План урока английского языка 4 класс smiles

Обновлено: 05.07.2024

По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Календарно-тематическое поурочное планирование по английскому языку 3 класс Тер-Минасова С.Г.,Узунова Л.М., Сухина Е.И.

Предлагаю календарно-тематическое планирование по новым требованиям ФГОС.

Календарно-тематическое поурочное планирование по английскому языку 3 класс Тер-Минасова С.Г.,Узунова Л.М., Сухина Е.И.

Предлагаю календарно-тематическое планирование по новым требованиям ФГОС.

Поурочное планирование по английскому языку для 2 класса

Поурочное планирование и пояснительная записка по английскому языку по УМК Биболетовой М.З. для 2 класса.

Поурочное планирование по английскому языку для 3 класса

Поурочное планирование и пояснительная записка по английскому языку по УМК Биболетовой М.З. для 3 класса.

Поурочное планирование по английскому языку для 4 класса

Поурочное планирование и пояснительная записка по английскому языку по УМК Биболетовой М.З. для 4 класса.


Данный материал разработан для проведения урока английского языка в 4 классе по УМК "Английский с удовольствием/Enjoy English" Биболетовой М. З. с учётом ФГОС. Применение этой разработки на урок.

Свидетельство и скидка на обучение каждому участнику

Зарегистрироваться 15–17 марта 2022 г.

Lesson plan

Unit of a long term plan : Healthy World

School: school – gymnasium № 24, Kostanay

Teacher name: Kushkinbayeva Assem Serikbayevna

Number present:

Lesson title: Healthy bodies 2

Learning objectives(s) that this lesson is contributing to (link to the Subject programme)

4. S .6.1 take turns when speaking with others in a growing range of short, basic exchanges;

4.W.7.1 spell most familiar high-frequency words accurately when writing independently;

4.U.3.1 use adjectives, including possessive adjectives, on a growing range of general and some curricular topics to describe things, use simple one-syllable and some two-syllable adjectives [comparative and superlative] to make comparisons;

Lesson objectives

All learners will be able to

● use active vocabulary on the theme “Health and bodies 2” and comparative/ superlative adjectives in 3-4 sentences;

Most learners will be able to

● make a conversation using active vocabulary on the theme “Health and bodies 2” and comparative/superlative adjectives in 5-6 sentences;

Some learners will be able to

● describe thing on the topic “Health and bodies 2” using comparative /superlative adjectives in 7-8 sentences.

Assessment criteria

Learners can use active vocabulary on the theme “Health and bodies 2” and comparative/superlative adjectives.

Values links

To respect each other, to love sport, support, Values of national idea “Mangilik Yel”.

Cross-curricular links

Biology, Physical Education

Previous learning

Comparative and Superlative Adjectives.

Planned timings

Planned activities (replace the notes below with your planned activities)

Activity 1. Warm up

Method ( Guessing)

Look at the screen, watch video and sing.

Guess the theme of the lesson, after watching the video.

hello_html_6bdb10df.jpg

Leaners look at the screen, watch the video and sing a song, and then they are asked to guess the title of the lesson.

Introduction of the learning and lesson objectives. At the end of the lesson learners will be able to use active vocabulary on the theme “Health and bodies 2” and comparative/ superlative adjectives .

Useful tips for English teachers

Марина Букаткина

Марина Букаткина

Марина Букаткина

Aisulu Burasheva

Марина, благодарю вас от чистого сердца за вашу доброту щедрости деления)

Нажмите, чтобы узнать подробности

Smiles 4 Teacher’s Resource Pack aims to:

• give teachers additional material that revises and extends the work in the Pupil’s Book;

• give pupils the opportunity for extra language practice;

• develop the pupils’ interest in English!

The pupils at this level need constant recycling to ensure that the new language is committed to their long term memory. At the same time, it is also essential that they are given opportunities to get actively involved in language learning and use their English in meaningful and personalised contexts.

Smiles 4 Teacher’s Resource Pack is divided into the following sections:

1 Reinforcement and Extension Activities: These activities are in the form of projects which pupils can do on their own or in groups. The pupils can then file their projects in their Language Portfolios.

2 Presentation Skills: These are notes to help pupils develop their public speaking skills. The pupils can use them when they prepare their presentations.

3 Phonics Worksheets & Key to help the pupils master the art of reading.

4 Module Tests: There is one module test for each module, as well as an end-of year Exit Test. The Exit Test can also be used as a placement test for the next level.


Содержимое разработки

План-конспект открытого урока

Учителя иностранного языка

МБОУ Гимназии №35

Джамаловой Патимат Магомедхабибовны

Дата: 18.04.2018

Цели: Тренировка учащихся в переводе с русского языка на английский в настоящем простом и в настоящем продолженном временах.

Повторение пройденной лексики, работа над орфографией.

Привитие любви к своей республике.

Оборудование: наглядность с лексикой, аудиоматериал, интерактивная доска.

Организационный момент.

Повторение пройденной лексики.

Present simple and Present continuous.

Организационный момент.

T – Good morning children! (Здравствуйте дети!)

Ch – God morning teacher! (Здравствуйте!)

T – How are you? (Как вы?)

Ch – fine, thank you! (Спасибо, хорошо).

T – Well, sit down please. Today some guests have come to our lesson to see how we can study and our task is to show them our abilities. So, let’s begin our lesson, and first of all I want to listen to duties.

(Хорошо садитесь, пожалуйста. Сегодня к нам пришли гости, чтобы посмотреть как мы можем учиться и наша задача – показать им свои способности. И так, давайте начнем наш урок и для начала я хочу послушать дежурных.)

Ch1 – What date is it today? (Какое сегодня число?)

Ch2 – Today is the 27 th of February. (27 февраля.)

Ch1 – What day is it today? (Какой сегодня день недели?)

Ch2 – Today is Friday. (Пятница.)

Ch1 – Who is absent? (Кто отсутствует?)

Ch2 - … is (are) absent. (All are present). (… отсутствует. (Все присутствуют)).

Ch1 – What is the weather like today? (Какая сегодня погода?)

Ch2 – the weather is fine (bad) today. (Погода сегодня хорошая (плохая)).

T – Well, thank you. Sit down please. The theme of our today’s lesson is “The Preset simple and the Present continuous tenses”. And at the lesson we will try to translate from Russian into English, revise the words, listen to the song and you retell the poems and about Dagestan.

(Хорошо, спасибо. Садитесь, пожалуйста. Тема нашего сегодняшнего урока называется “The Preset simple and the Present continuous tenses”. И сегодня на уроке мы с вами постараемся переводить с русского на английский, повторим слова, послушаем песенку и вы расскажете стихотворения и про Дагестан).

Повторение пройденной лексики.

T – Lets begin our lesson with revising the words. I will show you a card with picture and you must name the word, and then I will show you the written form. Lets begin.

(Давайте начнем с повторения лексики. Я буду показывать вам карточку с картинкой, а вы должны будете назвать слово, затем я покажу вам письменную форму слова.)




сold – холодно sunny – солнечно


foggy - туманно rainy – дождливо

hot – жарко freezing - морозно



snowing – снежно cloudy - облачно



summer – лето winter – зима



аutumn - осень spring - весна

T – Now we will make up words. At the board you see letters that have been put wrong. You must put them right and make up the word. And I want you to do 2 groups. The group that make up more right words will win.

(Теперь мы с вами будем составлять слова. На доске вы видите буквы, которые расставлены неправильно. Ваша задача поставить их правильно, чтобы получилось слово).

(на доске на ватмане с помощью скотча наклеены буквы в разброс. Учащиеся расставляют буквы так, чтобы получились слова)

“The Preset simple and the Present continuous tenses”

T – теперь давайте с вами повторим грамматику, The Preset simple and the Present continuous tenses. Для начала скажите мне пожалуйста, что обозначает Preset simple ?

Ch – Настоящее простое время.

T – That’s right. A что обозначает Present continuous?

Ch – Настоящее продолженное время.

T – Well, you are right. Давайте теперь разберем, какое действие выражает Настоящее простое время и какое действие выражает настоящее продолженное время?

Ch – Настоящее простое время выражает действия, которые происходят регулярно. Настоящее продолженное время, выражает действия, которые происходят в момент речи.

T – That’s right, well done! Теперь давайте рассмотрим образование каждого из времени.

(на интерактивной доске показана формула образования грамматических времен)




А) Настоящее простое время – подлежащее +глагол в начальной форме (в 3м лице, ед.числе к глаголу прибавляется окончание s, es).

Б) Настоящее продолженное время – подлежащее +глагол to be+глагол с окончанием ing.

Это предложение мы с вами переведем в двух временах.

Наст.простое – Tom plays football.

Наст.продолж. - Tom is playing football.

Вот теперь вы будете выходить к доске и переводить предложения с русского на английский, используя времена, которые мы только что с вами повторили. Вот на доске пять разноцветных птиц. Каждая птица несет письмо в клюве. Вам нужно достать письмо, раскрыть его, прочитать и перевести двумя способами одно русское предложение на английский язык. На доске список слов, которые вам будут встречаться при переводе. Для начала давайте их вместе прочитаем.

Предложение нужно писать на доске а остальные будут переписывать в свои рабочие тетради.

Дедушка сажает репку.

А) A grandpa plants a turnip.

Б)A grandpa is planting a turnip.

Репка растет все больше и больше.

А) The turnip grows bigger and bigger.

Б) The turnip is growing bigger and bigger.

Дедушка тянет репку.

А) The grandpa pulls the turnip.

Б) The grandpa is pulling the turnip.

Он зовет бабушку на помощь.

А) He calls the grandma to help.

Б) He is calling the grandma to help

Они тянут репку вместе.

А) They pull the turnip together.

Б) They are pulling the turnip together.

Вот и закончились письма. Вы хорошо справились с заданием. Молодцы!

4.Физминутка

Now let’s have a rest and sing a song doing exercise. At first let’s read the song. Open your books at page 72.

(сейчас давайте с вами отдохнем и споем песенку, делая под нее зарядку. Сначала мы прочитаем эту песню. Откройте книги на стар.72).

Put your left hand up and wave wave wave

Put your right hand up and wave wave wave

Put your left leg out and shake shake shake

Put your left leg out and shake shake shake

Wave your left hand

Wave your right hand

Shake your left leg

Shake your right leg.

5.Стихотворения и пересказ про Дагестан.

T – Now retell us the poems. (Теперь расскажите нам стихотворения)


“Mum” by Ruselburg.

Mummy I love you

More than you see.

You have always been there

When I needed you to be.

I know I don’t show

How great my love is,


But I need you to know

How much my love is.

I wish there was more

For you I could do.

But all I can say

Is how much I love you.

Its deeper than the oceans,


Higher than the sun,

I could shout it forever

And still not be done.

Your smile is a keepsake

I keep close to my heart.

That I open up and treasure

When we are apart.


“Cranes” by R.Gamzatov.

Sometimes I think that riders brave,

Who met their death in bloody fight

Were never buried in a grave,

But rose as cranes with plumage white.

And ever since until this day

They pass high overhead and call


Is that not why we often gaze

In solemn silence at them all.

In far of foreign, lands I see

The cranes in evenings dying glow,

Fly quickly past in company

As man on horseback used to go.


“Dagestan” by M.Aliev.

Words of pride, I am feeling so high

My roots are here, I happily cry

As I reach you, lovely lands

Dagestan, my spirit expends!

Sometimes I feel lonely and sad,

That’s because just at home I am glad


I count days here abroad,

And all time wish fly back home!

My country of spirit, and beautiful life!

Far from your boundaries I am feeling so tough,

My soul: “I am proud to be your son!”

It shouts from inside, Dagestan.


Our republic is called Dagestan. It is

situated at the foot of the Caucasian

mountains, near the Caspian sea. Dagestan

is often called “The country of mountains”.

Dagestan is very beautiful and multinational

republic. I am proud, that I was born here.

(дети рассказывают стихи, про Дагестан. На интерактивной доске презентация с фотографиями)

T – We have a little time, so let’s talk about today’s lesson. What have we done today at the lesson.

(У нас осталось мало времени, поэтому давайте обсудим наш урок. Что мы делали сегодня на уроке?)

Ch – Мы повторяли и составляли слова, переводили предложения с русского на английский, повторили настоящее простое и настоящее продолженное времена, рассказывали стихотворения и краткий рассказ про Дагестан. Мы прослушали песенку и прочитали ее.

T – Well, you’re right. Your have been active at the lesson, so I will put you marks.

(хорошо, правильно. Вы хорошо работали на уроке, поэтому сейчас я поставлю вам оценки).

Now let’s say thank you to our guests.

Our lesson is over. Goodbye children!


-75%

Читайте также: