Сочинение на тему пневмония на английском с переводом на русский

Обновлено: 02.07.2024

Patient Smirnov aged 48 was admitted to the hospital with the diagnosis of lobular pneumonia. He had been developing lobular pneumonia gradually. A week before the admission to the hospital he had had bronchitis after which his condition did not improve.

Больной Смирнов 48 лет поступил в клинику с диагнозом лобулярная пневмония. Постепенно у него развивалась лобулярная пневмония. За неделю до госпитализации у него был бронхит, после которого его состояние не улучшилось.

Fever had an irregular course and the temperature changes were caused by the appearance of the new foci of inflammation in the pulmonary tissue. Fever had been persisting for two weeks and had been decreasing gradually.

Лихорадка протекала нерегулярно, перепады температуры были вызваны появлением новых очагов воспаления в легочной ткани. Лихорадка сохранялась две недели и постепенно снижалась.

The patient’s breathing was rapid with 30-40 respirations per minute. There was breathlessness and cyanosis of the face associated with the accompanying bronchitis, decrease in the respiratory surface and occlusion of numerous bronchioles and alveoli.

Дыхание пациента было частым, 30-40 вдохов в минуту. Была одышка и цианоз лица, связанные с сопутствующим бронхитом, уменьшением дыхательной поверхности и закупоркой многочисленных бронхиол и альвеол.

The patient complained of the pain in the chest particularly on deep breathing in and cough with purulent sputum. The pulse rate was accelerated and the arterial pressure was reduced.

Пациент пожаловался на боли в груди, особенно при глубоком вдохе и кашле с гнойной мокротой. Ускорился пульс и снизилось артериальное давление.

On physical examination dullness in the left lung, abnormal respiration, numerous rales and crepitation were revealed. Dry rales caused by diffuse bronchitis were heard all over the lungs. The liver and spleen were not enlarged. The examination of the organs of the alimentary tract failed to reveal any abnormal signs but the tongue was coated.

При физикальном обследовании выявлены тупость в левом легком, нарушение дыхания, многочисленные хрипы и крепитация. Во всех легких выслушивались сухие хрипы, вызванные диффузным бронхитом. Печень и селезенка не увеличены. При обследовании органов пищеварительного тракта не было выявлено никаких отклонений от нормы, но язык покрылся налетом.

The blood analysis revealed leucocytosis in the range of 12,000 to 15,000 per cu mm of blood and an accelerated erythrocyte sedimentation rate (ESR).

Анализ крови выявил лейкоцитоз в диапазоне от 12 000 до 15 000 на кубический мм крови и повышенную скорость оседания эритроцитов (СОЭ).

The urine contained a small amount of protein and erythrocytes. The X-ray examination of the lungs revealed numerous foci of inflammation of various size, irregular form and different intensity. Shadowing was particularly marked at the root of the left lung due to the enlargement of the lymphatic glands.

Моча содержала небольшое количество белка и эритроцитов. При рентгенологическом исследовании легких выявлены многочисленные очаги воспаления разной величины, неправильной формы и разной интенсивности. Затенение было особенно заметно у корня левого легкого из-за увеличения лимфатических узлов.

It was a severe form of lobular pneumonia which was difficult to differentiate from pulmonary tuberculosis and pleurisy. Yet the physician made a correct diagnosis.

Pneumonia is an acute inflammation of the lung. It may
be caused by bacteria or viruses. It may follow a cold and
bronchitis, or mav come on suddenly. It may also be a com¬
plication of measles or whooping cough. The child looks ill,
has fever, cough, and very rapid breathing. He may also com¬
plain of pain in the chest. A doctor should be consulted, and
depending on the severity the child may be treated at home
or admitted to a hospital. If his breathing is very rapid, he may
need oxygen. Most pneumonias can be treated with antibi¬
otics. Pneumonia can be dangerous in a malnourished child,
or in very young children, especially if it is due to an organ¬
ism called staphylococcus. Viral pneumonia cures gradually.
The child should be kept in bed, given plenty of water and a
highly nourishing diet.

Пневмония является острое воспаление легких. Это можетбыть вызваны бактериями или вирусами. Он может следовать холодной ибронхит или МАВ приходят внезапно. Он также может быть com¬пликация корь и коклюш. Ребенок выглядит плохо,есть лихорадка, кашель и очень учащенное дыхание. Он также может com¬равнина боли в груди. Следует проконсультироваться с врачом, ив зависимости от тяжести ребенок может лечить на домуили допущенных в больницу. Если его дыхание является очень быстрым, он можетнужен кислород. Большинство пневмоний можно лечить с помощью antibi¬otics. Пневмония может быть опасным в недоедающих детей,или в очень маленьких детей, особенно если это связано с organ¬ISM, называется стафилококк. Вирусная пневмония лечит постепенно.Ребенок должен храниться в постели, учитывая большое количество воды иочень питательная диета.

Пневмония является острое воспаление легких. Это может
быть вызвано бактериями или вирусами. Это может следовать холодная и
бронхит или MAV приходят внезапно. Он также может быть com¬
пликация корь или коклюш. Ребенок выглядит больным,
лихорадка, кашель, и очень быстрое дыхание. Он может также com¬
равнину боли в груди. Врач должен проводить консультации, и
в зависимости от тяжести ребенок может быть лечение на дому
или в больницу. Если его дыхание очень быстро, он может
нуждаются в кислороде. Большинство пневмонии можно лечить с antibi¬
биотиков. Пневмония может быть опасным в истощенных детей,
или в очень маленьких детей, особенно если это связано с organ¬
изма называется стафилококк. Вирусные пневмонии лечения постепенно.
Ребенок должен иметь в постели, учитывая большое количество воды и
очень питательный рацион.

пневмония является острым воспалением легких.это может быть вызвано бактерий или вирусов ".он может следовать, холодный и
бронхит или мав пришла внезапно.он также может быть com ¬
plication кори или коклюша.ребенок выглядит плохо,
жар, кашель, и очень быстрое дыхание.он может также com ¬
простой боли в груди.врач должен ознакомиться и
в зависимости от тяжести ребенок может рассматриваться на родине
или помещены в больницу.если его дыхание очень быстро, он, возможно,
нужен кислород.большинство pneumonias можно относиться с antibi ¬
otics.пневмония может быть опасен в недоедания детей,
или в очень маленьких детей, особенно если это связано с органом, ¬
изм "стафилококк.вирусная пневмония лечит постепенно.
ребенок должен оставаться в постели,учитывая большое количество воды и

с переводом на русский язык

Influenza

Грипп

Influenza (or flu) is a disease characterized by inflammation of the airways. It is caused by various types of influenza virus. The virus itself is very insidious. It can lead to serious complications such as pneumonia. Also, it constantly mutates and is one step ahead of the scientists who are trying to fight it.

Грипп — это заболевание, которое характеризуется воспалением дыхательных путей. Вызывают его различные типы вируса гриппа. Сам вирус очень коварен. Он может привести к серьёзным осложнениям, таким, как пневмония. Также, он постоянно мутирует и находится на шаг впереди учёных, которые пытаются с ним бороться.

The flu is a seasonal disease. The highest number of influenza infections occurs in the spring and autumn when the weather changes. Therefore, recurring flu epidemics are not a surprise to people. They have become a part of our life.

Грипп — сезонное заболевание. Наибольшее количество заражений гриппом приходит на весну и осень, когда погода меняется. Поэтому, периодически возникающие эпидемии гриппа — не удивление для людей. Они стали частью жизни.

The virus is transmitted through the air. The sick person is considered the most contagious in the first three days. The usual duration of the flu is 6-7 days. In a complicated form, it may take up to three weeks. Immunity is formed slowly. This may be affected by other diseases and the age of the patient.

Вирус передаётся воздушно-капельным путём. Заболевший считается наиболее заразным в первые три дня. Обычная длительность гриппа составляет 6-7 дней. В осложнённой форме может затянуться до трёх недель. Иммунитет формируется медленно. На это могут повлиять другие заболевания и возраст больного.

If there are no complications and serious symptoms, then the flu is treated at home. Drinking plenty of fluids is recommended to prevent dehydration. And also a large amount of sleep is necessary for the immune system to effectively fight infection.

Если нет никаких осложнений и серьёзных симптомов, то грипп лечится в домашних условиях. Рекомендуется пить много жидкости, чтобы предотвратить обезвоживание. А также большое количество сна необходимо, чтобы иммунная система эффективно боролась с инфекцией.

It is very important to remember that it is not necessary to take antibiotics to treat the flu. They are useless against the virus. Taking antiviral drugs is also questionable, because most types of influenza are resistant to them.

Очень важно помнить, что не стоит для лечения гриппа принимать антибиотики. Они бесполезны в борьбе против вируса. Сомнительным является и приём противовирусных препаратов, потому что большинство типов гриппа резистентны к ним.

But if you do not trust home methods of treatment and strengthening the immune system, and you want to take medicines then consult your doctor. Please, do not self-medicate.

Но если вы не доверяете домашним методам лечения и укрепления иммунитета, и хотите именно принимать медикаменты, то проконсультируйтесь с врачом. Пожалуйста, не занимайтесь самолечением.

Нажмите, чтобы узнать подробности

T: Good morning, students! Sit down, please! I am glad to meet you. How are you?

T: Who is on duty today?

T: Who is absent today? ….

T: What day is it today?

St: The 19 th of November.

Актуализация знаний, умений

T: Let’s check up your home task. What is your home task for today?

T: Who will answer the following questions?

Headache is a symptom of many diseases, isn’t it?

Does it company measles and malaria?

What is a symptom of brain tumour?

The nouns. Give the examples to the nouns.

T: Do you learn vocabulary at home? Let’s guess the crossword puzzle.


What is the English for ”лечение“? (treatment)

What is the English for ”перелом“? (fracture)

What is the English for ”усталость глаз“? (eye-strain)

What is the English for ”врожденный“? (congenital)

What is the English for ”малярия“? (malaria)

What is the English for ”желудочек“? (ventricle)

What is the English for ”свинка“? (mumps)

What is the English for ”головная боль“? (headache)

What is the English for ”гипертония“? (hypertension)

What is the English for ”сердце“? (heart)

Изучение нового материала

А) краткое изложение основных правил темы.

T: Now, let’s begin our new grammar material. As you see, the theme of our lesson “Pronouns”.

Личные местоимения (Personal pronouns) – употребляются вместо существительных.

Personal pronouns

Subjective case

Именительный падеж

Objective case

Объективный падеж

Вас, вам, тебя, тебе

Притяжательные местоимения (Possessive pronouns) выполняют функцию определения существительных.

Possessive pronouns

Its (неодушевленный предмет)

B) Работа со словарем

T: Look at the blackboard. You see different pictures and guess what disease describing on them.

St: Pneumonia


T: Today’s our lexical theme is Pneumonia. Let’s remember new words. Listen to me and repeat these words after me.

The vocabulary of the lesson: Pneumonia

An acute [ә'kju:t] – острый, сильный

Inflammation [inflәmei∫n] – воспаление

To confirm [kәn'fә:m] – подтверждать

Malnourished [mælnʌri∫d] – плохо питающейся

Bronchitis [brοή’kaitis] – бронхит

Whooping cough [huppiη kᴧf] – коклюш

Complication [k ᴧ mplikei∫n] – жалоба

С) Работа с учебником.

Pneumonia is an acute inflammation of the lung. It may be caused by bacteria or viruses. It may follow a cold and bronchitis, or may come on suddenly. It may also be a complication of measles or whooping cough. The child looks ill, has fever, cough, and very rapid breathing. He may also complain of pain in the chest. A doctor should be consulted, and depending on the severity the child may be treated at home or admitted to a hospital. If his breathing is very rapid, he may need oxygen. Most pneumonia can be treated with antibiotics.

Pneumonia can be dangerous in a malnourished child, or in very young children, especially if it is due to an organism called staphylococcus. Viral pneumonia cures gradually. The child should be kept in bed, given plenty of water and a highly nourishing diet.

Закрепление

T: It is time for summarizing our knowledge. Today we study the grammar material “Pronouns”. Open the books on page 108 and let’s do exercises on the blackboard.

А) Закрепление грамматического материала. Выполнение упражнений.

Ex. 1 on page 108. Replace underlined words by the personal pronouns.

Mary is a good nurse.

John and Tom are twins.

Mr. Smith works in a hospital.

Ann is a doctor.

Peter and Mike are my sons.

My friend and I are students of the medical college.

Ex. 2 on page 109. Put the personal pronouns in brackets in the objective case.

1. This is a ward doctor and these are ________ patients. 2. Jane is _________ daughter. I like ___________ very much. 3. Olga is ________ best ward nurse. 4. What is _______ name? 5. I have a dog, _____ name is Ren. 6. This child is ill, _______ temperature is high. 7. We have got a new flat, _______ flat is rather big.

Ex. 3 on page 109. Fill in the blanks with my, her, his, your our, their.

Look at the nice girl! What is _______ name?

What is _________ favorite subject?

________ sister is a nurse.

We like _______ college very much?

_____ wife is a teacher.

Mr. and Mrs. White are from Boston, _______ son lives in New York.

Б) Закрепление лексического материала. Выполнение упражнений.

T: Today we study the lexical theme “Pneumonia”. Open the books on page 44 and let’s do exercises on the blackboard.

Ex. 1 on page 44. Translate into English.

Острое воспаление – _______________________________________________________

Возникает неожиданно – ____________________________________________________

Ребенок выглядит больным – ________________________________________________

Учащенное дыхание – ______________________________________________________

Боль в груди – _____________________________________________________________

Может быть опасным – ____________________________________________________

Плохо питающейся ребенок – _______________________________________________

A short video about pneumonia


Ex. 2. Fill in the blanks.

Causes of the disease: _________________________________________________________

Д) Проведение теста.

T: Now let’s do a test. You have 5 minutes to do the test. I wish you good luck.

Читайте также: