План урока по английскому языку 8 класс our world

Обновлено: 08.07.2024

Уроки-квесты уже получили заслуженную популярность среди учителей. Многочисленные преимущества данного вида урока однозначно стоят тех сложностей, которые приходится преодолевать в его подготовке. Самое трудное – это, конечно, организация пространства. Пустые кабинеты в большинстве школ – роскошь, да и превращение 4-6 кабинетов в станции для квеста требует участия нескольких педагогов. Попытка избежать данных проблем привела к созданию урока-квеста, который можно провести силами одного педагога в стенах одного кабинета, при этом сохраняющего все преимущества традиционного квест-урока. Надеюсь, что данная разработка будет полезна как учителям английского языка, так и другим учителям-предметникам.

Урок-квест по теме "The Earth Day" (День Земли)

Программа: Биболетова М.З., Трубанева Н.Н. “ Enjoy English ”, учебник английского языка для 8 класса общеобразовательных учреждений.

- развивающая – развитие языковых, интеллектуальных и познавательных способностей, развитие внимания и мышления.

- воспитательная – обучения работе в группе, осознание важности своей роли и знаний каждым учащимся, повышение интереса к изучению английского языка.

Оборудование: mp3 плеер с записью песни, фото и видео камеры.

Раздаточный материал: карточки с описаниями заданий, задания для каждой станции.

Реквизит: цветные карандаши, бумага, корзина для мусора, пакет для мусора.

Основная лексика, отрабатываемая на уроке: rubbish bin, environment, litter, human being, throw into, pollute, prohibit, recycle, reuse, waste water/energy, protect, throwaway.

Организационный момент

Приветствие

Вводное слово

Сегодня День Земли. В этот день люди делают хорошие дела для своей планеты и дают обещания беречь и заботиться о ней.

Деление на 3 команды

Я обычно выбираю трех сильных учеников (или самых активных и жаждущих) и они набирают себе команды.

Подведение итогов, награждение

Домашнее задание

Стр 53 упр 40: половина класса – текст номер 1, половина класса – текст номер 2: чтение, перевод.

Задания для станций

Welcome to the READING station.

Welcome to the VOCABULARY station.

Welcome to the LISTENING station.

Welcome to the SPEAKING station.

Vocabulary Card

Throw your rubbish into ___________________.

Don’t ___________________ your planet.

_______________ paper, plastic, glass.

_______________ plastic bags from supermarkets.

Don’t __________________ water or energy.

Vocabulary Card

Throw your rubbish into ___________________.

Don’t ___________________ your planet.

_______________ paper, plastic, glass.

_______________ plastic bags from supermarkets.

Don’t __________________ water or energy.

Vocabulary Card

Throw your rubbish into ___________________.

Don’t ___________________ your planet.

_______________ paper, plastic, glass.

_______________ plastic bags from supermarkets.

Don’t __________________ water or energy.

Vocabulary Card

Throw your rubbish into ___________________.

Don’t ___________________ your planet.

_______________ paper, plastic, glass.

_______________ plastic bags from supermarkets.

Don’t __________________ water or energy.

Ответы на Wordsearch


We’ve got the whole world, in our hands
We’ve got the whole world, in our hands
We’ve got the whole world in our hands
We’ve got the whole world in our hands

We should recycle now - all that we can
Reduce, Reuse, Recycle - all that we can
We should recycle now - all that we can
We’ve got the whole world in our hands

Be kind to the plants and animals - of our land
Be kind to the plants and animals - of our land
Be kind to the plants and animals - of our land
We’ve got the whole world in our hands

Join hands with sisters and brothers - throughout the land
Join hands with sisters and brothers - throughout the land
Join hands with sisters and brothers - throughout the land
We’ve got the whole world in our hands

Dream your bright dream - then do all that you can
Dream your bright dream - then do all that you can
Dream your bright dream - then do all that you can
We’ve got the whole world in our hands

We’ve got the whole world, in our hands
We’ve got the whole world, in our hands
We’ve got the whole world, in our hands
We’ve got the whole world in our hands

© Lyrics: Daria A. Marmaluk-Hajioannou

Тексты для постеров (распечатать каждый на формате А4)

We protect our environment!

Look! We’re throwing litter into rubbish bins!

We always recycle paper!

This boy is reusing a plastic bag!

Здесь будет файл: /data/edu/files/x1451826095.mp3 (Песня для аудирования)

Нажмите, чтобы узнать подробности

Вопросы экологии рассматриваются как в глобальном, так и в региональном масштабе. Учащиеся участвуют в решении важных экологических проблем на уровне школы – создают постер- призыв, который привлечёт большее количество учеников к проблеме замусоривания школьного двора.

1.По типу – урок обобщения.

2.Группа учащихся работоспособная, учащиеся заинтересованы в результатах своего труда, очень способных ребят в языковом отношении нет, все примерно на одном уровне.

3. Цель (триединая дидактическая) урока:

ориентация на результат;

Развивающая: развитие умений работать в группе и самостоятельно;

формирование коммуникативной компетенции в основных видах речевой деятельности: аудировании, говорении, чтении, письме;

Воспитывающая: содействие воспитанию у учащихся бережного отношения к природе

Формирование УУД: личностных ( могу строить высказывания, пригодятся для написания статьи), регулятивных ( совместное целеполагание, контроль своих действий, организация своих действий), познавательных (работа с информацией), коммуникативных ( участие в коллективном обсуждении)

Основной предполагаемый результат: развитие личности ученика на основе УУД.

Задачи урока:

осуществить совместную постановку учебных задач

обобщить лексический и грамматический материал по теме

совершенствовать коммуникативные умения учащихся

развивать умение учащихся аргументированно строить высказывание

выполнить проектную работу по защите школьного двора от замусоривания

воспитывать активную жизненную позицию и бережное отношение к природе

4. На уроке были использованы различные формы обучения:

- индивидуальная форма обучения ( высказывания по теме, выполнение теста)

- фронтальная форма обучения (опрос учащихся)

- групповая форма обучения ( создание постера)

Все эти формы оправданы на всех этапах обучения.

5. Методика урока:

-постановка учебных задач

- активизация знаний учащихся ( лексических, грамматических)

- оргнизация самостоятельной работы( объём достаточно большой)

- даны задания репродуктивного характера: послушай, вспомни

- задания поискового характера: объясни, найди ответ, оцени

- методы познания: поиск информации, опыт, наблюдение, создание постера.

6. Дидактические материалы, технические средства обучения, наглядные пособия, раздаточные материалы использовались в полном объёме, подобраны в соответствии с темой и с каждым этапом обучения. Подбор целесообразен.

7. Время рационально распределено на уроке, связки между этапами логичны.

Муниципальное образовательное учреждение

средняя общеобразовательная школа № 35

города Ульяновска

Конспект урока на тему: “Are you a friend of our planet?”

учитель английского языка

Ульяновск, 2010 г

Незванова Ирина Николаевна

Количество учащихся: 12 человек

Предмет: английский язык

Тема урока: “Are you a friend of our planet?”

Тип урока: урок- закрепление знаний,умений,навыков.

Развивающие: развивать умение работать коллективно и самостоятельно, навыки устной

речи, аудирования и чтения, грамматические навыки.

Воспитательные: содействовать воспитанию у учащихся бережного отношения к природе, ответственности за порученное дело.

Задачи урока: осуществить совместное целеполагание;

закрепить знание тематической лексики;

способствовать совершенствованию навыков устной речи путём создания

использовать знание грамматического характера на употребление

страдательного залога в настоящем времени;

проверить навык усвоения материала через задания с пониманием

Обеспечение урока: карточки с заданиями, презентация, проектор, тематические

картинки, магнитофон, аудиокассета, зелёные фишки, игрушка

Альф, рисунок с изображением Альфа, карточки с домашним

Совместное целеполагание, речевая зарядка.

T: Look at the blackboard and read the question written there. What do you think we discuss today? P: Environment.

T: You are right. Are you a friend of our planet?

T: If we are friends of our planet, we should help to keep it clean. How can we help?

P: We must protect the environment.

T: What words are connected with the word environment?

Environment: air

2. Закрепление грамматического материала. Страдательный залог в настоящем времени.

T: Alf is our guest. It has come from the planet Melmac. Now it is helping children to keep the Earth clean. Alf advises children what to do or not to do,

Model: Alf advises children to… Alf advises children not to…

1. Always put garbage in a garbage bin.

2. Recycle newspapers, bottles and metal cans.

3. Do not throw away things.

4. Do not throw garbage in water.

5. Never draw or paint on the trees.

6. Never cut down baby trees.

7. Do not hurt animals.

8. Feed birds in winter.

3. Совершенствование навыков устной речи.

T: What environmental problems do you know? Lebel the pictures.

P: Littering, water pollution, air pollution, land pollution, endangered animals.

(учащиеся прикрепляют надписи к картинкам на доске)

4. Presentation “ Ecological problems”(эмоциональная подготовка учащихся к дальнейшей работе).

5. T: Let us organize 3 groups to do the tasks given by Alf.

Make up rules to protect: the countryside-the 1 st group

your city-the 2nd group

your home – 3 rd group

( ребята проверяют составленные правила друг у друга, старший из каждой группы называет самых активных учеников в своей группе, те получают зелёные фишки).

T: Listen to the text “Green schools”. Then answer the questions to the text.

(учащиеся слушают текст, затем отвечают на вопросы по тексту)

Green schools.

My name is Dee West. I am the director of Environmental Services in Alpharetta, USA.

They learn how to clean our lakes and rivers, how to test the quality of the water. They know that they should not litter. They also learn that a lot of trash can be recycled: tin, steel and aluminium cans, glass, plastics, newspapers, office paper. It is also important to buy recycled products. Children from Green Schools help to replant trees in the parks. We all need to work

together to keep our world green.

Questions to the text.

1) Who is Dee West?

2) Where does she work?

3) What is her responsibility?

4) What do children from Green schools learn?

5) What do American children do to protect nature?

6) What things can be recycled?

7) How do children protect trees?

8) How can you help to protect nature?

T: Read the text and compare what American and Russian children do to keep the Earth clean.

8. Описание рисунка. Один ученик от каждой группы проводит описание.

(на рисунке: оставленный костёр, поломанные деревья, испуганные животные, мусор на поляне, битое стекло).

T: Describe the picture using the Passive Voice.

Model: The trees are broken.

The birds are disturbed. Etc.

9. Собирание пазлов.

T: Let us do puzzles.

( учащиеся собирают слова и выстраивают их правильно в предложения по смыслу)

1. We must protect nature.

2. I think children can help animals.

3. It is important to save the Earth.

4. We should be in charge of the planet.

5. People must keep our planet healthy.

10. Заключительный этап урока. Подведение итогов урока, оценки, домашнее задание.

При выставлении оценок применяется рeйтинговая система: какая группа набрала больше всего зелёных фишек, та является лучшими на уроке. Кроме того, в каждой группе есть ученик, который заработал для команды больше фишек. Такие ученики отмечаются.

Альф награждает лучшего ученика урока. Домашнее задание – разноуровневое: на 3,4,5.

Свидетельство и скидка на обучение каждому участнику

Зарегистрироваться 15–17 марта 2022 г.

Long-term plan unit:

School-kindergarden after named Abay

Teacher name: Yespolova Zh.S.

Theme of the lesson: “ Our world”

Learning objectives that this lesson is contributing to

8.L 1 understand with little or no support the main points in extended talk on a topic “Our planet - Earth”

8.S 7 use appropriate subject – specific vocabulary and syntax to talk on a topic “Our planet - Earth”

Lesson objectives

Learners will be able to:

All learners will be able to:

 Understand key words, sentences on the topic “Our planet - Earth”.

Most learners will be able to:

 Use key vocabulary and understand meaning of a text “Our planet - Earth”

Some learners will be able to:

 give own opinions, do predictions and speak intelligibly on a topic “Our planet - Earth”

Level of thinking skills

Assessment criteria

Knowledge, comprehension and application

Listen and understand essence of the text

Speak correctly and do tasks

Value links

Cross-curricular links

World cognition, Biology and Geography

Using videos & pictures, Teacher support sites, slide shares

Planned timings

Planned activities

Teacher greets students; students respond to greeting and take their places.

Teacher asks students “How are you?” to find out their mood at the beginning of the lesson; students choose one of the smiles they see on the slide and answer the question

- Teacher introduces lesson objectives and criteria to the students.

- Students watch a video “Whole world” and follow the instructions, sing together.

Very good! Thank you! Take your seats…

PPP slide 1 (picture)

Whole class activity:

- engaging the learner and encouraging speaking through questions

Teacher asks questions about video “Whole world”:

1. What about this video?

2. What words have you heard in this video?

Students asks questions about video.

Teacher asks synonyms of the word “World” then divide students into three group according to the synonyms: World, Earth, Planet

- nominate students and elicit target vocabulary by means of showing flashcards: world, human, plants, trees, continents, sea, ocean, lands, countries, mountains, cities, ground, animals, forests, desserts.

- Teacher reads new vocabulary and give instructions to the students

-Students repeat key words after Teacher in chorus then individually

- Teacher stick flashcards in different order and remove flashcards one after another

- Students brainstorm words with flashcards and say hidden words

Teacher read the text “Our planet - Earth”. Students listen the text. After Teacher give tasks for students according text.

Formative assessment:

- hand out worksheets for matching activity

- set a time limit of 5 minutes; monitor students’ progress

- students matching and that they’ll have 7 mins for this task

- go around the class, monitor and assist if necessary

- in 12 mins collect the papers for further assessment; give students praising stickers for their work.

- Match a word from the left column to make a collocation related to the text

a tiny small or little

P ut these phrases in the correct place on the timeline of an investigation below:

The planet Earth is only a tiny part of the universe.

Our planet (craft activity)

- introduce students to the idea of creating posters

- students do a poster

- after students defend posters

- go back to the criteria and identify where the students are in terms of achieving lesson objectives:

“ Thumbs Up” if you think you understand

“ Thumbs down” if you feel you have questions.

Sheets of papers

Text “Our planet - Earth”

Ask students to look at criteria they set at the beginning of the lesson and think and say what they did well in the lesson and what needs improvement.

Good bye song

Students sing a good-bye song and dance

Additional information

Differentiation – how do you plan to give more support? How do you plan to challenge the more able learners?

Assessment – how are you planning to check learners’ learning?

Cross - curricular links
ICT links

Less able students – greater support by means of prompts, visuals or speaking difficult words

More able students – independent work on listening and speaking tasks with little/no support

Set a time limit of 5 min. And monitor students progress

Students matching and that they’ll have 7 min. for this task

Go around the class monitor and assist if necessary

In 12 min. collect the papers for further assessment, give students prising stickers

Work with the SMART board

Use markers for posters

Our Planet - Earth

The planet Earth is only a tiny part of the universe, but it's the only place where human beings can live.

Today, our planet is in serious danger. Acid rains, global warming, air and water pollution, over population are the problems that threaten human life on Earth.

Who is to blame for the disaster? The answer is simple: all of us. Our forests are disappearing because they are cut down or burnt. If this trend continues, one day we won't have enough oxygen to breath.

The seas are in danger. They are filled with poison: industrial and nuclear waste, chemical fertilizers and pesticides. The Mediterranean is already nearly dead; the North Sea is following. The Aral Sea is on the brink of extinction. If nothing is done about it, one day nothing will be able to live in the seas.

Every ten minutes one kind of animal, plant or insect dies out for ever. If nothing is done about it, one million species that are alive today may soon become extinct.

Air pollution is another serious problem. In Cairo just breathing the air is dangerous — equivalent to smoking two packs of cigarettes a day. The same holds true for many Russian cities. Factories emit tons of harmful chemicals. These emissions have disastrous consequences for our planet. They are the main reason for the greenhouse effect and acid rains. An even greater threat are nuclear power stations. We all know how tragic the consequences of the Chernobyl disaster are.

Fortunately, it's not too late to solve these problems. We have the time, the money and even the technology to make our planet a better, cleaner and safer place. We can plant trees and create parks for endangered species. We can recycle litter. We can support green parties and put pressure on those in power. Together we can save the planet and all of us with it.

Good morning dear trainer, representative and collegues! My name is Zhansaya surname is Yespolova. According subject program I planned to choose grade, unit and theme of my lesson. As you see on my presentation… Learning objectives that my lesson is contributing to speaking and listening abilities.

For my Next step I have chosen lesson objectives that develop learners abilities and level of thinking skills. For productions lesson and learning objectives I used Piter Druker’s SMART criteria (1954) :

Specific – конкретная I specified my objectives Measurable – измеримая I measured it with assessment criteria Achievable – достижимая I achieved my lesson and learning objectives through 5 criteria Realisti с – реалистичная I used it in practice Timed - определенная по времени I timed my lesson and gave time learners to speak, to do tasks, to think, to create and assess each other.

In terms the teaching and learning of English, and the learning of languages in general, active learning is demonstrated by a range of different types of activity where learners are engaged in a range of engaging physical and cognitive active activity task frameworks. In active learning I used methods of Collaborative learning, Regrouping, multi-media presentations, guided-discovery tasks and modeling.

I structured group work that Improves learners interpersonal and communication skills , Improves acquisition of information and higher-level thinking skills also break down barriers between learners. I regrouping learners According synonyms of a word “World”. This method gives my learners determine theme of my lesson and distinguish synonyms of a word “World”. In Multi-media presentations I used Video “Whole world” which involves learners to develop of research, ICT skills and give own opinions. Grammar gaming where my learners are required to use target language in the Flashcards. I planned this task for extend the vocabulary and show link between theme “Our world”. Guided-discovery tasks creates the conditions for my learners to discover a language rule or pattern for themselves. According Text “Our planet - Earth” my learners develop listening skill, discuss and expands the horizons. In Craft activity “Our planet” my learners develop creative thinking skills, share with each other’s ideas, to design, to comment on other group’s opinion, to generalize theme and to present wall poster. In m odeling I exposes learners to the content of the topic “Our planet – Earth ”and expert thinking simultaneously , also stimulates reflection on the processes of Matching phrases. I plan this task for found and sort out specific words, phrases from text, explain connections between words and phrases.

In accordance criteria based assessment, I find out my learning objectives for speaking and listening skills . In order to improve speaking and listening skills I divide learners levels for all, some and most. We know that all Learners’ progress will be assessed in two ways: Formative Assessment (FA) and Summative Assessment (SA). For Formative Assessment I’ve chosen peer assessment and pointed assessment criteria to prove each other’s work. After each task I gave them praising stickers for All learners when they spoke key words or sentences on the topic “Our planet-Earth” , for Most learners when they U se specific vocabulary in the their speech or understand context, general idea of a text “Our planet-Earth” , for Some learners when they Give own worldview, do predictions for the future themselves and speak with grammar-lexical structure on a topic “Our planet-Earth” . After I returns an criteria and identify where my learners, in terms of achieving lesson objectives they showed “Thumbs Up” if learner think understand “Thumbs down” if learner feel have some questions. This feedback useful Check class understanding of what we are teaching. At the end of the lesson I have done reflection. I Asked learners to look at criteria they set at the beginning of the lesson and think a little and say what they did well in the lesson and what needs improvement. This reflection useful to motivate, to encourage and to raise their levels of thinking skills.

Differentiation means different learning differently. In evidence I distinguish my learners by support, by assessment criteria, by tasks, by outcome and by learning styles.

Less able students – greater support by means of prompts, visuals or speaking difficult words. More able students – independent work on listening and speaking tasks with little/no support.

For Less able learners I helped with greater support through modeling words, showing flashcards, giving examples, repeating difficult words. For more able learners I helped with little or no support through sharing ideas, giving opinions or doing predictions on a topic “Our planet - Earth” and listening text, video or matching phrases. In Differentiation by assessment criteria my Learners will be able to listen video “Whole world” or text then understand some specific information, words, phrases, main points of the text “Our planet – Earth” and give opinions, comments, speak new vocabulary correctly and do craft activity, matching task according text “Our planet-Earth”. In Differentiation by task

According to the video “Whole world ” and flashcards all learners will be able to listen ,understand new vocabulary

According to the text “Our planet- Earth” and matching task most learners will be able to understand meaning , make collocation related to the text

According to the craft activity “Our planet” some learners will be able to do predictions, give own opinions.

In Differentiation by outcome

FA worksheets: give learners praising stickers for motivation

“ Thumbs up”/ “Thumbs down” for checking my lesson

What they did well…/ What needs improvement…. For checking learners progress

According Learning styles

For my audio learners:

classroom discussions on a video “Whole world”, divide and work in three groups “World/Earth/Planet”, to ask questions on a video “Whole world”

For my visual learners:

flashcards and video “Whole world”, give learners time to sketch out ideas on a wall poster “Our planet”, use of coloured markers, pens or type of water-based paint

For my Kinaesthetic learners:

watching video “Whole world”, listening to explanations of flashcards, use flashcards for noting and sorting ideas, learning by doing, not just sitting.

The Importance of micro-teaching

We improving the pedagogical skills of English language in the context of the updated curriculum and the introduction of the system of criteria-based assessment.

Teachers will know and understand:

the structure of the curriculum and associated course plans, the content and progression of the curriculum, the purpose and layout of all documentation associated with the curriculum and its delivery, the model for assessment to be used with the curriculum, the appropriate pedagogy associated with the curriculum.

Teachers will use the results of formative and summative assessments in order to provide feedback to learners and to inform their parents on their child’s academic progress. I think Criteria-based assessment is very useful to teach English because learners and parents see their children’s progress, levels and Teachers can prove their works

Influence of micro-teaching

In micro teaching we are familiarized with handouts, handbook for teachers, subject programmes, CLIL book, assessment and lots of English evaluation activities. Also We do classroom activities, give own point of view, do predictions, do craft activities, make a poster, note sessions and work in groups.

We use criteria in our lessons and show it in practice to raise students levels, skills and quality of English subject.

Оценить 1447 0

Тема : Our world / My world. Go green .

План и конспект урока, проводимого в 3 классе

К.М. Баранова, Д. Дули, В.В. Копылова,

Р.П. Мильруд, В. Эванс

Цель урока: изучить, тренировать и закреплять лексические и грамматические навыки по теме.

Задачи урока:

Образовательные:

- изучить, тренировать и закреплять лексические навыки по теме;

- тренировать грамматические навыки по теме, а именно, оборот There is / There are ;

- тренировать слухопроизносительные навыки по теме;

- совершенствовать лексические и грамматические навыки по теме.

Развивающие:

- развивать умения ознакомительного чтения;

- развивать умения письма.

Воспитательные:

- воспитывать бережное отношение к природе;

- воспитывать умение работать индивидуально;

- повышать мотивацию к изучению английского языка.

Оборудование: ноутбук, мультимедийный проектор и экран.

I этап. Ориентационно-мотивационный.

1. Организационный момент, приветствие и диалог с дежурным;

3. Проверка домашнего задания.

II этап. Операционно-исполнительский.

6. Развитие умений озакомительного чтения;

7. Развитие навыков говорения и умения письма.

III этап. Рефлексивно-оценочный.

8. Выставление отметок за урок;

9. Домашнее задание;

I этап. Ориентационно-мотивационный

1. Организационный момент, приветствие и диалог с дежурным

T.: Good morning, boys and girls!

Ch.: Good morning, good morning, good morning to you! Good morning, good morning, we are glad to see you.

T.: I am glad to see you too. Sit down, please. How are you?

Who is on duty today?

What is the date today?

Who is absent today?

What is the weather today?

Дежурный отвечает на вопросы учителя. Учитель ведет беседу о погоде.

2. Целеполагание

T.: What countries do you know? In what country do we live?

Учащиеся отвечают на вопросы учителя.

T.: Now let’s have a look at the board. Make a word from letters.

(Sllep, garden, fish, floor, flour, modern, mouth)

3. Проверка домашнего задания

T .: Let ’ s check your homework . W hat’s your homework ? Draw or stick a picture of your house. Present it to the class .

Учащиеся выходят к доске, показывают рисунок дома и рассказывают классу про свой дом .

T.: Thank you. Very good. Sit down, please.

II этап . Операционно-исполнительский

T.: Now open your books at page 38, ex.1. Look at the picture, find the bugs and point to them. Please, repeat after me: bee, butterfly, ant, ladybird, spider, worm, bug.

Учитель произносит слова, а учащиеся повторяют за ним и переводят. Потом находят их на картинке. Смотрят презентацию.

5. Физкультминутка

T .: Today we are worked hard . It is time to relax.

Jump, jump, jump to the party music. ( прыгаемнаместе )

Dance, dance, dance to the party music. ( танцуемнаместе )

Shake, shake, shake to the party music. ( качаемголовой )

Clap, clap, clap and stamp your feet. (хлопаем в ладоши, топаем ногами)

But when the music stops, ( указательныйпалецвверх )

But when the music stops,

But when the music stops,

FREEZE! (замираем в смешной позе)

T.: Very good. Sit down, please.

6. Развитие умений ознакомительного чтения

T .: Now open your books at page 38, ex . 2. Now look at the picture again and complete the sentences.

T.: Please, Aliya, come to the blackboard.

T.: Very good. Thank you. Take you seat , please .

Учащиеся смотрят на картинку и переписывают предложения, заполнив пропуски. Поочередно выходят к доске.

7. Развитие навыков говорения и умения письма

T .: Open your books at page 39, ex . 3. Do and quiz and find out how much you know about bugs.

Учащиеся выполняют задание в тетрадях, потом переводят и говорят правильный ответ.

T.: Now draw your favorite bug! Then write about it :

What colour is it?

How many legs has is got?

Has it got wings? How many?

Where does it live?

What does it eat?

Учащиеся рисуют своего любимого насекомого и рассказывают о нем. Вопросы на доске.

III этап. Рефлексивно-оценочный

Выставление отметок за урок.Учитель выставляет отметки за урок учащимся и дает обоснование своей оценки.

Домашнее задание.Выучить слова на странице 38. Домашнее задание комментируется и объясняются требования к выполнению.

Рефлексия . Thank you for the lesson. Now I’d like you to say if you like the lesson or not? What was your favourite task ?

Учащиеся отвечают на вопросы, анализируют свою деятельность на уроке.

T.: Stand up! Show me your smiles now.

Учащиеся показывают свои смайлики (показатель настроения) в конце урока.

T.: The lesson is over. Goodbye! Have a nice day, children!

У вас недостаточно прав для добавления комментариев
Чтобы оставлять комментарии, вам необходимо авторизоваться.
Если у вас еще нет учетной записи на нашем сайте, предлагаем зарегистрироваться.
Это займет не более 5 минут.

Для скачивания материалов с сайта необходимо авторизоваться на сайте (войти под своим логином и паролем)

Если Вы не регистрировались ранее, Вы можете зарегистрироваться.
После авторизации/регистрации на сайте Вы сможете скачивать необходимый в работе материал.

Заказать рецензию на методическую разработку
можно здесь

Автор программы понятие "Этикет" рассматривает в самом широком смысле, ставит очень актуальные задач. Подробнее.

Особенно ценно, что именно учитель, совместно с психологом, является автором программы адаптации реб. Подробнее.

Соглашусь с мыслью учителя о необыкновенной важности духовно-нравственного воспитания у детей в млад. Подробнее.

Замечательно, что воспитатель ставит задачу развивать коммуникативные навыки у учащихся младших клас. Подробнее.

Прекрасное раскрытие темы, очень полезные приемы и стратегии, которые используются на уроках. Думает. Подробнее.

Пройдите курс дополнительного образования по теме: Оказание первой помощи в образовательных учреждениях

Оказание первой помощи в образовательных учреждениях Пройти обучение

Благодарность руководству образовательного учреждения за поддержку и развитие профессионального потенциала педагогического работника

Диплом за отличное владение и эффективное применение современных педагогических методик в условиях реализации ФГОС

  • Свидетельство о регистрации средства массовой информации ЭЛ № ФС 77 — 58841 от 28 июля 2014 года выдано Федеральной службой по надзору в сфере связи, информационный технологий и массовых коммуникации (Роскомнадзор).
  • Лицензия на осуществление образовательной деятельности № 4276 от 19.11.2020 года. Серия 78 ЛО № 0000171 Выдана Комитетом по образованию Правительства Санкт-Петербурга
  • В соответствии с Федеральной целевой программой развития системы образования на 2011–2015 гг. и проектом концепции федеральной целевой программы развития образования на 2016–2020 гг.

Читайте также: