Люба тарасюк імя айчыны план канспект урока

Обновлено: 05.07.2024

Для чытання і абмеркавання

II. ФАЛЬКЛОР I ЛІТАРАТУРА

Для чытання і вывучэння

Для чытання і абмеркавання

• Для чытання і вывучэння

■ Для чытання і абмеркавання

• Для чытання і вывучэння

■ Для чытання і абмеркавання

Для чытання і вывучэння

Для чытання і абмеркавання

IV. МАСТАЦКАЕ СЛОВА: ВОБРАЗНАСЦЬ, ВЫРАЗНАСЦЬ, ХАРАСТВО

• Для чытання і вывучэння

Для чытання і абмеркавання

V. ЛІТАРАТУРА ЯК ЧАЛАВЕКАЗНАЎСТВА

• Для чытання і вывучэння

■ Для чытання і абмеркавання

VI. ТЭМЫ I ВОБРАЗЫ МАСТАЦКАЙ ЛІТАРАТУРЫ

• Для чытання і вывучэння

■ Для чытання і абмеркавання

• Для чытання і вывучэння

■ Для чытання і абмеркавання

• Для чытання і вывучэння

■ Для чытання і абмеркавання

Алегарычныя і сатырычныя вобразы

• Для чытання і вывучэння

■ Для чытання і абмеркавання

• Для чытання і вывучэння

Нажмите, чтобы узнать подробности

Урок развития речи. К уроку прилагается конспект и презентация.

ДЕРС КОНСПЕКТИ 4 сыныф

Дерснинъ макъсады:

ресимнен чалышув, ресимге эсасланып тариф этмек, метин тизмеге алыштырмакъ.;

мустакъиль тарзда керек мадделерни сечип, тасниф этмеге огретмек;

талебелернинъ дюньябакъышыны, тиль ве лугъат байлыгъыны зенгинлештирмек;

тувгъан тильге севги дуйгъуларыны ашламакъ;

сёзге урьмет тербиелемек.

Дерс теминаты: дерслик, джедвель, презентация, ресимлер, даркъатма карточкалар.

Дерс кетишаты

I.Тешкилий къысым. Селямлашув, джедвель боюнджа талебелерни къайд этюв.

II. Бильгилернинъ тешкерюви.

1. Фронталь сорав:

-Бугунь айнынъ къачынджы куню?

-Шимди насыл йыл мевсими ?

-Бугунь ава насыл?

III. Окъув фаалиетнинъ мотивациясы, талебелерни дерснинъ макъсадынен танытув.

1. - Тапмаджанынъ джевабыны тапынъыз:

Аюв юкъугъа далгъан,

Насыл мевсимде бу олгъан? (къышта)

Мевзуны ачыкъламакъ июн талебелер къыш акъкъында шиирлерден парчаларны окъуйлар.

2. - Къыш энъ тылсымлы мевсимлерден бири. Бу мевсим девамында тосат-тосат къар ягъа, аяз ерни бузлата, пенджерелернинъ джамларыны тылсымлы орьнеклеринен сюслендире.

-Демек, ресимлерге бакъып, дерсимизнинъ мевзусы насыл йыл мевсиминен багълы оладжакъ? (Слайд №1-4)

3. Талебелерни дерснинъ мевзусынен ве макъсатларнен танытув: (Слайд №5,6)

- Дерсимизде насыл ишлернен мешгъуль оладжакъмыз?

- Бойлеликнен, балалар, бугунь бизни аджайип иш беклей, биз ресим узеринде чалышаджакъмыз, ресимге эсасланып тариф этмеге, метин тизмеге огренеджекмиз.

IV . Мевзунынъ актуализациясы.

Ресимни козьден кечирюв.

- Ресимде насыл мевсим костериле?

- Даа не тасвирленген, нени коресиз?

- Кок насыл тюсте?

- Ер устюнде, дамларнынъ тепесинде къар насыл тюсте, чокъмы, азмы?

- Тереклернинъ пытакълары насыл?

- Инсанлар насыл кийинген?

- Балалар не япалар?

- Ресимге бакъкъанда насыл дуйгъулар пейда ола, къуванч я да кедер?

- Рессам къыш мевсимнинъ гузеллигини тасвир этип олдымы?

- Ресимни насыл адландырмакъ мумкюн? (къыш эгленджелери (зимние забавы), тылсымлы къыш, къыш… ).

Эр бир талебе озь вариантыны къуллана билир.

Талебелер оджа ярдымы иле ресимге келишкен план тапалар.

1 Вазифе.

Ава акъкъында икяе.

Планнынъ догъру шекили. (Слайд №7)

3.Талебелер келишкен планыны дефтерлерине кочюрип язалар.

V.Раатлыкъ дакъикъасы. (Слайд №8)

А) Къолларны котердик, терек киби салладыкъ.

Къуш киби учтыкъ, япракъ киби тёкюльдик, еримизге отурдыкъ.

Б) Козь гимнастикасы.

2 Вазифе. Берильген сёзлернинъ терджимесинъ тапынъыз. (Слайд №9)

коньки ве лыжалар снежок

къар данеси санки

коньки и лыжи снеговик

къардан адам снег

КЪАР ДАНЕСИ - снежинка

КЪАР ТОПУ - снежок

КЪАРДАН АДАМ – снеговик

КОНЬКИ ВЕ ЛЫЖАЛАР - коньки и лыжи

3 Вазифе. Карточкаларда берильген вазифелер арасындан къыш оюнларыны тапынъыз :

Эвни джыйыштырмакъ, чананен къырдан таймакъ, савут ювмакъ, къар топларнен ойнамакъ, къартбабамнен терек сачмакъ, къардашыма масал окъумакъ, къардан адам япмакъ, коньки ве лыжаларнен таймакъ, сокъакъта къарнен ойнамакъ.

Интерактив тахтада 3-юнджи вазифенинъ догъру шекили косьтериле. (Слайд №11)

Къыш оюнлары

Чананен обадан таймакъ

Къар топларнен ойнамакъ

Къардан адам япмакъ

Коньки ве лыжаларнен таймакъ

Сокъакъта къарнен ойнамакъ

ачыкъ, ярыкъ, аязлы, ава темиз

мавы, ачыкъ, булутсыз

беяз, йылтыравукъ, чешит ренклернен парылдай, йымшакъ

къарнен ортюли, беяз, далларны эгильткен.

Къардан адам япмакъ, къар топунен ойнамакъ, чананен таймакъ, коньки ве лыжаларнен таймакъ, къарнен ойнамакъ

4 Вазифе. Берильген метинде базы сёзлер джоюлгъан, оларны тюшюнип язмакъ керек. Бу иште сизге №1 карточка ярдым этер. Метинге серлева къоюнъыз.

Къыш. Ава _________, къарлы ве ___________. Бутюн ер ______ къарнен орьтюли: эвлернинъ дамлары _______ къалпакъ кийдилер, тереклер _____ шал багъладылар, орталыкъны терен къар ёргъаны къаплады.

___________ кунеште йылтырай.

Балалар _______ кельсе, пек къуваналар. Олар къарлы аваны бегенелер. Балалар ве буюклер зевкъ ве къуванчнен къар топу ойнайлар, къардан _______ ясайлар, _______ таялар.

Не къадар гузель къыш оюнлары!

Интерактив тахтада 5 вазифенинъ толу шекили косьтериле. (Слайд№12)

Къыш. Ава ачыкъ, къарлы ве аязлы.

Бутюн ер бем-беяз къарнен орьтюли: эвлернинъ дамлары беяз къалпакъ кийдилер, тереклер беяз шал багъладылар, эр ерни терен къар ёргъаны къаплады. Беяз къар кунеште йылтырай.

Балалар къыш кельсе, пек къуваналар. Олар къарлы аваны бегенелер. Балалар ве буюклер зевкъ ве къуванчнен къар топу ойнайлар, къардан адам ясайлар, чананен таялар.

Не къадар гузель къыш оюнлары!

5 Вазифе. Берильген метинден ифадели тиль васталарыны тапмакъ. (Слайд№13)

Къыш. Ава ачыкъ, къарлы ве аязлы. Бутюн ер бем-беяз къарнен орьтюли. Беяз къар кунеште йылтырай.

Эвлернинъ дамлары беяз къалпакъ кийдилер. Тереклер беяз шал багъладылар. Эр ерни терен къар ёргъаны къаплады.

Балалар къыш кельсе, пек къуваналар. Олар къарлы аваны бегенелер. Балалар ве буюклер зевкъ ве къуванчнен къар топу ойнайлар, къардан адам ясайлар, чананен таялар.

Не къадар гузель къыш оюнлары!

Ава ачыкъ – метафора Эр ерни терен къар ёргъаны къаплады – метафора Дамлары беяз къалпакъ кийдилер – джанландырув Тереклер беяз шал багъладылар – джанландырув

6 Вазифе. Шиир тизмек. (Слайд №14)

Боранлы _________ кельди, (не?)

Эр ерни _________ япты, (насыл?)

Къыш куньлери _________ . (къайда?)

Пек севелер _________ (кимлер?)

_____ ____ япмагъа, ( неден? не?)

_____ ойнамагъа. (нени?)

Интерактив тахтада 6 вазифенинъ догъру шекили косьтериле. (Слайд№15)

Боранлы _аяз__ кельди,

Эр ерни _беяз_ япты,

Къыш куньлери _азбарда_.

Пек севелер _балалар_

Къардан_ _адам_ япмагъа,

Къар топу ойнамагъа.

6 Вазифе. Ресимге бакъып айтынъыз, рессам насыл ренкте бояларны къулланды ? Оларнынъ адларыны догъру языныз.

VI. Рефлексия. (Слайд№16)

- Бу дерсте не янылыкълар бильдинъиз ?

- Насыл вазифелер меракълы корюнди ?

- Ресим устюнде чалышмакъ къыйын я да къолай корюнди ?

- Дерсимизде къойгъан макъсатларгъа ириштикми ?

VII. Эвге вазифе.

План-конспект урока по крымскотатарскому языку

Макъсат : познакомить учащихся с новыми лексическими единицами и закрепить их употребление в речи; отрабатывать навыки правильного произношения звуков крымскотатарского языка (слов с къ,гъ,нъ,дж),познакомить с количественными и порядковыми числительными,учить их употреблять в речи.

Инкишаф этюв: талебелерни къыясламагъа, фикир этмеге, нетидже чыкъармагъа

Тербиевий: дерсте алынгъан бильгилерге актив мунасебет тербиелемек.

Мерифет УОА (универсаль окъув арекетлер) УУД (познавательные):

- оджа ве талебенинъ бирликте беджерген ишлерининъ нетиджелерини чыкъарув;

- вазифелерде берильген суаллерге джевап тапмакъ, вазифелерни беджермек.

Регулятив УУД (регулятивные):

- талебенинъ оджа ярдымынен дерстеки арекетлернинъ макъсадыны тайинлев;

- Коммуникатив УУД (коммуникативные):

- озь фикирлерини агъзавий шекильде ифаде этюв;

- динълемеге ве башкъаларнынъ айткъанларыны анъламагъа огретюв;

- мевзуны ве вазифелерни беджергенде озь мунасебетини косьтерюв;

- талебелерде къартларгъа урьмет дуйгъусыны ашлав.

Донатмасы : дефтер, дерслик, ресимлер, ренкли къалемлер

Дерснинъ чешити: янъы мевзуны анълатув.

Дерснинъ кетишаты:

Тешкилий муит

Мектеп чанъы чынъылдай,

Сеси кескин янъгъырай,

Дерске вакъытында кирем

Кеч къалмайып бир дирем.

Оджа: - Мерабанъыз, балалар! Бири-биринъизге кулюмсиринъиз. Бугуньки дерс сизге

яхшы истеклер кетирсинъ. Бугунь дерсте, балалар, сизни чокъ меракълы вазифелер

Невбетчининъ рапорты:

- бугунь насыл кунь?

- бугунь насыл сан?

Алеся Гаврилович

Алеся Гаврилович

Алеся Гаврилович

Алеся Гаврилович

Алеся Гаврилович

Алеся Гаврилович

Наталья Романюк

Светлана Олещик

Матем. радуга.(бел.яз) 3 четверть и будут все презентации на одной ленте. Хочется выразить огромную благодарность тем людям, которые этот материал готовили)

Читайте также: