Our world a picture of the transport план урока 1 класс

Обновлено: 05.07.2024

Свидетельство и скидка на обучение каждому участнику

Зарегистрироваться 15–17 марта 2022 г.

Long-term plan unit: Objects around me

School : Intaly Secondary School

Teacher name: Baldayeva Balym Suleimenovna

Number present: 11

Theme of the lesson

Learning objectives(s) that this lesson is contributing to

1.S1 make basic personal statements and simple statements about objects

1.L1 recognise short instructions for basic classroom routines spoken slowly and distinctly

To consolidate the language of the module : to develop fine motor skills through craftwork; to produce a project about their toys

Lesson objectives

All learners will be able to:

listen and repeat the transports

Most learners will be able to:

recognise and name some transports

Some learners will be able to:

recognise and name all transports

Success criteria

to name 5 objects correctly

Value links

Good citizenship and positive behavior

Cross curricular links

Geography

Thinking skills

Counting

Previous learning

Plannedtimings

Planned activities (replace the notes below with your planned activities)

1 T:Good morning , children

Cl: Good morning, good morning

Good morning to you!

Good morning . good morning

We are glad to see you!

2. Review Commands …

3. Our World

Refer the pupils to the world map. Point to the UK, Italy and Kazakstan. Saying the the name of each country out loud. The pupils repeat.

Listen and point. (Track 41 CD1)

visual aids: fa car, train, plain, ship, bus

Explaining the means of the transports in L 1

London Double Decker bus

Italian gondola usually found in Venice

Visual aids: plane, train, car., boat, bus

This is a bus from the UK,

This is a boat from Italy

This is a train from Kazakhstan.

Draw a picture of bus, boat or train.

Circle the mistakes

Pupil close their books. Put up the Moving Around! poster on the board. Point an say.

In the air . Wave your arms above your head and blow air. Repeat the phrase and encourage the pupils to copy you.

Follow the same procedure and present o land and at sea

Point to the different means.

The pupils circle the boat and the bike in the air : the plane on land, and the car at sea

Clap, clap, clap your hands!

Clap your hands together!

Stamp, stamp, stamp your feet!

Stamp your feet together !

Ending the lesson.

Ask pupils to draw their favourite transport

The lesson is over goodbye!

Object sinroom cards

Ask students to show the transport

Additionalinformation

Differentiation – how do you plan to give more support? How do you plan to challenge the more able learners

the will be

Assessment – how are you planning to check learners’ learning?

Health and safety check
ICT links

Learners who already show fluency in the numbers 1-10 will be encouraged to define/explain the concept of zero

Fact-based observation

Careful movement around the room

Boy-girl-boy-girl arrangement within sitting and standing circles to encourage positive behaviours like keeping hands to self.

  • подготовка к ЕГЭ/ОГЭ и ВПР
  • по всем предметам 1-11 классов

Курс повышения квалификации

Дистанционное обучение как современный формат преподавания


Курс повышения квалификации

Инструменты онлайн-обучения на примере программ Zoom, Skype, Microsoft Teams, Bandicam

  • Курс добавлен 31.01.2022
  • Сейчас обучается 30 человек из 19 регионов


Курс повышения квалификации

Специфика преподавания английского языка с учетом требований ФГОС

  • Для учеников 1-11 классов и дошкольников
  • Бесплатные сертификаты учителям и участникам

Дистанционные курсы для педагогов

Найдите материал к любому уроку, указав свой предмет (категорию), класс, учебник и тему:

5 613 235 материалов в базе

  • ЗП до 91 000 руб.
  • Гибкий график
  • Удаленная работа

Самые массовые международные дистанционные

Школьные Инфоконкурсы 2022

Свидетельство и скидка на обучение каждому участнику

Другие материалы

Вам будут интересны эти курсы:

Оставьте свой комментарий

  • 08.04.2017 1546
  • DOCX 19.7 кбайт
  • 28 скачиваний
  • Оцените материал:

Настоящий материал опубликован пользователем Балдаева Балым Сулейменовна. Инфоурок является информационным посредником и предоставляет пользователям возможность размещать на сайте методические материалы. Всю ответственность за опубликованные материалы, содержащиеся в них сведения, а также за соблюдение авторских прав несут пользователи, загрузившие материал на сайт

Если Вы считаете, что материал нарушает авторские права либо по каким-то другим причинам должен быть удален с сайта, Вы можете оставить жалобу на материал.

Автор материала

40%

  • Подготовка к ЕГЭ/ОГЭ и ВПР
  • Для учеников 1-11 классов

Московский институт профессиональной
переподготовки и повышения
квалификации педагогов

Дистанционные курсы
для педагогов

663 курса от 690 рублей

Выбрать курс со скидкой

Выдаём документы
установленного образца!

Учителя о ЕГЭ: секреты успешной подготовки

Время чтения: 11 минут

Отчисленные за рубежом студенты смогут бесплатно учиться в России

Время чтения: 1 минута

Время чтения: 2 минуты

ГИА для школьников, находящихся за рубежом, может стать дистанционным

Время чтения: 1 минута

Минтруд предложил упростить направление маткапитала на образование

Время чтения: 1 минута

Рособрнадзор предложил дать возможность детям из ДНР и ЛНР поступать в вузы без сдачи ЕГЭ

Время чтения: 1 минута

Новые курсы: преподавание блогинга и архитектуры, подготовка аспирантов и другие

Время чтения: 16 минут

Подарочные сертификаты

Ответственность за разрешение любых спорных моментов, касающихся самих материалов и их содержания, берут на себя пользователи, разместившие материал на сайте. Однако администрация сайта готова оказать всяческую поддержку в решении любых вопросов, связанных с работой и содержанием сайта. Если Вы заметили, что на данном сайте незаконно используются материалы, сообщите об этом администрации сайта через форму обратной связи.

Все материалы, размещенные на сайте, созданы авторами сайта либо размещены пользователями сайта и представлены на сайте исключительно для ознакомления. Авторские права на материалы принадлежат их законным авторам. Частичное или полное копирование материалов сайта без письменного разрешения администрации сайта запрещено! Мнение администрации может не совпадать с точкой зрения авторов.

Урок содержит пошаговые инструкции на закрепление вокабуляра и структур по теме "Транспорт". В разработке представлены игры на закрепление, скриншот видео для физминутки, а также скриншот страниц учебника Smiles 1 by Express Publishing по текущей теме.

Содержимое разработки

Learning objectives:

1.S3 pronounce basic words and expressions intelligibly

1.S5 produce words in response to basic prompts

1.UE9 use basic present simple forms [positive and negative] to give basic personal information

1.L2 recognize with considerable support a few basic personal questions spoken slowly and distinctly

Anticipated problems:

All learners will be able to

Recognize simple greetings

Listen to the song, sing it and act

Most learners will be able to

Recognize transport vocabulary

Demonstrate and name the actions

Some learners will be able to

Answer the questions with a new structure intelligibly

STAGE AND ITS OBJECTIVES

INTERACTION

Ss are able to greet

T: Good morning, children!

Ss: Good morning, good morning, good morning to you…

Ss are able to say how they feel at the beginning of the lesson

Ss: I’m super. I’m sad…


Physical drill

Ss are able to use and act out the verbs describing daily routine

T: I get up, wash my face and hands, clean my teeth…

Ss repeat in chorus and act

Ss are able to name the types of transport

T shows the pictures of transport

A game “Go to the . ” instead of dots T names a word












T hides some pictures

of transport and asks What is missing?

T asks a student “Show me a. ”

Ss name the transport

A S acts out words of Transports , the others guess and say the word in English.

Lesson plan

Бесплатное участие. Свидетельство СМИ сразу.
До 500 000 руб. ежемесячно и 10 документов.

Этот материал разработана для 1 класса. и я думаю этот материал помогает всем учительям. парнесоылы ирвоыи тволат , воалпдо,опнкылщ, оалнщтыд,ызжытарт, раоалвл, олвжввтил, рпоуыж, оалдт, оалщв, ода,талдп,талль, олдт олдврщы рропш ошвщо хвзыот троа овррв ирвр рвррв шыщзы хцлт зотви пвшв вг.

Нажмите, чтобы узнать подробности

S should act out words of morning routines the others should guess and say the word in English:

brush your teeth, wash your face, drink milk, pack your bag, eat meal, put on dress, take off clothes, get up.

• T invites all Ss to the board and together demonstrate the words using actions related to the everyday routines and classroom

come here, make circle, divide, sit down, stand up, raise your hand, answer, ask, keep silent.


iew students new lexical items, the language structures What is your favourite colour?

- What colour were balloons?

Key words and phrases:

colour . red,yeelow,green, black,

white blue, purple

Useful classroom language for dialogue:

It is a cat. My favourite COLOUR

Discussion points:

The using previous learning with new lesson

1.Opening the lesson.

Dividing into three groups. Red, yellow,green

Assessment Criteries : (blue, green, yellow)

1. Understanding, listening and reading the text

2.Unscramble the words.

3.Explaining.” Grammar Game”

4. Listen and read the text .

5. Choose: True or false with the help of the picture.

6. Describing the COLOUR or answer the questions.

Descriptors:

1.Pupils can find : COLOUR4. Pupils can use the new words and describe the picture

Читайте также: