Short messages 10 класс спотлайт конспект урока

Обновлено: 04.07.2024

Приветствие.

Постановка целей урока. Мотивирование на урок.

Контроль выполнения домашнего задания

Введение в модуль 2е

Упр. 1 стр.36

Suggested Answer Key: I last wrote a written message when I left a note for my mother on the fridge. It said that I was going to be late home as I had hockey practice after school.

Упр .2 стр .36 Изучение теории .

Answer Key: 2. abbreviations, 3. present participle, 4. informal linkers + imperative, 5. short forms / imperative , 6. short forms

Упр .3 стр .36 Практическое задание .

Suggested Answer Key

2. (I) Can’t come tonight ― no money.

3. Back late tonight.

4. Meeting in front of theatre at 8.

5. Your food’s in the fridge.

6. Got a new Saturday job. I’ll tell you when I see you.

7. Gone to supermarket. Back soon.

8. Looking forward to our trip next month.

9. Sorry (I) didn’t call you yesterday. I’ll call you tonight.

10. John’s buying (the) tickets for Saturday’s match.

Упр.4 стр.36 Сопоставление отрывков из писем с описанием

Answer Key: 1 – D, 2 – F, 3 – B, 4 – C, 5 – E, 6 – A

Упр.5 стр.37 Повторение аббревиатур.

Answer Key :

1 – E, 2 – C, 3 – D, 4 – B, 5 – A

1. etc, 2. e.g., 3. asap, 4. P.S.

Упр .6 стр .38 Нахождение ключевых слов

Suggested Answer Key

Key words: Luke gone out, boots, What time you back, Dad’s birthday dinner at 7, Leave mum, reply, thanks, when back

Упр 6b, стр .38

Suggested Answer Key

The answer is too long. It includes all the correct information but it should begin ‘Dear/Hi Mum’. The style is too formal and there are no contractions. It should be much shorter and have a friendlier ending.

Упр.7 стр.38 Практическое задание

Suggested Answer Key

Thanks for buying my boots. Will be home at 6.30. Don’t worry, I haven’t forgotten Dad’s birthday.

Рефлексия на основе упражнения 8

Упр .8 стр .38 Поисковое чтение .

Suggested Answer Key

Key words: note, Emma, reason can’t go shopping, suggest meet later, where, shopping, Katie, 25-35 words

4. reason can’t go shopping and meeting place

Чтение теории. Ознакомительное и поисковое чтение.

Упр.9 стр.38 Развитие навыков письма.

Suggested Answer Key

Having great time in Brighton. Going shopping and seeing the sights. Just love the place. Wish you were here! Will take lots of photos to show you when I get back.

Just started at Leeds University. Fabulous city with great shops and clubs. Think I’m going to like it here! How about coming to stay one weekend?

Let me know asap (as soon as possible).

Gone to cinema with Fred. Be back at 6. Didn’t have time to walk Dodo. Would you walk him, please? Thanks.

Содержимое разработки

SHORT MESSAGES

  • Опускаются личные местоимения ( I, you etc.)
  • Опускаются артикли ( a,an,the)
  • Опускаются вспомогательные глаголы ( am, have etc.)
  • Используются краткие формы вместо полных ( I won’t=I will not, Ain’t I=Am not I etc.)
  • Используется повелительное наклонение (don’t be late, bring your flash-card)
  • Использование нелитературных союзов ( so ( итак), instead of ( вместо того, чтобы), therefore ( поэтому, вследствие чего) etc.)
  • Использование аббревиатур (MOMI,UK etc.)
  • Использование причастий настоящего и прошедшего времени ( I am leaving=leaving), been invited=have been invited)
  • Использование короткого приветствия и прощания

2) Going skiing on Sat-fancy coming along?

I’m going skiing on Saturday-do you fancy coming along?

3) Don’t worry about the equipment, you can hire it there!

Do not worry about the equipment, you can hire it there!

Ex.2 b) p. 36 4) Leaving my house at 8 a.m. so don’t be late. I am leaving my house at 8 a.m. that’s why do not be late. 5) Hope you can make it, Sam. I hope you can make it, Sam. 6) P.S. Penny’s coming too! Penny is coming too!

4) Leaving my house at 8 a.m. so don’t be late.

I am leaving my house at 8 a.m. that’s why do not be late.

5) Hope you can make it, Sam.

I hope you can make it, Sam.

6) P.S. Penny’s coming too!

Penny is coming too!

Ex.3 p.36 Make the following sentences shorter. Example: I am having a great time in Spain. Having great time in Spain.

I am having a great time in Spain.

Having great time in Spain.

Ex.3 p.36 2) I can’t come to the cinema tonight. I haven’t got any money. Can’t come to the cinema tonight (2nite). No money. 3) I will be back late tonight. Back late tonight. (Back l8 2nite.)

2) I can’t come to the cinema tonight. I haven’t got any money.

Can’t come to the cinema tonight (2nite). No money.

3) I will be back late tonight.

Back late tonight. (Back l8 2nite.)

Ex.3 p.36 4) We are meeting at eight o’clock this evening in front of the theatre. Meeting at 8 p.m. in front of theatre. 5) There is some food in the fridge for you. Food in fridge for you. (Food in fridge 4U.) 6) I have got a new Saturday job. I will tell you about it when I see you. Got new Sat job. Tell you when see you. (Tell U when C U)

4) We are meeting at eight o’clock this evening in front of the theatre.

Meeting at 8 p.m. in front of theatre.

5) There is some food in the fridge for you.

Food in fridge for you. (Food in fridge 4U.)

6) I have got a new Saturday job. I will tell you about it when I see you.

Got new Sat job. Tell you when see you. (Tell U when C U)

Ex.3 p.36 7) I have gone out to the supermarket. I will not be long. Gone to supermarket. Back soon. 8) I am really looking forward to our whitw water rafting next month. Looking forward to our trip next month.

7) I have gone out to the supermarket. I will not be long.

Gone to supermarket. Back soon.

8) I am really looking forward to our whitw water rafting next month.

Looking forward to our trip next month.

Ex.3 p.36 9) I am sorry. I did not call you yesterday. I will call you this evening. Sorry didn’t call you. Call you tonight. (Call U 2nite) 10) John has gone to buy tickets for volleyball match on Saturday. John gone buy tickets for match on Sat.

9) I am sorry. I did not call you yesterday. I will call you this evening.

Sorry didn’t call you. Call you tonight. (Call U 2nite)

10) John has gone to buy tickets for volleyball match on Saturday.

John gone buy tickets for match on Sat.

Unique language C u l8r = see you later 2nite = tonight

C u l8r = see you later 2nite = tonight

Получите свидетельство о публикации сразу после загрузки работы




Получите бесплатно свидетельство о публикации сразу после добавления разработки

Новые олимпиады


Комплекты учителю


Качественные видеоуроки, тесты и практикумы для вашей удобной работы

Вебинары для учителей


Бесплатное участие и возможность получить свидетельство об участии в вебинаре.

  • Для учеников 1-11 классов и дошкольников
  • Бесплатные сертификаты учителям и участникам

Выберите документ из архива для просмотра:

Выбранный для просмотра документ Конспект урока.docx

Мельникова Наталья Анатольевна,

учитель английского языка

Название предмета : английский язык

Уровень обучения : базовый

Общее количество часов, отведённое на изучение темы : 2

Место урока в системе уроков по теме : 1

2.Развивающие: формировать и развивать навыки написания личных записок, совершенствовать навыки отбора лексики, соответственно стилю письма .

3. Воспитательные: воспитывать уважение к особенностям и этикету переписки, характерным для англоязычных стран.

Планируемые результаты. Обучающиеся должны:

-уметь выбирать лексику соответственно стилю письма.

Техническое обеспечение урока : мультимедийное проекционное оборудование, компьютер.

Организационный момент.

-Good afternoon, everybody!

Постановка цели и задач урока. Мотивация учебной деятельности.

- Look at the board and try to guess what we are going to talk about. What means of communication are people in contact by?

Учащиеся высказывают свое мнение относительно темы урока .

-People are in contact by written messages such as letters, sms, emails and so on. Today we’ll learn the structure of writing short messages and we’ll learn to make notes.

III . Основная часть урока.

1.Ознакомление со структурой написания личных записок.

-Read the note in ex.2b p.36 Complete the task consulting the theory box.

2) abbreviations 3) present participle 4) imperative 5) informal linker 6) short form Слайд 3-5

2. Активизация изученного материала .

-Now make the sentences shorter in ex. 3 p.36. Уч-ся работают в тетрадях.

Answer Key: 2. (I) Can’t come tonight ― no money.

3. Back late tonight.

4. Meeting in front of theatre at 8.

5. Your food’s in the fridge.

6. Got a new Saturday job. I’ll tell you when I see you.

7. Gone to supermarket. Back soon.

8. Looking forward to our trip next month.

9. Sorry (I) didn’t call you yesterday. I’ll call you tonight.

10. John’s buying (the) tickets for Saturday’s match.

Взаимопроверка . Слайды 6-10

-Compare with your partner. (Учащиеся обмениваются тетрадями и проверяют по образцу на слайде).

Физкультминутка .

-Are you tired? Have a rest! Train your eyes and enjoy music!

Учащиеся делают упражнения для глаз.

IV . Закрепление изученного материала (отработка навыков написания личной записки по плану).

1. Определение ключевых слов.

-Continue to work. Ex. 6a p. 38 Read the rubric and find key words.

Key words : Luke gone out, boots, What time you back, Dad’s birthday dinner at 7, Leave mum, reply, thanks, when back.

2. Работа в парах. Ex . 6 b p .38

- Is the student’s answer the correct length? Is there any missing information?

Предполагаемый ответ уч - ся : The answer is too long. It includes all the correct information but it should begin ‘Dear/Hi Mum’. The style is too formal and there are no contractions. It should be much shorter and have a friendlier ending.

-Which words or phrases can be crossed out? Then check your answers.

Предполагаемый ответ уч - ся :

Thanks for buying my boots. Will be home at 6.30. Don’t worry, I haven’t forgotten Dad’s birthday.

See you later ! Luke

3. Самостоятельное написание записки.

-And now let’s write a short note. Read the rubric in ex. 8a p. 38 and reply to the note. (25-35 words )

Учащиеся пишут личную записку и сдают тетради.

Предполагаемый ответ:

Sorry can’t come shopping today. Have lots of homework to do.

How about meeting later in front of cinema at 6?

V. Рефлексия .

-Well done. Today you have written your short messages. Do the tasks on the cards.

When we write someone a short message we send a postcard, a note/message, a short email or a text message to inform, to inform, to remind, to thank, to apologise , etc.

Omit personal pronouns articles some verbs(am, have etc.) Use short forms ( I’m) the imperative informal linkers abbreviations present or past participles (leaving =I am leaving) short informal opening and closing remarks

Unique language C u l8r = see you later 2nite = tonight

По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Разработка урока в 10 классе.


тест для 4 класса на 25-30 минут (УМК Spotlight) или входной тест для 5 класса ( УМК Spotlight)

тест для учеников 4 класса( как итоговый) или входной тест для 5 класса - к УМК Spotlight. Расчитан на 25- 30 минут.

Рабочие программы и КТП по предмету английский язык к УМК "Spotlight 5" и " Spotlight 6" с учетом регионального компонента

Данная рабочая программа составлена для учащихся 6 классов общеобразовательных школ с учетом ФГОС и регионального компонента и рассчитана на 35 рабочих недель( з часа в неделю).Всего 105 часов. Регион.


Spotlight 10 Module 3 Spotlight on Exams

Урок разработан для отработки всех видов упражнений в формате ЕГЭ.



Презентация урока в 7 классе на тему "Who is who?" по учебнику "Spotlight"; Конспект урока в 7 классе на тему "Who is who?" по учебнику Spotlight

Программа семинара учителей английского языка на тему: «Активные формы и методы обучения в условиях реализации ФГОС"Презентация на тему "Активные методы обчения на уроках английского я.


Spotlight 8 класс Progress check 4 (на основе упражнений из серии УМК Spotlight 8) с ключами

Spotlight 8 класс Progress check 4 (на основе упражнений из серии УМК Spotlight 8) с ключами + аудирование (Test booklet 8 Module 4).

Тема: Spotlight on Exams. Задания по типу ЕГЭ.

Цели: Обучение чтению: чтение текста с пониманием основного содержания (стр.24 упр.Reading)

Обучение аудированию: прослушивание небольшого текста с полным его пониманием. (стр.24 упр.Listening)

Обучение навыкам письма: умение написать личное письмо. (стр.25 упр. Writing)

Обучение говорению: умение задавать вопросы и отвечать на них. (стр.25 упр.Speaking)

Фонетика. Отработка произношения на скороговорке (фонетическая зарядка)

Лексика: повторение пройденного лексического материала.

совершенствование навыков чтения, аудирования, говорения, навыков написания письма.

Развитие способности к догадке, развитие воображения, мышления, развитие способности к сравнению, развитие наблюдательности.

овладение разносторонними знаниями, воспитать активность, любознательность.

Оборудование:УМК "Spotlight"- 10, под редакцией Ю.Е. Ваулиной, Дж. Дули, аудиодополнение, доска, презентация.

ПОДГОТОВКА К ВОСПРИЯТИЮ ИНОЯЗЫЧНОЙ РЕЧИ (ОРГАНИЗАЦИОННАЯ ЧАСТЬ УРОКА)

Greeting 1.Беседа.

T: Good morning, boys and girls.

P-s: Good morning, teacher.

T: I’m glad to see you.

P-s: We are glad to see you too.

T: Sit down, please. Let’s start our lesson. Answer my questions, please. What date is it today?

T: Today, we are going to work at “Spotlight on Exams”, we are going to do a lot of exercises and learn more about Peter the Great. So, let’s start.

Warming - up 3.Введение в иноязычную атмосферу .

Отработка произношения на скороговорке .

T: At first, let’s start with our phonetics. Look to the blackboard. Today we are going to learn a new tongue-twister. Repeat after me:

Peter Piper picked a peck of pickled peppers.
A peck of pickled peppers Peter Piper picked.
If Peter Piper picked a peck of pickled peppers,
Where's the peck of pickled peppers Peter Piper picked?

Check on 4. Фронтальный опрос.

Homework Устная или письменная проверка лексического материала прошлого урока.

ОСНОВНАЯЧАСТЬУРОКА

Listening 1. Отработка навыков аудирования. Ex5, p19.

T: Now, open your books at page 24 Module 1 “Spotlight on Exams” Now we are going to revise everything you’ve learnt in Module1. First of all “Listening”. Listen to the speakers. For questions 1-7, chooses A, B or C. And now, let’s check it.

P: 1В, 2С, 3В, 4В, 5В, 6А, 7С.

Reading 2. Отработка навыков чтения.

T: Next exercise is “Reading”. Match the texts (1-6) to the headings (A-G).There is one heading that you do not need to use. I’ll give you 2 minutes to read and then we’ll check it.

P: 1B, 2A, 3G, 4C, 5E, 6D

Now, open your books at page 25 “Use of English”. You should read the text about Peter the Great and choose the best word (A-D) for each gap (1-7). So, let’s start! Let’s check it!

P: 1B, 2A, 3C, 4B, 5A, 6D, 7C

ФИЗКУЛЬТМИНУТКАПЕСНЯSS1

Writing 3. Отработка навыков написания личного письма.

T: Open your book s at page 25 “Writing”. Let’s read the extract from your English pen-friend’s letter. Her name is Emma. You should write a short letter to Emma. I’ll give you 10 minutes to write it. Then, we’ll read it.

Speaking 4. Oтработка навыков говорения.

T: And the last our exercise is “Speaking”. Imaging hat you are going to a friend’s birthday party. Make sure you ask him\her questions, And tour partner will play the part of your friend. So, let’s make a dialogue.

ЗАКЛЮЧИТЕЛЬНАЯЧАСТЬУРОКА

Homework 1. Домашнее задание.

Summarizing 2. Подведение итогов урока.

You’ve worked very well today! Now, listen to your marks. Our lesson is over. Good-bye!

1 "Сегодня день рождения Джона. Я действительно с нетерпением ждала его, но я просто не могу решить, что надеть! Я могла бы одеть красный топ с джинсами или моё новое черное платье. Ой, я не знаю! Что вы думаете? "

2 "Ну, у моего дяди Чарли три мальчика и девочка. У дяди Шона 5 мальчиков. О, и у сестры моего отца, тети Салли, мальчики близнецы и девочки близнецы. Но -. Вы не поверите – в моей семье только я! "

3 "Всем моим друзьям действительно понравился новый торговый центр, когда мы пошли туда в субботу, но я не был так в восторге на самом деле. Да, был хороший выбор магазинов и цены не были слишком дорогими, но было очень оживленно и центр был огромен! Я был уставшим, когда вернулся домой! "

5 "Грег, Мэнди и я все тусовались вместе. Грег был моим другом. Он был хорош собой, творческий и с ним было весело. Однажды Грег и я подрались. Он начал гулять с Мэнди и она наговорила много лжи обо мне. Так Грег никогда больше не разговаривал со мной. Я не могу поверить, что она поступила так нечестно! "

6 "Я пошел на работу в качестве учителя детского сада, но они сказали, что не принимают юношей. Это похоже на вашу проблему? Только не забывайте об этом. Закон существует, чтобы защитить вас. За помощью и советом, звоните в службу поддержки по номеру 555 360 1936 Мы здесь, чтобы помочь! "

7 ". и если вы только что настроили приемник, вы слушаете "Чарт о лучших людях "на Спаркс Радио 92.3 FM. Джеймс Блант остается на вершине Великобританских чартов синглов и альбомов в то время как Даниэль Поутер стал настоящим прорывом на этой неделе с записью с "Плохой парень" стремящийся сразу на 2 место "

Читайте также: