Our world a picture of the transport план урока 1 класс
Обновлено: 05.07.2024
Свидетельство и скидка на обучение каждому участнику
Зарегистрироваться 15–17 марта 2022 г.
Long-term plan unit: Objects around me
School : Intaly Secondary School
Teacher name: Baldayeva Balym Suleimenovna
Number present: 11
Theme of the lesson
Learning objectives(s) that this lesson is contributing to
1.S1 make basic personal statements and simple statements about objects
1.L1 recognise short instructions for basic classroom routines spoken slowly and distinctly
To consolidate the language of the module : to develop fine motor skills through craftwork; to produce a project about their toys
Lesson objectives
All learners will be able to:
listen and repeat the transports
Most learners will be able to:
recognise and name some transports
Some learners will be able to:
recognise and name all transports
Success criteria
to name 5 objects correctly
Value links
Good citizenship and positive behavior
Cross curricular links
Geography
Thinking skills
Counting
Previous learning
Plannedtimings
Planned activities (replace the notes below with your planned activities)
1 T:Good morning , children
Cl: Good morning, good morning
Good morning to you!
Good morning . good morning
We are glad to see you!
2. Review Commands …
3. Our World
Refer the pupils to the world map. Point to the UK, Italy and Kazakstan. Saying the the name of each country out loud. The pupils repeat.
Listen and point. (Track 41 CD1)
visual aids: fa car, train, plain, ship, bus
Explaining the means of the transports in L 1
London Double Decker bus
Italian gondola usually found in Venice
Visual aids: plane, train, car., boat, bus
This is a bus from the UK,
This is a boat from Italy
This is a train from Kazakhstan.
Draw a picture of bus, boat or train.
Circle the mistakes
Pupil close their books. Put up the Moving Around! poster on the board. Point an say.
In the air . Wave your arms above your head and blow air. Repeat the phrase and encourage the pupils to copy you.
Follow the same procedure and present o land and at sea
Point to the different means.
The pupils circle the boat and the bike in the air : the plane on land, and the car at sea
Clap, clap, clap your hands!
Clap your hands together!
Stamp, stamp, stamp your feet!
Stamp your feet together !
Ending the lesson.
Ask pupils to draw their favourite transport
The lesson is over goodbye!
Object sinroom cards
Ask students to show the transport
Additionalinformation
Differentiation – how do you plan to give more support? How do you plan to challenge the more able learners
the will be
Assessment – how are you planning to check learners’ learning?
Health and safety check
ICT links
Learners who already show fluency in the numbers 1-10 will be encouraged to define/explain the concept of zero
Fact-based observation
Careful movement around the room
Boy-girl-boy-girl arrangement within sitting and standing circles to encourage positive behaviours like keeping hands to self.
- подготовка к ЕГЭ/ОГЭ и ВПР
- по всем предметам 1-11 классов
Курс повышения квалификации
Дистанционное обучение как современный формат преподавания
Курс повышения квалификации
Инструменты онлайн-обучения на примере программ Zoom, Skype, Microsoft Teams, Bandicam
- Курс добавлен 31.01.2022
- Сейчас обучается 30 человек из 19 регионов
Курс повышения квалификации
Специфика преподавания английского языка с учетом требований ФГОС
- Для учеников 1-11 классов и дошкольников
- Бесплатные сертификаты учителям и участникам
Дистанционные курсы для педагогов
Найдите материал к любому уроку, указав свой предмет (категорию), класс, учебник и тему:
5 613 235 материалов в базе
- ЗП до 91 000 руб.
- Гибкий график
- Удаленная работа
Самые массовые международные дистанционные
Школьные Инфоконкурсы 2022
Свидетельство и скидка на обучение каждому участнику
Другие материалы
Вам будут интересны эти курсы:
Оставьте свой комментарий
- 08.04.2017 1546
- DOCX 19.7 кбайт
- 28 скачиваний
- Оцените материал:
Настоящий материал опубликован пользователем Балдаева Балым Сулейменовна. Инфоурок является информационным посредником и предоставляет пользователям возможность размещать на сайте методические материалы. Всю ответственность за опубликованные материалы, содержащиеся в них сведения, а также за соблюдение авторских прав несут пользователи, загрузившие материал на сайт
Если Вы считаете, что материал нарушает авторские права либо по каким-то другим причинам должен быть удален с сайта, Вы можете оставить жалобу на материал.
Автор материала
40%
- Подготовка к ЕГЭ/ОГЭ и ВПР
- Для учеников 1-11 классов
Московский институт профессиональной
переподготовки и повышения
квалификации педагогов
Дистанционные курсы
для педагогов
663 курса от 690 рублей
Выбрать курс со скидкой
Выдаём документы
установленного образца!
Учителя о ЕГЭ: секреты успешной подготовки
Время чтения: 11 минут
Отчисленные за рубежом студенты смогут бесплатно учиться в России
Время чтения: 1 минута
Время чтения: 2 минуты
ГИА для школьников, находящихся за рубежом, может стать дистанционным
Время чтения: 1 минута
Минтруд предложил упростить направление маткапитала на образование
Время чтения: 1 минута
Рособрнадзор предложил дать возможность детям из ДНР и ЛНР поступать в вузы без сдачи ЕГЭ
Время чтения: 1 минута
Новые курсы: преподавание блогинга и архитектуры, подготовка аспирантов и другие
Время чтения: 16 минут
Подарочные сертификаты
Ответственность за разрешение любых спорных моментов, касающихся самих материалов и их содержания, берут на себя пользователи, разместившие материал на сайте. Однако администрация сайта готова оказать всяческую поддержку в решении любых вопросов, связанных с работой и содержанием сайта. Если Вы заметили, что на данном сайте незаконно используются материалы, сообщите об этом администрации сайта через форму обратной связи.
Все материалы, размещенные на сайте, созданы авторами сайта либо размещены пользователями сайта и представлены на сайте исключительно для ознакомления. Авторские права на материалы принадлежат их законным авторам. Частичное или полное копирование материалов сайта без письменного разрешения администрации сайта запрещено! Мнение администрации может не совпадать с точкой зрения авторов.
Урок содержит пошаговые инструкции на закрепление вокабуляра и структур по теме "Транспорт". В разработке представлены игры на закрепление, скриншот видео для физминутки, а также скриншот страниц учебника Smiles 1 by Express Publishing по текущей теме.
Содержимое разработки
Learning objectives:
1.S3 pronounce basic words and expressions intelligibly
1.S5 produce words in response to basic prompts
1.UE9 use basic present simple forms [positive and negative] to give basic personal information
1.L2 recognize with considerable support a few basic personal questions spoken slowly and distinctly
Anticipated problems:
All learners will be able to
Recognize simple greetings
Listen to the song, sing it and act
Most learners will be able to
Recognize transport vocabulary
Demonstrate and name the actions
Some learners will be able to
Answer the questions with a new structure intelligibly
STAGE AND ITS OBJECTIVES
INTERACTION
Ss are able to greet
T: Good morning, children!
Ss: Good morning, good morning, good morning to you…
Ss are able to say how they feel at the beginning of the lesson
Ss: I’m super. I’m sad…
Physical drill
Ss are able to use and act out the verbs describing daily routine
T: I get up, wash my face and hands, clean my teeth…
Ss repeat in chorus and act
Ss are able to name the types of transport
T shows the pictures of transport
A game “Go to the . ” instead of dots T names a word
T hides some pictures
of transport and asks What is missing?
T asks a student “Show me a. ”
Ss name the transport
A S acts out words of Transports , the others guess and say the word in English.
Бесплатное участие. Свидетельство СМИ сразу.
До 500 000 руб. ежемесячно и 10 документов.
Этот материал разработана для 1 класса. и я думаю этот материал помогает всем учительям. парнесоылы ирвоыи тволат , воалпдо,опнкылщ, оалнщтыд,ызжытарт, раоалвл, олвжввтил, рпоуыж, оалдт, оалщв, ода,талдп,талль, олдт олдврщы рропш ошвщо хвзыот троа овррв ирвр рвррв шыщзы хцлт зотви пвшв вг.
S should act out words of morning routines the others should guess and say the word in English:
brush your teeth, wash your face, drink milk, pack your bag, eat meal, put on dress, take off clothes, get up.
• T invites all Ss to the board and together demonstrate the words using actions related to the everyday routines and classroom
come here, make circle, divide, sit down, stand up, raise your hand, answer, ask, keep silent.
iew students new lexical items, the language structures What is your favourite colour?
- What colour were balloons?
Key words and phrases:
colour . red,yeelow,green, black,
white blue, purple
Useful classroom language for dialogue:
It is a cat. My favourite COLOUR
Discussion points:
The using previous learning with new lesson
1.Opening the lesson.
Dividing into three groups. Red, yellow,green
Assessment Criteries : (blue, green, yellow)
1. Understanding, listening and reading the text
2.Unscramble the words.
3.Explaining.” Grammar Game”
4. Listen and read the text .
5. Choose: True or false with the help of the picture.
6. Describing the COLOUR or answer the questions.
Descriptors:
1.Pupils can find : COLOUR4. Pupils can use the new words and describe the picture
Читайте также: