Irregular verbs план урока

Обновлено: 07.07.2024

применять их в речи, при чтении и при составлении рассказов.

1. Развить навыки распознавания правильных и неправильных глаголов в

3. Закрепить грамматический материал по теме «Неправильные глаголы в

- формирование адеква тной позитивной само оценки и само восприятия

- развитие познава тельных интересов и учебных мотивов

- самостоятельное выде ление в тексте и в р ечи глаголов в фо рме прошедшего вр емени

- поиск, анализ и выде ление необходимой инфо рмации (о бщеуч)

- анализ объекта с це лью выделения признаков ( логич)

- выбор оснований и кр итериев для срав нивания и классификации объектов ( логич)

- самостоятельно фо рмулировать цель учеб ной деятельности (рег улят)

- умение осуществля ть действие по образц у и заданному правилу (рег улят)

- умение контролиро вать свою деятельность по результату (регулят)

- формирование умен ия слушать и воспр инимать собесе дника (коммуник)

Оборудование: интер активная доска, през ентация, матер иал для интерактивной дос ки, раздаточ ный

1. Организационн ый момент. М отивация к учебной дея тел ьности.

2. Введение темы у рока. Пос тановка проб лемной ситу ации.

Yesterday I and m y friend J ohn go in th e park. The weather is wonderfu l. We

walked near the ri ver and sk ated. We meet our c lassmates a nd played with

- Now, transla te the first w ord (переве дите перв ое слово). На какое время о но

указывает? ( прош едшее время Past S im ple) – Find the m istakes in the te xt.

- О чем мы сего дня будем гов орить на уроке ?(о неправиль ных глаг олах)

- Почему в ы так думаете ? (потому что неправильные гл аголы в проше дшем

времени упот реблены неве рно, а правил ьные глаг олы - верн о.)

Сформулиру йте мне тему урока (неправ ильные глагол ы)

- Чему мы долж ны научиться ? (употребл ять неправильные глаголы в речи)

-Today we w ill speak about irregular ver bs, MAGIC irreg ular verbs. И

- Lets look at the map of the t own. The firs t station is- Domino g ame.

Конспект урока по английскому языку по совершенствованию грамматических навыков в 5 классе “Past Simple. Irregular verbs”.

Автор: Ольга Сергеевна Тверская

учитель английского языка

МОУ МГ №12 г. Твери

1. Закрепить полученные знания об употреблении Past Simple.

2. Совершенствовать навыки употребления неправильных глаголов в Past Simple.

3. Научиться распознавать ошибки в употреблении времени Past Simple.

4. Совершенствовать навыки употребления изученных времен (Present Simple, Present Continuous, Past Simple).

Презентация Power Point, видео-песня "Irregular Verbs Song, Max the cat, Part 3", раздаточный материал (листы самооценки, кроссворды, тесты, текст письма с ошибками).

Примечание: урок ведется на английском языке.

Good afternoon, you may sit down. I'm glad to see you today!

What date is it today?

What day of the week is it?

Who is absent today?

Let's talk a little bit about what you did yesterday.

Ученики задают вопросы другу другу по цепочке: What did you do yesterday morning/afternoon/evening?

Предполагаемые ответы учеников: I brushed my teeth yesterday morning; I went to the swimming pool yesterday afternoon; I did my homework yesterday evening и т.д.

Which tense do you use in all these sentences? (Какое время вы используете в этих предложениях?)

Предполагаемый ответ учеников: We use Past Simple Tense.

  • После выполнения задания ученики оценивают свою работу в листе самооценки в соответствующей графе.
  1. Have a look at the board. Put the verbs in brackets into the correct form, please. Then put the sentences into negative and interrogative forms (Посмотрите на доску. Поставьте глаголы в скобках в нужную форму. Затем назовите отрицательную и вопросительную формы этих предложений (Слайды презентации)

The dog___________(to sleep) all day yesterday.

He____________(to fly) to Spain last year.

Susan____________(to fall) into the river an hour ago.

The teacher____________(to give) his students a clear explanation at the last lesson.

Mark________________(to run) the marathon a week ago.

My cat _________________(to catch) the mouse yesterday.

The boys _______________(to beat) each other after school last week.

Ученики ставят глаголы в форму Past Simple. Затем переводят предложения в отрицательную и вопросительную формы.

  1. What can you say about all the verbs in these sentences? (Что вы можете сказать о глаголах в этих предложениях?)

Предполагаемый ответ учеников: they're IRREGULAR – это неправильные глаголы.

  1. Can you name some of the REGULAR verbs, please? (Назовите как можно больше правильных глаголов)

Предполагаемые ответы учеников: Play, smile, try, cry и т.д.

What happens to the REGULAR verbs in the Past Simple Affirmative? (Что происходит с правильными глаголами в утвердительных предложениях Past Simple?)

Предполагаемые ответы учеников: We add -ED to them – мы прибавляем к ним окончание –ed.

What happens to the IRREGULAR verbs in the Past Simple Affirmative? (Что происходит с неправильными глаголами в утвердительных предложениях Past Simple?)

Предполагаемые ответы учеников: we put them into the 2nd form – мы ставим их во вторую форму.

  • После выполнения задания ученики оценивают свою работу в листе самооценки в соответствующей графе.
  1. Your home task was to learn 7 irregular verbs. Let's revise them. We will listen to the song and sing along. ("Irregular verbs song, Max the cat, part 3" video) (Дома вам нужно было выучить 7 неправильных глаголов. Давайте повторим их формы. Мы посмотрим мультфильм, послушаем песенку и будем подпевать)

Дети смотрят и слушают видео-песню, подпевают, повторяя формы неправильных глаголов (Max the Cat, Part 3).

  1. Now let’s solve a crossword puzzle with these verbs. Each of you has a crossword puzzle on the desk. Now, let’s check. (Давайте разгадаем кроссворд по неправильным глаголам, которые вы учили дома)

Ученики письменно разгадывают кроссворд по группам, затем сверяют ответы со слайдом.

  • После выполнения задания ученики оценивают свою работу в листе самооценки в соответствующей графе.
  1. Now let’s see how well you remember these verbs. We will write a test now. Have a look at the screen; there are some forms of irregular verbs and their translations, fill in the missing words, please. Now, exchange your tests, check your partner’s test and mark it. (Теперь давайте проверим, насколько хорошо вы запомнили формы неправильных глаголов и напишем тест. Перед вами таблица с пропущенными формами неправильных глаголов, вам нужно заполнить все пропуски. Теперь поменяйтесь тестами с соседом по парте и проверьте работы друг друга)

Ученики вписывают пропущенные формы глаголов, затем обмениваются работами и, сверяясь с доской, проверяют работу соседа по парте, выставляя оценки друг другу по шкале оценок (всего пропусков 10).

Шкала оценок: 0 mistakes - “5”; 1-3 mistakes – “4”, 4-5 mistakes – “3”, more than 5 mistakes – “2”.

Well done! See your test results. (Молодцы! Ознакомьтесь с результатами теста)

  • После выполнения задания ученики оценивают свою работу в листе самооценки в соответствующей графе.

Ученики работают по парам, находят в тексте письма ошибки, затем обсуждают их с учителем.

Hi, my dear friend!

How are you? I’m great! I haved a great weekend! My brother and I went to the zoo. We seen a lot of amazing animals there. After the zoo we don’t go home. We goed to the cinema and saw a great cartoon “Kung Fu Panda”. I liked it a lot. Then we went to the café and order some ice cream for dessert. It was a wonderful day! What about you? How do you spend last weekend?

  • После выполнения задания ученики оценивают свою работу в листе самооценки в соответствующей графе.
  1. Have a look at the pictures and describe them. Посмотрите на картинки и опишите их.

На экране сменяют друг друга различные картинки с событиями из жизни Марка, под которыми надписи “Now”, “At the moment” “Every day”, “At the weekend”, “Yesterday”, “Last night” и т.д. Ученики описывают каждую картинку, используя глаголы в нужной форме (Present Simple, Present Continuous, Past Simple).

  • После выполнения задания ученики оценивают свою работу в листе самооценки в соответствующей графе.

So, at today’s lesson we revised some of the irregular verbs and the use of Past Simple Tense. All of you were teachers and checked each other’s tests as well as Mark’s letter for mistakes. You have self-evaluation sheets to mark your activity at today’s lesson.

(Итак, на сегодняшнем уроке мы повторили некоторые неправильные глаголы, а также употребление Past Simple. Все вы попробовали себя в роли учителей, проверяя тесты друг друга и письмо Марка на наличие ошибок. У вас на столах таблицы самооценки, которые вы заполняли в течение урока. Оцените свою работу на сегодняшнем уроке.

Ученики заполняют таблицы самооценки, оценивая проделанную работу на уроке.

Свидетельство и скидка на обучение каждому участнику

Зарегистрироваться 15–17 марта 2022 г.

Theme: Irregular verbs

Aims of the lesson: - to introduce students with some new notions and new vocabulary

to encourage the students to speak on this theme using new vocabulary

to introduce the past simple question form

to introduce some irregular past simple forms (bought, came, found, got, gave, had, ran, sold)

to involve the students in discussion, sharing opinions

to bring up my students in good culture

Visual aids: slides, pictures, cards, CDs, CD player, videos

Procedure of the lesson.

Sing a song “The money song”

We’ve got money in our pockets,

Money in our hand.

But who invented money?

We want to understand.

We didn’t have a question,

We didn’t know where to go.

We tossed the coin up in the air,

And then we asked compo

We didn’t know the answer,

Compo didn’t tell us then

He said, “Put on your power packs.

Go back in time again.”

We didn’t know the country,

We didn’t know the places.

We watched the people buying things,

They didn’t see our faces

Organization moment

(Greeting, checking the absentees, checking the preparation)

P: Today I am on duty. Today is the 20 th of November. It is Wednesday. The weather is fine, the sun is shining. It’s autumn now and it’s cold outside. All the pupils are present today.

Checking up the home task:

What was your home task for today?

T: On our last lesson we learned about the Past Simple with regular verbs. Let’s revise.

Presentation (the main part)

Well, today we’ll learn The Past Simple Irregular Verbs. So look at the blackboard.

Find – found Buy – bought

Go – went Come – came

Get – got Give – gave

Have – had Run – ran

(Explaining with examples)

Doing exercises:

Working on the active board

I ……my mother to do the housework yesterday. (help)

They ….. football at school last week. (play)

We ……the film last night.(watch)

Ann and Jim ….the tale for their little brother yesterday evening. (read)

Our teacher …..the story last Friday.(tell)

She …a letter to his friend last month. (write)

Exercise 4 on page 19 Pupil’s Book

Look at the pictures. What did you do last week? Ask and answer.

I bought a … at the market yesterday.

In chain pupils say:

P1: I bought a pen at the market yesterday.

P2: I bought a pen and a book at the market yesterday.

P3: I bought a pen, a book and a bag at the market yesterday….

Let’s do some exercises. Open your Activity books on page 20 and look at the exercise 2. Match the questions and the answers.

1 c 2 e 3 b 4 f 5 a 6 d

Краткое описание документа:

В данной разработке обобщена программа для участников 3 класса. главной целью является знакомство студентов с некоторыми новыми словами и новой лексикой, поощрение разговорной речи учащихся по данной теме, используя новый словарный запас, ознакомить детей вопросительной формой простого прошедшего времени, привлечь внимание учащихся к обсуждению и умению разделять мнение.

  • подготовка к ЕГЭ/ОГЭ и ВПР
  • по всем предметам 1-11 классов

Курс повышения квалификации

Дистанционное обучение как современный формат преподавания


Курс повышения квалификации

Инструменты онлайн-обучения на примере программ Zoom, Skype, Microsoft Teams, Bandicam

  • Курс добавлен 31.01.2022
  • Сейчас обучается 35 человек из 22 регионов


Курс повышения квалификации

Специфика преподавания английского языка с учетом требований ФГОС

  • Сейчас обучается 143 человека из 50 регионов
  • Для учеников 1-11 классов и дошкольников
  • Бесплатные сертификаты учителям и участникам

Дистанционные курсы для педагогов

Найдите материал к любому уроку, указав свой предмет (категорию), класс, учебник и тему:

5 613 336 материалов в базе

  • ЗП до 91 000 руб.
  • Гибкий график
  • Удаленная работа

Самые массовые международные дистанционные

Школьные Инфоконкурсы 2022

Свидетельство и скидка на обучение каждому участнику

Другие материалы

Вам будут интересны эти курсы:

Оставьте свой комментарий

  • 12.05.2015 2171
  • DOCX 46.7 кбайт
  • 9 скачиваний
  • Оцените материал:

Настоящий материал опубликован пользователем Демиханова Акрыс Урунбаевна. Инфоурок является информационным посредником и предоставляет пользователям возможность размещать на сайте методические материалы. Всю ответственность за опубликованные материалы, содержащиеся в них сведения, а также за соблюдение авторских прав несут пользователи, загрузившие материал на сайт

Если Вы считаете, что материал нарушает авторские права либо по каким-то другим причинам должен быть удален с сайта, Вы можете оставить жалобу на материал.

Автор материала

40%

  • Подготовка к ЕГЭ/ОГЭ и ВПР
  • Для учеников 1-11 классов

Московский институт профессиональной
переподготовки и повышения
квалификации педагогов

Дистанционные курсы
для педагогов

663 курса от 690 рублей

Выбрать курс со скидкой

Выдаём документы
установленного образца!

Учителя о ЕГЭ: секреты успешной подготовки

Время чтения: 11 минут

Новые курсы: преподавание блогинга и архитектуры, подготовка аспирантов и другие

Время чтения: 16 минут

Отчисленные за рубежом студенты смогут бесплатно учиться в России

Время чтения: 1 минута

В Россию приехали 10 тысяч детей из Луганской и Донецкой Народных республик

Время чтения: 2 минуты

Рособрнадзор предложил дать возможность детям из ДНР и ЛНР поступать в вузы без сдачи ЕГЭ

Время чтения: 1 минута

ГИА для школьников, находящихся за рубежом, может стать дистанционным

Время чтения: 1 минута

Минтруд предложил упростить направление маткапитала на образование

Время чтения: 1 минута

Подарочные сертификаты

Ответственность за разрешение любых спорных моментов, касающихся самих материалов и их содержания, берут на себя пользователи, разместившие материал на сайте. Однако администрация сайта готова оказать всяческую поддержку в решении любых вопросов, связанных с работой и содержанием сайта. Если Вы заметили, что на данном сайте незаконно используются материалы, сообщите об этом администрации сайта через форму обратной связи.

Все материалы, размещенные на сайте, созданы авторами сайта либо размещены пользователями сайта и представлены на сайте исключительно для ознакомления. Авторские права на материалы принадлежат их законным авторам. Частичное или полное копирование материалов сайта без письменного разрешения администрации сайта запрещено! Мнение администрации может не совпадать с точкой зрения авторов.


3. Закрепить грамматический материал по т. Неправильные глаголы в прошедшем времени.

Оборудование: доска, интерактивная доска, раздаточный материал, демонстрационная таблица на т. Прошедшее время, таблица неправильных глаголов.

Ход урока:

- Good morning, children.

- I’m glad to see you, too. Sit down, please.

Who is on duty today?

Who is absent today?

Thanks, sit down, please.

Now, dear children, please answer my questions.

What day is it today?

What is the weather like today?

Well, children, now let’s remember the sounds [t], [d], [id]

- Look at the board. I read and you repeat after me all together.

(Посмотрите на доску. А сейчас я читаю, а вы повторяете за мной все вместе).

[t] - finished, liked, looked;

[d] - stayed, moved, cleaned;

[id] - wanted, started, visited.

Very good, children.

Looking at these words, please answer my question:

- Что общего у этих слов?

- What does it mean?

(Что это означает?)

- Well, children, now let’s remember the pronunciation of окончания –ed.

(Ребята, давайте. вспомним произношение окончания –ed).

Let’s check your homework. Open you copybooks.

What was your homework?

(Какое было ваше домашнее задание?)

- Let’s start. One by one (друг за другом). Look at the screen and check yourselves. (Смотрим на экран и проверяем себя). Please, Ann, begin.

Весь материал - смотрите документ.

Содержимое разработки

Учитель: Гатиятова Венера Искандаровна

Тип урока: урок открытия новых знаний

Тема урока: Неправильные глаголы в прошедшем времени (Irregular verbs in Past Simple)

Цель: Научить распознавать неправильные глаголы в прошедшем времени

1. Развить навыки распознавания правильных и неправильных глаголов в прошедшем времени;

2. Тренировать навыки чтения и письменной речи;

3. Закрепить грамматический материал по т. Неправильные глаголы в прошедшем времени.

Оборудование: доска, интерактивная доска, раздаточный материал, демонстрационная таблица на т. Прошедшее время, таблица неправильных глаголов.

Цель: развить мотивацию учения

-Good morning, children.

- I’m glad to see you, too. Sit down, please.

Who is on duty today?

Who is absent today?

Thanks, sit down, please.

Now, dear children, please answer my questions.

What day is it today?

What is the weather like today?

Well, children, now let’s remember the sounds [t], [d], [id]

-Look at the board. I read and you repeat after me all together.

(Посмотрите на доску. А сейчас я читаю, а вы повторяете за мной все вместе).

[t]- finished, liked, looked;

[d]- stayed, moved, cleaned;

[id]- wanted, started, visited.

Very good, children.

Looking at these words, please answer my question:

-Что общего у этих слов?

-What does it mean?

(Что это означает?)

- Well, children, now let’s remember the pronunciation of окончания –ed.

(Ребята, давайте. вспомним произношение окончания –ed).

-Very good, children. You are right.

-Good morning, good morning.

Good morning to you

Good morning, dear teacher

We are glad to see you.

-I am on duty today.

…. are absent today.

-Today it’s Wednesday.

-Today it’s cold, sunny and snowy.

(Сегодня холодно, солнечно и снежно).

Children read and repeat after the teacher. (Дети читают и повторяют за учителем).

[t]- finished, liked, looked;

[d]- stayed, moved, cleaned;

[id]- wanted, started, visited.

-Все эти слова имеют одинаковое окончание –ed.

- Эти глаголы являются правильными и употреблены в Past Simple

- Окончание –ed читается как [d],если слово оканчивается на звонкую согласную и гласную.

Окончание –ed читается как [t],если слово оканчивается на глухую согласную.

Окончание –ed читается как [id], если слово оканчивается на буквы t,d.

-Личностные УУД (создание нужного психологического микроклимата);

- Регулятивные УУД (формирование навыков целеполагания);

-Познавательные УУД (поиск и выделение необходимой информации);

ные УУД (развитие умения отвечать на общие вопросы)

2. Опрос учащихся по заданному на дом материалу

Цель: проверить домашнее задание по ранее изученному материалу

Let’s check your homework. Open you copybooks.

What was your homework?

(Какое было ваше домашнее задание?)

-Let’s start. One by one (друг за другом). Look at the screen and check yourselves. (Смотрим на экран и проверяем себя). Please, Ann, begin.

-Well, children, good. You are right.

Our homework was ex.1 p.62 (we must write these verbs in Past Simple with –ed, read aloud and translate). Мы должны были написать глаголы в прошедшем времени, прочитать громко, объясняя произношение окончания –ed, и перевести.

-skied-катался на лыжах,

- Регулятивные УУД (формирование навыков целеполагания, контроль, оценка);

-Познавательные УУД (поиск и выделение необходимой информации);

ные УУД (развитие умения отвечать на общие вопросы).

3. Изучение нового грамматического материала по т. Неправильные глаголы в прошедшем времени

Цель: ознакомить учащихся с новым грамматичес

ким материалом на т. Неправиль

ные глаголы в прошедшем времени.

Well, children, now let’s look at the screen. Read the text and please find out the verbs. (Сейчас посмотрите на экран, прочитайте текст и найдите глаголы).

-There is a text on the screen.

Yesterday I and my friend John went (go) in the park. The weather was (be) wonderful. We walked (walk) near the river, skated (skate) and skied (ski). We met (meet) our classmates in the park and played (play) with them. It was (be) great day.

Now, translate the first word (переведите первое слово). На какое время оно указывает?

What does Past Simple mean in Russian? (Что обозначает прошедшее время в русском языке?)

-Now, please, find the verbs and underline it. (Найдите глаголы и подчеркните их).

Все глаголы изображены на отдельном слайде.

- Now, look at the verbs and tell me why there are 2 verbs in each sentence. (Посмотрите на глаголы и скажите, почему в тексте дано по 2 глагола, один из которых в скобочках?)

- Now, children, please read the verbs in Past Simple (дети, прочитайте глаголы в прошедшем времени).

- Ребята, что вы заметили общего у некоторых глаголов в прошедшем времени?

-Very good, children.

Если эти глаголы называются правильными, то тогда ребята, давайте подумаем, как же будут называться эти глаголы: went, was, met ?

- Итак, ребята, по какой же теме мы сегодня будем работать?

(What theme of our lesson will we study today?)

-Looking at the screen.

Оказывается, ребята, в английском языке есть неправильные глаголы (irregular verbs), которые в прошедшем времени полностью изменяют форму, то есть имеют вторую форму.

- Вы можете найти их в таблице неправильных глаголов на странице 130-131 учебника (во второй колонке) и в таблице неправильных глаголов (смотрят на доску).

-Well, let’s try to make up the sentences, using the verbs in Past Simple.(Давайте попробуем составить предложения, употребив глагол в прошедшем времени). Looking at the screen, children, there are pictures, you must tell what cat Garfield did yesterday. Please, make up and translate sentences.(Глядя на рисунки, дети должны сказать, что кот Гарфилд делал вчера и объяснить какой глагол употребляется).

There are sentences on the screen. You must read and translate these sentences (explain what verb uses). На экране даны предложения, дети должны прочитать и перевести предложения, объясняя какой глагол употребляется.

Нажмите, чтобы узнать подробности

Most learners will be able to: • learn the past simple forms of irregular verbs.• learn to ask and answer questions using the past simple form of irregular verbs.

Some learners will be able to:

Success criteria

Provide a point of view in connected sentences

Provide unprepared speech to answer a variety of questions at sentence level with limited flexibility

Interact with each other delivering content correctly and clearly to others

Value links

Cross curricular links

Stages of the lesson

Planned activities (replace the notes below with your planned activities)

Teacher’s notes

• Books closed. Write on the board: I have a pet dog. They run to school.

• Ask students if the know the past simple forms of the underlined verbs.

• Elicit or teach had and ran. Write: I had a pet dog. They ran to school.

1 • Ask students to open their books at page 71.

• Tell students that the example sentences are from the text

• Ask students to look back at the text and complete the

• For further information and additional exercises, students

can turn to page 113 of the Grammar reference section.

I / He / She / It / We / You / They

Peter Jackson made the films in New Zealand.

We went to see Hobbiton.

They didn’t keep all the towns after the film.

I didn’t see Minas Tirith.

2 • Ask students to read through the text, ignoring the gaps for the moment.

• Point out the example and refer students to the Irregular

verbs list on page 127.

• Put students in pairs and ask them to complete the text.

• Check answers by choosing eight students to write a verb in turn on the board.

2 had 3 saw 4 knew 5 did 6 took 7 got

3 • Ask a student to read out the example sentence.

• Students can work alone to rewrite the sentences. Remind them they are making them negative.

• Ask students to compare answers in pairs before you check the answers with the class.

2 He didn’t go on holiday with his friends.

3 We didn’t get home very late.

4 She didn’t know a lot about the castle.

5 I didn’t see a lot of interesting things at the museum.

6 It didn’t take a long time to get to the beach.

4 • To help weaker students, you could elicit some ideas from the class before they make any notes.

• If some students have not been on holiday recently, ask

them to think back to a holiday when they were younger, or make one up.

• Monitor and help as necessary.

5 • Put students in pairs.

• Students practise asking and answering the questions they wrote in Exercise 4.

• When finished, ask two or three pairs to report back to the class the things they did on holiday that were the same.

• Play Fill The Blanks to practise irregular verbs.

• See Games Bank on page 28.

Set Exercises 1, 2, 3 and 4 on page 50 of the Workbook for homework.

Additional Information

Differentiation - how do you plan to give more support? How do you plan to challenge the more able learners?

Assessment - how are you planning to check learners` learning?

Health and safety check ICT links

More support will be given to weaker learners by giving them a modified worksheets in some tasks with greater support

-through questioning and the redirecting of questioning in feedback activities

-through observation in group and end performance activities

-through formative task

-White board and video is used no more than 10 minutes

-Use water based pens

-Health promoting techniques

-Breaks and physical activities used.

-Points from Safety rules used at this lesson.

Answer the most relevant questions to reflect on your lesson.

Were the lesson objectives/learning objectives realistic?

What did the learners learn? What did/didn’t you like? What was difficult?

Читайте также: