План урока английского языка television

Обновлено: 30.06.2024

В ходе подготовки урока учащиеся были разделены на группы, каждая группа подготовила проект по темам: “Titanic” is the film that impressed me most of all, My favourite TV programme (компьютерная презентация).

  • развитие иноязычной коммуникативной компетенции;
  • совершенствование коммуникативных умений в четырех видах речевой
  • деятельности, умений планировать свое речевое поведение;
  • развивать умения и навыки выполнения заданий по чтению и аудированию в формате ЕГЭ;
  • систематизация ранее изученного грамматического и лексического материала;
  • развитие навыков оперирования языковыми единицами в коммуникативных целях;
  • развитие навыков проектной деятельности;
  • увеличение объема знаний о роли телевидения в современной жизни, его достоинствах и недостатках;
  • формирование умений выделять общее и специфическое в культуре родной страны и страны изучаемого языка, воспитывать уважение к культуре других стран.

Оборудование урока: компьютер, мультимедийный проектор, интерактивная доска, аудиоприложение к учебнику, учебники, рабочие тетради, презентации учащихся.

1. Организационный момент.

2. Повторение лексики по теме.

3. Практика в употреблении лексики (упражнения на интерактивной доске).

4. Чтение текста и выполнение задания в формате ЕГЭ.

5. Повторение грамматического материала - употребление Passive Voice.

6. Аудирование текстoв (различные мнения о роли телевидения) - задания в формате ЕГЭ.

7. Чтение текста с извлечением информации.

8. Развитие речевых навыков – беседа по тексту (речевые опоры на интерактивной доске).

9. Физкультминутка – зарядка для глаз (языковое действие + движение +музыка), демонстрация слайдов

10. Домашнее задание.

11. Презентация проектов учащихся по темам: “My Favourite Film”, “My Favourite TV Programme”.

12. Групповая работа – обсуждение роли телевидения в жизни подростков.

13. Подведение итогов урока.

Ход урока:

1. Организационный момент

Teacher: Good morning, dear friends! Today we are going to speak about the role of television in our life. Television is one of the greatest achievements of the 20-th century. It is the most popular part of mass media. Today every family has a TV-set. TV has changed much since the time of its invention and so its role has.

We’ll discuss advantages and disadvantages of television. But before we begin let’s know the meaning of the word ‘television”. (Cлайд 2). Презентация

2. Повторение лексики по теме (интерактивная доска. Cлайд 3)

3. Практика в употреблении лексики (упражнения на интерактивной доске. Cлайд 4, 5)

4. Чтение текста и выполнение задания в формате ЕГЭ (рабочая тетрадь упр.10, с.15)

Read the text and complete it with the phrases (a-g) below.

а) This scans the screen

b) Live television programmes show you what is happening as it happens.

c) Baird showed his set in 1926.

d) These pass into the TV set.

e) Scientists have been interested in the idea of television since the 1880s.

f) Now nearly every home has one.

e) These tiny flashes of colour build up the picture on your screen.

Television is a way of sending sound and pictures through the air. (1) --------- Although John Logie Baird was the first to show how television worked, his success was based on work by many other scientists from all over the world. (2) --------- The first television service opened in 1936 in Britain. Colour television began in the United States in 1956. At first, all television was black and white. Few people owned television sets because they were very expensive. (3) ---------- Television works by changing light waves into electric signals. This happens inside the TV camera. A picture of what is happening in front of the camera forms on a special screen behind the lens. Behind the screen is an electron gun. (4) ---------- It moves from left to right to cover each part of the picture. Each part is turned into an electric signal which is made stronger, then sent to the transmitter as radio waves. They are picked up by home TV antennas and changed back into electric signals. (5) ----------- The TV screen is covered with tiny chemical dots. In a colour set, these are arranged in groups of three: one red, one blue, one green. At the back there are other electron guns. These fire a beam of electrons to scan the screen just as the camera gun does. As each electron hits the screen, it lights up a dot. (6) ----------- You do not see lines of coloured flashing lights, because the electron gun moves too fast for the eye to follow. What you see is a picture of what is happening in the television studio. (7) ----------- Most programmes are recorded on film or videotape and sent out later.

5. Повторение грамматического материала - употребление Passive Voice

Say the same using the passive voice

1) John Logie Baird made the first television of old cars, bicycle parts, lenses and other things.

2) Baird demonstrated the first TV in 1925.

3) They opened the first television service in Britain in 1936.

4) They first used colour television in the United States in 1956.

5) In the early days of television few people bought television sets because they were expensive.

6) They soon developed new technologies and built a lot of TV stations.

7) They formed the BBC in Britain according to the monarch’s order.

8) The BBC World Service shows programmes in forty different languages as well as English.

9) They publish TV programmes in the TV Times, a popular weekly.

10) They show some programmes live but record most of them on film or videotape.

11) Nowadays you can find video shops everywhere in Britain.

12) Young people usually enjoy video clips and action films.

13) Some of the older people never miss old black-and –white films.

14) They always devote a lot of programmes to sport

15) TV people introduce new programmes all the time.

6. Аудирование текстов (различные мнения о роли телевидения) - задания в формате ЕГЭ

Упражнение 1 стр.44, аудиоприложение к учебнику, задание 161. You will hear five young people speaking about television. Match the speakers (1-5) with what they say (statements a-f). There is one extra statement. Fill in the table at the end of exercise.

Упражнение 1 стр.51, аудиоприложение к учебнику, задание 19.

2. Listen to the tape. You will hear five parents speaking about television and their children. Match the statements below (a-f) with what the parents say (1-5). There is one extra statement.

7. Чтение текста с извлечением информации

Rea the text and find the advantages and disadvantages of television.

Television Unifies Us

The press, television and radio (mass media) play an important part in the life of society. They influence the way people look at the world and make them change their views. Some people say, “News is not what happens – it is what you see or read in mass media”. In other words, mass media shapes public opinion. Millions of people in their spare time watch TV and read newspapers and magazines. Television dominates one’s life if the family watches it most of the time. Television informs, educates, and entertains people. It is also a habit-forming drug impossible to resist. Various TV games, such as quiz shows, and music programmes attract a large audience. During TV quiz programmes the questions are answered by the viewers. Then there are daily TV serials known as soap operas. Some people find them boring, others consider them to be good entertainment and relaxation. There is also a lot of advertising on TV. A lot of commercial firms buy the time to advertise their goods. Advertising often annoys the general public. A film, a good basketball or football match may be interrupted several times with advertisements for soap powder or perfume. To convince the viewers that a certain product is the best and to persuade them to buy it takes not only a lot of imagination but also a lot of time. The same advertisements are repeated many times every day, which bores the viewers. Some people say there is too much violence on television, which had a bad influence on viewers, especially young people. Television often shows scenes of violence.

But it hardly fair to say that television doesn’t try to raise cultural level of the people or develop their artistic taste. Many of TV programmes are excellent: they are made in good taste and with great professional skill. Television brings into millions of homes not only news and entertainment, but also cultural and educational programmes. Good or bad, television brings the world into our home and brings us closer to other people. Besides it is a good company for people who live alone.

8. Развитие речевых навыков – беседа по тексту (речевые опоры на интерактивной доске, слайд 6)

9. Физкультминутка – зарядка для глаз (языковое действие + движение +музыка), демонстрация слайдов

Look up! Look down! Look to the right! Look to the left! Blink your eyes!

Выполнение команд происходит под музыку, затем внимание учащихся переключается на живописные пейзажи, которые демонстрируются на интерактивной доске.

10. Домашнее задание

11. Презентация проектов учащихся по темам: “My Favourite Film”, “My Favorite TV Programme”

“Titanic” is the film that impressed me most of all..


My favourite TV programme.


12. Групповая работа – обсуждение роли телевидения в жизни подростков

Nowadays television plays an important role in most people’s lives. How true is it for you? In small groups speak on the following items. Choose one person in the group to sum up the results.

1) how much time you usually spend in front of the TV,

2) what channels and programmes you like to watch and why,

3) if you ever watch sports programmes on TV and what programmes you prefer,

4) if you are fond of serials and which of them you think to be the best and why,

Данный урок нацелен на актуализацию изученного материала на данную тему.

ВложениеРазмер
Урок английского языка в 9 классе 63 КБ

Предварительный просмотр:

(урок в 9 классе по теме)

МБОУ “Гимназия №2 имени Мулланура Вахитова”

Матвеева Лилия Фаилевна,

учитель английского языка высшей квалификационной категории

Цели урока: 1. Актуализация изученного материала по теме «Средства массовой

2. Совершенствование навыков чтения с целью полного понимания прочитанного.

4. Формирование коммуникативной и информационной компетентности учащихся.

Оборудование: интерактивная доска для зрительной гимнастики, слова для фонетической

разминки, раздаточный материал по чтению и грамматике для учащихся.

Good morning, boys and girls. Nice to see you. Sit down, please. Let`s start our lesson.

Our topic is television and today we are going to work with new texts, to do different tasks after reading and then to revise our grammar material “Reported speech”.

Now I want you to look at the blackboard. There are some English sounds there. What are they?

And here you can see some words. You should match these words with the sounds, read them and translate.

Слова: p rogramme, soa p , sh ow, commer ci al, trans m it, co m edy, d ocumentary, e d ucational.

Let`s play the game “Snowball”. I`ll give you a sentence, the first pupil will repeat it and add another word, the next pupil will repeat the new sentence and add his own word and so on. Do you understand? So, my sentence is: “ I like to watch films ”. Let`s start from Kolya.

I like to watch interesting films.

I like to watch interesting horror films.

I like to watch interesting horror films every day.

I like to watch interesting horror films every day after lessons. и т.д.

Look at the blackboard, please. Here you can see some new words.

I`ll read these words to you and you should repeat them after me.

current affairs – текущие события

to escape – уйти, убежать

to complain – жаловаться

poor quality – плохое качество

to admit – признавать

to drag – оттащить, оторвать

to blame – винить, обвинять

Sasha, can you read these words? And you, Kolya?

Now I`ll give you some texts with the tasks. The texts are the same, but the tasks are different. Those pupils who belong to group A (Nickita, Sasha, Nastya and Artyom) should find advantages and disadvantages of television in the text. You can write them into two columns or you can just underline these phrases in your sheets of paper.

Pupils from group B should answer the following questions (you can also underline them) and Kolya (group C) should circle the correct answer in his paper. Is it clear for you?

(каждый из учащихся получает лист с текстом и своим заданием)

You have 8 minutes to do the task.

Television plays a very important role in people`s lives. It`s a wonderful source of information and one of the best ways to spend free time. Television viewing is the most popular leisure pastime. It`s not surprising, because TV channels show a great variety of programmes: documentaries and current affairs programmes, feature films and comedies, soaps and police series, concerts and talk shows.

Television is a reflection of the modern world. It gives you an opportunity to travel all over the world, to see different people and to learn about their customs and traditions. Television keeps you informed about the rest of the world. It also helps to escape from our everyday problems. A lot of people usually relax watching soaps. Their story lines are entertaining, but often unbelievable. I don`t think that they show life realistically. But to many people, the characters in the TV serial have become more important than real people.

Of course, not everything shown on TV is made in good taste. There are badly-written programmes that contain unnecessary bad language and violence. Another thing I would like to complain about is the amount of smoking in the films that are shown on TV. Smoking is often shown as a very “cool” thing to do, making young people take up smoking themselves.

Many people admit that the quality of television could be better. One reason for the poor quality of programmes is advertising. Not all people like watching commercials. They find ads silly and boring. But I am not against commercials on TV, because television companies get most of their money from advertising.

Some people say that television is a terrible waste of time. Of course, there are TV addicts who can`t drag themselves away from the box. But if we watch TV for an hour a day, to find out what is happening in the world or to relax, then television is really useful. So I think we should not blame the TV for the bad effects it has. We must know how to make the best use of it.

Свидетельство и скидка на обучение каждому участнику

Зарегистрироваться 15–17 марта 2022 г.

hello_html_m1e171048.jpg

Автор Шварцберг Н.Б.

Преподаватель высшей категории

Тип занятия: практическое занятие

Цели занятия: развивать иноязычную коммуникативную компетенцию, совершенствовать навыки и умения устной речи.

План занятия:

Введение нового материала;

Подведение итогов занятия

Ход занятия:

Образовательные задачи занятия:

активизировать лексику по теме уроке;

совершенствовать умения и навыки применения в устной речи изученного речевого материала;

совершенствовать умения и навыки составления связного высказывания, аудирования и чтения по теме;

совершенствование диалогической и монологической речи;

ОК 4: осуществлять поиск и использование информации

ОК 6: работать в коллективе и команде;

Развивающие задачи занятия:

развивать речемыслительные процессы;

развивать личностную активность;

способствовать развитию познавательных интересов к культуре изучаемого языка;

развивать умения ориентироваться в тексте, осуществлять поиск информации

Воспитательные задачи занятия:

воспитывать уважительное отношение к культуре изучаемого языка;

расширить кругозор знаний студентов о СМИ;

прививать навыки самостоятельной работы;

формировать потребность в высказывании собственного мнения

Оснащение урока:

Структура занятия:

1. Организационный момент 2 мин

Приветствие, проверка присутствующих. Объяснение целей и задач занятия.

Good morning boys and girls! How are you? What date is it today? What day of the week is it today? Who is absent?

Определение целей занятия :

Today we have the lesson on the topic “Television”. We shall learn a new material about it.

Методы и приемы:

Определение целей занятия (для мотивации учебной деятельности)

Цель этапа : подготовить обучающихся к активной совместной деятельности

2. Фонетическая зарядка : 3 мин

T: Before speaking lets train our sounds and words. Repeat after me the words. What mass media do you know?

Documentaries – документальные фильмы

soap operas – мыльные оперы

talk shows – ток шоу

weather forecast – прогноз погоды

We can’t imagine our life without Mass media. They become a daily and essential necessity of every person.

Методы и приемы:

Развитие фонематического слуха

3. Речевая зарядка : 10 мин .

Answer the questions:

Методы и приемы:

Умение применять ранее полученные знания в новых ситуациях;

Развитие познавательной активности.

Развитие и понимание речи на слух

How many hours a day do you watch TV?

What TV programmes do you prefer?

Do you watch TV before or after you have done your homework?

What is your favourite TV programme?

When does your favourite TV programme begin?

Do your relatives watch the programme with you?

What is more interesting to watch: a film or cartoon?

What is you favourite cartoon?

Why do you like it?

What is you favourite film?

What was the last film or cartoon you have watched?

T: What is your favourite TV programme?

Р : As for me, I enjoy watching TV very much, especially different quizzes. That’s why my favourite TV programme is “ Who wants to be a millionaire?” It is a game show where the player is asked different questions. I find this programme clever and informative and try not to miss it.

Т: When does your favourite TV programme begin?

Р: At 8 p.m. on Fridays.

Т: Do your relatives watch the programme with you?

Т : What is more interesting to watch: a film or cartoon?

Р : I like to watch cartoons, because they help us to relax after hard day at school. I think cartoons make people kinder and more sympathetic.

Т: What is you favourite cartoon?

Р: My favourite cartoon is “Madagascar”

Т: Why do you like it?

Р: It is really wonderful and amusing.

II Read the definitions and say what it is.

A short informative film describing and praising some product.

A serial about people’s relationships especially love and friendship.

A TV programme where people discuss a problem.

The media with the help of which people communicate with each other or can find the necessary information.

New information about sports presented in a short TV programme.

A programme about weather.

An intellectual programme with a lot of questions on different topics.

A programme which gives us information about the modern trends of music and let’s us listen to it.

1. an advert,

2. a soap opera,

3. a talk show,

4. the Internet,

5. sports news,

6. a weather forecast,

7. a quiz,

8. a music programme

4. Актуализация знаний 7 мин :

Complete the sentences using the next words:

newspaper, radio, Internet, television, tabloid

A… is a newspaper with rather small pages, many pictures and little serious news.

A… is a paper printed and sold usually daily or weekly with news, advertisements, etc.

The… is a way to communicate with someone using the computer.

… is broadcasting programmes for people to listen to.

… is broadcasting programmes for people to watch on their television sets.

Answers: tabloid, newspaper, Internet, radio,

Методы и приемы:

Наглядный – развитие наблюдательности, повышение внимания к изучаемому вопросу, развитие познавательной активности.

Введение нового материала: 25 мин

1. Новая лексика по теме:

An advert - реклама

A music programme - музыкальная передача

A quiz - викторина

A soap opera – мыльная опера

A talk show ток - шоу

A weather forecast – прогноз погоды

Appeal to – интересны для

2. Read the text and translate it into Russian

Advantages and disadvantages of TV

TV has good and bad sides. First of all it keeps people informed, we can learn a lot of information watching TV. We can choose programs that appeal to us more, because TV provides programs for all interests. Sometimes we can relax, entertain ourselves when we are tired. Advertisement on TV gives us information about different products and it makes easier to choose things to buy. When we watch TV we learn about the world, famous people and global or recent news.

But TV has a lot of disadvantages. It takes a lot of time and it makes us lazy. And it's very harmful for our health, eyes. Some violent programs and films makes people violent. Violence become a vital problem. There is too much advertisement on TV. Watching TV takes free time from all people. We just watch it, not concentrate, and waste time.

As for me I watch TV about one hour a day. I watch it when I want to learn news or relax and entertain myself. People need TV, but it can't be the main thing in their life. I think we must watch only the most important and interesting things. Because if we see everything we'll become mad.

Методы и приемы:

Метод стимулирования интереса к учению

Формирование умений находить главное

Мотивация учебной деятельности, объединение обучающихся и преподавателя в совместную учебную деятельность

Первичное закрепление: 15 мин

Послетекстовый этап (контроль понимания текста, закрепление употребления изученной лексики, развитие навыков монологической речи)

What can you say about the content of the text? What is the text about? What problems are raised in the text?

Make up the table, using facts from the text (it’s better to divide the class in to two groups, the first one – to find the advantages of watching TV, the second one - to find the disadvantages of watching TV)

Методы и приемы:

Наглядный – развитие наблюдательности, повышение внимания к изучаемому вопросу, развитие познавательной активности

Формирование и закрепление изученного ранее материала

Рефлексия : 20 мин

What sort of viewer are you? What's your relationship with television? To find out, choose the answer you like best and then read what your answers mean.

1. You look up the programmes before you put the TV on.

2. If there isn't a programme which interests you, you don't switch on the TV.

3. You've got favourite programmes which you can't miss.

4. You like talking to friends about television programms.

Majority of A answer.

For you watching TV is a way of escaping from reality. TV keeps you company and doesn't ask for much in return. Be careful not to isolate yourself from others or give up more interesting things. Sometimes it's good to escape from reality, but it's important that you shouldn't do it too often.

Majority of B answer.

Television isn't very important for you. It's no problem to give it up if there's something more interesting to do. But if you have to stay at home you watch whatever's on that night. So, be careful not to be too superficial in choi с e!

Majority of C answer.

You've got an active relationship with TV. You have a good critical sense and know how to choose programmes. Be careful not to give TV too much importance and don't let it influence your language and way of life too much. Sometimes it's better to read a book.

Методы и приемы:

Реализация задач обучения

Подведение итогов занятия, выставление оценок.10 мин

Solve the crossword

Методы и приемы:

Стимулировать последующую познавательную деятельность обучающихся

Advantages and disadvantages of TV

TV has good and bad sides. First of all it keeps people informed, we can learn a lot of information watching TV. We can choose programs that appeal to us more, because TV provides programs for all interests. Sometimes we can relax, entertain ourselves when we are tired. Advertisement on TV gives us information about different products and it makes easier to choose things to buy. When we watch TV we learn about the world, famous people and global or recent news.

But TV has a lot of disadvantages. It takes a lot of time and it makes us lazy. And it's very harmful for our health, eyes. Some violent programs and films makes people violent. Violence become a vital problem. There is too much advertisement on TV. Watching TV takes free time from all people. We just watch it, not concentrate, and waste time.

As for me I watch TV about one hour a day. I watch it when I want to learn news or relax and entertain myself. People need TV, but it can't be the main thing in their life. I think we must watch only the most important and interesting things. Because if we see everything we'll become mad.

The translation of the text

Но телевидение имеет много недостатков. Это занимает много времени, и это делает нас ленивыми. И это очень вредно для вашего здоровья, особенно глаза. Некоторые жестокие программы и фильмы делает людей жестокими. Насилие стало насущной проблемой. Существует слишком много рекламы на телевидении. Иногда это может побудить нас покупать вещи нам не нужны вообще. Смотря телевизор принимает все свободное время от почти всех людей. Мы просто смотреть, а не концентрироваться, и тратить время.

Я действительно не знаю, что мы должны сделать, чтобы телевидение лучше. Я думаю, что мы ничего не можем сделать. Мы просто не должны сидеть час за часом смотреть телевизор. Я думаю, что мы должны смотреть только наиболее важные и интересные вещи. Потому что, если мы видим все, что мы станем с ума.

Нажмите, чтобы узнать подробности

Познавательный аспект- знакомство с английскими пословицами и идиоматическими выражениями, видами телепередач.

Развивающий аспект- реализация системно-деятельного подхода через работу в группах, реализация дифференцированного подхода, развитие навыков аналитического чтения,аудирования,способности к анализу, сравнению, классификации, формулированию выводов из прочитанного, к осуществлению репродуктивных и продуктивных речевых действий, умения логично, выразительно высказываться, умения слушать собеседника.

Воспитательный аспект- воспитания чувства сопричастности к мировой культуре, критического отношения к выбору телепередач, воспитание уважения к собеседнику и его точки зрения; чувства коллективизма при работе в группе

Учебный аспект- формирование лексических навыков чтения и говорения, умения вести дискуссию, обмениваться мнениями; повторение пассивного залога(Passive Voice).

-1.Активизация лексических и грамматических навыков.
-2.Практика в восприятии речи на слух с опорой на наглядность.

Ожидаемые результаты:

1.Предметные: учащиеся должны научиться анализу, сравнению, классификации, формулированию выводов из прочитанного, осуществлению репродуктивных и продуктивных речевых действий, использовать грамматические структуры, расширить свой лексический запас.

2. 1 Познавательные УУД:

- совместное с учителем формулирование задач урока, поиск информации, обобщение полученной информации;

-применение полученной информации при работе в группах

2.2 Коммуникативные УУД:

- сотрудничество в поиске и в сборе информации, оценка действия партнера, самооценка

-выделение и осознание учащимися того, что усвоено и что подлежит усвоению

Методы и приемы: вербальные, визуальные ,игровые методы

Формы организации деятельности учащихся: фронтальная, парная, групповая, индивидуальная

Оборудование: компьютер, мультимедийный проектор, оформление доски, презентация Microsoft Point, раздаточный материал, задания разного уровня сложности, карточки для самооценки.

Good morning! I am glad to see you ! I hope today you are all right! Let’s estimate the state of your mind. As a rule your mind will change for the better if you are satisfied with your work. During the lesson we’ll work hard but I know how to make your work successful

You are to follow these rules:

-raise your hands if you have an idea

And to stimulate your activity I offer you to fill in a self-estimation card. Evaluate your results after every task (Учащиеся используют оценочную карточку и заполняют её после каждой презентации.)So, are you ready to start? Yes, we are.

Look at the blackboard. We have got 3 questions here to answer during our lesson. They are

Is TV the cheapest way to entertain?

Do TV programmes influence our lives greatly?

Should we monitor what children watch?

Can you guess the theme of our lesson? Our theme is Television.

2.Речевая зарядка

Now look at the first slide .Read well-known English proverbs. The moto for our lesson is “All work and no play makes Jack a dull boy.” What does it mean? (Everyone needs not only to work but to have a rest to become successful. )

How do people spend their spare time? ( They …)

Do you prefer to go to the cinema or watch films on TV?

Are you keen on TV?

Why do you watch TV? to learn news, watch nice pictures, and get some information. What are your favourite TV- channels and programmes? Is TV the cheapest way to entertain?

3.Актуализация знаний . Мотивация учебной деятельности через осознание учащимися практической значимости применяемых знаний и умений.

Some people are true TV fans who spend a lot of time watching TV programmes. Do you know how do we call them? A couch potato is a lazy person who spends a lot of time sitting down or lying down, watching TV, playing video games that doesn’t involve physical activity. In fact, TV can offer programmes of different genres.

А) Match the genres to the posters 1) documentary, 2) news, 3) soap opera, 4) game show, 5)cartoon, 6) wildlife programme, 7)cookery,8) lifestyle, 9)chat show, 10) makeover, 11) sitcom, 12)gardening show, 13)Do It Yourself programmes, 14)reality TV

В) What do you think about different genres? Agree or disagree with the statements. Use adjective modifiers to describe your feelings (extremely, very, pretty, totally, absolutely, completely)

Example: I totally agree with the statement that …Oh ,I don’t/can’t agree with it that

Lifestyle shows are really boring and old-fashioned

Horror films are extremely horrible and scaring.

Wildlife shows are pretty good.

Game shows are totally exciting and gripping.

Reality shows are completely unpredictable.

Melodramas and soap operas are really romantic .

Sitcoms are very realistic and predictable.

Documentary and scientific programmes are absolutely uninteresting

С) The following expressions are related to TV shows. Match them with the right definition

highest-rated show

to drive out

the evaluation or assessment of something

being at the top ratings according to statistics

a person who evaluates the contestants

a person who takes part in the show

an advertisement for a movie consisting of extracts from it

a formal expression of opinion or choice

D) Grammar in use. Passive Voice Fill the gaps with to be , action, Participle II, person

1.We use the passive when we are more interested in the ______ than in the ______/thing who does it.

2.We form the passive with the appropriate form of the verb _____ and the ______________ of the main verb. Underline the correct word

The audience impressed/was impressed by her performance.

The film was admitted /admitted extremely popular with teenagers because of Leonardo DiCaprio starring in it.

A science entertainment television program MythBusters were created/ was created by Peter Rees and produced by Discovery Channel.

The winner determined /is determined by television viewers voting by telephone, Internet, SMS text.

US$100,000 and a record deal with Universal Music Group were received/is received for winning the competition.

Sometimes, contestants may be invited /invited from a pool of public applicants to compete against other players.

4.Опрос домашнего задания

Make the review of your favourite TV show and give your recommendations

The atmosphere is rather stressful/ hilarious / boring/comfortable /aggressive .

The studio audience is outstanding / excellent/ friendly /not very good / awful etc.

The script is boring / exciting etc. The thing I liked best about it was…

The host is excellent /friendly/ weak / awful etc.

I highly recommend it. I’d recommend it to people who like…

If you like show then this is the one for you.

Directed by and hosted by this TV show is worth watching.

5.Аудирование.

А) снятие языковых трудностей;

С) осмысление содержания и применения знаний лексики при выполнении разно-уровневых заданий;

6. Развитие навыков аналитического чтения и монологической речи при выполнении разно-уровневых заданий.

А)ознакомление с правилами игры

В)Чтение. Осмысление содержания и последовательное применения навыков аналитического чтения при выполнении разно-уровневых заданий(ассоциации, составление правил ТВ шоу, вопросов другой команде)

С) самостоятельное выполнение учащимися заданий под контролем учителя;

D) Телеигра “Who Wants to Become a Millionaire?”Подведение итогов игры.

7. Формирование навыков говорения, умения вести дискуссию. Развитие речевых навыков при обсуждении положительных и отрицательных сторон телевидения . Применение изученной лексики и разговорных клише при обмене мнениями.


8.Обобщение и систематизация результатов выполненных заданий.

В)Ответы на вопросы урока

9.Подведение итогов урока и постановка домашнего задания.

Compare TV in Russia and abroad.

Самоанализ урока английского языка в 10 классе

Данный урок является комбинированным уроком

Основной чертой таких уроков является практическое применение учащимися имеющихся знаний и целенаправленная работа по приобретению и усвоению новых.

На уроке была поставлена цель: реализация системно-деятельного подхода через работу в группах, реализация дифференцированного подхода через индивидуальные задания, активизировать и закрепить изученный лексический материал

Задачи урока:

1. Учебные (образовательые):

- Обучение использованию изученных ЛЕ в устной речи. Активизация лексических и грамматических навыков(Passive Voice).

-Знакомство с английскими пословицами и идиоматическими выражениями, видами телепередач.

- Совершенствование коммуникативных умений и речевой активности каждого ученика.

2. Развивающие:

- развитие внимания при работе с текстом.

- развитие навыков аналитического чтения, умения извлечь необходимую информацию из источника на базе изученного лексического материала.

- развитие навыков аудирования на базе изученного лексического материала

-Развитие навыков ведения дискуссии

3. Воспитательная: воспитание чувства долга и ответственности, умения внимательно слушать собеседника,критического отношения к выбору телепередач, воспитание уважения к собеседнику и его точки зрения; чувства коллективизма при работе в группе

По моему плану учащиеся должны отработать языковой материал, чтобы иметь возможность в дальнейшем построить монологическое и диалогическое высказывания, участвовать в обсуждении заданной проблемы, а в конечном итоге участвовать в дискуссии, отстаивая свою точку зрения на базе имеющихся знаний и умений.

При планировании урока я опиралась на следующие принципы:

Принцип коммуникативной направленности (вовлечь учащихся в устную коммуникацию (аудирование, говорение) на основе аутентичного звукового и печатного материала)

Принцип дифференцированного обучения (вопросы разного уровня сложности)

Принцип сознательности (отбор содержательно- ценного для обучения материала, обеспечивающего развитие познавательных способностей учащихся)

Принцип активности (каждый ученик должен быть вовлечен в речевую деятельность)

Принцип наглядности (слуховая наглядность – аудио диск; зрительная наглядность –презентация)

Принцип доступности и посильности

Учитывая реальные возможности группы, а именно удовлетворительная языковая база, средняя мотивация к изучению иностранного языка основное место на уроке было отведено практическим формам деятельности: перевод материала на изучаемый язык, вопросно-ответные упражнения. Домашнее задание носит также практический характер, исходя из принципа посильности.

Технологии, использованные на уроке:

Технология применения опорных наглядных средств (презентация)

Технология дифференцированного обучения

Технология сотрудничества (совместная деятельность ученика и учителя для достижения поставленных задач)

На уроке использовались разнообразные методы обучения:

Репродуктивный (учит учащихся применять знания и умения в знакомой учебной ситуации, действовать по образцу)

Частично-поисковый (призван приобщить школьников к творческой деятельности; учит их самостоятельно выполнять отдельные шаги в целостном процессе учебного познания. Этот метод применяется при опоре на уже имеющиеся у учащихся знания и умения, полученные в предшествующих темах и по другим предметам)

Объяснительно-иллюстративный (использование наглядности на доске).

На уроке применялись следующие формы организации познавательной деятельности учащихся: фронтальная ,индивидуальная, парная и групповая работа

При фронтальной форме работы учащиеся работают рядом, но не вместе.

Во время индивидуальной работы использовались разно-уровневые карточки для реализации дифференцированного подхода.

Парная и групповая работа способствовала реализации системно-деятельного подхода развитию аналитического чтения, способности к анализу, сравнению, классификации, формулированию выводов из прочитанного для осуществления репродуктивных и продуктивных речевых действий, умению слушать собеседника, воспитанию уважения к собеседнику и его точки зрения; чувства коллективизма

Для успешного раскрытия темы и достижения поставленных задач, необходимым являлось повторение лексики,грамматики, систематизация ранее полученных знаний. В связи с этим урок был разбит на несколько этапов:

- активизация лексического материала на уровне предложений;

-аудирование на базе изученного лексического материала;

-развитие навыков аналитического чтения и монологической речи при

-формирование навыков говорения, умения вести дискуссию;

-подведение итогов урока;

-постановка домашнего задания;

На каждом из этапов преследовались конкретные цели и задачи.

На мой взгляд, структура урока соответствовала замыслу его проведения. Ребята проявляли активность, психологический климат на уроке был хорошим, что положительно повлияло на конечный результат урока. Учащиеся показали высокий уровень усвоения лексики по теме, хорошее знание языкового материала, хорошие навыки устной речи, умение находить информацию и формулировать выводы.

Нажмите, чтобы узнать подробности

Конспект урока английского языка для 7 класса по УМК "Spotlight".

План-конспект урока английского языка

Учитель:_______ Класс: 7 Предмет: английский язык Дата:_________________

Тип урока: комбинированный урок

Образовательные:

Развивать умения поискового чтения, умения восстанавливать текст, выборочно понимать аудиотекст, развивать умение продуктивного письма.

Воспитательные:

Способствовать формированию у учащихся положительного отношения к телевидению в России;

Воспитывать положительное отношение к культуре народа изучаемого языка.

Развивающие:

Совершенствовать навыки диалогической речи;

Совершенствовать навык извлечения конкретной информации из прочитанного и услышанного.

Организационный момент

- Good morning students.

- Good morning teacher.

- Nice to see you.

- Nice to see you too.

- Sit down please.

- What is the date today?

- Today is the 1st of March.

Фонетическая зарядка

- Look at the blackboard and read the words.

news documentary

films children’s

shows political

- What word must be here?

- It is the word “programmes”.

- Read the words, translate them and tell me. What is the theme of the lesson?

films фильмы children’s детские

shows шоу political programmes политические программы

humorous юмористические

- What is the theme of the lesson?

- The theme of the lesson is “Теlevision”

Open the textbook. The part is “Spotlight on Russia”. Look at the page 9. What country shall we discuss?

So the theme of the lesson is Television in Russia.

Цель нашего урока – обсуждение телевидения в России и ваших телевизионных предпочтений.

Match the names of the Russian programmes with their English equivalents.

Сам себе режиссер In the Town

Брильянтовая рука Mirror

В городке I am a Director myself

Зеркало Sold out

Спокойной ночи, малыши! Finding Adventures. “Syria”

Аншлаг Good night, Babies!

Сам себе режиссер I am a Director myself

Брильянтовая рука The Brilliant hand

В городке In the Town

Зеркало Mirror

Спокойной ночи, малыши! Good night, Babies!

Аншлаг Sold out

Диалогическая речь. (работа в парах)

Work in pairs. Ask each other about the types of the Russian programmes. The reviews will help you.

What is “I am a Director myself”? – It is a humorous programme.

What is “The Brilliant Hand”? – It is a film.

What is ‘Finding Adventures. “Syria””? – It is a documentary programme.

What is “In the Town”? – It is a humorous programme.

What is “Mirror”? – It is a political programme.

What is “Good night, Babies!”? – It is a children’s programme

What is “Sold out”? – It is a humorous programme.

5. Работа с текстом. (работа в группах)

- Read the text and match the name with the passage. You will know about television in Russia.

А) Funny and humorous

C) American films

E) Popular channels

6. Обобщение работы в группах. Самопроверка.

Check if you are right.

А) Funny and humorous - 4

C) American films - 5

D) Soap operas - 2

E) Popular channels – 3

What can you tell me about television in Russia?

Russian TV is similar to TV in other European countries. We watch soap operas. Russian television has over 20 channels. Russian people like humorous programmes. They watch American films.

7. Диалогическая речь. (работа в парах)

- Ask each other about television habits. Questions will help you. P. 9

Do you like watching television? – Yes, I do

Why? – It is interesting.

What TV programmes are popular with your families? – Humorous programmes are popular with my family.

What kind of programmes do you usually watch on TV? – I usually watch children’s programmes.

8. Домашнее задание.

Читайте также: