Сценка на белорусском языке для детского сада

Обновлено: 03.07.2024

Роли исполняют сотрудники детского сада №73 "Малыш" города Смоленск.

Ведущая - воспитатель высшей категории Раздобарова ирина Федоровна

ВложениеРазмер
skazka_pyh.docx 220.35 КБ

Предварительный просмотр:

Белорусская народная сказка

Для детей младшего и среднего возраста

родители и педагоги ДОУ

Ведущая: Для чего нужны нам сказки?
Что в них ищет человек?
Может быть, добро и ласку.
Может быть, вчерашний снег.
Сказка радость нам несет,
Тот, кто знает, тот поймет,
В сказке очень много смысла,
И любовь там ходит близко.

В сказке много приключений,
Очень радостных волнений,
Побеждает в ней добро,
Ведь, оно сильней, чем зло.

- Дети, а вы любите сказки?

- А какие у вас любимые сказки?

- Вот мы и узнаем, какие вы сказки знаете и любите.

Я вам сейчас загадаю загадки про народные сказки!

Стульев тоже три, смотри,

И жильцов здесь в самом деле

Нашли в нем приют

Жители леса, и дружно живут

Заяц, норушка, лисица и волк.

Своей удалью хвалился,

Да попался на носок.

Да на домик набрела,

Дом под старою сосной.

В доме жил медведь большой.

Заболела б от тоски,

Дед, и баба, и яичко.

Очень рады дед и баба,

А пустили волка в дом.

Кем же были эти

Ведущая: Все вы сказки отгадали, значит любите слушать их.

А сегодня я вам предлагаю не только послушать, но и посмотреть сказку. Сказка эта будет не русская, всем нам известная, а белорусская народная сказка. Сейчас я загадаю загадку про русскую сказку :

- А репка это что? (Овощ). - А кто помог вытянуть репку? (Мышка). - А в какое время года тянули репку? (Осенью).

Сегодня вы увидите белорусскую народную сказку. А чтобы сказка началась, нам необходимо попасть в осеннюю деревню. У меня есть 4 волшебных зонтика времени года. Сейчас об одном времени года я загадаю загадку.

Когда это бывает? (Зима)

- Сейчас время года – Зима.

- А разве нужен зимой зонтик? (нет).

- Вот еще одна загадка:

Тает снег, звенят ручьи,

Всё сильней потоки.

И летят уже грачи

К нам из стран далёких. (Весна)

- Сейчас время года – Весна.

- Чтобы снег весной быстро таил, какое солнце должно быть?

( С жаркими солнечными лучами ).

ВЫХОД СОЛНЦА С СОЛНЕЧНЫМИ ЛУЧИКАМИ

( танцуют, затем садятся перед кулисами)

Вот еще загадка: Можно купаться и рыбу ловить,

Можно по лесу с корзиной бродить,

Бегать по лужам под дождиком тёплым

И не бояться до нитки промокнуть. (Лето)

- Сейчас время года – Лето.

ВЫХОД ТУЧИ С ДОЖДИВЫМИ КАПЕЛЬКАМИ.

Вот вам последняя загадка: Вот и стали дни короче,

И длиннее стали ночи,

Птицы тянутся на юг,

Пожелтели лес и луг. (Осень)

- Осенью сменяется день быстро, вот и ночь наступила!

(Они проходят так 3 раза – показать смену дня и ночи.

Затем присаживаются возле Тучи).

Четвертый – Осенний зонтик нас перенес в осеннюю белорусскую деревню.

И прежде чем наша белорусская сказка начнется, хочу одну очень важную загадку про овощ загадать:

Кругла, рассыпчата, бела,

На стол она с полей пришла.

Ты посоли ее немножко,

Ведь, правда, вкусная… (Картошка) .

- Правильно, картошкой мы называем ее у нас, в России!

А в Белоруссии картошку называют БУЛЬБОЙ.

Бульбе, в Белоруссии посвящают песни и пляски.

- Хлопайте веселее белорусской Бульбе.

( все присаживаются на свои места).

- Внимание! Белорусская народная сказка НАЧИНАЕТСЯ!

Кто же там пыхтит на грядке? От кого же это дед, Убегает без оглядки, А за ним и бабка вслед?

Еж: Пых, пых, пых! ( Ежик садится рядом с репкой).

- Жили-были дед Макей , бабушка Авдотья , да внучка Алена .

Жили - не тужили, весело дружили!

- Проснулся Дед, вышел на завалинку … ( потягивается )

- Развеселился и пошел играть на балалайке!

- А, тут и бабка проснулась, потянулась, и пошла!

БАБКА: «Здорово жить! А дед, как здорово играет, так и хочется

- И пустились они в пляску веселую, разудалую, что и остановиться

- Устали плясать, решили отдохнуть, присели возле домика.

Тут и Алена проснулась, вышла погулять!

АЛЕНА: «Как утром тепло, светло стало! Пойду-ка, я за водой схожу!

- И пошла Алена по водицу!

  • ЗА ВОДОЙ! ( внучка идет с коромыслом к колодцу )

- А бабка стала по хозяйству с дедом хлопотать, печь топить, да блины печь.

Работа полным ходом закипела. ( изображают в избе работу )

- Вдруг, подули сильные ветра!

ЗРИТЕЛИ-ДЕТИ – делают звуковедение: ш-ш-ш-ш-ш…. показывают руками вправо-влево).

- Вдруг набежала Туча!

  • ВЫХОД ТУЧИ с дождиком в руке и ведром капелек.

- Гром гремит. Пошел сильный дождь!

ЗРИТЕЛИ-ДЕТИ : звенят капельками под музыку дождя.

Туча уходит на место.

- Дождик закончился, стих!

- Из-за туч, выглянуло Солнышко, засияло на небе.

( солнце с лучиками остается стоять по центру перед домиком ).

- Выходит Дед с Бабкою, а за ними следом и Алена бежит.

Говорит Дед Бабке:

- Пошли Дед, Бабка, да Алена огород сажать, Бульбу, да Репу!

Проходят с лопатами в три борозды.

САДЯТСЯ НА КОЛЕНИ С КАРТОШКОЙ В РУКАХ.

- Выглянуло солнышко, засияло своими жаркими лучиками, и стало согревать землю! ( картошка держит в ладонях картошку ).

Обходят и становятся за картошкой. Потом уходят, когда появляется Туча.

- Подул сильный Ветер!

ЗРИТЕЛИ-ДЕТИ – делают звуковедение: ш-ш-ш-ш-ш…. показывают руками вправо-влево).

- Набежала Туча! И заслонила Солнце!

  • ВЫХОД ТУЧИ с дождиком в руке. Обходит картошку, и становиться сзади и брызгает на нее. Картошка поднимается.

- Гром гремит. Пошел дождь! Хорошо землю промочил, и стала расти картошка!

ЗРИТЕЛИ-ДЕТИ : звенят капельками под музыку дождя.

Туча уходит на место.

- Выглянуло Солнышко! И стало пригревать землю своими лучиками!

Солнце с лучиками обходит картошку, и становиться сзади, картошка постепенно встает полностью.

- Вот и выросла Картошка, славная Бульба получилась!

Пора и выкапывать ее!

  • СБОР КАРТОШКИ. Картошка танцует, потом выстраивается в ряд, Дед, Бабка и внучка собирают ее в ведро.
  • ВЫХОД РЕПКИ.
  • ВЫХОД ЕЖА. Садится перед Репкой.

Выходят перед домом Дед и Баба.

- Дед с Бабкою смотрят, а в огороде такая Репка выросла!

Надо и Репку вытаскивать!

Дед говорит Бабке:

- Пошел дед Макей в огород Репу тянуть.

- Тянет, потянет, наклонился, а под кустом кто-то:

- Испугался дед, не поймет, что такое, и давай бежать со всех ног прочь!

- Прибежал Дед домой, никак отдышаться не может. Не знает, как рассказать Бабке, что произошло с ним!

ДЕД: «Ох, Авдотья, там под кустом кто-то страшный сидит, да пыхтит!

- Пошла Бабка в огород.

- Пришла Бабка в огород, только наклонилась репку тащить,

а под кустом кто-то:

- Бабка от страха чуть живая домой прибежала!

- Поглядела Алена на Деда с Бабкой, пожалела их и говорит:

- И пошла Алена в огород Репку тащить!

- Тянет - потянет Алена Репку! А тут под кустом кто-то:

- Не испугалась Аленка, заглянула под куст и видит:

На грядке колючий колобок, пыхтит и глазками поблёскивает.

- Потянула Аленка Репку…. и вытащила! Сладкую, пре сладкую!

  • Аленка, Ёжик и Репа кружатся в хороводе и идут к домику!

Репа прячется в домике. Бабка встречает с Дедом. Радуются Репе. Угощают кашей из репы.

  • ФИНАЛ СКАЗКИ. Выходят все участники сказки в полукруг.

- Вот и сказочки конец, а кто слушал молодец!

Сказка - чудная копилка,
Что накопишь, то возьмешь,
А без сказки в этой жизни -
Непременно пропадешь.

- Ваши зрители дорогие аплодисменты нашим артистам!

На этом сказка заканчивается.

По теме: методические разработки, презентации и конспекты


Реализация проекта экологической направленности по сохранению климата в рамках международной программы "Эко - школа/ Зелёный флаг"

Воспитание достойных членов общества невозможно без экологического воспитания.



С помощью приемов арт - педагогики способствовать развитию чувства самоидентичности, принадлежности к своей семье, способствовать гармонизации детско-родительских отношений, формировать у детей .


С помощью приемов арт-педагогики способствовать развитию чувства самоидентичности, принадлежности к своей семье, гармонизации детско-родительских отношений, формировать у детей и родителей поним.

Формировать основы экологической грамотности: представления детей о том, что живая природа нуждается в помощи и защите.Воспитывать бережное и доброе отношение к природе и друг к другу.Развивать умение.



Сценарий белорусской народной сказки "Зайчики"

Сценарий белорусской народной сказки "Зайчики" для детей второй младшей группы.

Мэта: далучэнне выхаванцаў да нацыянальнай культуры з выкарыстаннем рэгіянальнага кампанента.

Праграмныя задачы: развіваць пазнавальную цікавасць і патрэбнасць да мастацкага пазнання музыкі; фарміраваць станоўчае стаўленне да беларускага фальклора з улікам рэгіянальнага кампанента; пашыраць слоўнікавы запас, выхоўваць павагу да людзей працы.

Матэрыял: беларускія касцюмы для дзяцей і дарослых, музычныя і шумавыя інструменты, муляжы садавіны і гародніны, “карова”, павільёны ганчарных, саламяных, драўляных вырабаў, садавіны, гародніны, харчовых вырабаў, харчовыя вырабы для дэгустацыі.

Ход свята

Зала ўпрыгожана жоўтымі лістамі, восеньскімі кветкамі, абсталявана гандлевымі радамі, выставамі дэкаратыуна-прыкладнога мастацтва. Гучыць беларуская народная музыка, уваходзяць Ганна і Сцяпан з дзецьмі.

Ганна: Што за люд у нас сабраўся-

Нібы пляц шырэй раздаўся.

Восеньскі кірмаш ў нас

Мы вам рады! У добры час!

Сцяпан: На Калінкавіцкі на кірмаш

Запрашаем, госці, вас,

Усе, хто ў полі не ляніўся

Могуць працай пахваліцца

Усе заходзьце на кірмаш-

Шчыра запрашаем вас!

Ганна: Гэй, музыкі, дружна грайце

І кірмаш наш адкрывайце!

Гучыць полька беларуская, гандляры сядаюць каля радоў.

Сцяпан: Гэй вы, хлопцы, сабірайцеся

І дзяўчаты наражайцеся

І гасцей пазабаўляем!

Ганна: Праходзьце, калі ласка, госці,

На наша свята прыгажосці.

І, як на кірмашы заўжды

Тут ёсць гандлевыя рады!


Сцяпан: Дзеці, паглядзіце, мы ж з вамі на сапраўдным кірмашы.

Цікава, чым жа тут гандлююць?

Гандляры (па чарзе): Кірмаш – гэта свята, цудоўнае свята!

На ім прыгажосці і працы багата.

Тут цацкі, ласункі, прысмакі гатовы

Вы іх сустрэнеце абавязкова.

Падарыў майстрыхам з Дудзіч

Жыцень сноп свой залаты

Вось з яго і нарадзіліся

Птушкі, цацкі, конікі!

Калі вам патрэбны посуд,

Есць збаночкі і макітры,

І прыгожыя глякі!

Есць драўляны посуд-

Лыжкі, дошчачкі, каўшы.

Іх зрабілі ад душы!

Ганна: Як мы зараз з табою, Сцяпанка, на кірмашы, дык давай гарлачыкі купляць.

Сцяпан: Ой, добра, добра, Ганначка, патрэбны нам новы гарлачык.

Спадарыня, гандлярка! Мы тавар жадаем набыць.

Толькі вось не ведаем, чым табе плаціць?

Гандляр: Я з вас багата не вазьму!

За посуд запрашу я з вас гульню.

Але гульня гульні розніца –

У “Гарлачык” пагуляць возьміцеся?

Сцяпан: Калі ласка, спадарыня, у “Гарлачык” гуляць гатовы.

Хуценька, дзеткі, станавіцеся ў кола!

ГУЛЬНЯ “ГАРЛАЧЫК”

Ганна: Давайце яшчэ што небудзь купляць на кірмашы.

Гандляры: А вось лен наш сінявокі,

Яго поле – нібы мора,

Хвалі сінія навокал,

З ім мы не спазнаем гора!

Рэчы з яго атрымаліся ладныя,

Мяккія, утульныя, вельмі прывабныя

Дзеці, мудрыя словы ўсе успамінайце

Прыгожы ручнік хутчэй выкупляйце!

МУДРАСЛОЎІ: ( па чарзе)

* Варатынскія ткачыхі могуць увесь свет абвіць

* Які майстар, такая і работа.

* Лянок не любіць лянот.

* Рамяство плячэй не абцягвае.

* Умеламу рукі не баляць.

* Рана ўстанеш, многа зробіш.

Гандлярка: Малайцы, малайцы, дастаткова.

Ручнік аддаю вам за мудрыя словы.

Сцяпан: Паглядзіце, дзеці, якія прыгожыя чаравічкі прадаюцца. (купляе)

А зараз гэтыя чаравічкі я падарую самай прыгожай дзяўчынцы.

Дзяўчынка: Мне купілі чаравічкі,

Як чырвоныя сунічкі.

Я ў чаравічкі абулася,

Спяваю і любуюся.

ВЫКОНВАЕЦЦА ПЕСНЯ “ЧАРАВІЧКІ” муз. А. Шахневіча

Сцяпан: Ой і добра вы спявалі

Мо б вы нам і паскакалі?

ВЫКОНВАЕЦЦА БЕЛАРУСКІ НАРОДНЫ ТАНЕЦ “КРЫЖАЧОК”

Ганна: Паглядзіце дзеці, на Калінкавіцкім кірмашы не толькі прамысловыя вырабы, ёсць таксама і харчовыя.

Гандляры: На сняданак і ў абед на стале заўседы хлеб.

Хлеб – святыня, хлеб – багацце.

Хлеб ў хаце – шчасце ў хаце!

Купляйце хлеб абавязкова

У Калінкавіцкага мясакамбіната

Вельмі вырабаў багата

Тут і смачныя сасіскі,

І рулет, і каўбаса

Калі вы не купіце –

Гародніна і садавіна з Даманавіцкага лімузіна:

Грыбы, морква, кабачкі, слівы, бручка, буракі,

Бульба, яблыкі, хурма, габузы, і ўсё - дарма.

Сцяпан: Дзеці, а вы ведаеце, што прадукцыя Даманавіцкага агароднінага камбіната называецца “Восточные грядки”. А каб вы добра запомнілі, мы пагуляем з вамі ў гульню-эстафету.

ГУЛЬНЯ-ЭСТАФЕТА“УРАДЖАЙ З “ВОСТОЧНЫХ ГРЯДОК”

(Дзеці дзеляцца на 2 каманды. Па сігналу яны павінны перанесці муляжы агародніны ў шклянку, якая стаіць насупраць. Перамагае каманда, якая першая напоўніць шклянку).

Гучыць беларуская музыка, уваходзяць Дзед з кароваю.

Дзед: І куды ж гэта я трапіў?

Сцяпан: Як куды, ці ты не бачыш, на кірмаш вядома.

Дзед: Вось сюды мне і патрэбна, гэтая ж карова зусім жыцця мне не дае, хочу прадаць яе.

Ганна: А што з ею?

Дзед: Уцякае ад мяне, да яшчэ і рагамі бадаецца!

Ганна: А ты б да яе з ласкаю ды любоўю, песню б ёй пяшчотную паспяваў.

Дзед: Песню? А што гэтыя каровы панімаюць у песнях? Карова яна і есць карова, адным словам – жывёла.

Ганна: А вось зараз паглядзім, як сябе будзе паводзіць карова, а дзеці ей паспяваюць.

ВЫКОНВАЮЦЦА “ПРЫПЕЎКІ (выхавальнікі з музычнымі інструментамі)

Дзед: Дзякуй вялікі вам. Цяпер я ёй заўседы буду спяваць песні.

Сцяпан: А мы табе яшчэ і музычны інструмент ў падарунак дадзім. (дае інструмент)

Дзед дзякуе, пад музыку выходзіць з каровай з залы.

Ганна: Не заўседы нам вось тут

Трэба зараз нам, сябры,

З вамі развітацца.

Сцяпан: Шчыра вам жадаем

Каб жылі ў дастатку,

Каб у жыцці вашым

Усе было ў парадку!

На нашым кірмашы працуе выстава прадукцыі мясцовых прадпрыемстваў: Калінкавіцкага мясакамбіната, хлебазавода і прадрыемства “Белсыр”. Калі ласка, запрашаем паспрабаваць іх смачныя вырабы. (Дзеці частуюцца)

ДЭГУСТАЦЫЯ Гучыць песня “Беларусь” (з рэпертуара ансамбля “Радзімічы”).

  • Для учеников 1-11 классов и дошкольников
  • Бесплатные сертификаты учителям и участникам

Калядк i

Забава для дзяцей старшай группы (5-6 гадоу)

Гаспадыня: Добры вечар, хлопчык i i дзяучынк i ! Як цудоуна што вы зав i тал i да нас у госц i . Сення, у калядны вечар, усе чакаюць гасцей. А ц i ведаеце вы, што гэта за свята-Каляды? Не вельм i добра? Тады сядайце, кал i ласка, мы вам раскажам.

Гаспадыня: Да Каляд прыпасал i кумпяк i , каубасу, сала, яйк i , пякл i п i раг i , бл i ны и усе самае смачнае став i л i на

Гаспадар: У госц i прыходз i л i калядоушчык i : Зорканоша, Музыка, Механоша, Павдыр з Мядзведзем, Песенн i к,Цыганка, Каза i i ншыя людз i пераапранутыя у жывел. Яны спявал i песн i з в i ншаванням i и пажаданням i дабрабыту i шчасця гаспадарам, абдорвал i i х розным i прысмакам i .

Гаспадыня: Л i чылася, як правядзеш Каляды, так i м увесь год будзе. Таму усе спявал i , танцавал i , весял i л i ся, частавал i адз i н аднаго i хадзил i у госц i .

(Чуецца стук у акно)

Гаспадыня: Ой,хто гэта стукае? (глядз i ць у акно)

На дварэ чорна хмара уецца,

А пад акном калядн i к чаупецца.

Пакличам яго у хату,

Ен нам будзе спявац i Каляду.

(Раптоуна святло прытухае).

Гаспадыня: Ой-ей-ей! Мабыць вецер святло патушыу! Трэба хутчэй запалк i адшукаць!

Гаспадар: У мяне на падносе ляжаць л i чыльныя палачк i . Няхай кожнына дотык возьме некальк i i пал i чыць i х колькасць услых, тады святло запал i цца. Сення ж не просты вечар, а калядны , чарадзейны.

Калядоушчык i :

I шла Каляда па ляду, па ляду

Дзец i :

Каляда-калядз i ца

Прыходзь павесял i цца!

Калядоушчык i :

Прыйщла Каляда пад цясовы двор

Дзец i :

Каляда-калядз i ца

Прыходзь павесял i цца!

Калядоушчык i :

Дзец i :

Каляда-калядз i ца

Прыходзь павесял i цца!

Калядоушчык i :

Добры дзень таму,

Хто у гэтым даму!

Дзец i :

Каляда-калядз i ца

Прыходзь павесял i цца!

Калядоушчык i :

Добры дзень вам,

Дзец i :

Каляда-калядз i ца

Прыходзь павесял i цца!

Калядоушчык i : Ц i рады вы нам?

Гаспадыня: Рады, рады! А хто вы так i я?

Песенн i к: Мы людз i простыя…

Механоша: З далекага краю…

Зорканоша: З- пад самага раю!

Гаспадыня: Адкуль вы i дзяце?

I дзем ад пана Года,

Што нос i ць бараду як лапату,

С i ву и калмату!

Мы да лета i дзем,

Радасць людзям нясем!

Калядоушчык i : Гаспадыня добрая! Гаспадыня шчодрая! Пачастуй нас!

Яшчэ рана частаваць,

Спачатку трэба загадк i адгадаць!

Дзец i , смела пачынайце,

Калядоушчыкам загадк i загадайце !

(Дзец i загадваюць калядоушчыкам загадк i , тыя па чарзе i х адгадваюць).

Песенн i к:

А мы зараз прапануем вам задачы-жарты:

Раз да зайца на абед

На пянек зайчаты сел i ,

Па пяць моркв i н яны зьел i .

Хто падл i чыць, дзец i , лоука

Кольк i зъедзена маркоук i ? (10 моркв i н)

Сядзяць рыбак i ,

Злав i у трох акунеу,

Рыбак М i хасеу-

Кольк i рыб i н з рак i

Выцягнул i рыбак i ? (7 рыб i н)

Вожык па лесе i шоу,

На абед грыбы знайшоу:

Два пад бярозай,

Адз i н пад ас i най.

Кольк i i х, адкажы,

У пляценым кашы? (3 грыба).

Падумай трошк i ,

Праз як i я дзверы

( у кошак не ножк i , а лапк i . У дзвюх кошак-8 лапак. У дом забягуць праз адчыненыя дзверы.)

Музыка: Ну што ж, малайцы! Не згуб i л i ся, нашы задачы-жарты прав i льна рашыл i .

Гаспадынька, не скуп i ся,

Каб ячмень твой урадз i уся…

Песенн i к: (падхопл i вае)

Каб нажал i 100 коп жыта..

Механоша: (працягвае)

Каб была сямья уся сыта..

Каза: (працягвае)

Каб скац i на вадз i лася..

Зорканоша: (працягвае)

Каб пшан i ца радз i лася…

Павадыр: (працягвае)

Залезь на баляску…

Стань на драб i нк i

Дастань салан i нк i .

Калядоушчык i : (рэчытатывам)

Шчодры вечар, багаты вечар!

Хутчэй дарыце, нас не марыце!

Гаспадыня: Частуйцеся, госц i к i дараг i я! (ус i м падае пачастунк i )

Калядоушчык i :

Гаспадыня добрая i вельм i шчодрая!

Я вас буду частаваць, а дзеткам трэба танец паказаць.

Павадыр: Смачныя ласунк i у цябе, Гаспадыня, ды мала i х!

Гаспадыня: Калядоушчык i , даражэньк i я, зараз мы вам свае сурвэтк i яшчэ падорым. Вось тольк i дзец i над i мi паварожаць.

(выходз i ць Цыганка)

Цыганка: Добры вечар, шчодры вечар ус i м людзям на увесь вечар! Ц i пазнал i вы мяне, сябры? …так! Добра! У цудоуны калядны вечар збываюцца розныя пажаданни. Кал i вы вельм i пастараецеся, магчыма, вашы жаданн i так сама збудуцца.

Музыка: як i я дзец i умелыя ды разумныя!

Песенн i к: Давайце пагуляем!

У гульн i прымаюць удзел усе калядоушчык i . Гучыць беларуская народная музыка, дзец i скачуць. Хтосьц i з калядоушчыкау прамауляе:

Зайцы на гары стаял i ,

Зайцы пальцы вык i дал i .

Кал i музыка сц i хае, паказваюць картку з л i чбай (ад 0 да 10), а дзец i падымаюць стольк i ж пальцау, але абавязкова на абедзвюх руках. Гульня паутараецца некальк i разоу.

Каза: Ц i ведаеце вы калядную песню пра мяне?

Дзеци: а як жа? Ведаем!

Механоша: Вось як добра мы спявал i ды танцавали! Чым, Гаспадыня, Казу пачастуеш?

Гаспадыня: Дам я козцы-казе качан капусты! (дае качан).

Карова: А мну-у?

Мядзведзь: (набл i жаецца да i х, адштурхоувае Карову, тая адыходз i ць, яе супакойвае Каза) Мне!

Гаспадыня: А ты спачатку паслужы, што умееш пакажы!

(Павадыр выводз i ць Мядзведзя на сярэдз i ну залы)

Гаспадыня : Так, зараб i у! Вось табе, М i шка, бочачка меду! (Мядзведзь радасна прытанцоувае).

Калядоушчык i : А нам?

Будзе, будзе Каляда

Мне гасц i нцау не шкада

Прос i м гаспадыню ушанаваць,

Вось калядныя, бл i ны ладныя

Пышк i , перапечк i !

(Гаспадыня звяртае увагу на стол са стравам i .)

Калядоушчык i : (кланяюцца)

Кааб ваша хата была заужды багата!

Гаспадар: мы бачыл i , як i я вы спрытныя,калядоушчык i ! Але ж i дзец i нашы вунь як i я здольныя! Сядайце ды на i х падз i в i цеся!

Гаспадар: А зараз,мае дараженьк i я дзетк i , мы з вам i паглядз i м з чым прыйшл i да нас калядоушчык i .

Гаспадар прапануе дзецям адгадаць , што накалядавал i госц i -калядоушчык i : знайсц i на дотык у торбе розныя прадметы. Кал i дзец i дастануць i х , ен прапануе вызначыць, па як i х прыкметах можна i х раскласц i (па форме, вел i чын i , ужыванню), для выяулення мноствау карыстаюцца абручам i . Потым гаспадар прапануе згрупаваць прадметы па дзвюх прыкметах (напрыклад, у адз i н абруч пакласц i вял i к i я круглыя прадметы, а у друг i квадратныя маленьк i я.)

Воспитатель: Янка, мы слышали, что ты знаешь много беларуских игр.

Воспитатель: Так может ты и нас научишь?

Янка: Конечно научу. Ну для начала нам из вами патрэтна размяться.

Разминка”Беларуские напевы” (муз.)

Янка: Посмотрите какой чудесный перстень мне достался от бабушки. Вот и первая игра также называется:

(становится в круге)

Янка: Васька, Васька, кис-кис-кис. Ну где же опять он спрятался.

Дети помогите мне его отыскать.

(дети ищут палача).

Янка:Ах вот ты где. Не поиграешь ли из нами в игру

Не боимся мы палача.

Когда кот спрыгвае со скамейкі дети замирают на места.

Янка:А теперь внимательно послушайте загадку, когда отгадаете то и в следующую игру поиграете.

Катились брелоку по улице,

вскатились на двор, над влейся как мех.

Белы стали, как снег. (Гусыни).

За горою серый волк.

Не пускает нас домой.

Ну, летите, как хотите,

А к волку не попадите.

Янка: А каких птиц вы еще знаете?

Ответы детей. Кто называет больше названий птиц, становится ведущим в игры

Гусыни летят, уткі летят, воробьи летят – мацшуць руками.

Жабы, мыши и др. Летят – руки опущены вниз.

Янка: Ну давайте теперь каплю отдохнем и пасідзім. Я хочу приказать вам несколько загадок. Кто отгадает получит приз.

И ножом срезали,

И проволоками вязали,

А по полу прыгает. (Метла).

Фиту-митту полно шкаф бархата. (Сажа).

Из буря спускается – из глаз прячется. (Солнце).

Хотя благолепно, и не девка, хотя из хвостом, и не мышь. (Свекла).

Янка: Я хотел в вас спвтаць ли ведаеве вы какие-либо беларуские пословицы, поговорки ли.

1 дитя: Осталась одна в доме – не справлюсь котенка.

2 дитя: Береза распускается – сей овес, сады цветут – картофель, калина цветет – гречиху.

3 дитя: Вишня не опала – зима не настала, вишня опала - зима настала.

4 дитя: Где искренняя работа – там густо – а где.

масленица

Фальклорны гурток праводзіцца на працягу двух гадоў. Паступова збіраецца рэпертуар, дзеці далучаюцца да народнай творчасці. Калі ў рэпертуары дастаткова песень, карагодаў, танцаў, можна сабраць увесь гэты рэпертуар у вялікае свята, якое аб’яднае гадавыя святы у так званае “кола гадавых свят” і замацуе веды, атрыманыя на працягу заняткаў у фальклорным гуртку.

Вядучы – Добры вечар, малайцы!

Добры вечар, маладзіцы!

Рады я, што вы прыйшлі!

Мне на вас не надзівіцца!

Апрануліся ў сукенкі,

У кашулі, у спадніцы

А ў хлопчыкаў сарочкі,

Паясочкі, лапаточкі.

Это программа для коллектива взрослых. Нам тоже не дают скучать. Если у вас такая же проблема – можете что-то из предложенного использовать.

(Маці вышывае ручнік, да яе ідуць з песняю, кветкамі дзеці)

Дзеці:

Ты адна ў нас, матуля! Лепшая ў свеце!

Што другой такой няма, разумеюць дзеці.

Але вось аб чым сягоння хочам запытаці:

І чаму гавораць людзі пра Радзіму – маці?

Развлечение проводится в январе в день именин Варвары. Его можно провести и как вариант дня рождения, если есть девочки с именем Варвара. Читать далее “Свята Варвары” – развлечение в старшей группе →

Это развлечение проводится в январе в день именин Андрея. По желанию его можно использовать как один из вариантов дня рождения. Читать далее “Свята Андрэевай каліты” – развлечение в старшей группе →

Лявон – Добры вечар, малайцы!

Добры вечар, маладзіцы!

Рады я, што вы прыйшлі!

Мне на вас не надзівіцца!

Паска ў хату прыйшла,

Занавес открывается. На сцене, слева, стоит стол, вокруг — стулья, на столе — скатерть с народной вышивкой, самовар, за столом сидят Хозяин и Хозяйка. Справа на сцене — маленькая скамейка, на ней ручная прялка, старинные утюги, горшки и т. д.

Читайте также: