The importance of customer contact сочинение

Обновлено: 02.07.2024

Be careful about interrupting others, particularly your customers. They'll be especially upset if, while they're explaining a problem, you interrupt them and start offering a solution. If you feel you have to interrupt, at least cut to the chase and tell the other person what you think his or her main idea was. That way, the other person at least can confirm or correct you, and in either case save time.

2: Listen actively

Did you ever get the feeling, when talking to someone, that you were really talking to a wall? The person may have heard you but gave no indication of it at all. Avoid doing the same thing. When communicating with others, it's just as important that people be aware that you're listening as it is that you're actually listening. For that reason, be involved with and react to what the other person is saying, either via a nod, or an "I see," or a paraphrase of the other person's statements. You'll strengthen your own understanding and make a better impression.

Chances are, your customers have less technical knowledge than you do. Be careful, therefore, when explaining things to them. If you use acronyms, be sure you identify what the acronym means. The same acronym can mean different things, even in an IT context (for example, ASP can refer to "application service provider" or "active server page"). Be careful that you don't make two opposite mistakes: either talking over their head or talking down to them. Keep your eyes on customers when you talk to them and be alert to cues indicating that they don't understand. Ask them whether they understand what you're saying, if necessary.

мой совет для общения с клиентами

1: Остерегайтесь прерывая

2: Слушайте активно

Знаете ли вы когда-нибудь чувство, когда говорящий с кем-то, что вы были на самом деле говорим на стене? Человек, возможно, слышали вас, но ничего не говорится о нем вообще. Избегайте делать то же самое. При общении с другими, это так же важно, чтобы люди знать, что вы слушаете, как это, что вы на самом деле слушать. По этой причине, быть связан с и реагировать на то, что говорит другой человек, либо через кивком, или "Я вижу", или парафраз заявления другого человека. Вы будете укрепить свое собственное понимание и производят лучшее впечатление.

Скорее всего, ваши клиенты имеют меньше технических знаний, чем вы. Будьте осторожны, поэтому, при объяснении вещей для них. Если вы используйте сокращения, убедитесь, что вы определить, что означает аббревиатура. То же аббревиатура может означать разные вещи, даже в контексте ИТ (например, ASP может относиться к "поставщика приложения службы" или "активной страницы сервера"). Будьте внимательны, чтобы не сделать два противоположных ошибки: либо говорить над головой или говорить с ними свысока. Держите глаза на клиентов, когда вы говорите с ними и быть готовым к сигналам, указывающих, что они не понимают. Спросите их, понимают ли они, что вы говорите, если это необходимо.

7. the importance of customer contact

"The customer is always right" is a famous business slogan. The underlying truth behind this statement is recognizing that customers are the life blood for any business. Understanding the importance of good customer service is essential for a healthy business in creating new customers, keeping loyal customers, and developing referrals for future customers.

Excellent customer service begins at the initial greeting, whether that's in person, on the phone, or via email. In all of these situations, using good people skills will increase the chances for a positive first impression. For example, saying hello with a smile to a customer who just walked in the door will invite that person in and make them feel welcome. On the other hand, when an employee doesn't acknowledge the client, or makes them feel like an inconvenience, that customer immediately feels slighted. That negative feeling doesn't get the customer in a buying mood, and it will most likely turn them away from ever coming back to that particular store.

If the employee is utilizing good customer service on the phone, the initial greeting will be courteous. Again, this makes the client feel comfortable. In turn, the customer will appreciate the pleasant greeting and usually be more agreeable on the other end of the phone. This is a much better situation for the client instead of leaving messages on answering machines, never getting any returned phone calls, or trying to extract some product information from an uncaring employee.

"Клиент всегда прав" является известным бизнес лозунг. Основополагающая истина этого утверждения является признание, что клиенты кровь жизни для любого бизнеса. Понимая важность хорошего обслуживания клиентов имеет важное значение для здорового бизнеса в создании новых клиентов, сохраняя лояльных клиентов, а также развитие направления для будущих клиентов.

Отличное обслуживание клиентов начинается на начальном приветствия, будь то лично, по телефону, или по электронной почте. Во всех этих ситуациях, используя хорошие навыки общения с людьми увеличит шансы на положительное первое впечатление. Например, поздороваться с улыбкой на клиента, который просто шел в двери будет пригласить этого человека в и заставить их чувствовать себя желанными. С другой стороны, когда работник не признает клиента, или заставляет их чувствовать себя подобно неудобству, что клиент сразу чувствует себя ущемленным. Это негативное чувство не получить клиента в покупке настроение, и это, скорее всего, превратить их от когда-нибудь вернется к этой конкретной магазине.

8. Visiting company’s departments

In every company there are a number or departments that engage in certain activities. So, in commercial companies exist:

Читайте также: