Sources of light 3 класс план урока

Обновлено: 02.07.2024

Образовательные - тренировать в употреблении изученных лексических единиц в речи; учить воспринимать на слух известную и новую информацию.

Развивающие – развивать внимание, зрительную и слуховую память; творческую активность учащихся в процессе реализации интегрированных возможностей через рассказ и музыку.

Воспитательные – воспитывать сознательное отношение к изучению иностранного языка, уважительное отношение к собеседнику.

Оборудование: компьютер, картинки, мяч, учебник, электронное приложение к уроку, музыкальный диск.

Здоровье сберегающая деятельность учителя

Цель здоровье сберегающей деятельности учителя

Вводная часть урока

На доске написана тема, дата урока. Доброжелательное приветствие .

-Good morning, boys and girls.

I am glad to see you.

I’m fine too, thank you. Sit down please.

Let’s start our lesson. We are going to travel in the fairy country of Spring. Our travel will be difficult.

Let’s know the item of our lesson.

You have letters of the word. Do the puzzles in your group.

So what is the word?

How many seasons do you know?

What does each season have?

Do you guess the item of our lesson?

Yes, of course. It is Seasons and Months.

Now, listen and read. Ex. 5 p. 65

Доброжелательное приветствие снимает напряжение. Мотивация говорения

Произношение звуков благотворно воздействует на речевой аппарат и другие органы

Диалог учителя с учащимися в режиме T - P 1, P 2, P 3

-Good morning. We are glad to see you too.

We are fine, thank you. And how are you ?

Учащиеся разбиваются на 3 группы и составляют слово

1.Учащиеся слушают и читают слова.

2.выбирают и называют те месяцы, которые по звучанию похожи на русские.

3. называют месяцы в алфавитном порядке

Репродуктивная деятельность: слушание

Продуктивная деятельность, говорение

Репродуктивная деятельность: слушание и проговаривание за диктором

Основная часть урока

Проверка домашнего задания Активизация навыков устной речи.

Физкультминутка с развитием речевых навыков

Контролирует и оценивает ответы как результат работы.

Учитель бросает мяч учащимся по очереди и произносит вопросы.

Let’s play. Ask and answer the questions

Do you like winter (spring, summer, autumn)?

Why do you like winter (spring, summer, autumn)?

What can you do in your favourite season?

Listen to Jim and Jill and say what are their favourite seasons

(Послушай и скажи, какие времена года любят Джим и Джилл?)

-What season does Jim like? (Jim likes summer)

-What season like Jill? (Jill likes autumn)

Listen again and say what can Jim do in summer? What can Jill do in autumn?

It’s time to have a rest. Let’s do exercises!

Two little feet go tap, tap, tap

Two little hands go clap, clap, clap

Two little feet go jump, jump, jump

Two little hands go thump, thump, thump.

Ученики рассказывают стихотворение и выполняют движение вместе с учителем.

Оценка работы на уроке повышает значимость учащегося и показывает результат работы.

Двигательная активность снимает мышечную усталость

Учащиеся ловят мяч, повторяют вопросы и отвечают на них

Учащиеся слушают запись, отвечают на вопрос учителя и называют картинки, которые соответствуют рассказу.

Учащиеся выполняют движения под музыку

Продуктивная деятельность: построение вопросительных и утвердительных предложений.

Движение под музыку, хлопки, пение

Заключительная часть урока.

Совершенствование навыков чтения и письма.

Совершенствование навыков говорения.

Совершенствование навыков выражения согласия и несогласия.

Итог урока. Рефлексия.

Домашнее задание. Оценка работы учащихся на уроке

Read questions and answer

How many seasons are in a year?

Who likes winter?

Children, let’s go to the Winter Land by train.

Take your places , please . (Дети встают друг за другом, образуя поезд).

Let’s begin our journey and sing a song. ( Дети поют )

Go to the Winter Land.

The snow is white,

The sky is blue.

Let’s do the task. Find winter months.

Who likes spring?

Take your places, please. Let ' s continue our journey .

(Дети встают друг за другом, образуя поезд, и поют песню).

In the merry months of spring,

All the little birds are gay.

They all hop and sing and say

Winter days are far away.

Welcome, welcome, merry spring.

Let’s do the task. Find spring months.

Who likes summer?

Let ' s continue our journey .

(Дети встают друг за другом, образуя поезд, и поют песню).

Let’s do the task. Find summer months.

Who likes autumn?

Let's continue our journey.

(Дети встают друг за другом, образуя поезд, и поют песни)

Let’s do the task. Find autumn months.

Imagine that you are in the fairy forest. Close your eyes and listen to music.

– You have five minutes to work in pairs and listen to each other. Your time is up. Let’s start our competition. One by one you will go to the blackboard and tell us your stories. Then we shall choose the best story - teller .

Учитель организует конкурс на лучшего рассказчика. Ученики по очереди выходят к доске и рассказывают о весне, используя красочный опорный конспект, который был дан каждому ребенку в начале урока. Затем учитель и дети выбирают самый интересный рассказ.

It is spring. The spring months are March, April and May. It is warm. The sun shines brightly. Sometimes it rains. I see a lot of clouds. The grass is green. The trees are green. I can see red, yellow, white and blue flowers. I can see birds. I like spring.

Thank you, children. Let’s play the game. The task for you is to agree or disagree with me. Listen to me carefully. If I am right, repeat my sentence. If I am not right disagree with me and clap your hands. If I am right put up your hands .Задания для учащихся: повторить предложение, если оно верное поднять руки, а если нет хлопнуть в ладоши и выразить свое несогласие.

It’s hot in spring.

It’s cold in spring.

It’s much snow on the ground.

The trees are white.

I see a snowman in spring.

I can’t skate and ski in spring.

I can’t make a snowman in spring.

So, today we have done a lot of work. We have repeated the key words on the topic Seasons.

We have practiced listening, speaking and reading. We sang songs and played. All the tasks have done well .

Объявляет результаты работы за урок. Объясняет домашнее задание

That ’ s all for today . Your homework is Topic about your favourite season and draw a picture.

And now you will listen to your marks.

Thank you for your working.

The lesson is over . Good - bye .

Обеспечение рефлексии, движение учащихся в ходе урока

снимает мышечную усталость.

Снимает усталость глаз, эмоциональную напряженность

Элементы конкурса способствуют

созданию положительных эмоций, поддержанию интереса к уроку

Двигательная активность снимает усталость, работают разные группы мышц.

Снятие трудностей при подготовке домашнего задания

Учащиеся читают задание и отвечают на вопрос учителя

Учащиеся разбиваются на 4 группы по временам года, встают друг за другом, образуя поезд, двигаются, поют песни и выполняют в группах Ex . 6 p . 65

Учащиеся отдыхают, закрывают глаза и слушают музыку П.И. Чайковского и мысленно переносятся в сказочный лес

Ученики по очереди выходят к доске и рассказывают о весне, используя красочный опорный конспект, который был дан каждому ребенку в начале урока. Затем учитель и дети выбирают самый интересный рассказ.

учащиеся повторяют предложение, если оно верное поднимают руки, хлопают в ладоши и выражают свое несогласие, если утверждение неверное.

Записывают домашнее задание – рассказ о любимом времени года и нарисовать картинки

Репродуктивная деятельность: отработка основных моментов пройденного материала

Нажмите, чтобы узнать подробности

I will devide you two groups.I handout you papers you flags of Kazakhstan and Great Britain.

We demonstrate classroom rules. I hand out you words and pictures you match them then read.

interaction

pattern

warm –up: Work with vocabulary:

Repeat new words we taught previous lesson.

*We 1) must\mustn’t wear a uniform.

* We 2) must\mustn’t chew gum.

* We 3) must\mustn’t shout in class.

* We 4) must\mustn’t drop litter.

* We 5) must\mustn’t be quiet.

*We 6) must\mustn’t be kind to others.

*We 7) must\mustn’t climb on the desks.

* We 8) must\mustn’t do our homework.

listening: let’s listen the song. “ Classroom rules”

Practice: Identify which object use electricity or battery.

Clock works with batteries.

laptop works with electricity and battery.

microwave works with electricity.

lamp works with electricity.

Mobile phone works with electricity and battery.

Remote control works with batteries.

Phonetic drills: Double, double this, this

Double, double that, that.

Double this, double that

Double, double this, that.

vocabulary

Play the game “Hot chair”. True or false

Students listen teacher’s notes then identify and sit the chairs.

  1. Moon is natural feature. (T)
  2. Clock works with electricity. (F)
  3. Stars be at night. (T)
  4. Microwave works with electricity. (T)
  5. Sun is not natural feature. (F)

What is your favorite clothes?

How many clothes do you wear?

Where did you see traffic lights?

Can you paint pictures of 'Sources of light' ?

Additional information

Differentiation – how do you plan to give more support? How do you plan to challenge the more able learners?

Assessment – how are you planning to check learners’ learning?

Cross-curricular links
Health and safety check
ICT links
Values links

Reflection

Were the lesson objectives/learning objectives realistic?

What did the learners learn today?

What was the learning atmosphere like?

Did my planned differentiation work well?

Did I stick to timings? What changes did I make from my plan and why?

Use the space below to reflect on your lesson. Answer the most relevant questions from the box on the left about your lesson.

Summary evaluation

What two things went really well (consider both teaching and learning)?

What two things would have improved the lesson (consider both teaching and learning)?

What have I learned from this lesson about the class or individuals that will inform my next lesson?

Sources of light (2)

School: “Kosseyit” GSS

Date: 15.10.18

Teacher name: Babamuratova G

Number present: 14

Learning objectives(s) that this lesson is contributing to

To talk about school rules; to ask for and give/ refuse permission. To check pupils’ knowledge of Module 2

Lesson objectives

All learners will be able to:

3.S1 make basic statements related to personal information, people and objects on familiar topics and classroom routines

3.UE13 use must to talk about ability and to make requests and offers

use must / mustn’t to talk about permission

Most learners will be able to:

3.L6 understand some specific information in short, slow, carefully articulated talk on routine and familiar topics

Some learners will be able to:

3.R3 read and follow with considerable support simple, words, phrases and sentences on familiar and general topics and familiar instructions for classroom activities

Previous learning

'Sources of light' & 'Clothes and Accessories ' vocabulary

Planned timings

Planned activities (replace the notes below with your planned activities)

Свидетельство и скидка на обучение каждому участнику

Зарегистрироваться 15–17 марта 2022 г.

Unit :

Teacher name:

Date :

Grade : 3 V

Theme of the lesson:

Sources of light

Learning objectives(s) that this lesson is contributing to

3.1.5.1 distinguish between phonemically distinct words;

3.2.3.1 give short, basic description of people and objects, begin to describe past experiences on a limited range of general and some curricular topics;

3.5.3.1 use adjectives, including possessive adjectives, on a limited range of general and some curricular topics to describe things, use simple one-syllable and some two-syllable adjectives [comparative form] to make comparisons;

Lesson objectives

Learners will be able to:

Distinguish between luminous and non-luminous objects, natural and artificial objects.

Apply their knowledge to complete the tasks on fixing the vocabulary.

Lesson p lan

Planned timings

Teacher's actions

Pupils` actions

The beginning of the lesson

ORGANISATION MOMENT:

Teacher greets students

Today we shall continue on learning the unit 2. Light and Dark.

Our theme is “Sources of light”

What shall you able to do at our lesson.

You will be able to:

- Apply their knowledge to complete the tasks on fixing the vocabulary.

- Distinguish between luminous and non-luminous objects, natural and artificial objects.

Look at the blackboard. There you can see the words. Let’s try to read these words and remember the rules of reading:

- individual reading (with saying the rules)

- choral reading

Very good, children!

Speaking skills:

- What is the day of the week today?

- Is it sunny today?

- Is it snow today?

- Is it rainy today?

- Is it windy today?

- What is the weather like today?

- What date is it today?

Home assessment

What was your homework? Your homework was ex 4 p 15 Activity book. – Write in the right column.

Let’s check your homework. Swap your activity books. And look at the screen. Check your neighbor’s homework. If he or she has no one mistakes give 3 points, if he or she has 1 mistake, give 2 points, if he or she has 2 and more mistakes give 1 point.

Students great teacher with the poem:

Hello hello hello to you

I’m glad to see you

Students try to read the words using the rules of reading

Pupils answer the questions using write structure of answering.

They say the day of the week, identify the weather and the say the date.

Pupils check their neighbor’s homework, giving the points. They look at the screen and check.

Pupils know the aims of the lesson

Screen with the words

Presentation at the screen.

Luminous [ ˈluːmɪnəs ] - светящие

Non-luminous [ nɔn-ˈluːmɪnəs ] - несветящие

Natural [ ˈnæʧrəl ] - натуральный

Artificial [ ɑːtɪˈfɪʃəl ] – искуственный

What is a source of light?

Что такое источник света? Расскажет нам Даяна

Даяна :

Any source or object which emits its own light is a source of light.

Thank you Dayana!

What kind of sources of light do you know? Look at the screen. Конец формы

What is it? It is a candle. And etc.

Task 1. Unscramble the letters.

Work in groups. I’ll give you cards to each group. You must unscramble the letters and make up the words. Be attentively. Spell the words.

What is a luminous object?

Что такое светящиеся объекты . Об этом расскажет нам Вова .

Any object that gives off light of its own is called a luminous object.

Very good Vladimir!

What is a non-luminous object?

Adel tell us please!

An object that doesn’t emit light of its own or reflect light from a luminous object is called a non-luminous object.

Look at the screen. Watch the video. What do you see? There you see a room. There is a bed, a table and etc. When it’s day we can see these objects, but at night time we can’t see these objects. Why?

There are no lights. We can’t turn on the sun, but we can turn on candle, torch, lamp, fire.

Sources of light have other types. What are types, Asylzhan says to us.

Sources of light can be divided into 2 types: natural sources and artificial sources.

Task 2. Work in pairs. I’ll give you pictures and papers, you have to determine which sources of the light are natural and which are artificial.

Task 3. True or false. Individual work.

And now let’s revise all what we have talked about. I shall read the statements you will write Yes or No.

1. We can turn on the natural sources. No

2. We can’t turn on the artificial sources. No

3. We can see the luminous objects at the night time. Yes

4. We can see the non-luminous objects during the day time. Yes

5. Lamp, torch, traffic light, candle are natural sources of light. No

Let’s check your answers. Swap your answers, and check.

Pupils learn new words, they listen and repeat after teacher.

Dayana says what is a source of light

Pupils remember the words of the previous lesson, say what is it.

Pupils do the task, the unscramble the letters and find the words. Then they spell them correctly

Vladimir says what is a luminous object.

Adel says what is a non-luminous object.

Pupils watch the video

Asylzhan says about the other types of sources of light

Pupils work in pairs, they distinguish natural and artificial objects.

Pupils read the statements and guess is it true or false. They work individually.

Cards and pictures

Cards and pictures

ENDING THE LESSON:


Give the home task

Sing a Good bye song

Children sing a Good bye song

Video goodbye song

  • подготовка к ЕГЭ/ОГЭ и ВПР
  • по всем предметам 1-11 классов

Курс повышения квалификации

Дистанционное обучение как современный формат преподавания


Курс повышения квалификации

Инструменты онлайн-обучения на примере программ Zoom, Skype, Microsoft Teams, Bandicam

  • Курс добавлен 31.01.2022
  • Сейчас обучается 35 человек из 22 регионов


Курс повышения квалификации

Специфика преподавания английского языка с учетом требований ФГОС

  • Сейчас обучается 143 человека из 50 регионов
  • Для учеников 1-11 классов и дошкольников
  • Бесплатные сертификаты учителям и участникам

Дистанционные курсы для педагогов

Найдите материал к любому уроку, указав свой предмет (категорию), класс, учебник и тему:

5 613 344 материала в базе

  • ЗП до 91 000 руб.
  • Гибкий график
  • Удаленная работа

Самые массовые международные дистанционные

Школьные Инфоконкурсы 2022

Свидетельство и скидка на обучение каждому участнику

Другие материалы

Вам будут интересны эти курсы:

Оставьте свой комментарий

  • 14.10.2021 416
  • DOCX 232 кбайт
  • 19 скачиваний
  • Оцените материал:

Настоящий материал опубликован пользователем Тугельбасова Самал Торебаевна. Инфоурок является информационным посредником и предоставляет пользователям возможность размещать на сайте методические материалы. Всю ответственность за опубликованные материалы, содержащиеся в них сведения, а также за соблюдение авторских прав несут пользователи, загрузившие материал на сайт

Если Вы считаете, что материал нарушает авторские права либо по каким-то другим причинам должен быть удален с сайта, Вы можете оставить жалобу на материал.

Автор материала

40%

  • Подготовка к ЕГЭ/ОГЭ и ВПР
  • Для учеников 1-11 классов

Московский институт профессиональной
переподготовки и повышения
квалификации педагогов

Дистанционные курсы
для педагогов

663 курса от 690 рублей

Выбрать курс со скидкой

Выдаём документы
установленного образца!

Учителя о ЕГЭ: секреты успешной подготовки

Время чтения: 11 минут

Россияне ценят в учителях образованность, любовь и доброжелательность к детям

Время чтения: 2 минуты

В Россию приехали 10 тысяч детей из Луганской и Донецкой Народных республик

Время чтения: 2 минуты

Новые курсы: преподавание блогинга и архитектуры, подготовка аспирантов и другие

Время чтения: 16 минут

В Госдуме предложили ввести сертификаты на отдых детей от 8 до 17 лет

Время чтения: 1 минута

Отчисленные за рубежом студенты смогут бесплатно учиться в России

Время чтения: 1 минута

Рособрнадзор предложил дать возможность детям из ДНР и ЛНР поступать в вузы без сдачи ЕГЭ

Время чтения: 1 минута

Подарочные сертификаты

Ответственность за разрешение любых спорных моментов, касающихся самих материалов и их содержания, берут на себя пользователи, разместившие материал на сайте. Однако администрация сайта готова оказать всяческую поддержку в решении любых вопросов, связанных с работой и содержанием сайта. Если Вы заметили, что на данном сайте незаконно используются материалы, сообщите об этом администрации сайта через форму обратной связи.

Все материалы, размещенные на сайте, созданы авторами сайта либо размещены пользователями сайта и представлены на сайте исключительно для ознакомления. Авторские права на материалы принадлежат их законным авторам. Частичное или полное копирование материалов сайта без письменного разрешения администрации сайта запрещено! Мнение администрации может не совпадать с точкой зрения авторов.


Урок был составлен в соответствии с ФГОС, для открытого урока на неделю молодого специалиста. Подойдет для обычного урока и для открытого урока.

Содержимое разработки

Абламская Ю.В., молодой учитель английского языка.

Развивающая – развивать у учащихся навыки чтения, внимание, память, речь, умение говорить на английском языке.

Воспитательная – воспитать у учащихся интерес к изучению английского языка, любовь к творчеству, аккуратность и доброжелательное отношение друг к другу.

Оборудование: ноутбук, презентация, карточки с упражнениями для раздачи.

Организационный момент. (2 минуты)

- Hello, children.

- Today we have guests, say “Hello” (дети поворачиваются и приветствуют гостей)

- Sit down, please.

Повторение темы прошлого урока. (5 минут)

- Look at the screen. Let’s remember our sounds

/ai/ - rice, like, nine, kite

/i/ - biscuits, milk, fish, chicken

How we need to answer?

( На экране появляются вопросы, и детям необходимо вспомнить как нужно ответить)
Примерные выражения на экране: “Do you like chocolate?” – Yes, I do. / No, I don’t. “Does, he like cheese? – Yes, he does. / No, he doesn’t.

-Well, you are so good. Now look at your papers, you have an exercise from our last lesson. (Карточка на выполнение задания по лексике прошлого урока)

Постановка цели и введение в новую тему. (10 минут)

On the start of our lesson I told you that we have guests. Let I introduce them.

(На экране появляется два человечка “SOME” и “ANY”)

How do you think, what is the topic of our lesson today? (Дети пробуют определить тему урока, и чему они должны научиться)

Well, we have words that we can count, and that we can’t count. Let try to find them.(Дети определяют слова, которые можно посчитать, и которые нельзя)

Look at the screen, we have a list of our words, you should try to match them, you can work in groups. ( Раздаточный материал с табличками, дети работают в группах и распределяют слова) (3 минуты)

Lets check. (Проверка на экране)

Итак, ребята, эти два брата-местоимения хоть и дружат с одинаковыми существительными, дружат они с ними в разных ситуациях.

Some дружит с ними, когда мы что-то утверждаем или просим:

There is SOME cheese on the table.

I have got SOME rice.

Can I have SOME juice, please?

Would you like SOME tea?

Any дружить с ними, когда мы что-то спрашиваем или у нас чего-то нет:

Is there ANY chees on the table?

I haven’t got ANY rice.

Давайте придумаем такую считалочку:

SOME – утверждает и просит.

ANY – отрицает и спрашивает.

Физминутка.(2 минуты)

- I see, that you are so tired. Stand up, please!

Hands on the head.

Hands on the hips.

Hands on the table.

Hands like this (Любое движение)

Hands on the shoulders

Hands up and down.

Hands behind the head.

Закрепление грамматического материала. (15 минут)

-Well, let do some exercises in your books. Open your books at p. 46 ех 3. (выполнение задания на закрепление изученного материала)

- Lets do ex. 4 p 47, read the letter from Karen and write down food in the list. (Если останется время, то задания в Сборнике упражнений)

Подведение итогов. (2 минуты)

Well, let remember our purpose of the lesson. (Вспоминаем цель, достигли ли мы ее, научились ли использовать грамматический материал в речи)

Домашнее задание. Упр.5,6 с.47. (1 минута)


-75%

Читайте также: