Earth and our place in it план урока 9 класс

Обновлено: 04.07.2024

1. Учить школьников бережно относиться к окружающей среде.
2. Вырабатывать логическое мышление, умение сопоставлять, выражать своё мнение.
3. Учить общаться с одноклассниками.

1. Активизировать лексику по теме в разных видах деятельности: чтение, аудирование, говорение.
2. Подготовить учащихся к устному монологическому высказыванию по теме “Проблемы окружающей среды”.

Teacher: Morning! May I ask you a question? How are you? There are many guests at our lesson. Are you nervous? Indifferent? Why? Do you know the topic for today’s discussion?

Yes, you are right. Today we shall continue speaking about ecology. We’ll go deeper into the environmental problems.

Teacher: Let’s begin with the words.

Учащиеся читают слова по карточкам:

Environment, ecology, pollution, overcrowding, destruction, resources, exhaust, extinct, cause, habitat, littering, living things.

Teacher: There are many types of dictionaries: English-Russian, Russian-English. When do you use them? Today you’ll have a chance to work with an English- English dictionary.

Task: Read the meaning and guess the word:

– The scientific study of the natural relations of plants, animals, people to each other and their surroundings. (Ecology).

– The act of making (air, water, land) dangerously impure. (Pollution).

– Too many people in one place. (Overcrowding).

– The act of destroying, putting an end to the existence of sоmething. (Destruction).

– The act of throwing things away untidily. (Littering).

– Plants, animals, people. (Living things).

– The natural home of a plant or animal. (Habitat).

Teacher: Good job!

Task: Who would like to fill in the blanks?

Некоторые учащиеся получают карточки с заданием:

The Earth is our ___________. We must take care of it. The importance of this task is ____________ by the ecologists, scientists, who study the relations between living things and their ____________. Each of us must do everything possible to ___________ the land, air and water clean. Of course, people undertake some measures to ____________ the environment, but this activity is complicated by the economic difficulties.

Protect, home, keep, pointed out, environment.

Учитель в это время работает с группой над содержанием текста домашнего задания.

Task: Complete my sentences:

– The word “ecology” comes from …

– The idea of “home” includes …

– The environmental problems of today …

– The intensive development of science …

Task: Find and read out.

Why is overcrowding a problem?

Task: Translate into English.

1. Не нужно бороться за чистоту, а нужно взять метлу и подмести улицу.

(You shouldn’t strive for cleanliness, you should take a broom and sweep your street).

2. Ты можешь улучшить окружающую среду.

3. За миллионы лет многие живые существа приспособились к изменению климата.

4. Для живых существ гораздо труднее приспособиться к выбросам в окружающую среду вредных веществ, производимых человеком.

Teacher: There is a nice saying on the blackboard today. Will you read and translate?

Pupil: We do not own the Earth we have borrowed it from the future generation.

Teacher: What does it mean? (На доске написаны опорные словосочетания: “take care of …”, “think only about today”, “keep … for your children”).

Teacher: Still the developing human civilization harms the environment. Animals are in danger. Why? Why do people kill them?

Pupil: They kill animals because they consider them dangerous.

Pupil: They kill animals for fur and trunks to make clothes and ornaments.

Pupil: Just for sport.

Pupil: For medicine.

Teacher: Will you tell us about the animals who are in danger today?

Teacher: What can you do to solve the problem? Make sentences using modal verbs.

Teacher: Are you a vegetarian, Alex? It is good or bad to be a vegetarian? Are you for or against? Let’s have a role-play. I’ll give you cards that divide you into two teams: “for” and “against”. Let’s listen to your discussion: “To be or not to be a veggie”. Don’t forget to use the phrases of spoken etiquette.

Учитель раздаёт карточки (материал взят из журнала “Speak Out” №1, 2000г.)

Olga: It’s stupid to say everybody must be a vegetarian. In some places, it’s very difficult to get enough to eat. People have to eat what they can get.

Lena: I don’t really care if I eat meat or not, but my parents say I must. Maybe when I’m older.

Kate: The thought of eating a dead animal actually makes me sick.

Andrew: Vegetarianism is silly. You can’t live forever on cucumbers and apples, can you?

John: I’ll never become a vegetarian. I love fast food so I eat lots of hot dogs and hamburgers.

Natasha: Animals don’t wish to be killed and would like to enjoy life to the full, just as any human would. Killing animals is a crime.

Stephen: You never see a tiger or a lion feeling sorry for its victim, do you?

Simon: Why is killing an animal different from killing a human?

Mary: I don’t think it’s necessary to kill to eat. It’s cruel to let animals suffer so much.

Christopher: If you went to the slaughterhouse to see how animals are killed, you wouldn’t eat meat.

Учитель направляет ход дискуссии. Учащиеся должны, выслушав мнение, согласиться или возразить, используя речевые клише: “I think you’re mistaken”, “I fully agree with you” и т.д.

Teacher: Have you ever thought of your future? Do you think the people of tomorrow will be happier that we are?

Звучит отрывок из песни Джона Леннона “Imagine”.

Teacher: I shall read you a sentence. If it is optimistic raise your red card, if it is pessimistic – a blue one (перед уроком учащиеся получили карточки двух цветов).

  1. In future people will live longer, many diseases will disappear.
  2. People will cut down all the forests.
  3. There will be no fish in the rivers.
  4. We shall be able to control the weather.
  5. We shall not be able to breathe without a gas mask on.
  6. We shall exhaust all the resources.
  7. There won’t be any conflicts between people.
  8. We shall find new sources of energy.
  1. Заключительная часть урока. Подведение итогов.

Teacher: What can you do to keep the Earth clean and healthy? You should be a friend to her. Will you read a poem “Hug the Earth”?

Walking along feeling free,
Feeling the earth here with me,
And I love her, she loves me,
I hug the Earth, the Earth hugs me.
She’s our friend,
We’d like to be together forever.
The earth is a garden,
It’s a beautiful place
For all living creatures,
For all the human race.
Helping Mother Earth,
We can peacefully roam,
We all deserve a place,
We can call our home.

Нажмите, чтобы узнать подробности

-обучающие: формирование навыка восприятия активной лексики урока на слух, формирование навыка монологической и диалогической речи в рамках ситуативного общения по данной теме, активизация грамматического навыка учащихся, употребления модального глагола Should;

-развивающие: обеспечить условия на уроке для развития речи посредством обогащения словарного запаса, через активизацию изученной лексики и симантизацию новой путем языковой догадки;

-воспитательные: прививать бережное отношение к природе.

Английский язык

IV четверть

Дата: 11.05.2016.

п/п: 64/5

Тема урока: “ The Earth 2”

Задачи:

-обучающие: формирование навыка восприятия активной лексики урока на слух, формирование навыка монологической и диалогической речи в рамках ситуативного общения по данной теме, активизация грамматического навыка учащихся, употребления модального глагола Should ;

-развивающие: обеспечить условия на уроке для развития речи посредством обогащения словарного запаса, через активизацию изученной лексики и симантизацию новой путем языковой догадки;

-воспитательные: прививать бережное отношение к природе.

Тип урока: стандартный, комбинированный

Вид урока: урок изучения нового материала

Методы обучения: словесные, иллюстративные

Оборудование урока:

для учителя- интерактивная доска, слайды

для учеников- рабочая тетрадь, учебник, фотографии, листы бумаги, цветные карандаши, краски, кисточки

ТСО: интерактивная доска

Наглядный материал: слайды

Меж предметная связь: литература, русский язык, география, самопознание, музыка, изобразительное искусство, физкультура.

1.Приветствие.

- Hello , students ! I`m glad to see you here.

2.Организационный момент.

- Who is on duty today?

- What is your name?

-What date is it today?

-Who is absent today?

3. Психологический настрой .

-How are you?

-What is the season now? What is the month now?

-Look at the window. What is the weather like today?

4. Фонетическая разминка .

-Let`s begin our lesson with phonetic drill.

-Open your copybooks and write down the date. Today is the …

The theme of our lesson is “ The Earth ”. It`s very actually theme today. We are going to talk about ecology.

6. Знакомство с новыми словами

-Students, we have the new words today. Listen to me, please. ( слайд №2)

The Earth [ɜː θ ]- Земля

to reduce [rɪˈdjuːs]- уменьшать

to predict [ pr ɪˈ d ɪ kt ]- прогнозировать, предсказывать

to solve [sɔlv]- решать , разрешать

to participate [pɑːˈtɪsɪpeɪt]- участвовать

investment [ɪnˈvestmənt]- вложение

vehicle [ˈviːɪkl]- автомобиль , машина

fuel [fjʊəl]- топливо

to join [ʤɔɪn]- присоединяться

rally [ˈrælɪ]- митинг , слет

to support [səˈpɔːt]- поддерживать

challenge [ˈʧælɪnʤ]- проблема , задача

an expert [ˈekspɜːt]- знаток

to create [ kri ːˈ e ɪ t ]- создавать, творить

decade [ˈdekeɪd]- десятилетие

-Repeat the words after me, please.

7. Работа по учебнику .

-Open your books on p. 177.

Ex. 1. Talk to your partner.

-Do you celebrate Earth Day in your city/town/village?

-Which country celebrates Earth Day?

-Which countries is it on the map?

Ex.2 p. 177. Match the line in A with the line in B.

Ex. 3 p. 178. Read the text below and answer the questions in ex. 1. Use a dictionary where necessary.

8. Физминутка .

-Let`s have a rest.

Stand up, please!

Look at the window,

Look at the door.

Look at the ceiling,

Look at the floor.

Sit down, please.

Ex. 4 p. 179. Comprehension check. Are the following statements true or false?

Creative work.

Design posters telling people about ecological problems.

1.Do not pick wild flowers.

2.Do not litter the ground with cans, paper and bottles.

3.Do not harm plants.

4.Feed birds and help them/

5.Plant trees and flowers.

6.Recycle used materials such as metal, bottles and paper.

7.Clean rivers and lakes.

9. Рефлексия .

-Did you like the lesson?

-Do you know vocabulary of the theme?

-What should we do for saving the nature?

10.Подведение итогов урока.

11.Оценивание.

12. Домашнее задание : your home-task will be ex.6 A, B on p. 179.


Цели уроков: способствовать формированию целостного представления о мире, об общих проблемах, стоящих перед человечеством в XXI веке, систематизировать и обобщить имеющиеся у учащихся знания по данной теме.

Задачи уроков:

1) Учебные: формирование лексико-грамматических навыков, развитие навыков устной монологической и диалогической речи.

2) Развивающие: развивать способность к сравнению, умозаключению, также развивать оперативную память и способности к распределению внимания, коммуникабельности, умению выражать свое отношение к теме, умению анализировать проблемные ситуации.

3) Воспитательные: формирование уважительного и ответственного отношения к природе, воспитание бережливости и осознание роли человека во взаимодействии с природой, формирование способности осознавать экологические проблемы и желание помочь природе.

4) Социальная задача: привлечение интереса к проблемам окружающей среды.

Пояснительная записка.

В начале каждого урока определены цели урока, выделены основные понятия, а также обозначен тип урока. В структуре каждого урока даны задания для развития памяти, внимания, а также для развития устной монологической речи учащихся. Произношение, интонация, аутентические песни и стихи также помогают повысить интерес к уроку. В конце каждого урока учащиеся побуждены ответить на вопросы рефлексии. Тем самым задуматься о своих успехах в изучении английского языка, приучаются воспринимать тему как единое целое, знания приобретаются системные и последовательные. Темы не только познавательные, но имеют большой воспитательный потенциал по таким аспектам как здоровое питание, любовь к природе и защита окружающей среды.

Методическая литература:

1) Газета “Первое сентября”, 2007 г. №5.

2) Учебник “English 5”, авторы О.В. Афанасьева, И.В. Михеева.

3) Учебник “Happy English 2”, авторы Т.Б. Клементьева, Д. Шеннон.

4) Учебник “Английский язык 6”, авторы О.В. Афанасьева, И.В. Михеева.

Тема: “Окружающая среда. Проблемы окружающей среды”

Девиз урока – “If we don’t think about our nature and we pollute it will not have 'the future."

1. Развивающая:

Развивать навыки в диалогической и монологической речи.

Развитие способности к сравнению, умозаключению.

Знакомство с экологическими проблемами и пути их решения.

Знакомство с источниками загрязнения атмосферы, выявить главные пути решения проблем окружающей среды.

2. Практическая:

Активизировать изученную лексику в кратких высказываниях.

Закрепить изучений материал в монологической речи учащихся.

3. Воспитательная:

Воспитание уважительного отношения к природе, воспитание бережливости.

Сформировать активную экологическую позицию учащихся по охране окружающей среды.

Развивать навыки группового взаимодействия.

Методы и формы учебной деятельности: объяснительно-иллюстративная; практическая; закрепление; словесная.

Тип урока: обобщение и систематизация знаний учащихся по экологии.

Вид нестандартного урока: защита проектов.

Материальное обеспечение:

Ситуативные картинки по теме урока: Слова flash cards, проекты учащихся, аудиозапись, магнитофон, компьютер, раздаточный материал, компьютерная презентация, плакат по теме урока.

I. Организационный момент. Good morning children. Good morning teacher. I'm glad to see you.

II. Объявление цели и задачи урока учителем. Today we'll speak about our Earth, about the problems of our environment and discuss them together.

Учитель: — What is the Ecology?

Ученик: — Ecology is a science about connection between alive organs in environment.

Учитель: — What does the word environment mean? (It means simply what is around us. Some people live in a town environments, others in countryside.)

Свидетельство и скидка на обучение каждому участнику

Зарегистрироваться 15–17 марта 2022 г.

Module 3 Earth and our place on it

LESSON: Module 3 Lesson 2

Earth and our place on it

Reading 3A Silk through Sauran

Date: 06 11 2019

Teacher’s name: M Iglikova

Number present: 25

Learning objectives that this lesson is contributing to

9.2.5.1- recognize the opinion of the speaker(s) in unsupported extended talk on a wide range of general and curricular topics;

9. 4. 6 .1- recognise the attitude or opinion of the writer in extended texts on a range of familiar general and curricular topics ;

9.4.9.1- recognise inconsistencies in argument in extended texts on a range of general and curricular topics

9. 4. 3 .1- understand the detail of an argument in extended texts on a range of familiar general and curricular topics ;

9. 5. 2 .1- write independently about factual and imaginary past events, activities and experiences on a range of familiar general and curricular topics ;

Lesson objectives

All learners will be able to:

Listen and read for gist, read for specific information,

Most learners will be able to:

Listen and read for gist, read for specific information, talk about the place they live in

Some learners will be able to:

Listen and read for gist, read for specific information, talk about differences in city life and country life, write a blog entry

Assessment criteria

Learners have met the learning objective if they can: talk about life in the city and in the country

Value links

Explore the themes of city life and country life

Cross – curricular links

Geography and History of Kazakhstan

Using videos& pictures, working with URLs

Previous learning

Vocabulary “City life/ country life”

Planned timings

Planned activities (replace the notes below with your planned activities)

Excel Resources

BEGINNING THE LESSON

1.To introduce the topic and topic-related vocabulary and stimulate interest in the text

Golden rules of the lesson:

Respect each other

Respect each others opinion

Ask Ss to look at the map о / the Silk Road

Interaction pattern: plenary, group work.

Time: 7 min

Objective to revise the names of countries in Asia and Central Asia; to prepare for listening

STEP 1. Ask pupils to divide into groups.

STEP 2. Ask PP to look at the map and say what countries the Silk Road crosses.

Silk Road [sɪlk] [rəud] Великий шѐлковый путь

travel ['træv(ə)l] путешествовать / sayohat

cross [krɔs] крест

tourist ['tuərɪst] турист , туристический

Beautiful beautiful ['bjuːtəf(ə)l], [-ful] красивый

interesting ['ɪntrəstɪŋ] интересный

Real [rɪəl] реальный real

carpet ['kɑːpɪt] ковѐр

Ask Ss to look at the title and key words t. Ask various Ss to say what the text is about. Play the recording. Ss listen and read the text and check.

Answer Key The text is about the ancient city of Sauran which was on the Silk Road, an old trade route from ancient times .

Читайте также: