The best substitute for experience is being sixteen сочинение

Обновлено: 02.07.2024

  • Для учеников 1-11 классов и дошкольников
  • Бесплатные сертификаты учителям и участникам

Класс:10 Урок № Дата_____________

Тема урока: Подростки.

формирование умения читать с выборочным извлечением нужной или интересующей информации, изучение и активизация новой лексики по теме “ Teens activities ”, практика диалогического общения.

познавательный аспект — знакомство с тем, как подростки из разных частей света проводят свободное время; знакомство с понятиями и реалиями: indie , gigs , Father Ted , The Bravery , Arctic Monkeys , H & M shop

развивающий аспект — развитие умения аргументировать и доказывать свое мнение, тренировка памяти, развитие способности концентрировать внимание и распределять его, развитие ассоциативного мышления, воображения ;

воспитательный аспект — воспитание личностных качеств, обеспечивающих успешность творческой деятельности (активности, увлеченности, целеустремленности, настойчивости, наблюдательности, волевых качеств, интуиции, сообразительности, само стоятельности);

учебный аспект — формирование лексических навыков чтения и говорения;

Оборудование: у чебник ( Spotlight 10, под ред. Афанасьевой О. В., Дули Д., Михеевой И.В. ), аудиозаписи .

I . Организационный момент.

Hello, students, glad to see you. … How are you today? … Ok. Sit down, please, and get ready to work.

First of all, look at the blackboard and try to guess, what we are going to speak about today. … What can you see on the blackboard? ( Ученики определяют тему урока ).

Yes, you are right, it’s easy to guess, that we shall speak about teens, teen activities and their spare time. We'll revise words on the topic and get some new ones, read the text and practice reading for specific information. Also you will learn how to express likes and dislikes and to interview a teenager.

III. Фонетическая зарядка .

Children, open your student's books at page 10. In ex.1 you can see phrases. Lets ' read them . (Дети повторяют фразы за учителем). Затем учитель объясняет значение незнакомых фраз. Эти фразы можно вынести на доску.

hang out with friends - тусоваться с друзьями

go clubbing - ходить в развлекательный клуб

go window shopping - разглядывать витрины

run errands for the elderly - выполнять поручения для пожилых людей

IV. Речевая зарядка .

Which of these activities do the teens in your country enjoy doing? (Дети отвечают, следуя примеру в учебнике)

What about you ? (Дети дают развёрнутый ответ, используя в речи most , a few , some , not many )

In my country most teens enjoy hanging out with friends, playing computer games, listening to music, and watching DVDs. Some teens enjoy going window shopping and going clubbing but not many enjoy going on trips to the countryside. I enjoy chatting online . Etc .

V . Основные этапы урока.

1. Ф ормирование у учащихся умений в изучающем чтении .

Пред текстовый этап. Работа с заголовком.

Look at the title and the introduction in the text. What do you expect to read?

Дети отвечают на поставленный вопрос.

I expect to read about what 16-year-olds in different parts of the world do in their free time.

Текстовый этап .

N ow look through the text and we will see if you were right or not. (Дети читают и слушают текст)

So , were your ideas correct ?

Послетекстовый этап.

We are going to listen to the text again . But before listening, pay attention to Study Skills Box. Let’s read it. You should follow the steps explained in the Study Skills box. (В течение 5-7 минут дети слушают и читают текст ещё раз и отвечают на вопросы упражнения 3 на стр.10)

Answer the questions of ex.3, p.10

(Answer key: C - Jamie, A - Fiona, B - Josie, E - Brandon, D - Kim, F - Emily)

Which words helped you to find the right answer? (Дети называют слова, по которым они определили ответ)

2. Практика навыка диалогического общения. Развитие умения выражать свои симпатии и антипатии ( likes and dislikes ).

Now imagine you are a TV reporter and your partner is one of the teenagers in the text on p.p.10-11. Find out what he/she likes/dislikes doing and ex.5 will help you. Let’s read and translate these useful phrases. ( Дети знакомятся с фразами ex. 5, p.11)

Any questions? Read the example. So use the phrases in ex. 1 and complete them in pairs. Please act out your short exchanges in front of the class.

- Do you like doing extreme sports?

- I'm crazy about extreme sports. What sort of thing do you like doing?

- I love playing computer games. etc

It’s time to create your own dialogues.

Present them to the class. And others will listen and decide which dialogue is the best. ( Учащиеся составляют диалоги и разыгрывают их перед классом )

- Fiona, could you tell me what you like to do in your free time?

- Yes, sure. I like hanging out with my friends and watching comedies on TV.

- Do you like listening to music?

- Yes, I love music.

- What type of music do you like?

- I love indie bands like the Arctic Monkeys.

- And do you like shopping?

- Oh, no, I can't stand shopping.

VI . Объяснение домашнего задания.

And now look at ex .6.

You should write a small story about your favorite activities. It will be your home task.

VII . Формирование лексических навыков говорения.

Pay attention to the quotation please.

The best substitute for experience is being sixteen. (Raymond Duncan)

Do you have any ideas how to paraphrase the quotation?

Discuss the meaning in pairs, you should tell if you agree or disagree with the quotation and justify your opinion. Then you should present the result of your discussion to your class.

VIII. Подведение итогов урока .

Think of ten new words/phrases you have learnt in this lesson. Make sentences using them .

(Дети называют слова, изученные на уроке и составляют с этими словами предложения)

Thank you very much for the lesson, it was really pleasant to work with you. Goodbye.

Thanks for your letter! Sorry for not being in touch for so long- I was very busy last month. I’m glad to hear you’ve had a nice vacation.

In your letter you asked me if I want to see some photos I’ve made. Of course I do but I’m afraid I can’t offer you any help with photoshopping because I don’t do it all.

ut I’m sure you can find video lessons about Photoshop on Youtube and learn everything there.

By the way, what was the most realistic sculpture in Madam Tussaud’s Museum? Did you see crown’s treasures in Tower? Did you learn something about Britain’s tea traditions?

But I have to go now- it’s time for an evening walk with my dog.

I hope to hear from you soon.

The age of sixteen opens the final period of being a teenager but still it is a hard time for all teenagers.

But does it have any positive sides? In this essay I will try to look upon this issue.

In my opinion, despite all the difficulties being on “the border age” has its pluses. Firstly, it combines the best of two periods of our lives- independence and freedom of adulthood and nonchalance of youth. Secondly, it is the time when a former child begins to see a previously simple world in a more complex and deep way- and sometimes a teenager can be afraid of it but in other times he is fascinated with whole new possibilities and opportunities which opens before him.

ut some people claim they would like to forget about that period of their life. Being sixteen gave them only new problems-worries about school marks and exams, friends, status and appearance.

I cannot agree with this opinion because being sixteen is not only about getting in trouble - it is about reopening a previously simple world in a new way, seeing it as deep and complex. Yes, sometimes it can be hard for a teenager but we cannot develop and move forward without going through some struggles.

To sum up, the issue of understanding of “border age” is still to be discussed but I believe sixteen is one of the best times of our lives as we get new look on the world

Внимание!
Если Вы заметили ошибку или опечатку, выделите текст и нажмите Ctrl+Enter.
Тем самым окажете неоценимую пользу проекту и другим читателям.

The best substitute for experience is being sixteen попробуйте объяснить смысл высказывания в 2 - 3 предложениях.


At some point I agree with this statement, because very often, adults don't pay enough attention, and we may get frustrated about it.

Just imagine, you are in the team, and the best players (as your coach thinks) are on the field, while you are sitting as a substitute and dreaming about how you play and score for your team.

But if to look on the flip side, we didn't have as much experience as for example, our parents had.

Sometimes theydon't want to hear our opinion, because they think we are not old enough to know all the things.

But that's just opinion, everybody has the right to say what he thinks.

Yeah, we can be wrong too, but everybody makes mistakes, and it's okay.

Кажется, я немного разошлась)).


Перевод The best thing for me is to gotravelling in the country?

Перевод The best thing for me is to gotravelling in the country.


Сочинение : my best experience on holiday?

Сочинение : my best experience on holiday.


The best ?

For me is to go travelling in the country.



Перевод фразы the best substitute?

Перевод фразы the best substitute.


Asa the best of all time Killer for?

Asa the best of all time Killer for.


Как передать смысл высказывания "The time to relax is when you don't have time for it" на английском?

Как передать смысл высказывания "The time to relax is when you don't have time for it" на английском?


Write a paragraph giving recommendations on how to prepare for an exam in english in the best way describe your experience of organizing the work and daily routine before the exam?

Write a paragraph giving recommendations on how to prepare for an exam in english in the best way describe your experience of organizing the work and daily routine before the exam.


Помогите пожалуйста ответить на вопрос don'ts for being safe on the road?

Помогите пожалуйста ответить на вопрос don'ts for being safe on the road?


Honesty is the best policy объяснить пословицы 5 предложений по английски?

Honesty is the best policy объяснить пословицы 5 предложений по английски.


I drank water this morning.


I living without TV several years and it is good life. I don't like TV programs, I think they are so boring! I like YouTube and computers, it is 2017 year and now people watching TV very rarely.


This flower is beautiful. This is a flower. That is dog. That dog is big. There is pencil. There are pencils sharp. Those are fruit trees. Those fruit trees are young.


This is a bad school.


Настоящее время прошедшее время всегда. Каждый день. Делать уметь am. Is. are(спряжение to be в present simple).


1 - f 2 - b 3 - e 4 - d 5 - a 6 - c aaaaāksjdjdjdjsjjsjsj.


1f 2d 3e 4a 5b 6c.


Largest , biggest, has built, didn't want, are а остальные ты неправильно перепечал(а) я не могу понять где точки и где скобки.



1. The 2. A, the 3. The, a, the 4. A 5. The 6. A, an.

© 2000-2022. При полном или частичном использовании материалов ссылка обязательна. 16+
Сайт защищён технологией reCAPTCHA, к которой применяются Политика конфиденциальности и Условия использования от Google.

Практическая: формирование у учащихся умений в изучающем чтении, изучение и активизация новой лексики по теме “ Teens activities ”, практика диалогического общения.

Развивающая: развитие умения аргументировать и доказывать свое мнение, тренировка памяти, развитие способности концентрировать внимание и распределять его, развитие ассоциативного мышления, воображения.

Образовательная: использование английского языка для повышения общей культуры учащихся.

Воспитательная: воспитание личностных качеств, обеспечивающих успешность творческой деятельности (активности, увлеченности, целеустремленности, настойчивости, наблюдательности, волевых качеств, интуиции, сообразительности, самостоятельности), воспитание личностных качеств, обеспечивающих успешность существования и деятельности в ученическом коллективе (вежливости, тактичности, уважения, самообладания, выдержки)

Оснащение урока: учебник Spotlight 10, рабочая тетрадь, экран, ноутбук, колонки (для аудирования)

ВложениеРазмер
plan_otkrytogo_uroka_10_klass.doc 44.5 КБ

Предварительный просмотр:

Тема: Teens activities

Практическая: формирование у учащихся умений в изучающем чтении, изучение и активизация новой лексики по теме “ Teens activities ”, практика диалогического общения.

Развивающая: развитие умения аргументировать и доказывать свое мнение, тренировка памяти, развитие способности концентрировать внимание и распределять его, развитие ассоциативного мышления, воображения.

Образовательная: использование английского языка для повышения общей культуры учащихся.

Воспитательная: воспитание личностных качеств, обеспечивающих успешность творческой деятельности (активности, увлеченности, целеустремленности, настойчивости, наблюдательности, волевых качеств, интуиции, сообразительности, самостоятельности), воспитание личностных качеств, обеспечивающих успешность существования и деятельности в ученическом коллективе (вежливости, тактичности, уважения, самообладания, выдержки)

Оснащение урока: учебник Spotlight 10, рабочая тетрадь, экран, ноутбук, колонки (для аудирования)

Teacher: Good morning. I’m very glad to see all of you today. I hope everybody is ready to work. How are you? What date is it today?

Today at our lesson we have guests and I hope you`ll show them all our knowledge .

And before we start I direct your attention to the quotation РИС.0.0. “The best substitute for experience is being sixteen” . You know there are the words o wisdom of the American author Raymond Duncan РИС.0 (Учащиеся высказывают свои предположения)

Слова Мудрости (Лучше богатого жизненного опыта может быть только 16 лет) Раймонд Дункан (американский писатель)

Can you paraphrase this quotation in some words and explain its meaning?

Teacher : So today we`re going to speak about teenage free time activities and you know how to express likes and dislikes in interviews.

Teacher : I`d like to begin our lesson with a game “the brain storm”. Remember some teen activities. (РИС 1.1)

How do you think which activities teens do in your country?

(Учащиеся высказывают свои предположения)

Teacher : Let’s warm up your vocabulary. I’ll show you some slides of teen activities and we’ll see if you know all of them. (РИС. 1-12)

Teacher : First of all look through ex.1 and get ready to answer the question which you can see on the screen.

Teacher : Now let’s do the reading task. It’s ex.2 in a file. Look at the title and the introduction in the text. What do you expect to read? Now listen to the text, read and check your answer. (ВКЛЮЧАЮ АУДИО)

Teacher : Were you right? Do you understand the phrase in a bald type ? To catch a film?

Teacher : Now look at the task in ex.3 .You should answer 6 questions. Tell me if you understand all of them. I allow you 5-7 minutes to read the text and choose the correct answer for each question.

1 C Jamie 4 E Brandon

2 A Fiona 5 D Kim

3 B Josie 6 F Emily

Teacher : And now I have a special task for you. Imagine that you are one of the students from the text and I am a TV reporter interviewing you about what you like doing. Get ready to answer my questions and don’ forget to use new words. So, you will play Fiona.

A: Fiona, could you tell me what you like to do in your free time?

B: Yes, sure. I love hanging out with my friends and watching comedies on TV.

A: Do you like listening to music?

B: Yes. I love music.

A: What type of music do you like?

B: I love indie bands like the Arctic Monkeys.

A: And do you like shopping?

B: Oh no, I can’t stand shopping.

Teacher : Now you are learning to express likes and dislikes in interviews. I’ll show you a slide of useful language. Use these phrases and vocabulary of teen activities to make up a dialogue. (РИС 16)

A: Do you like doing extreme sports?

A: What sort of thing do you like doing?

What do you think of spending time with your family?

What do you like or dislike about chatting online?

Teacher : Now let’s have some practice in your workbook. Open them on page 4 and do all the tasks.

Teacher : Your`ve done a great work! All of you are great hard-working students and you got excellent marks. (РИС 17,18)

Teacher : Let’s try to value your impressions after our lesson . Remember what you have learned and what do you think was useful for you?

Did you like the lesson?

Was it interesting?

What new words have you learnt today?

Who was the best pupil at the lesson?

What hobby would be interesting for you?

Teacher : The lesson is over. Your homework: SB p.11 ex.6 (portfolio)

Teacher : Have a nice day. Thank you very much everyone.





















По теме: методические разработки, презентации и конспекты


Цель: 1. Проверка знаний учащихся по теме; 2. Умение решать квадратные уравнения с параметром; 3. Правильная запись решений.

Трёхголосное полифоническое произведение. И.С. Бах Фуга С-dur.


Открытый урок 8 класс. Тема урока: “Global ecological problems”

Задачей современной школы является обеспечение условий для формирования у обучаемых адекватной современному уровню знаний картины мира и интеграции личности ученика в систему мировой и националь.


Тема: Предлог. (Закрепление знаний)Цель урока а) учебная: систематизировать и обогатить знания учащихся о предлоге, на основе заданий-исследований предупредить возможные ошибки в употреблении предлого.


Проект открытого урока 9 класса "Открытие нейтрона. Состав атомного ядра. Массовое число. Изотопы"

Развитие грамматических навыков употребления времени Present Perfect Tense в различных видах речевой деятельности.

Открытый урок 6 класс. Тема урока: "Черты характера человека".

Сформировать у учащихся знание основной лексики , включающей синонимы и антонимы , основные префиксы,придающие словам отрицательное значение.

Читайте также: