Сочинение на английском мой бизнес план

Обновлено: 02.07.2024

  • Для учеников 1-11 классов и дошкольников
  • Бесплатные сертификаты учителям и участникам

I Want To Be a Businessman – Я хочу быть бизнесменом

I have always wanted to be at the top of the pyramid of people’s importance. This is why I crave for fulfilling myself through becoming somebody who takes the reigns over financial affairs of different kinds. In other words, I want to be a businessman.

Before making such a significant decision, I tried to weigh all pros and cons that are inherent in the occupation of my interest. First and foremost, I comprehend the fact that being a businessman is not simple at all. On the contrary, it is a tough and time-consuming job that would not ever let me relax.

However, a huge advantage of being occupied in that area is that by applying my agile mind I would make a lot of money. Secondly, I would be a highly respected person which gives me a serious incentive to accomplish any tasks in order to make my dream come true.

Businessmen are revered by the majority of people. I believe that this way in my life would be of great significance for boosting my self-esteem. This is why I think that being a busy businessman is worth it, even though it requires hard work.

Perhaps I do not fully realize many difficulties that I would have to face if once I managed to become a businessman. There could be a number of pitfalls that would try to bring me down.

Nevertheless, I maintain a positive outlook on life and I prefer to think that my future entrepreneurial occupation will bring me nothing but joy and success.

Я всегда хотел быть на вершине пирамиды человеческой важности. Именно поэтому я очень хочу стать кем-то, кто берет бразды правления над финансовыми делами разных типов. Другими словами, я хочу стать бизнесменом.

Перед таким значительным решением я попытался взвесить все за и против, которые неотъемлемы в области занятости моего интереса. В первую очередь я понимаю, что быть бизнесменом совсем не просто. Напротив, это очень тяжелая и занимающая много времени работа, которая не позволила бы мне расслабиться.

Однако огромное преимущество занятости в этой области состоит в том, что при применении моего сообразительного ума я бы смог зарабатывать много денег. Во-вторых, я бы был высокоуважаемым человеком, что дает мне серьезную причину выполнять любые задачи для того, чтобы исполнить мою мечту.

Бизнесмены почитаемы основной массой людей. Я верю в то, что этот путь в моей жизни был бы наиболее значительным в поднятии моей самооценки. Поэтому я считаю, что быть занятым бизнесменом стоит усилий, несмотря на что, это требует тяжелой работы.

Может быть, что я полностью не осознаю многих трудностей, с которыми мне пришлось бы столкнуться, если бы я смог все-таки стать бизнесменом. Большое количество подводных камней попытались бы сломить меня.

Тем не менее, у меня положительный взгляд на мир и я предпочитаю думать, что моя будущая предпринимательская работа принесет мне только радость и успех.

Сочинение по английскому бизнес план thumbnail

Представлено сочинение на английском языке Бизнес/ Business с переводом на русский язык.

Название: Бизнес-план на английском языке

Автор: Масуренков Владислав

Домашняя Лаборатория Компьютерных Исследований

Rostov State University

consultation of computer and software

1. Mission Statement

2. Industry Analys

3. Marketing Plan

5. Break-Even Analysis

6. Cash Flow Projection

7. Organisation Plan

Привет! На рынке компьютерных услуг сейчас в Ростове существуют три фирмы, которые оказывают компьютерные услуги. Этими фирмами являются Гендальф, Ком, Инф.

Несмотря на то, что эти фирмы оказывают компьютерные услуги, они не являются нашими конкурентами, так как нацелены на другую категорию покупателей. Эту ситуацию вы можете увидеть на данном графике. Основными покупателями наших конкурентов являются компании, причем преимущественно те, которые уже имеют опыт работы с компьютерами. Мы рассчитываем продавать свои услуги прежде всего частным лицам, причем преимущественно неопытным в этой сфере. Привлечь данную категорию клиентов мы сможем прежде всего низкой ценой и высоким качеством. Кроме того, наша реклама будет размещена в общедоступных средствах массовой информации, и рассчитана на большое число потенциальных покупателей.

Преимущество нашего проекта заключается в том, что он требует маленьких вложений, а низкие издержки обеспечат большую доходность.

На оказание одной дополнительной услуги наша фирма будет тратить всего 22 рубля. Продавать же ее мы будем за 50 рублей, что значительно дешевле, чем она стоит у наших конкурентов. Качество наших услуг будет не только таким же, но и намного выше.

Залогом успеха нашей фирмы является высококвалифицированный персонал, о котором вам расскажет ТЛ.

Thought these firms provide computer services, they are not our competitors, because aimed at other category of the buyers. This situation you can see on the given diagram. The basic buyers of our competitors are the companies, and in general that, which already has experience of work on the computers. We plan to sell the services above all to the home computer users, and in general inexperienced in this sphere. To attract that category of the customers we can above all by the low price and high quality. Besides, our advertising will be placed in popular mass media and planed for large number of the potential buyers.

The advantage of our project consists that it requires small investments and the low costs will ensure large profit.

For providing of one additional service our firm will spend only 22 roubles, but we shall sell it for 50 roubles, that is much cheaper, than it costs at our competitors. The quality of our services will be not only same, but also is much higher.

Pledge of our success is in the high qualitative personnel, about which Tovstolutskaia Larisa will tell.

Mission Statement

Our consumers are all firms and organizations, which use computers, everyone, who needs office software and also home computer users. Our partners: Firms, which create the software for at home and office, distributors of the firms-manufacturers of inventory materials and internet Providers. Service of our firm: recommendation for purchase of computer, protection and rescue computer viruses, teaching to computer’s using, selling and installing programs, consultation about the computer’s modernisation. The activity of firm will be distributed in Rostov region.

Industry Analysis

About 40-60 % of new firms have appeared in our industry in the last three years. The main three competitors have appeared for the last 2-5 years.

Recently have been introducted internet-services and many new programs.

Our business is better than business of our competitors because: we give our buyer two completely new services, which should result that from us in our customers buying other kinds of services, which our competitors render. For reason of rendering of initial service (advice at a choice of the computer) the buyer not only will trust our firm, but also will depend on it.

Marketing Plan

The characteristic of our basic buyers:

· Home computer users. Financial condition above the average. Style of life: employed by work. Education is not technical. An educational level rather high, most likely a university, college or institute degree. Reason of purchasing: purpose to purchase the computer at absence of the information about its required properties or problem with the already bought computer.

· Organisations. Average or large enterprise. Reason of purchasing: purpose topurchase some computers and software.

Positioning our competitors:

Our Customers are the people or organizations, which are going for the first time to get the computer or have got it recently.

At us services will buy because of many number of advertising in those journals, TV and radio programs , which are designed first of all for the inexperienced buyer. Our advertising will designed for a wide audience and will place in the popular local editions, radio and outdoor advertising. Our publicity: free-of-charge consultation on the phone, participation in exhibitions, edition of the inexpensive brochures with the basic information on computers, their device and basic programs.

Fixed Costs:

Rent and utilities: 5000p/month

Printing/Promotion/Advertising: 5000 (1-st six month 10000)

Office Supplies: 270/mo

Legal and License: 5000/year (year = December)

Main computer and software amortisation: 1100/mo

Variable costs

Product costs = labour cost per job + man’license

Specialist’s wages: 20/hour

Each of man can worked: 175hour/mo

Product costs: 22/unit

Selling Prise = 50/hour

Main Investment From Owner = 200000p

Initial Investment at office’ equipment = 55000p from main investment

Organisation Plan

Our firm forms as the small enterprise, in which 6 persons work: the president, vice-president, secretary, three experts.

Современная жизнь предъявляет новые требования. Как научиться писать грамотное и интересное бизнес-эссе на английском?

Независимо от того, какую деловую тему вы освещаете в своей письменной работе, вам следует придерживаться определенного ориентира при создании эссе. Это позволит вам написать информативную, интересную работу с хорошей четкой структурой. Давайте узнаем подробнее, как этого добиться?

Важно помнить, что бизнес-эссе должно преподносить цельный и продуманный материал. Ваши размышления и аргументы необходимо подкреплять фактами, ссылками и примерами.

Подготовка к написанию бизнес-эссе

Прежде чем начать писать деловое эссе попробуйте рассмотреть проблему со всех различных позиций. Тщательно продумайте композицию будущей письменной работы.

Соберите любую информацию, которая может вызвать дискуссию на ранней стадии перед началом написания эссе.

Перед тем, как вы начали писать ваше бизнес-эссе следует выполнить несколько важных шагов, чтобы обеспечить вашей будущей работе высокий стандарт качества.

Во-первых, вам нужно проанализировать проблему, которую ставит ваша работа. Определите точно, на чем ваше эссе акцентирует внимание. У вас должно сложиться твердое понимание этого. Только затем вы можете начинать поиски нужного материала для вашего эссе.

Следующим важным этапом является исследование материала для вашего бизнес-эссе. Найдите соответствующие факты и конкретные мысли, которые вы хотите указать в письменной работе.

Написание бизнес-эссе на английском

На данном этапе работы было бы отлично структурировать весь материал, который вы изучаете. Таким образом, вы не забудете упомянуть то, что является важным и обязательным в вашем будущем эссе.

После выполнения всех подготовительных работ наступает собственно этап написания бизнес-эссе. Сложно поверить, но написание считается самой легкой частью процесса.

Соберите всю информацию перед собой и расположите ее в структурированном виде.

Структура бизнес-эссе

Вначале следует введение. Здесь вы должны обрисовать свое понимание основной проблемы эссе и объяснить читателю, какое ее решение вы предлагаете.

Затем нужно описать предпосылки к созданию эссе. Здесь необходимо рассказать, какие уже существуют теории по выбранной проблеме.

В основной научно-исследовательской части эссе перечислите все факты и прочую информацию, которую вы отобрали по данной проблеме. Можно также привести точки зрения других людей на данную тему и ваши собственные рассуждения.

Будет хорошо, если вы добавите в эссе несколько противоречивых фактов, чтобы читатель мог задуматься и поразмышлять.

В заключении вашей письменной работы нужно связать все высказанные мысли воедино и подвести итоги. Ваша точка зрения на проблему должна выступить конечным результатом эссе.

В конце работы также следует перечислить те источники информации, которые вы использовали в создании работы. Другими словами, нужно составить библиографию.

Структура бизнес-эссе

Далее следует приложение, где обычно указывают любые графические или текстовые данные, использованные в эссе.

Теперь у вас не должно возникнуть проблем с написанием бизнес-эссе на английском языке. Следуя этим рекомендациям, вы без труда напишите качественную и грамотную работу, которая заинтересует нужную деловую аудиторию.

Не забудьте научить писать эссе на английском своих друзей, ведь им это тоже пригодится!


Примечание: Написан мной и еще парой человек по курсу "Написание бизнес-плана". Правда 80% сделал я.

Rostov State University

consultation of computer and software

1. Mission Statement

2. Industry Analys

3. Marketing Plan

5. Break-Even Analysis

6. Cash Flow Projection

7. Organisation Plan

Привет! На рынке компьютерных услуг сейчас в Ростове существуют три фирмы, которые оказывают компьютерные услуги. Этими фирмами являются Гендальф, Ком, Инф.

Несмотря на то, что эти фирмы оказывают компьютерные услуги, они не являются нашими конкурентами, так как нацелены на другую категорию покупателей. Эту ситуацию вы можете увидеть на данном графике. Основными покупателями наших конкурентов являются компании, причем преимущественно те, которые уже имеют опыт работы с компьютерами. Мы рассчитываем продавать свои услуги прежде всего частным лицам, причем преимущественно неопытным в этой сфере. Привлечь данную категорию клиентов мы сможем прежде всего низкой ценой и высоким качеством. Кроме того, наша реклама будет размещена в общедоступных средствах массовой информации, и рассчитана на большое число потенциальных покупателей.

Преимущество нашего проекта заключается в том, что он требует маленьких вложений, а низкие издержки обеспечат большую доходность.

На оказание одной дополнительной услуги наша фирма будет тратить всего 22 рубля. Продавать же ее мы будем за 50 рублей, что значительно дешевле, чем она стоит у наших конкурентов. Качество наших услуг будет не только таким же, но и намного выше.

Залогом успеха нашей фирмы является высококвалифицированный персонал, о котором вам расскажет ТЛ.

Thought these firms provide computer services, they are not our competitors, because aimed at other category of the buyers. This situation you can see on the given diagram. The basic buyers of our competitors are the companies, and in general that, which already has experience of work on the computers. We plan to sell the services above all to the home computer users, and in general inexperienced in this sphere. To attract that category of the customers we can above all by the low price and high quality. Besides, our advertising will be placed in popular mass media and planed for large number of the potential buyers.

The advantage of our project consists that it requires small investments and the low costs will ensure large profit.

For providing of one additional service our firm will spend only 22 roubles, but we shall sell it for 50 roubles, that is much cheaper, than it costs at our competitors. The quality of our services will be not only same, but also is much higher.

Pledge of our success is in the high qualitative personnel, about which Tovstolutskaia Larisa will tell.

Mission Statement

Our consumers are all firms and organizations, which use computers, everyone, who needs office software and also home computer users. Our partners: Firms, which create the software for at home and office, distributors of the firms-manufacturers of inventory materials and internet Providers. Service of our firm: recommendation for purchase of computer, protection and rescue computer viruses, teaching to computer's using, selling and installing programs, consultation about the computer's modernisation. The activity of firm will be distributed in Rostov region.

Main idea of our Firm: "We'll make computer easy for you". We'll help people to find themselves in the computer and software world. The basic technology : the individual work with each customer. Image of the company: with the help of advertising we consider to create image of the solid company, working with firms and the private persons.

Industry Analysis

Computer sales grew by 14 % over 1996. The selling of the programs has increased in 1997 by 15.3 %. The receipts of realization of the programs have grown on 13-17 %. In Russia the growth of sale of the company "Vist" in 1996 has left 23 % in comparison with 1996.

About 40-60 % of new firms have appeared in our industry in the last three years. The main three competitors have appeared for the last 2-5 years.

The main competitors are "Informatika", "Computer-engineering" and "Gendalf".

Recently have been introducted internet-services and many new programs.

Our business is better than business of our competitors because: we give our buyer two completely new services, which should result that from us in our customers buying other kinds of services, which our competitors render. For reason of rendering of initial service (advice at a choice of the computer) the buyer not only will trust our firm, but also will depend on it.

The greatest force has our main competitor "Informatika". It for a long time was in the market and has additional advantages by sale of our services, since is also seller of computer engineering. The buyers frequently buy the programs simultaneously with purchase of the computer. The other main competitors have only one advantage, that they have been in the market for a long time and have usual reputation.

Marketing Plan

The characteristic of our basic buyers:

· Home computer users. Financial condition above the average. Style of life: employed by work. Education is not technical. An educational level rather high, most likely a university, college or institute degree. Reason of purchasing: purpose to purchase the computer at absence of the information about its required properties or problem with the already bought computer.

· Organisations. Average or large enterprise. Reason of purchasing: purpose topurchase some computers and software.

At our competitors main goods is not sale of such services, which we are going render. The basic customer of our competitors are firms, using in the work the specialized programs. The basic advantage of our competitors that they for a long time have left on the market. Also our competitors sell computers and many different programs. Advertising our competitors not designed for the initial customer. The advertising is distributed in the specialized newspapers and magazines about existence of which the beginner in the computer world (newspapers " That, Where, How mach. Computers and Office' technique." and "Server").

Positioning our competitors:


Our Customers are the people or organizations, which are going for the first time to get the computer or have got it recently.


At us services will buy because of many number of advertising in those journals, TV and radio programs , which are designed first of all for the inexperienced buyer. Our advertising will designed for a wide audience and will place in the popular local editions, radio and outdoor advertising. Our publicity: free-of-charge consultation on the phone, participation in exhibitions, edition of the inexpensive brochures with the basic information on computers, their device and basic programs.

Fixed Costs:

Rent and utilities: 5000p/month

Printing/Promotion/Advertising: 5000 (1-st six month 10000)

Office Supplies: 270/mo

Legal and License: 5000/year (year = December)

Main computer and software amortisation: 1100/mo

Variable costs

Product costs = labour cost per job + man'license

Specialist’s wages: 20/hour

Each of man can worked: 175hour/mo

Product costs: 22/unit

Selling Prise = 50/hour

Main Investment From Owner = 200000p

Initial Investment at office' equipment = 55000p from main investment

Forms of costs Number Cost of number Total costs
Apartment
Rent 1 5000 5000
Total: 5000
Equipment
Computer table 4 715 2860
Office table 2 1500 3000
Working chair 6 600 3600
Customer chair 8 300 2400
Divan 1 1500 1500
Xerox 1 2300 2300
Cash desk 1 2000 2000
Journal table 1 420 420
Air-conditioner 1 3000 3000
Phone 2 250 500
Bookcase 1 650 650
Safe 1 5000 5000
Lavatory 1 5000 5000
Other software 1 10000 10000
Main computer 1 12000 12000
Working computer 4 6000 24000
Standard software 4 5000 20000
Total: 98230
Personnel
President 1 5000 5000
Vice President 1 3500 3500
Secretary 1 3000 3000
Total: 11500
Break-Even Analysis
Fixed costs: 23000 Break-Even: 32000
Sales VC FC TC Sales/p Break-Even
0 0 23000 23000 0 32000
150 3300 23000 26300 7500 32000
200 4400 23000 27400 10000 32000
250 5500 23000 28500 12500 32000
300 6600 23000 29600 15000 32000
350 7700 23000 30700 17500 32000
450 9900 23000 32900 22500 32000
550 12100 23000 35100 27500 32000
650 14300 23000 37300 32500 32000
750 16500 23000 39500 37500 32000
850 18700 23000 41700 42500 32000
870 19140 23000 42140 43500 32000


Cash Flow Projection
Jan Feb Mar Apr May Jun Jul Aug Sep Oct Nov Dec
Comulative 0 150 200 250 300 350 450 550 650 750 850 870
Beginning Cash 200000 102730 132300 111630 92360 74490 47020 27350 21480 18410 18140 20670
Income
Product Sales 0 7500 10000 12500 15000 17500 22500 27500 32500 37500 42500 43500
Equipment 66000 11000 0 0 0 11000 11000 0 0 0 0 0
Expenses
Rent and utilities 5000 5000 5000 5000 5000 5000 5000 5000 5000 5000 5000 5000
Office salaries 11000 11000 11000 11000 11000 11000 11000 11000 11000 11000 11000 11000
Print/Prom/Advertising 10000 10000 10000 10000 10000 10000 5000 5000 5000 5000 5000 5000
Office supplies 270 270 270 270 270 270 270 270 270 270 270 270
License 5000 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 5000
Product costs 0 3300 4400 5500 6600 7700 9900 12100 14300 16500 18700 19140
Total Cash out 31270 29570 30670 31770 32870 33970 31170 33370 35570 37770 39970 45410
Mountly in/out-flow -97270 -33070 -20670 -19270 -17870 -27470 -19670 -5870 -3070 -270 2530 -1910
End Cash 102730 132300 111630 92360 74490 47020 27350 21480 18410 18140 20670 18760

Organisation Plan

Our firm forms as the small enterprise, in which 6 persons work: the president, vice-president, secretary, three experts.

The organisation structure of our Firm:


The president - Massourenkov Vladislav. He has higher economic education RSU on a speciality marketing and management. At the enterprise will working with the basic organizational questions, advertising, marketing.

The vice-president - Tovstolutckaia Larisa. Has higher economic education and correspondens diploma of applied mathematics. At the enterprise will messages accounting, to replace the president during his absence. Also will be the expert in the accounting programs.

The secretary. Has higher education . Knows English language and owns work on the computer. Will working with the time-table of work, writing of the checks, to work on the telephone, conduct under the diagrams of work of the experts.

The experts are the workers with higher education on a speciality the applied mathematics. Free possession of the computer. Each of the experts will specialize on one of directions of work:

· Operating systems and set-up of the computer.

· The graphic programs and networks.

The personnel begins to work in firm already with large initial preparation. Further increase of qualification will occur gradually during work.

For increase of quality of work participation of the personnel in the profit is planned.

на английском языке с переводом на русский язык

Business

Бизнес

The most widespread type of this global thing is the small business. Today every full age person may create a venture if he or she has all the necessary documents (primarily, the license) and some initial capital. Certainly, a few businesspersons can constitute a group of co-owners. On the market, a private enterprise should participate in the competitive struggle in order to survive and realize its goals. A businessman develops his company hiring managers and employees, choosing partners, and attracting clients through advertisement, beneficial price policy or social activities (charity, events for children, etc.).

Самый распространённый тип этого глобального явления – малый бизнес. Сегодня любой совершеннолетний человек может создать предприятие, если у него или у неё есть все необходимые документы (прежде всего, лицензия) и стартовый капитал. Конечно, несколько предпринимателей могут составлять группу совладельцев. На рынке частное предприятие должно участвовать в конкурентной борьбе, чтобы выжить и реализовать свои цели. Бизнесмен развивает компанию, нанимая менеджеров и сотрудников, выбирая партнёров и привлекая клиентов с помощью рекламы, выгодной ценовой политики или социальной деятельности (благотворительности, детских мероприятий и т.д.).

However, there are other, alternative forms of business: educational business, show business, social entrepreneurship… Almost all the spheres of our life depend on it. Besides, business affects features of modern mentality: the ideal of a strong, independent, initiative person who effectively uses his or her time and opportunities was born in the business environment. For this reason, a great number of young people dream of launching their own venture.

Однако есть другие, альтернативные формы бизнеса: образовательный бизнес, шоу-бизнес, социальное предпринимательство… Почти все сферы нашей жизни зависят от него. Кроме того, бизнес влияет на особенности современной ментальности: идеал сильного, независимого, инициативного человека, который эффективно использует своё время и свои возможности, родился в бизнес-среде. По этой причине огромное количество молодых людей мечтает открыть собственное предприятие.

Вы можете изучить и скачать доклад-презентацию на тему Business plan. Презентация на заданную тему содержит 11 слайдов. Для просмотра воспользуйтесь проигрывателем, если материал оказался полезным для Вас - поделитесь им с друзьями с помощью социальных кнопок и добавьте наш сайт презентаций в закладки!

500
500
500
500
500
500
500
500
500
500
500

The shop of the perfumer Product: perfumer Name: Perfumer shop Mission: We strive to give people the fragrance with which they feel the goddess or the dream of all women

Our Goals We can divide our goals into several stages Make a contract with several famous perfumer manufactures Hold the event “open door” Make discounts for regular customers

Target market One of the most relevant topics today is the fragrance perfume. Fragrances are made on such a thin and base that one fragrance employs chemists, physicists, technologists , economists and people of art. Fragrances are divided into several types of oil-based, eau de toilette , water, spray perfume, How familiar to us French perfume, but their manufacturing chemists do wonders! Natural ingredients in the production of perfumes and in the hands of chemists, real talents are discovered such plants as Jasmine, lavender, Myrtle, geranium, daffodils, orange flowers, violets, irises, roses and Mimosas. Use not only flowers but also seeds, leaves, roots. France is the best perfume producer in the world market, as many varieties of flowers grow in its regions and The French climate is more acceptable for them. The soil, climate and variety of each flower affects its flavor very much. Perfumes smell different to different people. Expensive and best perfume oils, called "absolute", are obtained from certain colors. Natural oils from rose, Jasmine, orange blossom and are the most important. It is also important to note that each contains a certain percentage of one or more of these oil colors that impart a flavor, a smoothness that is not available with any other ingredient.

Perfume is the embodiment of one history, one century of culture. Each fragrance is dedicated to some grand event. Aroma is floral smell, it is uplifting, it opens the feelings of love and he is bround by memories. Every girls every guys wants to choose his own flavor to your taste , character, intelligence.

Place It was not by chance that the first item in preparation for the opening of the perfume and cosmetics shop was the choice of location for the store. A good choice for this store - this is already 50% of success. In fact, it is quite difficult to find a place, since simply these places have been occupied for a long time and entrepreneurs never leave working places. And if they leave, they just sell this place. Here I would like to note that they do not sell the property, but simply assign you a lease agreement for this place. Depending on the size of the area and the turnover of people, the price may be different, here I can immediately say that I have never seen a price less than 300,000 tenge. and this is for 10 sq.m. space (again, the price is not for you to take in the property, but just for you to rent this place). perfumery and cosmetics shop, I will not consider the option of buying a place, we will assume that an entrepreneur is limited in funds and cannot allocate 500-700 thousand tenge for the purchase of this place.

Price Eau de parfum Price up to 10,000 10 000 - 49 999 t Now in brand: Princesse Marina de Bourbon Salvatore ferragamo YVES ROCHER

Читайте также: