Wildlife план урока 10 класс

Обновлено: 04.07.2024

First read the definitions of the new words (pp. 110-111) and find them in the text. Then practise the pronunciation.

Read and make a list of speciesWILDLIFE

Today the wildlife of includes 158 species of mammals, 458 species of birds, 52 species of reptiles, 12 species of amphibians, and 150 species of fish, 19 species of animals and 23 of birds. They are included into the International Red Book of rare or endangered animals. In the mountains of the Zailiiski Alatau alone, there are about 50 species of mammals, 141 species of birds and 3 species of fish. In the steppes herds of koulans and jeirans graze. Deserts are inhabited with giant lizards, snakes and spiders. On the peaks of its mountains snow leopards -mountain turkeys occur. Kazakhstan is inhabited with birds, marmots, wild sheep, the Tien Shan brown bear, flamingoes and swans

ПысықтауTalk to your partner.

Have you ever seen a leopard?

Have you ever seen a falcon?

Have you ever seen a koulan?

What are the typical animals?

Do you know any of them?

What animals do you have in your village?

БекітуWrite essay about animals

V Үйге тапсырма

Полезно? Поделись с другими:

Если Вы являетесь автором этой работы и хотите отредактировать, либо удалить ее с сайта - свяжитесь, пожалуйста, с нами.

Посмотрите также:

Учебно-методические пособия и материалы для учителей, 2015-2022
Все материалы взяты из открытых источников сети Интернет. Все права принадлежат авторам материалов.
По вопросам работы сайта обращайтесь на почту [email protected]

Свидетельство и скидка на обучение каждому участнику

Зарегистрироваться 15–17 марта 2022 г.

Theme: Wildlife

Aims of the lesson: Teaching: to give new information about the wild animals around us.

Developing: To develop pupils’ memory attention, logical thinking.

Up-bringing: To bring up love and tenderness to a nature, desire to study of English language.

I. Organization moment (duty’s report).

Talking about the weather.

II. Brainstorming:

How many species of birds, reptiles, fish do you know?

A species of antelope ; various animal species sort, type.

Any of the class of cold-blooded egglying animals including lizards

Tortoises snakes, crocodiles e.tc. with relatively short legs or no legs at all.

Amphibian an animal able to live both on land and in water, frogs are amphibians.

Mammal of the class that give birth and seed their young on milk from the breast.

III. Today the wildlife up Kazakhstan includes 158 species of mammals, 458 species of reptiles, 12 species of amphibians, and 150 species of fish, 19 species animals and 23 of birds. They are included into the International Red Book of rare or endangered animals.

Leopard- леопард, барыс

Glacier- шың, мұздық

Extinction- жойылу, өшу

Endanger - қа уіп төну cause danger to smb/smth

Put in danger - қауіпке ұшырау

V. Conclusion: Talk to your partner

1. Have you ever seen a leopard?

2. Have you ever seen a falcon?

4. What are the typical Kazakhstan animals?

5. Do you know any of them?

6. What animals do you have in your village /town/ city?

VI . Your marks for today. Your homework ex. The lesson is over. Good-bye!

  • подготовка к ЕГЭ/ОГЭ и ВПР
  • по всем предметам 1-11 классов

Курс повышения квалификации

Дистанционное обучение как современный формат преподавания


Курс повышения квалификации

Инструменты онлайн-обучения на примере программ Zoom, Skype, Microsoft Teams, Bandicam

  • Курс добавлен 31.01.2022
  • Сейчас обучается 35 человек из 22 регионов


Курс повышения квалификации

Специфика преподавания английского языка с учетом требований ФГОС

  • Сейчас обучается 143 человека из 50 регионов
  • Для учеников 1-11 классов и дошкольников
  • Бесплатные сертификаты учителям и участникам

Дистанционные курсы для педагогов

Найдите материал к любому уроку, указав свой предмет (категорию), класс, учебник и тему:

5 613 352 материала в базе

  • ЗП до 91 000 руб.
  • Гибкий график
  • Удаленная работа

Самые массовые международные дистанционные

Школьные Инфоконкурсы 2022

Свидетельство и скидка на обучение каждому участнику

Другие материалы

Вам будут интересны эти курсы:

Оставьте свой комментарий

  • 19.12.2015 1066
  • DOCX 11.9 кбайт
  • 0 скачиваний
  • Оцените материал:

Настоящий материал опубликован пользователем Сапар Казына Табынбайкызы. Инфоурок является информационным посредником и предоставляет пользователям возможность размещать на сайте методические материалы. Всю ответственность за опубликованные материалы, содержащиеся в них сведения, а также за соблюдение авторских прав несут пользователи, загрузившие материал на сайт

Если Вы считаете, что материал нарушает авторские права либо по каким-то другим причинам должен быть удален с сайта, Вы можете оставить жалобу на материал.

Автор материала

40%

  • Подготовка к ЕГЭ/ОГЭ и ВПР
  • Для учеников 1-11 классов

Московский институт профессиональной
переподготовки и повышения
квалификации педагогов

Дистанционные курсы
для педагогов

663 курса от 690 рублей

Выбрать курс со скидкой

Выдаём документы
установленного образца!

Учителя о ЕГЭ: секреты успешной подготовки

Время чтения: 11 минут

Новые курсы: преподавание блогинга и архитектуры, подготовка аспирантов и другие

Время чтения: 16 минут

Время чтения: 2 минуты

Россияне ценят в учителях образованность, любовь и доброжелательность к детям

Время чтения: 2 минуты

Отчисленные за рубежом студенты смогут бесплатно учиться в России

Время чтения: 1 минута

Рособрнадзор предложил дать возможность детям из ДНР и ЛНР поступать в вузы без сдачи ЕГЭ

Время чтения: 1 минута

Минтруд предложил упростить направление маткапитала на образование

Время чтения: 1 минута

Подарочные сертификаты

Ответственность за разрешение любых спорных моментов, касающихся самих материалов и их содержания, берут на себя пользователи, разместившие материал на сайте. Однако администрация сайта готова оказать всяческую поддержку в решении любых вопросов, связанных с работой и содержанием сайта. Если Вы заметили, что на данном сайте незаконно используются материалы, сообщите об этом администрации сайта через форму обратной связи.

Все материалы, размещенные на сайте, созданы авторами сайта либо размещены пользователями сайта и представлены на сайте исключительно для ознакомления. Авторские права на материалы принадлежат их законным авторам. Частичное или полное копирование материалов сайта без письменного разрешения администрации сайта запрещено! Мнение администрации может не совпадать с точкой зрения авторов.


Aims of the lesson: 1. Identify and discuss different kinds of pollution.

2. Identify and discuss sources of pollution.

3. Bring-up the sense of responsibility and to teach respect the nature, environment

Aids: lesson vocabulary cards, photographs of water, air, and land pollution.

Type of the lesson: combined

Method: brainstorming, working in pairs.

Цель урока: формирование коммуникативной компетенции учащихся на основе изученных лексических единиц, речевых и грамматических структур по теме “Экологические проблемы”.

Задачи урока:

- активизация лексики, закрепление грамматических навыков говорения с использованием грамматических структур.

- развитие личностной активности учащихся, познавательного интереса, познавательных способностей (речь, память, внимание, воображение) мышления.

- формирование уважительного отношения к природе и ответственного отношения к экологическим проблемам, чувства любви к природе и ответственности за ее сохранение.

Тип урока: систематизация и обобщение знаний.

Оборудование: компьютер; мультимедийный проектор.

Оснащение урока: иллюстрации, карточки с заданиями.

Procedure of the lesson

1. Organizational moment .Greeting. The Theme and the Aim of the lesson.

Let’s start our lesson. As you can see we have quests…

Now look at the screen. There are some photos. I’d like you to describe them.

And now guess - what is the theme of our lesson…

2. Monologues.

What environmental problems can you name?

Of course, they are all important. What can you tell about these issues .

3. Listening.

Let’s do 1 listening task. Page 122 ex 1. Read the task.

4. Work in Pairs.

Let’s continue our lesson and work in pairs. Open your books, p 110 ex 2.

There is a table of 3 columns. Causes \ Consequences \ Solutions.

Use this table and make sentences.

5. A short REST.

Look at these beautiful pictures of our land I’d like to read the poem:

The Earth is a garden

It’s a beautiful place

For all living creatures

For all the human races

Helping Mother Earth

We can peacefully roam

We all diverse a place

We can call our home

Look at the card with the word, The Earth ‘ and I ask you to name the words, which come to you mind connecting with this word and our theme .

Who will be the first and name the words to each letter of the word ,,EARTH ’’

E – environment, ecology, ecological, ecologist, effect, erosion, extinction, endangered, ecosystem,

A – air , animals, acid, alarming,

R – river, radiation, radioactive, resources , recycle,

T – tree, temperature, threat, tropical,

H – home , hill, hope, hopefully, hunting, help, human

6. Environmental quiz.

1 The gradual warming up the Earth is called___(alogbl)__ warming.
2 Acid __(ianr)______ destroys trees and kills fish in lakes.
3 Many factories dump dangerous __(michecals)____ straight into the sea.
4 Burning things releases ___(boncar)____ dioxide into the atmosphere.
5 Huge areas of tropical rain ____(orestf)____ are dissappearing every year.
6 The exhaust fumes from cars and lorries cause serious __(llutionpo)______ in many cities around the world.

( Global. Rain. Chemicals. Carbon. Forests. Pollution )

Of course governments of different countries pay much attention to problems of environment but much depends on us. Let’s make the Code of Ecological Rules for everybody.

– Never drop litter in the street;– Sort rubbish: use special containers for paper, tins, food, white glass, brown glass and green glass;
– Don’t spray chemicals!
– Use less paper.
– Save energy. Use less electricity and gas.
– Have showers, not baths. Showers use less water.
– Don't leave fire in the forest.
– Change our attitude to the nature;

- We can get involved in clean-ups.

- We must put rubbish into rubbish bins.

-We can plant flowers and trees, feed birds in our gardens and forests.

-We can get involved in clean-ups.

- We must save energy, water and we must recycle materials.

-We can and must encourage other people to keep our nature clean and beautiful

8 Reflexion

What theme was discussed at the lesson?

What task was the most interesting for you?

Are you pleased with your work at the lesson?

Would you like to discuss this theme next week?

Giving home task: To write an essay “Problems of our region”

1 Now look at the screen. What ecological problem is described in the sentence

1……is the human introduction into the atmosphere of chemicals, particulate matter, or biological materials that cause harm or discomfort to humans or other living organisms, or damages the environment. (AIR POLLUTION)

2 Some gases trap the heat of the Earth in the atmosphere, so the temperatures increase. (GREENHOUSE EFFECT)

3 It effects wildlife, ecosystems, weather patterns, and even the climate. ……is a particular concern in tropical rain forests because these forests are home to much of the world’s biodiversity. (DEFORESTATION )

4 As the Earth's surface temperature becomes hotter the sea level becomes higher.( GLOBAL WARMING)

5. This thin layer in the stratosphere shields life on Earth from the harmful UV light coming from the sun.( OZON DEPLETION)

Открытый урок по английскому языку d 10 классе на тему

Урок изучения нового материала и первичного закрепления с практической отработкой умений и навыков. Расширить словарный запас учащихся, развивать навыки говорения, чтения и письма. Научить обмениваться информацией по теме, высказывать свое мнение о прочитанном, обобщение грамматических навыков по использованию степеней прилагательных. Развивать навыки работы в паре, в группе. Использовать разные формы формативного, критериального оценивания: самооценивание, взаимооценивание, групповое оценивание. Ожидаемый результат: учащиеся смогут использовать , полученную информацию о флоре и фауне Казахстана, могут оценить себя, других, смогут использовать степени сравнения прилагательных.

Куштаева Бибисара Турганбаевна

Учитель английского языка

I (продвинутого ) уровня

Пос. Жалагаш Жалагашского района

Приложение №1. Работа с текстом .
Flora. Kazakhstan can be divided into 3 zones: steppes, semi-deserts and deserts, The steppes of the North Kazakhstan are characterized by feather grass. In the North there are birch and pine forests, especially on the sands near the Irtysh river and the Tobol river. The semi-deserts are characterized by different types of wormwood, the deserts – by grass, subshrub and saxaul. The lakes are usually surrounded by reed. At the foothills bushes grow (dogrose, honeysuckle, barberry). In the mountains of Zailisky Alatau we can find wild apple tree, hawthorn. In the centre there are coniferous forests.
Vocabulary
feather grass- pine forests - wormwood-
grass- subshrub- saxaul-
reed- bushes- dogrose-
honeysuckle- barberry- wild apple tree-
coniferous forests-
Fauna. The wildlife of Kazakhstan is varied too. There are 155 species of mammals. Most of them are rodents, gophers and hamsters in the steppes, sanderlings in the deserts, water rats near the water. Field- vole, jerboa, hare can be found everywhere. There are hoofed animals: saiga, dzheiran in the deserts, maral, musk deer in the lowlands. In the mountains wild boar, roe can be met. In the forests of Altai and Tian Shan – brown bear, snow leopard, sguirrel dwell, wolf, fox.
There are 480 species of birds in Kazakhstan. Many of them are water fowl, grey goose, wild duck. Lake Tengiz is famous for its flamingo.
There are 49 species of reptile and 11 species of amphibian. There are tortoises, lizards and snakes in the plane.

Читайте также: