Школьная жизнь 5 класс конспект урока

Обновлено: 06.07.2024

научить оценивать полученную информацию и сопоставлять позиции других с собственной точкой зрения.

Развивающие:

способствовать развитию умений работать с информацией, находить источники, из которых можно извлечь необходимую информацию;

развивать учебный навык работы в группах;

способствовать развитию ответственного отношения к учению, освоение социальных норм, правил поведения

Воспитательные:

способствовать воспитанию у учащихся значимых общечеловеческих ценностей (социальное партнерство, диалог, толерантность)

способствовать воспитанию чувства ответственности, самодисциплины

Планируемые результаты:

Познавательные УУД: уметь работать с информацией: искать, анализировать сравнение, выделять главное содержание;

Регулятивные УУД: планировать свое действие в соответствии с поставленной задачей; уметь оценивать свою и деятельность других людей;

Коммуникативные УУД: участвовать в диалоге, уметь точно и полно выражать свои мысли, аргументировать, работать совместно, принимать другие мнения, брать ответственность; уметь формулировать собственное мнение и позицию;

Тип урока: комбинированный

Формы работы учащихся: индивидуальная, фронтальная, парная

Основные понятия: образование, устав школы, урок, доступность, обязательность образования, информационное общество, воспитательная роль школы.

Что такое образование

Роль школы в информационном обществе

Урок вчера и сегодня

Поведение на уроке

Организационный момент. Приветствие учителя. Проверка отсутствующих в журнале, проверить наличие учебного материала. Пожелания детям. Настрой на урок.

2.Мотивация учебной деятельности:

Знаете ли вы, что такое анекдот? Анекдот- это поучительная история, которая не всегда могла быть правдивой. И сегодня урок я начну с анекдота.

- Как вы думаете, в чем смысл этого анекдота?

- О чем пойдет речь сегодня на уроке?

3. Актуализация знаний:

-Как надо начинать день, чтобы он был приятным и успешным для вас и окружающих?

-Как правильно вести себя утром?

-Понравилось ли вам вести правильный образ жизни и почему?

-Что такое самовоспитание?

- Зачем самовоспитание нужно человеку?

4. Изучение новой темы.

Человечество постоянно и быстро развивается. Это происходит потому, что накопленный опыт передается от одного поколения другому и каждое поколение добавляет к нему что-то новое.

-Как же передается опыт? (естественным путем).

- Приведете примеры ( ребенок увидел, как выполняют работу родители и сделал также).

- А еще как? ( целенаправленным путем).

- Приведете примеры ( это когда работа специально организованна, выработан некий план действий).

-Что же такое образование? ( целенаправленный процесс передачи опыта от одного человека другому.)

- Кто же направляет процесс образования? ( сам человек, специальная организация, учреждение).

Вывод: образование было возможно лишь для небольшой части людей раньше, современная школа - массовая и доступная.

- Давайте обратимся к документам.

Учащимся предлагается ознакомиться с правовыми документами и ответить на вопросы:

- Что говорит Конвенция о правах ребенка о праве детей на образование?

- Почему в ООН посчитали необходимым закрепить право ребенка на образование в контексте Конвенции?

(Работа проводится на основе Конвенции ООН о правах ребенка 1989 года, статей 28 пункты

Организуется работа по Конституции:

- Что записано в Конституции РФ о праве детей на образование?

- Есть ли в нашей стране ограничения для детей в праве на образование?

- Каковы основные принципы государственной политики РФ в области образования?

( Конституция РФ статья 43, пункты 1, 2, 4)

Вывод: обязательность получения основного образования детьми в нашей стране закреплена законодательно. Если по каким - то причинам ребенок не может, получит образование или сам уклоняется, то государство принимает меры по обеспечению ребенком полноценного общего образования.

Будучи организацией, школа имеет Устав.

-Что говорится в Уставе? (кого, как, когда принимает школа, устанавливается время начала обучения, продолжительность уроков, перемен, каникул, система оценок и др.)


Подчеркните в тексте устава, что. По вашему мнению, является главной особенностью каждой ступеней обучения. На какой ступени обучения вы сейчас находитесь и как она называется?

Первые школы появились несколько тысячелетий тому назад, на заре цивилизации.


В уставе любой российской школы прописано о том, как должен вести себя ученик на уроке.

Формы организации познавательной деятельности : фронтальная, групповая, индивидуальная.

Методы обучения : репродуктивный, продуктивный, проблемный, частично-поисковый.

Средства обучения : наглядные, дидактический материал.

Система контроля : самоконтроль, взаимоконтроль, контроль учителя.

Teacher: Good morning, children! I’m glad to see you. How are you? I’m glad you are fine. Today we continue speaking about school, your favourite subjects. But first of all I’d like to ask you one question:

Do you like to go to school or not? Why?

Possible answers: P.1 I like school because it’s fun.

P.2 I like school because I like to study. . .

Teacher: Today we”ll have a competition. Two teams will take part in our competition. Introduce yourself, please.(дети представляют свои команды).

После каждого конкурса учитель дает детям жетоны за правильные ответы. После проведения всех конкурсов команды подсчитывают количество жетонов и выявляют команду – победительницу.

  • Для учеников 1-11 классов и дошкольников
  • Бесплатные сертификаты учителям и участникам

Конспект урока английского языка в 5-м классе

Тип урока: урок обобщения и систематизации знаний.

Задачи урока:

Развивающие: (развивать умения и навыки монологической устной речи: аргументировать свои утверждения с использованием сложноподчинённых предложений с союзом because; развивать мышление, память, умение читать текст и отвечать на вопросы).

Воспитательные: (научиться слушать друг друга, работать в группе; воспитать интерес к английскому языку).

Оборудование урока: интерактивная доска, компьютер, карточки с глаголами, раздаточный материал.

I . Организационный момент

Teacher: Good morning, boys and girls.

Pupils: Good morning, teacher.

Teacher: I’m glad to see you.

Pupils: We are glad to see you too.

Teacher: Sit down, please. Let’s start our lesson. Answer my questions, please. What date is it today?

Pupil 1: Today is the 19th of October.

Teacher: Fine. What season is it now?

Pupil 2: It’s Autumn.

Teacher: You are right. What’s the weather like today?

Pupil 3: It’s frosty, windy and cold.

Teacher: Thank you. Andrey, do you like winter?

Pupil 4: Yes, I do.

Teacher: What can you do in autumn?

Pupil 4: I can walk with my friends and ride a bycicle.

Teacher: Well done! Thank you. Today we shall speak about school, remember the Past Simple Tense and get acquainted with Nikita, a schoolboy from Kalininsk.

II. Фонетическая зарядка

Teacher: And now let’s practise the English sounds and words. Look at the screen and repeat after me:

[ Λ ] Subject, London, fun, discuss

[ei ] favourite, name, same, break

[ з :] learn, first, bird, word

[t] History, task, Scotland

[t ς ] question, picture, French

III. Речевая разминка

Teacher: I’d like to ask you a question: Do you like to go to school or not? Why?

Natasha, answer, please.

Pupil 1: I like to go to school because it’s fun.

Teacher: Fine! And you, Roma?

Pupil 2: I like to go to school because I like to study.

Teacher: Excellent! Danil, Do you like to go to school and why?

Pupil 3: I like to go to school because I like to visit my friends.

Teacher: Good. And what about you, Masha?

Pupil 4: I don’t like to go to school because it’s difficult for me to get up early.

Teacher: Well done. (слайд 3).

Teacher: So, most of you like to go to school. And now tell me what else do you like to do at school, I mean at the lesson and during the break? Look at the screen, choose the answer you like best and make up a sentence. ( Слайд …).

Pupil 1: We learn new words at the lesson.

Pupil 2: We run and jump between the desks during the break.

Pupil 3: We draw funny pictures during the break.

Pupil 4: We ask a lot of questions at the lesson.

Pupil 5: We talk loudly during the break.

Pupil 6: We discuss different problems at the lesson.

Pupil 7: We learn poems by heart at the lesson.

Pupil 8: We read comics and play with a phone during the break.

Pupil 9: We get good marks at the lesson.

Pupil 10: We listen to a walkman during the break.

V . Повторение грамматического материала

Teacher: And now let’s repeat the Past Simple Tense. Давайте вспомним простое прошедшее время в английском языке. Что происходит с глаголами, когда мы начинаем говорить о прошлом?

Pupil 1: Когда мы говорим о действиях, которые происходили в прошлом, мы используем вторую форму глагола.

Teacher: I want you to remember regular and irregular verbs in past simple.

На какие две большие группы делятся глаголы?

Pupil 2: На правильные и неправильные.

Teacher: Как изменяются правильные и неправильные глаголы в прошедшем времени?

Pupil 3: К правильным глаголам в прошедшем времени прибавляется -e (d).

Неправильные глаголы изменяются полностью. Их нужно запомнить (слайд 5).

Teacher: Какой вспомогательный глагол нам потребуется в вопросительном предложении в прошедшем времени?

Pupil 4: Нам потребуется вспомогательный глагол did. (слайд 6)

Teacher: В какой форме мы употреблям основной глагол в вопросительном предложении?

Pupil 5: В вопросительном предложении основной глагол употребляется в 1-ой форме.

Teacher: And now let’s remember the second form of the verbs. I’ll show you the first form of the verb and you’ll say the second form. Are you ready? Let’s start .

Учитель показывает первую форму на карточке, ученики называют 2-ю форму.

Pupils: went

Teacher: have

Teacher: see

Pupils: saw etc.

Teacher: The next game is called "Find the pair". I’ll give you the cards with the first and the second forms of irregular verbs. Then, you will hear my command «One, two, three, start!". After this, you should find your pairs and get up on two. Read and translate the verbs you’ll have.

По команде учителя дети должны найти себе пару и встать по два человека.

Учитель раздаёт ученикам карточки с 1-ой и 2-ой формами неправильных глаголов. По команде учителя дети должны найти себе пару и встать по два человека. Учащиеся читают и переводят свои глаголы .

Teacher: And now I’d like you to divide into three groups. I’ll give you three texts for each group. You should find and underline the irregular verbs. I’ll give you two minutes to do this task.

Все учащиеся делятся на 3 группы. Каждая группа получает небольшой текст, в котором нужно найти и подчеркнуть неправильные глаголы

The text for the first group:

Mary got up at 7 o'clock yesterday. She washed her face and cleaned her teeth. Then she had breakfast. She took her bag and went to school.

The text for the second group:

Jane came home at 2 o'clock yesterday. She had dinner. Then she cleaned her room. She did her homework. Then she played games.

The text for the third group:

My mother came home from work at 6 o'clock yesterday. She cooked supper. Then she watched TV. She read a book. She went to bed at 10 o'clock. ( слайд 7).

Teacher: Are you ready?

Pupils: Yes, we are.

Teacher: Read the verbs which you have found, please.

Pupil from the first group: got, had, took, went.

Teacher: That’s right! The second group, please. Who wants to read the verbs? Kristina, please.

Pupil from the second group: came, had, did.

Teacher: Good for you! And the third group, please!

Pupil from the third group: came, read, went.

Teacher: Fine!

VI. Физкультминутка

VII Тренировка навыков чтения и вопросно-ответной работы по тексту (

Teacher: Let’s continue our lesson. So, you go to school mostly because you like to study. But you know that very responsible pupils study even in summer. We got a letter from Nikita Molotov, a ten years old schoolboy from Kalininsk. In his letter he described his studies at a foreign summer school. Let’s read his letter aloud. Who wants to be the first? Danil, will start and Sasha will continue our reading.

Текст выведен на экран , также каждому ученику раздаётся печатный вариант текста . Два - три человека читают текст вслух, а затем отвечают на предложенные вопросы.

Dear pen friends,

My name is Nikita. I am 10. I travelled a lot this summer. In August, I went abroad. I spent two weeks in Scotland at Summer School. It was a big new school. There were a lot of classrooms there. The classrooms were large and light. Would you like to know what we did there?

In the morning we spent 3 hours learning English. At the lessons we read and discussed texts, learned English poems by heart, played games, asked and answered questions, learned new words and played computer games. But we didn’t speak Russian because my teacher didn’t speak Russian. We also learned about English History.

Now I speak English much better. I made a lot of friends in Scotland.

I hope you will write a letter to me and tell about your school.

Your pen friend, Nikita.

. Приложение 1.

Teacher: Let’s answer some questions. Where did Nikita study in summer, Roma?

Pupil 1: Nikita studied at Summer School in Scotland.

Teacher: Very good. How much time did he spend in Scotland, Andrey?

Pupil 2: He spent two weeks there.

Teacher: Well done! How did he spend three hours in the morning at school, Nastya?

Pupil 3: In the morning he spent 3 hours learning English. At the lessons they read and discussed texts, learned English poems by heart, played games, asked and answered questions, learned new words and played computer games.

Teacher: Excellent! And the last question: Do you think he liked the school?

Pupil 4: I think he liked the school very much, because he made a lot of friends in Scotland.

Teacher: I also think he liked his summer school very much and what about you, do you like your school, what do you do at the lessons? Let’s write short letters to Nikita. It will be your home task.

(Детям раздаются заранее подготовленные письма (заготовки), которые им необходимо дополнить ( c лайд 9).

VIII Итог урока

Teacher: Open your diaries, please and write down your home task: write the letter to Nikita.

Everybody was very active today; everybody tried to share his opinion, so I think I should give only good and excellent marks. Our lesson is over, thank you, goodbye!

Нажмите, чтобы узнать подробности

Тип урока: комбинированный: закрепление изученного материала, отработка полученных навыков, проверка и оценка знаний учащихся, задание на дом.

Оборудование: Учебник для 4 классов с углубленным изучением английского языка И.Н.Верещагиной,О.В.Афанасьевой, карточки, рисунки, компьютерная презентация.

Этапы урока:

  1. Организационный этап
  2. Целеполагание
  3. Фонетическая зарядка
  4. Речевая зарядка
  5. Совершенствование навыков говорения (групповая работа).
  6. Развитие навыков диалогической речи (ролевая игра).
  7. Контроль знаний (подготовленное монологическое высказывание).
  8. Подведение итогов занятия. Рефлексия.
  9. Этап информации о домашнем задании.

Ход урока

1.Организационный момент. (2 мин.)

- Good morning. Nice to see you.

-How are you today?

-What is the weather like today?

-Are you ready to speak English ? Let’s do it then.

2.Целеполагание. (5 мин.)

Мотивация учебной деятельности учащихся.

Е - Let’s guess now what the main theme of our lesson will be? Look at the picture. ( cлайд1)

T - Whom can you see in the picture?

T -How do you think what country they are from?

P - I think they are from England.

T -What are they doing in the picture?

P -They are going to school.

T - What are these children? (слайд 2)

P -They are schoolchildren too.

T - What country are they from?

P -They are from Great Britain too.

T -What are they doing in the picture?

P -They are playing outside.

T - What are these children? (слайд 3)

P -They are schoolchildren.

T - What country are they from?

P - They are from Russia.

T - What are they doing in the picture?

P - They are studying English

T -Can you guess now what the main theme of our lesson is? (слайд 4)

P -School life in England and Russia (определили тему для обсуждения).

T -What do you know about English school life?

P1- When the school year begins.

P2- How their classrooms look like.

P3- What age they go to school.

P4- What they study at school.

P4- They wear school uniform.

T - How did you get to know about it?

P - We read the text about primary school in England and discussed it.

T - So, you can talk about it.

T - Can you talk about school life in Russia?

P - Yes, I think we can.

T - So, you can compare them.

T - Is it interesting to do it?

P - Of course, it is.

P-To see the difference.

3. Фонетическая зарядка. (2 мин)

Just now let’s read a poem about school life and train some sounds. (слайд 5)

Учащиеся отрабатывают и повторяют за учителем несколько звуков, слушают как читает четверостишие учитель, затем воспроизводят рифмовку хором за учителем.( Если позволяет время отрабатывается и индивидуально).

They go to school at eight,”

Says little Kate.

“At school they read and write,

Their class is large and light.”

4. Речевая зарядка. (3 мин)

T - Now I’ve got some questions to you.

-What season do you usually go to school?

-Do you like autumn? P1P2P3

- What holiday do all pupils in Russia have in autumn?

- Do you like going to school on the first of September?

- Do the pupils from Great Britain start the school year on the first of September? P- Not always.

5. Совершенствование навыков говорения (групповая работа – карточки с вопросами). (10 мин)

Задача учащихся сгруппировать короткие ответы на поставленные вопросы на интерактивной доске и затем дать полные ответы.

T- To discuss the difference between school life in England and Russia let’s work in groups. The first group will talk about English school life and the second – about Russian school life. Put the short answers in the right order, and compare them. (слайд 6)

Вопросы на карточках:

1.When do the pupils start their school year?

2.When does the school day begin?

3.What age do children usually go to school?

4. Are there carpets in classrooms?

5.Do the schools have numbers or names?

6. How many subjects have children every day?

7. Do pupils go to school on Saturdays?

Подведение итогов данного этапа урока.

T - Can you tell me now what new and unusual facts you know about English schools?

P - They start school year not always on the first of September.

P - They start school day at 9 o’clock.

P - English children go to school at the age of four or five.

P - Their schools have names not numbers.

P - They don’t go to school on Saturdays.

T - As you see the school life in England differs a bit from school life in Russia.

6. Физкультминутка (2 мин)

It’s time for the rest. Let’s do some exercises. Who can help me and show exercises?

P - Clap, clap, clap your hands

Clap your hands together

Shake, shake, shake your hands

Shake your hands together

Wave, wave, wave your hands

Wave your hands together

Stamp, stamp, stamp your feet

stamp your feet together.

Hands up, hands down and sit down.

7. Развитие навыков диалогической речи. Ролевая игра. (6мин)

T - Now let’s get some more information about English schools. Let’s play a game.

Pretend a boy from an English primary school came to your English club and you ask him questions about his school. Who wants to play a role of the English schoolboy?

Учащиеся задают интересующие их вопросы однокласснику, исполняющему роль английского школьника:

1. What subjects do you study at school?

2. Do you wear uniform at your school?

3. Do little children in infant school sit in rows?

4. How do the pupils spend time in infant and junior school?

6. What is your favourite subject?

T - What new facts have we got from this meeting with the English boy ?

P1- They wear different uniform in different schools

P2 - In infant school children don’t sit in rows. They play, sing songs, go outside.

8. Развитие навыков монологической речи. ( 5 мин)

Домашнее задание было (подготовить рисунки и описание своей классной комнаты и комнаты Алисы из ее письма к Бэтти.) Упр.10 стр57.

T - Now we know a lot about schools in England. But what about classrooms? What do their classrooms look like? Your hometask was to describe the classrooms in Alice’s school and your classroom – this one. We’ve got the pictures of these two classrooms. Describe them and compare.

P1 - Our classroom is light and big. It has got 4 windows, green blackboard, a teacher’s table and a computer table. It is very comfortable.

P2 – Alice’s classroom is….

T - Are the classrooms different or the same?

P - Mostly the same.

9. Рефлексия (3мин)

T - Is the school life in England differ from school life in Russia? What do you think of it?

P - It differs a bit but mostly the same. It differs in… It is the same in….

T - Well, our lesson is coming to an end.

P - New words about schools,

P - New facts about English and Russian schools

P - talk about English and Russian schools, ask questions and answer them.

T - As for me, I’m pleased with you today. And you? Are you satisfied with yourselves?

Проставляют +/- под смайликами.

10. Итоговый этап. (2мин)

Домашнее задание, оценки за урок.

Home ask is Ex 11 p77 W.B. lesson 17. Our lesson is over. See you tomorrow. (слайд 8)

Урок английского языка с применением ИКТ: "Школьная жизнь"

Образовательные:

Углубление, обобщение и систематизация знаний по теме “SchoolLife”;

Развивающие:

Развить мышление, память, внимание;

Развить умения применять знания на практике;

Развить умения действовать самостоятельно;

Активизировать речемыслительную деятельность учащихся;

Воспитательные:

Воспитывать информационную культуру учащихся.

Воспитывать интерес к знаниям;

Воспитывать навыки коллективного сотрудничества;

Практические:

Учить запрашивать информацию;

Совершенствовать навыки говорения по теме;

Развитие интеллектуальных способностей учащихся, расширение кругозора;

Формирование мотивации к овладению межпредметными знаниями;

Формирование у учащихся умений использования иностранного языка как средства самореализации;

Тип урока: комбинированный: закрепление изученного материала, отработка полученных навыков, проверка и оценка знаний учащихся, задание на дом.

Оборудование: Учебник для 4 классов с углубленным изучением английского языка И.Н.Верещагиной,О.В.Афанасьевой, карточки, рисунки, компьютерная презентация .

Этапы урока:

Совершенствование навыков говорения (групповая работа).

Развитие навыков диалогической речи (ролевая игра).

Контроль знаний (подготовленное монологическое высказывание).

Подведение итогов занятия. Рефлексия.

Этап информации о домашнем задании.

1.Организационный момент. (2 мин.)

- Good morning. Nice to see you.

-How are you today?

-What is the weather like today?

-Are you ready to speak English ? Let’s do it then.

2.Целеполагание. (5 мин.)

Мотивация учебной деятельности учащихся.

Е - Let’s guess now what the main theme of our lesson will be? Look at the picture. ( cлайд1)

T - Whom can you see in the picture?

T -How do you think what country they are from?

P - I think they are from England.

T -What are they doing in the picture?

P -They are going to school.

T - What are these children? (слайд 2)

P -They are schoolchildren too.

T - What country are they from?

P -They are from Great Britain too.

T -What are they doing in the picture?

P -They are playing outside.

T - What are these children? (слайд 3)

P -They are schoolchildren.

T - What country are they from?

P - They are from Russia.

T - What are they doing in the picture?

P - They are studying English

T -Can you guess now what the main theme of our lesson is? (слайд 4)

P -School life in England and Russia (определили тему для обсуждения).

T -What do you know about English school life?

P1- When the school year begins.

P2- How their classrooms look like.

P3- What age they go to school.

P4- What they study at school.

P4- They wear school uniform.

T - How did you get to know about it?

P - We read the text about primary school in England and discussed it.

T - So, you can talk about it.

T - Can you talk about school life in Russia?

P - Yes, I think we can.

T - So, you can compare them.

T - Is it interesting to do it?

P - Of course, it is.

P-To see the difference.

3. Фонетическая зарядка. (2 мин)

Just now let’s read a poem about school life and train some sounds. (слайд 5)

Учащиеся отрабатывают и повторяют за учителем несколько звуков, слушают как читает четверостишие учитель, затем воспроизводят рифмовку хором за учителем.( Если позволяет время отрабатывается и индивидуально).

They go to school at eight,”

Says little Kate.

“At school they read and write,

Their class is large and light.”

4. Речевая зарядка. (3 мин)

T - Now I’ve got some questions to you.

-What season do you usually go to school?

-Do you like autumn? P1P2P3

- What holiday do all pupils in Russia have in autumn?

- Do you like going to school on the first of September?

- Do the pupils from Great Britain start the school year on the first of September? P- Not always.

5. Совершенствование навыков говорения (групповая работа – карточки с вопросами). (10 мин)

Задача учащихся сгруппировать короткие ответы на поставленные вопросы на интерактивной доске и затем дать полные ответы.

T- To discuss the difference between school life in England and Russia let’s work in groups. The first group will talk about English school life and the second – about Russian school life. Put the short answers in the right order, and compare them. (слайд 6)

Вопросы на карточках:

1.When do the pupils start their school year?

2.When does the school day begin?

3.What age do children usually go to school?

4. Are there carpets in classrooms?

5.Do the schools have numbers or names?

6. How many subjects have children every day?

7. Do pupils go to school on Saturdays?

Подведение итогов данного этапа урока.

T - Can you tell me now what new and unusual facts you know about English schools?

P - They start school year not always on the first of September.

P - They start school day at 9 o’clock.

P - English children go to school at the age of four or five.

P - Their schools have names not numbers.

P - They don’t go to school on Saturdays.

T - As you see the school life in England differs a bit from school life in Russia.

6. Физкультминутка (2 мин)

It’s time for the rest. Let’s do some exercises. Who can help me and show exercises?

P - Clap, clap, clap your hands

Clap your hands together

Shake, shake, shake your hands

Shake your hands together

Wave, wave, wave your hands

Wave your hands together

Stamp, stamp, stamp your feet

stamp your feet together.

Hands up, hands down and sit down.

7. Развитие навыков диалогической речи. Ролевая игра. (6мин)

T - Now let’s get some more information about English schools. Let’s play a game.

Pretend a boy from an English primary school came to your English club and you ask him questions about his school. Who wants to play a role of the English schoolboy?

Учащиеся задают интересующие их вопросы однокласснику, исполняющему роль английского школьника:

1. What subjects do you study at school?

2. Do you wear uniform at your school?

3. Do little children in infant school sit in rows?

4. How do the pupils spend time in infant and junior school?

6. What is your favourite subject?

T - What new facts have we got from this meeting with the English boy ?

P1- They wear different uniform in different schools

P2 - In infant school children don’t sit in rows. They play, sing songs, go outside.

8. Развитие навыков монологической речи. ( 5 мин)

Домашнее задание было (подготовить рисунки и описание своей классной комнаты и комнаты Алисы из ее письма к Бэтти.) Упр.10 стр57.

T - Now we know a lot about schools in England. But what about classrooms? What do their classrooms look like? Your hometask was to describe the classrooms in Alice’s school and your classroom – this one. We’ve got the pictures of these two classrooms. Describe them and compare.

P1 - Our classroom is light and big. It has got 4 windows, green blackboard, a teacher’s table and a computer table. It is very comfortable.

P2 – Alice’s classroom is….

T - Are the classrooms different or the same?

P - Mostly the same.

9. Рефлексия (3мин)

T - Is the school life in England differ from school life in Russia? What do you think of it?

P - It differs a bit but mostly the same. It differs in… It is the same in….

T - Well, our lesson is coming to an end.

P - New words about schools,

P - New facts about English and Russian schools

P - talk about English and Russian schools, ask questions and answer them.

T - As for me, I’m pleased with you today. And you? Are you satisfied with yourselves?

Читайте также: