Spotlight 8 obento a tasty tradition конспект урока

Обновлено: 22.07.2024

Автор: Говорушко Ангелина Станиславовна

Населенный пункт: Луганская Народная Республика, г. Брянка

Введение

Данная методическая разработка содержит: конспект урока и презентацию к нему.

На данном уроке использовались следующие методы обучения: репродуктивный, коммуникативный, интерактивные упражнения. Эти методы позволяют реализовать поставленные цели и задачи урока.

Данный урок направлен на развитие компетенций: информационной, социокультурной, социального взаимодействия и готовности к решению проблем.

Практическая значимость заключается в том, что ее результаты могут быть использованы как на тематических уроках, так и на внеклассных занятиях.

Содержание и оборудование урока способствует организации активной мыслительной деятельности учащихся на всех этапах урока. Урок включает в себя индивидуальные, групповые и фронтальные формы организации учебной деятельности, применение словесных, визуальных методов способствуют достижению образовательных целей урока, стимулируют познавательные интересы обучающихся.

Класс: 8

Темa: Еда. Способы приготовления. Здоровое питание

Цель:

Обучающая: познакомить учащихся с новыми ЛЕ и научить учащихся использовать изученные ЛЕ на практики;

Развивающая: пополнить словарный запас; развитие у учащихся коммуникативных навыков; развития логического мышления, умения анализировать ситуацию;

Воспитательная: воспитать у учащихся интерес к иностранному языку, желанию изучать его и применять полученные знания на практике.

Тип урока: изучение нового материала.

Методы: слово учителя, работа с учебником, работа в группах.

Оборудование: презентация, учебник Spotlight 8, доска, раздаточный материал.

Ход урока

- Проверка отсутствующих на уроке;

- Good morning, children. How are you? I am glad to see you again at our English lesson. You are looking so quiet and happy. So let me begin our English lesson. And now answer my questions, please. Who is on duty today? Who is absent today? What is the day today? What is the date today?

Let’s start our lesson. Do you like the weather today? What a lovely weather we are having today!

  1. Мотивация учебной деятельности учащихся:

- What do you usually eat at school? (a sandwich, biscuits, crisps, soup, salad, fruit, a hot meal)

- Where do you get it from? (home, the shops, the school canteen)

- What is your favourite food?

(ученики отвечают на вопросы учителя)

-Итак, сейчас у нас минутка релаксации, закройте глаза, представьте, что вы в англоязычной стране, например… в Англии. Вы пришли в ресторан…к вам подошел официант, и что бы вы заказали?

(Опрос учащихся. Учащиеся перечисляют продукты, на английском языке, которые они знают)

-А сейчас, мы с вами будем изучать новые ЛЕ, которые вам пригодятся в повседневной жизни.

  1. Boiled -вареный
  2. scrambled eggs - яичница-болтунья
  3. Pickled - маринованный
  4. Poached egg - яйцо-пашот
  5. Roast -жареный
  6. Fried -жареный
  7. mashed potatoes - картофельное пюре
  8. Steame d- на пару

Ex. 5a, p.26 (ЛЕ записать)

- А сейчас, просмотрите слова, и у нас будет блиц-опрос по изученным словам

Учитель показывает слова (презентация на компьютере) по новой теме.

- А теперь давайте закрепим слова по новой теме, выполнив следующее задание (задание предварительно записано на доске)

  1. Give the definition to the notion
  2. Boiled
  3. Scrambled
  4. Pickled
  5. Poached
  6. Roast
  7. Fried
  8. Mashed
  9. Steamed
  10. to cook meat or vegetables in an oven or over a fire
  11. to cook food with steam
  12. preserved in vinegar or salt water
  13. cooked in hot oil
  14. to be cooked in water that is boiling
  15. to mix together the white and yellow parts of an egg and cook it
  16. to crush something, especially food
  17. to cook an egg without its shell in water that is boiling gently

- Очень хорошо, что все справились с заданием без затруднений, давайте проверим, как Вы усвоили новый материал!

(участникам группы раздается набор продуктов на картинках, они должны составить из них блюда).

  1. Закрепление изученного материала.

Таким образом, можно проверить насколько каждый ученик усвоил новый материал.

6. Подведение итогов урока.

Учитель обобщает материал по пройденной теме, выставляет оценки, комментируя работу каждого ученика, а затем задает домашнее задание.

  • Для учеников 1-11 классов и дошкольников
  • Бесплатные сертификаты учителям и участникам

Выберите документ из архива для просмотра:

Выбранный для просмотра документ obenтo.pptx

Continue the sentences, please: 1. An ‘obento’ is… 2. Its origin goes back to.

Описание презентации по отдельным слайдам:

Continue the sentences, please: 1. An ‘obento’ is… 2. Its origin goes back to.

Continue the sentences, please: 1. An ‘obento’ is… 2. Its origin goes back to… 3. You can buy an obento… 4. To make an obento you need… 5. It is important that obentos look…

 An “Obento” is one of the oldest food traditions in Japan An “Obento” is n.

An “Obento” is one of the oldest food traditions in Japan An “Obento” is not popular in Japan anymore Obento food is shaped like flowers, animals or cartoons heroes An “Obento” consists of fish and chips It doesn’t matter how an “obento” looks like Nursery schools have their own regulations for an “obento” All children in nursery schools are fussy eaters It is prohibited to sail obento boxes at theatres An “Obento” is unhealthy food like junk food Japanese mothers take great pride in creating “school-bentos” for their kids

Выбранный для просмотра документ rech raminka.pptx


Описание презентации по отдельным слайдам:




Выбранный для просмотра документ ways of cooking - modul 2a.pptx

Ways of cooking

Описание презентации по отдельным слайдам:

Ways of cooking

Ways of cooking

bake

boil

fry

steam

roast

pickle

grill

1)Bake 2)Boil 3)Roast 4)Fry 5)Grill a) b) c) d) e)

1)Bake 2)Boil 3)Roast 4)Fry 5)Grill a) b) c) d) e)

Give the definition to the notion Boiled Pickled Roast Fried Steamed to cook.

Give the definition to the notion Boiled Pickled Roast Fried Steamed to cook meat or vegetables in an oven or over a fire to cook food with steam preserved in vinegar or salt water cooked in hot oil to be cooked in water that is boiling

Thank you!

Выбранный для просмотра документ задания.docx

Matching “Ways of cooking”

a) b) c) d) e)

Matching “Ways of cooking”

a) b) c) d) e)

True or false?

An “Obento” is one of the oldest food traditions in Japan………………………………………………..

An “Obento” is not popular in Japan anymore………………………………………………………………….

Obento food is shaped like flowers, animals or cartoons heroes……………………………………..

An “Obento” consists of fish and chips……………………………………………………………………………..

It doesn’t matter how an “obento” looks like………………………………………………………………………

Nursery schools have their own regulations for an “obento”………………………………………………

All children in nursery schools are fussy eaters……………………………………………………………………

It is prohibited to sail obento boxes at theatres…………………………………………………………………..

An “Obento” is unhealthy food like junk food…………………………………………………………………….

Japanese mothers take great pride in creating “school-bentos” for their kids……………………

True or false?

An “Obento” is one of the oldest food traditions in Japan………………………………………………..

An “Obento” is not popular in Japan anymore………………………………………………………………….

Obento food is shaped like flowers, animals or cartoons heroes……………………………………..

An “Obento” consists of fish and chips……………………………………………………………………………..

It doesn’t matter how an “obento” looks like………………………………………………………………………

Nursery schools have their own regulations for an “obento”………………………………………………

All children in nursery schools are fussy eaters……………………………………………………………………

It is prohibited to sail obento boxes at theatres…………………………………………………………………..

An “Obento” is unhealthy food like junk food…………………………………………………………………….

Japanese mothers take great pride in creating “school-bentos” for their kids……………………

True or false?

An “Obento” is one of the oldest food traditions in Japan………………………………………………..

An “Obento” is not popular in Japan anymore………………………………………………………………….

Obento food is shaped like flowers, animals or cartoons heroes……………………………………..

An “Obento” consists of fish and chips……………………………………………………………………………..

It doesn’t matter how an “obento” looks like………………………………………………………………………

Nursery schools have their own regulations for an “obento”………………………………………………

All children in nursery schools are fussy eaters……………………………………………………………………

It is prohibited to sail obento boxes at theatres…………………………………………………………………..

An “Obento” is unhealthy food like junk food…………………………………………………………………….

Japanese mothers take great pride in creating “school-bentos” for their kids……………………

Give the definition to the notion

to cook meat or vegetables in an oven or over a fire

to cook food with steam

preserved in vinegar or salt water

cooked in hot oil

to be cooked in water that is boiling

Give the definition to the notion

to cook meat or vegetables in an oven or over a fire

to cook food with steam

preserved in vinegar or salt water

cooked in hot oil

to be cooked in water that is boiling

Give the definition to the notion

to cook meat or vegetables in an oven or over a fire

to cook food with steam

preserved in vinegar or salt water

cooked in hot oil

to be cooked in water that is boiling

Give the definition to the notion

to cook meat or vegetables in an oven or over a fire

to cook food with steam

preserved in vinegar or salt water

cooked in hot oil

to be cooked in water that is boiling

Continue the sentences, please:

1. An ‘obento’ is…_________________________________________________

2. Its origin goes back to…___________________________________________

3. You can buy an obento…___________________________________________

4. To make an obento you need…_______________________________________

5. It is important that obentos look…____________________________________

6. Obento portions for nursery schools should be.._________________________

Continue the sentences, please:

1. An ‘obento’ is…_________________________________________________

2. Its origin goes back to…___________________________________________

3. You can buy an obento…___________________________________________

4. To make an obento you need…_______________________________________

5. It is important that obentos look…____________________________________

6. Obento portions for nursery schools should be.._________________________

Continue the sentences, please:

1. An ‘obento’ is…_________________________________________________

2. Its origin goes back to…___________________________________________

3. You can buy an obento…___________________________________________

4. To make an obento you need…_______________________________________

5. It is important that obentos look…____________________________________

6. Obento portions for nursery schools should be.._________________________

Continue the sentences, please:

1. An ‘obento’ is…_________________________________________________

2. Its origin goes back to…___________________________________________

3. You can buy an obento…___________________________________________

4. To make an obento you need…_______________________________________

5. It is important that obentos look…____________________________________

6. Obento portions for nursery schools should be.._________________________

Continue the sentences, please:

1. An ‘obento’ is…_________________________________________________

2. Its origin goes back to…___________________________________________

3. You can buy an obento…___________________________________________

4. To make an obento you need…_______________________________________

5. It is important that obentos look…____________________________________

6. Obento portions for nursery schools should be.._________________________

Describe a dish

What is it made from?

How do you cook it?

What does it taste like?

Okroshka

(for Team 1)

(for Team 2 )

Describe a dish

What is it made from?

How do you cook it?

What does it taste like?

Okroshka

(for Team 1)

(for Team 2 )

Describe a dish

What is it made from?

How do you cook it?

What does it taste like?

Okroshka

(for Team 1)

(for Team 2 )

Технологическая карта урока

Предмет: английский язык

УМК "Spotlight"- 8, под редакцией Ю.Е. Ваулиной, Дж. Дули, доска, презентация

Тип урока: урок изучения нового материала и первичного закрепления знаний.

отработать навыки устной речи; использование конструкции I like … I don ’ t …,

развивать умения читать с определенной целью и извлекать нужную информацию; систематизация и представление материала по теме; проверить умение учащихся делать краткие высказывания, обсуждать отдельные вопросы;

выражать своё мнение, воспитывать нравственные ценности и ориентиры, воспитывать культуру

Задачи: продолжать отрабатывать произносительные навыки

личностные: формирование ответственного отношения к учению, готовности и способности обучающихся к саморазвитию и самообразованию на основе мотивации к обучению, формирование коммуникативной компетентности в общении и сотрудничестве со сверстниками.

предметные: умение использовать новые лексические единицы по теме; повторить использование конструкции I like… I don’t… ; умение дополнить высказывание с опорой на текст ; умение воспринимать на слух и полностью понимать иноязычную речь учителя и одноклассников;

метопредметные: целеполагание в учебной деятельности, умение адекватно оценивать правильность или ошибочность выполнения учебной задачи, умение создавать, применять и преобразовывать знаково-символические средства, модели и схемы для решения учебных и познавательных задач, объективную трудность и собственные возможности ее решения

познавательные: умение развивать внимание, память и познавательную активность;

регулятивные: умение настроить себя на работу, контролировать свою готовность к уроку, постановка учебной задачи на основе соотнесения известного с неизвестным, организация внимания.

личностные: умение развивать внимание, память и познавательную активность;

коммуникативные: формулировка собственного мнения и позиции, способность аргументировать и координировать её с позициями партнёров в сотрудничестве при выработке общего решения в совместной деятельности; умение отвечать на вопросы; адекватно использовать речевые средства для решения различных коммуникативных задач.

Нажмите, чтобы узнать подробности

a) b) c) d) e)

Matching “Ways of cooking”

a) b) c) d) e)

True or false?

An “Obento” is one of the oldest food traditions in Japan………………………………………………..

An “Obento” is not popular in Japan anymore………………………………………………………………….

Obento food is shaped like flowers, animals or cartoons heroes……………………………………..

An “Obento” consists of fish and chips……………………………………………………………………………..

It doesn’t matter how an “obento” looks like………………………………………………………………………

Nursery schools have their own regulations for an “obento”………………………………………………

All children in nursery schools are fussy eaters……………………………………………………………………

It is prohibited to sail obento boxes at theatres…………………………………………………………………..

An “Obento” is unhealthy food like junk food…………………………………………………………………….

Japanese mothers take great pride in creating “school-bentos” for their kids……………………

True or false?

An “Obento” is one of the oldest food traditions in Japan………………………………………………..

An “Obento” is not popular in Japan anymore………………………………………………………………….

Obento food is shaped like flowers, animals or cartoons heroes……………………………………..

An “Obento” consists of fish and chips……………………………………………………………………………..

It doesn’t matter how an “obento” looks like………………………………………………………………………

Nursery schools have their own regulations for an “obento”………………………………………………

All children in nursery schools are fussy eaters……………………………………………………………………

It is prohibited to sail obento boxes at theatres…………………………………………………………………..

An “Obento” is unhealthy food like junk food…………………………………………………………………….

Japanese mothers take great pride in creating “school-bentos” for their kids……………………

True or false?

An “Obento” is one of the oldest food traditions in Japan………………………………………………..

An “Obento” is not popular in Japan anymore………………………………………………………………….

Obento food is shaped like flowers, animals or cartoons heroes……………………………………..

An “Obento” consists of fish and chips……………………………………………………………………………..

It doesn’t matter how an “obento” looks like………………………………………………………………………

Nursery schools have their own regulations for an “obento”………………………………………………

All children in nursery schools are fussy eaters……………………………………………………………………

It is prohibited to sail obento boxes at theatres…………………………………………………………………..

An “Obento” is unhealthy food like junk food…………………………………………………………………….

Japanese mothers take great pride in creating “school-bentos” for their kids……………………

Give the definition to the notion

to cook meat or vegetables in an oven or over a fire

to cook food with steam

preserved in vinegar or salt water

cooked in hot oil

to be cooked in water that is boiling

Give the definition to the notion

to cook meat or vegetables in an oven or over a fire

to cook food with steam

preserved in vinegar or salt water

cooked in hot oil

to be cooked in water that is boiling

Give the definition to the notion

to cook meat or vegetables in an oven or over a fire

to cook food with steam

preserved in vinegar or salt water

cooked in hot oil

to be cooked in water that is boiling

Give the definition to the notion

to cook meat or vegetables in an oven or over a fire

to cook food with steam

preserved in vinegar or salt water

cooked in hot oil

to be cooked in water that is boiling

Continue the sentences, please:

1. An ‘obento’ is…_________________________________________________

2. Its origin goes back to…___________________________________________

3. You can buy an obento…___________________________________________

4. To make an obento you need…_______________________________________

5. It is important that obentos look…____________________________________

6. Obento portions for nursery schools should be.._________________________

Continue the sentences, please:

1. An ‘obento’ is…_________________________________________________

2. Its origin goes back to…___________________________________________

3. You can buy an obento…___________________________________________

4. To make an obento you need…_______________________________________

5. It is important that obentos look…____________________________________

6. Obento portions for nursery schools should be.._________________________

Continue the sentences, please:

1. An ‘obento’ is…_________________________________________________

2. Its origin goes back to…___________________________________________

3. You can buy an obento…___________________________________________

4. To make an obento you need…_______________________________________

5. It is important that obentos look…____________________________________

6. Obento portions for nursery schools should be.._________________________

Continue the sentences, please:

1. An ‘obento’ is…_________________________________________________

2. Its origin goes back to…___________________________________________

3. You can buy an obento…___________________________________________

4. To make an obento you need…_______________________________________

5. It is important that obentos look…____________________________________

6. Obento portions for nursery schools should be.._________________________

Continue the sentences, please:

1. An ‘obento’ is…_________________________________________________

2. Its origin goes back to…___________________________________________

3. You can buy an obento…___________________________________________

4. To make an obento you need…_______________________________________

5. It is important that obentos look…____________________________________

6. Obento portions for nursery schools should be.._________________________

Describe a dish

What is it made from?

How do you cook it?

What does it taste like?

Okroshka

(for Team 1)

(for Team 2 )

Describe a dish

What is it made from?

How do you cook it?

What does it taste like?

Okroshka

(for Team 1)

(for Team 2 )

Describe a dish

What is it made from?

How do you cook it?

What does it taste like?

Okroshka

(for Team 1)

(for Team 2 )

Технологическая карта урока

Предмет: английский язык

УМК "Spotlight"- 8, под редакцией Ю.Е. Ваулиной, Дж. Дули, доска, презентация

Тип урока: урок изучения нового материала и первичного закрепления знаний.

отработать навыки устной речи; использование конструкции I like … I don ’ t …,

развивать умения читать с определенной целью и извлекать нужную информацию; систематизация и представление материала по теме; проверить умение учащихся делать краткие высказывания, обсуждать отдельные вопросы;

выражать своё мнение, воспитывать нравственные ценности и ориентиры, воспитывать культуру

Задачи: продолжать отрабатывать произносительные навыки

личностные: формирование ответственного отношения к учению, готовности и способности обучающихся к саморазвитию и самообразованию на основе мотивации к обучению, формирование коммуникативной компетентности в общении и сотрудничестве со сверстниками.

предметные: умение использовать новые лексические единицы по теме; повторить использование конструкции I like… I don’t… ; умение дополнить высказывание с опорой на текст; умение воспринимать на слух и полностью понимать иноязычную речь учителя и одноклассников;

метопредметные: целеполагание в учебной деятельности, умение адекватно оценивать правильность или ошибочность выполнения учебной задачи, умение создавать, применять и преобразовывать знаково-символические средства, модели и схемы для решения учебных и познавательных задач, объективную трудность и собственные возможности ее решения

познавательные: умение развивать внимание, память и познавательную активность;

регулятивные: умение настроить себя на работу, контролировать свою готовность к уроку, постановка учебной задачи на основе соотнесения известного с неизвестным, организация внимания.

личностные: умение развивать внимание, память и познавательную активность;

коммуникативные: формулировка собственного мнения и позиции, способность аргументировать и координировать её с позициями партнёров в сотрудничестве при выработке общего решения в совместной деятельности; умение отвечать на вопросы; адекватно использовать речевые средства для решения различных коммуникативных задач.

- развивать память, внимание, творческое воображение, языковую догадку;

- способствовать формированию рефлексивно-оценочных навыков;

- развивать умение самостоятельно работать на уроке;

- формировать лексические навыки и умения в процессе самостоятельной работы над темой;

- совершенствовать навык поискового чтения и чтения с полным пониманием прочитанного;

-прививать интерес к культуре и традициям других стран;

- воспитывать эстетический вкус

Тип урока: урок закрепления и систематизации изученного материала, совершенствования произносительных и речевых навыков.

Оборудование: мультимедийный проектор для демонстрации слайдов в программе

ActuvInspire, ноутбук, учебники, словари, раздаточный материал

I. Орг. момент. Подготовка к работе, постановка цели урока, создание благоприятной атмосферы, введение в языковую среду.

Good morning! How are you? How are things going with you? I hope you are OK! Let’s start our lesson. Do you like the weather today? What a lovely weather we are having today!

II. Речевая разминка

Children answer teacher’s questions.

What food do you prefer eating?

Do you like fruit/vegetables?

What is your favorite food?

Ответы учащихся с опорой на упр 1 стр 26

III. Целеполагание. Актуализация знаний

Open your textbooks at page 27. It’s Ex.6. You have to fill in: food, weight, salad, diet, meal, sauce, chocolate, vegetables. Check in the Word List.

(карточки, проверка на доске Слайд1)

What can you say about these word combinations? What they have in common? And how they differ?

You are right! Its food and some of them are Healthy/Unhealthy.

IV. Предъявление нового материала.

Введение новых л/е по теме питания.

Let’s learn some new words on the topic “Ways of cooking”. They are on the blackboard.

Children repeat these words after me, please. (First they read them in a whisper, then loudly).

b) Give the definition to the notion (переводы со словарем)

(карточки или Слайд3)

c) Диалог-обмен мнениями. Look at the suggested ways food can be cooked. 1.Find the odd word in each example. 2. How do you like your meat? eggs, potatoes and vegetables.Составление предложений с новой лексикой по образцу (p 26 ex 5b)

Let’s have a rest.

d) Развитие умений прогнозирования содержания текста по опорам. Look at the pictures and listen to the music. How do you think which country are these food traditions from? Are they healthy or unhealthy? Which of them are the most useful?

(картинки с музыкой Слайд2)

Yes, you are right! (Obento)

e) Умение навыков монологической речи. What do you think an obento is? Which country is it from? Listen to the report “An Obento”

f) Изучающее чтение. The next task for you will be to look through the text at page 27 and try to complete the sentences from the cards.

(карточки с заданием)

VI. Д/з. Ex.9 p.27 (TB) Think of a traditional dish in your family and write an e-mail letter to your friend. Learn by heart new words

VII. Итоги урока. Выставление и комментирование оценок.

Make up a phrase

Food green weight junk salad balanced diet put on meal home-cooked sauce creamy chocolate milk vegetables raw

2. Complete the sentences

1. An obento is … (a boxed meal). 2. Its origin goes back to … (the fifth century). 3. You can buy an obento … (in the theaters, airports or train stations). 4. To make an obento you need … (rice, meat or fish, vegetables). 5. It is important that obentos look … (appealing). 6. Obento portions for nursery schools … (are small and sometimes include new foods).

3. Give the definition to the notion

to cook meat or vegetables in an oven or over a fire

to cook food with steam

preserved in vinegar or salt water

cooked in hot oil

to be cooked in water that is boiling

to mix together the white and yellow parts of an egg and cook it

to crush something, especially food

to cook an egg without its shell in water that is boiling gent

Предпросмотр онлайн:

Посмотрите также:

Методические материалы для учителей средних школ, 2016—2020
Все права на материалы принадлежат их авторам. Материалы были собраны из открытых источников сети Интернет
Для связи с администратором используйте почту [email protected]

Читайте также: