План урока the earth

Обновлено: 18.05.2024

Тип урока: урок-введение нового материала.

Цели: освоить во всех видах речевой деятельности новые лексические единицы по теме “Экология”

  • научиться вести разговор об экологических проблемах: загрязнении окружающей среды, кислотных дождях, вымирании видов растений и животных;
  • развивать познавательные интересы в рамках урока;
  • воспитывать бережное отношение к природе, экологическую культуру.

Материалы и оборудование: УМК “Spotlight 7”( авторы В.Эванс, О. Подоляко и др), интерактивная доска, раздаточный материал, презентация к уроку.

1. Организационный момент.

2. Постановка цели и задач урока. Мотивация учебной деятельности учащихся.

- During this lesson we are going to discuss a very important problem. Now watch the film about the most beautiful planet in the Universe and try to guess the topic of our discussion. (Слайд 3).

Nature Is Speaking – Reese Witherspoon is Home | Conservation International. (1 мин)

- What are your ideas of our today’s theme of the lesson?

Ответы учащихся. Предполагается, что они назовут слова: ecology, nature, planet etc.)

- Yes, you are right. Today we’ll speak about our Nature and environmental problems on our planet. Тhis theme is so popular now because it is of great importance for everybody. (Слайд 4).

- Why is the problem of protecting our nature so important now? (Ответы учащихся)

- Today we will learn some new words, read a text and do a lot of exercises.

- But, at the beginning of our lesson we should have some phonetic drills.

3. Фонетическая зарядка. (Слайд 5).

She sells sea shells
on the sea shore,
The shells that she sells
are sea shells, I am sure

Swan swam over the sea.
Swim, swan, swim!
swam back again.
swum, swan.

Now your own words with these sounds.

4. Первичное усвоение новых знаний.

Введение новой лексики. For our discussion we should learn some new words. (Слайды 6-15.)

5. Первичная проверка понимания.

  • toxic
  • acid
  • power
  • factory
  • polluted
  • loss of
  • soil
  • station
  • fumes
  • natural habitats
  • pollution
  • rain
  • clouds
  • waste

Student’s book, p.76

- Which of the following can you see in the pictures? (Cлайд 17).

6. Первичное закрепление.

Student’s book, Ex 3, p.77. (Слайд 18).

Before reading look at the picture and the headings in the text. (Acid rain, air pollution, water and soil pollution).

Can you explain the problem?

Factories, power stations and cars emit toxic fumes. This causes air pollution and acid rain. Acid rain falls on the earth, seas and rivers. A lot of plant and fish are dying).

- Read carefully and fill in the blanks with the best word A, B or C. (Чтение вслух)

Listen and check your choice.

On the desks you have got cards with these words. Let’s check your answers.

  • burn(v) - use a product to produce heat, light etc
  • emit(v) – send out
  • be gathered(v) – be collected
  • oxygen(n) – a gas necessary for living
  • atmosphere(n) – a layer of gas or air around a planet
  • land (v) – come to earth
  • sleet(n) – icy rain
  • wipe out(phr v) – destroy, kill
  • poison(v) – kill or make sick with a toxic substance
  • reduce(v) – lessen
  • harmful(adj) - dangerous
  • solar power – energy from the sun
  • heat(v) – make hot

- Make notes under the headings and give a talk about acid rain:

what acid rain is; what causes it; what effects it has; what governments are doing; what we can do. Ответы учащихся.

2) Now I’m going to read you one unusual letter. It is from a polar bear cub.

“I am a little bear. My mother is a polar bear. I live in the Arctic (North Pole). My relatives are big and strong polar bears. But we are very few now. We don’t have enough food because a lot of fish died in a dirty ocean. My mother is ill, her fur is thin and messy because of polluted air and water. They say very soon all ice will melt and we won’t have a place for living. Help us! ”

What feelings and thoughts have you had listening to this letter? What is it about?

Примерные ответы учеников: This letter is about problems of polar bears. They are dying. They have no natural habitats. They don’t have enough food.

Yes, I totally agree with you. Animals have a lot of problems. Hundreds of plant, fish, birds and animals species are already extinct on our planet.

There are some of them.1) Сameron black rhino, 2) Spotted green pigeon, 3) Huso, 4) Rafflesia. (Слайд 19).

But what is the cause of their dying?

Примерные ответы учеников:

Human beings, air and water pollution, loss of natural habitats, hunting etc.

3) Let’s watch one more film and tell me who can solve all these problems?

Фильм: “The human impact on this Earth”, song “Mad World” by Adam Lambert. (3 мин.)

  1. What is the air polluted by?
  2. Are power stations and factories dangerous?
  3. Why are toxic fumes so serious for our nature?
  4. Are our rivers polluted? What are causes of it?
  5. Can you see pollution at the seaside?
  6. What do you know about acid rain?
  7. Why do many people not drink pure water?
  8. What is happening to the sea animals?
  9. Why have many species of birds and animals disappeared?
  10. Why do the people cut the trees down?
  11. Why is it so important to save the forests?
  12. Is litter a problem in your city?

- Let me read a poem:

- Every day they are dying out,

Some species of animals and plants.
Stop the environmental disaster,
Only now we have a chance.
The main question of our lesson:

What can WE do to keep the Earth clean and healthy?

4) Look at the board. We have a task. One group of our class will answer what we should do to save our Nature; another will say what we shouldn’t do. Работа в группах. (Слайд 21).

Примерные ответы учащихся. (На слайде представлены примеры).

  • plant trees;
  • become vegetarians;
  • help homeless animals;
  • use water more economically;
  • use bicycles more than cars. etc
  • throw litter into rivers, lakes and forests;
  • cut down trees;
  • kill animals, insects and birds;
  • pick wild flowers;
  • burn fire in forests. etc

- You have done a lot today. I am very glad. But I hope the most important thing is you began to think of future of our Planet.

7. Информация о домашнем задании, инструктаж о его выполнении. (Слайд 22).

Now, write down your home task. It is on the screen. It’s Exercise № 1 page 47 in your workbook. Match the words in A to the words in B and complete the sentences. And ex. № 3 the same page. Translate this text from Russian into English and do the quiz.

8. Рефлексия. Подведение итогов.

- I think our lesson must be finished with words by Prishvin: “To save our Earth is to save our Motherland ”.We are happy to live on our planet. And we must keep our planet for future generation.

I’d like to thank you for your good work at the lesson. Come to me with your diaries. The lesson is over. Good bye!

Свидетельство и скидка на обучение каждому участнику

Зарегистрироваться 15–17 марта 2022 г.

“____” ___________ ____

Short Term Plan

The topic of the lesson:

The Future of the Earth

Learning objectives(s) that this lesson is contributing to

- understand most specific information and detail of supported, extended talk on a range of general and curricular topics

- use imagination to express thoughts, ideas, experiences and feelings

- use future form will to make offers, promises, and predictions on a growing range of familiar general and curricular topics

Lesson objectives

All learners will be able to:

· Find out the most specific information about the video when listening and after listening

· Produce a poster about Earth hour presenting people’s actions and their results

· Practise using the future form will to make predictions

Most learners will be able to:

· Find out some of the most specific information about the video when listening and after listening

· Produce a poster about Earth hour presenting people’s actions and their results together with their peers

· Practise using the future form will to make predictions with the support of the peers as well as the teacher

Some students will be able to :

· Find out almost all of the most specific information about the video when listening and after listening

· Independently produce a poster about Earth hour presenting people’s actions and their results

· Practise using the future form will to make predictions without any mistakes

Assessment criteria

Learners can find out the most specific information about the video when listening and after listening .

Learners can create a poster about what people should do during the Earth hour.

Learners can use the future form will to make predictions about the results of the people’s actions.

Value links

Learners develop the sense of cooperation working in pairs and groups, and learn to respect peers by listening to each other.

Cross curricular links

No ICT skills are developed at this lesson.

Previous learning

This is the first lesson on this topic.

Planned lesson stages

Planned activities

The first stage of the lesson

Lead-in: survey

The teacher hands out the survey to find out whether learners are friends of the Earth. After they do the test they find out how friendly they are to the Earth.

Afterwards, the teacher shows the sad picture of the Earth and asks what bad things people do to the Earth.

The middle of the lesson

Pre-listening: Matching words with the pictures

Learners match the words in the box with the given pictures.

Pair check – Whole class check

While listening.

When watching the video “Planet Earth” learners fill in the gaps with the words they hear.

Pair check – Whole class check.

1. animals 2. Trees 3. oceans 4. sun 5. Arctic

6. ice 7. rain 8. plants

Post-listening.

In small groups, learners receive sentences about the video. The sentences contain mistakes, which learners need to find and correct.

At the end of the activity, the teacher makes learners recall what problems there are on the planet Earth. The pictures are used to promote speaking in pairs.

Then, the teacher asks the learners randomly about what people can do to help the planet Earth.

In the next activity, the teacher gives all the learners some pictures. There are instructions on the wall stuck by the teacher in advance. Learners match the pictures they have with the instructions and scotchtape them. After everyone has finished, the teacher allows some time to let learners read all the instructions and check them with the pictures.

Creating Earth Hour poster.

Learners are divided into three/four groups. The teacher tells learners to imagine that they are going to arrange Earth hour, i.e. one hour a day, in which people can help the Earth.

Learners need to create a poster that invites people to take part in the Earth hour campaign.

The assessment criteria for the poster:

1. The poster has clear instructions for people about what they should do.

2. The poster presents the results of the people’s activities. Future simple is used for this.

3. Pictures are welcome.

Presentation of the posters.

The presentation of the posters may take place in the form of Gallery Walk or the teacher may appoint one speakers and let others groups rotate to listen.

The teacher encourages learners to give comments on each other’s posters.

Нажмите, чтобы узнать подробности

-обучающие: формирование навыка восприятия активной лексики урока на слух, формирование навыка монологической и диалогической речи в рамках ситуативного общения по данной теме, активизация грамматического навыка учащихся, употребления модального глагола Should;

-развивающие: обеспечить условия на уроке для развития речи посредством обогащения словарного запаса, через активизацию изученной лексики и симантизацию новой путем языковой догадки;

-воспитательные: прививать бережное отношение к природе.

Английский язык

IV четверть

Дата: 11.05.2016.

п/п: 64/5

Тема урока: “ The Earth 2”

Задачи:

-обучающие: формирование навыка восприятия активной лексики урока на слух, формирование навыка монологической и диалогической речи в рамках ситуативного общения по данной теме, активизация грамматического навыка учащихся, употребления модального глагола Should ;

-развивающие: обеспечить условия на уроке для развития речи посредством обогащения словарного запаса, через активизацию изученной лексики и симантизацию новой путем языковой догадки;

-воспитательные: прививать бережное отношение к природе.

Тип урока: стандартный, комбинированный

Вид урока: урок изучения нового материала

Методы обучения: словесные, иллюстративные

Оборудование урока:

для учителя- интерактивная доска, слайды

для учеников- рабочая тетрадь, учебник, фотографии, листы бумаги, цветные карандаши, краски, кисточки

ТСО: интерактивная доска

Наглядный материал: слайды

Меж предметная связь: литература, русский язык, география, самопознание, музыка, изобразительное искусство, физкультура.

1.Приветствие.

- Hello , students ! I`m glad to see you here.

2.Организационный момент.

- Who is on duty today?

- What is your name?

-What date is it today?

-Who is absent today?

3. Психологический настрой .

-How are you?

-What is the season now? What is the month now?

-Look at the window. What is the weather like today?

4. Фонетическая разминка .

-Let`s begin our lesson with phonetic drill.

-Open your copybooks and write down the date. Today is the …

The theme of our lesson is “ The Earth ”. It`s very actually theme today. We are going to talk about ecology.

6. Знакомство с новыми словами

-Students, we have the new words today. Listen to me, please. ( слайд №2)

The Earth [ɜː θ ]- Земля

to reduce [rɪˈdjuːs]- уменьшать

to predict [ pr ɪˈ d ɪ kt ]- прогнозировать, предсказывать

to solve [sɔlv]- решать , разрешать

to participate [pɑːˈtɪsɪpeɪt]- участвовать

investment [ɪnˈvestmənt]- вложение

vehicle [ˈviːɪkl]- автомобиль , машина

fuel [fjʊəl]- топливо

to join [ʤɔɪn]- присоединяться

rally [ˈrælɪ]- митинг , слет

to support [səˈpɔːt]- поддерживать

challenge [ˈʧælɪnʤ]- проблема , задача

an expert [ˈekspɜːt]- знаток

to create [ kri ːˈ e ɪ t ]- создавать, творить

decade [ˈdekeɪd]- десятилетие

-Repeat the words after me, please.

7. Работа по учебнику .

-Open your books on p. 177.

Ex. 1. Talk to your partner.

-Do you celebrate Earth Day in your city/town/village?

-Which country celebrates Earth Day?

-Which countries is it on the map?

Ex.2 p. 177. Match the line in A with the line in B.

Ex. 3 p. 178. Read the text below and answer the questions in ex. 1. Use a dictionary where necessary.

8. Физминутка .

-Let`s have a rest.

Stand up, please!

Look at the window,

Look at the door.

Look at the ceiling,

Look at the floor.

Sit down, please.

Ex. 4 p. 179. Comprehension check. Are the following statements true or false?

Creative work.

Design posters telling people about ecological problems.

1.Do not pick wild flowers.

2.Do not litter the ground with cans, paper and bottles.

3.Do not harm plants.

4.Feed birds and help them/

5.Plant trees and flowers.

6.Recycle used materials such as metal, bottles and paper.

7.Clean rivers and lakes.

9. Рефлексия .

-Did you like the lesson?

-Do you know vocabulary of the theme?

-What should we do for saving the nature?

10.Подведение итогов урока.

11.Оценивание.

12. Домашнее задание : your home-task will be ex.6 A, B on p. 179.


Урок способствует развитию лексических навыков, навыков монологической речи, аудирования незнакомого текста и текста с опорой на видеозапись с извлечением основной информации.

Описание разработки

Цели урока:

развитие лексических навыков; развитие навыка монологической речи; совершенствование навыков аудирования незнакомого текста и текста с опорой на видеозапись с извлечением основной информации,

- развитие логического мышления; развитие объема памяти, развитие способности к логическому изложению содержания; формирование познавательного интереса к учению;развитие умений учебного труда.

формирование ответственного отношения к природе;

воспитание правильного экологического поведения;

План урока

1. Организационный момент.

2. Фонетическая зарядка в виде мозгового штурма.

3. Речевая зарядка.

4. Домашнее задание (проверка)

5. Аудирование текста.

6. Проверка понимания True or False.

7. Grammar; should or shouldn’t.

9. Game; Classify the litter.

10. Home task/ marks for the lesson

Ход урока.

1. Организационный момент.

Teacher: Good morning children! How are you today? I am glad to see you and I want you to answer some my questions. What season is it now? What are spring months? What is the weather like today? What is the temperature? Thanks.

Now pupils let’s start our lesson. Look at the blackboard That is the theme of our lesson. Read the saying by Galsworthy and say how do you understand these words?

“If you don’t think of the future, you will have nothing”

All of us know that we live on the Earth. But what do we know about it? The Earth looks blue from the space because 70% percent of it is covered by water. It looks so small and needs our help. We live there and we must protect it, don’t we? Let’s speak how can we protect the Earth and what should we do to save it?

2. Warming up.

Teacher: Look at the first slide. You can see an ecological tree and many problems around it. Sound up the problems, please: / учащиеся читают слова около экологического дерева/

Pupils 1. 2. 3. Pollution, ecology, environment, litter, overcrowding, distruction, habitat, living creatures, air, water, soil, ozon layer, greenhouse effect

Teacher: So, at our lesson we are going to discuss one of the main problems of the time- the ecological problem, connecting with you, the world around you.

Slide 2. Teacher: Let’s train our ecological vocabulary. Card № 1/ Give the definitions/P1 ---- Class/

Конспект урока по английскому языку The Earth and its Environment

3. Основная часть.

Diagram. Look at the diagram and say what is happened on the Earth? Why is the Earth in danger?

4. Teacher:WE know that people can’t live without many things but the most important is oxygen. What produces much oxygen? RAINFOREST Listen to the text and try to understand how they are important for our Earth

5. Auding the text and do task

We should answer the main questions during our lesson: What can we do and what should we do to protect the nature and to save our planet?

/учащиеся строят предложения с использованием речевых клише/

6. Учащиеся записывают на листочках предложения и вывешивают на экологическое дерево

I think it will be interesting to know;

Children, look at the slide. You see enduring litter. If we throw away this thing on the ground it will be there…

Traffic ticket 2-4 weeks

Rope 3- 14 months

Wool sock 1 year

Tin can 100 years

Aluminum cans 200- 500 years

Glass bottles forever

Teacher: Children, think twice about three R’s (reuse, recycle and reduce)

Учитель предлагает учащимся поиграть

Now, children, let’s play a game.

Предметы: can, plastic bottle, glass bottle, leaf, flower, paper, metal cup, aluminum spoon, cartons, wool sock.

Весь материал - в документе.

Содержимое разработки

Учитель: Поверенная Е.И. средняя школа имени С.Бердыкулова с дошкольным миницентром Алматинская область, Жамбылский район,село Узынагаш

Theme: The EARTH AND ITS ENVIRONMENT

Цели урока :

Образовательные-развитие лексических навыков; развитие навыка монологической речи; совершенствование навыков аудирования незнакомого текста и текста с опорой на видеозапись с извлечением основной информации,

Развивающие- развитие логического мышления; развитие объема памяти, развитие способности к логическому изложению содержания; формирование познавательного интереса к учению;развитие умений учебного труда.

Воспитательный аспект- формирование ответственного отношения к природе;

воспитание правильного экологического поведения;

Формы работы: индивидуальная, фронтальная, парная,

Оборудование и наглядные пособия- аудиозапись, компьютерная презентация, магнитная доска, экран, , учебник.

Фонетическая зарядка в виде мозгового штурма

6 Проверка понимания True or False

7.Grammar; should or shouldn’t

9.Game; Classify the litter

10.Home task/ marks for the lesson

ХОД УРОКА

1.Организационный момент

Teacher: Good morning children! How are you today? I am glad to see you and I want you to answer some my questions. What season is it now ?What are spring months? What is the weather like today? What is the temperature? Thanks.

Now pupils let’s start our lesson. Look at the blackboard That is the theme of our lesson. Read the saying by Galsworthy and say how do you understand these words?

If you don’t think of the future, you will have nothing”

Galsworthy

All of us know that we live on the Earth .But what do we know about it? The Earth looks blue from the space because 70% percent of it is covered by water. It looks so small and needs our help .We live there and we must protect it, don’t we? Let’s speak how can we protect the Earth and what should we do to save it?

2.Warming up

Teacher: Look at the first slide. You can see an ecological tree and many problems around it. Sound up the problems, please: / учащиеся читают слова около экологического дерева/

Pupils 1.2.3. Pollution, ecology, environment, litter, overcrowding, distruction, habitat, living creatures, air,water,soil, ozon layer, greenhouse effect

Teacher: So, at our lesson we are going to discuss one of the main problems of the time- the ecological problem, connecting with you, the world around you.

Slide 2. Teacher: Let’s train our ecological vocabulary. Card № 1/ Give the definitions/P1 ---- Class/

The scientific study of organisms and environment

All around us – all living things, climate, air, water, soil

Keeping the nature clean. The wise use of environment.

Evergreen woodlands, where there is much rain.

The natural home of animals and plants

Plants, animals, people

Too many people in one place

Destroying everything around you

Making air, water, land a dangerous place

3 Основная часть

Diagram .Look at the diagram and say what is happened on the Earth? Why is the Earth in danger?

4.Teacher:WE know that people can’t live without many things but the most important is oxygen .What produces much oxygen? RAINFOREST Listen to the text and try to understand how they are important for our Earth

5. Auding the text and do task

We should answer the main questions during our lesson: What can we do and what should we do to protect the nature and to save our planet?

/учащиеся строят предложения с использованием речевых клише/

6.Учащиеся записывают на листочках предложения и вывешивают на экологическое дерево

I think it will be interesting to know;

Children, look at the slide. You see enduring litter. If we throw away this thing on the ground it will be there…

Traffic ticket 2-4 weeks

Rope 3- 14 months

Wool sock 1 year

Tin can 100 years

Aluminum cans 200- 500 years

Glass bottles forever

Teacher: Children, think twice about three R’s (reuse, recycle and reduce)

Учитель предлагает учащимся поиграть

Now, children, let’s play a game.

Предметы: can, plastic bottle, glass bottle, leaf, flower, paper, metal cup, aluminum spoon, cartons, wool sock.

Активизация лексики.

Task: Fill in the blanks

Некоторые учащиеся получают карточки с заданием:

The Earth is our ___________. We must take care of it. The importance of this task is ____________ by the ecologists, scientists, who study the relations between living things and their ____________. Each of us must do everything possible to ___________ the land, air and water clean. Of course, people undertake some measures to ____________ the environment, but this activity is complicated by the economic difficulties.

Заключительная часть урока. Подведение итогов.

Teacher: What can you do to keep the Earth clean and healthy? You should be a friend to it.

Our lesson is over. We hope everybody likes it and makes a decision to become a fighter for clean ecology in our town and helps the planet to survive.

8.Home task; ex12 p145


-75%

Развивать социокультурную компетенцию школьников, повысить эффективность урока с помощью применения технологии развития критического мышления и информационных технологий (подготовленной презентации, используемой с интерактивной доской).

познавательная – обогащение страноведческих и лексических знаний о сходстве и различии Великобритании и Соединенных Штатов Америки;

учебная – развивать умения использования лексики американского и британского английского языков;

воспитательная – развивать уважение и интерес к культуре стран изучаемого языка;

здоровьесберегающая – воспитывать бережное отношение к своему здоровью, избегать перегрузки учащихся.

скороговорка на доску;

значки для обозначения погоды в календарях;

компьютер с колонками для прослушивания аудиоматериала;

CD диск “Professor Higgins”

раздаточный материал с заданием для работы с лексикой;

письма с описанием внешности российского школьника, написанные с использованием лексики американского и британского английского языка;

презентация о различиях и сходствах Великобритании и США, лексики американского и британского английского языков для мультимедийной доски;

смайлики для проведения саморефлексии (большие на стенде).

1. Орг. момент. Приветствие, проверка готовности к уроку.

2. Определение темы и задач урока. Ознакомление с планом предстоящего урока.

Целеполагание: 1) найти различия и сходства между Великобританией и США, различия в американском и британском английском языках; 2) научиться предсказывать содержание всего абзаца по первому предложению; 3) учиться самостоятельно оценивать свою деятельность.

3. Фонетическая зарядка и психологический настрой на работу на уроке: (CD диск “Professor Higgins”)

Whether the weather be fine

or whether the weather be not.

Whether the weather be cold

or whether the weather be hot.

We'll weather the weather

Whether we like it or not. (Скороговорка повторяется три раза)

And today we’ll try our best to weather some differences and similarities in British and American English.

4. Самооценка эмоционального состояния. В календарях учащиеся отмечают с помощью смайликов свое эмоциональное состояние и свою готовность к уроку и оценивают по 10-ти балльной системе свое произношение скороговорки.

5. Использование информационных технологий.

Слайд 1. Введение в тему урока и снятие языковых трудностей:

По карте учащиеся определяют, о различии и сходстве каких странах они будут говорить на уроке. По транскрипции читают два слова: differences – similarities.

What do you remember about these countries?

What is the capital of Gr. Br.?

What is the capital of the USA?

How many states are there in the USA?

How many countries are there in Gr. Br.?

What languages do people speak in Gr.Br?

What language do people speak in Gr.Br. and the USA?

7. Слайд 2. Беседа о погоде в Москве и о прогнозе погоды на пятницу в США и Великобритании для определения разницы измерительных систем температуры, используемых в этих странах. What’s the weather like today? Do you like this weather? Who helps us to know the weather forecast? Look at the maps, please. Who can you see there? What are they talking about? Where are they from? What’s the difference in the maps? Заполнение таблицы сходства и различий. (A system of measuring temperature).

8. Использование информационных технологий. Аудирование: сноска на слайде для аудирование Ex.2 p.26.

Слайд 3. Карта с городами (соединяют линиями на карте)

Слушают и линиями отмечают одинаковые названия городов в этих странах.

Заполнение таблицы сходства и различий.

9. Использование информационных технологий. Слайд 4 (с текстами, закрытыми шторками презентации для чтения только первых предложений абзацев) для научения предсказывать содержание всего абзаца по первому предложению.

What are the paragraphs about? Ex. 2 р.26.

10. Чтение абзацев с целью проверки своих предположений и заполнение таблицы сходства и различий.

11. Музыкальная зарядка (25-ая мин. урока). Песня “One, two, three, four, five.”

12. Работа в парах. Раздать листочки для распределения американских и британских английских слов.

14. Работа в парах. Чтение писем с описанием человека, для определения кому и в какой стране были написаны эти письма.

Домашнее задание. S.B. Ex.6p.27 + Project 1.

Подведение итогов урока. Выставление в календаре учащимися оценки эффективности урока. Саморефлексия с использованием смайликов и выставлением балла за то, как хорошо они поняли различия и сходства между Великобританией и США.

15. Окончание урока. Слова благодарности за отличную и дружную работу. Оценка учителем работы каждого школьника с использованием календаря (вклеиваются наклейки-смайлики за учебно-познавательную коммуникативную деятельность на уроке).

По теме: методические разработки, презентации и конспекты

План - конспект урока по теме: «How Do You Treat the Earth?”

7 класс. Учебник: Английский язык для 7 класса. Авторы: В.П. Кузовлев, Н.М. Лапа, Э.Ш. Перегудова, И.П. Костина, О.В. Дуванова Издательство "Просвещение", 2008. Задачи урока: 1) си.

Урок по теме "Экология". В этом уроке закрепляется уже изученный лексический материал и вводятся новые лексические единицы. По грамматике ребята закрепляют сравнительное употребление Present Simple и .


Методическая разработка урока по теме "People and Planet Earth. Environmental Protection"

Конспект урока по теме "People and Planet Earth. Environmental Protection". К УМК Английский язык: учебник для V класса школ с углубленным изучением английского языка, лицеев, гимназий, колледжей. И.Н.


Цель урока - знакомство учащихся с ситуацией, связанной с пандами в мире; учащиеся знакомятся с действиями граждан по охране природы; формирование ответственного отношения к природе, к проблемам окруж.


Открытый урок в 11 классе "Hug the Earth"

Ход открытого урока:1 слайд: The topic of our lesson today is “Hug the Earth” (на протяжении всей презентации звучит песня.

Читайте также: