Канада для малышей план урока

Обновлено: 05.07.2024

Данный нестандартный урок представляет собой урок-игру для закрепления, обобщения и систематизации страноведческих знаний по теме “Канада”.

Урок построен по принципу телевизионной игры “Своя игра”.

Весь пройденный материал делится на подтемы:

– общая информация и географическое положение;

– население, города, языки;

В каждой подтеме предлагается по 4 вопроса разной сложности, за которые выставляется от 10 до 40 баллов. Игроки не видят вопросов, они выбирают подтему и сложность вопроса. Например, они говорят: “Экономика за 20”, и им проецируется на экран вопрос. Если ученик правильно отвечает на вопрос, он набирает баллы и продолжает игру, если он ошибается, то баллы списываются и очерёдность переходит другому. Задача учащихся – набрать как можно больше баллов.

В игре – 3 тура и финал. Победитель каждого тура выходит в финал. Из 3х финалистов выявляется победитель игры.

Ход урока-игры

1 тур. 1 вопрос – 10 баллов, 2 вопрос – 20 баллов, 3 вопрос – 30 баллов, 4 вопрос – 40 баллов.

Свидетельство и скидка на обучение каждому участнику

Зарегистрироваться 15–17 марта 2022 г.

Конспект урока в 10-м классе по теме "Канада. Территория и провинции страны"

Учебный аспект:

Развитие монологических умений по теме “Canada. Provinces and territories of the country”;

Совершенствование умений аудирования с извлечением специальной информации;

Совершенствование умений информативного чтения с извлечением специальной информации.

Развивающий аспект:

Развитие способности логически правильно и грамотно излагать свои мысли по теме;

Развитие у учащихся способности анализировать предъявленный материал, выражать свое мнение по предложенной теме;

Развитие творческих способностей учащихся и их эстетического вкуса.

Воспитательный аспект:

Воспитание уважения к культурному наследию Канады.

Оборудование: карта Канады, раздаточный материал для учащихся (тексты о Ниагарском водопаде), видеофильм “Канада”, компьютерные презентации по теме “Canada . Provinces and territories of the country” и “Niagara Falls Attractions”.

I. Начало урока. Приветствие .

- Good morning ladies and gentlemen. We are glad to see you at our lesson “Canada. Provinces and territories of the country”.

II. Постановкацели .

- Today we are going to make our trip to one of the most wonderful and unique countries in the world, the country with a rich history, the country of beautiful landscapes and lake districts, the country of ten provinces and three northern territories. The name of this country is CANADA! Исполняется гимн Канады .

III . Основная часть урока.

1. Let's see what do you know about Canada (учитель работает фронтально с классом по вопросам).

Where is the country situated? (Canada is situated in North America)

What is the origin of the name “Canada”? (Canada is a name derived from Iroquois “Kanata” meaning a village or settlement)

What is Canada washed by? (Canada is washed by the Arctic Ocean in the North, by the Atlantic Ocean in the east, by the Pacific Ocean in the west)

What country does Canada border on in the south? (Canada borders on the United States of America)

What do you know about the climate of this country? (It is generally temperate but it varies from freezing winter cold to summer heat)

Geographically Canada can be divided into five regions. What is the largest region of Canada? (The Canadian Shield. It covers about half of the country)

What rivers in Canada do you know? (the St.Lawrence, the Mackenzie, the Columbia, the Yukon)

What are Canada’s national languages? (English and French)

What leaf is on the Canadian flag? (the maple leaf)

What is the Canadian national anthem called? (O Canada)

How many provinces and territories are there in Canada? (the federation is made up of ten provinces and three territories)

2. а ) What association have you when we speak about Canada? (уч-ся рисуют на листах)

b) Look at the numbers .What is the situations?

1759 33 3 400 1931 10 1000

3. Make the Cinkwayn theme ‘Canada’

4. The political system of Canada .

b) диаграмма Венна

5) Educational system

Thank you for your answers. And now I invite you to travel from west to east of the country. During your traveling I want you to make some notes about each province. Complete the table. ( Учительраздаетзаготовкиучащимся .

Let’ s begin with British Columbia. (Учащиеся рассказывают о провинциях у карты Канады.)

Выступления сопровождаются презентацией.

Read the text and decide which answer a, b, c, d best fits each space

The early period of Canadian history 1)______ in the struggle between the two 2)_______: France and England. The French played the main role in the early 3) ______ of Canada. In 1605 Samuel de Champlain 4)____ the settlement of Port Royal, around which the French colony of Arcadia grew up, which later was 5) attacked by the English. In 1608 Champlain founded thetownship of Quebec which later became the centre of a large French colony 6)____ New France.

The two largest 7)_____ of Canadian Indians, the Algonquins and the Iroquois, were 8)______ enemies and 9)_____ at war with each other. They too became 10)____ in the struggle, the Algonquins on the French side and the Iroquois on the British side.

Answers: 1d 2a 3c 4b 5a 6c 7d 8d 9b 10c

8 А . Reading. Приём Инсёрт . Now we are going to make our trip to Quebec city, the oldest city of Canada. We’ll watch the film about Quebec. Before watching it I want you to get some information about this place. After watching the film answer the questions. ( Работа с раздаточным материалом к фильму .

Quebec city

French Quebec, eastern province of Canada. With a total area of 594,860 square miles (1,540,680 square kilometers), it is the largest Canadian province in size and is second only to Ontario in population. Its capital, Quebec city is the oldest city of Canada; and its metropolis, Montreal, is the second largest city in Canada.

The present Province of Quebec was created in 1867, after being the colony of New France for more than two centuries until it was ceded to Britain in 1763.

Watch the film and answer the questions

Who was the first mariner who explored the North America coast and the St. Lawrence River in 1535? What did he look for? (Jacques Cartier. He looked for gold)

How did the native people call their settlements? (“Kanata” – the Iroquois word for a settlement)

What rodent played a very significant role in the history of trade relations between England and Canada in the late 1600s and early 1700s. Why was this animal so popular? (Beaver. Their skins were used for men’s hats)

What was James Wolfe famous for? (He won the battle of Quebec in 1759 during the 7 years war between England and France. He brought a victory that led to British supremacy in Canada).

How many parts is the city of Quebec divided into? What are they famous for? (The Chateau Frontenac overlooking Place Royale, Quebec city. Dating to the 17th century, Place Royale has been largely restored to its appearance during the time of the French regime).

What is the official language of Quebec? (French)

8 В . - The second place we are going to visit is sometimes called the eighth wonder of the world. This wonder is in Ontario. It is called the Niagara Falls. What do you about them? Work with the text and answer the questions. (Работа с текстом.

Приём W - questions (Учащиеся работают с текстом, отвечают на вопросы по тексту).

There are a lot of attractions on the territory of the Niagara Falls. To get the best view of the falls you can enjoy different activities. Listen to Natalie and Elena and decide how you would spend your time on the territory of the falls. What attractions would you like to try?

( Учащиеся выступают с презентацией ).

- What attractions would you like to try? (Учитель обращается к классу)

(Ответы детей:

- I would like to try the Niagara Sky Wheel because …..
- I would choose a thrilling ride over the Niagara fall by helicopter because ….
- I would like to try a boat ride. I don’t want to miss a chance to see …..)

9. - Some of our guests have never been to Canada. Today you have an opportunity to invite them to visit this country. Make a welcoming presentation to this country, using your bright ideas, illustrations, useful words and phrases. Let’s split into two groups.

(Работа над рекламным проектом в группах. ). Let’s listen to your invitations. (Выступление учащихся. Представление мини-проектов рекламного характера).

10. - Canada is really worth visiting. The Canadians love their country and they say:

Together we are Canada
One nation strong and free
With sharing, friends and happiness
Forever we will be!

These words are illustrated in their national anthem “O CANADA” Let’s sing it. (Исполнение гимна Канады. . Текст и музыка гимна Канады).

Нажмите, чтобы узнать подробности

Урок английского языка "Canada" разработан для учащихся 10 класса. На уроке применяются все виды работ по 7 модулям, используется презентация Prezi.

- Пересмотреть тему "Канада"

- Для того, чтобы дать студентам информацию о праздниках в Канаде

-Чтобы Дать практику в чтении текстов о праздниках

- Для того, чтобы дать студентам разговорной практики с использованием новой лексики

Материал : Доска, мел, рабочие листы.

Стоячие, садитесь, пожалуйста!

Привет как дела? Что за погода сегодня? Какой сегодня день? Какая сегодня дата? Кто сегодня дежурный? Кто отсутствует?

1) Так что теперь я хочу, чтобы вы сделать уважение друг к другу

2) Сегодня мы будем изучать канадские праздники, но сначала давайте пересмотреть вашу домашнюю задачу.

I`ll дать своему капитану группы карту ваших марок.

Он / она должна заставить вас отметить сегодня.

3) Теперь ответьте на вопросы.

1.Что является территория Канады?

2.Что континент является Канада занимает?

3. Что является столицей Канады?

4. Что такое канадский флаг?

5. Кто признается в качестве монарха Канады.

6. Сколько людей живет в Канаде ?.

7. Назовите коренные жители Канады.

8. Сколько провинций и территорий Канады?

9 Что является официальным языком Канады?

10. Назовите самый большой город страны.

11. Назовите наиболее важные города Канады.

Теперь, вам придет разделить на три группы по цветам.

1) как праздники ли вы? Какие праздники у нас в Казахстане? Какой праздник вы любите? Один за другим, пожалуйста!

Вы знаете типы праздников? Я представлю вам!

2) Посмотрите на доске. Давайте читать и переводить!

национальный праздник / законный праздник - официальный праздник по всей стране;

главный праздник - широко отмечаемый праздник;

популярный праздник - широко отмечаемый праздник, что люди очень любят;

местный праздник - праздник на местном уровне, только в каком-либо регионе или месте;

религиозный праздник - праздник наблюдается в некоторой религии;

Подвижный праздник - это праздник, который не фиксируется на определенный день; она движется каждый год; некоторые религиозные праздники Подвижные праздники;

красный день - 1. праздник отмечен красными буквами в календаре; 2. памятный, важный или счастливый день.

Задача 2:

Вы хотите знать, что праздник в Канаде?

1) Давайте послушаем небольшой аудио и заполнить пробелы.

В Канаде, у нас есть много разных дней, что мы празднуем.

В первый день января, есть первый день Нового года.

То есть, когда мы кольцо в новом году, и попрощаться со старым годом.

В феврале, там День святого Валентина.

Это тот день, когда вы говорите вашу подругу или друга, что вы их любите.

Вы можете купить им цветы или конфеты, или взять их на ужин.

В марте есть День Святого Патрика.

Каждый делает вид, что они являются ирландцы на день Святого Патрика.

Все они носят зеленый.

Пасха приходит в весенний период.

Пасха является религиозным праздником.

Некоторые люди отмечают, идя в церковь.

Некоторые люди думают, что Пасхальный кролик приходит и уходит шоколадные яйца для них.

В мае, есть День Виктории.

Мы отмечаем этот день в честь Англии королевы Виктории.

Есть фейерверк на День Виктории.

Июля Первый День Канады.

В сентябре есть День труда.

Это тот день, когда мы чествуем рабочий мужчина или женщина.

В октябре, там День благодарения.

Мы благодарим за все то, что мы достаточно повезло иметь.

Обычно у нас обед индейку на День Благодарения.

В последний день октября, есть Хэллоуин.

Дети наряжаются в костюмы, и идти от двери к двери собирая конфеты.

День памяти в ноябре.

Люди носят красные маки, и они помнят всех людей, которые погибли за свою страну.

Рождество приходит в декабре.

Рождество также религиозный праздник, но многие дети считают, что Санта-Клаус приходит

в канун Рождества в санях, запряженных оленями.

Они считают, что Санта-Клаус заполняет их чулки с игрушками и лакомства.

Он получает и из домов людей через их дымоходы.

Мы не получаем от работы или школы для всех этих дней, но многие из них из праздников

Задача 3:

В Канаде, у нас есть много разных дней, что мы празднуем.

1.На первый день of_____________, есть первый день Нового года.

То есть, когда мы кольцо в новом году, и попрощаться со старым годом.

2.In февраля, есть ¬¬¬¬¬ _______________.

Это тот день, когда вы говорите вашу подругу или друга, что вы их любите.

3.You может купить их ________ или конфеты, или взять их на ужин.

4.In __________, есть ___________.

5. Каждый делает вид, что они являются ирландцы на ____________ день.

6.Они все носят _________.

7.Easter приходит в __________.

8._________ религиозный праздник.

9.Некоторая люди отмечают, перейдя в ________.

10.Some люди думают, что Пасхальный кролик приходит и уходит _________ для них.

11.In мая, есть __________.

12.We отмечать этот день в честь _______________ Англии.

13.There являются __________on День Виктории.

14.___________ первый является ____________.

15.In сентября есть ___________.

16.This тот день, когда мы чествуем работу ______ или _________.

17.In октября там ____________.

Мы благодарим за все то, что мы достаточно повезло иметь.

18.We обычно имеют _________ ужин на День благодарения.

19.On последний день __________, есть _________.

20.The дети одеваются в костюмы и идут от двери до двери сбора __________.

21.Remembrance день в ____________.

22.People носить красный __________, и они помнят всех людей, которые погибли за свою страну.

23.___________ приходит в ___________.

в канун Рождества в санях, запряженных оленями.

25.They считают, что Санта-Клаус заполняет их __________ с _________ и ____________.

26.He получает в и из домов людей через их __________.

Мы не получаем от работы или школы для всех этих дней, но многие из них являются праздники из

ответы:

2. День святого Валентина.

4. День March.Saint Патрика

5. День Святого Патрика

10. шоколадные яйца

11. День Виктории

12. Королева Англии Виктория.

14. День July.Canada

16. мужчина или женщина

17. День благодарения

19. октября. День всех святых

23. Рождество. Декабрь

24. Религиозный праздник Санта - Клаус

25. лакомства. Женские чулки

Постарайтесь, чтобы помочь им

Задача 4 Что вы думаете, что имена новогодние праздники для вас? Какие праздники похожи на наши праздники?

Теперь, давайте сделаем одно упражнение.

С помощью тех вышеуказанных текстов пишут об одном праздник в Казахстане. Работать в группах. Победитель получит дополнительные очки.

Постарайтесь, чтобы помочь им

Задача 5:

Теперь, давайте сделаем небольшой диалог о праздниках, используя новые слова.

Группа студентов из Канады приехал в Казахстан. Они говорят о своих праздниках и знать праздники в Казахстане.

Я дам вам ситуацию.

Рабочие листы с ситуацией.

H / T и отражения

Ваша домашняя задача состоит в том, чтобы быть готовым к небольшой тест о праздниках в Канаде и найти интересный факт о Канаде.

Теперь, вы должны записать несколько слов о нашем уроке.

Спасибо за урок, до свидания!

Lesson plan

Theme: Сanada

- to revise the topic “Canada”

-To give students information about holidays in Canada

-To give practice in reading the texts about holidays

-To give students speaking practice by using new vocabulary

Material: Blackboard, chalk, worksheets.

Stand-up, sit down, please!

Hello, how are you? What is the weather like today? What day is it today? What's the date today? Who is on duty today? Who is absent?

So now I want you to make a compliments to each other

Today we will study Canadian holidays but first let’s revise your home task.

I`ll give your captain of the group a card of your marks.

He / she must get you mark today.

Now answer the questions.

1.What is the territory of Canada?

2.What continent is Canada occupies?

3. What is the capital of Canada ?

4. What is the Canadian flag?

5. Who is recognized as monarch of Canada.

6. How many people live in Canada?.

7. Name native people of Canada.

8. How many provinces and territories has Canada ?

9 What is the official language of Canada?

10. Name the biggest city of the country.

11. Name the most important cities of Canada .

Now, you`ll divided into three groups on colours.

Do you like holidays? What holidays do we have in Kazakhstan? What holiday do you like? One by one, please!

Do you know types of holidays? I will present you!

Look at the blackboard. Let’s read and translate!

national holiday / legal holiday – an official holiday celebrated by the whole country;

major holiday – a widely celebrated holiday;

popular holiday – a widely celebrated holiday that people like very much;

local holiday – a holiday celebrated locally, only in some region or place;

religious holiday – a holiday observed in some religion;

movable holiday – a holiday that is not fixed on a certain day; it moves every year; some religious holidays are movable holidays;

red-letter day – 1. a holiday marked by red letters in the calendar; 2. a memorable, important, or happy day.

Do you want to know what holiday celebrated in Canada?

Let’s listen to a small audio and fill the gaps.

In Canada, we have many different days that we celebrate.

On the first day of January, there is New Year's Day.

That is when we ring in the new year, and say goodbye to the old year.

In February, there is Valentine's day.

That is the day when you tell your girlfriend or boyfriend that you love them.

You can buy them flowers or candy, or take them out to dinner.

In March, there is Saint Patrick's Day.

Everyone pretends that they are Irish on Saint Patrick's day.

They all wear green.

Easter comes in the spring.

Easter is a religious holiday.

Some people celebrate by going to church.

Some people think that the Easter bunny comes and leaves chocolate eggs for them.

In May, there is Victoria Day.

We celebrate this day in honour of England's Queen Victoria.

There are fireworks on Victoria Day.

July the first is Canada Day.

In September, there is Labour Day.

This is the day that we honour the working man or woman.

In October, there is Thanksgiving.

We give thanks for all the things that we are fortunate enough to have.

We usually have a turkey dinner on Thanksgiving day.

On the last day of October, there is Halloween.

The children dress up in costumes, and go from door to door collecting candies.

Remembrance day is in November.

People wear red poppies, and they remember all the people that died for their country.

Christmas comes in December.

Christmas is also a religious holiday, but many children believe that Santa Claus arrives

on Christmas Eve in a sleigh pulled by reindeer.

They believe that Santa Claus fills up their stockings with toys and goodies.

He gets in and out of people's houses through their chimneys.

We don't get off work or school for all of these days, but many of them are holidays from


Задачи урока:

Образовательные:

• ввести и закрепить новые лексические единицы на основе речевых и визуальных опор

• содействовать формированию языковой догадки

Развивающие:

• способствовать интеграции общекультурных знаний, их осознанному применению в новой ситуации

• продолжить развитие логического мышления, поддерживать интерес к дальнейшему изучению иностранного языка.

Воспитательные:

• создавать условия для воспитания речевой и рефлексивной культуры обучающихся.

I. Начало урока. Приветствие.

- Good morning dear pupils. We are glad to see you at our lesson “Interesting facts about Canada”

II. Постановка цели.

- Today we are going to make our trip to one of the most wonderful and unique countries in the world, the country with a rich history, the country of beautiful landscapes and lake districts, the country of ten provinces and three northern territories. The name of this country is CANADA!

Исполняется гимн Канады.

III. Основная часть урока.

I’ve got a box with interesting facts let’s read it.

31% of Canada is taken up by forests.

20% of the world’s fresh water is in Canada.

Canada has more lakes than all other countries combined.-В Канаде больше озер, чем во всех других странах вместе взятых.

There are 1,453 airports in Canada. В Канаде 1453 аэропорта.

About 2 km under Sudbury, Ontario is the world’s deepest underground lab, SNOLAB. Около 2 км под Садбери, Онтарио, находится самая глубокая в мире подземная лаборатория SNOLAB.

Canada has the longest coastline of any country in the world.

9.5 million of Canada’s 34.9 million people speak French. 9,5 миллионов человек из 34,9 миллиона в Канаде говорят по-французски.

Video –Introducing Canada.

Match the sentences.

1. (/naɪˈæɡrə/) is the collective name for three waterfalls that straddle the international border between Canada and the United States; more specifically, between the province of Ontario and the state of New York. They form the southern end of the Niagara Gorge.

5. Located along the South Nahanni River, one of the most spectacular wild rivers in North America, this park contains deep canyons and huge waterfalls, as well as a unique limestone cave system. The park is also home to animals of the boreal forest, such as wolves, grizzly bears and caribou. Dall's sheep and mountain goats are found in the park's alpine environment.

Nahanni National Park

4. formerly known as the Queen Charlotte Islands and the Charlottes, is an archipelago on the North Coast of British Columbia, Canada.

3.are a major mountain range in western North America. The Rocky Mountains stretch more than 3,000 miles (4,800 km) from the northernmost part of British Columbia, in western Canada, to New Mexico, in the Southwestern United States. Within the North American Cordillera, the Rockies are somewhat distinct from the Pacific Coast Ranges and the Cascade Range and Sierra Nevada, which all lie further to the west.

2. is consistently named as one of the top five worldwide cities for livability and quality of life, and the Economist Intelligence Unit acknowledged it as the first city ranked among the top-ten of the world's most well-living cities.Vancouver has hosted many international conferences and events, including the 1954 British Empire and Commonwealth Games, the World Police and Fire Games in 1989 and 2009; and the 2010 Winter Olympics and Paralympics

About Canada

Canada’s climate varies from province to province but basically we have four seasons: winter, winter, winter and summer! Just kidding. However, winter does in most places last from late November until mid April. Temperatures vary but in many provinces winter temperatures can be as cold as minus 20 to 30 degrees Celsius. Dress warmly! Summers are generally hot. BC is slightly warmer than most other provinces but it can be quite wet so pack a raincoat.

Canada’s currency is the dollar. One dollar = one hundred cents. Credit Cards are widely accepted in Canada. Automated bank machines (ATM) are easily accessible in most cities and towns but it is best to check that your PIN number is accepted in Canadian machines. Most banks are open Monday to Thursday from 10 am to 3 pm with longer hours on Fridays.

West of Atlantic Canada is Quebec and continuing westward is Ontario with the giant metropolis of Toronto and the nation’s capital, Ottawa Western Canada stretches from Manitoba across the prairies of Alberta and Saskatchewan to British Columbia. Not to be forgotten, especially for the truly adventurous are the untamed and unspoiled lands of Northern Canada which include Nunavut and the Yukon and the Northwest Territories.

Capital-Ottawa

Largest city-Toronto

Official language-English, French

Government-Federal parliamentary constitutional monarchy

Area-Total-9,984,670 km2, Water (%)-8.92 (891,163 km2 )

Currency-Canadian dollar ($) (CAD)

Drives- on the right

What Canadian cities do you know?

Reading text about Canadian cities.

Listening about Canada.

Ex. 4 p. 155 Using the pictures decide which information to add to Canada’s Profile.

1. A Canadian singer-songwriter, was born in Ontario, she has became one of the most successful artists in the world.

2.Olympic games, 2010

3.National symbol, beaver, the fur trade

4. National sport game, all Olympic Ice Hockey Tournaments between 1920 and 1968 also counted as World Championships.

Summary about Canada.

Синквейн.

3.to play, to produce, to trade

4.Ottawa is the capital of Canada.

The lesson is over, your work was good. Your marks are….


-75%

Читайте также: