The scholarship from green years by a j cronin краткое содержание

Обновлено: 07.07.2024

  • Для учеников 1-11 классов и дошкольников
  • Бесплатные сертификаты учителям и участникам

The Scholarship (from “Green Years” by A. J. Cronin)

Pavlodar Pedagogical Highest college named after B Akhmetov

Date: 10 .02.2020

Teacher`s name:

Mukanova B. Т .

Group : FL-1 1

Number present:

Learning objective(s) that this lesson is contributing to

1. To provide students with new language material

2. To develop students’ reading and speaking abilities and enrich their vocabulary

3. To bring up love for reading of foreign literature and to extend students’ knowledge of the world which they live in.

Lesson objectives

All learners will be able to:

Listen, understand and read the new words based on the theme .

Listen to teacher’s instructions and do an exercise based on the theme.

Most learners will be able to:

Understand teacher’s instructions and follow.

Read the text and understand the main idea.

Some learners will be able to:

Recognise and name some word combinationbased on the theme and recognise them in the speech by using indirect speech .

Retell the text and write an essay.

Assessment Criteria

Using correctly grammar structure based on the theme

Asking questions and answering them

Writing new sentences by using correctly grammar rule based on the theme.

Value links

Being polite and respectful to the other’s opinions. Being environmentally conscious, friendly, providing solutions to some problems.

Cross curricular links

Psychology, Russian, Literature.

Previous learning

Plannedtimе

Planned activities

Ве ginning:

Organisation moment:

Greetings : Good morning children, sit down, please

Who is on duty today?

What date is it today?

What day is it today?

Who is absent today?

Warming up – Snowball game

Students write the questions on the sheet of paper and fold them. After that they through “snowballs” to each other. Unfold the “snowball”, read the question and answer it.

Let’s check up your homework which is retelling the text. Are you ready? I hope everyone is ready.

After checking homework work with new words.

Then teacher will give exercises.

The text “The Scholarship”

Whole activity

Work with new words, according to the text.

Find in the text Irregular Verbs and fill the table.

Write an essay “My best friend”

After presenting essay, students answer teacher’s questions.

Feedback

What they did at the lesson?

What was difficult at the lesson?

What was easy at the lesson?

What they would like to know at the next the lesson?

The teacher assess the students according their work by assessment criteria and explains homework.

Students will make analysis of the text “The Scholarship”

Then the teacher says Good Bye to everyone!

Formative assessment during the lesson teacher comments student’s answers: welldone, good job, excellent, good, not bad, very good, satisfactory, try it again, don’t be lazy

Краткое описание документа:

Требования к эффективному уроку

- Определение значения и места отдельного урока в серии уроков;

- Точное определение целей обучения и путей их достижения;

- Наличие содержательного урока в соответствии с требованиями программы обучения и цели урока;

- На отдельных этапах урока, а также во время всего урока планирование освоенных навыков и знаний, полученных учениками;

- Выбор эффективных инструментов обучения, методов и подходов, направленных на формирование и развитие познавательной активности учеников;

- Эффективное использование моделей инидивидуальной и групповой работы учеников;

- Рассмотрение всех возможностей для самостоятельного освоения знаний учеником;

- Учет возможностей и потребностей каждого из учеников;

- Реализация дидактических принципов на уроках;

- Формирование эффективной среды обучения для ученика;

- Реализация оперативной обратной связи на уроках;

- Наличие на уроках активного процесса и высокой энергии;

- Наличие приподнятого эмоционального настроения;

- Становление на уроках безопасной, положительной психологической атмосферы.

Руководящие принципы при эффективном планировании урока

Стремление к получению результата – основная цель преподавания и учения. Обучение и воспитание учеников - это сложный процесс, который зависит от многих непредсказуемых условий.

Вполне понятно, что успешность обучения зависит от мастерства учителя, который может применять эффективные методы в зависимости от специфики предмета. Вместе с тем, немаловажным являются культура и любовь учителя к ученикам. В случае если ученик получил от урока что-то новое, остался доволен собой - урок прошел хорошо, труд учителя вознагражден, но если ученик не выучил на уроке ничего, вышел с урока безразличным – урок прошел неуспешно и учителю стоит задуматься. Однако результативность урока зависит не только от учителя, но и от стремления ученика и его ответственности за учение. На уроке каждый ученик должен осознавать свою значимость и успешность. Для этого учителю необходимо отойти от обучения по подготовленному, заученному материалу и направлять ученика на получение новых знаний самостоятельно.

Принципы, обеспечивающие эффективное обучение:

Принцип свободы: не ограничивать возможность каждого ученика проявить себя;

Принцип сотрудничества: совместные действия учителя и ученика при полном понимании и поддержке друг друга в процессе обучения;

Принцип уверенности: уверенность ученика в получении результата, вера учителя, что ученики добьются больших результатов на уроке;

Принцип толерантности: создание благоприятной среды для саморазвития ученика с учетом его личных особенностей;

Принцип терпимости: эмоциональная сдержанность без обострения неблагоприятных условий и раздражительности.

- хорошо запланированный урок, точное определение обучающих целей;

- содержательное обучение, направленное на изучение нового и достижение цели;

- урок нравится ученикам и они заинтересованы в получении знаний;

- достижение учениками критериев успешности;

- эффективное применение оценивания для обучения;

- применение на уроке открытых вопросов высокого уровня.

С точки зрения его эффективности успешному уроки предъявляются следующие требования:

- активная познавательная деятельность каждого ученика в течение всего урока;

- организация обучения при помощи новых открытий;

- оказание эмоциональной поддержки действиям каждого ученика и его одноклассников в течение урока;

- стимулирование учеников к познавательной деятельности на уроке;

- самоконтроль (самоуправление) и рефлексия учеников на всех этапах урока;

- наличие самостоятельной работы и творческих заданий на уроке для само- и взаимооценки учеников;

- достижение целей обучения и др.

Обеспечение эффективности и результативности урока требует от учителя определенных сил и терпения. Однако, повысить эффективность урока может каждый педагог. Исследования в данной области выявили следующие проблемы при организации эффективного урока:

- однотипность применяемых на уроке методов и подходов;

- неэффективное использование времени на уроке;

- редкое применение элементов проблемного обучения;

- неэффективное применение ИКТ на уроке;

- не полное вовлечение всех учеников в познавательную деятельность;

- оставление без внимания логической структуры урока и заданий;

- недостаток наглядных средств на уроке;

- недооценка теоретических материалов;

- безразличный отбор упражнений и заданий;

- неполное обеспечение учеников индивидуальными заданиями;

- перегрузка учеников чрезмерным количеством заданий.

Один из путей решения данных проблем – это эффективное планирование урока с помощью применения активных методов, руководствуясь теорией конструктивного обучения.

… Robert Shannon will be able to continue his studies only if he gets the scholarship founded by Sir John Marshall, but his best friend Gavin becomes his rival.

It was the first day of the Easter Holidays. I was going fishing with Gavin. The last pleasure I allowed myself before beginning to prepare for the Marshall.

We met early in the morning. Gavin was waiting for me. Impossible to describe the silent joy of our meeting. We walked side by side through the quiet village to the lake.

“No fishing until evening, I am afraid”, Gavin murmured. “No wind and the day is too bright”.

Until the sun went down, Gavin and I sat on an upturned boat, outside his father's fishing hut. We spoke very little. At seven o'clock, after Mrs. Glen, the woman of the cottage had given us some tea and boiled eggs and milk, we pushed the boat into the water. I took the oars. When we were far from the shore, Gavin spoke, hidden by the growing darkness.

“I understand you are sitting the Marshall, Robie?”

I was greatly surprised. “Yes… How did you know?”

“Mrs. Keith told my sister”, Gavin paused, breathing heavily. “I am trying for it too”.

I looked at him in silence. I was shocked and confused.

“But Gavin… You do not need the money!”

Gavin frowned. "You'll be surprised." He spoke slowly. "My father has had trouble in the business". He paused. "He has done so much for me. now then he is worried, I would like to do something for him."

I was silent. I knew that Gavin adored his father; and I had heard whispers that all was not well with the Mayor's business. Yet his words came as an unexpected blow.

"All the cleverest boys in the country are competing," he continued. "One more won't make much difference. Besides there is the honour of the town. It is twelve years since a Levenford boy took the scholarship." He drew a deep breath. “One of us must win it”.

“You may be the one, Gavin”, I said in a low voice; I knew he was a fine scholar.

Gavin replied slowly. “I would like to win for my father’s sake. But I think you have a better chance”. He paused. “If you win, will you go on to be a doctor?”

Gavin was the only person on earth to whom I could tell the truth. I said: “I wish with all my heart to be a medical biologist, you know, a doctor who does research”. There was a long pause.

“Yes”, Gavin said thoughtfully. “It is bad that we have to fight each other over the scholarship. But, it will not affect our friendship, of course”.

Was, met, is, went, sat, spoke, given, took, were, hidden, understand, sit, know, told, has, had, done, do, knew, heard, came, make, took, drew, said, win, tell, does, have, fight.
Вот, в таких формах, как они в тексте, не в "изначальной"

ОТВЕТЬТЕ НА СЛЕДУЮЩИЕ ВОПРОСЫ:
1)Who was Robie?
2)What did he want to become?
3)who couldn't he study without the scholarship?
4)What shows, that he was seriously preparing for the exams?
5)What did Gavin tell Robie about?
6)Why was the boy shocked and confused?
7)What was the reason for Gavin's sitting the Marshall?
8)Which words prove the generosity of both boys?

Robert Shannon will be able to continue his studies only if he gets the scholarship founded by Sir John Marshall, but his best friend Gavin becomes his rival.
It was the first day of the Easter Holidays. I was going fishing with Gavin. The last pleasure I allowed myself before beginning to prepare for the Marshall.
We met early in the morning. Gavin was waiting for me. Impossible to describe the silent joy of our meeting. We walked side by side through the quiet village to the lake.
“No fishing until evening, I am afraid”, Gavin murmured. “No wind and the day is too bright”.
Until the sun went down, Gavin and I sat on an upturned boat, outside his father's fishing hut. We spoke very little. At seven o'clock, after Mrs. Glen, the woman of the cottage had given us some tea and boiled eggs and milk, we pushed the boat into the water. I took the oars. When we were far from the shore, Gavin spoke, hidden by the growing darkness.
“I understand you are sitting the Marshall, Robie?”
I was greatly surprised. “Yes… How did you know?”
“Mrs. Keith told my sister”, Gavin paused, breathing heavily. “I am trying for it too”.
I looked at him in silence. I was shocked and confused.
“But Gavin… You do not need the money!”
Gavin frowned. "You'll be surprised." He spoke slowly. "My father has had trouble in the business". He paused. "He has done so much for me. now then he is worried, I would like to do something for him."
I was silent. I knew that Gavin adored his father; and I had heard whispers that all was not well with the Mayor's business. Yet his words came as an unexpected blow.
"All the cleverest boys in the country are
," he continued. "One more won't make much difference. Besides there is the honour of the town. It is twelve years since a Levenford boy took the scholarship." He drew a deep breath. “One of us must win it”.
“You may be the one, Gavin”, I said in a low voice; I knew he was a fine scholar.
Gavin replied slowly. “I would like to win for my father’s sake. But I think you have a better chance”. He paused. “If you win, will you go on to be a doctor?”
Gavin was the only person on earth to whom I could tell the truth. I said: “I wish with all my heart to be a medical biologist, you know, a doctor who does research”. There was a long pause.
“Yes”, Gavin said thoughtfully. “It is bad that we have to fight each other over the scholarship. But, it will not affect our friendship, of course”.
Yet I felt a sudden sadness in my heart. I thought: “Gavin and I… One of us must be defeated”.

роберт шеннон сможет продолжать свои исследования, только если он получает стипендию основана сэр джон маршалл, но его лучший друг гевина становится его соперника.это был первый день пасхальных праздников.я собирался на рыбалку с гевином.последний удовольствие я позволял себе до начала подготовки для маршалла.мы встретились сегодня с раннего утра.гевин ждал меня.невозможно описать молчание радости нашей встречи.мы шли бок о бок в тихой деревне на озеро."ни одно только вечером, я боюсь", - пробормотал."нет ветра, и день слишком яркий".до тех пор, пока солнце зашло, гэвин, я сидел на поднятый катер, за пределами его отца промысел хат.мы говорили очень мало.в семь утра, после того, как г - жа глен, женщина коттедж дал нам чай и вареные яйца и молоко, мы использовали лодку на воду.я взял весла.когда мы были далеко от берега, - говорит, скрытый рост тьмы."я понимаю, вы сидите маршала, робби?"я был очень удивлен."да. откуда ты знаешь?""миссис кейт сказала моя сестра", гэвин остановился, тяжело дышит."я пытаюсь за это".я смотрел на него в тишине.я был потрясен и запутался."но, гевин. тебе не нужны деньги!"гевин нахмурился. "вы будете удивлены ". он говорил медленно".у моего отца были проблемы в бизнесе ".он сделал паузу ".он так много сделал для меня.теперь, значит, он переживал, я хотел бы сделать что - то для него ".я молчал.я знал, что гевин обожал своего отца, и я слышал слухи, что не все хорошо с мэром бизнес.но его слова были как неожиданный удар."все самые смекалистые парни в стране", - продолжил он.один ничего не изменят.кроме того, есть честь города.это двенадцать лет после levenford мальчик взял стипендию ". он привлек глубокий вдох.один из нас должен победить "."может быть, ты один, гэвин, - сказал вполголоса, я знал, что он был хорошим ученым.гевин ответил, медленно."я хотел бы выиграть для моего отца ради.но я думаю, что у вас есть шанс ".он сделал паузу."если ты выиграешь, ты продолжай быть врачом?"гевин был единственным человеком на земле, которым я мог бы сказать правду.я сказал: "я желаю всем сердцем, чтобы быть медицинской биолог, вы знаете, доктор, который проводит исследования".была долгая пауза."да", - сказал задумчиво."это плохо, что мы должны бороться друг с другом за стипендию.но, это не повлияет на нашу дружбу, конечно ".но я почувствовал внезапное уныние в моем сердце.я подумал: "гэвин. один из нас должен победить".


It was the first day of the Easter Holidays. I was going fishing with Gavin. The last pleasure I allowed myself before beginning to prepare for the Marshall.

We met early in the morning. Gavin was waiting for me. Impossible to describe the silent joy of our meeting… We walked side by side through the quiet village to the lake.

“No fishing until evening, I am afraid”, Gavin murmured. “No wind and the day is too bright”.

Until the sun went down, Gavin and I sat on an upturned boat, outside his father’s fishing hut. We spoke very little. At seven o’clock, after Mrs. Glen, the woman of the cottage had given us some tea and boiled eggs and milk, we pushed the boat into the water. I took the oars. When we were far from the shore, Gavin spoke, hidden by the growing darkness.

“I understand you are sitting the Marshall, Robie?”

I was greatly surprised. “Yes… How did you know?”

“Mrs. Keith told my sister”, Gavin paused, breathing heavily. “I am trying for it too”.

I looked at him in silence. I was shocked and confused.

“But Gavin… You do not need the money!”

I was silent. I knew that Gavin adored his father; and I had heard whispers that all was not well with the Mayor’s business. Yet his words came as an unexpected blow.

“You may be the one, Gavin”, I said in a low voice; I knew he was a fine scholar.

Gavin replied slowly. “I would like to win for my father’s sake. But I think you have a better chance”. He paused. “If you win, will you go on to be a doctor?”

Gavin was the only person on earth to whom I could tell the truth. I said: “I wish with all my heart to be a medical biologist, you know, a doctor who does research”. There was a long pause.

“Yes”, Gavin said thoughtfully. “It is bad that we have to fight each other over the scholarship. But, it will not affect our friendship, of course”.

Yet I felt a sudden sadness in my heart. I thought: “Gavin and I… One of us must be defeated”.

Примечания:

rival – конкурент

scholarship – стипендия

Easter Holidays – пасхальные каникулы

oars – весла

to sit the Marshall – сдавать экзамены на стипендию Маршалла

Читайте также: