The flight of the steppe eagle план урока

Обновлено: 05.07.2024

Excel for Kazakhstan, Grade 7, Teacher's book, Evans V., Dooley J., Obee B., 2016.

Excel for Kazakhstan is a task-based English course of five levels based on the Common European Framework of Reference and designed for learners studying English at CEFR levels A1 to low-rnid B1.
Excel for Kazakhstan develops all four skills (listening, speaking, reading and writing) through a variety of communicative tasks, and systematically recycles key language items. Above all, it is designed to promote active (activating all new vocabulary and structures in meaningful, everyday and cross-cultural contexts), holistic (encouraging the creative collective use of students' brains as well as the linguistic analytical use of their brains) and humanistic (acquiring and practising language through pleasant tasks and topics, paying attention to their needs, feelings and desires) ways of learning.

The Flight of the Steppe Eagle.
It is one of the most breathtaking sights you can ever see. An eagle is soaring up in the bright blue sky. Suddenly, it dives at up to 120 miles an hour, before returning to the falconer’s hand. In its sharp claws, it carries a rabbit. This is the Kazakh steppe and this is the sport of falconry. Falconry is said to be over 10,000 years old and even came before the invention of writing. Genghis Khan, the 12th century conqueror of central Asia and China, had lots of birds of prey as well as falconers to take care of them.

In Kazakhstan, falconry is very popular, especially with young Kazakhs who want to take up something traditional. There are schools of falconry and sanctuaries with breeding programmes for endangered birds of prey such as the saker falcon. Kazakhs, though, prefer the steppe eagle with its 6 ft wingspan and proud gaze. It's no surprise that this noble creature is a symbol of Kazakh national identity.

Свидетельство и скидка на обучение каждому участнику

Зарегистрироваться 15–17 марта 2022 г.

Разработка урока по английскому языку.

Учитель: Красникова Ю.Ю.

Тема занятия:

Speaking about Kazakhstan.

Задачи урока:

  1. обобщение и систематизирование учебного материала страноведческого характера по Казахстану ;
  2. расширять базовый уровень знаний учащихся о культуре Казахстана на основе лексико-грамматического и страноведческого материала;
  3. тренировать учащихся в применении лексики по теме в виде монологической и диалогической речи;
  4. контроль умений учащихся самостоятельно оценивать себя в разных видах речевой деятельности.
  5. воспитывать у учащихся стремление к изучению английского языка;
  6. воспитывать уважение к культуре и традициям своей страны.
  7. воспитывать умение работать в коллективе (группе).

Тематические картинки, карта Казахстана, карточки с заданиями, листы, маркеры, таблица ЗУХ.

Форма работы:

Этапы урока:

Действия учителя:

Действия учащихся:

Орг. момент

Проверка д/з

Т : Good morning! I’m glad to see you. Today we’ll talk about our Motherland. There is nothing better and the most expensive in the world like Native Land. It gives us wings for flight, lights every our step. It is impossible to choose Native Land. It can be only loved or treated indifferently to.
We know the English word motherland. For people it has two meanings. Firstly, it is the place you were born in. Then it means the whole country where you live. For me my motherland begins in my own village, in which I have grown up. May be this place is usual and uninteresting for other people, but for you it is the dearest place in the world. Remember please, what proverbs about the home place do you know?
P: “East or West, home is best”, ”There is no place like home”
T: Yes, you are right. ”What does Motherland begin with?”
P: Motherland begins with family, street, school, village, environment, town, country.
T: It's right. Each country has it's own symbols. Do you know the symbols of Kazakhstan?
P: National Flag, National Emblem and anthem of the Republic of Kazakhstan.

Мозговой штурм – ассоциации со словом

“ Kazakhstan ” . Предлагаю высказаться по поводу своих ассоциаций, связанных с этой страной (не более одного слова).




Kazakhstan

T: So, let’s divided into groups. I give students cards: English holidays/ Kazakh holidays.

Учащиеся приветствуют учителя, отвечают домашнее задание, отвечают на вопросы.

После чего произносят и записывают на доске все слова, которые приходят в голову при слове “ Kazakhstan ”

Затем делятся на группы.

Стихотворение о родине.

T: I am eager to start my lesson with the poem by Udi Damti:

My motherland, she's so beautiful and bright
She gives me home, a shelter and light.
And we are proud of her history,
Full of struggles and victories. We got this country from God as a gift,
Not just to take, but mostly to give.
Our motherland takes care of you and me,
And only here can we stay forever free. We are proud to be her loyal kids,
She brings us up, teaches and leads
She's our life, she is our best part,
She's our soul, brain and heart. My motherland, you're so beautiful and bright,
May we be strong to keep your shining light.

Учащиеся прослушивают стихотворение, переводят его и сами читают его выразительно.

· Работа с текстом Kazakhstan производится с помощью приема ИНСЕРТ. Задание для учащихся:

Таким образом, в процессе чтения текста Вы будете делать четыре типа пометок на полях в соответствии со своими знаниями и пониманием.

Затем обсуждение вопросов упр.3 учебника.

Учащиеся в группах обсуждают текст с помощью приема Инсерт.

После чего делятся информацией с другой группой.

Затем обсуждают вопросы упр. 3

Прошу играющих забыть о грации и элегантности и пройти по прямой линии один за другим, приложив все силы к тому, чтобы выглядеть комично и даже безумно. Можно изображать необычных людей, героев кинофильмов и т.п. чем более причудливым и гротескным будет изображаемый персонаж, тем лучше. Пусть тот или иной игрок попробует пройти, как: звонарь с колокольни Нотр – Дам; годовалый ребенок; робот; деревенский дурачок; супермодель с мировым именем; марширующий солдат; человек с избыточным весом в сто килограммов; граф Дракула; неряха и т. д.

Пока участники, дефилируя по одиночке, демонстрируют глубокое знание человеческих недостатков, особенностей и причуд, публика должна воодушевлять их и подбадривать.

Учащиеся активно участвуют в тренинге. В конце награждают друг друга бурными аплодисментами и радостными улыбками.

Выполнение упражнения на карточках .

Раздаю учащимся карточки с заданием: дополнить предложения.

Read and complete the sentences :
1.The Republic of Kazakhstan is _____ in the Central Asia.
2. Its area is over _____ square kilometres.
2. Its population is about _____ people.
3. The capital of the Republic is _____.
4. Kazakh is the _____ of the country.
5. Kazakhstan _____ with the Russian Federation, China, Turkmenistan, Uzbekistan and Kirgizia.
6. The climate of the country is strongly _____.
• Borders, Astana, situated, 16.870 000, continental, borders, official language, 2.724 million.

Учащиеся в группах выполняют задание, после чего обмениваются работами и проверяют у другой группы.

Выполнение упр.8, стр.123

Предлагаю учащимся нарисовать флаг и описать его. Например :

Main element of Kazakhstan flag is its color. The light blue color is a symbol of sky and water. The pure light blue color also symbolizes cultural and ethnic unity of Kazakhstan people and the indivisibility of Kazakhstan country.
The sun is the source of life and energy. That’s why the silhouette of the sun symbolizes life. The sun is also a symbol of wealth and abundance.
If you look at Kazakhstan flag a little closer you will see that the sun’s rays are like grain. And the grain is the basis of abundance and prosperity. The total number of rays is 32.
The eagle symbolizes the power of the state and astuteness. For Kazakhstan people as for people of the steppe the eagle is a symbol of independence, freedom and flight to future. Also the eagle is strong enough to repulse anyone who is preventing this flight to future. The eagle symbolizes the attempt of young Kazakhstan state to become the important part of world civilization.
The line placed in parallel with Kazakhstan flag staff consists of national ornamental pattern. It is Kazakhstan national ornamental pattern “koshkar-muiz” - horns of the ram.

Учащиеся рисуют флаг в группах, после чего описывают его, делятся информацией с другой группой.

Подведение итогов урока.

Рефлексия.

Домашнее задание.

Предлагаю консультантам – координаторам выставить оценки, проккомментировать их, после чего заполнить таблицу ЗУХ:

Я объявляю тему и предлагаю учащимся вспомнить информацию, которой они владеют по данной теме. Учащиеся заполняют первую часть таблицы (Знаю).

Затем предлагаю учащимся высказаться по поводу того, что они хотели бы узнать по данной теме. Учащиеся заполняют вторую часть таблицы (Хочу узнать).

Ну и на конец, что нового они узнали на уроке и заполнение третьей части таблицы (Узнал).

Д/з: упр.7,10 стр.122-123

Ученики подводят итоги, делятся своими впечатлениями об уроке, заполняют таблицу ЗУХ, записывают д/з.

Урок составлен для учеников 9 класса по учебнику " Rainbow English"для 9 классов, часть 2., Афанасьева О.В., Михеева К.М.

ВложениеРазмер
план-конспект урока по английскому языку 304.5 КБ

Предварительный просмотр:

Муниципальное бюджетное образовательное учреждение

Средняя общеобразовательная школа № 8

город Карабаново Владимирская область

План-конспект урока по английскому языку в 9 классе

Автор: Титаренко Екатерина Владимировна

Предмет: английский язык

Тип урока: комбинированный урок

Тема: Покорение космоса

Образовательная: расширение кругозора учащегося

Развивающая: формирование интереса к изучению космоса и достижениям науки

Воспитательная: воспитание потребности использования иностранного языка

Формы работы: индивидуальная, групповая

Teacher: Good morning, pupils! How are you? Let’s start our lesson.

Pls: Good morning, teacher!

Teacher: What date is it today?

Pl 1: Today is the 5 th of March.

Фонетическая зарядка:
Shooting Star

Shooting star,
Falling star,
Burning with a light.

Shooting star,
Falling star,
Lighting up the night.

Shooting star,
Falling star,
What a sight to see.

Shooting star,
Shining star,
Grant a wish for me.

Teacher: Look at the blackboard. You see famous words by Neil Armstrong:

“That’s one small step for man, one giant leap for mankind.” Who is Armstrong? Who knows ?

Pl: Armstrong is an American astronaut.

Teacher: You're right. This is an astronaut. The man who first set foot on the moon. It follows that today in the lesson we continue to talk about space. And at the end of the lesson, each of you will tell us how you understand the Armstrong quote written on the blackboard.

(проверка лексики по теме)

Teacher: Pupils, there are words written on the Board with mixed letters. Please write them down in the correct order.

atissyf – satisfy – удовлетворять

lightf – flight – полет

tionenerag – generation – поколение

rovep – prove – доказывать

ploreex – explore – исследовать

gehu – huge – огромный

morableme – memorable – памятный

seconder – consider – полагать

4.Основная часть урока

  1. Аудирование ( учитель показывает фото Армстронга)

Teacher: Now open the book at page 44, exercise one. In the photo you see the same Armstrong. The first astronaut to walk on the moon. What astronauts or cosmonauts do you know?

Pl 2: Michael Collins

Pl 3: Valentine Tereshkova

Teacher: What would you like to know about Armstrong?

Pls: We would like to learn more about his profession and his discoveries.

Teacher: Listen to the text and complete the following sentences.

Ученики слушают текст и отвечают на вопросы.

Teacher: Look at the blackboard! What can you see?

Pls: These are the planets of the solar system.

Teacher: Listen and repeat the names of the planets

Mercury [ˈmɜːkjəri] Меркурий

Venus [ˈviːnəs] Венера

Mars [mɑːrz] Марс

Jupiter [ˈdʒuːpɪtər] Юпитер

Saturn [ˈsætɜːn] Сатурн

Uranus [ˈjʊərənəs] Уран

Neptune [ˈneptjuːn] Нептун

Pluto [ˈpluːtəʊ] Плутон

Teacher: Read text 3 and doing the tasks.

People often think that the age of space exploration began with the first space- ships in the 1950s and 1960s, though in fact, astronomers had been exploring the universe long before the beginning of space flights. Galileo made the first optical telescope used for astronomy in 1609. Later scientists got a lot more in- formation about the solar system and its planets with the help of interplanetary probes', space capsules that carry special equipment and send information back to the Earth. From the beginning of the space age, both the Soviet Union and the United States were active in the exploration of the solar system. Both countries had their own space programmes, competing with each other. Both countries sent their probes to the Moon, to Venus, Mars and, later, to Jupiter, Saturn, Uranus and Neptune. Anyhow a real breakthrough² in space exploration was the begin- ning of manned space flights. The first manned flight took place on April 12, 1961, when Yuri Gagarin went into orbit in the Soviet Vostok 1 spaceship and proved that man could survive in space. At the same time the USA carried on its programme of the Moon exploration and in 1969 Neil Armstrong became the first man to walk on the Moon. In 1975 the USSR and the USA made the first space experiment [ik'sperimənt] together. The future of space exploration seems to be connected with cooperation work in space. People's wish to know about the world around us will never be satisfied and we can get the best results if we do this hard work together.

1 True or false!

  1. Firstly two country start to sent their probes to Jupiter Saturn Uranus and Neptune and LATER to the Moon Venus Mars
  2. The first flight in Soviet Union was on April 1961 by Neil Armstrong
  3. The USA and Soviet Union have program experiment which they have done together
  4. Space exploration is very hard work but people should learn this separate
  5. Everyone is convinced that the beginning of space development start in the 1950s and 1960s but really its mistake

2 Answer the Questions

  1. What equipment helped scientists and had the ability to send data back?
  2. Exploration this is a noun/ you should write relative verb?
  3. In the beginning the USA and Soviet Union were partners or opponents?
  4. What mean word COOPERATION?

interplanetary probes 1961 space

Galileo 1975 moon

Yuri Gagarin 1609 telescope

Neil Aкmstrong 1969 USSR USA

Partners carry and send information to Earth

(После выполнения заданий ученики переводят текст.)

Teacher: Thank you very much, all of you. Today you have learnt a lot of information about space. Let's go back to Armstrong's words “ That’s one small step for man, one giant leap for mankind.” How do you understand this phrase? What is your attitude to these words?

(Ученики говорят по несколько предложений.)

Teacher: What did you learn in the lesson?

Pl 1: We learned about Armstrong, about space exploration.

Teacher: What did you learn in class?

Pl 2: We have learned to pronounce planets correctly in English

Teacher: What would you like to know?

Pl3: We would like to learn more about space exploration.

Teacher: Everyone gets good marks. The lesson is over. Goodbye!

По теме: методические разработки, презентации и конспекты


План-конспект открытого урока по английскому языку в 5б классе. Урок проведен 21.02.2008 г. по учебнику Климентьва Т., Монк Б., “Happy English” - 5-6 кл. UNIT 9. Учитель - Багдасарян Сусанна Гео.


План-конспект открытого урока по английскому языку в 6б классе. Урок проведен 5.10.2012 г. по УМК Биболетовой М.З. и др., “Enjoy English” - 5-6 кл. UNIT 5, Section 2. Учитель - Багдасарян Сусанна.


План-конспект открытого урока по английскому языку в 8а классе. Урок проведен 4.10.2010 г. по УМК Биболетовой М.З. и др., “Enjoy English” - 8 кл. UNIT 1, Section 5. Учитель - Багдасарян Сусанна Г.


план-конспект открытого урока по английскому языку 6 класс

открытый урок по английскому языку 6 класс.


План-конспект открытого урока по английскому языку по СПОТЛАЙТ в 4а классе Тема урока :"Чаепитие"

Открытый урок в 4А классе английского языка по теме: " Чаепитие"ПЛАН-КОНСПЕКТ по учебнику :Спотлайт 4 класс.


О достопримечательнасях Лондона.


План-конспект открытого урока по английскому языку 2 класс

План-конспект открытого урока по английскому языку 2 класс по теме "Моя семья".

1. Практиковать в речевой деятельности: монологической, диалогической:

Б. Отрабатывать фонетические навыки на конкретных примерах, учить понимать иностранную речь в игровых ситуациях.

2. Развивать творческую фантазию, инициативу в осуществлении иноязычной речевой деятельности, познавательный интерес.

3. Воспитывать уважение к культуре других народов, прививать интерес к традициям, достопримечательностям англоязычных стран.

Фонетическая зарядка. (слайд 2)

Repeat and read:

[t] travel, travelling, customs, flight, seat, ticket, get tickets, check-in counter, security

[d] direct, depart, departure, mind, minded, declaration

[ð] the, there, there is, there are, than, other

Речевая разминка: Дискуссия. Путешествие на самолете. Преимущества и недостатки этого вида транспорта. (слайд 3)

What can do you think about travelling by plane? What are the advantages (disadvantages)?

I like (dislike) travelling by plane:

1) It is faster than other means of transport.

2) of the meal and the entertainment on board.

3) It is the most comfortable way of travelling.

1) Turbulence can also spoil the flight.

2) There are usually long queues at the check-in.

3) There are terrorist threats which would spoil any journey.

4) You luggage can be lost.

Fill in the words and act the dialogue.

I would like to reserve … to … .

When are you planning to leave?

Are you going to travel…class or … ?

… seat(s) in … class, please. How much would that be?

… dollars. Please, give me your name and address.

Would you like to get your tickets now?

Yes. Sure. (No. I’ll pick them up before the departure).

Read the dialogue, translate the following words and make up sentences with them: ( слайд 5)

Departure , to go through the formalities , check-in counter , to fill in the customs declaration , luggage , boarding pass , security check , carry-on luggage , anti-hijacking measure

Answer the questions ( слайд 6):

What do you need for travelling abroad?

What formalities do you have to go through before the departure?

What do you have to declare at the customs declaration?

What antihijacking measures are there?

Translate the proverb and make up your own ( слайд 7):

I value wisdom over gold and understanding over silver.

I value … over gold and … over silver.

Fill in the customs declaration ( слайд 8)

Citizenship

Passport №

The country of departure

The country of purpose

Домашнее задание. Выучить диалог наизусть.


Слайд 1


Слайд 2

[t] ­ travel, travelling, customs, flight, seat, ticket, get tickets, check­in counter, security [d] ­ direct, depart, departure, mind, minded, declaration [ð] ­ the, there, there is, there are, than, other


Слайд 3


Слайд 4

 Can I help you? • I would like to reserve … to … .  When are you planning to leave? • On the … of … .  Are you going to travel…class or … ? • …seat(s) in … class, please. How much would that be?  … dollars. Please, give me your name and address. • Sure. …  Would you like to get your tickets now? • Yes (No. I’ll pick them up before the departure).


Слайд 5

o Departure o To go through the formalities o Check­in counter o To fill in the customs declaration o Luggage o Boarding pass o Security check o Carry on luggage o Antihijacking measure


Слайд 6

1. What do you need to go abroad? 2. What formalities do you have to go through before the departure? 3. What do you have to declare at the customs declaration? 4. What antihijacking measures are there at the air companies?


Слайд 7

 I value wisdom over gold and understanding over silver.  I value … over gold and … over silver. (life, information, peace, knowledge, friendship … )


Слайд 8


Слайд 9


Полный текст материала Урок по теме "Путешествие"; 11 кл. смотрите в скачиваемом файле.
На странице приведен фрагмент.

Спасибо за Вашу оценку. Если хотите, чтобы Ваше имя
стало известно автору, войдите на сайт как пользователь
и нажмите Спасибо еще раз. Ваше имя появится на этой стрнице.


Есть мнение?
Оставьте комментарий

Упражнения на технику чтения и понимания прочитанного

Тонкости и секреты работы в Яндекс.Почте

Как работать с детьми с СДВГ в обычном классе?

0 Спам

Отправляя материал на сайт, автор безвозмездно, без требования авторского вознаграждения, передает редакции права на использование материалов в коммерческих или некоммерческих целях, в частности, право на воспроизведение, публичный показ, перевод и переработку произведения, доведение до всеобщего сведения — в соотв. с ГК РФ. (ст. 1270 и др.). См. также Правила публикации конкретного типа материала. Мнение редакции может не совпадать с точкой зрения авторов.

Для подтверждения подлинности выданных сайтом документов сделайте запрос в редакцию.

О работе с сайтом

Мы используем cookie.

Публикуя материалы на сайте (комментарии, статьи, разработки и др.), пользователи берут на себя всю ответственность за содержание материалов и разрешение любых спорных вопросов с третьми лицами.

При этом редакция сайта готова оказывать всяческую поддержку как в публикации, так и других вопросах.

Если вы обнаружили, что на нашем сайте незаконно используются материалы, сообщите администратору — материалы будут удалены.

MaryFairy211

Полет степного орла

Это одно из самых захватывающих зрелищ, которые вы когда-либо видели. Орёл парит в ярко-синем небе. Внезапно он ныряет со скоростью до 120 миль в час (=190 км/ч), прежде чем вернуться к руке сокольника. В своих острых когтях он несет кролика. Это — казахская степь и охота с помощью ловчих птиц.

Говорят, что разведением и подготовкой ловчих птиц занимаются свыше 10 000 лет, это занятие появилось еще до изобретения письменности. У Чингисхана, жившего в XII веке завоевателя центральной Азии и Китая, было много хищных птиц, а также сокольников, которые заботились о них.

В Казахстане разведение ловчих птиц очень популярно, особенно среди молодых казахов, которые хотят заниматься чем-то традиционным. Есть школы соколиной охоты и заказники, работающие по программам разведения птиц, находящихся под угрозой исчезновения, таких как сокол-балобан. При этом казахи все же предпочитают степного орла с его размахом крыльев в 6 футов (180 см) и гордым взглядом. Неудивительно, что это благородное создание является символом казахской национальной самобытности.

Читайте также: