Актив падеж план урока на лезгинском языке

Обновлено: 07.07.2024

Саламалекум. Падежар ахъайдиказ, напримерар кваз гайтlа хъсан жеда.

Учу этот язык уже 4 года но…

Учу этот язык уже 4 года но падежи забываю а теперь у вас есть такой хороший сайт что я всё выучила за 1 час . Спасибо вам

Саламалейкум стхаяр Ва вахар…

Саламалейкум стхаяр Ва вахар зи аялриз падежар чирдай късан сайт я сарай

Салам дустар сарай квез

Салам дустар сарай квез

Саламалейкум за куь сайтда…

Саламалейкум за куь сайтда зи хайи Лезги чIал кIелиз ва кхьиз чирзава. Квез чандин сагъвал рикIин шадвал. Вири лезгириз хабар гана кIанда амма 28 сентябрдиз 1991г РСФСРдин депутатри резивал ганва Лезгинская АССР.

Нажмите, чтобы узнать подробности

Открытый урок по лезгинскому языку на тему : " Архаизмы.Неологизмы."Открытый урок по лезгинскому языку на тему : " Архаизмы.Неологизмы."Открытый урок по лезгинскому языку на тему : " Архаизмы.Неологизмы."

Аналитическая справка

о профессиональной деятельности

педагогического работника.

В ходе анализа использованы следующие источники информации: рабочие программы, результаты учебной деятельности, результаты опроса удовлетворенности обучающихся, результаты самооценки уровня квалификации.

Проанализированы документы и учебно-методические материалы: учебные программы, портфолио педагогического работника.

Педагогический работник имеет среднее специальное образование, закончила в 1996 году ДПК, получила квалификацию учителя родного языка и литературы, начальных классов. Стаж педагогической работы 21 лет, в должности учителя 21 лет, в данном учреждении в должности учителя лезгинского языка и литературы 21 лет.

Имеет высшую квалификационную категорию по должности учитель лезгинского языка и литературы, дата аттестации 13.03.2014 год.

Педагогический работник ведет в 1 - 10 классах уроки родного языка и литературы.

Уровень квалификации педагога: Савзиева Л.Д. владеет следующими компетенциями:

1.Владеет современными методами и приемами обучения.

2.Обладает информационной, правовой компетенциями

3.Идейная убежденность, требовательность.

4.Личное педагогическое мастерство, умение оказывать коллегам методическую помощь.

Анализ проведен по следующим критериям:

Результаты освоения обучающимися образовательных программ по итогам мониторингов системы образования .

Учебные достижения обучающихся:

по родному (лезгинскому) языку

(группы 5-11 классы)

(группы 1-4 классы)

по родной (лезгинской) литературе

(группы 5-11 классы)

(группы 1-4 классы)

1.2. Результаты деятельности учителя в области социализации обучающихся.

Учитель Савзиева Л.Д. систематически ведёт работу по организации условий для социализации обучающихся: творчески подходит к организации в классе экскурсий, встреч, походов в музеи, участвует в социально-значимых акциях в школе и городе.

Данная социально-значимая деятельность имеет положительные отзывы и благодарственные письма от администрации школы , родителей и учащихся (прилагаются)

Учебный год/ класс

Мероприятие, название социальной акции

Форма участия и количество детей в %

2015-2016 / 6 класс

Поездка, встреча с внучкой поэта Лидией Стальской (фотоотчет), 90%

2015-2016 / 6 класс

Встреча с ветеранами, фотоотчет,

2016-2017 / 7-8 классы

2016-2017 / 3-4 классы

2017-2018 / 9 класс

Поездка , посещение исторических мест (фотоотчет), 98%

15 сентября –День единства народов Дагестана

21 февраля –День родного языка (школьный фестиваль)

Участие (фотоотчет ), 70%

Результаты освоения обучающимися образовательных программ по итогам мониторинга системы образования.

2.1. Учебные достижения обучающихся:

по родному (лезгинскому) языку

по родной (лезгинской ) литературе

Олимпиада по родному языку

2 место (Муниципальный этап)

Олимпиада по родному языку

3 место (Муниципальный этап)

Олимпиада по родной литературе

2 место (Муниципальный этап)

Олимпиада по родному языку

1 место (Муниципальный этап)

Олимпиада по родной литературе

1 место (Муниципальный этап)

Олимпиада по родному языку

Олимпиада по родной литературе

Мероприятие города ко дню рождения Сулеймана Стальского

Олимпиада по родной литературе

Олимпиада по родной литературе

Мероприятие города ко дню рождения Сулеймана Стальского

Мероприятие города ко дню рождения Сулеймана Стальского

Мероприятие города ко дню рождения Сулеймана Стальского

Мероприятие города ко дню рождения Сулеймана Стальского

Конкурс чтецов посвященный Международному дню родного языка

За высокий патриоизм и активную общественную деятельность

За высокий патриоизм и активную общественную деятельность

За пропаганду Дагестанской литературы, высокий патриотизм и активную общественную деятельность

За пропаганду Дагестанской литературы, высокий патриотизм и активную общественную деятельность

Конкурс по знанию родного языка, посвящённому поэту С.С.

Личный вклад в повышение качества образования, совершенствование методов обучения и воспитания, и продуктивное использование новых образовательных технологий, транслирование в педагогических коллективах опыта практических результатов своей профессиональной деятельности. (cвидетельства, сертификаты прилагаются)

Образовательное событие, его уровень

представления

Презентации, рабочая программа, открытые уроки, доклады, сценарии к мероприятиям

(опубликован на сайте инфоурок.ру)

Публикация в материалах республиканской научно-практической конференции, 2017г

Доклад на научно-практическую конференцию

Свидетельство о публикации

Открытый урок, презентация к уроку

Открытый урок, презентация

Открытый урок по родной литературе

Участие и разработка сценария

Опубликован на сайте

Классный час, презентация

Опубликован на сайте инфоурок.ру

Внеклассное мероприятие (разработка)

Свидетельство о публикации

Участие в блиц-олимпиаде

Участие в олимпиаде

За существенный вклад в развитие крупнейшей онлайн-библиотеки методических разработок для учителей

4.5. Непрерывность профессионального образования и участие в конференциях, вебинарах (сертификаты, свидетельства прилагаются):

4.7 Награды и поощрения педагогического работника за личный вклад в повышение качества образования, успехи в профессиональной деятельности: ( выписка из приказа, дипломы, грамоты прилагаются)

грамота за активное использование информационно-коммуникативных технологий в работе педагога

Степень участия педагога в работе методических объединений организации.

С 2017 года является членом ассоциации учителей лезгинского языка и литературы г.Дербент.

Савзиева Т.М. охотно делиться своим опытом с коллегами: активно принимает участие в работе школьного и городского методического объединения учителей родного языка и литературы. Выступала на заседаниях ШМО с докладами:

5.2. Участие в разработке программно-методического сопровождения образовательного процесса.

Савзиева Л.Д. разрабатывает и обосновывает программу образовательной деятельности с обучающимися.

- рабочая программа для 1-4 классов (приложение)

- рабочая программа 5-9 классов

5.3. Участие в профессиональных конкурсах.

Луиза Джавидиновна участвует в заочных/дистанционных конкурсах (по использованию ИКТ; инновационных, методических разработок; публикаций; педагогических инициатив) для педагогических работников.

Савзиева Л.Д.. выполняет основные требования к качественному уроку. Учитель владеет приёмами рациональной организации урока, умело дозирует учебную нагрузку учащихся, создаёт благоприятный психологический климат. Луиза Джавидиновна учитывает возрастные и физиологические особенности детей на занятиях, создаёт условия для самовыражения учащихся. Доброжелательная обстановка на уроке, спокойная беседа, внимание к каждому высказыванию, позитивная реакция учителя на желание ученика выразить свою точку зрения, тактичное исправление допущенных ошибок, поощрение к самостоятельной мыслительной деятельности, уместный юмор – вот арсенал, которым располагает этот педагог, всегда стремящийся к раскрытию способностей каждого ребенка.

Савзиева Луиза Джавидиновна – творчески работающий учитель. Задачу преподавания она видит в том, чтобы активизировать познавательную деятельность учащихся, пробудить в них любовь к родному языку, воспитать толерантную личность, любящую свою родину. Умело управляя учебно-воспитательным процессом, она создает комфортный микроклимат в процессе обучения. Учителем достигается гармоничное единство между приобретением знаний учащимися и формированием у них эмоционально - ценностного отношения к родному языку и литературе.

Аналитическая группа рекомендует установить высшую квалификационную категорию .


Дарсил алатал:карточкаби,алфавит,техь,компьютер, ДОСКА,СЛАЙДАЛ.

Дарсил ин: 1.Авалияб гIуцIи,класс дарсиде хIадурлъи

дарсил тема ва мурад лъималазда бицин

МугIалим.-Ассаламу гIалайкум!ГIодор чIа,лъимал.Байбихьана авар мацIалъул хъваялъул дарс.

Сундул хIакъалъулъдай нилъеца жакъа бицина дарсида? Гьеб лъазе ккани,цин нужеда лъазе ккола нилъехъе рачIине ругел къиматал гьалбадерида цIарал.

КватIичIого нилъехъе

Ункъго гьобол вачIина,

Ункъасго цоцалъ рекъон

Цадахъ хIалтIи гьабила.

Аслияб жо дун буго

Дир суалалги руго

Дицалъидал бицунеб

Дун гьечебани дуца

Щиб гьабизе букIараб?

Гьебни битIараб буго,

Амма дир суал буго:

КигIан къацанданиги

Дилъе нуж рахунаро

МугIалим .МахIниги лъикIаб хIал бихьуларо Каламалъул улкаялда ккун.Гьеб цIакъ рекъечIеб иш буго – вацал цоцалъ дагIбади.Нужеда лъанищ,лъимал,щал вацал гьелали?

Квер битIарал лъимал рахъинарила жавабал кьезе

.МугIалим.БитIун буго,гьел руго ГIадатал падежал.Бегьиладай,лъимал,вацал гьедин тезе?

Лъимал.Бегьиларо.

МугIалим.Нилъ сапаралъ рахъине ккела гьезул гьайбатал росабалъе.Щиб гьабизе нилъ рахъине кколел гьеб рикIкIадаб сапаралде?

Лъимал.Ункъавго вацасе кумек гьабизе .

МугIалим.Гьезие кумек гьабизе ккани, щиб лъазе кколеб нужеда гьел вацазул хIакъалъулъ?

Лъимал.Падежазда цIарал,гьезул суалал.

МугIалим.Щибха бажарине кколеб цойги?

Лъимал.Предметияб цIар падежазде сверизабизе.

МугIалим.Авар каламалъул улкаялда бищунго хIажатаб жо щиб,лъимал?

Лъимал. Маг1арул хасал хIарпал.

МугIалим.МагIарул хасал хIарпал.БитIун буго.Щиб гьабизе гьел къваригIунел нилъее?

Лъимал.МагIарул мацIалда цIализе ва хъвазе лъазе.

МугIалим.Гьединлъидал ,кодоб щибха нилъеца босилеб гIажаибаб Каламалъул улкаялде?

Лъимал.ГIадатал падежазул хIакъалъулъ лъарабщинаб жо ва захIматал хIарпал.

МугIалим.БитIун буго,нужедаго лъалебщинаб жоялъул хулжал цIезе кIочонге.Гьале картаги битIун бачIана нилъее гIемерлъул формаялъ,щайгурелъул Каламалъул улка цIакъ кIудияб буго.Нагагь нухкъосун ккани,заманалда нахъруссине щоларо.Цинги нилъ гъораго хутIизе бегьула. Дида ккола нилъее нух битIилин,ИНШААЛЛАГЬ. Сунда тIадги рекIундай нилъ гьенире рилълъинел?Вагь,гьале гури Малла Насрудинил хIамигьоко чIезабун буго гьаниб .РачIа гьелда тIад рекIине. Байбихьила сапар.

Щвана тIоцебесеб хъалаялде.Аслияб падежалъул хъалаялъул кавудахъе

Суалазухъ балагьун,лъималазда лъазе ккола гьаб лъил хъалаяли.Падежалъул суалал Щив?Щий?Щиб? .

Лъанищ, лъил росулъе щваралали?Аслияб падежалъул.

МугIалим.Рахараб каву ричIизе ккани,нилъеда лъазе кколеб буго гIадатал падежазул бищунго бокьулеб хIарп.(кечI цIалила)

ГIажаибаб хIарп буго

ГIодула,гIергIедула

БагIарула,гIетI бала,

ГIасилъула ,гIунтIула,

ГIемерлъула,гIунула,

ГIадаллъула,гIантлъула,

БегIерула,гIетIула,

ГIагIадула,рагIула,

ГIегIедула,регIула…

Щиб хIарп , лъимал ,гьеб кколеб?

Лъимал.ГI-хIарп!

МугIалим.РачIаха, лъимал, гьеб хIарп нилъеда лъалеб букIин бихьизе, гьебгун рагIаби цIализе киназго цадахъ.

ГIеретIIанса,магIIарахъ,

ГIарац,гIамал,нугIIабдал,

ГIужрукъ,гIанкIу,гIанкIIака,

ГIус,гIурдахIан,гIор,гIала,

МугIалим.Гьал рагIабазулъ гI-хIарп

ХI-гун къосине тоге!

МугIалим.ХIарп цIализе лъараб гIолищ ,лъимал?

Лъимал.ГIоларо,берцин хъвазеги лъазе ккола.

Мугалим.Росе кодоре ручкабиги ва хъвай берцинго ва баIццIадго:

Г I гI Г I г I ГI г I Г I г I Г I г I Г I г I Г I

ГI у м а р г и ГI а л и г и гI у р у х ъ е а н а. (Каваби рагьун рачIана)

1 къокъ-ч.ж. 2 къокъа-чI.ж. 3 къокъа –гь.ж.

-Балагьизе рачIа цо битIун ккезарун ругищ рагIабияли.(Рукъзабаз кьела битIараб жаваб)

Нахъа тана тIоцебесеб росуги,кIиабилеб росулъе щвана гьале нилъ.Лъил росулъеха,лъимал,нилъ гьанжесала щварал? Суалал:Лъица?Сунца?Актив падежалъул.БитIун буго.

(Каваби рахан ратула гьанирги.Гьел ричIизе ккани,гI-харпгун раг1аби ургъизе ккола)

Словарияб хIалтIи.(суратал рихьила цо-цоккун слайдазда,лъималазда рагIи лъазе ккола.Слогазде рикьун, тетрадазда хъвазе ккола.Цинги доскаялда рихьизарила жалго рагIаби.Гьез жидерго гъалатIал ритIизарила.

ГIа - ка, гIуж-рукъ, гIур-да-хIан , гIанкI , гIин, гIан-са,

гIа-рац, магI, нугI, гIу-сал.

Гьаб росдал гIадамазе кумек гьабизе ккола кочIол щибаб мухъилъ актив падежалда ругел предметиял цIарал ратизе .Гьезда гъоркь мухъги цIан,тIад хъвазе ккола падеж ва суал.

МугIалим.Сваканищ, лъимал? РачIаха цодагьалъ хIалхьи гьабилин нилъеца.

ГъалбацIал гъулгъудула

ГЪ ГЪ ГЪ ГЪ ГЪ ГЪ ГЪ !

ГIанкIуял къвакъвадула

Къва- къва-къва!

Борохьги хьирхьидула

ХЬ ХЬ ХЬ ХЬ ХЬ ХЬ !

Лъималги релъанхъула

Гьа гьа гьа .

МугIалим.Свакги чучанин ккола,гьанже нилъ гIедегIизе ккела хадусеб росулъе.

Кинаб падежалъдай гьаб росулъ гIумру гьабулеб бугеб? Хаслъул падежалъ ,битIун буго,лъимал.Вай,дир меседал,дун нужедаса йохун йигей куц!Хаслъул падежалъ каваби ричIизе изну кьезе ккани,захIматал магIарул хасал хIарпал рицине кколел руго. Лъималаз цадахъ рицина 13 харп, доскаялда слайдалда бачIа-бачIараб).

ТIадкъай 3. Гьаб росдал гIадамазул гIадаталда рекъон халкъиял кицабазда ва бицанк1абазда жанир хаслъул падежазда ругел рагIабазул камурал ахирал битIун хъвазе ккола.Цинги гьеб кициги цIализе ккола.Нилъее кумек гьабила тIохьоца.Рагье тIахьал 21-леб гьумералде.

Минаханум,цIале тIалаб.ГIурус мацIалде буссинабе кици.Кин нужеда гьеб бичIчIулеб?

1.Кьурдухъан… хIатIал гIедерал,хIалтухъан… кверал гIедерал.Гьереси… рачI къокъаб букIуна.КIухIал… багьана камулареб.

1.Гъогъол ц1ураб ч1ваднибе ч1ван рехараб г1арщборохь.

2.Куркьбал дир ц1ул.. руго , ц1а дир кунеб жо буго,

Жаниб бугеб ургьимес махх-чарам…. буго.,

--Щибаб къокъаялъ бищунго нужее бокьараб цо кици тетрадазда хъвай,камураб ахирги тIаде жубан.

МугIалим.Гьалеха,меседал,щвана нилъ ахирисеб росулъе.Щаклъи гьечIо дир ,кинаб росулъе щваралали нужеда лъаялда.Суалал:Лъие?Сундуе?Кьовул падеж.Вай,дир цIодорал лъимал!Каваби рагьизе ккани ,Кьовул падежалъги нилъедаса тIалаб гьабулеб буго бицанкIаби чIвазе

1. АхIдолареб,хIанчIолареб-жаниве чи виччалареб(рахай, к1улал)

2. Берал гьечIеб,бихьизе кумек гьабулеб жо ( цIороберал)

3 Гъваридаб гвандиниб гIакъилаб бетIер(ракI)

4.Сордо гьалъул къо буго;къо гьалъул сордо буго;

Беццабилан жиб толеб,сардил чанахъан буго.(руз)

5.Авлахъалда ретIараб хъахIаб буртина(гIазу)

6.Билълъун свакалареб,щваралъуб лъалхъулареб (сагIат)

Т1адкъай 4. Гьаб росдал гIадамазул гIадат буго суалазда рекъон,

предметиял цIарал кьовул падежалда лъолел.

Лъие? Сундуе? Сундуе?

ПатIимат,ГIали,чу,кету,ракь,зоб,хъала,гIункIкI,нус,хIинчI,юкъарухъан,цIал

дохъан,бер, маг1арулай, бис.

Щула гьаби.МугIалим .КIудияб хIалтIи гьабуна нилъеца ,лъимал.Гьанже хутIана церего гIадин цадахъ рекъеялъе ункъабго падеж аскIоб чIезабизе ва цадахъ цо хIалтIи гьабизе.Щибаб къокъаялъ цо жинсалъул предметияб цIар падежазде сверизабе .(карточкабазда)

Аслияб п. щив. щий? ……………….. щиб? ………………………..

Актив п. лъица. сунца.

Хаслъул п. лъил . сундул.

Кьовул п. лъие. сундуе.

Дарсил хIасил. Бокьанищ,лъимал,сапар нужее?Сваканищ цIакъго?Кинаб асар гьабураб нужее сапаралъ?Нужее сапарги бокьун батани,гьелъ лъикIаб асарги гьабун батани нужеда цере ругел гъутIбузда бищунго берцинаб,квачараб хасалил къоялъ хинаб рии ракIалде щвезабулеб гIурччинаб кьералъул тIамах бай,нужее сапаралъ квешаб асарги гьабун батани,нухги чIалгIун букIараб батани, речIарал тIанхал райха гъотIода.

Лъималаз жидерго хIалалда рекъон,гъутIбузда тIанхIал рала.Гьелдалъун лъималазе баркалаги кьела, дарсги лъугIила.

Къо-мех лъикI!ЛъикIаб бихьаги,лъик1аб рагIаги!


-75%

План-конспект урока лезгинского языка

Бесплатное участие. Свидетельство СМИ сразу.
До 500 000 руб. ежемесячно и 10 документов.

Метлеб: аялриз обстоятельство гьихьтин предложенидин член ятlа,ада гьихьтин суалриз жавабар гудатlа ва абур текстина чара ийиз чирун. Тадаракар: ктаб, тетрадь, ручка, таблица, кроссворд, карточкаяр мел, доска. ПЛАН: 1. Класс тешкил авун ( 2 мин.) 2. Кlвалин кlвалах ахтармишун ( 3 мин.) 3. Алатай тарс хабар кьун ( 10 мин.) 4. Цlийи тарсунин гъавурда тун ( 10 мин.) 5. Цlийи тарс мегькемарун паталди тапшуругъар тамамарун ( 3 мин.) 6. Тарс умумиламишун ( 3 мин.) 7. Кlв. кlвалах гун ( 2 мин.)

Читайте также: