Unusual holidays план урока 7 класс

Обновлено: 07.07.2024

7.UE17 use if/unless in first conditional clauses; use defining relative clauses with which, who, that where on a wide range of familiar general and curricular topics.

Lesson objectives

All learners will be able to:

  • understand the main points in short texts about ‘Places of Interest in London’;
  • name famous sightseeing in London using subject vocabulary from the text;
  • guess the words about travelling and complete the sentences of first conditionals

Most learners will be able to:

  • define the main points in short texts about ‘Places of Interest in London’;
  • describe the pictures about famous sightseeing in London according to specific information from the text;
  • make few sentences with subject vocabulary using the structure of first conditionals.

Some learners will be able to:

  • analyse the key ideas from the text about London;
  • express own opinion with specific information to talk about London;
  • compile a short essay using the structure of first conditionals and specific information from the text.

Assessment criteria

  • Analyse the main ideas from the text about London.
  • Express own opinion with specific information and subject vocabulary according to the text.
  • Make the sentences using the structure of first conditionals and specific information from the text.

Values links

Develop intercultural awareness through reading and discussion

Cross-curricular

Previous learning

· The Use of English: if/unless in first conditional and what/ where clauses.

· Learners know the names of countries and some words associated with Holidays and Travel.

Planned timings

Planned activities (replace the notes below with your planned activities)

Strategy ‘Travel wishes ticket’

The teacher gives all students colorful (blue, pink and orange) travel tickets where they should write down their greetings and best wishes for your friend about travelling. Then they exchange their tickets with the partner and subdivide into three groups according to ticket color.

Instruction:

1.Write down greetings and the best wishes

for your friends about travelling.

2. Exchange your ticket with your partner.

3. Subdivide into three groups according to ticket color.

Viewing about ‘English London sightseeing’.

Instruction:

1.Watch video about London.

2.Define the theme of lesson.

Task 1. (G) Watch video again, guess and take the photo of London sightseeing.

Strategy “Snapshot”

1. Watch video about London.

2. Find out view of London.

3. Take a photo using your mobile phone.

4. Tick and name the things in London.

FA: Group work assessment Strategy “Observation and survey”

Task 2. (G) Read the text about ‘Places of Interest in London’. Strategy “Metacognition”

1. Read and understand the main ideas of the text.

2. Underline the famous London attractions.

3. Label the photos to the text.

4. Choose any photo and describe it.

FA: Peer assessment. Strategy “Who benefits?”

Task 3. (I) Write one word in each gap to complete the sentences. The first letter is given to help you.

Strategy ‘Grammar plane’

1. Guess the words about travel attractions.

2. Complete the sentences.

3. Use the structures of first conditional / relative clauses.

FA: Self assessment. Strategy “Check list”

Reflection. (P) Strategy ‘Think-Pair-Share’

The teacher asks students questions such as, ‘What did you learn during today’s lesson?’ or ‘What connections can you make to your own life based on what you have learned today?’ Give students a few minutes to think about these questions. Pair students up with partners. Students share their thoughts with each other and then join a larger group or the whole class.

Additional information

Differentiation – how do you plan to give more support? How do you plan to challenge the more able learners?

Assessment – how are you planning to check learners’ learning?

Health and safety check

Task 5. (I) Write one word in each gap to complete the sentences. The first letter is given to help you.

Нажмите, чтобы узнать подробности

Конспект урока английского языка

Предмет: Английский язык

Тема урока: Необычные каникулы

Цель и задачи

Образовательная:

совершенствовать навыки поискового чтения и монологической речи по теме;

развить навыки употребления изученных грамматических структур в речи.

Содействовать установлению в сознании ребенка устойчивых связей между накопленным и новым опытом познавательной и практической;

формировать и развивать учебно-организационные умения и навыки (самостоятельная работа, коллективная деятельность);

развивать способность к рефлексии, как важнейшей составляющей умения учиться.

Воспитательная:

взращивать уважительное отношение к языку и культуре других стран;

развивать настойчивость и умение преодолевать трудности для достижения намеченной цели.

Планируемый результат

Предметные умения

Активизировать навыки устной речи.

Накапливать багаж нового лексического и грамматического материала и приобретать опыт его применения.

Метапредметные умения

формировать мотивацию к изучению английского языка

развивать коммуникативную компетенцию, включая умение взаимодействовать с окружающими

Личностные умения

формировать коммуникативную компетенцию в межкультурной коммуникации

осознавать возможности самореализации средствами иностранного языка

Формирование коммуникативной компетенции в общении и сотрудничестве со сверстниками.

Формирование мотивационной основы учебной деятельности, включающей социальные, учебно-познавательные и внешние мотивы;

Уметь осознанно строить речевое высказывание по образцу, формулировать ответы на вопросы учителя и одноклассников.

Моделировать ситуации поведения в классе, контролировать и корректировать действия партнера.

Умение оценивать правильность выполнения учебной задачи, собственные возможности её решения;

Владение основами самоконтроля, самооценки, принятия решений и осуществления осознанного выбора в учебной и познавательной деятельности.

Умение организовывать учебное сотрудничество; умение работать индивидуально и в паре.

умение организовывать учебное сотрудничество и совместную деятельность с учителем и сверстниками;

умение адекватно использовать коммуникативные, прежде всего речевые, средства для решения различных коммуникативных задач, владеть диалогической формой коммуникации;

умение формулировать собственное мнение и позицию;

умение задавать вопросы;

воспитание уважительного отношения к мнению других.

Основные понятия

Организация пространства

Формы работы

Работа в группах.

-Книга для учителя

-Картинки для монологического высказывания

-таблица самооценки на уроке

Этапы работы

Содержание этапа

Организационный этап учебного занятия

Используемые ресурсы

Орг-момент (настрой на урок)

2минуты

Презентация

Деятельность учителя

Деятельность обучающихся

Цель – настроить на общение на английском языке.

Приветствую учащихся:

Good morning, children! I’m glad to see you.

Sit down, please!

What date is it today?

What’s the day today?

What’s the weather like today?

How do you like the weather today?

Цель - включиться в иноязычное общение, отреагировав на реплику учителя согласно коммуникативной задаче.

Отвечают на реплики:

Good morning.

Hello, dear guests.

Today is the 10 th of March.

Today is Tuesday.

It’s sunny/rainy/warm/cold/foggy/

snowy /windy today.

It’s fine/fantastic/awful.

Коммуникативные: слушать, отвечать и реагировать на реплику адекватно речевой ситуации.

Регулятивные: использовать речь для регуляции своего действия.

Личностные: формировать этические чувства-доброжелательности и конструктивного настроя на работу.

Этап целеполагания

Используемые ресурсы

Целеполагание и мотивация

2 минуты

Деятельность учителя

Деятельность обучающихся

Цель- поставить познавательные задачи

Небольшая викторина: по картинкам дети должны определить, где были сделаны фотографии.

Let’s guess a little quiz.

Have a look at these words. What do these words have in common? How do you think what we’re going to talk about during today’s lesson?

Используя ассоциативный ряд слов, подвожу учащимся к задачам урока

The topic of our lesson today is Holidays. We’re going to:

Read and talk about unusual holidays

Work in groups

Цель – сформулировать задачи урока

Отвечают на поставленные вопросы.

Анализируя слова дети делают выводы о теме урока

Познавательные: Принимать участие в беседе, формулировать и ставить познавательные задачи.

Регулятивные: Уметь планировать свою деятельность в соответствии с целевой установкой.

Личностные: Мотивация учебной деятельности (социальная, учебно-познавательная)

Коммуникативные: Взаимодействуют с учителем во время фронтальной беседы

Актуализация ранее изученного материала

Используемые ресурсы

Опрос по ранее изученному материалу

3 минуты

Деятельность учителя

Деятельность обучающихся

Цель- развивать умения и навыки устной речи, проверить уровень усвоения ранее изученного материала.

1.Фронтальный опрос

What types of transport do you usually use to:

To go shopping

To go on holidays

To visit your relatives

To go to the foreign country?

Which type of transport you haven’t used before.

Цель– повторить ранее изученный материал

Ученики отвечают на поставленные вопросы

Познавательные: Осуществлять актуализацию полученных знаний

Регулятивные: выбирать действия в соответствии с поставленной задачей, использовать речь для регуляции своего действия.

Этап изучения нового учебного материала

Используемые ресурсы

12 минут

Деятельность учителя

1) Введение новой лексики.

Аудирование с опорой на текст

Призываю учащихся в группах выполнить упр.4 с.75, подобрать второй уместный заголовок к тексту

Актуализация новой лексики

— Работа с учебником:

Призываю учащихся в группах выполнить упр.6 с.75 и поставить предложения в правильном порядке.

Закрепление новой лексики.

Формирование навыков поискового чтения.

Работа с учебником:

Please, do exercise 7 on page 75.

In ex.7 you should look through the text again. Are these sentences true or false?

Is the task clear? I give you 3 minutes to be ready with the exercise.

Выполняют задание учителя.

Слушают текст From Spain to Outer space

Читают и разбирают тексты в группах

Учащиеся выбирают правильный вариант ответа по текстам

Познавательные: Осуществлять актуализацию новых ЛЕ, основываясь на учебную ситуацию и личный опыт.

Регулятивные: Принимать и сохранять учебную цель и задачи.

Коммуникативные: Слушать учителя и друг друга для воспроизведения и восприятия необходимых сведений и поддержания учебно–деловой беседы.

Личностные: формировать навыки сотрудничества в разных ситуациях

Этап закрепления учебного материала

Используемые ресурсы

16 минут

Учебник, Раздаточный материал

Деятельность учителя

Деятельность обучающихся

развить навыки монологической речи

1) закрепление навыков употребления грамматических конструкций

Обращая внимание учащихся на примеры использования конструкций мотивирую их к самостоятельным выводам о правилах употребления конструкции

Look at the blackboard. You can see there some examples.

I’d like to ask some questions:

Работа с учебником.

2. Составление монологического высказывания по прочитанному тексту

Работа с учебником

Цель: закрепить навыки употребления грамматической конструкции

Ознакомление с примерами конструкций, определение правил употребления.

Учащиеся выполняют упражнение упр. 2

Ученики составляют высказывания. И учащиеся, и учитель исправляют ошибки

Познавательные:

Строить грамматические конструкции по образцу,

Коммуникативные: Использовать речевые, опорные и наглядные средства для выполнения задания, уместно использовать грамматические навыки в речи, уметь слушать партнера, помогать ему в случае возникновения сложностей

Регулятивные: Осуществлять, контроль, коррекцию и анализировать допущенные ошибки.

Личностные: Формировать этические чувства, прежде всего-доброжелательность.

Используемые ресурсы

3 минуты

Таблица самооценки, раздаточный материал

Подведение итогов. Оценивание.

Деятельность учителя

Деятельность обучающихся

Цель-подведение изученного материала урока, установить соответствие полученного результата поставленной цели.

Thank you for your work! What did we do at the lesson?

Did we learn some new words?

Did we practice reading?

Did we practice grammar?

Did we work in pairs/groups?

Самооценка по таблице

Работал совместно с одноклассниками

Выучил новые слова

Говорил на английском языке

Цель- осуществить констатирующий и прогнозирующий контроль по результату и способу действия.

Отвечают на вопросы учителя. Делают выводы.

Оценивают свой результат по таблице. Суммируют баллы.

Познавательные: Оценивать процесс и результат деятельности.

Коммуникативные: Формулировать собственное мнение и позицию.

Регулятивные: Выделять и формулировать то, осуществлять пошаговый контроль по результату.

Личностные: Формировать адекватную мотивацию учебной деятельности, понимать значение знаний для человека.

Итоговый этап учебного занятия

Используемые ресурсы

Домашнее задание

1 минута

Деятельность учителя

Деятельность обучающихся

Цель – закрепление новых лексических единиц в контексте актуальных грамматических конструкций

Open your diary, please.

At home you should practise new words and grammar. So you have to do all exercises on pages 76 №3

The lesson is over. Goodbye!”

Цель – осмыслить и записать домашнее задание.

Записывают домашнее задание, задают вопросы при возникновении непонимания

Прощаются на английском языке.

Познавательные: Осуществлять анализ информации.

Коммуникативные: Ставить

вопросы, обращаться за помощью, формулировать свои затруднения.

Регулятивные: Использовать речь для регуляции своего действия.

Источники и литература:

Свидетельство и скидка на обучение каждому участнику

Зарегистрироваться 15–17 марта 2022 г.

Short term plan

Unit 4. Holidays and Travel

Teacher name:

Number present:

Lesson title

Unusual holidays

Learning objectives(s) that this lesson is contributing to (link to the Subject programme)

7.S7 Use appropriate subject-specific vocabulary and syntax to talk

about a growing range of general topics, and some curricular topics

7.C9 Use imagination to express thoughts, ideas, experiences and feelings.

7.W5 Develop with some support coherent arguments

supported when necessary by examples and reasons for a

limited range of written genres in familiar general and

7.W7 Use with minimal support appropriate layout at text level

for a growing range of written genres on familiar general and

Lesson objectives

All learners will be able to: solve problems creatively and cooperatively in groups

Most of learners will be able to: understand the main points in the texts

Some learners will be able to: proofread work at the text

Level of thinking skills

Knowledge and understanding. Application

Assessment criteria

Apply topic related vocabulary in speech appropriately

arranging words and phrases into well-formed sentences

Convey fantasy ideas including emotions and senses

Evolve arguments, reasons, and evidence for a limited

range of written genres

Write a text keeping the layout and format of a given

genre with a little support

Values links

Universal Labor Society

Cross-curricular links

Previous learning

Revision the module Communication and technologies

Planned timings

Planned activities

Greetings

Good morning, boys and girls.

Teacher revises some useful vocabulary with learners to speak about Holidays and Travel.

-If you want to go somewhere you can go there by a car, a train, an airplane, a coach, a raft, a helicopter, a Jet, a ship, a ferry boat, or a hot air balloon. While

travelling we often go sightseeing. Tourists visit some places: monuments, theatres, bridges,parks, statues, palaces, cathedrals and art galleries. When on holidays people often do different

activities: take photos, look around, buy souvenirs, do shopping, go sightseeing, loose the way,

and spend money”.

Work in pairs or in groups. Choose/imagine the place you travelled last time .

Speak about your last journey.

Who/with When

How/get there Where

Where/stay any problems

How long/stay a good time

Weather /like

What/do in the mornings/afternoons/evenings?

Place /look like

Descriptor A learner

• selects an appropriate topical vocabulary;

• answers the questions with longer utterances;

• speaks about feelings and ideas constructively.

Write a three- paragraph essay about popular places of destination in about 50-60 words.

Use the format below. Look at the pictures to brainstorm some ideas.

Teacher suggests some examples why travelling is important: to see famous places, broaden the

horizons, learn new things or languages, visit different attractions or learn a new culture.

Teacher suggests learners using at least 4 linking words in a piece of writing culture.

Introduction: Travelling is important. Explain why…

Main body: Describe three travel destinations using the pictures (it is possible not to write about

Conclusion: Places which are popular in your country with foreign tourists.

Descriptor A learner

• writes three clear paragraphs with basic connectors;

• writes using a variety of correctly structured sentence types to create balance;

• uses appropriate structure that makes reader understand a piece of writing

Giving homework : to retell the information about one of the places of visit of the world .

Descriptor sheet

Descriptor sheet

At the end of the lesson, students reflect on:

- What have you learnt today?

What would you like to learn?

What would you like to work on ?

Homework:
Open your diaries and write down your home task.
To write an essay: “Description yourself”
The lesson is over. You may be free! Good – bye

Additional information

Differentiation – how do you plan to give more support? How do you plan to challenge the more able learners?

Assessment – how are you planning to check learners’ learning?

Health and safety check

Task 1 By outcome .

They will read, find new words and explain them.

Task; by support

I will show them pictures give words and words combinations to do the task.

Task 3; by task

Pupils we will do the task according to their knowledge and ability.

Learners assess each other by smiles

Health saving technologies.

Using physical exercises and active activities.

Rules from the Safety Rules book which can be applied in this lesson.

Were the lesson objectives/learning objectives realistic?

Did all the learners achieve the lesson objectives/ learning objectives? If not, why?

Did my planned differentiation work well?

Did I stick to timings?

What changes did I make from my plan and why?

Use the space below to reflect on your lesson. Answer the most relevant questions from the box on the left about your lesson.

Summary evaluation

What two things went really well (consider both teaching and learning)?

What two things would have improved the lesson (consider both teaching and learning)?

Краткое описание документа:

Это поурочный план по английскому языку для 7 класса по теме "Unusual holidays" Short term plan

Unit 4. Holidays and Travel

School:

Date:

Teacher name:

Ulbosiv

CLASS: 7

Number present:

absent:

Lesson title

Unusual holidays

Learning objectives(s) that this lesson is contributing to (link to the Subject programme)

7.S7 Use appropriate subject-specific vocabulary and syntax to talk

about a growing range of general topics, and some curricular topics

7.C9 Use imagination to express thoughts, ideas, experiences and feelings.

7.W5 Develop with some support coherent arguments

supported when necessary by examples and reasons for a

limited range of written genres in familiar general and

7.W7 Use with minimal support appropriate layout at text level

for a growing range of written genres on familiar general and

Lesson objectives

All learners will be able to: solve problems creatively and cooperatively in groups

Most of learners will be able to: understand the main points in the texts

Some learners will be able to: proofread work at the text

  • подготовка к ЕГЭ/ОГЭ и ВПР
  • по всем предметам 1-11 классов

Курс повышения квалификации

Дистанционное обучение как современный формат преподавания


Курс повышения квалификации

Инструменты онлайн-обучения на примере программ Zoom, Skype, Microsoft Teams, Bandicam

  • Курс добавлен 31.01.2022
  • Сейчас обучается 30 человек из 19 регионов


Курс повышения квалификации

Специфика преподавания английского языка с учетом требований ФГОС

  • Для учеников 1-11 классов и дошкольников
  • Бесплатные сертификаты учителям и участникам

Дистанционные курсы для педагогов

Найдите материал к любому уроку, указав свой предмет (категорию), класс, учебник и тему:

5 612 362 материала в базе

  • ЗП до 91 000 руб.
  • Гибкий график
  • Удаленная работа

Самые массовые международные дистанционные

Школьные Инфоконкурсы 2022

Свидетельство и скидка на обучение каждому участнику

Другие материалы

Вам будут интересны эти курсы:

Оставьте свой комментарий

  • 05.11.2017 1334
  • DOCX 655.5 кбайт
  • 8 скачиваний
  • Оцените материал:

Настоящий материал опубликован пользователем Есиркепова Айжан Турсынбековна. Инфоурок является информационным посредником и предоставляет пользователям возможность размещать на сайте методические материалы. Всю ответственность за опубликованные материалы, содержащиеся в них сведения, а также за соблюдение авторских прав несут пользователи, загрузившие материал на сайт

Если Вы считаете, что материал нарушает авторские права либо по каким-то другим причинам должен быть удален с сайта, Вы можете оставить жалобу на материал.

Автор материала

40%

  • Подготовка к ЕГЭ/ОГЭ и ВПР
  • Для учеников 1-11 классов

Московский институт профессиональной
переподготовки и повышения
квалификации педагогов

Дистанционные курсы
для педагогов

663 курса от 690 рублей

Выбрать курс со скидкой

Выдаём документы
установленного образца!

Учителя о ЕГЭ: секреты успешной подготовки

Время чтения: 11 минут

Отчисленные за рубежом студенты смогут бесплатно учиться в России

Время чтения: 1 минута

Рособрнадзор предложил дать возможность детям из ДНР и ЛНР поступать в вузы без сдачи ЕГЭ

Время чтения: 1 минута

В Россию приехали 10 тысяч детей из Луганской и Донецкой Народных республик

Время чтения: 2 минуты

Минтруд предложил упростить направление маткапитала на образование

Время чтения: 1 минута

Новые курсы: преподавание блогинга и архитектуры, подготовка аспирантов и другие

Время чтения: 16 минут

В Госдуме предложили ввести сертификаты на отдых детей от 8 до 17 лет

Время чтения: 1 минута

Подарочные сертификаты

Ответственность за разрешение любых спорных моментов, касающихся самих материалов и их содержания, берут на себя пользователи, разместившие материал на сайте. Однако администрация сайта готова оказать всяческую поддержку в решении любых вопросов, связанных с работой и содержанием сайта. Если Вы заметили, что на данном сайте незаконно используются материалы, сообщите об этом администрации сайта через форму обратной связи.

Все материалы, размещенные на сайте, созданы авторами сайта либо размещены пользователями сайта и представлены на сайте исключительно для ознакомления. Авторские права на материалы принадлежат их законным авторам. Частичное или полное копирование материалов сайта без письменного разрешения администрации сайта запрещено! Мнение администрации может не совпадать с точкой зрения авторов.

План - конспект урока,посвященному одному из праздников Британии и США.

ВложениеРазмер
план -конспект урока 21.06 КБ

Предварительный просмотр:

( с применением игровых технологий)

Цель: ознакомление учащихся с обычаями и традициями празднования осенних праздников в англоязычных странах.

-воспитательная: воспитывать у учащихся чувство уважения к истории и культуре страны изучаемого языка, а через это и к своей родной национальной культуре;

-практическая: активизировать лексику на тему: “ Autumn holiday. Halloween”, развивать умение читать с извлечением конкретной информации и с деятельным пониманием, развивать умение говорить на основе прочитанного;

-развивающая: развивать познавательные интересы учащихся, готовность воспринимать культуру другого народа.

-познавательная: сопоставление особенностей восприятия окружающего мира представителями разных языковых культур.

Планируемые результаты обучения:

-овладение нормами английского языка (фонетические, лексические, грамматические);

- умение находить и сравнивать такие языковые единицы, как звук, буква, слово.

- развитие умения взаимодействовать с окружающими при выполнении разных ролей в пределах речевых потребностей и возможностей одноклассников;

- развитие коммуникативных способностей школьника, умение выбирать адекватные языковые и речевые средства для успешного решения элементарной коммуникативной задачи;

- формирование мотивации к изучению иностранного языка;

- владение умением координированной работы с разными компонентами учебно- методического комплекта (учебником, аудиодиском и т. д.).

- умение выбирать оптимальные формы во взаимоотношениях с одноклассниками;

- проявление познавательного интереса к изучению английского языка.

На уроке применяется лексические игровые технологии.

  1. Организационный момент. (настрой на урок, мотивация к новым знаниям)

Hello, children! I’m glad to see you.

- Who is on duty today?

What is the date today?

OK. Let’s start our lesson.

(Учащиеся отвечают на вопросы учителя)

Постановка цели совместно с обучающимися.

Thank you for your ideas. Are you sure that you are right? Let’s check our suggestions. You are right. I think you know the theme of the lesson. It’s Аautumn Holiday in the UK.

Do you remember the history of Halloween?

Halloween is the day or the evening before All Saints Day. Many Halloween stories and games are hundreds of years old. Then people believed in devils, witches and ghosts. Now most people don’t believe in devils.

American children celebrate Beggars Night as Irish children did in the 17th century. They dress up in Halloween costumes and go out into the streets to beg.

A favourite Halloween custom is to make a Jack-o’-lantern. The children scrape out a pumpkin and cut the eyes, а nose and а mouth.

They light a candle inside the pumpkin to scare their friends. They set jack-o’-lanterns in the windows.

You have learnt a lot about Halloween and today we are going to have a quiz! The quiz will show which of you is the best! First of all this magic hat wants to divide you into two teams. The first team’s name is Pumpkins; the second team is called Ghosts.

2. Речевая зарядка.

Five little pumpkins sitting on a gate,

The first one said: "Oh, my! It’s getting late!"

The second one said: "There are witches in the air!"

The third one said: "But we don’t care!"

The fourth one said: "Let’s run and run, and run!"

The fifth one said: "I’m ready for some fun!"

Oooo went the wind and out went the light

And five little pumpkins rolled out of sight

When witches go riding, and black cats are seen, the moon laughs and whispers, 'tis near Halloween.

The hard work is done. Let us begin the quiz!

( класс разделен на две команды- группы)

3. Warming up. Стихи, посвященные празднику: читают дети:

Pupil 1: Friendly Ghost

I’m a friendly Ghost, I’m a friendly Ghost,

Watch me fly, watch me fly,

I can fly right through the air

See how all the people stare.

Way up high in the sky

See the owls gliding,

Coal black cats are hiding,

Ghosts go Boo, Ghosts go Boo

(by Jack Prelutsky)

Trick or treat, trick or treat,

Give us something good to eat.

Give us candy, give us cake,

Give us something sweet to take.

Hurry up and give us some.

You had better do it quick

Or we'll surely play a trick.

Trick or treat, trick or treat, give us something good to eat.

Task 1. Answer my questions and get one point for each right answer!

Учитель задаёт вопрос команде. Если команда не отвечает, вопрос переходит соперникам.

1. What are the most popular activities on Halloween?

2. What is the origin of Halloween?

3. What does the word "Halloween" mean?

4. What is trick-or-treating?

5. What is jack-o'-lantern?

3 . Task 2 . Конкурс на лучшее чтение и перевод.

Now you have to choose the best reader and the best translator, and we’ll have a reading contest.

Детям предлагается выбрать карточку с текстами по тематике урока и без подготовки прочитать и перевести их.

Halloween is a festival that is celebrated on the 31st of October. This day is the eve of All Saints' Day. The word “Halloween” is hundreds of years old. It comes from medieval England. But the origin of Halloween dates back hundreds of years to the Druid festival. They celebrated “All Hallows” Eve (in Old English “hallow” means “saint”). Long before this Celtic pagan tribes inhabited the territories of modern England. They thought that the year consisted of two parts – summer (bright part) and winter (dark part). The God of the Sun was taken prisoner during the winter. According to Celtic calendar the 1st of November was the day when the Druid New Year began. So, they believed that just before this day witches and other evil spirits were playing tricks on human beings to mark the beginning of “dark” winter and the reign of the Lord of Death. Many ghosts and witches on the Earth and that they met on October 31 to worship the devil. People lit bonfires and made sacrifice.

The old traditions can still be found in countries of Celtic influence today. For example, in the UK children wear scary costumes of ghost and skeletons and masks (false faces) and go trick-or-treating. Trick-or-treating is the main Halloween activity for children. But what is trick-or-treating? Children go from door to door saying, “trick or treat”. The neighbours give children treats like candies, fruit and money so that children do not play trick on them.

Another Halloween tradition is making jack-o'-lanterns out of pumpkins. Jack-o'-lantern is a carved hollowed-out pumpkin with a face carved on one side. They also carve out rounded eyes in pumpkins and put a burning candle inside them so that they become visible from far away. There is an Irish legend which says that jack-o'-lanterns were named after the man called Jack. He was a miser and could not enter heaven, neither could he enter hell because he had played jokes on devil. As a result, Jack must walk on the earth with his lantern until Judgment Day.

Учитель предлагает одному ученику палочку и называет слово по теме, ученик называет другое слово по заданной теме и передает палочку по цепочке другому ученику и так до последнего, ученик назвавший последнее слова выигрывает. (trick or treat, jack-o'-lantern, pumpkin, candle, ghost, witch, bat, candy, skeleton, death, spider и т.д.)

5. Игра 2 – Составьте как можно больше слов из букв в слове “Halloween”.

She always flies on her magic broom,

She always flies around the moon

With a black hat on her head

And what do you think, who is that?

It means bad luck, don’t look at it

If it crosses your path

And what do you think we call it?

In masks and gowns we haunt the street

And knock on doors for trick or treat

Tonight, we are the king and queen

For all tonight is ………..

Sometimes big and sometimes small

But always round and yellow

When the children make my famous grin

Then I’m a scary fellow

(Jack – O’ – Lantern)

I am a big and round

Once upon a time I grew on the ground

Now I have a mouth, 2 eyes and a nose

Who am I do you suppose?

I see a friendly shining moon

As big and round as a balloon

Soon I will go out on the street

With my friend for our ………….

(trick – or – treat)

1.Some people in Britain are certain that if they put new shoes on the table, they will have bad luck.

2.The English won’t kill spiders, especially the small red spiders called money spiders, as this is very unlucky.

3.Other animals are symbols of luck. In England black cats bring good luck, but in other countries they bring bad luck.

4.White horses are also lucky, but in some places, you can cross your fingers until you see a dog, or you will have bad luck.

5.The unluckiest thing you can do is to break the mirror. This bring seven years of bad luck.

8. Подведение итогов. Рефлексия.

As you can see . are the winners! They got. points in our quiz! Let’s congratulate them with the victory! I think . will be luckier next time!

Did you like the quiz?

What task did you like most of all?

How do you think why they won the quiz?

Thank you very much! All of you were active and smart!

По теме: методические разработки, презентации и конспекты

План урока англ. яз. по теме "Holiday": Adventure holiday in "paradise"

Adventure Holiday in "paradise". What does the word "paradise" mean in this sentance?Can we say that Hawai\'i is some kind of paradise for tourists? Let\'s find out.


Урок "Spring Holidays and the Queen\'s Birthday"

Этот урок был подготовлен для дня необычных уроков, который проводится в гимназии каждый год. Тема урока связана с весной, т.к. в 2014 году день необычных уроков проводился в мае. На предыдущем уроке .


Разработка урока "British holidays and traditions"

Разработка урока "British Holidays and Traditions" к УМК Кузовлева В.П. "English 8". Урок обобщающего типа с использованием презентаций, музыки, раздаточного материала для составления поздравительныз .


Конспект урока "My holidays"

В данном документе представлен конспект урока по английскому языку для 5 класса по теме "Мои каникулы".


Презентация к уроку My holidays! 2 кл (Spotlight)

Презентация к уроку My holidays! во 2 классе к учебнику Spotlight по ФГОС с использованием "Поурочные разработки по английскому языку" О.В. Наговицына.


Урок My holidays! 2 класс к учебнику Spotlight

Урок My holidays! 2 класс к учебнику Spotlight (для дистанционного обучения).

Читайте также: