Конспект урока 5 класс английский язык spotlight year after year

Обновлено: 07.07.2024

  • Для учеников 1-11 классов и дошкольников
  • Бесплатные сертификаты учителям и участникам

План-конспект урока по английскому языку в 5 классе

Тип урока: комбинированный

Цели урока:

- Активизация лексических единиц темы в речи.

- Создание условий для совершенствования монологической и диалогической речи у учащихся.

- Выработка умений самостоятельно применять знания в комплексе, в новых условиях;

-Развитие креативного мышления.

Задачи урока:

Воспитательная – формирование потребности и способности к сотрудничеству и взаимопомощи при работе в группе, воспитание у учащихся любви к природе, воспитание таких качеств, как доброта, чуткость, терпение;

Развивающая – развитие познавательного интереса у учащихся, развитие мышления и воображения, развитие самостоятельности, творческих способностей, умение проводить исследовательскую работу, использовать разные источники знаний, умение работать в коллективе;

Обучающая – совершенствование навыков практического владения лексикой по теме; с овершенствование навыков аудирования, чтения, диалогической и монологической речи, совершенствование лексико-грамматических навыков.

Good morning, dear pupils!

By the way, is anybody out of the class?

2. Постановка цели и задач урока

The poem is written on the blackboard. Read and guess the topic of our lesson.

Spring is green.

Summer is bright.

Autumn is yellow.

Winter is white.

Who will tell me what we are going to talk about today?

(записать тему урока на доске).

What seasons do you know?

What winter months do you know?

What spring months do you know?

What summer months do you know?

What autumn months do you know?

What can we do during this or that season? Some phrases from collection of ex-s will help us raise up the sentences. Let’s look at your collection of exercises at p. 73.

Refer the word combinations to the 4 seasons. You have about 3 minutes to do this task.

What can we do in winter?

What can we do in summer?

What can we do in autumn?

What can we do in spring?

What is your favourite season? Why?

(My favourite season is … because I can…)

By the way, when can we have a picnic?

5. Работа по учебнику (с. 86 упр. 1,2)

Look! There is a picture of people doing different activities. How many boys are there?

-How many girls are there?

What are they doing? Some word combinations will help us do this task. First, let’s pronounce them. So, what are the people in picture A doing ? (+B, C, D)

What is the weather like in each picture? Let’s define. Take your pencils and match the sentences to the pictures. Let’s check.

6. Динамическая пауза.

7. Работа с текстом (с. 86 упр. 4)

Look at the text at p. 87. Where can you see it: in a magazine, in a newspaper, or on a computer screen?

- How many people are online?

- What are their names?

- Listen to the text and find out where the people are?

(УЧЕНИКИ слушают ТЕКСТ САМОСТОЯТЕЛЬНО И ОТВЕЧАЮТ НА ВОПРОС)

(Gus is in Scotland.

Nemo is in Australia.

Amelia is in Switzerland ).

Развитие техники чтения

Прочитать по ролям и ответить на вопросы из упр. 5.

Развитие диалогической речи (с. 87 упр. 7)

When you want to discuss the weather you may use the following structures given in ex. 7 p. 87.

(1 прочитать за учителем таблицу

So, what’s the weather like in London now?

прочитать диалог – образец

составить свой о Лондоне с сайта earthcam . com

(дать время на составление устно и прослушать 2 пары)

Рефлексия (Подведение итогов с использованием приема “синквейн”)

What’s your favourite season? How is the weather?

1 определить тему 1 словом

2описать тему 2 прилагательными

3описать тему 3 глаголами

4дайте фразу или предложение из 4 слов. Выразите ваше отношение к теме или ваши чувства.

5 повторение сути (1 СЛОВО)

(РАЗОБРАТЬ, ДАТЬ ВРЕМЯ НА ВЫПОЛНЕНИЕ, ПРОСЛУШАТЬ)

11 Инструктаж по выполнению д.з. и рефлексия

- Open your diary books and write down your homework for tomorrow :

7 a – в словарь; WB : с. 53; составить чат с соседом по образцу (3-4 реплики)

Well done, boys! You have worked hard today.

Конец урока . – All right, good-bye then, boys!

Открытые электронные ресурсы:

Статья Weather watch: the long hot summer of 1990 began in May/

The Guardian – URL:

Теоретический материал для самостоятельного изучения

В английском языке наречия образуются при помощи суффикса -ly. Таким образом, если прилагательное является признаком предмета, то наречие определяет действие глагола.

Honest (честный) – honestly (честно)

Loud (громкий) – loudly (громко)

He has a loud voice.

He speaks loudly.

Если прилагательное оканчивается на l, то наречие имеет удвоенную l:

Usual (обычный) – usually (обычно),

Если прилагательное заканчивается на гласную y, тоее заменяют на i и прибавляют окончание –ly.


Содержимое разработки

Конспект урока

Цель и задачи:

Материалы и оборудование: картинки с изображением разных стран в разные времена года; печатные материалы с прогнозом погоды в разных городах мира.

Организационный момент.

Who’s absent today?

Проверка домашнего задания в рабочей тетради

(Учитель организует взаимопроверку выполнения упр. 1, затем ученики все вместе проверяют ответы в упр. 2. После этого учитель показывает картинки с изображением разных стран в разные времена года (названия стран указаны или страны узнаваемы) и задает вопросы.)

What country is it?

What’s the weather like?

What season is in the country?

What are the people doing?

Работа по теме урока

Работа по учебнику

Look at the text on page 87. Where can you see it? (On a computer screen.)

How do you know it?

(Ученики называют характерные черты: icons, headings, the toolbar.)

How many people are online? (Three people.)

Read the text and find out where the people are.

(Ученики читают текст самостоятельно и отвечают на вопрос.

Keys: Gus is in Scotland. Nemo is in Australia. Amelia is in Switzerland.)

(Ученики читают текст еще раз и отвечают на вопросы.)

Keys: 1 - It is raining heavily at the moment. / It’s raining all the time. 2 — He’s studying. 3 — It’s snowing in Switzerland. 4 — It’s summer in Australia.

Затем ученики самостоятельно выполняют задание 5Ь и все вместе проверяют.

Keys: 1 — I’m fed up with. 2 — That’s not my kind of place. 3 — How are things going for you?

Ученики проговаривают эти фразы вслух несколько раз, затем с помощью учителя составляют с ними высказывания, например:

Гт fed up with this rain.

I don 7 like when it’s hot. That’s not my kind of place.

How are things going for you ? — Everything is OK.)

(Учитель напоминает ученикам, как составлять заметки к тексту

(неполные предложения, сокращенные слова).

Учащиеся самостоятельно выполняют задание, а затем все вместе проверяют. Несколько учеников рассказывают о погоде в этих странах. Например:

In Scotland it rains all the time in winter. It’s grey almost every day.

In Switzerland it’s freezing and snowing in winter. There’s so much snow sometimes that people can’t go out.

In Australia it’s hot in summer. The weather’s fine.)

(Ученики читают фразы хором и индивидуально. Учитель обращает внимание учащихся на интонацию высказываний. Затем он раздает заранее подготовленные печатные материалы с прогнозом погоды в разных городах мира и объясняет задание. Учащиеся

читают образец и выполняют задание в парах. По окончании работы несколько учеников разыгрывают диалоги перед классом.)

Инструктаж по выполнению домашнего задания

Open your workbooks at page 53.

(Учитель читает и объясняет задание упр. 3.)

Let’s go to page 58. Translate the sentences in Exercise 9.

(Учитель предлагает устно перевести несколько фраз. Учитель записывает домашнее задание на доске, а ученики — в дневниках: WB: Ех. 3 (р. 53), Ех. 9 (р. 58).)

Подведение итогов урока

Can you read and talk about the weather?

Can you tell about the weather in your place?

(Учитель оценивает деятельность учащихся на уроке.)

That’s all for today. Goodbye!


-75%


Занятие способствует развитию умения учащихся составлять краткое высказывание о погоде в России и Англии.

Описание разработки

Цель урока:

- развивать умение учащихся составлять краткое высказывание о погоде в России и в Англии.

Задачи:

Обучающие: совершенствование лексических навыков говорения; совершенствование навыков письма, введение и закрепление лексики по теме.

Воспитательные: способствовать осознанию возможностей самореализации средствами иностранного языка, воспитывать основы культуры, формирование способностей к сотрудничеству при работе в группах

Тип урока: Урок введения нового материала.

Оборудование: УМК Spotlight 5, компьютер, аудиоприложение.

Ход урока.

1. Организационный момент.

Our lesson has started. Stand straight, please. Let’s check your readiness for the lesson. Are you ready? Sit down, please. Now, tell me who is absent today?

2. Фонетическая разминка.

Look at the blackboard and repeat after me.

Terrible, hot, frost, hate, autumn, dry, cold, could, cloudy, snowy, sunny, spring, season, summer, weather, wet, windy, warm, winter.

Read the words with sound [w] ([t], [d], [s]). Translate these words.

3. Речевая разминка.

What is the date today? (It’s 20 th of February) Are you at school now? (Yes, I am). Are you at the History lesson? (No, I am not).What lesson are you at now? (I am at the lesson of English language) What do we do at our lessons? (We speak, read, listen and write) What are you doing now? (We are answering for your questions)

Now, I want you to open your books on page 86. Look at the picture. What do you think we are going to talk about? (seasons and months). To pronounce these words right, please listen and repeat them. Winter, December, January, February. Spring, March, April, May. Summer, June, July, August. Autumn, September, October, November.

План-конспект урока по английскому языку Year after year

Don’t forget we write months with capital letter. What’s your favorite season, month? When is your birthday? Now look at ex. 1b. Let’s read and translate these word combinations. Say what these people are doing at the pictures. (In picture A children are playing in the snow. In picture B a woman is picking flowers. In picture C two people are going swimming. In picture D a woman is raking leaves). Now let’s do ex.2. Match the sentences to the pictures.

5. Чтение.

Look at ex.6. Where can you see it: in a magazine, in a newspaper, on a computer screen? Look at the text. How many people are online? Listen and read to find out where they are, what they are talking about. Now answer the questions from ex. 5a.

Now I want you to tell me about the weather in Scotland, Switzerland and Australia. Open your copybooks write down the date and make notes. Now look at the table in ex.7. Let’s read and translate negative and positive responding about the weather.

7. Подведение итогов урока.

What new have you studied today? (Seasons, months and weather. Negative and positive responding about the weather).

8. Домашнее задание.

Open your mark books and write down your home task. In your student’s book page 86 words learn by heart. And in workbooks page 53. The lesson is over. Your marks are … You can clean your desks. Good bye.

Читайте также: