Конспект урока по крымскотатарскому языку сез япыджы ве сез денъиштириджи ялгъамалар

Обновлено: 05.07.2024

къавийлештирмек; талебелерде эмексеверлик,окъувгъа авеслик, даима ватанпервер олмакъны киби табиат чизгилерни ашламакъ.

Дернинъ чешити: текрарлав дерси

  1. Тешкелий къысым:
  1. Селямлашув. Невбетчинен субет.
  2. Эв вазифесини тешкерюв.

II. Дерснинъ макъсадынен таныштырув къысымы:

Оджанынъ кириш сёзю. Тахтада язылгъан шиарны « Ватандан яхшы шей

Берильген ресимлерге бакъып, талебелер озьлери дерс мевзусыны ве макъсатларыны къоялар.

1. Окъув фаалиет мотивациясы, дерснинъ мевзусы, макъсатлары.

2. Инанам-инанмайым оюны. Оджа талебелерге суаллер бере. Догъру олса – талебелер ешиль тёгеречик котерелер, янълыш олса- къырмызы тёгеречик:

-Фииль- предметнинъ иш-арекетини бильдирген сёз чешитидир. +

-Джумледе, эксерий алларда, фииль хабер вазифесинде келе. +

- Фииллер тек мусбет шекиллерде олалар. -

-Фиильнинъ беш дереджеси бар. + (малюм, къайтым, бельгисизлик, ортакълыкъ, юклетюв дереджеси).

- Фиильниъ эки заманы бар. – (кечкен з., шимдки з., келеджек з.)

- Олмайджакъ сёзю кечкен заман фиилидир. – (келеджек з.)

Машалла! Энди фииллер акъкъында бильген малюматлар акъкъында нетидже чыкъарайыкъ.

Бу сёзлернен талебелер бирер джумле тизелер ве ичлеринде фииллерини къайд этелер. (проект -2ресим)

Тахтада Хансарайнынъ ресими, тюбюнде исе таянч сёзлер. Бу сёзлернен файдаланып, талебелер диалог тизелер. Тизильген диалогнынъ ичинде фииллернинъ заманларыны къайд этелер.

Таянч сёзлер: Багъчасарай, меркез, къадимий, дюльбер, къыйметли, джами, тарих, меракълы.

Диалогнынъ башыны оджа бере:

Кечкен ай оджамыз бизим сыныф талебелерини Хансарайны зиарет этмеге алып барды. Сонъра дерсте нени бегенгенлерини сорады.

-Балалар, сеяхатымызны бегендинъизми?

-Балалар, Хансарай акъкъында не билесиз?

-Хансарай Багъчасарай шеэринде ерлеше. Эвель анда ханлар яшадылар.

-Хансарайда джами тура , къабирлер бар.

-Шимдики куньлерде ким анда яшай ?

-Шимди Хансарайда – музей. Эр кунь оны чокътан-чокъ адамлар сейир этелер.

-Эскиден къалгъан шейлер бармы?

-Бар. Мында эскиден къалгъан савут-саба, антерлер, кумюш къушакълар, кольмек ве къалпакълар сакъланып туралар.

-Бойле музей асылында керекми?

-Эльбет, керек . Инсан озь кечмишини бильмесе, онынъ келеджеги де олмаз .

2. Дерсликнен иш

1) 130 иш с.54 - 3 джумле, (тахтада иш-джумледе баш азаларыны къайд этмек, фииллерни тапып, заманларыны бельгилемек);

1)Эвельден азырлангъан талебе Осман Амит акъкъында икяе эте.

Не къадар гузель бу Ватаным меним сатырынынъ макъсады насыл?

3) Берильген аталар сёзлеринде фиилерини къайд этмек ве заманларыны бельгилемек (слайд)

А)Берильген фииллерни джедвельге ерлештирмек (тахтада иш)(123 иш) (слайд)

Б) Джумлелерде олгъан фииллерни сечип, заманын бельгилемек. (125иш)

В) Берильген фииллерни учь заманда текликте ве чокълукъта язмакъ.

Меселя: язмакъ- язды, яздылар, яза, язалар, язаджакъ, язаджакълар.

Корьмек, алмакъ, бермек, окъумакъ.

Г) Карточка. Берильген сёзлерни рус ве украин тиллерине терджиме этмек:

Инша- сочинение- твир

Манзара – пейзаж – краєвид

Бахт – счастье – щастя

Такъвим – календарь –календар (проект-2ресим)

Оюн: мен сизге фиилерини окъуйым- эгер фииль кечкен заманда олса –къолларынъызны ашагъы эгильтмек, фииль шимдики заманда олса – къаолларынъызны тёпеге котермек, келеджек заман фиили олса –къолларыны огге алмакъ (сёзлер Осман Амитнинъ шииринден алынгъан)

Ташты, юксельди, бар, йырламаз, агъаргъан, чалыша, ойнайлар, къува, ташты.

VI.Дерснинъ нетиджелерини чыкъарув .

Рефлексия: Нени бильдинъ; неден бильдинъ, неге бильдинъ – суаллерине джевап берюв.

По теме: методические разработки, презентации и конспекты


Открытый урок по английскому языку в 4-м классе на тему "Волшебные цифры"


Открытый урок по русскому языку для 7-го класса по теме "Разряды прилагательных"

Цель: Повторить и обобщить новый изученный материал по теме: "Имя прилагательное".


формирование устойчивой мотивации к изучению английского язык, формирование навыков культуры питания.


Открытый урок по английскому языку в 7-м классе Тема урока "Праздники и фестивали "

Используя игровые, групповые, информационно-коммуникативные технологии, учитель создаёт условия для предотвращение забывания усвоенного материала и углубление его связей с ранее изученным, для проявле.

Урок-обобщение в 5 классе по теме "Глагол" с применением игровых технологий. Применение групповой формы работы на уроке.

Сценарий открытого урока по английскому языку для обучающихся 3х классов школ с углубленным изучением английского языка. Тема урока - Clothes.

Данный материал включает сценарий открытого урока по английскому языку для обучающихся 3х классов школ с углубленным изучением английского языка. Тема урока - "Clothes".Презентацию и разадто.

  • Для учеников 1-11 классов и дошкольников
  • Бесплатные сертификаты учителям и участникам

4 сыныф ана тили

Дерснинъ мундериджеси:

Сёзнинъ тамыры ве тамырдаш сёзлер мевзусыны текрарламакъ ве пекитмек.Ялгъамаларнынъ чешитлерини текрарламакъ.

Дерсте эсас фаалиет:

Берильген аталар сёзлеринде антонимлерни къайд этмек, синонимлерни тапмакъ ве лугъат байлыгъымызны зенгинлештирмек. Сёзлернинъ тамырыны къайд этмек, тамырдаш сёзлерни тапмакъ.Аффикслернинъ чешитлерни бельгилемек.

Оджа тарафындан къарарлаштырылгъан нетиджелер:

Шахсиетосьтюриджи:

Ана тилимизге меракъ ве севги дуйгъуларны ашламакъ.

Аталар сёзлернинъ манасынен таныш этмек. Талебелернинъ дюньябакъышыны, тиль ве лугъат байлыгъыны юв, нутукъларны инкишаф этмек.

Дерсте чалышув чешитлери:

Янъы бильги алув ве пекитюв дерси, фронталь, индивидуаль.

Дерсте окъутув усуллары: коммуникатив

Дерснинъ донатылувы : дерслик, , варакъалар, презтация.

Дерснинъ кетишаты

Тешкилий къысым.

Дерснинъ мотивация ве ориентациясы.

1.Тамыр не демек? Тамырдаш сёзлернинъ умумий къысымына тамыр дейлер.

2. Тамырнынъ озь башына манасы бармы? Тамырнынъ озь башына манасы бар.

3. Ялгъаманынъ озь башына манасы бармы?

4.Эв ишини тешкерюв: : с.70, 130 – иш..

Берильген сёзлернинъ тамыр ве ялгъамаларны къайд этинъиз, манасыны анълатынъыз:

Шекер (аш) – шекерлик (савут), шекерни

Туз (аш) – тузлукъ (савут), тузны.

Энди бу сёзлернен джумле тизейик:

Анам тюкянда шекерни сатып алды. - Анам тюкянда шекерлик сатып алды.

Битам тузны софрагъа къойды. - Битам тузлукъны софрагъа къойды. Тамыргъа къошулып, янъы сёз мейдангъа кетирген ялгъамагъа сёз япыджы ялгъама дейлер.

Джумледе сёзлерни бири-биринен багълагъан ялгъамаларгъа сёз денъиштириджи ялгъамалар дейлер.

Раатлыкъ дакъкъасы.

135 – иш, с.73, 1-инджи группа 1,2,3 пунктларны беджере, 2-нджи группа исе 4,5,6 пунктларны беджере ве бири-бирининъ ишлерни тешкере.

139 – иш, с.74 тахта узеринде чалышув.

Сёз япыджы ялгъама

Сёз денъиштириджи ялгъама

Нени бильдинъиз? Даа не бильмек истейсинъиз?

Эв иши: 140-иш, с.75,текрарлав: сеслер, джум.азалары, сёз теркиби.

  • подготовка к ЕГЭ/ОГЭ и ВПР
  • по всем предметам 1-11 классов
  • ЗП до 91 000 руб.
  • Гибкий график
  • Удаленная работа

Дистанционные курсы для педагогов

Свидетельство и скидка на обучение каждому участнику

Найдите материал к любому уроку, указав свой предмет (категорию), класс, учебник и тему:

5 608 719 материалов в базе

Самые массовые международные дистанционные

Школьные Инфоконкурсы 2022

Свидетельство и скидка на обучение каждому участнику

Другие материалы

Вам будут интересны эти курсы:

Оставьте свой комментарий

  • 09.11.2016 3363
  • DOCX 17.2 кбайт
  • 60 скачиваний
  • Оцените материал:

Настоящий материал опубликован пользователем Муждабаева Алие Мустафаевна. Инфоурок является информационным посредником и предоставляет пользователям возможность размещать на сайте методические материалы. Всю ответственность за опубликованные материалы, содержащиеся в них сведения, а также за соблюдение авторских прав несут пользователи, загрузившие материал на сайт

Если Вы считаете, что материал нарушает авторские права либо по каким-то другим причинам должен быть удален с сайта, Вы можете оставить жалобу на материал.

Автор материала

40%

  • Подготовка к ЕГЭ/ОГЭ и ВПР
  • Для учеников 1-11 классов

Московский институт профессиональной
переподготовки и повышения
квалификации педагогов

Дистанционные курсы
для педагогов

663 курса от 690 рублей

Выбрать курс со скидкой

Выдаём документы
установленного образца!

Учителя о ЕГЭ: секреты успешной подготовки

Время чтения: 11 минут

Отчисленные за рубежом студенты смогут бесплатно учиться в России

Время чтения: 1 минута

В приграничных пунктах Брянской области на день приостановили занятия в школах

Время чтения: 0 минут

Рособрнадзор предложил дать возможность детям из ДНР и ЛНР поступать в вузы без сдачи ЕГЭ

Время чтения: 1 минута

Минобрнауки и Минпросвещения запустили горячие линии по оказанию психологической помощи

Время чтения: 1 минута

В Россию приехали 10 тысяч детей из Луганской и Донецкой Народных республик

Время чтения: 2 минуты

Время чтения: 2 минуты

Подарочные сертификаты

Ответственность за разрешение любых спорных моментов, касающихся самих материалов и их содержания, берут на себя пользователи, разместившие материал на сайте. Однако администрация сайта готова оказать всяческую поддержку в решении любых вопросов, связанных с работой и содержанием сайта. Если Вы заметили, что на данном сайте незаконно используются материалы, сообщите об этом администрации сайта через форму обратной связи.

Все материалы, размещенные на сайте, созданы авторами сайта либо размещены пользователями сайта и представлены на сайте исключительно для ознакомления. Авторские права на материалы принадлежат их законным авторам. Частичное или полное копирование материалов сайта без письменного разрешения администрации сайта запрещено! Мнение администрации может не совпадать с точкой зрения авторов.

Нажмите, чтобы узнать подробности

зенгинлештирмек; ана тилине севги дуйгъуларыны арттырмакъ.

ДЕРС ДОНАТЫЛУВЫ: дерслик, даркътма васталар.

I.Тешкилий къысым. Селямлашув. Баарь акъкъында къыскъа субет кечирюви.( нутукъларыны

II.Эв вазифесининъ тешкерюви. Фронталь сорав. Суаль-джевап шеклинде.

III. Умумий текрарлавны кечирюв.

Урьметли талебелер, чокъ дерслер девамында буюк бир мевзу устюнде чалыштыкъ. Бу фииль мевзусыдыр. Келинъиз берабер алгъан бильгилеримизни текрарлайыкъ, ве даа да къавий тасдикълап екюнлейик.Меним биринджи суалимни дикъкъатнен динълеп джевапларынъызны манъа мисаллернен айтып бермеге керексинъиз.

1. Насыл сёзлерге фииль дейлер?

2. Фииль дереджелери ифаделеген маналарыны ве чешитлерини изаланъыз.

3. Ашагъыда берильген фииллерни истек мейилинде язынъыз:

Сара, эзе, сапа, достлаша, келе, узата, осе, йыкъыла, беклей.(-гъайды, -къайды, -кейди, -гейди)

4.Фиильнинъ керек мейили иш-арекетнинъ япылмассы я да япылмамасы огъаныны анълата, дейлер-бу догърумы?(мисаллернен тасдикъланъыз).

5.Фиильнинъ беш заманы бар. Бу насыл заманлары экен бильмейсизми, балалар? Бильсенъиз, озь билиьгилеринъизнен пайлашынъыз. (талебе тахтагъа чыкъып, заман къайделерни, мисаллер кетирип анълата).

IV. Мустакъиль вазифе илян этиле. "ЭЛИФБЕ-ШИФР" усулынен файдаланып талебелерге вазифе даркътыла. Бу вазифени биринджи беджерген талебеге (хатасы олсада) 2 балл къошула. Сакълангъан сёзлерни тапмакъ, ве бу сёзнинъ талильни айтмалылар( насыл сёз чешитинде, заманы, мейили, дереджеси, биринджи, бешинджи, секизинджи сёзлернен джумле тизип, оны синтаксис талиль этмек

23 1 15 7 2 7, 19 29 1, 22 7 3 11 17 28, 19 14 24 22 1,

13 7 15 34 4 7 12 6 11,

2 7 13 15 7 22 7,

2 1 2 1- 2 1 2 1, 23 7 16 11 10 15 7,

3 1 23 1 17 33 16 - 14 33 21 33 16.

V. Талебелер джумлелерни тизген сонъ оджанынъ ярдымынен талиль этелер.

VI. 180-инджи иш. 92 саифде. Метинни окъуп,фииллерни дефтерлерге кочюрип сайы, шахыс, дередже, заман. мейилини тайинлейик.

VII. Эв вазифеси. къайделерни текрарламакъ.

____________ КЪЫРЫМТАТАР ТИЛИ № ____ 7 СЫНЫФ

Тешкилий къысым. Селямлашув. Невбетчи талебенинъ рапорты.

Эв вазифенинъ тешкерюви. Фронталь сорав. Суаль-джевап шеклинде .

1. Микъдар ве ер зарфлары нени анълата ве насыл суаллерге джевап джевап берелер?

(бельгисиз микъдарыны., не къадар?; иш-арекетнинъ япылув я да барып токъталгъан

ерини анълата. къайда? къайдан? къаерде? не ерде? не ерден?).

2. Микъдар ве ер зарфлары джумледе насыл вазифелерде келелер?(ал, айырыджы ве

хабер; ер алы вазифесинде келелер).

Янъы мевзу устюнде чалышув. Оджанынъ анълатма сёзю.

Вакъыт зарфы иш-арекетнинъ япылув вакътыны, муддетини анълата ве не вакъыт?, не заман?, не вакъыткъадже?, не вакъыттан берли? киби суаллерге джевап бере. Вакъыт зарфларына бойле сёзлер кире: шимди, бугунъ, тюневин, эрте, кеч, ярын, былтыр, сонъ, энди, тезден, якъында; эр кунь, кунъден- кунъге, йылдан-йылгъа ве башкъалары.

Вакъыт зарфлары джумледе эксериетнен вакъыт алы вазифесинде келе: Бугунъ кене сабадан акъшамгъадже универсалынен чекишти. (Ю.Б.) Вакъыт зарфлары джумледе базан хабер де олып келелер: Онынъ шеэрден къайтаджакъ кунюярын.

230-ынджы иш. Метинни окъунъыз. Вакъыт зарфларыны тапып, джумледеки вазифелерини бельгиленъиз.

Айшечик бугунь биринджи кере балалар багъчасына кетти. Огден озю юрьди, арттан къартанасы кельди.

—Тез олайыкъ, битайчыгъым, — деди Айшечик, — кечикип барсакъ экимизге де “эки” ишарети къоярлар.

Айшечик балалар багъчасына биринджи кере кетсе де, багъчанынъ къаерде олгъаныны да, андаки низам-интизамны да, муреббиелернинъ адларыны да энди чокътан биле эди, чюнки багъча балаларынынъ чокъусы онынъ азбар достлары эди.

Бугунь Айшечик танъ маалинде юкъусындан абдырап уянды. Тюшюнде балалар багъчасына кечиккенини корьди.

ЗАРФЛАРНЫНЪ ЯПЫЛУВЫ ВЕ ОЛАРНЫНЪ ИМЛЯСЫ

Башкъа сёз чешитлери киби, зарфлар да морфологик ве синтактик усулларнен япылалар.

Морфологик усул: исим, сыфат, сайы, замир, фиильнинъ сыфатфииль ве исимфииль шекиллери тамырына зарф япыджы ялгъамалар къошула. Зарф япыджы ялгъамалар булардыр:

-джа(-ларджа), -дже(-лердже), -ча, -че: татарджа, инсанларджа, оларджа, сизлердже, сендже, колемдже, алманджа, аркъадашча, тюркче киби.

-джасына, -джесине, -часына, -чесине: къараманджасына, инсанджасына, арбийджесине, аркъадашчасына киби. Бу зарф япыджы ялгъамалар да ургъу алмазлар.

-лайын, -лей, -лейин: сабалайын, бутюнлей, геджелейин. Бу зарф япыджы ялгъамалар шимдики къырымтатар тилинде пек сийрек къулланылалар.

-ын, -ин, -юн: язын, кунъдюзин, кузюн. Бойле зарф япыджы ялгъамалар да шимдики тилимизде пек сийрек расткелелер.

юнджи иш. Ашагъыда берильген зарфларнен джумлелер уйдурып, дефтеринъизге язынъыз.

Аркъадашча, къараманджасына, бутюнлей, язын.

Язгъан джумлелеринъизни синтактик талиль этинъиз.

инджи иш. Зарф япыджы -джа (-ларджа), -дже (-лердже), -ча, -че, -джасына, -джесине,-часына,-чесине, -лайын, -лей, -лейин,-ын, -ыкялгъамалары ярдымынен исим, сыфат, сайы, замир, сыфатфииль ве исимфиильден зарфлар япынъыз. Шу япылгъан зарфларны бир къач джумлелер ичинде къулл анынъыз.

Синтактик усулнен муреккеп ве чифт зарфлар япыла. Муреккеп зарфлар бойле япыла:

1. Ер, вакъыт манасыны анълаткъан сёзлернинъ огюне озь манасыны, ургъусыны сакълагъан эр, бир, ич сёзлерини къоювнен: эр вакыт, эр заман, бир кунь, ич бир вакъыт киби.

Озьлерининъ лексик маналарыны сакълагъан сёзлернинъ бирикювинден: шу ерде, бир ерге, бу якъкъа, бир заманда, бир баштан, бу арада киби.

Эки сёзнинъ тенъ багъланувынен япылгъан зарфларгъа чифт зарфлар дейлер: ачыкъ-айдын, эсен-аман, эрте-кеч, гедже- кунъдюз, анда-мында, яз-къыш, кунъ-кунъден, козъ-козъге, йыл- йылдан киби.

нджы иш. Метинни окъунъыз. Къайд олунгъан зарфларнынъ тизимине коре чешитини бельгилеп, япылув усулларыны изаланъыз.

Виз артыкъ ачыкъ денъиздемиз. Кок юзюне тырмашкъан сельби бойда далгъалар, къайыкъны топ киби анда-мында котерип аталар. Лякин эп огге кетемиз. Эр кес сес-солукъсыз отура. Тувакъ ялысына якъынлаштыкъ. Къарт:

— Коюмизге бир молла ой да керек амма, — деп ташлады. Зар- зорнен ыйыкъча бир ерге якълашып, къарагъа аякъ бастыкъ.

Къайыкъ къал гъан ёлджул арнен У скютке д огъру ёл алд ы. Кестирме ёлдан тим-тик котерильдик, ярашып тургъан мектеп бинасы янындан отип, койге саркътыкъ.

нджи иш. Ашагъыда берильген чифт зарфларнен джумле уйдурып, дефтерге язынъыз.

Йыл-йылдан, гедже-куньдюз, ачыкъ-айдын, анда-мында.

инджи иш. Метинни окъунъыз. Зарфларнен кельген джумлелерни кочюрип, джумле азаларыны талиль этинъиз.

Амет-Ханнынъ эр ерде чокътан-чокъ достлары бар, чюнки бу йымшакъ табиатлы йигит халкъны севе, даима онынъ арасында булуна. О, достлукънынъ къадрини пек яхшы биле. Амет-Хан — сагълам, тендюрист, кесментик, ташны сыкъса, сув чыкъараджакъ бир яш. Мустакъилликни джан-гонъюльден севе. Буюк ирадели. Макъсадына етмек ичюн, маниаларгъа бакъмадан, тырыша ве аман- аман эр даим озь арзусына наиль ола.

Эр заман, эр ерде хош гонъюлли ве ачыкъ юзьлю Амет-Хан белягъа къалгъанларгъа къолундан кельген ярдым этювни озюнинъ энъ эсас вазифелеринден бири деп сая.

Янъы мевзуны анълатув

Талебелерге, джумлелер авале эпгилип, бир сыра вазифелер бериле: Берильген зарфларны окъуп, насыл суаплерге джевап бергенини ве

насыл маналарны бильдиргенини бельгиленъиз.

Аз, чокъ, бираз, аз бучукъ, бир парча, бир дирем Анда, мында, андан, мындан, ичери, тышары, ашагъы, устте, арттан, огдвн.

Джумлелерни окъуп къайд олунгъан зарфлар ифаделеген мана­ларны тайинленъиз.

Къызнынъ эсмери янакълары бираз даа кьызарды Огде чинар тереги корюльди. Онынъ эви узакъта (Ю.Б)

Эвристик субет усулындан файдаланып, талебелер оджанынъ ярдымынен ашагьыдаки меселе боюнджа къаидени менимсейлер.

Микъдар ве ер зарфларынынъ анълаткъан маналары ве джевап берген суаллери.

Оджанынъ беяны усулынен микъдар ве ер зарфлары мевзусынен багълы янъы малюмат изалана (дерслик, 114, 115 с.)

Микъдар ве ер зарфларынынъ джумледе беджерген вазифелери

Янъы мевзуны пекитюв

Карточкада берильген ишни беджерюв (тахта узеринде).

Берильген зарфларны къулланып, джумлелер уйдурынъыз. аз, чокъ, бираз, аз бучукъ, бир парча, бир дирем.

Эки тапебеге вазифе бериле

226-нджы ишни агъзавий шекильде беджерюв.

Метинни окъуп, зарфларны къайд этинъиз.

227-нджи ишни беджерюв (мустакъиль шекильде).

Берильген фразеологик бирикмелерининъ ифаделеген маналары ашагъыда изалана. Бу ибарелернен джумлелер уйдурып язынъыз ве оларны синтактик талиль этинъиз.

Тербиевий иш.

227-нджи иштеки фразеологик бирикмелерининъ талили эсасында талебелерде инсаниетлик, мераметлик фазилетлерини тербиелемек

План-конспект урока по крымскотатарскому языку

Макъсат : познакомить учащихся с новыми лексическими единицами и закрепить их употребление в речи; отрабатывать навыки правильного произношения звуков крымскотатарского языка (слов с къ,гъ,нъ,дж),познакомить с количественными и порядковыми числительными,учить их употреблять в речи.

Инкишаф этюв: талебелерни къыясламагъа, фикир этмеге, нетидже чыкъармагъа

Тербиевий: дерсте алынгъан бильгилерге актив мунасебет тербиелемек.

Мерифет УОА (универсаль окъув арекетлер) УУД (познавательные):

- оджа ве талебенинъ бирликте беджерген ишлерининъ нетиджелерини чыкъарув;

- вазифелерде берильген суаллерге джевап тапмакъ, вазифелерни беджермек.

Регулятив УУД (регулятивные):

- талебенинъ оджа ярдымынен дерстеки арекетлернинъ макъсадыны тайинлев;

- Коммуникатив УУД (коммуникативные):

- озь фикирлерини агъзавий шекильде ифаде этюв;

- динълемеге ве башкъаларнынъ айткъанларыны анъламагъа огретюв;

- мевзуны ве вазифелерни беджергенде озь мунасебетини косьтерюв;

- талебелерде къартларгъа урьмет дуйгъусыны ашлав.

Донатмасы : дефтер, дерслик, ресимлер, ренкли къалемлер

Дерснинъ чешити: янъы мевзуны анълатув.

Дерснинъ кетишаты:

Тешкилий муит

Мектеп чанъы чынъылдай,

Сеси кескин янъгъырай,

Дерске вакъытында кирем

Кеч къалмайып бир дирем.

Оджа: - Мерабанъыз, балалар! Бири-биринъизге кулюмсиринъиз. Бугуньки дерс сизге

яхшы истеклер кетирсинъ. Бугунь дерсте, балалар, сизни чокъ меракълы вазифелер

Невбетчининъ рапорты:

- бугунь насыл кунь?

- бугунь насыл сан?

Читайте также: