My working day план урока

Обновлено: 05.07.2024

2. Закрепить у потребление р ечевых образцов в и грах по теме у рока. ( Do

you have breakfas t at 8 o ’ clock ? Do y ou read books in the morning ? W hen do

1. Совершенствовать навыки диал огической и мо нологической ре чи.

Введение учащи хся в атмосферу иноязычного общения.

Teacher: I ’ m very glad . Let ’ s begin our work . T oday we shall review the

Дети читают слов а хором за учителем, а пот ом отдельно несколько

Teacher: Now let’ s recite the poem “Blue is the sea ”. Pay attentio n to

Дети читают ст ихотворение хо ром, а потом его читают отдельные у ченики.

Перед фронтальн ым опросом дет и читают и пе реводят выражения,

Teacher: Now li sten to my questions, please! Look at the expressions

on the blackb oard! They ’ ll hel p you in your work.

IV. Проведение рол евой игры и трени ровка различных

В класс приехал ам ериканский маль чик. Дети задают ему вопросы,

Teacher: So, im agine that Mike is an Am erican boy . He is from

Clevelend. Ask him all kinds of q uestions concer ning his life, h is

Использу я данную таблицу , дети задают различны е вопросы.

And now try to make up a dialo gue about your w orking day , using the

expressions – I say . I see . I wonder . As for m e … Really? Certainly .

Дети работают в п арах и составл яют диалоги. Вот о дин из

Pupil 1: Rea lly? And as for m e I read books an d watch TV in t he

VI. Составление рас сказа на заданную тему с опорой н а

Несколько у чеников рассказывают о своем рабочем дне.

I usually get up at 7 o’clock. In the m orning I wash m y hands and face,

clean my teeth, d o my m orning exercises. I usua lly have my breakfa st at

8 o’clock. After breakfast I do m y homework. Then I go for a walk in the

yard. At 12 o’cl ock I usually have my dinner an d go to school. I have six

lessons every day. I have Russian, En glish, Maths and H istory. After

school I help m y m ot her about the h ouse, read books, wat ch TV and go

Teacher: Good morning! Glad to see you! Sit down, please!

Let’s begin our work.

II. Фонетическая зарядка.

Today we shall review the sounds [i] and [ æ ]:

( Дети читают слова хором за учителем, а потом отдельно несколько учеников.)

Teacher: Now let’s recite the poem “The city”. Pay attention to the sounds.

In the morning the city

spreads its wings

making a song in stones that sings.

In the evening the city

hanging lights about its head.

( Дети читают стихотворение хором, а потом его читают отдельные ученики.)

Перед фронтальным опросом дети читают и переводят выражения, написанные на доске, по данной теме.

have breakfast (dinner, lunch)

wash hands and face

help mother about the house

Teacher: Now look at these expressions and answer my questions.

(Затем учитель задает различные вопросы по данной теме.)

Teacher: Do you get up at 6 o’clock?

When do you have breakfast?

Do you wash hand and face?

Do you read books? (И т. д.)

IV. Проведение ролевой игры и тренировка различных речевых образ цов.

Teacher: Who wants to be an English boy (girl)?

Teacher: All right. Let’s begin our game.

В класс приехал английский мальчик (девочка). Дети задают ему (ей) вопросы, узнавая о его(её) жизни.

Teacher: So, imagine that Mike (Kate) is from England, from London. Ask him (her) questions about his (her) working day.

have breakfast (lunch)?

do your lessons?

Используя данную таблицу, дети задают различные вопросы.

Pupil 1: When do you go to school?

Pupil 2: When do you have breakfast?

Pupil 3: What lessons do you have every day?

Pupil 4: What books do you read? (И т.д.)

V. Работа в парах. Составление диалогов.

Teacher: Now read and translate the dialogue. ( Демонстрируется диалог, дети читают и переводят его ). Try to make up a dialogue about your working day, using the expressions - I say. I see. As for me… Really?

Дети работают в парах и составляют диалоги.

Вот один из пример ных диалогов.

Pupil 1: Hi, Olga!

Pupil 2: Hi, Kate!

Pupil 1: How are you?

Pupil 2: I’m well. Thank you.

Pupil 1: I say Olga. When do you do your homework?

Pupil 2: I usually do my homework in the evening.

Pupil 1: Really? And as for me I read books and watch TV in the evening.

VI. Составление рассказа на заданную тему с опорой на указанные на доске слова и выражения.

Teacher: And now I’d like to listen to your stories.

(Несколько учеников рассказывают о своем рабочем дне.)

I usually get up at 7 o’clock. I wash my hands and face. I usually have break fast at 7.30. Then I go to school. I have 6 lessons every day. I have Russian, English, Maths, History, Literature, Music, Art and Physical Education. At 2 o’clock I have my dinner. Then I do homework. In the evening I read books, watch TV and help my mother about the house. At 10 o’clock I go to bed.

VII. Подведение итогов. Оценки. Домашнее задание.

Teacher: Thank you for your good work at lesson. Your home task is …

Your marks are … The lesson is over. Good-bye.

По теме: методические разработки, презентации и конспекты

План-конспект повторительно-обобщающего урока в 7 классе по теме "Движение тела. Масса""

план-коспект интегрированного урока по математике и истории.



План-конспект и презентация урока по математике 5 класс: "Обыкновенные дроби"


План-конспект и презентация урока математики в 5 классе с применением сингапурской системы. Используемые структуры: Джот Тотс, Тик-Тэк-Тоу, Релли Робин, Тэйк оф - Тач даун.

План-конспект (технологическая карта) урока "Schools in Britain" с применением ЭОР (5 класс, Биболетова М.З)

Технологическая карта и план урока.


План-конспекты для проведения 5 дневных учебных сборов по разделу "Основы военной службы"

Тематика и план-конспекты занятий по прогрмме 5 дневных учебных сборов с юношами 10 классов.

Нажмите, чтобы узнать подробности

Bringing up. To bring up pupils’ interest in English language using new words and skills to work in groups.

The methods of the lesson: pair work, work with cards, pictures, question-answers, listening;

The visual aids of the lesson: an interactive board, pictures, cards, placards;
Using Technology: RWCT

Procedure of the lesson

T: Sit down, please. I am glad to see you and hope you are ready for our lesson and you are in good mood. Who is on duty? What date is it today? What is the weather like today? Is it nice or bad?

2. To check up the home task.
-What is your home task for today?
Exercise 14.p92.
3. Warming-up. Dear friends, let’s recite the poem” My day.

Breakfast in the morning,
Dinner in the day
Tea comes after dinner
Then it’s time to play.

Supper in the evening
When the sky is red.
Then the day is over
And we go to bed.

Teacher: Do you like to get up early? When do you go to bed?

Today the theme of our lesson is ‘ My working day” and we‘ll speak about our ordinary day, work out the lexical vocabulary, read some texts, do a test.

Well, let’s start. Are you ready?

4. Phonetic activities. Read and translate the words on the board

to get up at 7 o’ clock

to do morning exercises

to make the bed

to wash hands and the face

to clean the teeth

to dress, to get dressed

to have breakfast (diner, lunch,

to go to school

to help mother, father

to go out ( to go for a walk)

to meet /play friends

to watch TV, read books

5.Listen and Point.T: During our working day we use a watch and a clock to be on time. Now look at the watches and clocks and say:”What’s the time?” Work in pairs

6. Talk to your friend. Let’s look at these pictures and make up the sentences.

Get up 22.30. Have breakfast 6.00.

Go to school 22.00. Have lunch 2.15.

Get home 4.00. Have dinner 24.30.

Go to bed 7.00. Have supper 18.00.

7. Phisical exercises
Are you tired? Let`s have a rest. So, close you eyes and imagine that it is night. You are sleeping… Children, get up, it`s 7 o`clock! It is high time to do our morning exercise

Stand up! Hands on the head,
Hands on hips,
Hands on the table,
Hands like this.

Hands on the shoulders,
Hands up and down,
Hands behind the head
And sit down!
-Very good of you, thank you!

8. To read the text “My working day”

I get up at seven o’clock. Then I clean teeth, wash my hands and face. I have break­fast at half past seven (7.30.). I go to school at a quarter to eight (7.45.). School starts at eight o’clock. I have 6 lessons every day. I have Russian, English, Maths, History, Literature, Music, Art and Physical Education. School finishes at half past one and I go home. I have dinner at two o’clock. After dinner I do my homework. I have supper at seven o’clock. In the evening I watch TV, play computer games and help my mother about the house. At 10 o’clock I go to bed and my working day is over.

9. Answer the questions.

1. When do you get up?

2.What do you do then?

3.When do you have breakfast?

4. When do you go to school?

5.At what time does the school start?

6.What lessons do you have every day?

7.What subjects do you have?

8.When does your school finish?

9.When do you have dinner?

10. What do you do after dinner?

11. What do you do in the evening?

12.When do you go to bed?

10. Writing. Put the word-combinations into the 3 columns (Morning. Afternoon. Evening)

To get up; to have supper; to help about the house; to watch TV; to have breakfast; to go to school; to go to bed; to have dinner; to play games; to do morning exercises; to go for a walk; to wash; to make bed; to do lessons; to go shopping.

11. Speaking. Please, who wants to tell us about his or her working day?

12.Lexical Test On the topic "My working day"

13. Conclusion of the lesson.

T: Let’s remember. What was the theme of our lesson?

CL. My working day

What did we do during our lesson?

P: We answered the questions

P: We read the text

P: We listened to the text.

P: We wrote some words and sentences.

P: We told about our working day.

T:What can you do?

P:We can describe our working day.

T:You worked well during the lesson. Your marks are…

14. Homework.To make a project abaut “My working day”

THANK YOU FOR YOUR ATTENTION.

That is all for today.

Good bye!

The theme of the lesson: My working day.

Type of the lesson: Presentation of the new theme;
The aim of the lesson:

Educational. To consolidate lexical material on the theme;

Developing. To develop pupils’ skills of speaking, monologue speech, writing;

Bringing up. To bring up pupils’ interest in English language using new words and skills to work in groups.

The methods of the lesson: pair work, work with cards, pictures, question-answers, listening;

The visual aids of the lesson: an interactive board, pictures, cards, placards;
Using Technology: RWCT

Procedure of the lesson

T: Sit down, please. I am glad to see you and hope you are ready for our lesson and you are in good mood. Who is on duty? What date is it today? What is the weather like today? Is it nice or bad?

2. To check up the home task.
-What is your home task for today?
Exercise 14.p92.
3. Warming-up. Dear friends, let’s recite the poem” My day.


Breakfast in the morning,
Dinner in the day
Tea comes after dinner
Then it’s time to play.

Supper in the evening
When the sky is red.
Then the day is over
And we go to bed.

Teacher: Do you like to get up early? When do you go to bed?

Today the theme of our lesson is ‘ My working day” and we‘ll speak about our ordinary day, work out the lexical vocabulary, read some texts, do a test.

Well, let’s start. Are you ready?

4. Phonetic activities. Read and translate the words on the board

to get up at 7 o’ clock

to do morning exercises

to make the bed

to wash hands and the face

to clean the teeth

to dress, to get dressed

to have breakfast (diner, lunch,

to go to school

to help mother, father

to go out ( to go for a walk)

to meet /play friends

to watch TV, read books

Good of you. I know everybody of you like playing. Let’s play a bit. You should look and make pairs

Свидетельство и скидка на обучение каждому участнику

Зарегистрироваться 15–17 марта 2022 г.

Министерство образования республики Башкортостан

ГАПОУ Нефтекамский нефтяной колледж

Методическая разработка

открытого занятия по дисциплине ОГСЭ 03

hello_html_m6f05bb2b.jpg

Список использованных источников……………………… 23

Актуальность темы: тема занятия представляет интерес для учащихся, главной целью является формирование готовности к общению на английском языке. Эта готовность подразумевает наличие у учащихся коммуникативной компетентности, профилирующую часть которой составляет диалогическая компетенция. Ведь учащемуся необходимо будет начать, поддержать, завершить диалог по самым разным ситуациям общения, учитывая при этом особенности партнера по общению, цели и языковые средства.

Основная часть

План-конспект проведенного занятия по теме

Grammar : The cardinal and ordinal numerals
Количественные и порядковые числительные.

Формирование речевых навыков, развитие лексической и грамматической грамотности, расширение словарного запаса по теме.

Образовательные цели:

формировать умение фонетической отработки лексики, контроль и коррекция навыков чтения и перевода ;

формировать знание лексического и грамматического минимума по теме, необходимого для чтения и перевода со словарем иностранных текстов профессиональной направленности;

Развивающие:

развивать навыки самостоятельной, мыслительной и поисковой деятельности учащихся;

развивать коммуникативные умения и навыки учащихся через общение (устное и письменное) на иностранном языке на повседневные темы;

развивать умение работать в коллективе и команде, эффективно общаться с коллегами, руководством, потребителями.

Воспитательные:

воспитывать творческую, интеллектуальную личность студента, владеющего профессиональным языком нефтяника;

формировать внимание и интерес к предмету.

Планируемые результаты обучения:

-знать: количественные и порядковые числительные, лексику по теме;

личностные: развитие критического мышления на уровне, необходимом для будущей профессиональной деятельности, для продолжения образования и самообразования.

метапредметные: умение продуктивно общаться и взаимодействовать в процессе совместной деятельности, учитывать позиции других участников деятельности, эффективно разрешать конфликты.

Применяемые технологии : технологии личностно-ориентированного обучения, технологии проблемного обучения, технологии рефлексивного обучения.

Тип занятия: комбинированное занятие

Вид занятия: смешанное занятие

Методы обучения: объяснительно-иллюстративный, практический, словесный

Формирование общих компетенций

-организовывать собственную деятельность, выбирать типовые методы и способы выполнения профессиональных задач, оценивать их эффективность и качество ( ОК2) ;

-работать в команде, эффективно общаться с коллегами, руководством, потребителями ( ОК 6)

Применяемые технологии : технологии личностно-ориентированного обучения, технологии проблемного обучения, технологии рефлексивного обучения.

Обеспечение урока: Мультимедийный проектор, колонки, ноутбук, презентация к уроку, раздаточный материал, учебник английского языка Planet of English для учреждений НПО и СПО, 2016 г. (авторы: Безкоровайная, Г.Т., Соколова, Н.И., Койранская, Е.А., Лаврик, Г.В.). Междисциплинарные связи: Русский язык, Математика

I .Организационный этап

Организационный момент: приветствие, проверка отсутствующих, запись даты, настрой на работу на уроке – 1-2 минуты

Фонетическая и речевая зарядка : - 2 минут

II . Этап повторения пройденного материала ,

Проверка домашнего задания - 10-15 минут

III . Основной этап

2. Изучение нового материала - 25 - 30 минут

IV .Закрепление изученного материала 30-35 минут

-первичное закрепление лексико-грамматического материала

-вторичное закрепление лексико-грамматического материала

Рефлексия-2-3 минуты

V .Заключительный этап

1. Подведение итогов. -2 минуты

2. Выставление оценок. Домашнее задание -2-3 минуты

Выставление оценок, объяснение (дифференцированного) домашнего задания.

Ход занятия:

I . Организационный этап. 1. Организационный момент 1-2 минуты

Teacher: Good morning, students ! ( Доброе утро , студенты !)

Students : Good morning , teacher! ( Доброе утро , преподаватель !)

Teacher: Nice to see you ! ( Рада видеть вас .)

Students: Nice to see you too! (Мы тоже рады видеть Вас.)

Teacher: You may take your seats . (Займите свои места.)

Студенты садятся.

Teacher: Who is on duty?( Кто дежурный ?)

Student: I am on duty.( Я дежурный )

Teacher: Who is absent? ( Кто отсутствует ?)

Student: All are present. ( Все присутствуют )

What date is it today?( Какая сегодня дата ?)

Students: Today is the 29th of October. ( Сегодня двадцать пятое октября ).

Teacher: What day of a week is it today? (Какой сегодня день недели?)

Students : Today is Monday . (Сегодня понедельник.)

Teacher: Who is absent today? (Кто сегодня отсутствует?)

Студенты перечисляют отсутствующих.

Teacher: What season is it now?( Какое время года сейчас ?)

Students: It is autumn.( Осень )

Teacher: Is it cold today? Is it raining? ( Сегодня холодно ? Дождливо ?)

Students: Yes, it is very cold and rainy.( Да , очень холодно и дожливо )

Фонетическая и лексическая зарядка - 5 минут Tape 6 (Слайд 2)

Teacher: ( Фонетическая зарядка ) First of all let”s do phonetic exercises. Listen and repeat after speaker . Студенты слушают и повторяют за диктором. У .13 с .30 2 минут ы

( Слайд 3)

Teacher: ( Лексическая зарядка ) And now look at the screen and read the proverb? translate - 1-2 минуты

Early to bed , early to rise . makes a man healthy , wealthy and wise .(Сначала все вместе повторяем стих, потом по отдельности, затем снова все вместе.)

II . Актуализация знаний и практического опыта.10-15 минут

Teacher: Your home task was to learn the new words for dictation and to describe your family house.

(А сейчас - проверка домашнего задания описать свой семейный дом , подготовиться к словарному диктанту)

Let's check the first task

Выступают 2-3 студента .

Teacher: And now we’ll write a short word-dictation. Take the sheets? Write down your names. Are you ready ?

(Слайд 4)

Многоквартирный дом

На окраине

Центральное отопление

Быть в моде

Кабинет

Современные удобства

Уютный

Стильный

Teacher: Pass me your sheets and be ready to tell about your house. Who is ready ?

(2-3 студента рассказывают о своем доме)

3.Постановка целей и задач занятия. Мотивация учебной деятельности обучаемых, формирование ОК.

( Слайд 5 )

Teacher: Today you will learn how to organize your own activity, choose typical methods and ways of fulfilling the professional tasks, work in a team (GC 2,6)

Teacher: We have read the proverb and translate them. How do you think? What is the theme of our today’s lesson? ( Слайд 6 )

I II . Основной этап

1. Изучение нового материала. - 25 -30 минут

Знакомство с новой лексикой по теме “ My working Day ” - 10-15 минут

( Слайд 7)

Teacher: Today we shall learn new words.Ex.6 pp.40. Repeat the words after me.

Сегодня мы повторим новую лексику по теме у.6 с.40. студенты хором повторяют слова за учителем, затем студенты повторяют по отдельности. (Слайд 7)

To do one’s best

to do one’s morning exercises

to have a shower=to take a shower

Teacher: Please, repeat with me and write words in your copy books

Teacher: It’s time for grammar. Today we’ll speak about the cardinal and ordinal numerals. Пора изучать грамматику. Сегодня мы поговорим о количественных и качественных числительных
The Numeral (Числительное)

Числительны, делятся на количественные и порядковые.

Количественные числительные обозначают количество предметов и отвечают на вопрос How many ? - Сколько? Порядковые числительные обозначают порядок предметов при счете и отвечают на вопрос Which ? - Который?

100 a (one) hundred

101 a (one) hundred and one

116 a (one) hundred and sixteen

125 a(one)hundred and twenty-five

200 two hundred

500 five hundred

1,000 a (one) thousand

1,001 a (one) thousand and one

1,256 a (one) thousand two hundred and fifty-six

2,000 two thousand

25,000 twenty-five thousand

100,000 a (one) hundred thousand

1,000,000 a (one) million

1,000,000,000 a (one) milliard в Англии ; a(one) billion в США

13 th thirteenth

14 th fourteenth

15 th fifteenth

16 th sixteenth

17 th seventeenth

18 th eighteenth

19 th nineteenth

20 th twentieth

21 st twenty-first

22 nd twenty-second

23 rd twenty-third

24 th twenty-fourth

25 th twenty-fifth

30 th thirtieth

31 st thirty-first

32 nd thirty-second

70 th seventieth

80 th eightieth

90 th ninetieth

100 th hundredth

101 st hundred and first

116 th hundred and sixteenth

125 th hundred and twenty-fifth

200 th two hundredth

500 th five hundredth

1,000 th thousandth

1,001 st thousand and first

1,256 th thousand two hundred and fifty-sixth

2,000 th two thousandth

25,000 th twenty-five thousandth

100,000 th hundred thousandth

1,000,000 th millionth

1,000,000, 000 th milliardth или billionth

Количественные числительные

подразделяются на простые, производные и составные:

К простым относятся числительные от 1 до 12.

Производными являются числительные от 13 до 19. Они образуются при помощи суффикса - teen от соответствующих числительных первого десятка: four четыре - four teen четырнадцать .

Ударение . Они несут ударение как на первом, так и на втором слоге ( - ' teen ). Но когда за таким числительным следует существительное с ударением на первом слоге, суффикс - teen оказывается безударным: six teen chairs - шестнадцать стульев .

К производным относятся также числительные, обозначающие десятки. Они образуются при помощи суффикса - ty : six шесть - six ty шестьдесят ; при этом некоторые из них видоизменяются, например: two два - twen ty двадцать .

К составным относятся числительные, обозначающие десятки с единицами, начиная со второго десятка. Они пишутся через дефис (черточку). Например: twenty - one двадцать один , forty - seven сорок семь .

В составных числительных в пределах каждых трех разрядов перед десяткам (а если их нет, то перед единицами) ставится союз and , например:

3,516,436 - three million five hundred and sixteen thousand four hundred and thirty-six

Но в американском варианте произношения союз and опускается, например: 375 - three hundred seventy - five .

При обозначении количественных числительных при помощи цифр каждые три разряда (справа налево) отделяются запятой, например: 1,534; 3,580,000.

Запятая в английской системе арифметических знаков указывает на разряд, а в русской системе записи это знак десятичной дроби. Точка между цифрами в английской системе является знаком десятичной дроби, а в русской системе указывает на разряд числа. Например:

3 , 851 . 355 kilometers

4 . 5 tons

3 . 851 , 355 километра

4 , 5 тонны

В английском языке c лова hundred сто , thousand тысяча , million миллион являются существительными, поэтому, если они используются в ед. числе перед ними обязательно ставится неопределенный артикль a или числительное one , например:

a hundred или one hundred - ( одна ) сотня ;

1,025 - a (one) thousand and twenty-five - ( одна ) тысяча двадцать пять

Они не принимают окончание множественного числа - s , когда перед ними стоит числительное, например:

two hundred две сотни, двести

three thousand три тысячи

five million пять миллионов

Но они принимают окончание множественного числа - s , если они выражают неопределенное количество сотен, тысяч, миллионов, а после них употребляется существительное с предлогом of .

hundred s of student s

thousand s of song s

сотни студентов

тысячи песен

IV. Закрепление 25-30

4. Первичное усвоение новых знаний . 10-15минут

1. Find the following cardinal numerals with letters Слайд . 10

2. Read the following cardinal numerals with letters and make the corresponding ordinal numerals: ( Прочитать следующие количественные числительные и образуйте соответствующие порядковые числительные )

1; 2; 3; 4; 5; 11; 12; 14; 15; 21; 25; 28; 30; 52; 67; 74; 83; 99; 100.

( Слайд 11)

3. Teacher: And now we’ll read and translate the text “Alexander’s working day ” .Find ex.7 pp.40-41 ( студенты читают и переводят ).

( Слайд 12)

Teacher: And now let’s check what you understood from the text Ex.8 p.42

Вторичное закрепление лексико-грамматического материала -10-15 минут

2. Write it in English. ( Напишите по - английски . ) (Слайд 14-15)

1. 245; 533; 816.
2. 3562; 7324.
3. Сто книг; сотня страниц; сотни людей.
4. Тысяча машин; тысячи людей; миллион книг.
5. 1 Января; 8 Марта.

2. Translate into English . ( Переведите на английский ) (Слайд 16)

1. Сегодня одиннадцатое декабря.

2. Вчера было девятое января 2013 года.

3. Джек должен выучить сорок семь слов.

4. Сегодня шестьсот двадцать третий день

5. Джейн выполнила восьмое упражнение.
6. Первое и третье тестовое задание были легкими.

3.Make up dialogues about your working day ( Слайд 17)


V. Заключительный этап -2-3 минуты

1. Подведение итогов занятия. Рефлексия деятельности студентов. -2 минуты

Teacher: Now you should tell how you worked today. Please , answer two questions . (Проведём рефлексию урока: посмотрим, как вы сами оцениваете свою работу на уроке. Для этого ответьте мне на два вопроса .)

The first question is how active you were at the lesson - rate your engagement into the lesson today at the scale from 1 to 10 where 1 is the least engagement and 10 is the highest. Write down the number you have chosen in your sheets. (Первый вопрос: насколько активны вы были на уроке - оцените свою включенность в работу на уроке по шкале от 1 до 10, где 1 - минимальное включенность, а 10 - максимальная. Запишите в тетради полученное число .)

Now answer the question number two: how much information you gained during the lesson - rate your retention of lesson’s material today at the scale from 1 to 10 where 1 is the least retention and 10 is the highest. Write down the number you have chosen in your copybooks.

(Второй вопрос: как много информации вы усвоили во время урока - оцените усвоение вами данной информации по шкале от 1 до 10, где 1 - минимальное включенность, а 10 - максимальное. Запишите в тетради полученное число.)

Now let ’ s check your answers . (Проверим ваши ответы)

RATING SCALE (ОЦЕНОЧНАЯ ШКАЛА):

1 QUESTION : 1, 2, 3 – INCONSIDERABLE (НЕЗНАЧИТЕЛЬНО), 4, 5, 6 – BETTER (В БОЛЬШЕЙ СТЕПЕНИ),

7, 8, 9 – GOOD (ПОЛНОЕ ВКЛЮЧЕНИЕ), 10 – EXCELLENT (АБСОЛЮТНОЕ ВКЛЮЧЕНИЕ).

2 QUESTION : 1, 2, 3 – LOW ( НИЗКИЙ ), 4, 5, 6 – AVERAGE ( СРЕДНИЙ ),

7, 8, 9 – HIGH ( ДОСТИГ MAX- ЗНАНИЙ ), 10 – ULTIMATE ( ВЫСОЧАЙШИЙ ).

Студенты поднимают руку, когда называются данные оценочной шкалы, относящиеся к ним

2. Выставление оценок.-1 минуты

You worked perfectly. I am glad Now I would like to announce your marks for today’s lesson. (А теперь хотелось бы объявить отметки за работу на уроке.)

3. Домашнее задание : 1-2 минуты ( Слайд 19)

Your hometask for first level is 1 . To make story “My working day” Write 10-15 sentences

2. To learn the new words ex.6 p.40(1)

3. Write the following ordinal and cardinal numerals:

277; 1,035; 129.479; 1,789,134

For second level : is 1.to learn the new words ex.6 p.40(1),

2.W rite the following ordinal and cardinal numerals: 277; 1,035; 129.479; 1,789,134

Teacher: Thank you for your attention. Great work! The lesson is over. (Спасибо за внимание. Отлично поработали сегодня! Наш урок подошёл к концу.)


As I told you already, I am a first-year student of the technical college. Now, let me describe my usual working day. My classes begin at nine o'clock. So on weekdays I have to get up at seven o'clock. My alarm clock usually wakes me up and my working day begins. I switch on the radio , do my morning exercises, take a shower and brush my teeth. After that I get dressed After that I get dressed, comb my hair and have breakfast.

I leave the house at ten minutes past eight and walk to the nearest bus stop. I live rather far from the college and it usually takes me about a quar­ter of an hour to get there by bus. Sometimes when the weather is fine and I have enough time I walk to the college.

As a rule we have three or four classes a day. We have lectures on differ­ent subjects. Usually I don't miss my classes because I want to pass my examinations successfully.

At twelve o'clock we have a lunch. That's my favourite time. That is the time to share the latest news with my friends. I prefer not to go to the canteen and we often have lunch in a small cafe not too far from the college. At one o'clock we have to be back to our classes. During the working day we also have several short intervals that last for ten minutes.

From time to time I have to stay at the college till late in the evening because I have to get ready for my practical classes or to write a report. As a rule I have no free time on weekdays. So by the end of the week I get very tired.

I come home at about 7 o'clock in the evening. I like reading books about teenagers, especially fantasy books. After that, I do my homework, tidy up the room, and go for a walk with friends. In the evening I like playing computer games. I also check emails, chat with friends, surf the internet or watch a movie.
After my parents return home, we have dinner together and talk about the events of the day and plans for tomorrow. We dream about the weekend when we can escape the daily routine. I go to bed at eleven, but my parents love to chill out on the sofa and read books.

3. Answer the questions.

When do you usually get up?

Does your alarm clock wake you up or do you wake up yourself?

When do you usually leave your house?

How long does it take you to get to your college?

Do you go there by bus/trolley-bus or walk?

How many lectures do you usually have every day?

Where do you usually have lunch (dinner)?

What time do you come back home?

How long does it take you to do your homework?

How do you usually spend your evenings?

Do you have much free time on weekdays?

What time do you usually go to bed?

4. Tell something about your daily routine.

Please describe your typical daily routine. (Summarize your typical day - morning, afternoon & evening.

How do you plan your day?

What do you usually do at this time of day?

What are you usually doing at this time of day?)

Do you usually do the same things at the same time each day?

How do you plan (organize) your study time?

Do you ever (or, do you often) change these plans?

Can you think of any improvements to your daily routine?

What do you usually do for leisure or entertainment in your free time?

5. Grammar. Put the verbs in the correct form.

I usually ( to go) to the soccer field in the morning.

I ( to take) a breakfast around 8.

She usually ( to do) the dishes after breakfast.

My mom usually ( to go) to be around 9.

I never ( to wake up) before 5.

My brother ( to play) video games every afternoon.

I ( to check) Facebook and Instagram every day.

My family and I ( to go) to the beach every weekend.

My brother ( to be) in a soccer team, He ( to play) soccer every day.

10.I ( to study) English every day and I take classes on the weekends.


-75%

Читайте также: