Plan your project план урока 7 класс

Обновлено: 05.07.2024

Свидетельство и скидка на обучение каждому участнику

Зарегистрироваться 15–17 марта 2022 г.

Конспект урока английского языка в 7 классе

с использованием технологии развивающего образования

Тема урока: “Plans for the future ” / “ Планы на будущее ” .

Тип урока: урок контроля, оценки коррекции знаний, умений, навыков.

Цели урока: оценить и скорректировать знания, полученные по данной теме; совершенствовать коммуникативные компетенции; контроль навыков монологической речи по теме “Мои планы на будущее”.

Воспитательная: сформировать гуманные отношения (терпимость, тактичность,

вежливость, доброжелательность, честность), дисциплинированность,

ответственность, само- и взаимоконтроль.

Используемые технологии (элементы): технология развивающего образования (Личностно ориентированное развивающее обучение (И.С.Якиманская)), технология коммуникативного обучения, компьютерные технологии, групповая технология.

- Good morning, boys and girls!

- I’m glad to see you.

- Who is absent today?

- All pupils are present.

- Ok. Let’s start our work. Today we shall listen to your stories about your plans for the future and have a talk about the future of our planet.

Речевая разминка.

- I want you to finish the sentences.

I think it is important…

Besides, I’m going to…

As for me, I would like…

In my opinion, I will be…

I’m sure I shall …

Активизация навыков монологической речи.

It’s time to work in group of four. Your hometask was to prepare stories about your plans for the future. You will listen to the stories of the members of your group and choose the best story. Then we shall listen to some pupils all together. ( Слайд 1) .

(Ученики делятся на группы по четыре человека. В каждой группе работа организуется следующим образом: сначала все члены группы представляют свои рассказы, а затем из прослушанных рассказов выбирается один – самый лучший.). (Слайд 2)

Some pupils go to the blackboard. They tell us the stories “My Plans for the Future”. Get ready to ask the questions.

(После работы в группах учитель предлагает учащимся прослушать по одному рассказу от каждой группы. Задание для всех учеников – прослушать рассказ и подготовить вопросы к рассказчику. В конце данного этапа работы рассказы учеников оцениваются и анализируются.)

5.Физкультминутка .

Clap, clap, clap your hands!

Clap your hands together.

Step, step, step your feet!

Step your feet together.

Nod, nod, nod your head!

Nod your head together.

Sing, sing, sing a song!

Sing a song together .

Dance, dance, dance and dance!

Dance and dance together.

6. Тренировка лексических навыков. Проверка домашнего задания.

We have listened to your stories and we know your plans for the future. Our Happiness depends on us and the planet where we live. Let’s remember the stories of four students from ex.24, p.12 in your books. The task for you is to look through the texts and find the international words. Who has found the words? Look at the blackboard, please. Do you agree with Nick?

7. Контроль навыков учащимися знаний и умений орфографии и перевода по теме.

There is a list of topical words and their meanings. You are to match them. (Презентация. Слайд 3,4).

1.means of communication; 1. упустить шанс

2. to miss one’s chance; 2. наша планета

3. waste of time; 3. друг другу

4. our planet; 4. попытать счастья

5. each other; 5. средства связи

6. to try one’ chance; 6. потеря времени

7. to lose a competition; 7. проиграть соревнование

1. by means of the phone; 1. один другого

2. to win a competition; 2. быть удачливым ;

3. to have no chance; 3. ещё раз ;

4. by means of the phone; 4. желаю счастья ;

5. to be lucky ; 5. с помощью телефона;

6. once more ; 6. выиграть соревнование;

7. good luck . 7. не иметь шанса.

It’s interesting to find out what you think of the future of our planet. Use the word combinations from ex.28, p.13 and make up a short story. All pupils will use the beginning of the sentences from the first part of this exercise. Divide into three groups, please (Презентация, слайд 5).

9. Подведение итогов урока . Рефлексия .

План-конспект урока английского языка "Our Hobbies". Урок направлен на формирование коммуникативных компетенций по теме "How do you spend your free time? Hobbies".Данный урок был разработан и проведен в апреле 2011 года как итоговая работа дистанционного курса повышения квалификации Педагогического университета "Первое снтября". Тема курса "Развитие и контроль коммуникативных умений: традиции и перспективы".

ВложениеРазмер
plan2.doc 85.5 КБ

Предварительный просмотр:

План-конспект урока английского языка, 7 класс

Тема: Our Hobbies

Место урока в теме: 3 (“What’ s your hobby?”)

Тип урока: комбинированный

- формирование коммуникативных компетенций по теме “How do you spend your free time? Hobbies”;

-развитие познавательных интересов учащихся, умения социального общения в совместной деятельности;

-формирование творческого мышления учащихся, умения обосновывать свою точку зрения.

-учебная: формировать навыки и умения в аудировании, чтении, устной речи (диалогическая, монологическая формы) по материалам темы “How do you spend your free time?” с использованием лексического, грамматического материала (-ing and –ed adjectives);

- познавательная: продолжить ознакомление учащихся с увлечениями в Великобритании, в России;

- развивающая: развивать интерес к учебно-познавательной деятельности на иностранном языке, развивать логику, внимание, память, целостность высказывания;

- воспитательная: формирование уважительного отношения к увлечениям других людей, к мнению другого человека.

1. Раздаточный материал:

- грамматические задания на карточках;

- карточки для контроля аудирования;

- карточки для контроля чтения;

-карточки с диалогами

2. Коллекции изделий из бисера, календарей, наклеек, молодежных журналов, музыкальных дисков, монет.

3.Отрывок из видеофильма “St. Petersburg”.

4. Проекты учащихся по теме “My hobby”.

5.Предметная картинка (запуск воздушных змеев).

Формы работы: индивидуальная, фронтальная, парная, групповая, организация работы по вариантам, ролевая игра.

Методы: репродуктивный, продуктивный, частично- творческий, проектный.

Приемы: иллюстративная наглядность, видеофильм (отрывок), работа с карточками, тестами, текстами, инсценировка, презентация по теме “ Our Hobbies”, дифференциация грамматического материала на два уровня (средний и повышенный).

I. Организационный момент

II. Работа с грамматическим материалом

III. Фонетическая разминка

IV. Речевая разминка

V. Чтение с детальным пониманием прочитанного

VI. Аудирование с целью извлечения нужной информации

VII. Практика устной речи учащихся по теме “How do you spend your free time? Hobbies”

VIII. Подведение итогов урока. Объяснение домашнего задания. Заключение

Teacher: Good morning, children! Take your seats, please, and get ready for the lesson. It’s very nice to see you. How are you today?

Pupils: We are OK. Thank you.

Teacher: Today we will speak about our hobbies and free time.

And now, let’s practice our pronunciation and remember free time activities. Pupils: ( повторяют за учителем)

На доске – схема:

collecting gardening dancing

sport Hobbies going to the theatre

reading cooking travelling

Teacher: Thank you. It was good.

Teacher: Now answer my questions, please.

  1. What is a hobby?
  2. Is it interesting to have a hobby?
  3. What can people collect?
  4. What do people usually learn when they collect things?
  5. What hobbies do you know?

6. What is your hobby?

7. What are you interested in?

8. What hobby do you prefer?

9. You are a collector, aren’t you?

10. What collection(s) do you have?

11. Are you proud of your collection(s)?

12. Is it fun to have a hobby?

Pupils: (ученики отвечают на вопросы учителя)

Teacher: Have you ever heard about kite-flying ? Look at this picture (учитель показывает картинку, на которой дети запускают воздушных змеев).It is an interesting hobby, isn’t it? Scan the questions after the text (учитель раздает тексты с заданиями на парты; см. Приложение 2) and say what kind of hobby it is. (работа в парах)

P1: It is about an old hobby in England., about kite-flying.

Teacher: Right. Now read the text very carefully. Try to grasp both the main idea and the details. Find answers to all questions. (работа в парах)

(Ученики отвечают на пять вопросов к тексту)

Thank you. Find irregular verbs in this text, please. (ученики находят в тексте неправильные глаголы, называют три формы этих глаголов)

Teacher: Well, use the text as a model and write at home your composition about any old hobby in Russia. ( карточки с текстом дети берут домой)

Teacher: Today we are going to have some more practice in listening comprehension. Divide into groups of five. Each group watches an extract from the film “St. Petersburg” and completes the following summary of the text (см. Приложение 3)

(учащиеся смотрят два раза отрывок из фильма, слушают рассказ о Санкт Петербурге и заполняют карточки. После этого группы учеников по очереди читают предложения, сравнивают точность заполнения.)

Teacher: Would you like to visit this wonderful city? A pupil from each group is to tell us about St. Petersburg. The summary will help you. (пересказ осуществляют два наиболее подготовленных ученика. Остальные дети получают задание посчитать количество фраз у каждого выступающего и оценить правильность их построения.)

Teacher: Your hometask was to prepare projects about your hobbies Let’s speak about your hobbies. (презентация проектов учащихся по теме “Hobbies”. На первом уроке по данной теме детям были предложены два вида проектов: “Collections” и “Our hobbies”. Дети, выбравшие первый вид проекта, объединились в первую группу. Те, кто решил рассказать о других видах увлечений, представляют вторую группу. Представители каждой группы рассказывают о своём хобби .На данном этапе работы учитель просит учеников слушать выступающих, записывать ключевые слова по каждому проекту , задавать вопросы. Из первой группы выступили 3 ученика с описанием своих коллекций календарей, монет, изделий из бисера. Два ученика из второй группы рассказали об увлечении спортом, одна девочка рассказала о том, что любит путешествовать, показала фотографии интересных мест.)

Teacher: Whose story is the most interesting? Why? Whose story was the shortest/ longest? Who made no mistakes? What hobby is the most interesting/useful/exiting/expensive?(дети, пользуясь записью ключевых слов, отвечают на вопросы учителя)

Teacher: Thank you very much. Most of your projects were very interesting .I think you’ve learned a lot of useful information. Continue your work with projects. Now look at the following list of leisure activities .

Doing a sport Going to the theatre

Going round a market Going to a rock concert

Going to an opera Reading a book

Growing flowers Visiting an art gallery

Visiting a museum Going to a disco club

Playing the guitar Fishing

Having a picnic Rollerblading

Horse riding Cycling

  1. Choose one or more of these that you have done and describe the experience. Why did/ didn’t you enjoy it?
  2. Put them in your order of preference. What kind of activity do you prefer?
  3. Are there any others, which are not on the list that you like?

(Список увлечений и задания находятся на доске. Учитель опрашивает учеников индивидуально).

Teacher: Work in pairs. Act out a conversation between two friends discussing their hobbies.( учитель раздает карточки с диалогами, см. Приложение 4) But first of all, repeat the phrases after me, please. (учащиеся хором повторяют речевые образцы за учителем, соблюдая интонационный рисунок. После этого ученики в парах инсценируют диалог).

Teacher: In conclusion, I’d like to say that it’s very interesting to have a hobby. Hobbies help us to learn more about our planet, to be more intelligent and well-educated. We should all have a hobby and our life will be more interesting. Did you like our lesson? (дети высказывают свои мнения об уроке) Your marks for the lesson are the following (учитель оценивает работу учащихся на уроке, в том числе объявляет отметки и за грамматический тест). Now, please write down your hometask: write the composition about any old hobby in Russia, сontinue your work with projects. . Have you got any questions? The lesson is over. Good-bye.

Choose the correct word to describe things and people’s feelings.

1. Tom is ________ in motorsport. He finds it _________. (interesting/interested)

2. I’m so ________ by collecting stamps. It’s _________ to learn a lot about the world. (amusing/amused)

3. Reading books is not ______ . I am never _______ with it. (boring/bored)

4. My Mum was _______ at the news. (surprising/surprised)

5. Cycling is an ________ hobby. (exiting/exited)

1. It was not ________ for Tom to do the tests. (interesting/interested)

2. Our teacher was _________ with Nick who was not a prodigy. (disappointing/disappointed)

3. Pupils were _________ because their marks were not good. (depressing/depressed)

4. George didn’t have a brother or a sister. He was ________ to tears. (boring/bored)

5. Looking after his Grandma wasn’t the most _________ way to spend a Saturday morning. (exiting/exited)

Kite-flying is an old hobby in England. Many years ago people in London liked kite-flying. In our days young men and old men, women and children take their kites to the parks and threw them up into the sky. The kites are of many colours. Some of them are square and others have three corners. Some kites are like boxes, some look like balls or flowers. Many people, and children too, make their kites themselves. They make kites of paper, and fix bright ribbons to them. Some people buy their kites in the shops.

In some countries kite-flying is a sport. People have competitions in kite-flying.

Kite-flying – запуск бумажного змея

to throw (threw) – бросать, кидать

to fix – укреплять

1. In what country do people like kite-flying very much?

2. What do kites look like?

3. What are kites made of?

4. Can you make a kite?

5. Have you ever seen a competition in kite-flying?

1. St. Petersburg is one of the most __________ cities in the world.

2. It was founded by ___________ in ________ .

3.The city is situated in ___________ .

4. Its population is _____________ .

5. __________ attract thousands of tourists from every corner of the world.

6. St. Petersburg is the _________ largest city in ________ .

  1. Harry, let’s play football in the yard.
  2. I’d love to but my leg hurts.
  3. Well then, how about walking in the park? The weather is nice today.
  4. That’s a good idea, but I hate hanging out in the park. It’s a waste of time.
  5. In my opinion you are just lazy!
  6. No, I’m not. Besides there is an interesting film on TV in the afternoon. I get pleasure from watching old comedies.
  7. As for me I prefer playing sport to watching TV. Playing football or tennis is a change from school, isn’t it?
  8. You are right, Tom. But remember tastes are differ.

(Mary is speaking by telephone)

- Bob? This is Mary. How are you?

- Fine too. What are you doing?

- I’m listening to music. It’s really relaxing. In my leisure time I enjoy listening to rock music. Do you like rock music?

- I like music, but I don’t like rock. I get pleasure from growing flowers. I’m so amused by this hobby. There are many beautiful flowers in our house.

- Do you have any orchids in your collection?

- Yes, there are some orchids, they are nice. Would you like to see my flower collection?

План-конспект урока 7 класса по теме

Бесплатное участие. Свидетельство СМИ сразу.
До 500 000 руб. ежемесячно и 10 документов.

Урок закрепления пройденной темы. На уроке повторяем инфинитив, конструкции used to. Вся лексика и задания направлены на тему "Защита окружающей среды". Даны задания по этой теме, такие как, найди лишнее слово, перевод, найти синонимы и антонимы. А в конце ученики дают обещания сохранить нашу Землю чистой.

ВложениеРазмер
Ппроект "My summer adventure" по УМК Кауфман 7 класс 57 КБ

Предварительный просмотр:

План конспекта урока английского языка

Тип урока : Обобщающий

Основные цели урока:

Совершенствование навыков монологической речи;

Дать предварительную оценку степени сформированности у учащихся навыков чтения, аудирования, устной и письменной речи.

Активизация лексико-грамматических навыков по теме

Общеобразовательный компонент целей обучения:

создать условия для обобщения и систематизации знаний, умений и навыков по теме

Воспитательный компонент целей обучения :

Воспитать усидчивость, трудолюбие, умение слушать и уважать собеседника.

Развивающий компонент целей обучения

Развить творческие способности учащихся, умение их грамотно демонстрировать и применять в учебном процессе;

Книга для учителя

Рабочая тетрадь 1

I Организационный момент:

Диалог с дежурным

Постановка целей урока

II Основная часть

Презентации проектов учащихся

Объяснение домашнего задания

III Подведение итогов урока

Выставление оценок с комментариями

Речь и действия учителя

Речь и действия учащихся

I Организационный момент

«Hello everybody! Who is absent today? And who is on duty today?

Учащиеся размещают еще на перемене свои проекты на стенах класса.

What a wonderful view!

Let’s throw lots and start our lesson

Good morning, Lyudmila Vladimirovna!

All pupils are present. Vova and Masha are on duty today.

They are listening.

II Основная часть

She is listening.

It was very pleasant to watch you and listen to you.

Thank you very much.You are nice perfomers.

Now let’s discuss a bit some information of your projects and play a game “Believe it or not”.

Read the rules of the game in exercise 4 at page 57 of your textbooks.

“Do you think it is true? Is it true or false? What do you think of it”

At the next lesson we’ll write a test. Please, be ready for the test and the word dictation as well.

Нажмите, чтобы узнать подробности

Тема урока: My school

Форма урока: Урок-защита проектов. Дискуссионный урок.

Образовательные:

Учить связному высказыванию по теме.

Учить выражать собственное мнение.

Тренировать в употреблении придаточных
дополнительных предложений.

Развивающие:

Развитие мышления, памяти, чувств и эмоций.

Развитие речевой способности в сфере иноязычного
общения благодаря освоению нового языкового и
речевого материала.

Развитие фантазии, художественных способностей.

Воспитательные: Формирование культурно-эпических норм поведения в дискуссии.

1.Оргмомент. Беседа с дежурным.

Т: Who is on duty today?

What date is it today?

What day is it today?

What season is it now?

Is it shinning today?

Is it raining today?

What is the weather like today?

2. Listen to me. (Загадка о школе)
T: What is it?

Mind the clock

And keep the rule

Try to come

In time to ... (school)

Т: Repeat after me!

An activity, in the country, a timetable, art, Chemistry, Design and Technology, Home Economics, Physical Education, registration, Religious Education, to be glad, to belive, excellent, What does . mean? , on time, progressive.

4. Беседа о школе. Т→ Р1, Р2, P3

Т: Let's speak about your school.

Is your school big or small?

How many pupils are there?

How many teachers are there?

Have your pupils a uniform?

When does your lessons begin?

What subjects have you?

Have you a library at the school?

What is your favourite subject? Why?

Do you like your school?

10) Do your parents pay for the teaching?

5. Обучение диалогической речи.

T: Now role-play. Act out the dialogues about our school. Repeat it, please. I give you 1 minute.

P2: Fine thanks. And you?

P2: What are your marks at school?

Р1: I get 4-s and 5-s.

P2: What is your favourite subject?

Р1: My favourite subject is Math, because I like tests. And you?

P2: My favourite subject is.

Р1: Do you like your school?

P2: Yes, I do. Oh, school is the best thing in the world.

P2: Fine, thanks. And you?

Р1: I'm fine. I'm sorry I have a question. How many lessons have you?

P2:I have 5 lessons a day.

P1: When do your lessons begin?

P2: My lessons begin at 8.30.

Р1: Do you go to school on Saturday?

P1: Do you have to wear a uniform?

P2: No, I don't. And you?

P1: At our school, we have to wear a uniform.

P2:I like my school very much.

Р1: I like my school very much too.

6. Защита проектов.

Т: Now, we have different ideas about our school. Today we have different projects " My school". You wrote about your school, illustrate your ideas with pictures and drawings. Please, present your projects. (Учащиеся представляют свои проекты.)

7. Обучение чтению с полным пониманием прочитанного.

Т: Let's read about school rules. Open your books to page 19, ex. B(a). All schools have rules for students. In some schools the teachers write the rules for pupils, in other schools the pupils decide what rules they should have. Do you agree that all pupils should wear school uniforms?

Т: Now, let's take grammar material. Now, we'll have grammar.

С помощью какого глагола вводится косвенная речь? (to say)

С помощью какого союза? (that)

Какие глаголы используются для передачи косвенной речи? (to be glad, to be
sorry, to hope, to believe, to think)

(учащиеся выполняют самостоятельную работу)

Измените предложения, используя косвенную речь.

Т: I give you cards. You should use Reported speech.

Mike: We have a lot of tests.

Dan: We have lots of interesting activities.

Jane: I have a brother.

Tom: My favourite subject is Biology.

Linda: Most of the school subjects are great.

David: There are a lot of clubs at our school.

(Учащиеся обмениваются карточками, проверяют и оценивают работу)

Т: Please, let check your answers and change your cards. Please, grade your cards.

Читайте также: