Афхардты хасана краткое содержание

Обновлено: 02.07.2024

Предисловие и перевод с осетинского Руслана Тотрова


0, несчастный Бибо! Ой, убогий слепец!
Свет померк для тебя, ночь глухая в очах,
В них ни сини небес, ни просторов земных:
Пала черная мгла, черным стал Божий мир.
Нету силы в руках, ноги еле влачишь…
До работы ль тебе? Сам не можешь поесть.
Все богатство твое – темный угол в дому.
Ни коня, ни вола! 0, несчастный старик!
Как же жалок твой вид! Люди прячут глаза…

0, всесильный Бибо! 0, счастливый старик!
Бог тебе даровал власть над звонкой струной.
Вот богатство твое – россыпь слов золотых,
Сказ о чести отцов, песнь о славе былой…
Лишь коснешься струны потемневшим смычком,
Все смолкают вокруг, слова вещего ждут,
Слова вещего ждут, песне внемлют твоей,
Песне внемлют твоей, слез не в силах сдержать,
Слез не в силах сдержать, утирают глаза…

Выбрав категорию по душе Вы сможете найти действительно стоящие книги и насладиться погружением в мир воображения, прочувствовать переживания героев или узнать для себя что-то новое, совершить внутреннее открытие. Подробная информация для ознакомления по текущему запросу представлена ниже:

libcat.ru: книга без обложки

Афхардты Хасана(Нартовский эпос осетин): краткое содержание, описание и аннотация

Александр Кубалов: другие книги автора

Кто написал Афхардты Хасана(Нартовский эпос осетин)? Узнайте фамилию, как зовут автора книги и список всех его произведений по сериям.

Нажмите, чтобы узнать подробности

Урок по национально-региональному компоненту. Тема кровной мести и социального протеста в поэме А. Кубалова "Афхардты Хасана" рассматривается согласно эпохе средневековья и с сегодняшних гуманистических позициий.

Методическая разработка урока по НРК

Класс: 8 класс

Учитель: Гибизова Б.К.,

Владикавказ

Образовательная: в ходе проблемного анализа поэмы раскрыть духовный мир главной героини Госама и её сына Хасана.

совершенствовать навыки анализа текста;

развивать навыки связной устной и письменной речи учащихся.

способствовать нравственному становлению личности;

развивать чувства толерантности между людьми;

прививать интерес к произведениям осетинских авторов.

Дидактическая задача: создание условий для осознания и осмысления основной идеи поэмы.

Цели деятельности обучающихся:

Личностные УУД: стремление к новым знаниям, желание участвовать в творческом процессе, желание участвовать в творческом процессе, желание видеть нравственный аспект своих поступков.

Познавательные УУД: поставленную проблему осознавать и извлекать необходимую информацию из текста, делать обобщения и выводы.

Коммуникативные УУД: учебное сотрудничество с учителем и сверстниками (в парной, групповой и коллективной работе); умение брать на себя ответственность; умение точно и полно выражать свои мысли.

Регулятивные УУД: саморегуляция как способность начинать и заканчивать учебные действия в нужный момент; коррекция как способность исправлять возможные ошибки; самооценка как способность осознать уровень усвоения

Тип урока: урок-исследование с элементами дискуссии

Вступительное слово учителя.

Вы знаете, обычай кровной мести был характерен для всех народов на определенном этапе исторического развития. Вспомните хотя бы месть княгини Ольги за смерть Игоря…

Для осетинского народа в эпоху средневековья кровная месть также была традиционной.

Творческая работа учащихся.

Четыре замечательных имени соседствуют, как встарь, в новой публикации поэмы:

Бибо Дзугутов – народный сказитель;

Погружение в текст. Образ Госама.

Центральным образом поэмы является Госама, мать Хасана. Ей посвящается первая часть произведения.

Прочитаем экспозицию поэмы.

- Как вы думаете, почему автор сразу знакомит нас с обстановкой, в которой живет главная героиня?

- Почему нет портрета Госама?

- Важно ли при этом описание природы?

Как видим, автор подготавливает нас к восприятию песни Госама.

Чтение наизусть.

Прислушаемся к колыбельной песне матери…

Подумаем, это колыбельная песня или плач?

Плач – старинная жалобная обрядовая песня на похоронах, поминках или свадьбе.

Вывод: колыбельная песня любящей матери – это плач. Плач – повествование, плач – проклятие, плач – напутствие.

-Как воспринимает природа этот плач?

Итак, мы видим, что природа страдает вместе с главной героиней.

Проблемная ситуация:

Госама – молодая женщина, вдова, любящая мать. Почему же она бежит из человеческого общества и растит, воспитывает единственного сына, готовит его к гибели, заведомо зная, что его ожидает смерть?

Имеет ли она право лишать жизни родного сына?

Анализ произведения.

В ходе анализа текста найдем ответы на поставленные вопросы.

- Почему Госама совершает побег? Есть ли этому оправдание?

Она одинока, у нее никого нет;

власть в руках сильного, богатого Кудайната;

все на стороне Мулдаровых;

Госама из фамилии Афхардты (униженный, оскорбленный).

могла обратиться к людям.

Вывод: Госама восстает против общества, против мира сильных, где достоинство человека оценивается по социальному положению, где законы на стороне богатых, где ничтожна жизнь бедняка.

Поразмышляем вместе (элементы дискуссии).

Госама готовит Хасана к мести. Цель жизни матери - воспитание Хасана в духе кровной мести.

Имеет ли она на это право?

Вспомните законы средневековья по отношению к кровной мести. В такой ситуации можно ли было избежать кровной мести? Спасти сына?

Вывод: понять человека, правильно оценить его поступки можно лишь представляя конкретно – исторические условия, в которых протекает его жизнь. Каждая эпоха диктует свои нормы поведения и нравственности.

В таком ракурсе Госама, сильная, целеустремленная, исполняет святой долг перед мужем и обществом.

Госама суеверна… Она воспитана в таком духе… Сознание человека, видимо, еще не достигло высот.

Групповая работа. Составление кластера.

Вернемся к теме. На одном из наших уроков мы говорили, что месть похожа на смерть, водоворот и т.д.

Урочы нысан : Фыссæджы цард æмæ сфæлдыстад ахуыргæнгæйæ рæзын кæнын сывæллæтты критикон хъуыдыкæнынад.

Урочы хæстæ : 1. Æрдзурын Къубалты Алыксандры цард æмæ сфæлдыстадыл.

  1. Бакусын сывæллæтты критикон хъуыдыкæнынад рæзын кæныныл
  1. Рœзын кœнын цымыдисдзинад ирон адœмы историмœ .

Спайдагонд ахуырадон технологитæ : критикон хъуыдыкæнынад рæзын

Эпиграф: Байхъусут, зæрæдтæ. Байхъусут, лæппутæ.

Байхъусут зарæгмæ, фыдæлты кадæгмæ,

Дзæбæхдæр бахъырнут уæ бæзджын хъæлæстæй.

Предметы æхсæн æмбастдзинад : ирон æвзаджы уроктæ, музыкæйы уроктæ.

  1. Байхъусын æмæ бакæсын музыкалон клипмæ ( Бæтæхъойы хъæуы зарæг- Гæджынаты Руслан.)

Ахуыргæнæджы ныхас зарæджы арæзт æмæ мидисмæ гæсгæ:

- Зарæджы музыкæйы автор æмæ зарæггæнæг у Гæджынаты Руслан, Бæтæхъойы хъæуккаг.

- Цæуыл дзурæг у, Руслан йæ райгуырæн хъæуыл кæй зары,уый? (Бирӕ уарзы йӕ хъӕу)

- Цы æвдыст æрцыд, клипы цы ныв уынæм, уым? ( Саби фæцæуы цардвæндагыл æмæ йæ раивы Руслан, стæй фæцæуынц иумæ ).

Дзуапп: Цард цæуы, фæлтæртæ кæрæдзи ивынц æмдзу кæнынц.

Равдисын уыцы эпизод .

3. Ног æрмæгмæ разныхас:

- Судзы ацы чысыл хъæубæсты царды цырагъ дæр, фæлтæртæ йæ мынæг кæнын нæ уадзынц. Ивгъуыд абонимæ баст у кадджын, номдзыд нæмттæй.

Ахуыргӕнӕг: Бӕтӕхъойы хъӕу сӕрыстыр у бирӕ зындгонд адӕмӕй! Чи сты уыдон?

Дзуапп: Плиты Иссӕ,Андиаты Сослан,Уататы Бибо,Къудзаты Хъазыбег,Ходы Камал,Къубалты Алыксандр,Зыгъуытаты Бибойӕ.

Ахуыргӕн ӕг: Чи уыд Зыгъуытаты Бибо? ( Кадæггæнæг ) Кадӕггӕнджыты тыххӕй нын ӕрмӕг бацӕттӕ кодта Ходы Миленӕ. Табуафси.

Ахуыргӕнӕг: Рæсугъд æрдз балæвар кодта йæ цæрджытæн курдиат, уымæн æвдисæн у куыд абон, афтæ ивгъуыд дæр.

Дæсны зарæггæнæгыл нымад у абон нæ эстрадæйы Гæджынаты Руслан. Мæнмæ гæсгæ, уый йе 'мхъæуккаг Зыгъуытаты Куырм-Бибойы фарн хæссы.

Фыдæлты таурæгътæ кодта Куырм-Бибо Ирыстоны алы комбæсты йæ фæндырæй цæгъдгæйæ.

Ахуырганаджы фарст: Куыд ӕмбарут дзырдтӕ кадӕг ӕмӕ кадӕггӕнджытӕ?

Дзуапп : Кадæг – фæндыры цагъдмæ кæй зарынц, хицæн мелоди кæмæн ис, ахæм эпикон зарæг, таурæгъ. Йӕ бындуры ис царды рагон ӕцӕгдзинад.

Кадæггæнæг – йæхи фæндыры цагъдмæ кадджытæ æмæ таурæгътæ чи кодта, ахæм дæсны дзурæг.

Ахуыргӕн ӕг: Зыгъуытаты Бибо адæмы цардмæ хаста аивад. Йæ диссаджы аивадæй, йæ мидисджын таурæгътæй сын агайдта сæ зæрдæтæ æмæ сæ разæнгард кодта йæ фарн хъахъхъæнынмæ.

Ахуырганаджы фарст: - Куыд уӕм кӕсы,цымӕ мах абон Бӕтӕхъойы хъӕуы тыххӕй цӕмӕн афтӕ лӕмбынӕг дзурӕм?

Дзуапп: Темӕ баст уыдзӕн кӕнӕ хъӕу, кӕнӕ йӕ хъӕуккӕгтимӕ

Ахуыргӕнӕг: Тынг раст. Бибойы кадджытæм сабийæ чи хъуыста, уыдонæй иу уыд зындгонд ирон фыссæг Къубалты Алыксандр.

-Мах ирон адӕм не `гъдаумӕ гӕсгӕ стыр аргъ кӕнӕм хистӕртӕн. Уӕдӕ абон махмӕ ӕрхауди уыцы кад скӕнын ирон литературӕйы бындурӕвӕрджытӕй иуӕн. Уый у Къубалты Алыксандр.

Ацы адӕймаджы тыххӕй ӕрмӕг бацӕттӕ кодта Икъоты Аннӕ. Дӕ хорӕхӕй,хъусӕм дӕм.

Ахуыргӕнӕг : Бузныг Аннӕ. Нӕ абоны урочы темӕ ма мын зӕгъут?

Ахуыргӕнӕг: Сымахмӕ гӕсгӕ нӕ урочы нысантӕ та цы сты?

Дзуапп: 1.Ӕрдзурын Къубалты Алыксандры цард ӕмӕ сфӕлдыстадыл.

3.Рœзын кœнын цымыдисдзинад ирон адœмы историмœ .

Ахуыргӕнӕг: Раст. Бузныг уын.Хӕдзармӕ куыст уын лӕвӕрд уыдис бакӕсын Ӕфхӕрдты Хӕсанӕ.

- Сывӕллӕттӕ зӕгъут ма мын, цы у эпиграф уацмысӕн?

Дзуапп: -Уый у уацмысы сӕйраг хъуыды( проблемӕ) цыбырӕй!

(Сывӕллӕттӕй иу кӕсы эпиграф)

Байхъусут, зæрæдтæ. Байхъусут, лæппутæ.

Байхъусут зарæгмæ, фыдæлты кадæгмæ,

Дзæбæхдæр бахъырнут уæ бæзджын хъæлæстæй.

-Цымӕ цӕуыл дзурӕг сты ацы рӕнхъытӕ?

Дзуапп: Ацы рæнхъытæ ист сты кадæгæй, æвдисынц кадæггæнæджы сидт.

Мах хъуамӕ ӕрыгонӕй зӕрондӕй зонӕм нӕ фыдӕлты царды хабӕрттӕ.

Ахуыргӕнӕг: Раст. Фӕлӕ сӕм ӕрмӕст хъусгӕ хъуамӕ ма кӕнӕм,фӕлӕ уӕм сӕ дарддӕргӕнджытӕ.

Ахуыргӕнӕг: - Куыд уæм кæсы, фыссæг йæ уацмысы кадæггæнæгæн бынат кæй рахицæн кодта, уый цæуыл дзурæг у?

Дзуапп : Кадæг уый ныхæсты бындурыл кæй ныффыста, ууыл.

Цаст раст сты нæ хъуыдытæ, уый раргом кæныны фæдыл бакæсæм æмæ байхъусæм фыццаг ирон профессор Æлборты Барысбийы иртасæн куысты æрмæгмæ.

Равдисын слайд Æлборты Б. къамимæ.

-Фарстытæ равзарыны агъоммæ равзарæм дзырд Æфхæрдтæ морфологион æмæ лексикон æгъдауæй.

Дзуапп: Æфхæрдтæ - номдар, райдайæн формæ- æфхæрд, сæрмагонд номдар, бирæон нымæцы, номон хауæны.

Æфхæрдтæ - обиженные, оскорбленные; хъыгдард чи баййæфта, ахæм; бафхæрдта йæ, æфхæрд æрцыд, Йе 'фхæрд нæ ныххатыр кодта.

Ахуыргӕнӕг: Чи зоны ахӕм мыггаг нӕ уыд.Фӕлӕ адон сты ӕппӕт ӕфхӕрд адӕмы минӕвӕрттӕ!

- Сымахмæ гæсгæ, нæ бон у кадæджы фольклорон бындурыл дзурын?

Дзуапп: О .у. Дзуры йӕ кадӕггӕнӕг.

Ахуыргӕнӕг: Ацы кадӕг афтӕ ахсджиаг у нӕ литературӕйы, ахӕм бирӕ проблемӕтӕ дзы ис,ӕмӕ йын йӕ бындур, йӕ равзӕрд стыр ахуыргӕндтӕ дӕр иухуызон нӕ хонынц.

Ахуыргӕнӕг: Йӕ мидисмӕ рахизыны размӕ равзарӕм зынӕмбарӕн дзырдтӕ.

Уацилла- ирон мифологийы арвнæрды, хорæрзады,тыллæджы бардуаг.

Хъыримаг – рагон хæцæнгарз.

Бонвыддæр- бонæй-бон æвзæрдæр.

Хъæргæнæг-адæймаг,кæцы æрвыст æрцæуы хиуæттæм зиан фехъусын кæнынмæ.

Ривæд- фосы улæфт сæрды.

Мæрддзыгой-адæм,кæцытæ æрбацыдысты,чи амард,уый раз фæстаг хæс бафидынмæ.

Ахуыргӕнӕг: -Уӕдӕ цы у йӕ мидис?

Дзуапп: Базыдтам,ацы кадӕг кӕй у арӕзт рагон ӕгъдау – тугисыны бындурыл. Ирон адӕмы ӕнамонддзинӕдтӕн тугисыны ӕгъдау,ӕвӕццӕгӕн ,сӕ карздӕр уыд. Сӕдӕ азты дӕргъы цал хӕдзары, цал ирон мыггаджы скуынӕг кодта фӕстаг нӕлгоймаджы онг ацы фӕтк!

Тугисыны ӕгъдау ӕнусты дӕргъы адӕмы зӕрдӕйы тынг ахъардта. Ӕмӕ йӕ ирон адӕм кӕд ӕмбӕрстой тугисыны уӕззау ӕфхӕрд, уӕддӕр сӕ бон нӕма уыд уӕды рӕстӕджы йӕ аппарын.

Ахуыргӕнӕг:-Куыд райдайы кадӕг? Бакӕсут ма йӕ.( Кӕсынц фыццаг куплет)

-Ирон адӕм кӕй хуыдтой мӕгуыр?

Дзуапп: Фӕллӕйттӕ кӕмӕ нӕ уыд,уыдон.

Ахуыргӕнӕг:- Куыд ма хоны ноджы автор?

Дзуапп: Тыхджын ӕмӕ хъӕздыг (кӕсынц ӕй тексты )

Ахуыргӕнӕг:-Цавӕр хатдзӕг скӕндзыстут?

Дзуапп: Адӕймаг хъӕздыг ӕрмӕст фӕллӕйттӕй нӕ вӕййы,фӕлӕ йӕ зондӕй,адӕмы ӕхсӕн ын цы кад ис,уымӕй.

Ахуыргӕнӕг:- Кадӕг йӕ райдианӕй йӕ кӕронмӕ цӕссыг ӕмӕ мароимӕ цӕуы. Йӕ мидис ын кӕй руаджы бамбӕрстам ? ( Ирон ӕфхӕрд сылгоймаг Госӕмайы хъарӕгӕй)

Фарст: -Чи радзурдзӕн кадӕджы сюжет?

….Кӕннод не рцардаид тар хъӕды Госӕма сырдты хсӕн, нӕ уарынӕй тӕрсы, нӕ дымгӕйӕ лидзы.

Ахуыргӕнӕг: -Нӕ фыдӕлтӕм тугисыны ӕгъдау уыд тынг фидар. Уыцы хъуыддаджы бирӕ адӕм цагъд кӕй кодтой, уый дӕр ницӕмӕ дардтой.

-Цымӕ раст бакодта Госӕма хъӕдмӕ кӕй алыгъд, уый тыххӕй? Раст хъомыл кодта хъарӕг ӕмӕ цӕссыгимӕ йӕ фырты?

-Афтӕ тынг цӕмӕн ныффидар стыр маст йӕ зӕрдӕйы Госӕмайӕн?

Дзуапп: Йӕ лӕджы йын амардтой,Мулдарты хъал мыггагмӕ, уый фаг нӕ фӕкаст. Ноджы ма йын ӕдзӕсгом Хъуыдайнат йӕхимӕ дӕр бацыд фӕхудинаг кӕнынмӕ.

Ахӕм ӕдзӕсгомдзинад ӕмӕ сӕрыстырдзинад уыд ӕрмӕст хъӕздгуытӕм. Ӕлдӕрттӕ та мӕгуыр адӕмӕй кӕд ӕфсӕрмы кодтой.

- Куыд уӕм кӕсы, автор мӕгуырты фарс уыд ӕви хъӕздгуыты? (Мӕгуырты)

- Куыдӕй йӕ равдыста? (Уастырджийы ӕххуыс)

Ссарут ӕмӕ бакӕсут уыцы рӕнхъытӕ.

-Кӕмӕн ӕххуыс кӕны Уастырджи? ( растзӕрдӕ адӕмӕн)

-Хӕсанӕ рӕстдзинадыл тохгӕнӕг уыд ӕви социалон мастисӕг? (рӕстдзинадыл тохгӕнӕг)

Ахуыргӕнӕг : -Тынг раст. Цал лӕджы амардта Хӕсанӕ? Раст бакодта?

Дзуапп: Тохы куы бацыд,уӕд нал ныууагъта йӕ хӕст.Цыппары дзы куы амардта,уӕд йӕхӕдӕг дӕр акъахдзӕф кодта рӕстдзинады сӕрты ӕмӕ амардта Мулдартӕй ноджыдӕр фондз адӕймаджы. Афтӕмӕй йӕхӕдӕг дӕр ссис фыдгӕнӕг. Рӕстдзинады сӕрыл тохы фӕцӕф йӕхӕдӕг дӕр ӕмӕ амард.

Ахуыргӕнӕг: Хӕсанӕйы фӕлгонцӕй характеристикӕ раттӕм.

Дзуапп: Ӕцӕг ирон лӕг,рӕстдзинадыл тохгӕнӕг,мады фӕдзӕхст ӕххӕстгӕнӕг,хъӕбатыр хӕстон лӕг,иунӕг,тугисӕг.

Ахуыргӕнӕг: Цавӕр аивадон мадзӕлттӕй спайда кодта фыссӕг?(Эпитеттӕй, ӕлгъыстытӕ, ӕфхӕрыны дзырдбӕстытӕ, хъарӕджы фразеологии.)

-Уацмысы аивадон мадзӕлттӕй иу у уацмысӕн йӕ арӕзт. Кадӕггӕнӕг дзуры ацы хабӕрттӕ.Афтӕ райдайы,афтӕ фӕвӕййы. Иннӕтыл дарддӕр ӕрдзурдзыстӕм дыккаг урочы.

  1. Цавӕр цӕстӕй касти Фацбай туг исынмӕ?
  2. Цавӕр цӕстӕй касти Хӕсанӕ туг исынмӕ?
  3. Куыд уӕм кӕсы, мах дуджы тугисыны ӕгъдау сфидауид?

Хатдзæг равзæрст æрмæгмæ гæсгæ.

Ахуыргӕнӕг: Абоны урочы цы базыдтат уыдонӕй цавӕр хатдзӕгтӕ скӕндзыстӕм ?

Дзуапп: Тугисыны ӕгъдау ахста ирон адӕмы царды ахсджиаг бынат. Фӕлӕ цард ивы, уыимӕ ивынц ӕгъдӕуттӕ дӕр. Фӕзындысты барадон оргӕнтӕ,ног закъонтӕ.Уыцы уавӕрты туг исын ссис фӕстӕзад ӕмӕ зианхӕссӕг ӕгъдау.

Ахуыргӕнӕг: Зӕгъут уӕ хъуыдытӕ мӕнӕ ацы дзырдтӕй пайда кӕнгӕйӕ?

  • Урок мæ зæрдæмæ фæцыд, уымæн æмæ…
  • Æз урочы базыдтон…
  • Урокæй мæхицæн райстон…
  • Урок мæм фæкаст цымыдисаг…
  • Æз ахъуыды кодтон…

5. Урочы кæронбæттæн.

6. Хæдзармæ куыст.

-Цавӕр адӕймаг уӕм фӕкаст Ӕфхӕрдты Хӕсанӕ?

-Госӕмайӕн аргъ скӕнут куыд хъомылгӕнӕг мад, афтӕ.

Уӕ литературӕйы тетрӕдты сӕ афыссут ӕмӕ сын дзуӕппытӕ раттут фысгӕйӕ.

7. Бæрæггæнæнтæ комментаритимæ.

Адӕмы уды фарн,адӕмы зӕрдӕйы ци н ӕмӕ рыст. Уый нын ӕвдисы фыдӕлты удыхъӕд ӕмӕ кӕмӕ хъуысы музыкӕ.уымӕн ӕхсызгондзинад ӕрхӕсдзысты хъисын фӕндыры зӕлтӕ.

  • Для учеников 1-11 классов и дошкольников
  • Бесплатные сертификаты учителям и участникам

Описание презентации по отдельным слайдам:

Къубалты Бызийы фырт Алыксандр (1871 – 1944)

Къубалты Бызийы фырт Алыксандр (1871 – 1944)

Æфхæрдтæ Мулдартæ

Солæман – цæхæрцæст, сахъ, иунæг лæг мыггаджы Хæсанæ – хъæбатыр, æгъдауджын.

Солæман – цæхæрцæст, сахъ, иунæг лæг мыггаджы Хæсанæ – хъæбатыр, æгъдауджын, ныфсхаст, лæгдзинадæй æххæст, домбай, фæлæ иунæг Госæма – адæмæн æмбисонд йæ хъæбатырдзинадæй, фидар зондыл хæст, æгъдауджын, æгъатыр знагмæ Æфхæрдтæ

  • подготовка к ЕГЭ/ОГЭ и ВПР
  • по всем предметам 1-11 классов


Курс повышения квалификации

Охрана труда


Курс профессиональной переподготовки

Охрана труда


Курс профессиональной переподготовки

Библиотечно-библиографические и информационные знания в педагогическом процессе

  • Сейчас обучается 354 человека из 64 регионов
  • ЗП до 91 000 руб.
  • Гибкий график
  • Удаленная работа

Дистанционные курсы для педагогов

Свидетельство и скидка на обучение каждому участнику

Найдите материал к любому уроку, указав свой предмет (категорию), класс, учебник и тему:

5 591 386 материалов в базе

Самые массовые международные дистанционные

Школьные Инфоконкурсы 2022

Свидетельство и скидка на обучение каждому участнику

Другие материалы

Вам будут интересны эти курсы:

Оставьте свой комментарий

  • 17.12.2015 1525
  • PPTX 671.6 кбайт
  • 7 скачиваний
  • Оцените материал:

Настоящий материал опубликован пользователем Цгоева Белла Владимировна. Инфоурок является информационным посредником и предоставляет пользователям возможность размещать на сайте методические материалы. Всю ответственность за опубликованные материалы, содержащиеся в них сведения, а также за соблюдение авторских прав несут пользователи, загрузившие материал на сайт

Если Вы считаете, что материал нарушает авторские права либо по каким-то другим причинам должен быть удален с сайта, Вы можете оставить жалобу на материал.

Автор материала

40%

  • Подготовка к ЕГЭ/ОГЭ и ВПР
  • Для учеников 1-11 классов

Московский институт профессиональной
переподготовки и повышения
квалификации педагогов

Дистанционные курсы
для педагогов

663 курса от 690 рублей

Выбрать курс со скидкой

Выдаём документы
установленного образца!

Учителя о ЕГЭ: секреты успешной подготовки

Время чтения: 11 минут

Ленобласть распределит в школы прибывающих из Донбасса детей

Время чтения: 1 минута

Курские власти перевели на дистант школьников в районах на границе с Украиной

Время чтения: 1 минута

В Белгородской области отменяют занятия в школах и детсадах на границе с Украиной

Время чтения: 0 минут

В Ростовской и Воронежской областях организуют обучение эвакуированных из Донбасса детей

Время чтения: 1 минута

В приграничных пунктах Брянской области на день приостановили занятия в школах

Время чтения: 0 минут

Новые курсы: функциональная грамотность, ФГОС НОО, инклюзивное обучение и другие

Время чтения: 15 минут

Подарочные сертификаты

Ответственность за разрешение любых спорных моментов, касающихся самих материалов и их содержания, берут на себя пользователи, разместившие материал на сайте. Однако администрация сайта готова оказать всяческую поддержку в решении любых вопросов, связанных с работой и содержанием сайта. Если Вы заметили, что на данном сайте незаконно используются материалы, сообщите об этом администрации сайта через форму обратной связи.

Все материалы, размещенные на сайте, созданы авторами сайта либо размещены пользователями сайта и представлены на сайте исключительно для ознакомления. Авторские права на материалы принадлежат их законным авторам. Частичное или полное копирование материалов сайта без письменного разрешения администрации сайта запрещено! Мнение администрации может не совпадать с точкой зрения авторов.

Читайте также: