Сочинение по картине the kitchen maid by johannes vermeer описание картины

Обновлено: 30.06.2024

When describing a painting, describe it as fully as possible, as if describing it to someone who can’t see it. You should mention the style, colours, subject, location, season/weather, etc. as well as describe what is in the foreground/background.

Когда вы описываете картину, опишите ее как можно более полно, так, как если бы ее описывали кому-то, кто не может ее увидеть. Вы должны отметить стиль, цвета, объекты, локацию, время года/погоду, а также опишите, что изображено на переднем и на заднем фоне.

5. Look at the painting and read the description. Is the description detailed? What is mentioned about: the people? the place? the colours? the style? — Посмотрите на картину и прочитайте описание. Это описание сделано детально? Что сказано о: людях? месте? цветах? стиле?

This oil painting shows a country scene. It is a portrait of a group of field workers collecting grapes. The background is the sky and open countryside. In the foreground, a man on a cart pulled by two oxen takes up the left side of the painting and a group of women carrying baskets is on the right. The colours are mostly green, red and blue in natural shades and the picture looks very realistic.

Эта картина, нарисованная маслом (масляными красками), показывает сцену из деревенской жизни. На картине изображена группа работников, собирающих урожай. На заднем фоне показано небо и открытые просторы сельской местности. На переднем плане у левого края картины мы видим мужчину в повозке, запряженной двумя быками, а справа — группу женщин, несущих корзинки. Цветовая гамма преимущественно зеленая, красная и голубая естественных оттенков. Картина смотрится очень реалистично.

6. Describe this painting as fully as possible. — Опишите картину настолько детально, как только возможно.

We can see a picture of a village life scene in this painting by a Swiss painter Albert Anker. It’s Sunday. Sunday school is over and the class with the teacher is out for a walk. In the foreground, we can see more than two dozen young children, aged approximately 7 to 10 years, dressed in simple but colourful peasant clothes. The children are dressed differently: someone in shoes, someone not, someone with a hat, someone without a hat. Apparently, the village is small because children of different ages study in the same class. A group of children is led by a teacher in a strict black dress. She has a yellow hat in her hand. The kids are walking in disorderly ranks, at a leisurely pace. They probably feel joy. The barefoot boy is walking backwards and dancing, and the girl is dancing in front of him. We can see bunches of field flowers in some girls’ hands. In the background, we see village houses and a field. The painter showed a clear blue sky with several white clouds. The picture is very bright, with a great variety of colours. We can see rich and juicy red, blue, green, black, white, and brown colours. The picture looks very realistic.

На этой картине швейцарского художника мы видим изображение сцены из деревенской жизни. Сейчас воскресенье. Уроки в воскресной школе закончились, класс вместе с учителем вышел на прогулку. На переднем плане мы видим более двух десятков маленьких детей примерно 7-10 лет, одетых в простую, но красочную крестьянскую одежду. Дети одеты по-разному: кто-то в обуви, кто-то нет, кто-то с головным убором, кто-то без. Видимо, деревня небольшая, поскольку дети разного возраста учатся в одном классе. Группу детей ведет учительница в строгом черном платье. Она держит в руках желтую шляпку. Дети идут нестройными рядами, не торопясь. Вероятно, они ощущают радость. Босоногий мальчик идет задом наперед и пританцовывает, и девочка перед ним тоже танцует. У нескольких девочек в руках мы видим букеты из полевых цветов. На заднем плане мы видим деревенские дома и поле. Художник изобразил ясное голубое небо с несколькими белыми облаками. Картина получилась очень яркой, с большим разнообразием цветов. Мы можем увидеть богатые и сочные красные, синие, зеленые, черные, белые и коричневые цвета. Картина написана в реалистичном стиле.

7. Listen to two friends trying to decide where to go on Saturday afternoon. Where do they decide to go? — Послушайте двух друзей, пытающихся решить, куда пойти субботним днем. Куда они решили пойти?

  • A: Let’s do something interesting this Saturday afternoon. — Давай займемся чем-нибудь интересным в эту субботу.
  • B: That’s a great idea. What do you suggest? — Хорошая идея. Что ты предлагаешь?
  • A: Well, how about going to the art exhibition at the museum since we both like art. Also, it’s good to have a bit of culture in our lives every now and then. — Ну, как насчет того, чтобы посетить художественную выставку в музее, раз уж мы оба любим искусство. Было бы неплохо привносить немного культуры в нашу жизнь время от времени.
  • B: Yes, you’re right, but I don’t really want to do that today. Why don’t we go to the film festival that I saw advertised at the Odeon? — Да, ты права, но я совсем не хочу делать это в тот день. Почему бы нам не сходить на кинофестиваль, который как рекламировали, пройдет в Одеоне?
  • A: Hmm. No, I don’t think so. — Хм. Нет, не думаю.
  • B: Why not? — Почему нет?
  • A: Because I don’t really feel like watching a film. We could go and see a dance performance. — Потому что я совсем не хочу смотреть кино. Мы могли бы сходить и посмотреть на танцевальное шоу.
  • B: Well, only if it’s a modern dance performance like hip hop. — Хорошо, если только это современное танцевальное шоу типа хип-хопа.
  • A: No, it’s a ballroom. — Нет, это балльные танцы.
  • B: In that case, certainly not. Why don’t we go and see a play then? Watching a play is cultural! There are lots of great plays on at the moment. — В таком случае, однозначно нет. Почему бы нам тогда не пойти и не посмотреть пьесу. Это же так культурно! Сейчас идет так много классных пьес.
  • A: All right. That’s a good idea. — Ладно. Это хорошая идея.

Friends decided to go and see a play. — Друзья решили пойти и посмотреть пьесу.

8. You are discussing what arts event your class should organise to raise money for charity. These are your options: — Вы обсуждаете какое культурное событие должен организовать ваш класс, чтобы собрать деньги на благотворительность. Вот несколько вариантов.

  • a photographic exhibition — фотовыставка
  • a demonstration by a well-known local artist — представление хорошо известного местного артиста
  • a classical music concert — концерт классической музыки
  • a painting competition — конкурс художников

Act out your dialogue. You can use the audioscript for Ex.7 as a model. Make sure you discuss all the options befor deciding on one. — Разыграйте ваш диалог. Вы можете использовать расшифровку аудиозаписи из упражнения 7 в качестве модели. Убедитесь, что вы обсудили все варианты, прежде чем определиться с одним.

Jan or Johannes Vermeer van Delft, b. October 1632, d. December 1675, a Dutch genre painter who lived and worked in Delft, created some of the most exquisite paintings in Western art.

His works are rare. Of the 35 or 36 paintings generally attributed to him, most portray figures in interiors. All his works are admired for the sensitivity with which he rendered effects of light and color and for the poetic quality of his images.

Little is known for certain about Vermeer's life and career. He was born in 1632, the son of a silk worker with a taste for buying and selling art. Vermeer himself was also active in the art trade. He lived and worked in Delft all his life. Not much is known about Vermeer's apprenticeship as an artist either. His teacher may have been Leonaert Bramer, a Delft artist who was a witness at Vermeer's marriage in 1653, or the painter Carel Fabritius of Delft. In 1653 he enrolled at the local artists guild. His earliest signed and dated painting, The Procuress (1656; Gemaldegalerie Alte Meister, Dresden), is thematically related to a Dirck van Baburen painting that Vermeer owned and that appears in the background of two of his own paintings. Another possible influence was that of Hendrick Terbrugghen, whose style anticipated the light color tonalities of Vermeer's later works.

The Kitchen Maid

During the late 1650s, Vermeer, along with his colleague Pieter de Hooch, began to place a new emphasis on depicting figures within carefully composed interior spaces. Other Dutch painters, including Gerard Ter Borch and Gabriel Metsu, painted similar scenes, but they were less concerned with the articulation of the space than with the description of the figures and their actions. In early paintings such as The Milkmaid (c.1658; Rijksmuseum, Amsterdam), Vermeer struck a delicate balance between the compositional and figural elements, and he achieved highly sensuous surface effects by applying paint thickly and modeling his forms with firm strokes. Later he turned to thinner combinations of glazes to obtain the subtler and more transparent surfaces displayed in paintings such as Woman with a Water Jug (c.1664/5; Metropolitan Museum of Art, New York City).

View of Delft

A keen sensitivity to the effects of light and color and an interest in defining precise spatial relationships probably encouraged Vermeer to experiment with the camera obscura, an optical device that could project the image of sunlit objects placed before it with extraordinary realism. Although he may have sought to depict the camera's effects in his View of Delft (c.1660; Mauritshuis, The Hague), it is unlikely that Vermeer would have traced such an image, as some commentators have charged. Moralizing references occur in several of Vermeer's works, although they tend to be obscured by the paintings' vibrant realism and their general lack of narrative elements. In his Love Letter (c.1670; Rijksmuseum, Amsterdam), a late painting in which the spatial environment becomes more complex and the figures appear more doll-like than in his earlier works, he includes on the back wall a painting of a boat at sea. Because this image was based on a contemporary emblem warning of the perils of love, it was clearly intended to add significance to the figures in the room.

The Guitar Player

c. 1672; Oil on canvas, 53 x 46.3 cm; Kenwood, English Heritage

After his death Vermeer was overlooked by all but the most discriminating collectors and art historians for more than 200 years. His few pictures were attributed to other artists. Only after 1866, when the French critic W. Thore-Burger "rediscovered" him, did Vermeer's works become widely known and his works heralded as genuine Vermeers.

Intimate scenes

Barely 35 works are known to have been painted by Vermeer. His early paintings - mainly history pieces - reveal the influence of the Utrecht Caravaggists. In his later works, however, he produced meticulously constructed interiors with just one or two figures - usually women. These are intimate genre paintings in which the principal figure is invariably engaged in some everyday activity: one is reading a letter, another is fastening a collar about her neck, yet another is pouring out milk. Often the light enters Vermeer's paintings from a window. He was a master at depicting the way light illuminates objects and in the rendering of materials. The Rijksmuseum has three domestic portraits by Vermeer and one street scene: the world-famous Little Street.

Описание картины Служанка с кувшином молока Ян Вермеер

Мутное, давно не мытое оконное стекло, лиф платья из дешевого полотна, стена с облезшей

штукатуркой, мусор на полу — все эти детали проработаны не только тщательно, но и любовно. Неизменно очаровывает зрителя и фигура главной героини полотна. Ее поза исполнена спокойной сосредоточенности.

Огрубевшие в работе руки девушки так привычно и ловко держат кувшин, что их жест кажется даже изящным. Лицо служанки нельзя назвать красивым. Но так удивительно подмечена в нем мастером мимолетная свежесть юности, так падает на него утренний свет из окна, что оно кажется бесконечно милым.

Самую главную роль в этой картине играет, конечно же, свет. Он определяет атмосферу всей сцены. Если присмотреться к наиболее светлым участкам работы, можно увидеть, что Вермеер пишет свет кластерами. Эти кластеры, особенно хорошо видны на горлышке кувшина и ручках корзинки с хлебом.

И почему-то — уж неизвестно, как и почему, — именно эта временность больше всего похожа на вечность.

Veerle

Jan Vermeer's painting "Milkmaid" can not leave indifferent a fine art connoisseur. On the one hand, this is an ordinary captured scene from real life. The girl pours milk into a bowl.

It would seem that this is such a big deal. But the way the artist presented it on the canvas is quite another matter. Bright colors that are present on almost every element of a woman's clothing make you look at her. It is also worth noting that each item is marked by an artist. Clear contours of every detail on them, every speck on the wall allow you to better study the situation around the thrush.

THE PAINTING IS MADE IN GRAY TONES

Я СДЕЛАЛА ВСЁ КАК НАДО НАДЕЮСЬ ПОМОГЛА

И ТАМ ПОСЛЕДНЯЯ СТРОЧКА, ТАМ НАПИСАНО ЧТО КАРТИНА ВЫПОЛНЕНА В СЕРЫХ ТОННАХ

(МОЖЕШЬ СПОКОЙНО ПЕРЕПИСЫВАТЬ ТАМ НЕТ БРЕХНИ) ДОВЕРСЯ МНЕ

Картина Яна Вермеера "доярка" не может оставить равнодушным ценителя изобразительного искусства. С одной стороны, это обычная запечатленная сцена из реальной жизни. Девушка наливает молоко в миску.

Казалось бы, что это такое большое дело. Но то, как художник изобразил его на холсте, - совсем другое дело. Яркие цвета, которые присутствуют практически на каждом элементе женской одежды, заставляют вас смотреть на нее. Также стоит отметить, что каждый предмет отмечен художником. Четкие контуры каждой детали на них, каждое пятнышко на стене позволяют лучше изучить обстановку вокруг молочницы.

Читайте также: