Spotlight 9 module 6a конспект урока

Обновлено: 07.07.2024

  • Для учеников 1-11 классов и дошкольников
  • Бесплатные сертификаты учителям и участникам

Урок: Дата: Класс: 9

Тема урока: Public services

-обучающие: освоить новую лексику по теме Public services ;отрабатывать применение новой лексике на практике; продолжить работу над Passive Voice ;познакомить с многообразием профессий; познакомить с понятием refle t ive and emphatic pronouns;

- развивающие: расширять кругозор; развивать навыки монологической речи; развивать аудитивные навыки; развивать языковую догадку; развивать познавательные навыки на уроках английского языка; развивать умение объяснять слова с помощью дефиниций; развивать мышление и речь; развивать умение работать в группах.

- воспитательные: воспитывать культуру речи; воспитывать толерантное отношение к одноклассникам; воспитывать уважительное отношение к профессиям; прививать любовь к своей стране;

Тип урока: комбинированный урок

Оборудование: планшет, раздаточный материал, словари

I Организационный момент

1.Приветствие Hello . How are you?

2. Проверка отсутствующих Who is absent today?

3.Проверка домашнего задания Spotlight 9 ex .2, p.148 (Учитель организовывает взаимопроверку домашнего задания: на доске записаны ответы учащиеся обмениваются тетрадями проверяют правильность домашнего задания и выставляют оценки)

4. Подготовка учащихся к восприятию иноязычной речи.

II Актуализация изученного материала

Проверка понимания изученного грамматического материала (Самостоятельная работа) (прил.1)

III Изучение нового материала

(На доске развешены фотографии различные места в городе)

Look at the pictures. Where can we find these places? Which of them can we meet in our town?

(Учащиеся называют места изображенные на картинках. Затем перечисляют какие места есть в нашем городе.)

Постановка темы и целей урока

How do you think what are we going to discuss today?

We are going to speak about public services and people who work there.

(Используя ex .1, p .96 учащиеся задают друг другу вопросы куда нужно обратиться если…. .) (прил.2)

Where would you go if wanted to buy a stamp?

I would go to the post office if I wanted to buy a stamp.

Учащиеся читают и переводят слова ex .2, p .96

Look at the pictures. How can we call people who work there?

How do you think which qualities should they possess? ( Учащиеся высказывают предположения )

Fireman works in a fire station. I think he must be brave as he saves people from fire.

Работа в группах: ( прил. 3 )

(Учащиеся получают фразы из диалога, в котором они должны расположить все реплики в правильном порядке)

Прослушивание диалога и исправление ошибок.

IV Физ.минутка

(В классе развешены фотографии городских учреждений, учитель называет названия, задача учащихся найти их)

Работа с текстом

Зачитывание диалога по ролям и переводят его.

You are going to listen an interview. Where do you think the dialogue takes place?

Listen and fill information

( учащиеся слушают аудио и заполняют необходимую информацию )

refle t ive and emphatic pronouns

Учитель объясняет правила употребления возвратных местоимений.

Проверка понимания изученного. Учащиеся устно выполняют упражнение 7, стр. 97

Нажмите, чтобы узнать подробности

Конспект урока английского языка в 9 классе с различными видами работы.

КОНСПЕКТ УРОКА

АНГЛИЙСКОГО ЯЗЫКА

(комбинированный урок)

Урок английского языка

Тип урока: комбинированный урок.

Тема: Протяни руку помощи.

ввести новые слова и выражения по теме урока и развивать навыки

их правильного использования в речи,

- научить обучающихся вести разговор о волонтёрской работе;

развивающие: - развивать умения прогнозирующего чтения с выполнением лексических

заданий (подбор заголовков),

- развивать навыки ознакомительного чтения,

- практиковать учащихся в правильности составления вопросительных

- развивать умения монологической речи;

воспитательные: - воспитывать уважение и толерантность к разным жизненным укладам,

- воспитывать у обучающихся желание помогать окружающим,

- способствовать стремлению к грамотной английской речи.

I. Введение

1) Приветствие

Т: Good morning!

Рs: Good morning!

T: Glad to see you!

Ps: Glad to see you too!

T: How are you today?

Ps: We are okay!

T: That’s good. Take your seats and let’s start our English lesson.

2) Определение темы и цели урока. Беседа с классом.

T: At the beginning, please, answer some questions and guess the topic of our today’s lesson.

Do you like to help each other?

How often does it happen?

Do you give your hand only when somebody asks you about it?

(отвечая на вопросы, учащиеся пытаются правильно сформулировать тему урока)

T: What will we do today at the lesson? (ученики отвечают на вопрос)

You’re quite right. We’ll do lots of different things.

We will: - learn the new words and phrases,

- make up sentences,

- read a very interesting text,

- do different tasks,

- discuss the topic of the lesson, and even play.

I hope the lesson will bring you positive emotions and you’ll work hard enough to get good marks. Its time to start!

II. Основная часть урока

1) Работа с лексикой по теме урока

T: Open your books on page 90 and look at the exercise 1.

Task: Look at the pictures. Which of the following can you see?

- people helping out at an animal shelter

- a woman visiting a senior citizen

- a woman helping a disabled senior citizen

- children planting trees

- people helping to clean up a pond

- a person working with children

- red cross giving supplies to victims of an earthquake

a) b)

c) d)

T: Have you ever done any of these things? If not, which one would you like to do? Why?

Why do you think it is so important to help others? (обсуждение)

T: Now watch the video about Wilco Regional Animal Shelter and answer the questions:

What is the main aim of Wilco Regional Animal Shelter?

What does the manager like in her job?

2) Развитие навыков ознакомительного чтения.

T: Thank you for your answers. Now look at the text on pages 90-91, read its title, look at the picture to it and think what it is about. (ученики высказывают свои предположения)

T: OK. While reading the text make a list of all the animals mentioned in it. (ученики знакомятся

с текстом и выполняют задание)

T: It’s time to play a little bit. Please, do the crossword in pairs.

Animal word search

Can you find the hidden animals?


T: It was fun, wasn’t it?

And now let’s do one more serious task. It is the exercise 5, page 91. Do it in your exercise-books.

(учащиеся, пользуясь текстом, вписывают необходимые слова в предложенные словосочетания)

3) Развитие умения прогнозирующего чтения.

T: Read the text again and match the headings to the paragraphs given in exercise 3. There is one you do not need to use.

(ученики выполняют задание, доказывая при этом свой выбор)

4) Практика в составлении вопросительных предложений, развитие умений монологической речи.

Кубик Блума (применение в классе)

После прочтения текста команды готовы задавать и отвечать на вопросы, опираясь на информацию из текста. Каждая команда по очереди бросает кубик. На какую грань выпадет кубик, с того вопросительного слова будет начинаться вопрос другой команде.


T: I think it’s enough for the moment. Thank you for your questions and answers. What have you known about volunteer work today? (учащиеся высказываются с помощью тематической лексики и с опорой на содержание прочитанного текста)

III. Заключительная часть урока

1) Подведение итогов урока

T: It’s high time to sum up the lesson.

Did you like it? What have you known today?

(ученики делятся своими впечатлениями и вспоминают, что они делали и чему научились

2) Домашнее задание

T: Your hometask is to learn the new vocabulary and to do exercise 6 on page 91 (fill in the gaps with the verbs below in the correct form).

Нажмите, чтобы узнать подробности

Цель: совершенствование навыков употребления лексики, навыков говорения и аудирования.

Задачи:

Обучающие: активизация лексических навыков, совершенствование речевых и умений учащихся, расширение социокультурных компетенций.

Развивающие: развитие языковой и речевой компетентности, аудирования, критического мышления, умения высказывать свою точку зрения о проблеме.

Воспитательныe: формировать интерес учащихся к техническим новинкам и технологиям, развивать способность к критическому мышлению.

Вид урока: обобщающий.

Применяемые: интерактивные, проектные, компьютерные.

Оснащение урока:

План-конспект урока

И. Михеевой и др.

Учитель: Дремлюгина Светлана Викторовна,

Цель: совершенствование навыков употребления лексики, навыков говорения и аудирования.

Обучающие: активизация лексических навыков, совершенствование речевых и умений учащихся, расширение социокультурных компетенций.

Развивающие: развитие языковой и речевой компетентности, аудирования, критического мышления, умения высказывать свою точку зрения о проблеме.

Воспитательныe: формировать интерес учащихся к техническим новинкам и технологиям, развивать способность к критическому мышлению.

Вид урока: обобщающий.

Применяемые: интерактивные, проектные, компьютерные.

Оснащение урока:

I. Приветствие. Вступительное слово учителя (мотивация). Тема.

Introduction.

Greeting. Warming up.

T. Good Morning boys and girls. Glad to see you.

We have learned many facts about useful inventions which were made in the long history of mankind. Most of them have really brought us comfort and convenience. We cannot imagine our life without electric lamps, cars or telephones, television or computers. They have changed the life of many people. We use modern inventions in our everyday life and they make it easier.

What can you see in the slide?

Can you guess what are we going to speak about at our lesson?


What do you associate with the word TECHNOLOGIES?

Problem questions:

What are gadgets?

What are they for?

Why do we need them?

К концу урока мы ответим на эти вопросы.

2. Работа в группах. Aктуализация лексического материала.

TASK 1. First of all let us practice the vocabulary and remember the words? The text will help you. Who will be the quickest?

Match the words with their translation

personal computer (PC)

central processor unit

жесткий диск / винчестер

коврик для мышки

What are computers?

A computer is a programmable machine. Computer's parts are a system block, a monitor, a display, a keyboard, a mouse, a disk drive, a modem, a printer, a scan­ner.

The major parts of a PC include the motherboard, central processor unit, memory, hard drive and video card.

Hardware is the computer equipment. Each hard­ware device has a diver, like video card drivers, or modem drivers. They need to be installed.

Drivers are mini programs or instructions that tell your computer how to use its hardware. The most important program that runs on a computer is the op­erating system.

You have a network when two or more computers are connected to each other. We have a network in our computer classroom.

Software is a number of computer programs. Computer programs are large lists of instructions for the computers.

TASK 2. Представители команд выходят к доске на соревнование:

- Who can answer the questions quicker and give the correct answers?

What is a programmable machine?

What is the computer equipment?

What are mini programs or instructions that tell your computer how to use its hardware?

What is the most important program that runs on a computer?

What do we have when two or more computers are connected to each others?

What is a number of computer programs?

What are large lists of instructions for the computers?

Who is a person who secretly gets into another person's computer system?

What is a computer program that infects the computer memory or hard disk?

What is a global computer network?

How do we call a company that sells computer access to the Internet?

the op­erating system

the computer programs

Students answer. Подводим итоги соревнования. Команды получают баллы.

TASK 3. Совершенствование навыков говорения.

T. And now let us listen to the dialogue between two students about gadgets.

Please act out the dialogue.

Jane: Can you explain me what gadget is?

Tom: Technically, gadget is a small device or machine with a particular purpose: for example, a juicer, a blender, a coffee grinder, etc. They make our life easier and bring us convenience.

Jane: Well, what about a computer or a laptop? Are they also gadgets?

Tom: I think they are. A computer or a laptop are programmable machines, which include the monitor, keyboard, and a mouse (or a touchpad).

Jane: What can you tell me about the Internet?

Tom: The Internet isn`t gadget. The Internet is a gigantic web of computers that connects people across the globe. Providing an easy access to information and entertainment. The internet has become an everyday tool for everyone to use. Tell me, how often do you use the Internet?

Jane: Rather often, I'd say. I use it every day, because I need to read the news, to listen to music, to chat with friends.

Tom: Do you have any other questions?

Jane: Yes, few more questions. What gadget is the most popular among teenagers nowadays?

Can you tell me what your favourite gadget is?

Tom: I think that nowadays the most popular gadget is a personal computer. Nearly everyone is addicted to his mobile phone. All people have computers or laptops in their houses and they definitely use the Internet every day.

Jane: I see. Thanks for helping me.

3. Group work.

T. Thank you. Now in groups discuss the topic and try to answer the questions

What are gadgets?

What are they for?

Why do we need them? - Students are verbalizing their thoughts.

T.: Let`s summarize our lesson. Look at the pictures on the screen.

What modern inventions do people use?

What is the definition of gadget?

What are they used for?

What can you say about various devices?

Do you use your computer only for playing games?

Do you believe that technology has had the positive/negative affects?

What is your opinion?

5. Подведение итогов. Оценивание.

Conclusion T-S,S.. Estimating the activity/ 3 min

Teacher: What new information have you learned at the lesson?

What did you like the most?

What difficulties did you have?

Did you like the lesson?

Who was the TOP student today? – кто был лучшим сегодня, по вашему мнению?

(Учащиеся оценивают свою работу на уроке).

Feedback - обратная связь

What was new for you?

What was the most interesting to you?

What could be improved?

Who was the TOP student today?

Write down your homework, please: You should write short composition about your favourite gadget.

Teacher: I want you to say that you are brilliant. You all get excellent marks today.



ЗАКЛЮЧИТЕЛЬНАЯ ЧАСТЬ УРОКА
Homework 1. Домашнее задание.
T: Open your diaries, please, and write down your home task: Письменно выполнить упр.1 на стр.88. Повторить лексический материал прошлых уроков. Повторить правила прошлых времён.
Summarizing 2. Подведение итогов урока.
T: What did we do? What did we learn? What was difficult? Did you like our lesson? What did you like or didn’t you like today?
T: Thank you for sharing your opinions. Your marks are… That is the end of our lesson. Good luck. See you.

Читайте также: