Житие преподобного иринарха затворника ростовского читать краткое содержание

Обновлено: 02.07.2024

Беседа родителей прп. Иринарха со свящ. Василием. Литография Д. Гаврилова по рис. И. И. Самойлова. 3-я четв. XIX в. (ГПИБ)


Беседа родителей прп. Иринарха со свящ. Василием. Литография Д. Гаврилова по рис. И. И. Самойлова. 3-я четв. XIX в. (ГПИБ)

И. преставился в возрасте 68 лет, преподав ученикам последние наставления и обещая заступничество Божией Матери за обитель. Святой был погребен в пещере, вырытой им справа от входа в собор во имя святых Бориса и Глеба. Погребение совершили игум. Петр, духовный отец И. иером. Тихон, диак. Тит, иноки Александр и Корнилий. В Житии святой назван схимником. М. В. Толстой писал о нарукавниках, власянице и схиме И., хранившихся в Борисоглебском мон-ре ( Толстой. 1860. С. 85). Схимником святой изображен в иконописном подлиннике ( Филимонов. Иконописный подлинник. С. 40) и на иконах.

Почитание

Имя И. вошло в Собор Ростово-Ярославских святых, празднование к-рому было установлено в 1964 г. Святой упомянут в 2-м тропаре канона Ростово-Ярославским святым, составленного митр. Никодимом (Ротовым) (Минея (МП). Май. Ч. 3. С. 30).

Арх.: ГАЯО. Ростовский фил. Ф. 245. Оп. 1. Д. 334 [Летопись Борисоглебского мон-ря]; Д. 207, 306 [док-ты Борисоглебского мон-ря за 1870-1886 гг.].

Пре­по­доб­ный Ири­нарх, за­твор­ник Ро­стов­ский, ро­дил­ся в кре­стьян­ской се­мье в се­ле Конда­ко­во Ро­стов­ско­го уез­да. В Кре­ще­нии он по­лу­чил имя Илия. На 30-м го­ду жиз­ни свя­той при­нял по­стриг в мо­на­ше­ство в Ро­стов­ском Бо­ри­со­глеб­ском мо­на­сты­ре [1] . Там он стал усерд­но тру­дить­ся в ино­че­ских по­дви­гах, по­се­щал цер­ков­ные служ­бы, но­ча­ми мо­лил­ся и спал на зем­ле. Од­на­жды, сжа­лив­шись над стран­ни­ком, ко­то­рый не имел обу­ви, свя­той Ири­нарх от­дал ему свои са­по­ги и с тех пор стал хо­дить бо­сой по мо­ро­зу. Игу­ме­ну не по­нра­ви­лось та­кое по­ве­де­ние по­движ­ни­ка, и он на­чал сми­рять его, за­став­ляя ча­са по два сто­ять на мо­ро­зе про­тив сво­ей кел­лии или по­дол­гу зво­нить на ко­ло­кольне. Свя­той всё пе­ре­но­сил с тер­пе­ни­ем и не из­ме­нил сво­е­го по­ве­де­ния. Игу­мен про­дол­жал же­сто­ко­серд­ство­вать, и пре­по­доб­ный был вы­нуж­ден пе­рей­ти в Ав­ра­ми­ев Бо­го­яв­лен­ский мо­на­стырь, где был при­нят в чис­ло бра­тии и вско­ре был на­зна­чен ке­ла­рем. Пре­по­доб­ный с усер­ди­ем ис­пол­нял свое по­слу­ша­ние, скор­бя о том, что бра­тия мо­на­сты­ря и слу­жи­те­ли не бе­ре­гут до­сто­я­ние оби­те­ли, рас­то­чая его без ме­ры. Од­на­жды во сне он уви­дел пре­по­доб­но­го Ав­ра­амия Ро­стов­ско­го (па­мять 29 ок­тяб­ря), ко­то­рый уте­шил его и бла­го­сло­вил раз­да­вать всем по­треб­ное без сму­ще­ния. Как-то во вре­мя пе­ния Хе­ру­вим­ской пре­по­доб­ный Ири­нарх гром­ко за­ры­дал. На во­прос ар­хи­манд­ри­та он от­ве­тил: "Мать моя пре­ста­ви­лась!" Оста­вив Ав­ра­ами­ев мо­на­стырь, пре­по­доб­ный Ири­нарх пе­ре­шел в Ро­стов­ский мо­на­стырь свя­то­го Ла­за­ря, по­се­лил­ся в уеди­нен­ной кел­лии и про­жил в ней три го­да в тес­но­те и го­ло­де. Здесь его на­ве­щал бла­жен­ный Иоанн юро­ди­вый по про­зва­нию Боль­шой Кол­пак. Свя­тые под­креп­ля­ли друг дру­га ду­хов­ной бе­се­дой. Ста­рец, од­на­ко, имел же­ла­ние воз­вра­тить­ся в свою пер­во­на­чаль­ную оби­тель – Бо­ри­со­глеб­ский мо­на­стырь. Он был при­нят об­рат­но с лю­бо­вью стро­и­те­лем Вар­ла­а­мом и стал еще бо­лее су­ро­во под­ви­зать­ся в оби­те­ли. Уеди­нив­шись в за­тво­ре, по­движ­ник же­лез­ной це­пью при­ко­вал се­бя к де­ре­вян­но­му сту­лу, на­ло­жил на се­бя тя­же­лые це­пи и кре­сты. За это он пе­ре­но­сил озлоб­ле­ние и на­смеш­ки от мо­на­стыр­ской бра­тии. В то вре­мя его на­ве­стил дав­ний друг, бла­жен­ный Иоанн юро­ди­вый, пред­ска­зав­ший на­ше­ствие Лит­вы на Моск­ву. 25 лет про­вел пре­по­доб­ный Ири­нарх за­ко­ван­ным це­пя­ми и ве­ри­га­ми в тя­же­лых тру­дах. По­дви­ги его об­ли­ча­ли нера­ди­во жив­ших в оби­те­ли, и они со­лга­ли игу­ме­ну, что ста­рец учит не хо­дить на мо­на­стыр­ские ра­бо­ты, а под­ви­зать­ся по­доб­но ему. Игу­мен по­ве­рил кле­ве­те и из­гнал свя­то­го стар­ца из оби­те­ли. Сми­рен­но по­ко­рив­шись, пре­по­доб­ный Ири­нарх опять ушел в Ро­стов и про­жил в мо­на­сты­ре свя­то­го Ла­за­ря один год. Меж­ду тем Бо­ри­со­глеб­ский игу­мен рас­ка­ял­ся в сво­ем по­ступ­ке и по­слал ино­ков за пре­по­доб­ным Ири­нар­хом. Он воз­вра­тил­ся, уко­ряя се­бя, что жи­вет не так, как бра­тия, ко­то­рая несет пра­вед­ные тру­ды, ко­то­рых он ли­шен. Пре­по­доб­ный про­дол­жал но­сить свои тяж­кие вери­ги и, тру­дясь, из­го­тов­лял ни­щим одеж­ду, вя­зал во­ло­ся­ные свит­ки и кло­бу­ки. Он спал но­чью лишь один час или два, осталь­ное же вре­мя мо­лил­ся и бил свое те­ло же­лез­ной пал­кой.

Свя­то­му Ири­нар­ху бы­ло ви­де­ние о том, что Моск­ву за­хва­тит Лит­ва, а церк­ви по ме­стам бу­дут ра­зо­ре­ны. Он стал горь­ко пла­кать о пред­сто­я­щем бед­ствии, и игу­мен по­ве­лел ему ехать в Моск­ву и пре­ду­пре­дить ца­ря Ва­си­лия Иоан­но­ви­ча Шуй­ско­го (1606–1610) о гро­зя­щей бе­де. Пре­по­доб­ный Ири­нарх вы­пол­нил по­слу­ша­ние. Он от­ка­зал­ся от пред­ло­жен­ных ему да­ров и, вер­нув­шись, стал усерд­но мо­лить­ся, чтобы Гос­подь по­ми­ло­вал Рус­скую зем­лю.

Вра­ги яви­лись на Русь, ста­ли за­во­е­вы­вать го­ро­да, из­би­ва­ли жи­те­лей, гра­би­ли мо­на­сты­ри и церк­ви. Лже­ди­мит­рий и вто­рой са­мо­зва­нец стре­ми­лись по­ко­рить Русь поль­ско­му ко­ро­лю. Бо­ри­со­глеб­ский мо­на­стырь так­же был за­хва­чен вра­га­ми, ко­то­рые во­шли к свя­то­му за­твор­ни­ку и уди­ви­лись пря­мым и сме­лым ре­чам стар­ца, пред­ска­зав­ше­го им ги­бель.

Са­пе­га, оста­но­вив­ший­ся в Бо­ри­со­глеб­ском мо­на­сты­ре, по­же­лал ви­деть стар­ца, си­дя­ще­го в це­пях, и уди­вил­ся та­ко­му по­дви­гу. Ко­гда па­ны, при­шед­шие с Са­пе­гой, ска­за­ли ему, что ста­рец мо­лит­ся за Шуй­ско­го, пре­по­доб­ный сме­ло ска­зал: "Я в Рос­сии рож­ден и кре­щен, за рус­ско­го ца­ря и Бо­га мо­лю". Са­пе­га от­ве­чал: "Прав­да в бать­ке ве­ли­ка – в ко­то­рой зем­ле жить, той зем­ле и слу­жить". По­сле это­го пре­по­доб­ный Ири­нарх стал убеж­дать Са­пе­гу уй­ти из Рос­сии, пред­ска­зы­вая ему в про­тив­ном слу­чае смерть.

Наконец Илия взял с собой крест и благословился у матери идти в Борисоглебский монастырь, что на Устье (в 18 верстах от Ростова). Там его отдали под начало старцу, а послушание назначили в пекарне, а потом и постригли с наречением ему имени Иринарх, но он помышлял о более строгом монастыре — Кирилло-Белозерском или Соловецком.

Бог даровал ему прозорливость. К нему приходило много людей издалека; он же учил их заповедям, обличал их тайные грехи, защищал слабых от сильных, многих привел к Богу — и за всех молился. Милостыню же, которую приносили ему, раздавал нищим. Недостойные же иноки клеветали на него, ибо суровое его житие было обличением для них, — и новый игумен изгнал его; и старец пробыл еще год и две недели в монастыре св. Лазаря. Но потом игумен раскаялся и вернул его.

После этого на Русь напали польско-литовские полчища — у нас их звали Литвой, — разорили много городов, осквернили много святынь и убили многих людей. Они хотели, чтобы русские отреклись от царя Василия Иоанновича Шуйского и признали царем или польского короля Сигизмунда, или Тушинского вора — Лжедимитрия II.

В это время новый игумен Симеон поднял против старца гонение и велел ему ходить в церковь, а он и по келье мог пройти только с трудом. Тогда он велел взять у него запасы. Старец послал сказать, что забыли взять кадушку с медом, и игумен взял и последнее. В тот же вечер явился старцу юноша в белом и, стоя около него и смотря на него, говорил о немилостивом поступке игумена, а потом стал невидим. Утром игумен велел выволочь старца силой из кельи; ему сломали руку и бросили, беспомощного, около церкви. Там он пролежал девять часов без движения, молясь за врагов своих.

В это время в Нижнем Новгороде стало собираться ополчение, а вождем избрали князя Димитрия Михайловича Пожарского, а в помощь ему посадского человека Косьму Минина и стали собирать людей и деньги на войну. Ополчение стало в Ярославле, и стали собираться к нему из других городов русские люди. А под Москвой стоял с войском своим князь Трубецкой, и стал он просить Пожарского скорее идти к нему на помощь. Но среди русских людей не было единодушия, и еще прежде казаки убили воеводу Прокопия Петровича Ляпунова.

После этого избрали на царство юного Романова и венчали его царским венцом. Тогда Русь грабили воровские шайки, и царь послал против них воеводу, князя Лыкова. Князь Лыков послал к старцу за благословением и его молитвами очистил Русь от воровских шаек Старец же продолжал подвизаться, принимать богомольцев, помогать бедным. Бог прославил его чудесами. При жизни его записал их ученик его Александр 9, а по кончине — 13. На болящих возлагал его цепи или честной крест, и они исцелялись.

• Ceло Кондаково, родина преподобного, расположено между Угличем и Ростовом на р. Устье. Борисоглебский монастырь, в котором принял постриг прп. Иринарх, ныне находится в Ростовском р-не Ярославской обл. Монастырь основан в 1363 г. по благословению прп. Сергия (память его 25 сент). Ав-раамиев Богоявленский монастырь, в котором прп. Иринарх пробыл до смерти матери, основан прп. Авраамием Ростовским (память 29 окт), находится в Ростове Великом (Ростов Ярославский), на берегу оз. Неро. Обитель прав. Лазаря — на берегу того же озера. В начале века здесь была церковь. Все места, связанные с подвижничеством прп. Иринарха, сейчас сосредоточены в Ярославской обл. (Ярославская епархия).
• Исторически Ростов Великий с 1207 г. был столицей Ростовского княжества, в 1474 г. вошел в состав Московского государства. В 1589—1788 гг. там была резиденция митрополита. В описываемое время митрополитом Ростовским был Кирилл IV, лишенный кафедры Лжедимитрием, и Филарет (отец Михаила Романова и будущий Патриарх Московский), плененный в Смутное время.
• Житие святого написал его ученик Александр, проживший вместе с ним 30 лет.

Информационный сайт про иконы, молитвы, православные традиции.

Иринарх затворник и Борисоглебский монастырь – понятия, которые в православии означают единое целое и являются очень важными и почитаемыми для каждого истинно верующего человека, ибо в них заключена великая сила духа, что несёт слово Божие, даруя веру и вечную благодать во имя Господа.


Житие Иринарха затворника Ростовского

Святитель Иринархродом из крестьянской семьи, что проживала в Ростовском уезде. В тридцать лет Илия (имя в миру) принял монашество в Борисоглебском монастыре, где настойчиво выполнял иноческие подвиги во имя и для людей.

Из-за неприятия его игуменом, который всячески издевался над ним физически и морально, пытаясь сломить его веру, был вынужден покинуть обитель и перейти в Аврамиев Богоявленский монастырь, где вскоре стал келарем.

Но увидев несправедливость и нечестность в поведении со стороны служителей, которые неправильно использовали церковные блага,перешёл в Ростовский монастырь святого Лазаря. Там он прожил в отшельничестве три года, после чего с большим желанием вернулся в родную обитель, где вёл жизнь в суровом уединении. Так целых 25 лет Иринарх жил там, закованный цепями, периодически принимая физические муки и душевные истязания – в тяжких трудах (как говорил о себе сам святой).

После раскаяния Борисоглебского игумена вернулся в родное место, но жизнь его всегда была подвержена душевным трудностям, ибо святитель понимал, что живёт совсем не так, как его братия. Его же путь был более высокий, а предназначение – истинно Божие. И он неукоснительно следовал ему, несмотря ни на что.

Во времена русско-литовской войны выполнял послушание, усердно молясь Господу о помиловании Русской земли. Предсказывал гибель врагам при захвате родного монастыря и помогал представителям власти своими молитвами и предсказаниями. Во время всего хода войны преподобный непрестанно и слёзно молился об избавлении Руси от врагов, помогал людям излечиться от разных болезней и напастей.

После смерти святого

Когда ему стал известен день его смерти, он позвал своих учеников и дал им наставления, а затем, простившись со всеми, тихо и мирно отошёл в мир иной.

После кончины святителя осталось много предметов, напоминающих о тяжестях его жития:

В таких тяжких трудах, страдая во имя Бога и ради народа Руси, Иринарх прожил 38 лет. Всего отведено ему было 68 лет. После смерти святого при его гробе было совершено множество чудес, особенно таких, что касались исцелений больных и изгнания бесов. Происходило это с помощью возложении на них цепей и крестов подвижника.

С тех пор к преподобному обращаются люди, дабы:

  • избавиться от тяжёлой и продолжительной болезни;
  • исцелить себя или близких от беснования;
  • защитится от врагов (внешних и внутренних);
  • получить заступничество и помощь;
  • обрести душевный покой.

Мощи святого до сегодняшнего дня находятся в его родной обители – Борисоглебском монастыре в Ростове.

Святой лик

Иконы Иринарха Ростовского обладают поистине огромной исцеляющей мощью. На них Иринарх изображён в вечном молении и обращении к Господу. Лик святого умиротворён и наделён особой духовной силой, которая способна своим смирением и благочестием победить злейших врагов и вселить веру каждому, кто утратил себя.

А способность творить настоящие чудеса прославила преподобного во многих трудах Русской Церкви и среди православного народа как образ высоко духовного человека, искренне преданного Богу и посвятившего ему все свои помыслы и деяния – всю свою жизнь.

День почитания святого – 13 января.

Молитва Иринарху Ростовскому от бессонницы

О преподобне отче Иринарше! Се мы молим тя усердно: буди ходатай наш присный, испроси нам от Христа Бога мир, тишину, благоденствие, здравие и спасение, и от всех врагов, видимых и невидимых ограждение, покрый же нас ходатайством твоим от нахождения всяких бед и скорбей, паче же от искушения врага темнаго, да вси мы с тобою прославляем всесвятое имя Отца и Сына и Святаго Духа, ныне и присно и во веки веков. Аминь.

Акафист Иринарху затворнику Ростовскому

Кондак 1

Избранный угодниче Христов и преславныйчудотворчеИринарше, дивно на земли в чине ангельстем пожил еси и ныне, яко имеяйвелие дерзновение ко Господу, буди теплый о нас пред Богом заступник, да с любовиюзовемти: Радуйся, Иринаршепреподобне, пустынножителей светлое украшение.

Икос 1

Ангел земный и человек небесный явился есипреподобнеИринарше: от юности ботвоеяГосподевиблагоугождая, все житие твое в добровольном подвизестрадальчествования проводил еси и Рая присноблаженнагодостиглеси, идеже ныне ликуя, услыши и нас, на земли поющих ти таковая: Радуйся, православныяцеркве Христовы превеликое украшение. Радуйся, отечествия твоего светильниче пресветлый. Радуйся, любовию ко Господу сердце твое от юности уязвивый. Радуйся, и сам от Него возлюблен бывый. Радуйся, воине Христов добропобедный. Радуйся, силою свыше облеченный. Радуйся, Царствия Небеснагонаследниче. Радуйся, о всех чтущих тя усердный молитвенниче. Радуйся, Иринаршепреподобне, пустынножителей светлое украшение.

Кондак 2

Видевшерождшиитя и знаемии, яко Благодать Божия почи на тебе, блаженне, радостиюСвятою радовахуся, и Христа о сёмславляху, поюще Ему: Аллилуиа.

Икос 2

Разума Божественна исполнився, познал еси, преподобне, яко благо есть мужу, иже возмет ярем Господень на ся от юности своея, и сего ради во след Христа со усердием потеклеси. Темжезовемти: Радуйся, иго Господне на себе вселюбезноприявый.Радуйся, в терпении спасения души своеяискавый. Радуйся, во смирении твоем Сыну Божию, смирившемуся до рабия образа, подражавый. Радуйся, Бога и ближняго твоего паче себе возлюбивый. Радуйся, слезами на земли сеявый. Радуйся, притекающих к заступлению твоему послушателю скорый. Радуйся, Иринаршепреподобне, пустынножителей светлое украшение.

Кондак 3

Сила Вышняго от юности даровасяти, блаженне: далече босый, кончину отца твоего умнымаочимаузревый, и братиям своим по плоти о сём возвестивый, сим удивил еситыя и научил есизвати Богу: Аллилуиа.

Икос 3

Имыйвсеусердное о спасении души твоея попечение, во обитель страстотерпцев Христовых Бориса и Глеба притеклеси, и тамо, пред игуменом пад, о вчинении себе в лик иноков всеусердно молил еси, еже и улучил есиприемый постриг главы твоея во отвержение мира и сует его. Мы же сия зряще, таковая поем ти: Радуйся, мирская возненавидевый, да Христов раб будеши. Радуйся, постниче терпеливейший, хлебом живота вечнаго душу твою питавый. Радуйся, во плоти небесный жителю. Радуйся, наставниче великий к путем спасения. Радуйся, трудолюбием твоим во обители Борисоглебстейпросиявый. Радуйся, страстотерпче Христов долготерпеливе. Радуйся, постников похвало и славо. Радуйся, воздержания подвижников чистейшее зерцало. Радуйся, Иринаршепреподобне, пустынножителей светлое украшение.

Кондак 4

Бурю велию напастей воздвиже на тяненавидяй добра диавол, обаче не поколеба доблести души твоея, посреди пещи искушений немолчно Боговизовущаго: Аллилуиа.

Икос 4

Слышав Господа в Евангелии своемглаголюща, яко многими скорбьми подобает нам в Царствие Небесное внити, уготовал еси плещи твоя на раны и ланите на заушения, всякое озлобление ради Христа претерпети готовый. Мы же, сицевую высоту духовныя жизни твоеязряще, ублажаем тя похвалы таковыми: Радуйся, всего себе в волю Господню предавый. Радуйся, Христа Распятаго паче всего возлюбивый. Радуйся, терпением злостраданий Иову себе уподобивый. Радуйся, язвы Господа Иисуса на теле твоемносивый. Радуйся, узы Христовы на сявозложивый. Радуйся, ужемажелезныма коварства вражиясвязавый. Радуйся, величием подвигов своих ангелы возвеселивый. Радуйся, жестоким твоим житием человекиудививый. Радуйся, Иринаршепреподобне, пустынножителей светлое украшение.

Кондак 5

Боготечней звезде подобяся, протеклеси земное поприще твое, Иринарше, всемогущею БлагодатиюБожиею покрываем, и небесных видений сподобляем, в нощех и во днех поя Владыце: Аллилуиа.

Икос 5

Видевшетяиноцы обители, в ней же подвизался еси, земная презирающа, и в рубех и необувенныманогамаходяща,вознегодоваша и двакраты из ограды своеяизвергоша. Ты же, незлобив сый, во град Ростов теклеси, о изгнавших тя молитвы возсылая. Сего ради приими от нас сицевая: Радуйся, терпением скорбей всяческих просиявый. Радуйся, вольною нищетою вечное богатство стяжавый. Радуйся, всяцем образом Владыце всех угодивый. Радуйся, равноангельное житие на земли поживый. Радуйся, веры светлый светильниче. Радуйся, ко грядущему граду верный наставниче. Радуйся, вся земная во уметывменивый. Радуйся, незлобием твоим ризы души своеяубеливый. Радуйся, Иринаршепреподобне, пустынножителей светлое украшение.

Кондак 6

Проповедницы воли Божественныя о тебе явишасясамобратия Святая Роман с Давидом, и в видении тебе представше, во обитель свою, из неяже изгнан был еси, паки тяглашаху. Ты же от видения воспрянув, и радости исполнься, Богови воззвал еси: Аллилуиа.

Икос 6

Возсиявша благодатна светильника, яви тя Господь, егда не ведомыми судьбами своими из ограды обители святых мучеников во град Ростов тяизведе, да и во обителехАвраамиевой и Лазаревой прославится о тебе имя Его. Мы же таковому о тебе Божию смотрению удивльшеся, глаголем ти таковая: Радуйся, орудием воли Божия бывый. Радуйся, во смиренномудрии поживый. Радуйся, страсти в души твоей искоренивый. Радуйся, явлением типреподобнаго Авраамия почтенный. Радуйся, союзом любве со блаженным Иоанном себе связавый. Радуйся, прозорливым глаголом уст его внимавый. Радуйся, стогны ростовския подвиги твоими освятивый Радуйся, о всех притекающих к тебе усердный молитвенниче. Радуйся, Иринаршепреподобне, пустынножителей светлое украшение.

Кондак 7

Хотяй всем спастися Владыка Господь чудным гласом воспятитя от намерения твоего оставити пределы ростовския и к северу уклонитися. Ты же, послушлив сый, всего себе воли Его предав, воззвал еси Ему: Аллилуиа.

Икос 7

Новый воистинну Даниил явился еси, преподобне, в дивнем видении твоемузревыйгрядущия судьбы Царства Российскаго, и повеление от Бога прием, потеклеси ко граду Москве, идеже царю Василию небоязненнореклеси о всех, хотящих быти. Мы же, тайнозрению твоему дивящеся, сицевая тебе приносим: Радуйся, провидче дивный, будущая яко настоящая, узревый. Радуйся, духом твоим о сих вельми возскорбевый. Радуйся, веления Божия послушниче усердный. Радуйся, небоязненноповеленнаятицаревиявивый. Радуйся, словесы твоими сего укрепивый. Радуйся, беззаконий сынов ея твердейший обличителю. Радуйся, о спасении Царства Российскаго богоугодный молитвенниче. Радуйся, о мире Державы Российския пред Господем предстателю. Радуйся, Иринаршепреподобне, пустынножителей светлое украшение.

Кондак 8

Странен и дивен путь спасения протеклеси, блаженне, егда от иконы Распятия Христова повеление восприим, в затвор вшелеси, в нем же тело твоеужемажелезныма связав и множество железных крестов на ся возложив, во дни и нощи Владыце твоему звал еси: Аллилуиа.

Икос 8

Весь был еси умом и сердцем в горнем, аще и в хижине малейзаключився, преподобне. Тем же и ныне водворяяся на небеси, заступаеши всех, верою и любовию вопиющих ти таковая: Радуйся, в терпении и злострадании житие твоепрепроводивый. Радуйся, волю свою заповедем Господним покоривый. Радуйся, благодатию Духа Святаго осиянный. Радуйся, источниче чудес богодарованный. Радуйся, исцелений независтный подателю. Радуйся, немудрых богомудрый наказателю. Радуйся, правды Божия нелицеприемныйвозвестителю. Радуйся, обидимыхмногомощныйзащитителю. Радуйся, Иринаршепреподобне, пустынножителей светлое украшение.

Кондак 9

Во всяких напастех и скорбех всем был еси утешитель благодатный, тугу сердечную страждущих словесы и молитвами твоими прогоняя, и во уповании на помощь Вышняго тех укрепляя, и научая пети Ему: Аллилуиа.

Икос 9

Витии многословесныя по достоянию восхвалити не возмогут мужества души твоея, богомудре отче наш Иринарше: варваром бо на обитель твою находящим и иноком ю оставльшим, ты един пребытизде не убоялся ecи, Богу себе вручая. Темжелюбовию восхваляем тясице: Радуйся, убивающих тело, души же убити не могущих, не устрашивыйся. Радуйся, воине Христов непоколебимый. Радуйся, жизнь будущаго века паче временнаго жития возлюбивый. Радуйся, силою словес твоих, благодати исполненных, врагов обличивый. Радуйся, теми ярость сих в кротость преложивый. Радуйся, пред военачальникивражиимиправославна и верна быти Царю своему исповедавый. Радуйся, хищений их небоязненный обличителю. Радуйся, грядущаго на них гнева Божия верный возвестителю. Радуйся, Иринаршепреподобне, пустынножителей светлое украшение.

Кондак 10

Спастися хотящим человеком, добр вождь явился еси, преподобне, от египта страстей в земли обетованней тех путеводствуя и ученьми своими наказуя, во еже пети Творцу всех: Аллилуиа.

Икос 10

Стену необоримую и ограждение нерушимое не точию обители твоей и стране ростовстей, но и всей Державе Российстейдароватя Господь, всеблаженне, ибо благоприятными твоими молитвами оныяограждаеши и от нахождения иноплеменных свобождаеши. За сия убоприими от нас похвалы сицевыя: Радуйся, российстей земли Богом дарованный защитителю. Радуйся, святыя обители твоея неусыпный хранителю. Радуйся, любовь твою ко отечествию земному в житии своемявивый. Радуйся, туюжде любовь к нему и по смерти сохранивый. Радуйся, князя Димитрия Крестом Христовым благословивый. Радуйся, небоязненнотещи на освобождение царствующаго града Москвы глаголы своими того утвердивый. Радуйся, свобождениюцарскаго града предивный помощниче. Радуйся, светом небесным, приходящия к тебе озаряяй. Радуйся, Иринаршепреподобне, пустынножителей светлое украшение.

Кондак 11

Пение непрестанное во всём житии твоемБогови приносил, еси, преподобне отче наш Иринарше. Ныне же от нас воспеваемый и по достоянию ублажаемый на земли, тамо, на небеси, купно со ангелыпрославльшемутя дивно Господевизовеши: Аллилуиа.

Икос 11

Светозарна светильника яви тя, блаженне, Христос Бог, егоже сиянием людие просвещаются, и тебе, яко спасения их виновнику, приносят таковая: Радуйся, доблийподвижниче, враги спасения победивый. Радуйся, изгнания благодушно приявый. Радуйся, изриновение из затвора твоего и биения злых человек претерпевый. Радуйся, душу твою дарованьми небесными украсивый. Радуйся, в воздаяние трудов твоих и болезней силу прозрения и чудодействияполучивый. Радуйся, мучительства злых бесов человекисвобождаяй. Радуйся, даровании Божиих всем подателю. Радуйся, ко грядущему Граду Небесному верный наставниче. Радуйся, Иринаршепреподобне, пустынножителей светлое украшение.

Кондак 12

Благодатию, данною ти от Бога, отче, преведины безбедно по бурному морю житейскому, и в тихое пристанище Небеснаго Царствия сподобидостигнути, да тамо, вкупе с Тобою, в безконечныя векиВладыце нашему поем: Аллилуиа.

Икос 12

Поем дивное твое житие, блажим великия и преславныя твоя подвиги, почитаем честную и достохвальную кончину твою, величаем небесную славу твою и от избытка сердец наших похвальная зовемтисице: Радуйся, в чертозенебеснем лику святых сопричтенный. Радуйся, христианом скорый помощниче. Радуйся, нищету совершенную до конца сохранивый. Радуйся, тягчайшиявериги твоя, яко утварь драгую, на плещех своих носивый. Радуйся, врачеваний безмездных всемилостивый подателю. Радуйся, ленивых к подвигомвозбудителю. Радуйся, исправления грешников поручителю. Радуйся, обители твоея и страны ростовскияславо. Радуйся, Иринаршепреподобне, пустынножителей светлое украшение.

Кондак 13

О всехвальныйугодниче Христов и чудотворче предивный, преподобне и преблаженне отче наш Иринарше, с верою и любовию вопием тебе всеусердно: приими ныне малое моление сие наше, и умоли Милостиваго Бога, да избавит нас от всяких бед и напастей, и будущиясвободит муки, вопиющих Ему: Аллилуиа, Аллилуиа, Аллилуиа.

(Этот кондак читается трижды, затем икос 1 и кондак 1)

Молитва

О предивный и преславныйчудотворче, преподобне и достоблаженне отче Иринарше! Величающе труды твоя и болезни и прославляюще великое твое дерзновение ко Господу, тебе, яко отца чадолюбива, молим: ходатайствы твоими испроси нам у Господа, яже на пользу душам и телесем нашим: веру праву, надежду несомненну, любовь нелицемерну, во искушениих мужество, в злостраданиих терпение, в благочестии преспеяния, и благословение свыше на вся благая дела и начинания наша. Испроси угодниче Христов у Всемогущаго Бога: страждущую страну Российскую от лютых безбожник и власти их да свободит, и да воставит престол православных царей: верных рабов Его, в скорби и печали день и нощь вопиющих к Нему, многоболезный вопль да услышит и да изведет от погибели живот наш. Не забуди, чудотворчесвятый, милостивноприсещати обитель твою, вся грады и веси страны нашея, сохраняя и соблюдая молитвами твоими от всякаго зла. Помяни всех, веру к тебе имущих и имя твое на помощь призывающих, и вся во благих прошения их милостивно исполни. Ей, святче Божий, не лиши и нас грешных твоего заступления, сподобляя нас кончину жития благую улучити и Царствия Небеснагонаследники быти, да воспоем и прославим дивнаго во святых своих Бога, Отца, и Сына и Святаго Духа, в безконечеыя веки веков. Аминь.

Пусть хранит Вас Господь!

Вам будет интересно посмотреть еще и видео рассказ о святом затворнике:

Дни памяти преподобного отмечают:
26 января,
5 июня — Собор Ростово-Ярославских святых.

МЫСЛИ СВТ. ФЕОФАНА ЗАТВОРНИКА
(Флп.1:27–2:4; Лк.6:17–23)

Ублажает Господь нищих, алчущих, плачущих, поносимых, под тем условием, если все это Сына Человеческого ради; ублажается, значит, жизнь, окруженная всякого рода нуждами и лишениями. Утехи, довольство, почет, по слову сему, не представляют собою блага; да оно так и есть. Но пока в них почивает человек, он не сознает того. Только когда высвободится из обаяния их – видит, что они не представители блага, а только призраки его.

Душа не может обойтись без утешений, но они не в чувственном; не может обойтись без сокровищ, но они не в золоте и серебре, не в пышных домах и одеждах, не в этой полноте внешней; не может обойтись без чести, но она не в раболепных поклонах людских.
Есть иные утехи, иное довольство, иной почет, – духовные, душе сродные. Кто их найдет, тот не захочет внешних; да не только не захочет, а презрит и возненавидит их ради того, что они заграждают духовные, не дают видеть их, держат душу в омрачении, опьянении, в призраках. Оттого такие вседушно предпочитают нищету, прискорбность и безвестность, чувствуя себя хорошо среди них, как в безопасной какой-нибудь ограде от обаяния прелестями мира. Как же быть тем, к кому все это идет само собою? Быть в отношении ко всему тому, по слову Св. апостола, как не имеющий ничего.

Тропарь преподобному Иринарху, затворнику Ростовскому, глас 4-й:
Яко мученика добропроизвольна и преподобных удобрение, звезду Ростовскую, в затворе, узах и веригах Господеви благоугодившаго и чудес благодать от Него приемшаго, Иринарха предивнаго песньми хвалебными почтим и, к нему припадающе, умильно глаголем: отче преподобне, моли Христа Бога спастися душам нашим.

Кондак преподобному Иринарху, затворнику Ростовскому, глас 2-й:
Волнений множество жестоким житием преходя, изгнания, затвор и узы железныя претерпел еси мужески, Иринарше терпеливодушне, нам оставль образ злострадания и терпения твоего, озаряя чудес блистаньми с верою приходящих к честному гробу твоему, у негоже, яко почесть победную, вериги твоя тяжкия видим, от нихже подаеши исцеления недужным. Сего ради зовем ти: радуйся, Иринарше, отче предивный.

Величание:
Ублажаем тя, преподобне отче Иринарше, и чтим святую память твою, наставниче монахов и собеседниче Ангелов.

Молитва преподобному Иринарху
О предивный и преславный чудотворче, преподобне и достоблаженне отче Иринарше!
Величающе труды твоя и болезни и прославляюще великое твое дерзновение ко Господу, тебе, яко отца чадолюбива, молим: ходатайствы твоими испроси нам у Господа, яже на пользу душам и телесем нашим:
веру праву, надежду несомненну, любовь нелицемерну, во искушеиих мужество, в злостраданиих терпение, в благочестии преспеяния, и благословение свыше на вся благая дела и начинания наша.
Испроси, угодниче Христов, у Всемогущаго Бога: страждущую страну Российскую от лютых безбожник и власти их да свободит, и да воставит престол православных царей: верных рабов Его, в скорби и печали день и нощь вопиющих к Нему, многоболезный вопль да услышит и да изведет от погибели живот наш.
Не забуди, чудотворче святый, милостивно присещати обитель твою, вся грады и веси страны нашея, сохраняя и соблюдая молитвами твоими от всякаго зла. Помяни всех, веру к тебе имущих и имя твое на помощь призывающих, и вся во благих прошения их милостивно исполни.
Ей, святче Божий, не лиши и нас грешных твоего заступления, сподобляя нас кончину жития благую улучити и Царствия Небеснаго наследники быти, да воспоем и прославим дивнаго во святых своих Бога, Отца, и Сына и Святаго Духа, в безконечныя веки веков. Аминь.

Читайте также: