План урока юххедиллар 8 класс

Обновлено: 05.07.2024

Автор: Ильина Елена Александровна, учитель английского языка, МБОУ СОШ №14, г. Арзамас

Описание материала: Предлагаю Вам конспект урока по теме: “Идеальное место для путешествия ” Этот материал будет полезен для обучающихся 8 класса. Урок направлен на воспитание уважительного отношения к людям разных культур и стран.

Цель урока: контроль усвоения и активизации пройденного лексического материала.

Задачи урока:

1) практические: развитие лексико-грамматических навыков речи; развитие монологической и диалогической речи умение подготовить связанное высказывание по теме, выразить свое отношение к прочитанному; развитие умения слушать и понимать иноязычную речь на слух.

2) общеобразовательные: расширение общего кругозора учащихся расширение словарного запаса.

3) воспитательные: формирование стремления к совершенствованию своей речевой практической деятельности; совершенствование коммуникативной культуры ученика; воспитание уважительного отношения к другим культурам; воспитание и уважение к людям разных культур и стран; воспитание внимания, умения слушать друг друга.

4) развивающие: развитие способности к сравнению и сопоставлению, формулированию выводов из прочитанного и услышанного; развитие способности к подбору выражений необходимых для данной ситуации.

Ход урока

1. Приветствие (1 минута)

T: Good afternoon, boys and girls! Glad to see you! How are you today?

P: I am fine (good, excellent, great, OK, all right, so-so) thanks.

2. Организационный момент (1 минута)

T: Who is on duty today? Who is absent today? What is the date today? What is the day of the week? What is the season now? Do you like winter? What is the weather like today?

P: I am on duty today. All are present. Today is …. Today is …. It is winter. Yes I do. No I do not. Today is (frosty, cold, snowy, windy, sunny, dark…)

3. Фонетическая разминка (2 минуты)

T: When the weather is wet,

We must not fret.

When the weather is cold,

We must not scold.

When the weather is warm,

We must not storm.

But be thankful together

Whatever the weather.

Pupils read this poem all together, and then read it one by one.

4. Опрос домашнего задания (10 минут)

T: At home you must prepare arguments for and against tourism. Ex. 2 -3 page 54-55.

P: Good points: to discover new places, to teach people about art and culture, to improve knowledge of foreign languages, to relax, to have a fun.

Bad points: to destroy ancient cultures and traditional way of life, do not respect other countries and people, to pollute the water.

T: Today we are going to discuss what the ideal place for travelling is. You will read and listen to different people’s opinions. Then you will share your ideas about the ideal holiday.

Pupils are listening very attentively.

6. Аудирование (5 минут)

T: Listen to the text. Be ready answer the questions.

People like travelling. They travel on business or for pleasure. If you want to go to Britain you can do it in different ways. You can travel by train, by plane or by car. People have to cross the channel between England and France . Tourists usually go by plane. It is more comfortable and fast. There are two major airports in England : Heathrow and Gatwick. They welcome passengers from different countries overseas.

1. People like travelling.

2. People travel on business.

3. People go to Britain by plane.

4. Planes are not fast and comfortable.

5. There are two major airports in the UK .

1 – yes, 2 – yes, 3 – yes, 4 – no, 5 – no

Pupils listen to the text and try to understand.

7. Работа с текстом диалога (6 минут)

T: Open your books at page 56 ex.5. Mark and Brandon are talking about their holidays. Look at the photos and say what countries are they from?

Now put their conversation in order.

P: Now check your answers.

I think one of them is from Great Britain and other is from the USA .

Pupils read the dialogue and put their conversation in order.

8. Развитие навыков устной монологической речи (8 минут)

T: Answer my questions.

What places do the boys mentions as ideal for travelling? Why?

What do the boys think about travelling with parents?

What did the teenagers enjoy most about their holidays?

P: Brandon thinks Disneyland is the ideal place.

Mark says that it is Nottingham . They went rock climbing and visiting some old castles.

They like to travel with parents. They enjoy the weather, people and different kinds of activities.

9. Проведение опроса по теме (7 минут)

T: Travelling is really the best way of having a rest, visiting other countries, meeting new people. And now tell me, please, what is ideal place for travelling for you?

P: I am sure that London is ideal place for travelling, because you can improve your knowledge of English and enjoy his sights.

P: I think St.Peterburg is ideal place for travelling, because it is very beautiful city with lots of interesting places, which connected with our history, beside I want to see “white nights”.

P: To my mind ideal place for travelling is the South of Russia, because you can swim on the Black Sea and hiking snow-capped mountains at the same time.

P: I’d like to take rucksacks and walk in the countryside. It is ideal place for travelling, because you can breathe fresh air, enjoy nature.

P: Turkey, I think, is ideal place for travelling, because the clime is hot. And you can take sunbath and swim on the sea all days.

10. Составление вопросов (6 минут)

T: How are you going to spend your next summer holidays?

Make up questions and put down them.

1. (summer, where, going, are, next, you, for, your)

2. (would, to choose, way of travelling, like, what, you)

3. (to stay, where, going, you, are)

4.(do you, what, there, would)

5.(going, who, with, you, are)

P: 1. Where are you going for your next summer?

2. What way of travelling would you like to choose?

3. Where are going to stay?

4. What would you do there?

5. Who are you going with?

11. Домашнее задание (1 минута)

T: At home you must answer these questions.

Pupils write down home task for the next lesson.

12. Подведение итогов урока (1 минута)

T: Today we spoke about different countries and places. I saw that every one has own opinion about travelling. Now look at the blackboard read the proverbs and try to find Russian equivalents to them.

ВложениеРазмер
plan_uroka_fedosova_-_urok_o_dobrote.docx 32.25 КБ
urok_kindness_fedosova.pptx 2.35 МБ

Предварительный просмотр:

План-конспект урока английского языка (с использование ЭОР) в 8 классе

Участники: ученики 8 класса

Тип урока: урок систематизации знаний

Ценность урока: воспитание гуманной всесторонне развитой личности на уроке английского языка, развитие навыков говорения по теме

Технологии: личностно-ориентированного обучения, информационно-коммуникационная, активных методов обучения, критического мышления, обучения в сотрудничестве

УМК: Starlight 8 (Express Publishing). Module 3. Doing the right thing (p. 47)

Оборудование: доска, ПК, мультимедийный проектор, презентация, раздаточный материал

Основной вокабуляр: community action, members of society, world problems, the World Kindness Day, to be helpful, to be positive, global, to make a donation to a charity

"A Good Deed Equals A Man With A Star"

1. Учебная: Достичь соответствующих теме речевых навыков

2. Деятельностная: научить учеников структуризации полученного знания, развивать умение перехода от частного к общему и наоборот

3. Содержательная: научить видению нового знания в структуре общего курса

Образовательные: способствовать формированию у обучающихся навыков говорения по теме “Kindness” (как монологической, так и диалогической речи), навыков чтения с детальным пониманием прочитанного, навыков исследовательского чтения, введения и закрепление новых разговорных фраз по теме. Развитие навыков аудирования. Расширить общий и филологический кругозор учащихся

Воспитательные : воспитывать познавательно-гармонизирующее отношение к миру, привлечь внимание к важности проблемы чувства меры и вкуса в современном обществе, развивать чувство доброты через изучение иностранного языка. Формирование гражданской позиции. Содействовать воспитанию культуры общения, взаимопомощи, потребности в самовоспитании. Содействовать формированию толерантности в отношении к культуре своего и других народов; содействовать развитию интереса к изучению иностранного языка.

Развивающие: развивать познавательный интерес и активность учащихся; развивать навыки устной речи и фонематический слух; развивать мышление, память, внимание. Создать условия для развития таких аналитических способностей учащихся, как умение анализировать, сопоставлять, сравнивать, обобщать познавательные объекты, делать выводы.

Личностные: принимать и сохранять учебную цель и задачу

Регулятивные: способность ставить новые учебные цели и задачи

Познавательные : способствовать формированию аналитического мышления и эмоционального потенциала; интеллектуальных навыков сопоставления, обобщения, развитие речевых навыков

Коммуникативные : умение аргументировать свою точку зрения, создавать устные высказывания

Доброта и самосовершенствование

Международный день доброты

Личностные: умение давать оценку своим действиям, зарождения традиции празднования Дня доброты, понимание личностной и общественно значимой доброты

Предметные: закрепление знаний и навыков разговорной практики по теме Kindness, развитие навыков исследовательского чтения с детальным пониманием

Учебник: Starlight 8

Adventures Stories by O’Henry

Отрывок из фильма о школьной жизни

Презентация Power Point по теме

Longman Dictionary of Contemporary English

Articles in the Internet

  1. Организационный этап урока.
  1. Приветствие учителя;
  2. Самоопределение деятельности, мотивация на урок:
  1. Аудирование с опорой на фильм. Формирование навыков и умений перевода. Основная лексика: to watch, to be helpful, to share, to be watchful, to be noble, to do noble actions, kindness, classmates
  1. Основной этап.
  1. Актуализация знаний. Цель: установление преемственности материала по теме “Kindness”.

Тип урока : комбинированный и интегрированный с обществознанием.

Цель урока : Активизировать представления учащихся об образовании в России и Великобритании . Активизировать лексику предыдущих уроков по теме: Education in our life .

Образовательная:

-закрепление лексических единиц по теме урока и использование их во всех видах речевой деятельности;

- закрепить навык вести разговор о школьном образовании;

- закрепить навык строить предложения, спрашивать, отвечать.

Познавательная: развитие лингво–культурной компетенции, активизация лексики и лексико–грамматических конструкций по теме, ознакомление с идиомами по теме урока.

Развивающая: развитие умения работать в группе.

Воспитательная : воспитание умения внимательно слушать, обмениваться мнениями, уважать другое мнение.

Ход урока :

1. Приветствие .

-Good morning children. I’m glad to see you.

-How are you today?

-Are you glad to see your classmates?

3. Фонетическая разминка

Now it’s high time to train our sounds. Pay attention to the sounds.

The teacher taught and taught and taught,

And he thought and thought and thought.

And if the teacher always taught,

Was there any time for thought?

4. Лексическая разминка

First, I’d like you to answer some of my questions.

1. Where can we get education?

2. What types of school do you know?

3. Do children have to wear a uniform in that school? How about elementary school?

4. Did you ever skip your classes?

5. What are your favorite subjects?

6. Активизация употребления в речи учащихся лексики по теме

What are reasons why you go to school? Look at the screen. Please read and give your opinion. Put all reasons into two groups: the most important, the least important.

  • is a place where you can make new friends,
  • helps you make your own decisions,
  • helps you understand yourself better,
  • teaches you to be polite.,
  • helps you get knowledge,
  • prepare for a future occupation,
  • teaches you about countries, culture and the world,
  • teaches you to be honest, clever and educated person.

Учащиеся читают предложения и делают выводы, обмениваются мнениями.

7.Чтение с извлечением информации.

Учащиеся делятся на группы. Получают тексты. Заполняют карточки с заданиями. После выполнения заданий, учащиеся читают записи, сравнивают информацию.

Таблица с заданиями:

1. Types of schools.

2. Age of children.

4. Possibilities after school.

The Russian education system

In Russia children go to school at the age of six or seven. They spend four years at primary school, five years at secondary school and two years at senior school.

School normally starts at 8:30 am and finishes at 3 pm though this may vary slightly from school to school. Young students have 3-4 lessons a day and older students have up to 7 lessons a day. This means that the school week can be either 5 or 6 days long. In large cities where there are a lot of students attending the same school, there are sometimes separate morning and afternoon sessions. There are usually around 20-30 students in a class.

There is a wide range of school subjects for students aged 12-17. These include Russian, Literature, Maths (including Algebra and Geometry) History, Social Science, Biology, Geography, Physics, ICT, Chemistry and others. English is the main and most popular foreign language although students can also learn Spanish, German or French. Almost all classes involve the use of computers and media technology. Some schools may specialize in certain subjects, Maths and Science, for example. There are also vocational schools that train students in a specialized profession, such as music or dance, alongside their usual lessons.

The school year is usually divided into four terms with three breaks. School starts on 1st September and finishes on 31st May. The summer holiday starts on 1st June and lasts for three months but Year 9 and Year 11 students take their exams in June. The Russian National Exam is an innovation as a final exam for school-leavers. It’s a national test combining school-leaving exams and entrance exams to universities.

The British Education System. State Education in Britain.

All state schools in Britain are free, and schools provide their pupils with books and equipment for their studies.

Nine million children attend 35.000 schools in Britain. Education is compulsory from 5 till 16 years. Parents can choose to send their children to a nursery school or a pre-school playgroup to prepare them for the start of compulsory education.

Children start primary school at 5 and continue until they are 11. Most children are taught together, boys and girls in the same class. At 11 most pupils go to secondary schools called comprehensives which accept a wide range of children from all backgrounds and religious and ethnic groups. Ninety per cent of secondary schools in England, Scotland and Wales are co-educational.

Other 16-year-olds choose to go to a college of further education to study for more practical (vocational) diplomas relating to the world of work, such as hairdressing, typing or mechanics.

Most students graduate at 21 or 22 and are given their degree at a special graduation ceremony.

Нажмите, чтобы узнать подробности

Формирование лексических навыков говорения, развитие умения говорить логично, совершенствовать произносительные и грамматические навыки говорения. Воспитывать здоровые привычки, показать обучающимся важность здорового образа жизни, воспитывать уважительное отношение к собеседнику, развивать умение сотрудничать, воспитывать готовность к коллективному творческому творчеству.

“Pozhva’s Municipal Budget School ProvidingGeneral Education № 1”

The Kingdom of

the Good Health Habits

Made by:

Lyubov Ivanovna

the teacher of English

of the highest category

Арril, 2016

План конспект урока английского языка в 8 классе по учебнику Кузовлева В. П.

Цель урока: Формирование лексических навыков говорения

развивать умения говорить логично,

совершенствовать произносительные и грамматические навыки говорения.

Речевой материал: лексика по изученной теме.

Планируемые результаты:

в результате занятия учащиеся смогут правильно использовать изученную лексику по теме “Здоровье”; развивать у учащихся умение творчески использовать усвоенный материал в новых ситуациях общения.

Метапредметные:

развивать коммуникативные навыки общения; способности к сравнению; проводить опрос; обрабатывать полученные данные;

воспитывать здоровые привычки; показать учащимся важность здорового образа жизни; воспитывать уважительное отношение к собеседнику,

развивать умение сотрудничать; воспитывать готовность к коллективному творчеству.

Универсальные учебные действия:

Личностные - воспитать познавательные потребности, желание расширять кругозор;

Регулятивные – принимать и формулировать учебную проблему.

Познавательные– анализировать, сравнивать, выявлять причины и следствия.

Коммуникативные– умение общаться и взаимодействовать друг с другом.

Оснащение урока: учебник английского языка УМК Кузовлев 8 класс, рабочая тетрадь УМК Кузовлев 8 класс, звукозапись, презентация, проектор, компьютер.

2. Постановка проблемы.

3. Информационно-аналитический блок.

4. Заключительная часть:

а) подведение итогов;

в) домашнее задание;

План занятия

Teacher: – Good morning, children! I’m glad to see you at today’s lesson. How are you?

Students: – I’m fine, thanks. And how are you?

Teacher: – Im OK. Thanks a lot .

Постановка проблемы:

Teacher: Today we’ll speak about your health. We’ll discuss what helps us to be fit, healthy and strong. You will know something interesting and new for you. You see that your health is in your own hands.

Основная часть.

Информационно-аналитический блок

II. Фонетическая зарядка.

Teacher: There are exercises that are useful not only for your body but also for your tongue.

Teacher: Now, look at the blackboard.

There is a tongue twister which consists of two proverbs. Listen and repeat after me.

[w] – white, swimming, wanted, , when, was, question, winners

[] – the [I:], the [], the fourth, than, those, with.


[] – wealth, health, fourth, I think, thank you,


[] – burn, first, Germany, work, world, third, proverb

1. Произносится вся скороговорка

2. По частям (по 2 раза каждая)

3. Вся медленно 2 раза

4. Вся быстро 2 раза

Отработка выражений

The first wealth is health.

Health is the ‘best wealth’.

Сначала медленно с паузами. – Дети повторяют всё за диктором. Затем всё быстрее и ещё быстрее.

T.: Thank you.

T.: All right.

T: Now, let’s read these twisters all together.

T.: Now the whole tongue twister

T: So, the theme of our lesson is “The Kingdom of the Good Health Habits”

Your task is to work very well. During the hour you have to play different games.

Речевая зарядка:

T: What bad and good habits do you know? ( на карточках даны фразы, ученики по цепочке высказываются, учитель быстро записывает на доске ключевые слова, разделив их на 2 столбика)

Примерные фразы высказываний учеников:

P1: I think (to my mind/ I’m sure/….) smoking is a bad habit

T: You are right ( OK/ That’s right/…) etc. or You are mistaken (You’ re wrong/…) etc.

P2: I’ m sure following a diet is a good habit.

The Kingdom of

the Bad Health Habits

The Kingdom of

the Good Health Habits

Taking / drinking alcohol

Eating too much sweets

Eating high fibre food

Eating low fat food

Sleeping too much or too little

Washing a face and hands

Not eating at night

Following a diet

Eating more fruits and vegetables

Going in for sport

Doing morning exercises

2. T.: Agree or disagree with my statements:

T: Smoking is a bad habit

P1: That is right. Smoking is a bad habit.

T: Eating too much sweet is good for your health.

P2: That is wrong. Eating too much sweet is bad for your health.

T: Drinking too much alcohol is a healthy habit.

- Eating low-fat food is a bad habit.

-Exercising is bad for health.

- P1 skips breakfast.

- P3 watches too much TV.

T: I think you will agree with me. If a person wants to be healthy he should have healthy habits. I suppose it will be interesting to ask your friends about their health habits. Take question lists and interview your friends(учащиеся продумывают вопросы, записывают в анкету и опрашивают всех одноклассников)

1. Do you skip breakfast?

2. Do you do your morning exercising?

3. Do you eat only chips, pizza, crips and cola for lunch?

4. Do you go in for sport?

5. Do you get up early?

6. Do you count calories?

7. Do you drink alcohol?

8. Do you care about your health?

9. Do you have problems with your health?

10. Do you smoke? etc.

T.: Let us see what the teacher’s attitude toward their health is. P1, tell us about our results. (ученики делают краткие выводы об отношении к здоровью своих одноклассников).

1 P.: According to a survey my classmakes do not take care about their health. The majorities of them skip breakfast. Skipping breakfast is bad for people; is it easy for 3 persons to get up early; The majority of them has a chaotic lifestyle; but there is a good thing. All boys do sports.

2 P.: According to a survey the girls take care/do not take care about their health.

_____ people skip breakfast; _______ people do/do not do morning exercising; is it easy/difficult for______ people to get up early; Majority of you have chaotic/regular lifestyle. And you take care/do not take care about your health. You can/can not be an example for your pupils.

T: What should your friends do to be healthy? (Ученики по цепочке составляют фразы, предложения о ЗОЖ, дают советы о том, что нужно делать, чтобы быть здоровым)

You should (should not) ….

- Go in for sports (play …);

- Take care of health;

- Not watch TV too much;

- do morning exercises;

Релаксационная пауза.

T.: I see you are tired. Let’s relax.

Clap your hands when you hear words about good or bad habits.

No waiting, no parking,

Don’t smile, stop laughing.

Turn it on, turn it off,

Open your mouth, try to cough.

No smoking, no drinking,

No running, stop thinking.

Work all day, play all night,

Do what I say – that’s right.

Turn left, turn right,

Always love, never fight.

Come early, don’t be late,

Try to be good, don’t hate.

T.: You see that it is very difficult to be healthy and follow healthy lifestyle. But do not forget “Health is the best wealth”. And what can help you to be healthy? Of course, school.

What is the Kingdom of good and bad habits?

Only at school you do morning exercising, go in for sport three times a week, and have a balanced diet. A balanced diet is very important too.

Do you have lunch at school?

Do you like the menu of our school canteen?

What should be nice to have in the menu? What would you like to have in the menu?

Задание: Т: Choose the right words for the healthy menu (ученики работают в 3-х группах и соcтавляют меню для школьной столовой)

Bread, meat, fish, nuts, cheese and milk, cereals, fruits and vegetables borsch, salads, pancakes and tea with vitamins, etc.

Работа с текстом

Т: What drinks do you know?

One of the most popular drinks is….(ученики предполагают). Tea is popular in Great Britain.

Let’s read the text about The British who like tea very much.Ученикам предлагается текст для чтения про себя (2-3 мин) и задания после него.

Текст:

The British have been known as great tea drinkers since the early time. They drink tea all the time in the morning and in the evening. They drink tea in cold winter and sunny days.

Tea was first brought to England in 1650. It was an exotic product unknown to most of people. At first they neither knew what to do with the tea leaves nor how to make it. There’s a funny story about a sailor’s mother. The sailor brought tea leaves home from the journey and left them on the table in the sitting room. While he was out his mother invited some guests. The sailor was very surprised to see the guests eating tea leaves with water.

Nowadays the British have afternoon tea and high tea. They drink it without sugar with milk, but some of them do it even without milk.

Задания после чтения текста (раздаются каждому карточки, ученики должны дать ответы)

Read and agree or disagree

1) The British are tea lovers.

2) They drink tea only in the afternoon.

3) The sailor brought tea leaves home from the jungle.

4) The guests ate tea leaves with water in the sitting room.

5) Nowadays the British drink tea only without sugar.

Ответы: а) + б) – в) + г) + д)-

Finish the sentences:

1) A lot of British like.

2) They usually drink tea without sugar.

3) Tea was first brought.

4) They drink tea all the time in the morning and .

5) The sailor brought tea leaves home.

6) Nowadays the British have afternoon tea and .

7) A lot of British didn’t know this.

drinking tea, in the evening, to England in 1650, with milk, exotic product, from the journey, high tea

Ответы:

в) to England in 1650

г) in the evening

д) from the journey

ж) exotic product

Ученики меняются карточками и оценивают друг друга

Заключительная часть

а) подведение итогов:

При подведении итогов дети вовлекаются в самоанализ. В ходе которого они говорят, чему они научились.

T: Do you agree that “Health is the ‘best wealth’? What does our health depend on? What are bad and good habits?

Ученики делают краткие ответы по теме.

б) оценивание.

Организует работу в малых группах. Контролирует правильность выполнения заданий (по оценочной карте)

Now We will choose the best results.

. Compare your answers. Put smiles.







Работают в рабочей тетради. Осуществляют выбор правильного перевода порядка слов в английских предложениях

Делают попытки самостоятельно написать правильный порядок слов из представленного языкового материала.

в) домашнее задание.

T.: Thank you, pupils. Our lesson is over and it is time to see what results are. I think you will follow a healthy lifestyle. So:


Your home task is to make a poster “Health is the ‘best wealth’

г) рефлексия.

В начале урока учащимся раздают бумажные цветы: голубые и красные. На доске изображена ваза. В конце урока я говорю: “ Если вам понравился урок, и вы узнали что-то новое, то прикрепите к вазе красный цветок, если не понравился – голубой”.

Читайте также: