План урока на тему animals

Обновлено: 07.07.2024

Тип урока: обобщение и систематизация знаний учащихся.

Для выполнения цели были поставлены следующие задачи:

- формирование навыков чтения, аудирования, говорения и письма.

Развивающие:
-развитие навыков и умений во всех видах речевой деятельности;
-умения запоминать новые слова, внимания, познавательной активности;
-памяти, смекалки, сообразительности, воображения;
- создание языковой среды, формирование положительной мотивации для роста творческого потенциала учащихся 5 класса и стимулирования их речевой деятельности.

Воспитательные:
- воспитание чувства любви к животным;
- формирование потребности и способности к сотрудничеству и взаимопомощи при работе в группе, научить детей видеть результаты коллективной деятельности.

Здоровьесберегающие: предупреждение утомляемости через смену видов деятельности, обеспечение санитарно-гигиенических норм при проведении учебного занятии.

УУД:
Личностные УУД: формирование мотивации изучения иностранных языков, ответственного отношения к учению, готовности к саморазвитию и самообразованию.

Регулятивные УУД: планирование своего действия в соответствии с поставленной задачей и условиями ее реализации, в том числе во внутреннем плане.

Коммуникативные УУД: работа в паре и группе в соответствии с нормами общения, взаимопонимания, правилами поведения и этикета.

Познавательные УУД:
- обучающиеся выделяют необходимую информацию; осознанно строят речевое высказывание в устной форме; находят ответы на вопросы в иллюстрациях;
- делают выводы в результате совместной работы класса и учителя;
- овладевают при поддержке учителя учебно-организационными, учебно-информационными и учебно-коммуникативными умениями.

Личностные: осознание возможностей самореализации средствами иностранного языка.
Метапредметные: развитие умения планировать свое речевое и неречевое поведение.

Межпредметные связи: реализации поставленных целей урока способствуют знания обучающихся, полученные на уроках окружающего мира, природоведения.

Технологии: метод проектов, технология коммуникативного обучения иноязычной культуре (Е.И.Пассов), презентация в Power Point, мультимедийные информационные технологии.

Формы работы: фронтальная, групповая, индивидуальная.

Оборудование: компьютер, проектор, набор лексических картинок, карточки с рисунками, раздаточный материал.

Ожидаемый результат: Создание положительной мотивации к изучению английского языка, к выполнению проектов, повышение качества знаний учащихся.

1.Организационный момент. Приветствие.

T: Hello, boys and girls! I’m glad to see you! Sit down, please. What date is it today? What’s the weather like today?

T: Look at the board, please. You can see some pictures and mixed letters! How do you think? What is the topic of our lesson today?

Учащиеся выходят к доске и из предложенных букв находят необходимые. Буквы прикрепляются магнитом к доске и появляется слово – тема урока.

T: What is the topic of our lesson?

T: Well done! But according to this topic can you say what are we going to do and revise at our lesson? What’s the purpose of our lesson?

T: Today we have a special lesson. It's a competition- lesson on the topic " Animals ". Everybody will have possibility to be a winner. At the end of the lesson the winner will be given a prize. Be very attentive and try to do everything correctly. Today we'll speak about animals. You will answer my questions and solve riddles. This competition will show your knowledge on the topic. I hope the lesson will be interesting for you and you will enjoy it. So, I wish you good luck! And now let's start our competition. We’ll divide into 2 teams: “Cats” and “Foxes”. The best team will be the winner of our game.

- Let’s remember our poem about the animals.

-let’s read it all together?

Slips in the hat.

The hat is tall,

The cat is small

Little mouse, little mouse

Left her flat for bigger house.

There are ten rooms in it.

Where can the mouse sit?

Учитель вместе с детьми читают хором.

4.Работа с лексическим и грамматическим материалом:

Представители от каждой команды по очереди произносят названия животных: a cat, a fox и т. д. Побеждает тот, кто последним назовет животное. Победитель получает 5 очков.

Ребята получают карточки с названиями животных, в которых перепутаны буквы. За 4 минуты дети должны поменять местами буквы, чтобы слово стало верным. Победитель получает 3 очка.

Нажмите, чтобы узнать подробности

Оснащение урока: УМК, доска, мультимедийное оборудование, карточки.

совершенствовать лексические навыки и расширить лексический

Задачи урока:

Образовательные: активизировать раннее изученную лексику по теме

совершенствовать навыки речевой деятельности учащихся;

отработка произносительных навыков.

Развивающие: работа над фонетическими навыками, развитие творческих и

интеллектуальных способностей учащихся;

развитие навыков чтения с поиском запрашиваемой

Воспитательные: воспитание кругозора учащихся, воспитание чувства любви к

воспитание ответственности за животных.

Тип урока: Комбинированный урок

I. Организационный момент.

Teacher: Good morning dear boys and girls!

Pupils: (все вместе) Good morning, Good morning, Good morning to you!

Good morning, dear teacher. We are glad to see you!

Teacher: I am glad to see you, too! Sit down, please. How are you, boys and girls?

Pupils: We are fine, thank you. And you?

Teacher: I’m fine, thanks. Who is on duty today? Who is absent today? What date is

it today? What day of the week is it today? What season is it now?

II. Фонетическая зарядка: (с опорой на слайд)

Teacher: Repeat after me, please: white bear, whale, horse, shark, cow, turkey, lion,

duck, hamster, rat, elephant, project, domestic, insect, enjoyable, wild,

world, all over the world, society, giant, endangered, zoological, panda,

dolphin, to save, to fight, to join, to watch out, chattering, chasing, to

stretch, activities, kind, rhino.

III. Речевая зарядка.

Teacher: What date is it today?

Pupil: Today is the 19 th of December.

Teacher: What day is it today?

Pupil: Today is Wednesday.

Teacher: What month is it today?

Pupil: It is December.

Teacher: What is the weather like today?

Pupil: It is frosty, cold and windy.

Teacher: Do you like today’s weather?

Pupils: Yes, we do.

Pupil: It is sunny, it isn’t snowy.

IV. Актуализация знаний.

Teacher: Children, look at the screen, please. And answer the question: «What are

we going to speak about? (слайды с животными)

Pupil: We are going to speak about animals.

Teacher: You are right. Do you know the animals well?

Pupils: Yes, we do.

Teacher: Do you like animals?

Teacher: What animals do you know?

Pupil: I know a lion, a cat, a dog, an elephant, a bear, a tiger, a horse, a wolf, a frog,

a shark, a rhino, a snow leopard, a rattlesnake, a polar bear, a fox, a cow,

a whale, a turtle, a goat, a sheep, a rabbit, a rat.

Teacher: What domestic animals do you know?

Pupil: I know a cow, a horse, a dog, a cat, a duck, a turkey, a hen, a cock, a goat,

a sheep, a rabbit, a goose.

Teacher: What endangered animals do you know?

Pupil: I know an Amur tiger, a polar bear, a rhino, a rattlesnake, a snow leopard,

a shark, an eagle, a wolf, turtle, gorilla, a whale, a wolf, a frog, an owl, panda,

an orangutan, an elephant.

Teacher: What wild animals do you know?

Pupil: I know a wolf, a fox, a lion, a tiger, a bear, an orangutan, an owl, a rat,

Horse, cow, duck, lion, bear, crocodile, rat, Amur tiger, cat, dog, rabbit, hamster, wolf, snake, shark, camel, penguin, polar bear, cockerel, turkey, hen, fox, eagle, monkey, kangaroo, elephant, giraffe, sheep whale, rhino, panda, dolphin, white swan.

V. Основная часть.

Teacher: Let`s have a guessing game. Are you ready? Can we start? Please, be very

attentive. (слайд с описанием животного)

Pupil: It is long and green. It can be very terrible and aggressive. It likes to eat meat

and fish. It is very wild. It lives in the water. What is it? (а crocodile)

Teacher: Check your answer on the screen.

Pupil: It is big and brown. It likes to sleep in winter. It has a sweet tooth. It likes to

eat honey, berries, fish and meat. It can swim very well but it lives in the forest.

It can be very aggressive but in the zoo it is very funny and nice. What is it? (а

Teacher: Check your answer on the screen.

Pupil: I have a very nice tail. I can fly. I` m covered with colourful feathers. I can

talk. I am very funny. I am a … (parrot)

Pupil: It is the biggest animal in the world. It lives in the ocean but it is not a fish.

What is it? (a whale)

Pupil: it is the second biggest animal in the world. It can eat 300 kilos of food and

drink 200 liters of water. It lives in Africa and India. It is kind, clever and very

intelligent. What is it? (an elephant )

Pupil: This animal is very unusual. It can` t walk, it can` t run, it can`t fly, it can only

jump. It has a front pocket and in the pocket it carries a baby. It lives in

Australia. What is it? (a kangaroo)

Teacher: Match the animals with the pictures. Which four animals aren’t in the

Turtle, eagle, gorilla, whale, rhino, wolf, polar bear, tiger, frog, owl, panda, orangutan, rattlesnake, elephant, snow leopard, shark.

















Teacher: Open your exercise books and write down the date, please. Let’s translate

the words. (перевести слова )

Teacher: Let’s read and translate English idioms about animals.

Monkey business — жульничество, бессмысленная работа.

Monkey see, monkey do — обезьянничать, повторять.

Monkey around — дурачиться.

Straight from the horse’s mouth — узнать из первых уст.

To flog a dead horse — зря тратить силы, заниматься бесплодным делом,

Pigs might fly — Всякое бывает! Чего только не бывает.

To make a pig’s ear of smth — делать что-то из рук вон плохо, напутать, испортить.

To make a pigsty — насвинячить.

Fish out of water —не в своей тарелке, чувствовать себя неуютно,

Big fish in a small pond — Молодец среди овец.

Elephant in the room — тема, проблема, о которой всем известно, но её сознательно обходят в обсуждении.

Let sleeping dogs lie — не буди лихо, пока спит тихо, не нарывайся на неприятности, не ищи проблем, пока их нет.

Top dog — хозяин положения, авторитет.

It’s raining cats and dogs — льёт, как из ведра.

See which way the cat jumps — держать нос по ветру, время покажет.

Have kittens — нервничать.

Let the cat out of the bag — выдать секрет.

No room to swing a cat — яблоку негде упасть.

Live a dog and cat life — живут, как кошка с собакой.

It’s between you and me and the cat’s whiskers — только между нами.

The cat won’t jump — этот номер не пройдёт.

Cat got your tongue — язык проглотил.

Have seen a wolf — терять дар речи.

One scabbed sheep infects the whole flock — паршивая овца всё стадо портит.

Wolf in sheep’s clothing — тот, кто лишь притворяется невинным.

The cry of wolf — ложная тревога.

Hold a wolf by the ears — быть в безвыходном положении.

Take the bull by the horns — взять быка за рога, действовать решительно.

Teacher: Make up words. (Составьте слова из букв):

3) f, g, e, a, I, r, f.

8) m, h, s, r, e, a, t.

9) g, n, e, i, p, u, n.

10) d, n, l, p, o, h, i.

VI. Match the words with their definitions.

1) lion a) It is afraid of everybody.

2) giraffe b) It can jump and run. It lives in Australia.

3) mouse c) It can climb the trees. It lives in China.

4) elephant d) It lives in oceans and eats fish and people.

5) kangaroo e) It is cruel and wild. It likes meat.

6) camel f) It is clever and save people.

7) shark g) It has a long neck.

8) monkey h) It is a big and lives in Africa and India.

9) panda i) It can jump and climb the trees. It’s funny.

10) dolphin j) It lives in deserts.

VII. Совершенствование навыков чтения вслух.

Teacher: Animals live all around us but if you want to see exotic animals you should

go to the zoo. There are many zoos in the world but we`ll speak about

London Zoo today. (с опорой на слайд)

Your visit will be safe, because all animals live in big comfortable cages. Zoo keepers feed animals twice a day. And when it is feeding time at the zoo, look at those sharks diving for their daily catch. They say feeding time is the most interesting in the zoo.

Many scientists work at our zoo. They learn how to treat and breed animals. Trip to our zoo will be greatly interesting for you. But don't bring your pet with you because wild animals can attack it and don't feed animals, because they eat only special food.

Teacher: Please, answer the questions.

Why do people keep animals in zoos?

Where do animals live in the zoo?

Do animals have enough space for living?

Is zoo a good place for animals to live?

Can you learn about animals at the zoo?

Can you feed animals in the zoo? Why?

Can you take your pet with you to the zoo? Why?

Teacher: Well, children! Do you know riddles about animals?

1) It has a short tail and pockets in its cheeks for carrying food. (kangaroo)

2) The king of animals. (lion)

3) A very strong and cruel wild animal, living in the forest in Russia. It’s grey.

4) It lives in the house. It likes fish. (cat)

5) The king of birds. (eagle)

6) Sometimes it can speak. (parrot)

7) This animal likes grass. It is a domestic animal. It gives us milk. (cow)

8) A living thing which lives in water. (fish)

9) Its favourite foods are milk and fish. (cat)

10) Lariska is not a girl. Lariska likes hens, cockerels and ducks. (fox)

IX. Рефлексия.

Учащиеся рассказывают, что они узнали на уроке, чему научились и где им это пригодится, показывают свое настроение в виде смайлов.


- воспитание чувства ответственности, бережного отношения к живой природе.

- развитие познавательного интереса учащихся по теме;

- развитие внимания, мышления, самостоятельности, памяти;

Тип урока: урок систематизации и применения знаний.

Оборудование: компьютерная презентация в POWERPOINT, учебник, таблица.

Формы: фронтальная, индивидуальная, групповая.

Plan of the lesson.

Org. moment. Greeting with the plan of the lesson. The bell has gone, children. It’s time to start. Get ready to the lesson.

Phrases over the screen.

[Good morning. What day is it today? ( It is Friday)

What date is it today? (Today is the. . . . of December. )]

The theme of our lesson is animals. It is the final lesson. (Тема нашего урока животные. Это последний обобщающий урок. )

I Look at the blackboard. Let’s read. We’ll read all together and one by one, then translate. Посмотрите на доску. Это речевая зарядка. Сначала я прочитаю. Прочитаем хором, по одному

Let’s go to the park

To see the animals when dark.

The elephant is strong and grey

The panda sleeps the whole day

Only hungry crocodile

Watches me, waits and smiles.

Конспект урока по английскому языку на тему Animals

II. What is it? (Назови, что это?) Сопоставь слово с картинкой

III Answer the questions

What kind of animals can we see at home?

We can see cow, dog, cat, horse, hen, cock, duck at home.

What kind of animals can we see in the zoo?

We can see lion, tiger, zebra, monkey, elephant in the zoo.

What kind of animals can we see in the forest?

We can see fox, wolf, hare, bee, bears in the forest.

What kind of animals can we see in the river?

We can see fish, frog in the river

What kind of animals can we see in the sea?

We can see whale, fish in the sea.

III. Look at the blackboard. It’s cross word. You should find some animals in it. Let’s read this words. Посмотрите на доску. В этой таблице по горизонтали и вертикали спрятаны слова, которые следует найти. Давайте прочитаем эти слова (Чтение хором). Найдите их.

Весь материал – смотрите документ.

Содержимое разработки

Образовательные:

- формирование лексических и грамматических навыков, навыков чтения и аудирования;

Воспитательные:

-воспитание интереса к предмету, любви к английскому языку;

- формирование доброжелательного отношения, милосердия к животным;

-воспитание чувства ответственности, бережного отношения к живой природе.

Развивающие:

- развитие познавательного интереса учащихся по теме;

- развитие внимания, мышления, самостоятельности, памяти;

Тип урока: урок систематизации и применения знаний.

Оборудование: компьютерная презентация в POWERPOINT, учебник, таблица.

Формы: фронтальная, индивидуальная, групповая.

Plan of the lesson.

Org.moment. Greeting with the plan of the lesson. The bell has gone, children. It’s time to start. Get ready to the lesson.

Phrases over the screen.

[Good morning. What day is it today? ( It is Friday)

What date is it today? (Today is the . of December.)]

The theme of our lesson is animals. It is the final lesson. (Тема нашего урока животные.Это последний обобщающий урок.)

I Look at the blackboard. Let’s read. We’ll read all together and one by one, then translate. Посмотрите на доску. Это речевая зарядка. Сначала я прочитаю. Прочитаем хором, по одному

Phonetic drill.

Let’s go to the park

To see the animals when dark.

The elephant is strong and grey

The panda sleeps the whole day

Only hungry crocodile

Watches me, waits and smiles.

II. What is it? (Назови, что это?) Сопоставь слово с картинкой

III Answer the questions

What kind of animals can we see at home?

We can see cow, dog, cat, horse, hen, cock, duck at home.

What kind of animals can we see in the zoo?

We can see lion, tiger, zebra, monkey, elephant in the zoo.

What kind of animals can we see in the forest?

We can see fox, wolf, hare, bee, bears in the forest.

What kind of animals can we see in the river?

We can see fish, frog in the river

What kind of animals can we see in the sea?

We can see whale, fish in the sea.

III. Look at the blackboard. It’s cross word. You should find some animals in it. Let’s read this words.Посмотрите на доску. В этой таблице по горизонтали и вертикали спрятаны слова, которые следует найти. Давайте прочитаем эти слова (Чтение хором). Найдите их.

Нажмите, чтобы узнать подробности

Данная разработка поможет внедрить новую лексику в интересной и легкой форме для учащихся 1 класса. Использование интерективной доски обязательна.

Открытый урок в 1 классе

Учителя английского языка Калмуратова А.Ж.

The aims of the lesson:

To learn using structure It’s a ….

To learn new letters “Hh”,” Ii”

To learn new numbers from 15-20.

developing– to develop speaking, listening and writing skills.

educational - to learn new words, new grammar structure, new letters and numbers.

Techniques: interactive board, the computer, pictures, cards, the pupil’s book for grade 1 “Primary Colours” by Diana Hicks and Andrew Littlejohn (Cambridge University Press), CD and CD player.

The procedure of the lesson.

Good morning, good morning,

Good morning to you!

Good morning, good morning

I am glad to see you!

Учащиеся в ответ приветствуют учителя.

Good morning, good morning

We are glad to see you!

How are you? (Cl. Fine, thanks) Sit down, please.

T: I want to start our lesson with phonetic drill. What can you see there?

T: Now, I’ll read this poem, then repeat after me!

One, one, one, little dogs run

Two, two, two, cats see you

Three, three, three, birds in a tree

Four, four, four, frogs on the floor.

Main part of the lesson

III. Presentation of new material.

T: Now I distribute you the envelopes with puzzle cards, you should join the picture’s parts and say what are they.







T: So, how do think what’s the topic of our lesson?

T: Yes, you are right, animals! Today we will learn how to name different animals and get acquainted with new letters and numbers.

IV. Work with the new material.

Pupil’s Book p.56

Exercise 1. Listen and learn the new words.

T: Look at the pictures on the interactive board and learn the new words.(Presentation)

T: To control your understanding of the new words, let’s do this exercise. One by one come to the board and match the pictures with the correct meanings.

Picture 3: HORSE

Exercise 2.

T: А) Now, let’s play one game which named “Be attentive!”. I’ll show some pictures with different animals and name them. If the names are correct, you should agree with me and say, for example: Yes, it’s a dog. If you don’t agree your answer: No, it’s a bear.

1. Look! It’s a dog. 2. Look! It’s a cow. 3.Look! It’s a bird. 4.Look! It’s a cat. 5.Look! It’s a horse. 6.Look! It’s a bear.

P3: Yes, it’s a bird

P5: Yes, it’s a horse

В) Do you know how this animals are sounded? You will listen to different animal sounds and your task is to guess What is it? Answer with structure It’s a….. (video)

T: Well done!

Physical minute

T: Now, Let’s have a rest. Stand up, children! Remember what we can do. Show me please how can you run! I can jump! I can climb! I can swim! I can fly! I can dance and I can sing! Good job!

Now, let’s make a warm-up with our cheerful panda! Look, listen and repeat! (video)

Exercise 4.Listen,write and say the numbers.

How many cats do you see?(изображение 6 кошек). Yes, you are right. 6 cats.Мы раннее с вами изучили счёт с 1 до 14!Давайте вспомним.Учащиеся вслух проговаривают цифры!One-two-three-four-five-six-seven………thirteen-fourteen!Good job!Сегодня мы продолжим изучение цифр с 15 до 20!

Let’s sing a song!Обучающее видео(Numbers)

Exercise 5. Let’s play a game “Domino”

Введение новых букв Hh and Ii

Learn the new letters and new words. Listen.

Учитель знакомит учащихся с буквами Hh, Ii и словами, начинающимися с этих букв. Обратите внимание учеников на то, что слова, начинающиеся с буквы Hh произносятся со звуком [h]. Привести примеры: horse, have, hamster,

Слова, начинающиеся с буквы Ii произносятся со звуком [ai]

Track 38

[h ]horse, [ h]horse

[ ai] ice-cream, [ai ] ice-cream

Просмотр видео с буквами(Hh,Ii)

Работа в тетради.

Упражнения 1-3 страница 11-12 (Activity Books)

H h (ex.1-3 p.11)

Упражнение 1 Write

Учитель: Правописание букв .

Упражнение 2Circle and match h and H.

Учащимся предстоит соединить заглавную H и строчную h

Упражнение 3. Look and write

Учитель: Вставьте пропущенные буквы.

I i (ex.1-3 p.12)

Упражнение 1 Write

Учитель: Правописание букв .

Упражнение 2 Look and colour.

Учащимся предстоит разукрасить кляксы с буквами в один цвет(заглавные и строчные)

Упражнение 3. Match and write

Учитель: Вставьте пропущенные буквы и соедините с цифрой.

V.Подведение итогов урока. Рефлексия.

Учитель раздает карточки трёх цветов(зелёный,жёлтый,красный)(З-всё понятно.Ж-есть вопросы.К-ничего не понял)Чему каждый из вас сегодня научился?

О чем бы вы могли рассказать своим родителям дома после нашего урока?

Cегодня на уроке вы ознакомились с новыми словами, которые называют животных (ученики называют слова a horse, a cow, a bird, a bear,a dog, a cat). Вы научились считать до 20!Ознакомились с буквами английского алфавита Hh и Ii и научились их писать! Well done! ( Очень важно поддерживать и отмечать достижения и успехи детей на каждом уроке.)

Читайте также: