План конспект 8 класс по теме путешествие кузовлев 8 класс

Обновлено: 06.07.2024

Цель урока – обобщение лексического и грамматического материала по теме “Do You Like Travelling?”.

учебная

– совершенствование навыков монологической речи по теме “Do You Like Travelling?’;
– совершенствование навыков диалогической речи по теме “Do You Like Travelling?’;
– совершенствование навыков аудирования;
– совершенствование навыков употребления модальных глаголов (must, should, ought to, need, could, be able to);

развивающая – развитие памяти, внимания, умения слушать собеседника;

социокультурная – развитие навыков культурного поведения во время путешествий. 4. воспитательная – уважительное отношение к собеседнику, уважение чужой точки зрения.

Оборудование – компьютер, мультимедийный проектор, интерактивная доска, раздаточный материал.

  1. Организационный момент. 2 мин.
  2. Лексическая подготовка. 5 мин.
  3. Совершенствование навыка употребления модальных глаголов. 10 мин.
  4. Аудирование. Выполнение заданий. 6 мин.
  5. Чтение. 5 мин.
  6. Краткие монологические высказывания (неподготовленная речь) 7 мин.
  7. Диалоги по заданным ситуациям. 13 мин.
  8. Итоги урока. Домашнее задание 2 мин.

Ход урока

1. Организационный момент.

Teacher. Glad to see you today. How are you today?
Pupil 1. I am fine.
Pupil 2. Fine, thank you.
Pupil 3. Not bad, thank you.

Teacher. Today I won’t tell you what we are going to discuss. You will tell me. Will you watch a slide-film and think what our topic is for today?

Учащиеся просматривают слайды и определяют, о чем пойдет речь на уроке.

2. Лексическая подготовка.

Teacher. Speaking about travelling we’ve learnt a lot of new words and word–combinations.

Do you remember them? Today I have a crossword for you. Listen to my definitions and write the necessary word.

1. A brochure that gives information of any kind.
2. A person who has a rest.
3. A process of seeing the sights.
4. A place to visit.
5. The service that controls the entrance to the country.
6. A document.

7. In another country.
8. A person who tells us about the most important sights in a city.
9. An organization that offers different tours.
10. A hotel, a camping, a bungalow.
11. A town or a settlement, mostly in the south where people spend their holidays.
12 A permission to enter the country.

Pupils. На интерактивной доске вписывают слова в кроссворд.

1. leaflet, 2. holidaymaker, 3. excursion, 4. destination, 5. customs, 6. passport.

7. abroad, 8. guide, 9 agency, 10. accommodation, 11. resort, 12 visa.

В более подготовленном классе учитель может предложить учащимся выполнить это задание индивидуально, используя раздаточный материал, с последующей проверкой в классе фронтально или как самостоятельную работу.

3. Совершенствование навыка употребления модальных глаголов.

Teacher. When you are planning your travelling you must do a lot of important things. But on the other hand, some tourists do a lot of unimportant things. Tell me, please, what we must, should, ought to, need or needn’t/don’t need to do when we are planning our travelling.

(Учитель может спросить то одному и тому же пункту мнение разных учеников).

Pupils. Высказываются полными предложениями с употреблением модальных глаголов

4. Аудирование. Выполнение заданий.

Teacher. A lot of tourists visit famous Russian cities and ancient towns. One of the most popular tourists’ attractions in Russia is Suzdal. Listen to some information for those who want to visit Suzdal. And tell me why tourists should visit Suzdal.

Pupils. Смотрят слайд-фильм о Суздале и отвечают на вопрос учителя.

Teacher. Thank you for your answers. Now will you listen to the information again and think if the variants true, false or unstated.

(Учитель дает учащимся время ознакомиться с вариантами).

  1. Everyone can visit Suzdal either by his own or by joining a tourist group.
  2. Suzdal was founded in the 10 th century.
  3. The museums of Suzdal are open every day.
  4. The museums of Suzdal show the life of old Russia.
  5. Suzdal got its name after one of the Russian princes.
  6. The guided coach tours to Suzdal are not easy to reserve.
  7. A tourist won’t have any problems where to dine in Suzdal.
  8. The way from your hometown to Suzdal takes 2 hours.

Текст для аудирования.Welcome to Suzdal. We would like to welcome you to spend your day in this ancient town of Russia. Suzdal is the town of many cathedrals, churches and monasteries. The museums of Suzdal are open between 9 am and 6 pm 6 days a week accept Thursday. Bring the family and spend a day in the quiet halls of Suzdal museums enjoying the atmosphere of old Russia. One of the best ways to see this historic town is by joining one of the different guided coach tours organized by travel agencies. These tours cover all part of the town.

If the weather is fine why not just walk in and around the town and have a rest in one of the numerous cafes where everyone can try Russian national dishes.

It takes you about an hour and a half to get to Suzdal from your hometown.

Different pictures which every tourist takes in Suzdal will bring him back to this wonderful town again and again and he or she would like to visit Suzdal at least one more time.

  1. True.
  2. Unstated.
  3. False.
  4. True.
  5. Unstated.
  6. False.
  7. True.
  8. False.

Teacher. Do you want to visit Suzdal? Why?

Pupils. Отвечают на вопрос учителя.

5. Чтение.

Teacher. When a person travels abroad he or she should read and understand different announcements in street, in cafes, in museums and stations. Now we’ll see if you can understand announcements perfectly well. Please, read some announcements and tick the variant that explains the meaning of the announcements.

Учащиеся получают текст объявлений и работают индивидуально.

1. Do not park your car by these gates.

A. Parking near these gates is forbidden.
B. The entrance to the park is through these gates.
C. Do not bring your car into this park.
D. Close these gates after parking your car.

2. Any lost luggage after two weeks is sold.

A. We charge s fine for lost luggage.
B. We give lost luggage away if it is not collected after two weeks.
C. We will look after your luggage for two week if you pay a fee.
D. We keep things people have lost for maximum of two weeks.

3. Don’t touch or feed the ducks.

A. You should leave the ducks alone.
B. These ducks can hurt you.
C. These ducks eat special food.
D. You should not fish here.

4. Passengers for international flights – check luggage in here.

A. Passengers arriving from abroad must check in their luggage here.
B. Travellers from other countries have to check in their own luggage here.
C. If you have checked in your luggage, you must wait here or your flight.
D. This is where you check in your luggage when you are going abroad.

5. Saver tickets can be used on the 10.15 bus and any bus after that.

A. The first bus you can travel with a “saver” ticket is the 10.15.
B. “Saver” ticket cost extra money if you travel after 10.15.
C. After 10.15 it is not possible to use a “saver” ticket.
D. The 10.15 is the only train you can travel on with a “saver” ticket.

6. The coach driver takes cash only. The ticket office takes credit cards or cash.

A. You nee the correct money to pay the driver.
B. You cannot pay the coach driver with a credit card.
C. The ticket office can give you change for the bus.
D. It is not possible to buy a ticket with a credit card.

7. This gate is to be open at all times.

A. Leave this gate open during a day.
B. this gate must never be closed.
C. There is no lock on the gate.
D. Please open the gate carefully.

8. Please do not sit or place anything on these benches.

A. These benches are reserved for the guests.
B. You need tickets to sit on them.
C. These benches must not be touched.
D. These benches have already been sold.

Pupils. Читают объявления и отмечают, какой вариант является синонимичным для данного объявления.

1. A. 2. D. 3. A. 4. D. 5. A. 6. B. 7. B. 8. C.

Teacher. Well done. I see that you can understand announcements correctly.

6. Краткие монологические высказывания (неподготовленная речь).

Teacher. When we are planning our travelling we read a lot of travel leaflets. Now you’ll take the role of travel agents and try to tell different tourists about the possibilities of active holidays. You will speak about the activities some tourists had the previous years, have every year or will have next year.

Pupils. Употребляя формы глаголов “could” и “be able to”, учащиеся составляют краткие высказывания.

Teacher. Well, maybe in future some of you will have the travel agent careers. And you’ll speak about wonderful sights of different places.

7. Диалоги по заданным ситуациям.

Teacher. When anyone travels, especially abroad, he or she sometimes needs to ask other people to help him/her. Now you’ll find yourself in the situations that can happen to any tourist. Ask the necessary information, don’t forget to be polite.

And even if a person doesn’t travel he can fund himself in a situation when he is asked questions by tourists. Be polite to tourists.

(Учитель выдает ученикам карточки с заданной ситуацией.)

Buy a ticket from London to Edinburgh. You are not going to come back today.

Be polite. If you don’t understand anything, ask to explain.

Answer the tourist’s questions. Don’t forget to ask what ticket the tourist wants. Don’t forget to tell the price. Be polite.

You are near the cinema. Ask the way to the railway station.

Be polite. If you don’t understand anything, ask to explain.

You are near the cinema. Answer the tourist’s questions. Be polite.

You are near the cinema. Ask where to buy Russian souvenirs.

Be polite. If you don’t understand anything, ask to explain.

You are near the cinema. Answer the tourist’s questions. Be polite.

You are at the customs. You are the customs officer. You must see the tourist’s documents and the luggage. Be polite.

You are at the customs. Answer the customs officer’s questions.

Be polite. If you don’t understand anything, ask to explain.

You are a guide. Give some facts about Ivanovo. Answer the tourist’s questions. Be polite.

You are a tourist. Listen to your guide. If you don’t understand anything, ask to explain.

You are in the cafe. You want to try Russian national dishes. Be polite. If you don’t understand anything, ask to explain.

You are a waiter (официант) in the cafe. Offer one of the Russian national dishes. Be polite.

Pupils. Разыгрывают диалоги по заданным темам. (слайд 9)

Teacher. Will other students listen to the speakers and tell me, what picture suits the dialogue and what is discussed.

Pupil. Слушают говорящих и определяют, о чем идет речь.

8. Итоги урока. Домашнее задание.

Teacher. Well, students, I hope the exercises of today’s lesson will help you during your travelling abroad. And to have better results for your English there are some exercises for you. AB p.39, ex. 2, 3, 4, 5.

Нажмите, чтобы узнать подробности

Технологическая карта к уроку в 8 классе по теме "Путешествие" по УМК Кузовлева В.П.

Урок по теме “Travelling” в 8 классе.

(УМК В.П. Кузовлева и др. авторов)

Технологическая карта урока

Тип урока: урок обобщения и систематизации знаний и умений

Формы организации познавательной деятельности: групповая, фронтальная, индивидуальная.

Средства обучения: учебник английского языка для 8 класса, аудиозапись.

Цели по содержанию

Образовательные: создание условий для активизации в устной речи лексики по теме, формирования умений применять на практике изученный языковой материал на более высоком уровне; дальнейшего совершенствования навыков аудирования, чтения и говорения.

Развивающие: создание условий для развития умения анализировать, выбирать главное, обобщать, сравнивать, выражать свою точку зрения.

Воспитательные: создание условий для развития способности взаимодействовать в группе, умения находить компромисс и приходить к общему решению через совместную групповую (проектную) деятельность.

Модель урока

Этапы урока

Деятельность учителя

Деятельность учащихся1

1. Организация начала урока.

Проверяет готовность к уроку, комфортность и самочувствие учащихся, настраивает на урок.

Готовятся к уроку.

2. Целеполагание и мотивация.

Предлагает учащимся тему урока

Участвуют в целеполагании

Фонетических навыков (фонзарядка)

Речепроизносительных навыков (речевая зарядка)

Создает условия для атмосферы иноязычного общения, актуализации речепроизносительных навыков

Читают стихотворение, называют ключевые слова по теме, отвечают на вопросы.

4. Постановка проблемы.

Предъявляет учащимся эпиграф и пословицы о путешествиях

Выражают свое мнение, приходят к выводу, что в путешествиях есть как положительные, так и отрицательные стороны.

5. Осознание, закрепление и применение знаний и умений в новых ситуациях.

Организует работу с короткими текстами в группах

В группах выясняют причины для путешествий, называют их, подводят итоги.

Стимулирует учащихся к выражению собственного мнения

Объясняют свое отношение к путешествиям, аргументируют свое мнение.

Предлагает прослушать короткий диалог, ответить на вопрос по нему;

Организует диалог, используя элемент ролевой игры.

Прослушивают диалог, отвечают на вопрос;

Драматизируют собственные диалоги.

Организует работу в группах

Обсуждают и выбирают идеальный способ путешествия, аргументируя свой выбор.

Работают с текстами в своей группе, группы осуществляют взаимоконтроль и взаимооценивание.

Стимулирует учащихся к презентации своих мини-проектов, принимает участие в оценивании.

Представляют и оценивают свои проекты.

6. Информация о домашнем задании.

Предлагает разноуровневое домашнее задание.

Выбирают и записывают домашнее задание.

7. Итоги урока, рефлексия.

Подводит итоги урока, благодарит за хорошую работу.

Участвуют в подведении итогов, определяют, достигнута ли цель урока, оценивают свою работу.

Ход урока

Приветствие. Настрой на урок.

Good morning, everybody! Glad to see you. Today we are having an unusual lesson. Try not to keep silence but to speak as much as possible. By the way, what’s the date today?

Are you looking forward to holidays? It’s the best time for travelling, isn’t it?

Look at the scree and read the poem with the proper intonation, please.

So, what are we going to speak about?

Yes, the topic of our lesson is “Travelling”. We’ll try to answer the question “Is it worth travelling?”

Актуализация

These word combinations will help you to express your opinion:

As for me. I believe. I must say.

In my opinion. I’m sure. I can say.

To my mind. Frankly speaking. I suppose.

Постановка проблемы

Here are two opinions about travelling. They are quite different:

“Travelling becomes more and more dangerous. Besides, it’s expensive. ”

“I like travelling. It’s just great. Travel offers sense of freedom. ”

Which opinion do you agree with? Why?

Работа в группах

And why do people travel? These short texts can help us to find out the reasons for travelling.

You’ll have a minute to do the task. The 1-st group will find out the reasons for travelling of a businessman, the 2-nd – of a professor of History, the 3-rd – of an experienced traveller, the 4-th – the opinion of a couch potato. (Выполнение заданий в группах.)

Summarise what the groups have just said.

And why do you like travelling? Give your arguments. (Высказывания учащихся).

Before travelling we make some arrangaments. What do you do before the trip? What things do you take when you go

on a short trip?

on a long journey?

Аудирование и драматизация собственных диалогов.

Of course, if you go on a business trip you don’t have to think of your destination. But if you set out on a journey for pleasure or in search of adventures who can help you in this particular case? Of course, tourist agencies. Listen to the dialogue “At the tourist agency” and answer the question: where are they going to spend their holidays?

Imagine, you are at the tourist agency. Act out your own dialogues.

Работа в группах

You’ve chosen your place of destination. Let’s choose the way of travelling. What are the most popular ways of travelling? What way of travelling do you prefer and why?

Now each group will choose the ideal way of travelling and speak about its advantages and possible disadvantages (В группах идет обсуждение наиболее удобного способа путешествия, один из учащихся выражает мнение группы).

Each way of travelling has its advantages and disadvantages and its own peculiarities in different countries. You must know about them while going abroad. Your homework was to read the texts about flying and driving in the USA. Exchange your texts, read them, find the key words and the main idea. Then the groups will check each other with the help of questions.

(Группы обмениваются текстами домашнего задания, выполняют задание, осуществляют взаимоконтроль понимания с помощью вопросов).

Презентация проектов

Very well. Now you know everything about flying and driving in the USA. What about the language? Is it helpful while travelling? Why? (Презентация проектов-постеров)

But what is the most exciting thing about travelling? I agree with you – unforgettable impressions! Last summer you went to St’ Petersburg. Share your impressions! (Презентация проектов-постеров)

And what can spoil our impressions? Each group made a mini-project – “Rules for travellers”. (Группы представляют свои проекты, оценивают их.)

Информация о домашнем задании, итоги урока, рефлексия.

Your homework will be.

So, is it worth travelling? Is it worth learning English? How can you appreciate your work?

  • Для учеников 1-11 классов и дошкольников
  • Бесплатные сертификаты учителям и участникам

Traditions and Customs in Great Britain

Описание презентации по отдельным слайдам:

Traditions and Customs in Great Britain

Traditions and Customs in Great Britain

Crufts Dog Show In February. Valuable dogs from all over the world compete in.

Crufts Dog Show In February. Valuable dogs from all over the world compete in Birmingham. The best dog gets the title Crufts Supreme Champion.

Saint Valentine’s Day February 14 Was started in the time of Roman Empire. Is.

Saint Valentine’s Day February 14 Was started in the time of Roman Empire. Is dedicated to St. Valentine. People send a card to someone they love, like, fancy or admire.

The Boat Race In March A rowing race between the universities of Oxford and C.

The Boat Race In March A rowing race between the universities of Oxford and Cambridge. On the river Thames in London (7,2 km).

Pancake Day In March The last day before Lent. Pancake race-running while hol.

Pancake Day In March The last day before Lent. Pancake race-running while holding a pancake in a frying pan. Competitors have to throw it in the air and catch it again in the pan.

Easter In April. The celebration of the Resurrection of Christ Schools are cl.

Easter In April. The celebration of the Resurrection of Christ Schools are closed for two weeks. People give each other chocolate eggs that are wrapped in silver paper.

The London Marathon One of the biggest marathons in the world. Each year abou.

The London Marathon One of the biggest marathons in the world. Each year about 30,000 people start the race and about 25,000 finish. Raise money for charity.

May Day May 1 A pagan festival to celebrate the end of winter and welcome sum.

May Day May 1 A pagan festival to celebrate the end of winter and welcome summer. Children dance around the maypole and sing songs.

Chelsea Flower Show In May Britain’s most important flower and garden show. T.

Chelsea Flower Show In May Britain’s most important flower and garden show. Thousands of people come to see the prize flowers and specially built gardens.

Midsummer Day June 24 Summer solstice. People stay up until midnight to welco.

Midsummer Day June 24 Summer solstice. People stay up until midnight to welcome in midsummer day. When the fires die down, men run or jump through it to bring good luck.

Trooping The Colour The second Saturday in June. Celebrates the Queen’s offic.

Trooping The Colour The second Saturday in June. Celebrates the Queen’s official birthday. Lots of marching, military music and the soldiers are dressed in colourful uniforms.

Saint Swithin’s Day July 15 Saint Swithin was England’s Bishop of Winchester.

Saint Swithin’s Day July 15 Saint Swithin was England’s Bishop of Winchester. 40 days of bad weather will follow if it rains on this day.

Wimbledon The last week of July and the first week of June. At Wimbledon in S.

Wimbledon The last week of July and the first week of June. At Wimbledon in South-West London. One of the four great world tennis championships and the only one which is played on grass.

Notting Hill Carnival The last weekend in August. Takes place in Notting Hill.

Notting Hill Carnival The last weekend in August. Takes place in Notting Hill. People dress up in fabulous costumes. Steel bands play African and Caribbean music.

Halloween October 31 A pagan festival celebrates the return of the souls that.

Halloween October 31 A pagan festival celebrates the return of the souls that visit their former houses. People dress up as witches, ghosts etc. Houses are decorated with pumpkins.

Guy Fawke’s Night November 5 He was a terrorist. The day marks the discovery.

Guy Fawke’s Night November 5 He was a terrorist. The day marks the discovery of a plot to blow up Parliament in 1605. People make models of him and burn them on big bonfires.

Christmas Day December 25 Religious ceremony commemorating the birth of Chris.

Christmas Day December 25 Religious ceremony commemorating the birth of Christ. Children wake up early to find presents in their stockings. Traditional Christmas tree and dinner.

Boxing Day December 26 It is usually spent in front of the TV, recovering fro.

Boxing Day December 26 It is usually spent in front of the TV, recovering from Christmas Day. Servants go from house to house with collecting boxes.

New Year’s Eve December 31 Traditionally Scottish celebration. At midnight ev.

Краткое описание документа:

Предлагаю вашему вниманию план урока по теме:" Праздники в Великобритании. "

Конспект сделан с использованием презентации.

План-конспект урока по английскому языку в 8 классе по теме:" Праздники в Великобритании"( How long is the British year ?)

Цель урока: развитие иноязычной коммуникативной компетенции учащихся.

Задачи:

- развивать языковую догадку, память, внимание;

- повышать мотивацию к изучению иностранного языка;

- развивать умение выборочно понимать на слух необходимую информацию;

- развивать умение выбирать нужную информацию из прослушанного текста.

- воспитывать культуру общения в разных видах речевой деятельности;

- воспитывать уважение к культурным традициям родной страны и страны изучаемого языка.

- развитие навыка аудирования;

- тренировка лексических и фонетических навыков.

Используемые средства обучения:

-иллюстрации в учебнике;

-карточки с предложениями ;

Ход урока

1. Начальный этап урока.

Планируемый результат: Мотивационная основа учебной деятельности, подготовить учащихся к восприятию информации.

Используемые технологии: здоровьесберегающая, воспитательная.

Good morning , friends ! I’ m glad to see you. How are you? Are you fine today?

That’s nice. If you are ready, let’s start our lesson. Who is on duty today? Who is absent today?( Здравствуйте , мальчики и девочки . Я рада вас видеть . Как у вас дела?Готовы ли вы к уроку. Давайте начнём.

-Фонетическая разминка . Tongue Twisters .

Sunshine city, sunshine city, sunshine city

Seven Santas sang silly songs.

React to my sentences: It's cold outside, isn't? You are excited today, aren't you? You did a lot of homework yesterday,didn't you? ( На улице холодно, не так ли? Вы сегодня радостны, не так ли? Вчера вы делали много домашней работы,не так ли?) Как называется этот тип вопросов- разделительные.

2.Основной этап урока .

-Этап проверки домашнего задания .

Last lesson we talked about manners and ways of behaviour in Great Britain. Take cards and make the endings( make disjunctive questions)

( 1.The English from age eighteen are independent persons.

2. The British do the same in one and the same situation.

3. You should put a mountain of potatoes to your guest.

4. The English don't solve your problems. )

на прошлом уроке мы говорили о правилах поведения и манерах жителей Великобритании и изучали правила постановки разделительного вопроса.Возьмите карточки и сделайте вопросы)

Взаимопроверка( проверяют карточки с вопросами , было домашнее задание)

Формы работы: T - CL , P - P ,

- Этап формирования новых навыков и умений.

Now look at the board and let's read the words and word-combinatios. ( посмотрите на доску и давайте прочитаем слова и фразы _

royal traditions, the Trooping the Colour, a carnival, dress up in national costumes play tricks, an unusual race, a romantic festival of flowers, burn a straw guy , first-footing. + названия праздников (Boxing Day, Guy Fawkes Night, the New Year, Halloween)

What do you think we are going to talk about? About holidays. What holidays, Russian and British, do you know?

3. Физ.пауза\релаксация.

4. Основной этап урока.

-Этап усвоения новых знаний.

To know more about British holidays , let's watch the presentation. Your task is : guess the holiday and say what you know about it .(посмотрите на картинки в презентации и попробуйте угадать праздник и о чём он)

Тип урока: комбинированный.

Цели урока: Формирование ключевых языковых компетенций на уроке английского языка.

Обучающая – совершенствование навыков устного высказывания, тренировка практики речи.

Развивающая – развитие навыков работы с текстом, памяти, воображения, развитие аудитивных и речевых навыков по теме, расширение кругозора учащихся в области космических исследований; повышение мотивации к изучению ин.языка.

Воспитательная – воспитание чувства патриотизма и уважения к своей стране.

Задачи урока:

Практическая: мотивировать навыки УУД в развитии умений решения коммуникативной задачи с различной степенью сложности.

Образовательная: активизировать и совершенствовать актуальный словарный запас обучающихся. формировать навыки работы с текстом (поиск необходимой информации в тексте). Развивать навыки построения устного высказывания по плану.

Воспитательные: развивать настойчивость и умение преодолевать трудности для достижения намеченной цели; активизировать познавательную инициативу обучающихся и формировать их социальную компетентность.

Развивающие: содействовать установлению в сознании ребенка устойчивых связей между накопленным и новым опытом познавательной и практической деятельности; формировать и развивать учебно-организационные умения и навыки (взаимоконтроль, самостоятельная работа, коллективная деятельность); развивать способность к рефлексии, как важнейшей составляющей умения учиться. Развивать умения и навыки работы с имеющимся словарным запасом, развивать лексический запас

Личностные: формирование познавательных мотивов обучающихся; развитие мысленного воспроизведения ситуации.

Регулятивные: владение навыками самоанализа и самооценки своей деятельности.

Коммуникативные: продуктивное взаимодействие обучающихся в решении поставленной задачи; развитие умения представлять свою культуру на иностранном языке, навыки работы в группе.

Познавательные: работа с информацией, импровизация, высказывание предположений, самостоятельное создание способов решение проблем поискового характера;

Фонетическая зарядка и тренировка лексических навыков.

Контроль навыков аудирования.

Тренировка навыков диалогической речи.

Контроль навыков чтения.

Подведение итогов урока.

Организационный момент.

Good morning, students! I’m glad to see you and I’d like to greet our guests.

How do you translate the saying?

There is a saying about travelling. Let’s read and translate it.

Do you share this opinion?

Travelling is necessary for us all.

It keeps people from growing stale and old;

it develops our imagination,

it gives us movement and change which are necessary to our life.

Путешествие необходимо веем нам. Оно помогает людям не терять чувство новизны и не стареть, развивает наше воображение, даёт нам движение и новизну, которые необходимы для нашей жизни.

Фонетическая зарядка и тренировка лексических навыков.

Слайд 3.An agency, a resort, a trip, a journey, a voyage, a holidaymaker, an agent, a guided coach tour, on once own, a destination, package holidays, excursions, accommodation.

Why do we travel? What is the purpose of the travelling?

Слайд 4. Get more interesting, learn about other people’s culture and traditions, visit tourist attractions, make new friends, choose various destinations, on holidays, on business, on your own, to improve health at the resort.

If you want to travel abroad, what you should do?

Слайд 5. Visit a travel agency, read the travel leaflet, take a passport, buy a ticket, get a visa, make a hotel reservation, pack many things, take maps and tourists guides, check the airline/train schedule, fill the customs declaration.

3. Речевая зарядка.Translate from Russian into English! Упражнение 1 1)

страница 70, учебник.People enjoy travelling abroad. What is for and against travelling abroad?

Слайд 6. Divide expressions into two groups.

discover new places,

miss your friends,

help to become more educated person,

improve knowledge of foreign language,

wait at airports,

depend on the weather,

have to think about accommodation and food,

broaden your mind,

many places are polluted,

teach people about art and culture,

the beauty of many places has disappeared,

beaches are always overcrowded,

the most fantastic place is home,

meet interesting people,

see world wonders

discover new places

help to become more educated person

broaden your mind

teach people about art and culture

improve knowledge of foreign language

meet interesting people

miss your friends

wait at airports

depend on the weather

have to think about accommodation and food

many places are polluted

the beauty of many places has disappeared

beaches are always overcrowded

Контроль навыков аудирования.

Open your Activity Books on page 41 and will test your listening comprehension. Read the task, listen to the text and fill in the gaps with the

appropriate words or numbers.

5.Тренировка навыков подготовленной диалогической речи.

Let’s see, are you ready to go abroad and not to be lost there! Let’s listen to

your conversations! At the station or airport. At the customer. In the street.

Слайды: 8, 9, 10.

6. Контроль навыков чтения. Open your Activity Book on page 42. Now you’ll read a text and put the circle round the letter of the best answer.

After your work collect the Activity Books, please.

7.Защита мини-проектов. Now we’ll listen to you and see your projects!

What is your impression? Do you like the projects? Whose project do you like best?

8. Подведение итогов урока. Our lesson comes to the end. What can you say about today’s lesson? Do you like it or not?

9. Задание на дом. Ваше задание- упражнение 1) страница 92 в учебнике.

Вам следует выбрать подходящий маршрут путешествия по предложенной рекламе и объяснить свой выбор.

Читайте также: