Leisure time план урока

Обновлено: 04.07.2024

Разработка урока для 6 класса по учебнику Спотлайт 6.

ВложениеРазмер
tehnologicheskaya_karta_free_time.doc 48.5 КБ
prezentatsiya_free_time.pptx 1.67 МБ

Предварительный просмотр:

ТЕХНОЛОГИЧЕСКАЯ КАРТА УРОКА АНГЛИЙСКОГО ЯЗЫКА

Учитель: Бурганова А.А.

развивающая: развивать регулятивные УУД, в том числе умения целеполагания, планирования, самонаблюдения, самоконтроля и самооценки; развивать умения аудирования (выборочное понимание заданной информации);

воспитательная: способствовать осознанию возможностей самореализации средствами иностранного языка; воспитывать культуру поведения в рамках изученного раздела речевого этикета.

Речевой материал: read books, go windsurfing, meet my friends, go swimming, go cycling, paint, play computer games, go fishing, keen on, join, trips, present, plays, have fun, literature, novels, exchange, mad about, print.

Тип урока: урок усвоения новых знаний.

Планируемые образовательные результаты:

предметные: формирование и совершенствование иноязычной коммуникативной компетенции; расширение и систематизация знаний о языке, расширение лексического запаса;

метапредметные: умение самостоятельно определять цель своего обучения, ставить и формулировать для себя задачи; умение организовать учебное сотрудничество и совместную деятельность с учителем и сверстниками; работать индивидуально и в группе;

личностные: формирование готовности и способности обучающихся к саморазвитию и самообразованию на основе мотивации к учению.

Оборудование: учебник, компьютер, презентация, раздаточный материал, распечатанный наглядный материал, аудио и видеофайлы.

Английский язык: учеб. пособие для 9-го кл. учреждений общ. средн. образования с рус. яз. обучения. / Л. М. Лапицкая [и др.]. Минск: Выш. шк., 2018. – 303 с.: ил.+1 электрон.опт.диск (CD) аудиозаписи.

Содержимое разработки

План-конспект урока по теме:


Подготовила:

учитель английского языка

первой категории

Кульминская

Екатерина Михайловна

План-конспект урока по английскому языку в 9-м классе

Учитель: Кульминская Екатерина Михайловна

Коммуникативная ситуация: Свободное время

Тема: Свободное время

Дата проведения: 04.03.2019

Цель урока: способствовать развитию навыков говорения по теме.

Задачи урока:

сформировать коммуникативную компетенцию учащихся в рамках обозначенной темы.

развивающая:

создать условия для активизации изученного лексического материала с целью применения учащимися этого материала на практике;

создать условия для развития речи, для совершенствования слуховых навыков; для развития памяти, внимания, логического мышления;

способствовать развития познавательного интереса к изучаемому предмету через разнообразные формы обучения;

создать условия для активного взаимодействия;

воспитательная:

способствовать повышению культуры речи и культуры общения на английском языке;

воспитывать внимательное отношение друг к другу, умение слушать и слышать другого;

воспитание эстетических чувств

Оснащение: Английский язык: учеб. пособие для 9-го кл. учреждений общ. средн. образования с рус. яз. обучения. / Л. М. Лапицкая [и др.]. Минск: Выш. шк., 2018. – 303 с.: ил.+1 электрон.опт.диск ( CD ) аудиозаписи.

Прогнозируемый результат: предполагается, что к концу урока учащиеся смогут рассказать о самом популярном и своем любимом времяпрепровождении , связанным с природой.

Ход урока .

1. Организационный момент .

- Good morning ,dear students and guests . I am glad to see you. How are you today?.

Let’s start our lesson. Look at the board and read the saying. Can you think of free things in our life? (love, good relationship, care, friendship) What is free in leisure time? I see it’s difficult question for you . That’s why listen a wonderful poem of William Henry Davis, a Welsh poet. You can follow this poem and try to answer such questions: - What is the author’s message?

Do you agree with the author?

Leisure
What is this life, if full of care,
We have no time to stand and stare?
No time to stand beneath the boughs
And stare as long as sheep or cows.
No time to see when wood we pass,
Where squirrels hide their nuts in grass.
No time to see in broad daylight
Streams full of stars, like skies at night.
No time to turn at Beauty glance,
And watch her feet how they can dance,
No time to wait till her mouth can
Enrich that smile her eyes began.
A poor life this if, full of care,
We have no time to stand and stare.

(The author’s idea is: no matter how busy you should find time to enjoy nature. Nature is very beautiful, wildlife is exciting, it can be full of discoveries.)

Today we’ll talk about nature and about leisure time spent in nature. It can help us to relax and avoid stress.

So be very attentive and try to remember as much information as possible because it will be very useful for you.

Речевая зарядка.

- So, answer my questions: - What do you like doing in your free time?

- Do you stay at home, or do you go out?

- Do you prefer to spend your free time with your family or with your friends?

- Where do you prefer to hang out with your friends?

- Do you try out local activities, or do you travel to other places? Why?

Проверка д/з.

- Your home task was to write about a museum in Belarus you would recommend visiting. Unfortunately visiting different museums is not very popular among teenagers. Can you share with your recommendation?

5. Аудирование

а ) ознакомительное прослушивание

Listen the letters to an Internet magazine and choose the name of the magazine.

Coastal marshes- прибрежные болота

Penny bun- боровик

You are right the name is Nature Lovers.

6. Физкультминутка . Close your eyes. Imagine that you go for a walk to the jungle. The nature is wonderful, birds are singing the songs, the sun is shining brightly in the sky. Let’s relax.

Now let’s divide into 3 groups and read the texts. Your task is to understand details.

Where does the man fish?

Why is the river dangerous?

Why is there a lot of fish?

What’s the weather like?

What’s unusual about this fishing?

How does he feel?

Why does the woman enjoy gardening?

Where can you grow vegetables and herbs?

What kind of care do the plants need?

What plants are the best to grow for the beginners?

What are the benefits of vegetable gardening?

When do dedicated mushroom-pickers collect mushrooms?

What is mushroom picking for people?

What do people feel when they find the first mushroom?

Why should people be careful?

Answer the questions. Work in pairs.

WB activity

Which activities connected with nature do you like? Are you a nature lover?

Work in group. Write out the key words for help. Short story (10 sentences)

7. Заключительный этап . Рефлексивно - оценочный .

Our lesson is nearly over. I enjoyed working with you today. Your answers were detailed and original. You were active during the lesson. Your marks are….


Тема урока: Простые удовольствия. Говорение. Leisure Time: Simple Pleasures.

Тип урока: комбинированный

Место урока в программе: пятый урок по теме “LeisureTime”

Образовательная цель: формирование коммуникативных компетенций учащихся в рамках обозначенной темы.

Задачи урока:

развивающая:

учить учащихся полноценно пользоваться английским языком во всех видах речевой деятельности в разных сферах его применения;

создать условия для активизации изученного лексического материала с целью применения учащимися этого материала на практике;

создать условия для развития речи, для совершенствования слуховых навыков; для развития памяти, внимания, логического мышления;

способствовать развития познавательного интереса к изучаемому предмету через разнообразные формы обучения;

создать условия для активного взаимодействия;

воспитательная:

способствовать повышению культуры речи и культуры общения на английском языке;

воспитывать внимательное отношение друг к другу, умение слушать и слышать другого;

воспитание эстетических чувств

Оснащение урока: учебник Английский язык (учебное пособие для 9 класса/ Л.М. Лапицкая), мультимедийный проектор, раздаточный и иллюстрированный материал, видео и аудиоматериалы.

I Начальный этап урока

создать доброжелательную атмосферу, способствующую дальнейшему сотрудничеству и последующему иноязычному общению, снять психоэмоциональное напряжение

Hello, my dear friends. I’m glad

to see you. I’m very pleased to

work with you today. I hope you

are well and ready to work hard.

Let’s start our lesson.

учащиеся приветствуют учителя

На доске записана дата урока

2. Целеполагание урока

Подвести учащихся к постановке темы урока, ознакомить с целями и задачами урока

Now I’d like you to guess the topic of our lesson. Watch the video and answer my question: What do you think we are going to speak about? Right you are. Today we will speak about leisure time. So, what is leisure for you? Can you give me the definition of “leisure”?

So leisure is time free from work or other duties, spare time

Look at the mind map of our lesson. Today we are going to practice new vocabulary, develop logical thinking and imagination, develop concentration, promote cooperation and team spirit, develop accuracy and fluency.

During the lesson I will estimate your answers and write the results to the table.

Учащиеся смотрят видео и отвечают на вопрос

Цели урока записаны на доске в виде ромашки

3. Фонетическая зарядка

Создать условия для развития произносительных навыков

As you know there are many recreational activities that can help you to pass your time in a pleasant way and deal with your problems. Let’s watch the video about what you can do in your free time.

It’s quite interesting, isn’t it?

Учащиеся смотрят видео и повторяют за диктором способы проведения свободного времени

Создать условия для развития речевых умений посредством активизации изученного материала

And what about you? What leisure time activities do you like? Look at the blackboard. There are many recreational activities here. Choose any activity you like and speak about it using help box.

Учащиеся рассказывают про способы проведения свободного времени используя опорную схему на доске

Картинки и опорная схема на доске

5 Проверка домашнего задания

Оценка усвоенного ранее

To continue our work you’ll work in pairs. To find your pair you should match 2 cards. So, stand up and find your partner. Let’s play the following flash quiz about leisure time. You’ve got a table to complete. Work in pairs and find the right answers. I’ll give you 5 minutes.

Are you ready? Let’s check the answers. But before exchange your sheets. Circle the correct answer, count them and write down the result.

Учащиеся письменно работают в парах, меняются работами, сверяются с ответами на слайде, выставляют себе отметки

Учащимся предложены картинки для соединения: Белоснежка и гном, красная шапочка и волк, колобок, бабка и дед; карточки с заданиями

II. Основной этап

а) ознакомительное прослушивание

Проверка понимания восприятия иноязычной речи на слух

Last lessons we spoke about boredom. Let’s remember what is boredom? And we spoke about how you can avoid it and kill the time. So the simplest solution to avoid boredom is to find something interesting to do. You can go to the cinema, visit museums, read books or watch TV, play online games and so on. But today I’d like to talk about nature. I do believe that the best things in life are free and that why we should take note of the beautiful things around us. They can help us to relax and avoid stress. Let’s listen to the poem.Do you like the poem?

I agree with you. It shows us that the best things in life are free.

Учащиеся слушают поэму и отвечают на вопрос

Вопрос записан на слайде

Развивать и совершенствовать навыки чтения, повторение правил чтения

Open your books at p.191 and read the poem expressively. Now let’s do exercise 2c. Alina read us the task, please. I’ll give you some cards. Your task is to find the words in the poem that have the same rules of reading. Write them down and then explain us your choice.

Учащиеся работают с поэмой, находят слова с одинаковыми правилами чтения

карточки с заданиями

Снять усталость и напряжение

It’s time to have a rest. Fulfill my commands.

Look left, right

Look up, look down

Look at your nose

Look at that rose

Close your eyes

Open, wink and smile.

Your eyes are happy again.

8. Работа с текстом

Формирование лексической догадки; проверить полноту и точность понимания прочитанного

Let’s continue to speak about nature. To know more about different pastimes that have close links with nature we are going to work with texts. Open your books at p.191 ex.3a. You’ll work in 2 groups. Take a card with recreational activities. Read them, cross the odd one out to see which group you are in and take your seat according to your card. Read the letters to an Internet magazine one by one, choose the name of the magazine, find the sentences that describe close links with nature and underline them in your texts. Are you ready? Now I’d like you to answer my question: What other leisure activities are linked with nature?

Учащиеся самостоятельно выполняют задания, а затем учитель проверяет по группам

Учащимся предложены карточки,где надо вычеркнуть лишнее слово;

раздаточный материал с заданиями к текстам

9. Творческая групповая работа над проектом

Создать условия для развития творческих способностей, навыков общения, систематизации изученного материала

Let’s continue to work in groups. I want you to pretend that you are members of the World Health Organization and your aim is to reunite people and nature and reawaken the word. Make a poster with pictures and short captions to them. And then present us your posters. You can use your books to help you.

I’ll give you 5 min. Are you ready? Let’s check. But before watch the video. It’ll show us that it’s high time to reunite people and nature to enrich and expand our mind.

Now your turn. Choose a leader to present your work.

Учащиеся разрабатывают постеры, затем представляют свою работу

Pupils in groups

Учитель раздает учащимся листы бумаги и фломастеры для создания постеров; просмотр ознакомительного видео

III Заключительный этап урока

10. Подведение итогов

Оценить активность и работу учащихся на уроке; объяснить домашнее задание

Our lesson is nearly over. I enjoyed working with you today. Your answers were detailed and original. You were active during the lesson. Your marks are….

Open your daybooks and write down your home task –ex.5, p.194

Учащиеся записывают домашнее задание и выставляют отметки

Учитель комментирует отметки учащихся

Домашнее задание записано на доске

Формирование у учащихся способности анализировать и делать выводы

We’ve done a lot of different tasks today. Look at the mind map of our lesson. Let’s remember what we did at the lesson. Match 2 petals of our chamomile. For instance, to……we spoke. Look at our chamomile. It’s interesting and bright. I give it to you. Thank you for your work.

Учащиеся анализируют урок

Фразы-подсказки расположены на доске в виде лепестков ромашки

3a. Read the letters to an Internet magazine and choose the name of the magazine.

a. Leisure Time Travel b. Exotic Hobbies c. Nature Lovers

There are many beautiful rivers in Florida, but none of them attract me so much or give me the joy of the Crystal. This amazing river, together with two other rivers, snake their way toward the Gulf of Mexico. Within a few miles, the subtropical landscape turns into meadows3 of grass and then into islands of grass – it is the shallow beginning of the Gulf of Mexico. The waters here are dangerous, as the bottom of the river is very rocky.

The coastal marshes that surround the rivers have a lot of food for fish. Fish are plentiful here. Everything is quiet, and I can only hear the water splashing against my boat. I put a fly on the line, and it begins its beautiful journey. The fly sinks deep. A moment later the rod bends (сгибается), and the water erupts in an explosion. The air is full of fish. The beautiful fish is at the side of the boat. I admire the silver fish with its huge eyes staring at me, and after a short moment I let it go back to the waters of the gulf. The weather is absolutely marvellous. The water is clear and flat and shines in the sun. I can see right to the bottom and watch the turtle (пресноводная черепаха) in the river. It is times like this that you wonder what you have doneright in your life to have such a fabulous gift.

Read the letters to an Internet magazine one by one.

Choose the name of the magazine.

Find the sentences that describe close links with nature and underline them in your texts

Свидетельство и скидка на обучение каждому участнику

Зарегистрироваться 15–17 марта 2022 г.

План-конспект урока (9 класс)

образовательная: научить учащихся рассказывать как они проводят свое свободное время.

развивающая: развивать умение работать в коллективе, самостоятельно.

воспитательная: способствовать развитию культуры взаимоотношений при работе в парах, коллективе;

Задачи по содержанию:

образовательная: расширение лингвистического кругозора .

развивающая: создать условия для развития памяти, внимания, воображения.

воспитательная: способствовать развитию культуры взаимоотношений при работе в парах, коллективе

Практические задачи:

Технология: коммуникативная

Формы организации познавательной деятельности: занятие-практикум, фронтальная.

Средства обучения:

раздаточный материал , презентация, видео

Учащиеся должны:

показать: навыки чтения и извлечение информации из прочитанного.

применять полученные знания в новой ситуации.

анализировать и извлекать основную информацию из увиденного и услышанного и синтезировать в устную речь.

I БЛОК ЦЕЛЕВОЙ

Организационный момент

T: Hello children! I’m glad to see you! How are you?

Who is on duty today?

What day is it today?

What date is today?

Who is absent today?

Yana ask the questions, please.

What do you like doing in your free time?

Do you stay at home or do you go out?

Do you have a lot of leisure time?

Which recreational activities have you tried in your life? Which of them do you prefer?

What is your favourite hobby? Why?

Where do you prefer to hang out with your friends?

Do you prefer to spend your free time with your family or with your friends?

What do you like doing at free time with your friends?

What activities do you do with pleasure?

Is leisure time important in your life?

Фонетическая зарядка

T: Look at the blackboard.

Let’s revise some phonetic rules.

As you remember, some english letters may have different sounds for example letter I has 2 sounds [ai] and [i].

Letter I has sound [ai] in open syllables. For example in the word time .

And short sound [i] in closed syllables. As in a word music .

T: Let’s read the poem and find letter I and its sound.

[ai] – time, kites, riding, bikes, like.

[i] – swimming, camping, comic, flying, doing, playing, things.

T: Let’s read the poem together, pronouncing the words correctly.

Free time, free time, we love our free time.

Swimming, camping, comic books, there is so much to do.

Free time, free time, we love our free time.

Volleyball and flying kites, playing soccer, riding bikes.

Doing all the things we like, there is so much to do.

T: What are we going to speak about? (Free time)

T: Yes, you are right!

T: Today we continue to speak about free time or leisure time.

Целеполагание

T: Today we have 4 aims:

The first we will discuss leisure time activities.

Then we will speak about leisure time in the UK.

The third aim is to discuss new grammar rule. Articles with the names of museums/theatres/cinemas.

The fourth aim is to find out how you spend your leisure time.

Активизация навыков устной речи

T: So, look at the blackboard. You see different activities . (на доске различные развлечения и хобби)

T: Which of them would you do in your leisure time with pleasure?

Which of them would help you to relax?

(Ученики отвечают на вопросы)

T : Very good . I’m very glad that everybody has recreational activities.

T: Now answer my questions please.

Do you have much time every day?

What do you usually do in your free time? Do you think that TV helps us to relax?

Is watching TV your hobby?

What is your hobby? What is your favourite kind of music? Why?

Can reading books and magazines be useful? What genre of books do you like?

What activities are popular with the members of your family?

Is travelling a good hobby?

What are the most popular activities nowadays?

Where do young people usually spend their free time?

What’s do you like doing in your free time?

T: We learnt how to spend free time in Belarus.

T: Do you know how the British in the UK spend their leisure time. Let’s watch the video and check your ideas.

T: Do you like the video?

Do you understand the video?

T: Good! Let’s do some exercises.

Look at the blackboard and put them in a right order.

(расставить картинки в правильном порядке)

Просмотр ТВ

Посещение музеев

Паб 2. Фаст фуд 3. Библиотека 4. Диско 5.Спорт 6. Музей 7. Карусель 8. Просмотр ТВ)

T: Let’s work in pairs

T: Write next to the sentence “true” if the sentence is right and “false” it is wrong.

A pub is a place where the most British people spend their time. (T)

Most pubs serve only drinks. (F)

The British don’t like fast food because it’s unhealthy. (F)

Watching TV is more popular than going to the library. (F)

Visiting historic buildings is one of the popular leisure activities. (T)

Favourite sports include football, boating, cycling. (F)

One of the most popular and famous museums is Ashmolean in Liverpool. (F)

Young people in Britain fond of going to amusement parks.(T)

The British don’t spend their free time at home, they prefer hang out with friends. (F)

T: Very good!

T: What is the difference between leisure time in Belarus and leisure time in the UK?

Belarusian people don’t spend a lot of time in restaurants and library. Young people prefer staying at home and playing computer games.

In Belarus watching films is more popular than in the UK.

Visiting of museums are not so popular among Belarusian teenagers.

The most popular sports in Belarus are hockey, ski, skating, cycling.

T: You are right.

Физкультминутка

T: Let’s have a rest.

You know that Alina likes dancing.

Now she is dancing and you repeat after her.

Stand up. Alina, come here.

T: Let’s continue to speak about different activities.

T: Firstly look at the blackboard and read some new words. Repeat after me .

T: Let’s read the text and have known what other activities are popular among people.

LEISURE TIME

The author of an article in a Polish newspaper has counted 1019 personal interests and ways to spend one’s free time. The most popular hobbies are collecting stamps, coins. Some people are interested in playing computer games. Others are interested in photography, jogging, knitting, visiting cinemas or museums. It’s impossible to describe all these 1019 hobbies known in the world. The main thing is that they enrich your knowledge in some particular field, broaden our outlook and helps us to relax.

Hobbies differ like tastes. But nothing can be compared with the feelings of those people who have got really interested in some kind of activity, which has become something favourite and admired.

Cinema, visiting theatres, museums and art galleries have become an important part in our life. Going to the cinema is very popular activity. The popularity of the cinema has declined over the last 25 years thanks the televisions and DVD. No matter how large the place you live in is there’s most likely to be a cinema there. There are such genres of feature films as the western, the musical, the thriller and the comedy. In the world a lot of interesting cinemas, campaign in which you can turn in a romantic evening, and fun gatherings with friends. The most popular cinemas are The Odeon in Florence, the Filmworks in Canada, the Plaza in England, Belarus in Minsk.

The other possibility of entertainment is going to the theatre. The theatre has existed since 2000 BC. Greek theatres were huge, open-air structures that were able to seat thousands of viewers. Nowadays there are many types of theatres: a comedy theatre, a drama theatre, a concert hall, a musical theatre, an opera and ballet house and others. Some theatres are famous all over the world such as the Bolshoi Theatre in Moscow, the Royal Theatre in London, the Globe, and la Scala in Milan.

Cultural life includes also visiting museums. There are many kinds of museums. These can be museums of history, agriculture, technical museum and others. Museums give the possibility to be always in touch with the past and every time discover something new for yourself. In your world today, there is a wide variety of museums. Among them: the Louver, the National Gallery, Norwich Museum, Madam Tussauds.

We can say that there are a lot of ways of spending free time. Our life without any culture would be boring and grey.

T: Do you understand the text?

What cultural activities are popular nowadays?

How many interests did the Polish author count?

Why do people from all over the world like visiting theatres, cinemas, museums?

Do you like going to museums/theatres/cinemas?

T: Now let’s do some exercises after the text.

Read the sentences and find English equivalents in the text.

Find English equivalents in the text.

Невозможно описать все 1019 хобби известные во всем мире.

Хобби различаются так же, как и вкусы.

Популярность кино снизилась за последние 25 лет благодаря телевизорам и DVD .

В мире существует множество кинотеатров, в которых ты можешь провести романтический вечер, или повеселиться с друзьями.

Еще одна возможность развлечься – это сходить в театр.

Музеи дают нам возможность быть всегда в соприкосновении с прошлым.

Наша жизнь, без культурного развития, была бы скучной и серой.

T: Let’s do one more exercise.

I’ll give you the papers with part of the sentences.

One pupil read the beginning of the sentence and the other the ending of the sentence.

Match the first part of the sentence with the second part of the sentence.

Some people are interested in playing computer games, visiting cinemas and theatres.

There are such genres of feature films as the western, the musical and the comedy.

Some theatres are famous all over the world such as the Bolshoi Theatre in Moscow, the Royal Theatre in London, the Globe.

The Louver, the National Gallery, the Tretyakov Gallery, Madam Tussauds are popular among foreign visitors.

There are a lot of ways of spending free time.

T: Look at the names of museums, theatres and cinemas.

Why do we use some of them with the definite article the and the others without.

We use the definite article with the names of most museums, theatres, art galleries, cinemas, restaurants, but we sometimes don’t use the definite article with the names of museums, theatres, art galleries, cinemas, restaurants which have a name of a person or a place in them.

Write down it in your vocabularies.

T: Do you understand?

T: Let’s practice the rule. Write definite article or zero article. You have some minutes.

T: Very good! Look at the screen and check yourselves.

Have you got mistakes?

1. __ Hermitage 6. __ Coliseum Theatre

2. __ British Museum 7. __ Bolshoi Theatre

3. __ Ritz Hotel 8. __ Royal Academy of Arts

4. __ Tiffany's Hotel 9. __ McDonald's

5. __ Royal Opera House 10. __ Madame Tussauds

T: Very good!

T: We have already discussed leisure time activities, leisure time in the UK and articles.

Let’s speak about your leisure time. You’ll have some minutes to prepare your answers.

БЛОК АНАЛИТИЧЕСКИЙ

T: Today we have discussed a lot of new information. What have you learnt today?

Нажмите, чтобы узнать подробности

Министерство образования Республики Башкортостан

Государственное бюджетное образовательное учреждение

среднего профессионального образования

МЕТОДИЧЕСКАЯ РАЗРАБОТКА ОТКРЫТОГО УРОКА

Подготовила и провела:

преподаватель английского языка

На данном уроке использовались различные методы обучения: репродуктивный, коммуникативный, интерактивные упражнения. Эти методы позволяют реализовать поставленные цели и задачи урока. По ходу урока осуществляются формирование и совершенствование лексических единиц по вышеуказанной теме, навыков диалогической и монологической речи, аудирования, чтения и письма. Также осуществляются междисциплинарные связи с целью формирования профессиональных компетенций.

Подобранный учебный материал позволяет расширить общий кругозор обучающихся. Для организации данного учебного занятия необходимы технические ресурсы: ноутбук, мультимедийный проектор, экран, колонки, мультимедийная презентация и раздаточный материал с новой лексикой, текстом и упражнениями.

Уфимский автотранспортный колледж

ехнологическая карта (план) занятия

Дисциплина АНГЛИЙСКИЙ ЯЗЫК

Тема занятия. Досуг. Свободное времяпрепровождение.

Leisure. Free time activities.

Тип урока: практический

Продолжительность: 45 минут

Формулировка цели и задач урока:

Воспитательные: повышать интерес к учебе, акцентирование внимания учащихся на способах проведении досуга, формирование самостоятельности и познавательного интереса к изучаемой теме, формирование ценностных ориентаций.

Развивающие: развитие интереса к учебно-познавательной деятельности на иностранном языке, расширение кругозора обучающихся и их словарный запас, развитие логики, внимания, памяти, умение анализировать, выделять главное, и извлекать нужную информацию из прочитанного и услышанного.

Формируемые компетенции:

ОК 2. Организовывать собственную деятельность, выбирать типовые методы и способы выполнения профессиональных задач, оценивать их эффективность и качество.

ОК 3. Принимать решения в стандартных и нестандартных ситуациях и нести за них ответственность.

ОК 4. Осуществлять поиск и использование информации, необходимой для эффективного выполнения профессиональных задач, профессионального и личностного развития.

ОК 6. Работать в коллективе и команде, эффективно общаться с коллегами, руководством, потребителями.

Обеспечение занятия: компьютер, мультимедийный проектор, экран, колонки, мультимедийная презентация и раздаточный материал: список новых слов, вопросы для диалога, текст, карточки с упражнениями.

Требования к результатам усвоения учебного материала

Студенты должны знать: лексический материал урока, способы проведения досуга в современном мире.

Студенты должны уметь: понимать иноязычную речь, связно высказываться на заданную тему, опираясь на ключевые слова, используя новую лексику, строить диалогическую и монологическую речь по теме.

Организация работы на уроке: фронтальная, индивидуальная, самостоятельная и парная работа.

Читайте также: