Great britain план урока 9 класс

Обновлено: 06.07.2024

План-конспект урока английского языка по теме: `Travelling around mysterious places of Great Britain`,
`The Passive` в 9 классе

Тип урока: совершенствование грамматических навыков

  • 1 - практическая - активизация лексики по обозначенным темам в рамках грамматической структуры Passive voice, создание атмосферы иноязычного общения
  • 2 - образовательная - расширить кругозор учащихся , вызвать интерес к культуре народа страны изучаемого языка
  • 3 - развивающая - развивать память, внимание, языковую догадку
  • 4 - воспитательная - создать положительную мотивацию к дальнейшему изучению языка

Задачи:

  • 1 - обобщить грамматический материал по теме `Passive voice`
  • 2 - ознакомить со страноведческим материалом
  • 3 - тренировать в овладении и использовании усваиваемого материала
  • 4 - работать над произношением

Оснащение: компьютер, мультимедиапроектор, экран, колонки, программа Google Earth, презентация по теме `The Passive`, текстовый материал, подключение к Internet.

Ход урока

№ этапа

Задача этапа

Речь учителя

Речь ученика

Языковой материал

1

Оргмомент и тема урока

Good morning, dear pupils

I’m glad to see you

I see you are fine, so we can begin our lesson

2

So, we are going to repeat the Passive voice structures, to make a wonderful journey around the famous and mysterious places around Great Britain

Идут слайды презентации

3

Определение темы учащимися

Are you interested in mysterious stories? Look at the screen. This is a saying of famous scientist Albert Einstein. Let’s read the transcription? Who can?

Читают транскрипцию, определяют тему урока

`The most beautiful thing we can experience is the mysterious` в транскрипции

4

Повторение лексики, отработка произношения

To speak about mysteries let`s repeat our lexis, open your word-books. (Показывает карточки со словами)

5

Повторение грамм. материала

Now, let`s repeat the Passive structures. Look at the screen.

Are there any questions?

Читают правила формирования предложений в пассивном залоге

The Passive (презентация `The Passive`на экране)

6

Виртуальное путешествие по загадочным местам Великобри-

Would you like to travel around Britain and visit the most famous mysterious places?

Учитель с помощью программы Google Earth последовательно переходит к заданному месту. Используя возможности программы показывает фотографии достопримечательностей (альбом Panoramio), видеоролики (`YouTube`)

Используют текстовый материал с описанием показываемых достопримечательностей

Текстовый материал дается в приложении

7

Тренировка в овладении грамм. материалом

Find and read out the sentences with Passive constructions in your texts

Зачитывают предложения, определяют временные формы пассивного залога

8

Контроль усвоения материала

Look at this table. Do the task.

Письменно выполняют упражнение, глядя на таблицу на экране

Презентация на экране

9

Выполнение грамматического мини-теста

Анализ и коррекция

Now you are to check your understanding and do this mini-test

Самостоятельно выполняют тест

Анализируют свои ответы, исправляют имеющиеся ошибки, выполняют взаимопроверку

10

At home you are to extend the information about the mysterious places you have watched at our lesson, try to write your sentences in Passive.

Записывают домашнее задание.

11

Подведение итогов, выставление оценок

I hope you have enjoyed our travelling, have learnt many interesting facts from mysterious history of Britain and, I believe now you can make Passive constructions, can`t you?

Thank you. Goodbye!

Самоанализ урока

Очень хотелось сделать урок необычным и занимательным, чтобы расширить кругозор учащихся, дать им новую, неизвестную ранее информацию и то же время обобщить грамматический материал, поработать над произношением, активизировать изученную лексику. С этой целью я решила добавить к уроку по плану некоторый новый страноведческий материал.

Часть урока проходит в виде виртуальной экскурсии по загадочным местам Великобритании. Экскурсия реализуется с помощью программы `Google Earth`, задействованы возможности просмотра фото и видеоматериалов, связанных с данными местами

Традиционно в начале урока я провела фонетическую разминку, чтобы вызвать у учащихся желание говорить по-английски, настроить слуховой и речевой аппарат на иностранный язык, активизировать речевую деятельность с целью сохранения образов в долговременной памяти на основе новых ситуаций.

Для удобства усвоения и повторения грамматического материала по теме ‘Passive Voice’ была создана презентация, где изложен теоретический материал, и которая помогает в тренировке структур пассивного залога, закреплении изученного путем выполнения упражнений на экране.

Виртуальная экскурсия представляет собой увлекательный видеоматериал страноведческого характера по таинственным местам Великобритании, который способствует поддержанию интереса к культуре другой страны и изучению английского языка. Информация на экране поддерживается текстовым раздаточным материалом, в котором также тренируются указанные структуры.

В конце урока я посчитала целесообразным провести мини-тест для контроля понимания и усвоения грамматического материала.

В качестве домашнего задания учащимся предлагалось самостоятельно найти дополнительный материал по теме `Mysterious Places in Russia`.

Оценки за урок выставлялись после проверки мини-теста.

Структура урока соответствовала его цели и типу. Наблюдалась взаимосвязь, логическая последовательность этапов урока.

Отклонений от плана урока не было. Рациональное использование времени на каждом из этапов, оптимальный темп ведения урока, активность и высокая работоспособность класса, дифференцированный подход в подборе заданий способствовали реализации поставленных целей и задач.

Возникшие у учащихся сложности в понимании и употреблении структур пассивного залога в речи поставили перед необходимостью дальнейшей тренировки этого материала на последующих уроках.

Описание конкурсных материалов

Автор (ФИО, ОУ, должность)

Шадрина Марина Николаевна,

МБОУ СОШ с.Новофедоровское Стерлитамакского района РБ

Урок-путешествие по загадочным местам Великобритании

Презентация, виртуальная экскурсия, мини-тест.

Учебный предмет, класс

Английский язык, 9 класс

Название темы или раздела учебного курса

Программные средства, с помощью которых создан дидактический материал

MS PowerPoint, Google Еаrth

Цели, задачи дидактического материала

Получение доступа к актуальной и аутентичной информации, возможность выйти на оригиналы статей, повысить интерес обучающихся, усилить их мотивацию к изучению языка, формировать интерес к культуре народа страны изучаемого языка.

Содержание дидактического материала

Лексический материал, раздаточный текстовый материал, презентация `The Passive`, виртуальное путешествие с помощью программы `Google Earth` (фото, видеоролики)

Ресурсы дидактического материала

УМК `Forward’, сервисы Internet

Используемые источники информации

Возможности использования дидактического материала:

- педагогом на уроке

При повторении и тренировке грамматического материала, при контроле понимания и усвоения языкового материала

Материал конспекта поможет провести урок по теме "Cities of Britain" и содержит материал для развития навыков письменной речи ( шаблон написания туристических открыток). На уроке используются формы индивидуальной, групповой работы. Также предлагаются творческие работы-презентации учащихся. Четко выделенные этапы урока помогут в организации учебной деятельности молодым учителям.

ВложениеРазмер
Использование Интернета на уроках английского языка 2.58 МБ

Предварительный просмотр:

По теме: методические разработки, презентации и конспекты

конспект урока английского языка 5 класс "Сувениры в Великобритании" по УМК "Английский в фокусе"

Урок по УМК Ваулиной, Дули "Spotlight", 2-й месяц обучения.

Данный материал позволяет повторить знание алфавита, лексики по теме "Животные". В разработке заложен мультфильм про тигренка и игра-пазл на развитие памяти.


План – конспект урока английского языка, 8 класс Тема: Great Britain

Отрабатывать фонетические навыки на конкретном примере; учить понимать иностранную речь в игровых ситуациях. Прививать интерес к культуре, традициям, достопримечательностям англоязычных стран; воспиты.


Урок английского языка (9 класс) с использованием МЭО.

Данный урок построен на основе смешанного обучения со сменой рабочих зон. Урок предназначен для учащихся 9 классов, целью которого является отработка умений и навыков для сдачи ОГЭ по английскому язык.


T: Good morning, dear pupils. I am glad to see you here. Today we are going to have a trip to the one of the European countries. During the flight we will know some information about the country we are going to, review grammar – usage of the article the with geographical names, do some exercises, introduce to some geographical names on the topic.

II. Warm-up.

Lemon- nice- egg- game- ear- room- milk –

Kitten- nose- silk- kitchen- never- rose-

Eye- ever- roof- father….

III. Checking-up of home task.

learn new words by heart, grammar.

(creating the vocabulary)

IV. Presentation of new theme – Reading.

1. Pre-reading task: presentation of geographical names on the topic

План урока по английскому языку Great Britain, its geography

the English Channel – принятое в Великобритании название пролива Ла-Манш

the Strait of Dover – принятое в Великобритании название пролива Па-де-Кале

the Irish Sea – Ирландское море

the Atlantic Ocean – Атлантический океан

the United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland – Соединенное Королевство Великобритании и Северной Ирландии

England – Англия

the Severn – река Северн

the Thames – река Темза

London – г. Лондон

Cardiff – г. Кардиф

Edinburgh – г. Эдинбург

Belfast – г. Белфаст

the British Isles – Британские острова

Весь материал - в документе.

Содержимое разработки

The plan of the lesson

Theme: Great Britain, its geography.

Aims: - to develop pupils’ skills of speaking;

- to improve pupils’ abilities in reading and understanding an unfamiliar text;

- to review grammar material: usage of the definite article the with geographical names;

- to teach pupils to understand English speech when hearing;

- to present some geographical names on the topic;

- to review lecsic material on the topic;

- to bring up pupils’ love to the other countries and nations;

Procedure of the lesson

I. Org. moment

T: Good morning, dear pupils. I am glad to see you here. Today we are going to have a trip to the one of the European countries. During the flight we will know some information about the country we are going to, review grammar – usage of the article the with geographical names, do some exercises, introduce to some geographical names on the topic.

Lemon- nice- egg- game- ear- room- milk –

Kitten- nose- silk- kitchen- never- rose-

Eye- ever- roof- father….

III. Checking-up of home task

learn new words by heart, grammar.

(creating the vocabulary)

To be situated - располагаться separated - отделять

To be washed by – омывать coast - побережье

consists of - состоять из capital - столица

population – население natural resources – природные источники

coal – уголь oil - нефть

industry - промышленность producer - производитель

agriculture – сельское хозяйство wheat - пшеница

oats - овес

IV. Presentation of new theme – Reading

1. Pre-reading task: presentation of geographical names on the topic

the English Channel – принятое в Великобритании название пролива

the Strait of Dover принятое в Великобритании название пролива

the Irish Sea Ирландское море

the Atlantic Ocean Атлантический океан

the United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland – Соединенное

Королевство Великобритании и Северной Ирландии

England Англия

Scotland Шотландия

Wales Уэльс

the Severn – река Северн

the Thames – река Темза

London – г. Лондон

Cardiff – г. Кардиф

Edinburgh – г. Эдинбург

Belfast – г. Белфаст

the British Isles – Британские острова

Europe - Европа

V. Oral work

Reading the text

Great Britain, its geography

The UK is one of the smallest countries in the world. The area of the UK is about 244 100 (two hundred and forty four thousand and one hundred) square kilometres. The population of Great Britain is over 57 (fifty seven) million.

Great Britain is not rich in natural resources. Coal and oil are the most of them. The UK is one of the most industrialized countries, known as a producer and exporter of machinery, electronics and ships. Agriculture takes also an important sector in the economy of the country. British people grow wheat, vegetables and oats.

There are many rivers and lakes in Great Britain. The Severn is the longest river, the Thames is the deepest and the most important one.

Answer the questions:

1. What is the official name of Great Britain?

2. Where is Great Britain situated?

3. How many parts does the UK consist of? What are they?

4. What is the deepest river in Great Britain?

5. What is the population of Great Britain?

VI. Written work

Put the where necessary:

1. The capital of . England is . London.

2. The West coast of . Great Britain is washed by . Atlantic Ocean and . Irish Sea.

3. . UK is one of the most industrialized countries.

4. The Scottish capital is . Edinburgh.

5. The longest river in . Britain is . Severn.

Complete the sentences using the next words: (is situated, producer, washed by, consists of, separated)

1. The main islands are ----- from the continent by the English Channel.

2. The UK ----- in the north- west coast of Europe.

3. Britain is a ----- and exporter of ships.

4. The United Kingdom ----- four parts.

5. The West coast of the country is ----- the Irish Sea and the Atlantic Ocean.

VII. Home task:

VIII. Assessmen

Great Britain, its geography

the English Channel – принятое в Великобритании название пролива

the Strait of Dover принятое в Великобритании название пролива

the Irish Sea Ирландское море

the Atlantic Ocean Атлантический океан

the United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland – Соединенное

Королевство Великобритании и Северной Ирландии

England Англия

Scotland Шотландия

Wales Уэльс

the Severn – река Северн

the Thames – река Темза

London – г. Лондон

Cardiff – г. Кардиф

Edinburgh – г. Эдинбург

Belfast – г. Белфаст

the British Isles – Британские острова

Europe - Европа

The UK is one of the smallest countries in the world. The area of the UK is about 244 100 (two hundred and forty four thousand and one hundred) square kilometres. The population of Great Britain is over 57 (fifty seven) million.

Great Britain is not rich in natural resources. Coal and oil are the most of them. The UK is one of the most industrialized countries, known as a producer and exporter of machinery, electronics and ships. Agriculture takes also an important sector in the economy of the country. British people grow wheat, vegetables and oats.

There are many rivers and lakes in Great Britain. The Severn is the longest river, the Thames is the deepest and the most important one.

Answer the questions:

1. What is the official name of Great Britain?

2. Where is Great Britain situated?

3. How many parts does the UK consist of? What are they?

4. What is the deepest river in Great Britain?

5. What is the population of Great Britain?

Put the where necessary:

1. The capital of . England is . London.

2. The West coast of . Great Britain is washed by . Atlantic Ocean and . Irish Sea.

3. . UK is one of the most industrialized countries.

4. The Scottish capital is . Edinburgh.

5. The longest river in . Britain is . Severn.

Complete the sentences using the next words:(is situated, producer, washed by, consists of, separated)

1. The main islands are ----- from the continent by the English Channel.

2. The UK ----- in the north- west coast of Europe.

3. Britain is a ----- and exporter of ships.

4. The United Kingdom ----- four parts.

5. The West coast of the country is ----- the Irish Sea and the Atlantic Ocean.


-75%

1. Обобщить лингвострановедческий материал по указанной теме. Углубить и расширить знания по теме.
2. Совершенствовать умения и навыки практического владения английским языком по данной теме по всем видам речевой деятельности: аудированию, говорению, чтению и письму.
3. Повысить интерес к изучению иностранного языка.

Оснащение урока
Карта Соединённого Королевства, газеты и журналы о стране, флаг страны, картинки с достопримечательностями Лондона, книги на английском языке У. Шекспира, Р. Бёрнса, Р. Киплинга и некоторых других английских писателей, листы с тестом "The Britain Quiz" для каждого ученика, карточки с текстом об У. Шекспире и Р. Киплинге, магнитофон с записью текста о Лондоне, кроссворд (в двух экземплярах).

План урока

Ход урока

I. Teacher: Dear boys and girls! I am glad to see you at our lesson today because we have an unusual lesson – a competition. There are two teams at the lesson: the girls` team and the boys` team. They will show us their knowledge of the United Kingdom because our lesson is devoted to this country. We’ll speak about the sights, the capital of the country, some poets and writers and interesting facts. We’ll have several tasks at the lesson. Some of them were prepared by you at home but most of them weren’t prepared. I hope our competition will be fun. I have lots of red and blue stars here. For excellent answer you will get a red star. For a good answer you’ll get a blue star. At the end of the competition you’ll count all the stars you’ve received. The winner will be the team with the biggest number of the red stars. The pupils who show the best knowledge of the UK will be given special prizes. Let’s start our competition and introduce our teams to each other. What’s the name of the girls` team? What’s the name of the boys` team? Students: The name of the girls` team is “the Rose”. The name of the boys` team is “the Daffodil”.

II. Teacher: The first task is the following: answer the questions about the United Kingdom. (Обеим командам задаётся по три вопроса. За правильный ответ команда получает красную звёздочку; если в ответе была грамматическая ошибка, команда получает синюю звёздочку.)

1. Where is the United Kingdom situated? (The United Kingdom is situated on the islands in the northwest of Europe.)
2. Which islands is the largest one? (Great Britain is the largest island.)
4. How many countries does the UK consist of? (The UK consists of four countries: England, Scotland, Wales and Northern Ireland.)
5. What is the population of the United Kingdom? (The population of the United Kingdom is about 60 million people.)
6. Which city is the capital of the country? (London is the capital of the country.)

III. Teacher: The second task is “Spot the mistake”. You will listen to a text about London (we’ve read about and discussed the capital at other lessons). You know a lot of facts about this wonderful city. Now try to spot the mistakes made in the facts about London and correct them. Be attentive!
(Ученики прослушивают запись текста один раз. Можно разрешить учащимся делать записи во время прослушивания. За правильный ответ даётся звёздочка.)
This text is about London. London is the capital of Scotland. It is one of the oldest and largest cities of the world. They say that London is one hundred years old. London has suffered many misfortunes. In the 5th century Saxons and later Danes invaded the British shores and ruined the city. In 1665 the Great War broke out. Many people died. Then in the winter of 1666 the Great Fire broke out. Most of the city was destroyed.
Now London is a big political, industrial and cultural centre. More than 1 million people live there. London is situated on the river Clyde. The river connects the capital with the sea.
London is divided into two parts. They are the City, the West End, the East End and Westminster. The West End is the richest part of the city with many beautiful shops, hotels, bars and restaurants. The East End is the place where the working people live. Westminster is the heart of business and commercial life. The City is the political centre.

(London is the capital of the United Kingdom and England.)
(London is two thousand years old.)
(In 1665 the Great Plague broke out.)
(The Great Fire broke out in the summer of 1666.)
(More than 8 million people live in London.)
(London is situated on the river Thames.)
(London is divided into four parts.)
(Westminster is the political centre.)
(The City is the centre of business and commercial life.)

IV. Teacher: You read about the sights of London at our lesson. Your task was to prepare a story about one of the sights of London. If you had an opportunity to go to London what would you like to see there and why?
(2-3 человека от каждой команды рассказывают коротко о какой-либо достопримечательности. Участники получают звёздочки соответствующих цветов за свои рассказы.)

V. Teacher: Britain is also famous for its writers and poets. Can you name any British writers and poets?
(Ученики называют имена некоторых известных британских писателей.)
The following task for you is “Guess who it was!” You should put the passages of the story in the right order, read them aloud and tell me what British writer this story is about.
(Каждой команде даётся по 3 экземпляра разрезанного на части текста об одном известном британском писателе – У.Шекспире и Р.Киплинге. За правильное чтение в логической последовательности и название фамилии писателя команды получают звёздочки. Приводим правильные ответы.)

He was one of the world’s greatest writers. He was born in Stratford-upon-Avon, England, where he received a classical education.

The Stratford school was a difficult place at that time. School days were long, and only on the holidays could he have a real rest. At the age of eighteen he married Anne Hathaway, and they had three children. When he was twenty-one he went to London. There he became an actor and began to write plays. He wrote plays for the famous Globe Theatre. Later he was one of the owners of the Globe Theatre. He achieved great recognition during his lifetime. He wrote three types of plays: histories, comedies and tragedies. He is acknowledged as one of the greatest writers of all time, and has remained popular with readers around the world.

VI. Teacher: The teams have prepared their favourite poems by some British poets both in English and Russian. Let’s listen to them.
(По два участника от каждой команды приготовили стихотворения на английском и русском языках. Этими стихотворениями оказались 65-й сонет У.Шекспира и стихотворение “If” Р.Киплинга. Сначала стихотворение читается по-английски, затем звучит его русский перевод.)

Обобщить лингвострановедческий материал по указанной теме. Углубить и расширить знания по теме.

Совершенствовать умение и навыки практического владения английским языком по данной теме по всем видам речевой деятельности: аудированию, говорению, чтению и письму.

Повысить интерес к изучению иностранного языка.

Разминка: обеим командам задаётся по три вопроса о Соединенном Королевстве.

Короткие рассказы учащихся о достопримечательностях Лондона.

Расстановка абзацев в нужном порядке, чтобы получился связанный текст о писателе; определение, о ком идёт речь.

Конкурс на лучшего чтеца стихотворения английского поэта.

Выполнение теста (The Britain Quiz).

Решение кроссворда ( обеим командам предлагаются одинаковые кроссворды).

Подведение итогов урока, объявление команды-победительницы и лучших знатоков страны, вручение призов и выставление оценок.

Teacher: Dear boys and girls! I am very glad to see you at our lesson today because we have an unusual lesson – a competition. There are two teams at lesson: the girls team and the boys team. They will show us their knowledge of the United Kingdom because our lesson is devoted to this country. We’ll speak about the sights, the capital of the country, some poets and writers and interesting facts. We’ll have several tasks at the lesson. Some of them were prepared by you at home but most of them weren’t prepared. I hope our competition will be fun. I have lots of red and blue stars here. For an excellent answer you will get a red star. For a good answer you get a blue star. At the end of the competition you ‘ll count all the stars you’ve received. The winner will be the team with the biggest number of the red stars. The pupils who show the best knowledge of the UK will be given special prizes. Let’s start our competition and introduce our teams to each other. What’s the name of the girls team? What’s the name of the boys team?

Teacher: The first task is the following: answer the questions about the United Kingdom. You get a red star for a right answer.

(Обеим командам задается по три вопроса. За правильный ответ команда получает красную звездочку; если в ответе была грамматическая ошибка, команда получает синюю звездочку.)

Where is the United Kingdom situated? (The United Kingdom is situated on the islands in the northwest of Europe.)

Which island is the largest one? ( Great Britain is the largest island.)

What separates Great Britain from the Continent? ( The English Channel separates Great Britain from the Continent.)

How many countries does the UK consist of? ( The UK consist of four countries: England, Scotland, Wales and Northern Ireland.)

What is the population of the United Kingdom? (The population of the United Kingdom is about 60 million people.)

Which city is the capital of the country? (London is the capital of the country.)

(Ученики прослушивают запись текста один раз. Можно разрешить учащимся делать записи во время прослушивания. За правильный ответ дается звездочка.)

This text is about London. London is the capital of Scotland. It is one of the oldest and largest cities of the world. They say that London is one hundred years old. London has suffered many misfortunes. In the 5 th century Saxons and later Danes invaded the British shores and ruined the city. In 1665 the Great War broke out. Many people died. Then in the winter of 1666 the Great Fire broke out. Most of the city was destroyed.

Now London is a big political, industrial and cultural centre. More than 1 million people live there. London is situated on the river Clyde. The river connect the capital with the sea.

London is divided into two parts. They are the City, the West End, the East End and Westminster. The West End is the richest part of the city with many beautiful shops, hotels, bars and restaurants. The East End is the place where the working people live. Westminster is the heart of business and commercial life. The City is the political centre.

(London is the capital of the United Kingdom and England.)

(In 1665 the Great Plague broke out.)

(The Great Fire broke out in the summer of 1666.)

(More than 8 million people live in London.)

(London is situated on the river Thames.)

(London is divided into four parts.)

(Westminster is the political centre.)

(The City is the centre of business and commercial life.)

Teacher: You read about the sights of London at our lessons. Your task was to prepare a story about one of the sights of London. If you had an opportunity to go to London what would you like to see there and why?

( 2-3 человека от каждой команды рассказывают коротко о какой-либо достопримечательности. Участники получают звездочки соответствующих цветов за свои рассказы.)

Teacher: Britain is also famous for its writers and poets. Can you name any British writers and poets?

( Ученики называют имена некоторых известных британских писателей.)

(Каждой команде дается по 3 экземпляра разрезанного на части текста об одном известном британском писателе – У. Шекспире или Р. Киплинге. За правильное чтение в логической последовательности и называние фамилии писателя команды получают звездочки. Приводим правильные ответы.)

Читайте также: