План урока travellers tales

Обновлено: 02.07.2024

  • повышать познавательный интерес к английскому языку, прививать интерес к путешествиям;
  • развивать способности к логическому изложению, к догадке, развивать способность осуществлять продуктивные и репродуктивные речевые действия, развивать коммуникабельность;
  • овладеть лексическим материалом и расширить кругозор по теме “Путешествие”;
  • формировать лексические и грамматические навыки говорения, обучать умению строить высказывания по модели.

Оснащение урока: дидактические карточки-задания, мультимедийная презентация, интерактивная доска, диалог “В аэропорту”, аудиозаписи диалогов.

1. Организационный момент.

- Good morning, my dear boys and girls. I`m glad to see you. It`s time to start our lesson. The topic of our discussion today is travelling. The multimedia presentation will help us. At the end of the lesson I want you to tell me why people travel. (Слайд 1)

2. Фонетическая зарядка

- Listen and mark the sentence you hear. (Слайд 2)

- Listen again and repeat.

3. Речевая разминка. (Слайд 3)

- Look at here. You can see some opinions about travelling. Read, translate and express your own attitude towards them, please:

- So you see that many men – many minds. And what do you think about travelling? Do you like to travel? Why do you travel?

4. Этап формирования лексических навыков говорения.

а) Now let`s try to answer the question of the lesson. The first model will help you. Here you can see some sentences. They are not complete. You should complete them with phrases given in the table. (Слайды 4-9)

P1: People like to travel with friends.

P2: Usually they travel for pleasure.

P3: When they travel they like to go sightseeing.

б) Are you ready to work in pairs? Every pair gets the card with the sentence on the topic. You should agree or disagree with the following statements (приложение 1).

The models may be helpful. (Слайды 10-11)

в) There are some character – sketches of different people. They express their attitude about travelling. Match the sketches and the people. (Слайд 12)

5. Формирование навыков аудирования.

а) - Look at this conversation. Where does it take place? (Слайд 13)

- Listen and mark anything which different from what you hear. (Слайд 14, аудиозапись)

б) - Listen to a conversation. What is the situation? (Слайд 15, аудиозапись)

- Listen again and mark the true sentences. (Слайд 16, аудиозапись)

- What means of transport are the sentences below about?

Учащиеся читают предложения, переводят их и предполагают какой вид транспорта здесь упоминается. (Слайды 17-26)

7. Работа с диалогом

а) Прослушивание диалога “В аэропорту” (2 раза). Читает учитель

б) Найти английским репликам соответствующий русский эквивалент.

8. Этап формирования грамматических навыков говорения.

- Imagine you are going to travel. First you should pack your things. But what are you going to take? Start your answer with the phrase: “I`m going to take. ”. Ask any person in your group. Follow this model as an example (слайд 27).

- Let`s discuss the weather. Use the next model. (Слайд 28)

- Tell us what you are going to do during your trip. Use phrases from the box. (Слайд 29)

9. Подведение итогов урока.

- It`s time to finish our lesson. I suppose you know why people travel and can answer this question. Thank you for your work. Have a nice day, my dears!

Нажмите, чтобы узнать подробности

7.R5 Deduce meaning from context in short texts on a growing range of familiar general and curricular topics.

7.R4 Read a limited range of extended fiction and non-fiction texts on familiar and some unfamiliar general and curricular topics.

7.S3 Give an opinion at discourse level on a growing range of general and curricular topics.

7.C8 Develop intercultural awareness through reading and discussion.

7.C2 Use speaking and listening skills to provide sensitive feedback to peers

Lesson objectives

All learners will be able to:

analyse the text for finding main idea in it

Most learners will be able to:

provide a point of view in conversations and discussions

Some learners will be able to:

raise awareness about cultural diversity through reading

Language objectives

Previous learning

Technology gadgets that can be used while travelling

Projector or Smart board to show a presentation

Value links

Cooperation, respect to each other, functional literacy

Cross curricular links

Intercultural awareness

Travelling in a city in Kazakhstan and abroad

Kazakh culture

Talking about how people get to places in Kazakhstan

Pastoral Care

To develop leadership skills

To provide opportunity to work autonomously

To create a friendly atmosphere for collaborative work

Health and Safety

Make sure power cords are not a tripping hazard

Everyday classroom precautions

W – whole class discussion I – individual work P – pair work G – group work f – Formative assessment

Planned timings

Planned activities

Greeting learners. Setting positive atmosphere by asking some ice breaking questions.

Ss play in teams. They match words in columns A & В to form phrases or compound nouns. Then, they say a sentence using the phrase/ compound noun. Each correct sentence gets 1 point. The team with the most points is the winner.

break the law

customs officer

missed flight

проводить посадку

нарушить закон

указывать, декларир.

импортировать

неудачный полет

To introduce the topic

Elicit a variety of answers from Ss around the class. /5s' own answers)

To predict the content of a text

• Direct Ss' attention to the pictures. Elicit Ss' guesses as to what the story can be about and what they think happened to the traveller.

Suggested Answer Key

I see snakes and a suitcase in the pictures.

I think the story is about snakes. Perhaps a traveller hid snakes in his luggage on a flight.

• Play the recording. Ss listen and follow the text in their books and find out.

To read for specific information

• Allow Ss some time to read the text and answer the questions.

• Direct Ss to the Word List to look up the meanings of the words in the Check these words box.

• Check Ss' answers around the class.

1C 2 В 3 C 4 В 5 A

• Play the video and elicit Ss' comments at the end.

Explain the task. Ss complete the task and check their answers in the text.

1 about (para 1) 3 in (para 3)

2 of (para 1) 4 with (para 5)

Give Ss time to complete the task, then check Ss' answers around the class.

1 missed 3 board 5 import

2 lost 4 break 6 take

Suggested Answer Key

A: Have you ever lost luggage?

B: No, I haven't.

A: Have you ever boarded a flight?

B: Yes, I have.

A: Have you ever broken the law?

B: No, I haven't.

A: Have you ever imported endangered species? B: No, I haven't.

A: Have you ever taken risks?

B: No, I haven't.

To describe a past experience from

someone's else point of view

• Explain the task and allow Ss some time to think about their answers.

• Ask various Ss to describe the event to the class from the point of view of the customs officer.

Suggested Answer Key

It was a busy day at the airport. I was checking the luggage of passengers who had just landed from South Korea. A passenger looked suspicious, so I asked him to open his luggage. There were dead snakes, scorpions and birds in bottles in his luggage. He was charged with breaking the law twice.

To listen for specific information

• Read out the task to the Ss and direct their attention to the fact that there are three extra problems they do not need to use.

• Play the recording. Ss listen and choose the correct answers.

• Check Ss' answers around the class

la 2 g 3 f 4 c 5 b

To narrate a past experience using

• Explain the task. Ss take roles and ask and answer in pairs.

• Monitor the activity around the class and then ask some pairs to act out their exchanges in front of the class.

Suggested Answer Key

A: Sezim, what's the matter?

B: Someone has just stolen my wallet!

A: Oh dear! I'm so sorry. How did it happen?

В: I put it down for a moment to look in my bag and the next thing I knew it was gone.

расширение общего кругозора; углубление знаний учащихся о современных путешественниках и их открытиях; знакомство с российским путешественником Федором Конюховым.

ВложениеРазмер
urok_travelling.doc 90 КБ

Предварительный просмотр:

ОТКРЫТОГО УРОКА АНГЛИЙСКОГО ЯЗЫКА

Учитель Борисенко М.А.

Тема : “Travellers and Travelling”

Цель урока: Развитие коммуникативной компетенции учащихся на базе изученной лексики и грамматического материала по изучаемой теме,

расширение общего кругозора; углубление знаний учащихся о современных путешественниках и их открытиях; знакомство с российским путешественником Федором Конюховым .

Обучающие задачи: активизировать изученную лексику по теме;

совершенствовать навыки аудирования и чтения с целью получения необходимой информации;

совершенствовать навыки коммуникативной компетенции учащихся;

развитие учебно-познавательной компетенции;

развивать умения учащихся выделять главное, логично и последовательно излагать мысли на иностранном языке.

Развивающие задачи: развивать способности к осмыслению восприятия и к распределению внимания,

развивать способность анализировать, обобщать и сравнивать;

самостоятельно строить речевое высказывание; общаться в диалоге;

развивать мышление, зрительную память и воображение

Воспитательные задачи: формировать гражданскую позицию и чувство патриотизма; чувство гордости за своих соотечественников;

повышать мотивацию к изучению английского языка.

Оборудование: презентация “Travellers and Travelling ” в Power Point, магнитофон, проектор, аудиозаписи текста, диск с записью фрагментов урока.

Тип урока : комбинированный

Техники и приемы, используемые на разных этапах урока:

Презентация “Travellers and Travelling” в Power Point

Работа с лексикой

Подходы, реализованные на уроке:

  • коммуникативный
  • компетентностный
  • дифференцированный
  • личностно-ориентированный
  • практико-ориентированный
  • деятельностный

1.Организационный момент. Warming up .

Would you like to travel?

What kind of travelling do you prefer?

Do you know the names of famous travelers?

In order to know our today’s theme you should do the next task: I will tell the words in Russian, you should translate them in English in your mind and write down only the first letters of all these words. Only then you will be able to read and know the theme:

  1. 1)тур ( tour )
    2) маршрут ( route )
    3) приключение ( adventure )
    4) вояж ( voyage )
    5) чрезвычайный ( extreme )
    6) багаж ( luggage )
    7) свет ( light )
    8) впечатляющий (impressive )
    9) номер ( number )
    10) гид ( g uide)-
  2. So what is our theme ? (travelling)

3.Тематические ассоциации. Групповая работа. Cluster.

Let`s take the word “travelling” and begin working in groups

create 5 associations to this word.

-b) the quotation

Try to read the quotation and think it over in groups.

Express your opinion concerning it:

To travel hopefully is a better thing than to arrive.
R.L. Stevenson.

4. Развитие навыков аудирования

Listen and try to make up the ending of this story. Work in groups.

Text for listening

The Florida beach and the blue sky looking inviting to the tourist from the North. He was going to swim, so he asked his guide: “You are sure there are no alligators here, aren’t you?”

“No, no”, replied the guide smiling. “There are no alligators here”

The tourist was no longer afraid. He stepped into the water and was about to swim. Then he shouted to the guide again: “What makes you sure there aren’t alligators”…

(… “They ‘ve got too much sense,” answered the guide. “ They are afraid of sharks”)

- Look at the questions you have on your cards. Let’s answer them

Questions to the text

  1. What dangerous things can a tourist come across?
  2. What must a tourist remember about starting for the South? What preparations are necessary to be made before a journey (clothes, food, etc.)?
  3. What must a tourist remember about starting for the South? What preparations are necessary to be made before a journey (clothes, food, etc.)?
  4. What must a tourist do to avoid danger?

Here are two lists of things necessary for traveling – one for traveling in the South, and the other – for traveling in the North. Put the words in the order of their importance for a traveler. Give proof of your ideas. Work in groups.

4. a bathing suit

7. a magnifying glass

8. a flask of water

- Look at this picture.

Do you know this traveller?

(It is Fedor Konyukhov)

  • Look through the text about his extreme travellings and working in groups try to answer the question:
  • What can attract him in such kinds of traveling?

These words will help you to understand the text

Pole of considerable inaccessibility – полюс относительной недоступности

Circumnavigation - кругосветное плавание

the prevailing winds – доминирующий ветер

consequent ascension – одновременное восхождение

WSSRC. ( World Sailing Speed Record Council ).

Fedor Konyukhov was born on December 12, 1951, in a family of fishermen in Priazovye, at Azov sea (part of Black sea).

First and so far the only person in the world to have reached the five extreme Poles of the planet.

He is a distant sailing captain and a yacht captain who has covered more than 150,000 nautical miles solo by sail. He has completed four circumnavigations and crossed the Atlantic Ocean twelve times, including once on a 21 ft rowboat.

His Main Expeditions

  • Married,
  • wife Irina,
  • son Oscar, daughter Tatiana,
  • son Nickolai,
  • grandson Philip, grandson Iten, grandson Arkadiy,
  • and granddaughter Pauline.
  • Lives in Moscow.

7. Развитие креативного мышления:

Take the sheet of paper and a marker

and create a quotation of your own beginning with the following :

If you are ready, hang your quotation on the blackboard.

8. Подведение итогов.

1 )“ I am the rucksack on the extreme traveler`s back.”

2 ) “I am the trainers of the extreme traveler.”

3) “I am the compass of the extreme traveler.”

Анализ урока английского языка в 10 классе по теме

“Travellers and Travelling ”

Тема проверки : изучение педагогического опыта учителя.

Цель проверки : изучение возможностей учителя как участника образовательного процесса

Данный урок является одним из уроков при изучении темы в 10 классе “How Different the World Is ” Unit One, по учебнику В.П.Кузовлева

Дата проведения : 31.10.2007 года

Тип урока : обобщающий урок

Цель урока: Развитие коммуникативной компетенции учащихся на базе изученной лексики и грамматического материала по изученной теме,

расширение общего кругозора; углубление знаний учащихся о современных достижениях ученых и путешественниках, конкретно о российском путешественнике – исследователе Федоре Конюхове.

Обучающие задачи: активизировать изученную лексику по теме;

совершенствовать навыки аудирования с целью получения необходимой информации;

совершенствовать навыки коммуникативной компетенции учащихся;

развивать умения учащихся выделять главное, логично и последовательно излагать мысли на иностранном языке.

Развивающие задачи: развивать способность анализировать, обобщать и сравнивать;

самостоятельно строить речевое высказывание; общаться в диалоге;

развивать мышление, зрительную память и воображение

Воспитательные задачи: прививать уважение к современной научной деятельности, воспитывать чувство патриотизма, гордости за наших соотечественников: исследователей – экстремалах;

повышать мотивацию к изучению английского языка.

Урок имеет четкую организацию, своевременное начало и окончание; четкое распределение времени на каждый этап. Учитель определяет цели и задачи урока, предвидит его конечный результат. В уроке прослеживается

соотнесенность содержания с целью и задачами урока. Урок оснащен техническими средствами (магнитофон, компьютер, проектор), дидактическим материалом и аутентичным материалом, что соответствует практическим задачам урока.

Начало урока начинается с определения темы урока. При этом дети непринужденно погружаются в иноязычную атмосферу, разгадывая поставленную задачу, определяют название темы урока.

На уроке используются различные формы обучения: коллективные, парные, индивидуальные. Соблюдается принцип посильности, осознанности и прочности. Через систему проблемных вопросов учащиеся вовлекаются в активную креативную работу по восприятию и осмыслению материала.

Управляя поиском знаний учащихся на уроке, учитель использует различные методы и приемы, которые активизируют деятельность учеников на уроке. Рационально используются различные виды работы: обмен мнениями, поиск информации с помощью вопросно-ответных упражнений, активизация лексических единиц в речевых упражнениях, ролевая игра (умение вести диалог), составление монологического высказывания, умение аудирования аутентичного текста, умения выразить свои мысли. Вся необходимая информация появлялась на экране, прослеживается принцип наглядности и доступности.

На всех этапах урока происходит формирование языковой, речевой, социокультурной компетенции как условия межкультурной коммуникации в устной и письменной форме.

Учитель активно применяет на уроке информационные, коммуникативные, игровые технологии, технологию сотрудничества, которые позволяют оптимизировать процесс обучения, активизировать познавательную деятельность учащихся, вовлекая их в творческую работу по осмыслению материала. Чередование видов деятельности способствуют здоровье - сбережению. Работоспособность на разных этапах урока высокая, школьники проявляют интерес к теме и уроку.

Нажмите, чтобы узнать подробности

Образовательная - формирование целостного представления о мире;
- приобщение к другим культурам, традициям, реалиям;
- сопоставление своей и иных культур, и познавательного интереса;
- расширение страноведческих и лингвострановедческих знаний.

Развивающая - развитие воображения, речевых способностей, лингвистического мышления

- умения анализировать, выделить главное

- тренировка памяти, обогащение словарного запаса

Воспитательная - воспитание личности учащегося на основе общечеловеческих ценностей, толерантности и уважения к другим нациям и культурам;
- воспитание культуры общения, правового самосознания, чувства гражданской ответственности.

Практическая - формирование коммуникативной компетенции во всех ее составляющих: языковой, речевой, социокультурной, компенсаторной, учебно-познавательной.

ТИП УРОКА: комбинированный

ЦЕЛИ И ЗАДАЧИ УРОКА:

Образовательная - формирование целостного представления о мире;
- приобщение к другим культурам, традициям, реалиям;
- сопоставление своей и иных культур, и познавательного интереса;
- расширение страноведческих и лингвострановедческих знаний.

Развивающая - развитие воображения, речевых способностей, лингвистического мышления

- умения анализировать, выделить главное

- тренировка памяти, обогащение словарного запаса

Воспитательная - воспитание личности учащегося на основе общечеловеческих ценностей, толерантности и уважения к другим нациям и культурам;
- воспитание культуры общения, правового самосознания, чувства гражданской ответственности.

Практическая - формирование коммуникативной компетенции во всех ее составляющих: языковой, речевой, социокультурной, компенсаторной, учебно-познавательной.

1. ВВОДНАЯ ЧАСТЬ

Good morning! Take your seats, please, and get ready for the lesson.

Today the theme of our lesson is "Travelling “

We've spoken a lot how to spend free time. Travelling is considered to be one of the ways of spending holidays and it plays an important part in the entertainment of people.

2. Warming-up

Для настройки учащихся на беседу по теме используются пословицы.

Teacher: To begin with let's remember proverbs about travelling. Match two parts and translate them. Repeat it after me, please:

Every country has its customs. Каждая страна имеет свои обычаи. (Слайд 2-3)

There is no place like home. Там нет места как дома

East or West, home is best. Восток или Запад, а дома лучше.

3. Развитие речевых навыков.

Teacher: Why do people travel? Give your reasons: Now look at the scheme.


(Слайд 4)

4. Активизация лексических навыков.

Trip- поездка , путешествие business trip – деловая поездка

Journey- going from one place to another place- путешествие

Tour поездка , путешествие, гастроли

Hike поход

Sightseeing- осмотр достопримечательностей

Voyage- морское путешествие

5. Основная часть.

Т- P-s

What ways of travelling do you know? (Слайд 5)

- Travelling by train

Why do people travel by plane? (Слайд 6)

At the airport.

5. Аудирование с целью понимания общего содержания.

Текст по учебнику Ex. 2b. on page 71

6. Развитие навыков монологической речи. – (Слайд 7-8)

7. Совершенствование речевых навыков. Ролевая игра. (диалог) -

Проверка домашнего задание.

Teacher: Well, thank you for your dialogues.

Teacher: Read the text and fill in the blanks the suitable words from the box. - 5 мин.

I like traveling because it (1) _______ my outlook and helps me to understand other cultures. I think that I'm already an experienced traveler. First of all everything should be well planned. I'm not an adult yet so I travel with my parents. This year we decided to go to Britain. At first we went to a (2) _______ that helped us to arrange our journey. They (3) ________ for us an (4) _______ in a British hotel and booked us a (5) ________ ticket. Then we packed our (6) ________ and (7) ______ at the airport. We stayed in a small hotel near London. It offered us a wide range of different activities: (8) _______ and (9) ________ for those who (10)________. (11)_______ is offered for those who want to get to remote places and are fond of scenic routes

(Учащиеся заполняют пропуски подходящими по смыслу словами и выражениями из рамки).

Key: 1) broadens, 2) travel agency, 3) arranged, 4) accommodation, 5) return, 6) luggage, 7) arrived, 8) cycling, 9)canoeing, 10) are young at heart, 11) boating,

9. Совершенствование грамматических навыков.

Teacher: Now let's improve your grammar.

Have a great trip to Australia.

How was the flight to Las Vegas?

I took lots of photos during the bike ride.

Lucy wants to leave her job and be a travel writer.

The holiday package included two nights in a luxury hotel and all our meals.

There’s plenty of time for sightseeing, so take your camera.

It’s a long journey by bus and it can be very uncomfortable.

Visitors can take a tour of the museum with a trained guide.

№ 2. Кроссворд ; 1. trip, 2/ land, 3. catch, 4. park, 5. travel, 6. flight, 7. journey.

10. Закрепление. Match the words and their descriptions (Слайды 9-11)

11. Заключительный этап урока. Подведение итогов, домашнее задание.-2 мин.

Teacher: Now, I see that you like travelling very much and know a lot of interesting things about it. Well, our lesson is almost over. Thank you for being active at the lesson. It was very interesting to listen to your points of view. Your marks for the lesson are the following. (Учитель оценивает работу учащихся на уроке.)

Читайте также: