Ask a star план конспект 9 класс

Обновлено: 05.07.2024

1. Read the box, then complete the sentences with verbs derived from the words in capitals. — Прочитайте текст в рамке, затем закончите предложения глаголом, образованном из слов, написанных заглавными буквами.

Some verbs consist of a prefix plus a verb. The prefix changes or modifies the meaning of the verb. Some common prefixes are re- (= again, rethink, rewind), mis- (= implying a mistake, misspell, mislead), under- (= not enough, undercharge, underpay), over- (= too much, overcharge, overdo) and dis- (for negation, disappoint).

Некоторые глаголы состоят из префикса плюс самого глагола. Префикс изменяет или модифицирует значение глагола. Некоторые распространенные префиксы: — re- (подразумевает снова, еще раз), mis- (подразумевает ошибочность действия), under- (недостаточно), over- (слишком много) и dis- (для отрицания, разочарования).

2. Complete with: in, of, by, with, for, at or to. Compare answers with your partner. Check in Appendix 2. — Вставьте предлоги: in, of, by, with, for, at или to. Сравните ваши ответы с партнером. Проверьте в приложении 2.

3. Complete with: into, out of, through, away, over. Check in Appendix 1. — Вставьте: into, out of, through, away, over. Проверьте в приложении 1.

  1. Let’s run through that scene again. (rehearse) — Давайте повторим еще раз эту сцену.
  2. Pat ran into Dave at the cinema. (met by accident) — Пэт столкнулась с Дэвидом в кинотеатре.
  3. Don’t run over that cat! (knock down) — Смотри не задави ту кошку!
  4. The boy ran away from home. (left because he is unhappy) — Мальчик убежал из дома.
  5. Oh no! We’ve run out of sugar! (have none left) — О, нет! У нас кончился сахар!
  • run through — быстро объяснить, пробежаться по (графику, плану и т.д.), повторить
  • run across — встретить
  • run into — наткнуться (случайно встретить кого-то или столкнуться, например, с трудностями)
  • run over — переехать, сбить кого-то машиной
  • run after — преследовать
  • run away — убегать
  • run against — противостоять, мешать
  • run by — изложить, посвятить
  • run down — спуститься
  • run in — сдать полиции
  • run on — продолжаться
  • run to — обращаться за помощью
  • run up — быстренько сделать что-нибудь
  • run off — сбежать
  • run out (of) — использовать всё до конца (кончиться)

4. Find the correct words, then check in a dictionary. — Найдите корректное слово, затем проверьте в словаре.

5. Read the text below. Use the words in brackets in the correct form so that they fit the text. Every gap corresponds to a different task (1-9). — Прочитайте текст. Используйте слова в скобках в правильной форме, чтобы они подходили к тексту. Каждый пробел соотносится с отдельным заданием (1-9).

The concert 1) had already started (start) and Emma was still stuck in the 5 o’clock traffic. It was her 2) twentieth (twenty) birthday and she was on her way to see her favourite band, The Volcanics, after a busy day at work.

She 3) had been looking (look) forward to the concert all week and this delay was very annoying. As the time 4) wore (wear) on, Emma began to feel more and more frustrated.

Sighing to 5) her (she), she tuned in to the radio. The Volcanics were singing her favourite song! It was so unfair! She had a ticket for the concert and now she 6) is forced (force) to listen to it on the radio!

But there was no point in 7) getting (get) too upset about it. ‘The next time I go to a concert, I 8) won’t wait (not wait) till 5 o’clock,’ she thought. ‘It would be much 9) better (good) to ask my boss for the afternoon off work instead!’

Она ждала концерта всю неделю, и эта задержка ее очень раздражала. С течением времени Эмма начала чувствовать себя все более и более расстроенной.

When and where was David Beckham born?
When did he start his professional career?
How old was he at that time?
What team did he make his debut in?
How many matches did he play in Champions League?
What is his wife’s name?
When and where did they meet?
When did they get married?
How many children have they got?
Is David one of the best well-dressed men in the world?

III. Speak about David Beckham using the help box of ex.1.

Автор фрагмента урока: Елена Александровна Котова, г. Кобрин

Если вы нашли ошибку, пожалуйста, выделите фрагмент текста и нажмите Ctrl+Enter.

Методическая разработка учебного занятия по иностранному языку (английский) для 9 класса под редакцией Лапицкой. Unit 2. Interpersonal relationshipsLesson 6: Good friends are like stars. Чтение.
Цели:
Образовательная: Создать условия для совершенствования навыков чтения c помощью группового метода обучения.
Развивающая: Способствовать развитию памяти, внимания, мышления, познавательной активности учащихся.
Воспитательная: Содействовать воспитанию уважительного отношения к друг другу.
Методическое обеспечение: УМК для 9 класса редакцией Лапицкой, аудиоматериал, иллюстративный материал по теме, раздаточный материал, видеоматериал.

Оценить 1122 0

Организа - ция

начала урока

1.Приветствие

2. Речевая зарядка

Основная часть

1.Актуализация изученного материала предыдущих уроков

4.Работа с текстом

А) Предтексто-вый этап

Б) Текстовый этап

B ) Послетексто-вый этап

Минутка релаксации

5.Выполнение упражнений

Заключите-льная часть

1.Домашнее задание

2. Рефлексия

3. Подведение итогов

Создать психологический настрой для речевого общения

Создать атмосферу иноязычного общения

Сообщить тему и цели урока. Мотивировать учащихся к изучению новой темы урока

Активизировать лексический материал предыдущих уроков

Активизировать лексический материал предыдущих уроков

Совершенство-вать навыки восприятия и понимания иноязычной речи на слух

Снять лексические и фонетические трудности

Совершенство-вать навыки поискового чтения

Контролировать понимание прочитанного

Снять психоэмоциональное напряжение

Контроль понимания прочитанного

Совершенство-вать навыки восприятия и понимания иноязычной речи на слух

Объяснить правильность выполнения домашнего задания

Проверить усвоение материала урока

Подвести итоги работы учащихся на уроке

Good morning, dear children. My name is Viktoria Viktorovna. I am glad to see you. Today I will be your teacher of English.

Let’s have a little talk.

Does your friend let the cat out of the bag?

Are you a sociable person? Are you sociable?

Do you think it is easy to deal with you?

Is it easy or difficult for you to make friends?

How many friends have you got?

Is it easy for you to make up with a friend after a quarrel?

Do you have a close friend?

Do you have a lot in common with your friend?

Are you always ready to give your friend a helping hand?

Do you have any misunderstandings with your friend?

Now look at the blackboard! I have a riddle for you. You have got help cards in your worksheets to guess this riddle.

Read the statement. Good friends are like stars…You don’t always see them, but you know they are always there. Let’s check.How do you understand it?

Thanks for your opinions.

Today we continue speaking about friendship in general and about our best friends. Also we are going to work in groups. So the first row will be the first group and the second row will be the second group.

It’s high time to check up your hometask.

Look at the blackboard. You see the words which are connected with our topic. Explain each word and word combination. Distribute the following words according to their meaning. Start with those that mean the least close relationships. A stranger.

Look at your worksheets. Find ex1. Each group need to fill in the missing words. Listen to the song attentively.

Let’s check up your understanding. What is this song about?

Look at the blackboard. You see some words and phrases that can be unknown for you.

Chatterbox-[ˈtʃæt.ə.bɒks]-a person who talks a lot.

To live in each other's pockets-to hang out with a friend without any purpose and interests.

a shoulder to cry on -someone who can listen to your problems and give you emotional support.

Lend a helping hand- to help someone

It is time to read the text. I want each group to complete the table while reading the text. For example…

Let’s check up what have you done.

Let’s continue checking up your understanding.

I want you to translate some words and phrases from the text from Russian into English.

Раскрытьсекрет -let the cat out of the bag.

Сказать что-то, что может превратиться в сплетню- sayanythingthatmightturnintogossip .

ПокажитеимВашузаботуиблагодарность -show them that you care and are thankful to them.

Проводить выходные вместе- Hang out at weekends .

To live in each other's pockets-

You are who you are- тытот , ктотыесть .

Everybody wants to feel secure and confident in friendship- каждыйхочетчувствоватьсебявбезопасноиуверенновдружбе .

Lend a helping hand- податьрукупомощи .

I see that you are tired. Let’s listen to the song. You may sing it.

Let’s get down to the following kind of classwork. Fill in the gaps using the necessary word from the box.

Choose a card and ask person from the other group. (You can choose any person you want)

In which way do usually best friends care for each other?

What do you need to be a good listener?

What can you do spending time together?

Does it cost much to lend a helping hand?

Why should you be yourself dealing with a close friend?

What do you think: Can we judge about a person’s inner world from his\her appearance?

Let’s watch the video to prove your ideas.

Can we judge about a person’s inner world from his\her appearance?

What is this video about?

Which ideas from the text prove that their friendship is true?

Open your record books and write down your hometask. Study the diagram and draw a diagram of your own to show your main friends and how close you feel to each of them. Tell about your friends using the diagram.

Look at the blackboard. You see the mind map. You are to complete the map. A friend is a person who…

Thank you for being acting and smart, thank you for your kindness and help.

My friend doesn’t let the cat out of the bag.

Yes, I am a sociable person.

Yes, it is easy to deal with you.

True friends will always be your friend, no matter how far you are. If you have a true friend, you know that you can always rely on him.

This song is about friend and friendship.

This video is about friends.

The boys follow

Шрифт Брайля. Заставка из Шерлока

Дата : .15.10.2018

Unit 2. Interpersonal relationships

Lesson 6: Good friends are like stars. Чтение.

Образовательная: Создать условия для совершенствования навыков чтения c помощью группового метода обучения.

Развивающая: Способствовать развитию памяти, внимания, мышления, познавательной активности учащихся.

Воспитательная:Содействовать воспитанию уважительного отношения к друг другу.

Методическое обеспечение: УМК для 9 класса редакцией Лапицкой, аудиоматериал, иллюстративный материал по теме, раздаточный материал, видеоматериал.

Цель урока: выработка умений по применению знаний в комплексе, в новых условиях.

Основные задачи урока:

- воспитательная: формирование мировоззрения, активной жизненной позиции, воспитание культуры мышления, общения, уважительного отношения к труду.

- образовательная: мотивация учения, формирование знаний, познавательных способностей, готовности к самообразованию

- практическая: развитие навыков аудирования; развитие умения устной речи: брать интервью на заданную тему; формирование умения работы с информацией; развитие умений ознакомительного чтения на примере биографического текста

- развивающая: совершение основных мыслительных операций, преодоление посильных трудностей, развитие познавательной самостоятельности

Оборудование: тема урока, объявления, картинки с профессиями, мультифоры с материалами для проекта для каждого учащегося, раздаточный материал (таблички для аудирования), магнитофон, аудиокассета, учебник “Английский язык с удовольствием. Enjoy English” для 9 класса М.З.Биболетова, рабочая тетрадь № 1 к данному учебнику, магниты, цветные мелки.

Ход урока

I. Организационный момент (3 мин)

Приветствие. Проверка присутствующих.

- Hello, young economists! Can I call you so?

I’m glad to see you. I see all of you are present today.

Аt the previous lesson we spoke about characteristic and qualities whiсh are necessary and important for different job. Becides, your teacher of economics told me that you have already discussed it at her lessons.

I hope today our lesson will be useful for your future too, because we are going to speak what professions you are interested in.

II. Речевая разминка (5 мин)

1. Беседа с учащимися, ориентирование на характер урока.

- In the UK young people can work part time if they want to, but they have to be 13 or over. The most popular job is delivering newspapers, but you have to have permission from your parents, your doctor and your school. A typical newspaper round lasts an hour and you can earn 6 to 9 a week. You have to work six days a week but you don’t have to work on Sunday.

- And what about Russia?

- Do young people work in our country?

- Have you ever done any of the job? Was it a part-time job?

(на доске

have to be 13 or over

- permission from parents, doctors, school

- one working hour a day except Sunday

- 6-9 pounds a week)

3. Во многих странах люди начинают работать еще будучи подростки, например во время каникул. А какие варианты есть у российских ребят и у вас? Перед вами несколько английских объявлений. Прочтите их и попытайтесь заполнить таблицу (работа в парах).

- I have some job adverts from British newspapers. Read them and try to complete this table. You can work in pairs. I give you 2 minutes.

A. WAITER/WAITRESS wanted for a small cafe, Saturday and Sunday. Must be friendly and clean. Non-smokers only, please. Phone 023345882

B. EARLY MORNING cleaners wanted in Poole area, must be over 18. Start at 6.00 a.m. Contact (07903)3224.

C. CALLING ALL KIDS! We want you to deliver our leaflets. You must be honest and hard-working, under 18 only. You don’t have to work full time, and we pay well. Phone 678 3452.

D. Odeon cinema needs young people to sell programmes and ice cream. You must be smart and clean (you don’t have to wear a uniform); you mustn’t be late or sit and watch the films. Saturday and Sunday afternoons. Telephone 02231 4657.

Have you found all the information? What have you found?

Then lets listen to the British student Patrick, he is phoning to find out about three of the jobs. So, listen and write notes about the time they start and finish, and how much money they pay. Which jobs can he do?

3. Listening (7 мин)

Start Finish Salary/money Uniform Working days
A 9 a.m. 5 p.m. 1 an hour Black trousers and a white shirt Saturdays and Sundays
B
C No special time 10 for a 1000 leaflets No special days
D 2 p.m. 6 p.m. 1 an hour Saturday and Sunday

Answer key: He can do job C and D.

(запись на доске –

ice-cream and programmes seller)

Закончите заполнение таблицы, прослушав пленку и ответьте на вопрос: по каким 3 объявлениям Патрик позвонил и какие из предложенных работ он может выполнить.

- Patrick phones to find out about three of the jobs. Listen and write notes about the time they start and finish, and how much money they pay. Which jobs can he do?

Answer key: He can do job C and D. Thank you for your work.

For bright students: find other information

4. - Which one would you prefer?

- And can you do it right now. (You are still students and have no special knowledge and qualification)

III. Домашнее задание: обсуждение объявлений из упр.14 (5 мин)

Very soon you’ll have your exams, and what exams do British students have?

After the GCSE examination I shall:

specialise in more vocational courses

stay on at school sixth form

continue a further education college

go straight into work

Which jobs can you go straight into. .car cleaner, message boy, street cleaner

Which ones need further education. . doctor, manager, accountant, office-manager, economist, marketing manager, policeman, hairdresser, secretary.

What kind of further education can you get. . high education and professional

(дополнить список на доске )

- List as many professions as you can (7 мин)

- Упр.16 – спроси у одноклассников какие профессии им нравятся и не нравятся, используя вводные фразы, запиши результаты в рабочую тетрадь упр.7

Now Work in pairs. Ask your neighbour about the most and least interesting jobs for her/him. What job would he/she enjoy? What wouldn’t he/she like? Fill in the chart in your Workbook ex.7

Let’s Make a brief summary of what you have found about your classmates. Use the sentences in ex. 17 as guidelines

(на доске ставить + или -- и подвести итог)

IV. Фонетическая зарядка: развитие фонетических навыков и ориентация на основные практические цели урока (доска) (2 мин)

V. Тренировка навыков чтения (8 мин)

- предтекстовый этап: правила работы в группах (в мультифорах);

I advise you to make two groups. Do you remember the rules of working in groups?

You must be polite and tolerant. You must respect each other. You must listen to each other attentively. You shouldn’t interrupt each other. Be responsible for the whole group.

Pабота с лингвострановедческим справочником для понимания значения выделенных слов, ознакомление с вопросами перед текстом Упр.18 (работа в группах).

- чтение текста пониманием основного содержания, согласованные ответы групп на предложенные вопросы.

Don’t worry if you do not know all the words from the context.

First you are to answer questions

1. Which options do the authors give for choosing a career?

- Having been a fan of detective and courtroom dramas on TV, I was keen to learn more and had an ambition to become a lawyer.

- I always wanted to work. I had dreams of earning my own money and I had ambitions. All I wanted was to go out into the world, feel independent and start working.

2. What are the traditional requirements for a job?

1, 2 – job satisfaction, career possibilities, good working conditions and stability.

- составление списка основных критериев выбора профессий (упр.20),

- составление своего рейтинга учащимися

- высказывание своей точки зрения и аргументация с использованием оценочного клише из упр.7

Now, students, Make a list of the four traditional job requirements mentioned in the texts. Can you add something? (part-time job, regular working hours, salary, holiday)

Which of them will be essential for you in the future. Put the most essential on the first place, the least essential on the last place.

VII. Подведение итогов урока

To conclude, today we’ve known the preferences of British students of your age.

What do they prefer?

We’ve learnt the traditional requirements for a job.

job satisfaction, career possibilities, good working conditions and stability.

Now you know – to choose a job you need to realise what you are interested in, what characteristics and qualities are necessary or important for these jobs?

You need to write a CV.

Next lesson we’lllearn how to write a CV and a letter of application in order to find a suitable job

But the most important is to be a man, a person.

VIII Домашнее задание: кроссворд, упр.8 (раб.тетр.), упр.18, (учебник)

At home I ask you to revise the names of different jobs doing the crosswords. Thank you for the lesson. See you on Thursday.

Читайте также: