

1.Фонетическая зарядка. (3 мин)

У детей на столах лежат карточки с транскрипцией слов – прилагательных,
некоторые звуки в них пропущены.

[ h – t ] [w - m] [k – li:n] [bi - ] [nai -] [- ould][d - ti] [kain -][s - ni] [la: - ]

Who can read the words? Well done.

Ключи: hot, warm, clean, big, nice, cold, dirty, kind, sunny , large.

2. Речевая разминка. (5 мин)

Look at the pictures and answer my questions, please. (Детям предлагается картинка с изображением пейзажа: дом, дерево около дома …)

T: Is the house big?

P: Yes, it is big.

T: Is it clean or dirty?

P: The house is clean.

T: What color is the roof?

P: It is red. (etc.)

3. Контроль домашнего задания. (4 мин)

What was your home task? (Workbook Ex. 2, p. 40)

Exchange you workbooks, take red pencils and let’s check your home exercise.

(Дети обмениваются тетрадями и проверяют правильность выполнения упражнения друг у друга)

4. Повторение пройденного грамматического материала. (8 мин)

Now let’s review the degrees of comparison of adjectives. And let’s do it in Russian.

( Повторяем вместе с детьми правила образования сравнительной и превосходной степеней односложных, двусложных и многосложных прилагательных)

Now let’s do Exercise 3 from your class books. Open them at page 43. Do it in a written form.

1. The metal bed is less comfortable than (comfortable) the wooden one.

2. The wooden bed is _______________ (expensive) the spaceship bed.

3. The spaceship bed is _______________ (modern) the wooden one.

4. The wooden bed is _______________ (comfortable) the metal one.

Ok, now let’s check the exercise. ( Все вместе проверяем правильность выполнения упражнения)

5. Диалогическая речь. (6 мин)

Let’s work in pairs. Ex. 4, p. 43 in your class books. I want you to look at the pictures and make short dialogues. You should use the words in the box.

(Слова в рамке: comfortable, beautiful, modern, expensive)

P 1: Which house is the most beautiful?

P 2: I think house A is the most beautiful.

6. Физкультминутка. (2 мин)

Now let’s have a rest!

Hands up, hands down,
Hands on hips, sit down,
Stand up,
Hands to the sides,
Bend left, bend right,
Hands on hips.
One, two, three, hop,
One, two, three, stop,
Stand still.

7. Введение и отработка нового грамматического материала. (15 мин)

Well, let’s continue learning Grammar.

(Учитель знакомит учащихся с прилагательными, образующими степени сравнения не по правилам. Далее хором и индивидуально отрабатывается произношение новых слов). Ex. 1, p. 44

This bed is good.

This one is better.

And this one is the best !

This bed is bad.

This one is worse.

And this one is the worst.

Now let’s do Ex.2. Talk about the pictures using the example:

I think bike number one is the best. Bike number three is better than bike number two.

Now write the sentences about the pictures.

Are you tired? I offer you to listen to the song (Ex.4, p.44)

(Дети слушают песню, затем вместе с учителем отрабатывают произношение слов и предложений)

Saturday was the best of all!

Monday was bad. I lost my hat.

Tuesday was worse. I broke my bat.

Wednesday was the worst of all.

I bumped my head on the classroom wall.

Thursday was good. I did well at school.

Friday was better. I went swimming in the pool.

But Saturday was the best of all.

I went to the park and played football.

Let’s sing the song!

III. Подведение итогов. (1 мин)

We have done many tasks today. Now you know everything about the degrees of comparison of adjectives. You were very active at the lesson. Thank you very much! Your marks are…

Now write down your home task: Workbook Ex. 1 and 2, p. 42.

The lesson is over. Good bye!

Комплексный анализ урока

ФИО учителя : Гвоздецкая Ранушь Михайловна

Тип урока : комбинированный урок (урок закрепления полученных знаний и изучения и первичного закрепления новых знаний)

Целевая установка : урок ориентирован на работу над аспектами языка (произношением, лексикой, грамматикой)

и анализ использования материалов УМК и ЦОР на уроке

  • Закрепить правила образования степеней сравнения прилагательных.
  • Ознакомить учащихся с прилагательными, образующими степени сравнения не по правилам.
  • Совершенствовать лексические навыки, навыки говорения и письма.
  • Воспитывать доброжелательное отношение друг к другу и интерес к изучаемому предмету.
  • Развивать у учащихся навыки парной и индивидуальной работы;
  • Развивать внимание учащихся.

Практические задачи, решаемые на данном уроке – это обучающие задачи, решение которых занимает большую часть урока.

Их выполнение в полной мере активизирует познавательную речемыслительную деятельность учащихся.

I. Организационный момент. ( 1 мин)

II. Основная часть.

1.Фонетическая зарядка. ( 3 мин )

2. Речевая разминка. ( 5 мин )

3. Контроль домашнего задания.

4.Повторение пройденного грамматического материала. ( 8 мин )

5.Диалогическая речь. ( 6 мин )

6.Физкультминутка. ( 2 мин )

7. Введение и отработка нового грамматического материала. ( 15 мин).

III. Подведение итогов. ( 1 мин) Информация о д/з, отметки.

Комбинированный урок (урок закрепления полученных знаний и изучения и первичного закрепления новых знаний)

Нажмите, чтобы узнать подробности

Рабочая программа спецкурса для 4 класса по английскому языку по УМК "Family and Friends 4" для школ с углубленным изучением английского языка. Программа рассчитана на 2 часа в неделю.

Тематическое планирование по английскому языку

(по учебнику“Family and Friends 4” британского издательства “Oxford University Press”)

Пояснительная записка

Современный подход к изучению английского языка предлагает к использованию апробированные учебные пособия Великобритании с аутентичными текстами, яркой и привлекательной презентацией лексико-грамматического материала, разнообразным аудио материалом, большим количеством тренировочных упражнений.

Курс “Family and Friends 4” – курс английского языка для младших школьников. Данный курс использует основанный на грамматике подход с параллельной работой по всем языковым навыкам. Таким образом, учащиеся получают возможность развить уверенность и необходимые навыки для эффективной коммуникации на английском языке. Так же учащиеся получают возможность понимать и обрабатывать информацию из разных источников. Данный курс сочетает наиболее эффективные техники обучения грамоте, используемые носителями языка с апробированными техниками обучения детей английскому языку как иностранному.

Учащиеся различаются по типу восприятия. Это визуалы, аудиалы, кинестетики. Все эти подходы использованы в данном курсе для того, чтобы помочь каждому учащемуся реализовать свой потенциал.

Данный курс так же продвигает ценности семьи и дружбы: сотрудничество, способность делиться, помогать друг другу и ценить помощь других.

Курс предназначен для учащихся в возрасте 10-11 лет и рассчитан на 68 часов (2 часа в неделю).

Книга для учащихся с сопровождающим мультиромом

Книга для учителя с ксерокопируемыми тестами и дополнительными задан Иями

Аудиодиск для работы в классе

Ресурсный пакет для преподавателя, который содержит:

Буклет ксерокопируемых заданий

Буклет с заданиями на самооценку и тестами

Карточки с буквосочетаниями

Постеры с историями

Основная цель курса – расширять социально-культурные знания на материале изучаемого языка посредством погружения в иноязычную культуру, расширять представление об окружающем мире и о языке, как средстве познания и общения.

Для выполнения поставленной цели необходимо решить следующие учебные задачи:

Расширение запаса страноведческой лексики, обогащение речи за счет ее введения

Введение ситуаций проблемного характера и развитие навыков коллективного обсуждения проблемных вопросов

Развитие языковой догадки

Выбранные учебные пособия помогают решить все вышеперечисленные задачи. Они обеспечивают учащихся большим запасом лексики посредством использования увлекательных текстов страноведческого характера и ситуативных диалогов, песен, стихов, заданий. Пособия помогают учащимся повысить уровень понимания английской речи на слух благодаря наличию в УМК аутентичных записей, которые развивают языковую догадку. Позволяют повысить мотивацию к изучению английского языка через успех усвоения материала и значительные достижения в области изучения английского языка учащимися.

В результате изучения данного курса учащиеся должны приобрести следующие умения:

Осознанно использовать лексические, грамматические и формы в коммуникатикно-речевых ситуациях

Употреблять формулы речевого этикета в конкретных ситуациях общения

Вести диалог, используя знания о правилах хорошего тона

Высказываться по заданной теме в рамках программы курса

Формы контроля:

Прогресс детей можно отследить через текущее оценивание, самооценивание и тестирование. Для этого в УМК есть буклет тестирования, который содержит:

Предложения по текущему оцениванию

Предложения по поощрению самооценивания

16 тестов к разделам учебника

5 обобщающих тестов (для использования после каждых 3 разделов)

5 тестов по навыкам (для использования после каждых 3 разделов)

Кроме того в учебнике и рабочей тетради есть разделы повторения после каждых 3 разделов.

Разработка плана урока по английскому языку на тему

Использование игровых методик на уроках иностранного языка является одним из наиболее эффективных, гибких и универсальных приёмов обучения младших школьников. Игра призвана активизировать процесс обучения, сделать его более продуктивным. На уроке используются игровые моменты, где урок приобретает увлекательную форму. Все ученики с большим интересом включаются в процесс игрового обучения, стремятся к контакту друг с другом и педагогом. Учитель, при этом, способен проконтролировать каждого ученика, оценить знания и сделать выводы о том, что хорошо усвоено, а над чем ещё необходимо работать. В данном уроке использованы наглядные материалы (картинок, карточек, рисунков), что помогает учащимся лучше усвоить новую лексику.

LESSON: Family and friends

Teacher name:

CLASS: 2

Number present:

a bsent

Learning objectives(s) that this lesson is contributing to

2.S4 respond to basic supported questions about people, objects

and classroom routines

2.S6 make introductions and requests in basic interactions with others

2.UE3 use basic adjectives to describe people and things

2.L2 recognise with support a limited range of basic common

personal questions spoken slowly and distinctly

Lesson objectives

Thinking skills

Knowledge and comprehension

respond to basic supported questions about people

understand the main points ;

make basic personal statements

talk about family

recognise with support a limited range of basic common

All learners will be able to:

· recognize the new words connecting with family

· recognize common singular and plural nouns

· pronounce basic words and expressions intelligibly

Most learners will be able to:

· Use personal subjects pronouns to identify things.

· Use determiners a , an, this, these

· Use common singular and plural nouns

Some learners will be able to:

· ask and answer the questions about family and friends

· produce words in response to prompts about family and friends

· make up short dialogue

Planned timings

Planned activities (replace the notes below with your planned activities)

R esource s

Organization moment

Hello! Hello! How are you?

Hello! Hello! How are you?

I’m fine , fine!

Hello! Hello! How are you?

Hello! Hello! How are you?

I’m happy, happy.

Review last lesson

Box with things

Brainstorming :

Divide the class into three groups according to pictures “Grandparents, Parents, Children”

New words : my mother, my father, a brother(-s), a sister(-s), a family, a friend(-s), an uncle, an aunt

Descriptor: listen, repeat and remember

Game: Family tree

Descriptor: draw and tell about your family

Teacher gives 2 questions to each team and asks learners to listen to the audio and answer the questions.

Descriptors:

1.Read and understand the questions.

2.Listen to the audio.

3.Answer the questions.

4.Write the answers on the poster.

Relaxation moment: Sing a song “My family”

Who is she? Who is she ?

She is my mother.

Who is he? Who is he?

He is my father.

Who is she? Who is she ?

She is my sister.

Who is he? Who is he?

He is my brother.

Match the pictures with words

Descriptor:( say, understand and match)

Feedback: Tree without leaves

Learners have red,yellow,green apples

Red- understand and remember

Yellow – understand a little

Green- don’t understand

Additional information

Differentiation -how do you plan to give more support?

How do you plan to challenge the more able learners?

Make up short sentences

Family tree

Assessment -how are you planning to check learners' learning?

Use the space below to reflect on your lesson. Answer the most relevant questions from the box on the left about your lesson.

Нажмите, чтобы узнать подробности

Данный урок предназначен для обобщения и систематизации лексики по теме: Семья для учащихся 4 класса по УМК Биболетовой М.З .Учащиеся на уроке повторяют изученные слова и структуры по данной теме, показывают свои умения и навыки в монологической и диалогической речи по теме, развивают грамматические навыки в работе со структурой I have got. , показывают готовность к коммуникации. На уроке у учащихся формируется интерес к изучаемому языку, воспитывается чувство уважения и любви к семье и родителям. к данному уроку необходима презентация, в которую войдет лексика урока, кроссворд, стихи и песни, задействованные в уроке.

Подготовила : Бабаева Галина Николаевна

Цель урока: Обобщить и систематизировать знания учащихся на материале, изученном на уроках английского языка по теме: “Семья”

формирование лексических умений и навыков в устной речи (умение рассказывать о своей семье.)

формирование грамматических навыков на материале грамматической структуры I have got a … ,

отработка произносительных навыков.

расширение эрудиции учащихся, их лингвистического и общего кругозора

интеллектуальное развитие учащихся, формирование логического мышления;

развитие языковых, интеллектуальных и познавательных способностей, ценностных ориентаций, чувств и эмоций школьника, готовность к коммуникации;

строить высказывания самостоятельно.

формирование у учащихся уважения и интереса к культуре и народу страны изучаемого языка;

воспитание культуры общения;

воспитывать чувство любви и уважения к семье, к родителям.

раздаточный материал, презентация Power Point,аудиозаписи к упражнению

1. Организационный момент.

T: Good morning boys and girls! I am glad to see you.

P: Good morning our teacher! We are glad to see you too.

T: Who is on duty today? What date is it today?

Let’s begin our lesson. Listen to me. Try to guess what we’ll talk today about.

Here is my Father,
Here is my Mother,
Here is my Sister,

Here is my Brother.

Father, Mother,
Sister, Brother
Hand in hand
With one another.

P: - (About family)

T: That’s right. At today’s lesson we’ll speak about family.

- Look at the board! We can see the proverb on it. Listen to me:

When you look at your life, the greatest happinesses are family happinesses.

(Когда ты глядишь на свою жизнь, лучшие моменты жизни это семейные моменты жизни.)

Let’s start with our phonetic drill.

2. Фонетическая зарядка.

a) T: Repeat after me.

Grandmother Mother daughter elder sister younger sister aunt cousin niece wife grandfather father

Son elder brother younger brother uncle nephew husband parents

b) You need to continue my poems with the names of members of the family.

Ты не ленись, а повтори:

Семья иначе … family.

Она мечтает быть артисткой

Моя сестренка – моя … sister.

Мой брат разбил сегодня вазу

Мой брат – малыш,

Мой братик — … brother.

Дядя Скрудж поехал в банк,

Дядю называю … uncle.

Тетя! А теперь твой фант!

Тетя по-английски … aunt.

Дочку как вы назовете?

Дочка по-английски … daughter.

Мой сынок испортил кран.

Сын, сынишка значит … son

Ко мне пришел друг на обед

Друг по-английски просто … friend.

c) T: Give the opposites:

A father – (a mother),

a sister – (a brother),

a man – ( a woman),

an uncle – (an aunt),

a son – (a daughter),

a granddad – (a grandma),

3. Речевая разминка.

T: Answer my questions, please. Be active and speak loudly.

Have you got a mother?

Have you got a father?

Is your mother elder than your father?

Have you got a sister?

How old is your sister?

Have you got a brother?

What is his name?

Have you got an aunt?

(ученики отвечают на вопросы учителя и быстром темпе)

4. Тренировка орфографических и лексических навыков.

Guess who they are.

my father and my mother are my…(parents)

my mother’s daughter is my … (sister)

my father’s mother is my …(grandmother)

my father’s brother is my …(uncle)

my mother’s sister is my …( aunt)

my aunt’s son is my …(cousin)

the daughter of my brother or a sister is my…(niece)

the son of my brother or a sister is my … (nephew)

5. Now can you tell us about your family. Please go to the blackboard.

Учащиеся рассказывают о своей семье.

T: And now let’s have a little rest.

That is good. Stand up!

Head, shoulder, knees and toes


Head, shoulders, knees and toes
Knees and toes
Head, shoulders, knees and toes
Knees and toes
And eyes and ears and mouth and nose
Head, shoulders, knees and toes
Knees and toes

7.Стихотворение “What is a family?”

T: Our students tell us the poem “What is a family?”

What is a family?

Who is a family?

One and another makes two is a family,

Baby and father and mother: a family,

Parents and sister and brother: a family.

All kinds of people can make up a family,

All kinds of mixtures can make up a family.

What is a family?

Who is a family?

The children that lived in a shoe is a family!

A pair like Kanga and Roo is a family!

A calf and a cow that go moo is a family!

All kinds of creatures can make up a family,

All kinds numbers can make up a family.

All of your family plus you is a family.

And now ask each other how you help your mothers.

P: How do you help your mother?

P1: I wash the dishes.

P2: I sweep the floor.

P3: I take out the rubbish.

P4: I water the plants.

P5: I go shopping.

P6: I set the table and clear the table.

P7: I vacuum-clean every day.

P8: I look after my elder sister.

P9: I walk the dog.

T: Thank you. Sit down, please. I think all members of the family must help each other.

Сhildren, this is a letter from our pen friend. I read, you listen to me!”

My name is Mike. I want to tell you about my family. My family is not big. I have a mother, a father, a sister. My mother is a teacher. She is 35. She is very kind and beautiful. My father is 45. He is a doctor. He is strong and brave. I have not a brother. But I have got a sister. Her name is Kate. Kate likes to play with our pets. She is older than me. She is 11. I am 10 years old. We have got grandparents. They live in the country. We visit our grandmother and grandfather on Sundays. I like my family very much! And what about you? Tell me about your family!

Best wishes, Mike Brown

Текст читается первый раз без опоры, второй раз- с опорой на текст, выведенный на экран.

Работа с текстом. Задание- восстановить предложения, связанные с содержанием текста.

Учитель : «Look on the screen! You must complete sentences.”

1)Mike has got not big____________. (family)

2)He has_______,________,_________. ( a mother, a father, a sister )

3) His sister ______ is______than Mike. ( Kate, older)

4) She is_____ years old. ( 11)

5) Mike`s_______ is a doctor. ( father)

6) Mike`s_______ is a teacher. ( mother)

7)His grandparents live in the_________. ( country)

Let’s listen some poems about family.

A B CDEF
This is my family.
G HIJ
I love them every day.
K L MNO
Mother, father, baby, oh
P Q RST
Brother, sister, you can see
U V W X Y Z
All the people in my family.

Little girl, little girl,
Where have you been?
I’ve been to see grandmother
Over the green.

What did she give you?
Milk in a can.
What did you say for it?
Thank you, Grandmum.

This Is My Family

This is the Father, kind and true.

This is the mother who cares for you.

This is the brother so big and tall.

This is the sister who plays with her ball.

We are a Family

We laugh and cry,

We work and play,

We help each other Every day.

The world’s a lovely Place to be

Because we are A family.

A happy family

I love mother, she loves me.

We love daddy, yes siree;

He loves us and so you see,

We are a happy family.

I love sister, she loves me.

We love brother, yes siree;

He loves us and so you see,

We are a happy family.

This is the father good and kind.
This is the mother with gentle smile.
This is brother grown so tall.
This is sister always with a doll.
This is baby still to grow.
That is the whole family
Standing in a row.

I love Mommy, she loves me.
We love Daddy, yes, we do!
He loves us and so you see,
We’re a Happy Family!

10. Практика письма

Make up sentences using these words.

1. got, mother, a, has, Kate. – Kate has got a mother.

2. you, Have, family, a got? – Have you got a family?

3. is, My, family, big. – My family is big.

4. have, I, got, a, brother.- I have got a brother.

5. father, Have, you, a, got? – Have you got a father?

- Open your textbooks on page 65, exercise 1. Look at the picture. Listen to Mag∙s story. Say, what her family likes to do on Saturday and Sunday. (аудиозапись №1)

Читайте также: