School supplies план урока

Обновлено: 06.07.2024

Свидетельство и скидка на обучение каждому участнику

Зарегистрироваться 15–17 марта 2022 г.

Предмет: Английский язык 7 класс

2. Развивающая – совершенствовать грамматические навыки (тренировать правильное употребление в речи исчисляемых и неисчисляемых существительных);

3. Воспитательная – поддержание интереса к учению и формирование познавательной активности учащихся;

4. Познавательная – расширение культурологических знаний.

- учебник Rainbow English (text book);

- аудиозаписи к учебнику;

-карточки с изображением школьных принадлежностей.

Good morning, pupils!

I’m glad to see you! Sit down, please.

2. Речевая зарядка

How are you today?

Fine, thanks. And you?

3. Фонетическая зарядка

Today we are going to talk about “School supplies” . What’s the Russian for supplies?

Let’s practice English words.

Let’s listen to the tape and read the words

Today we are going to talk about “School supplies” .

Сегодня, ребята, мы с вами изучим названия школьных принадлежностей, вспомним какие существительный исчисляемые, а какие неисчисляемые.

What school supplies do you know?

4. Основной этап

1. Давайте посмотрим, какие школьные принадлежности изображены на картинке, на странице 10.

§ Look at the picture, listen and repeat after me.

2. Вот, ребята, мы с вами и прочли названия школьных принадлежностей.

3. Давайте выполним упр.5 на стр.10 . Name these things.

1) You use them when you draw pictures (felt-tip pens)

2) You use them when you paint pictures (paints, brushes)

3) You use it to draw a straight line. (a ruler)

4) You use it to see what a new word means. (dictionary)

5) You do your homework in it. (exercise book)

6) You use it to sharpen pencils. (pencil sharpener)

7) You keep your pens and pencils in it. (pencil case)

8) You write with it on the blackboard. (chalk)

9) You use them to colour pictures. (felt-tip pens)

10) You use it to take away pencil lines from paper. (rubber)

11) You cut paper with them. (scissors)

Now look at the table on page 11, read and listen to me and say what nouns from exercise 4 are countable and what uncountable.

Countable: backpack, exercise book, pencil case, brush, felt-tip, pencil sharpener, rubber, daybook, ruler, dictionary.

Uncountable: chalk, glue.

Well done! I see you remember the rule.

4. Let’s do exercise 6. Complete the sentences. Use a (an), some, any. ( Опираясь на информацию из таблицы, ученики выполняют упражнение.)

§ And now it’s time to have a rest.

Tommy Thumb

( Тренируем пальчики рук)

Where are you? (Show your thumb)

Here I am, here I am

Peter Pointer (index finger)

Tobby Tall (middle finger)

Rubby Ring (ring finger)

Baby Small (little finger)

6. Now let’s do exercise 7 . Ann, read the task, please! You will work in groups. Find how often your friends use these things . (Учащиеся в группах обсуждают, как часто они используют те или иные школьные принадлежности)

7. And now we will spell the words. (Учитель пишет на доске транскрипции слов по теме School supplies , ученики в тетрадях пишут слова к транскрипциям.) Now let ’ s check your words . Затем учитель вызывает к доске нескольких учеников и проверяет спеллинг слов.

8. Ученикам предлагается написать, какие школьные принадлежности есть у них сейчас в портфеле. Write what you’ve got in your schoolbag now, 5 sentences with new words.

Учитель поочередно слушает ответы учеников.

What school supplies can you name now? Was this piece of information useful for you? I hope it was.

Виды учебной деятельности : планирование учебного сотрудничества, сравнение, нахождение сходств и отличий, извлечение необходимой информации из прочитанного текста, анализ, построение речевого высказывания в устной форме, накопление опыта в составлении высказываний с изученной лексикой и грамматической конструкцией, контроль, коррекция

Языковой материал: A break, a board, a cassette, CD, a classmate, a classroom, a desk, a dictionary, a mark, paints, a pencil sharpener, a ruler, a video, a lesson, colored pencils..

To learn by heart;

To translate from. into. ;

To get along with, to get a good (bad) mark;

Новая лексика: English, Russian, Reading, Art, PE, Maths, Music.

Планируемый результат урока :

К концу урока учащиеся смогут:

  1. рассказывать о том, какие школьные принадлежности необходимы на уроках и как можно их использовать;
  2. попросить друг у друга необходимый предмет и отреагировать на просьбу;
  3. обсуждать, что можно делать на различных уроках;
  4. читать текст с извлечением необходимой информации;
  5. преобразовывать глаголы в форму Past Simple.

- Good Morning. (слайд № 3)

Glad to see you. Sit down please.

- What day is today? What date is today?

- What season is it now?

- What is the weather like today?

We see, hear, speak, do and all will be OK! All together! (Девизом нашего урока будет: вижу (прикасаюсь к глазам), слышу (прикасаюсь к ушам), говорю (прикоснуться к губам), делаю (стукнуть кулачёк о кулачок), получится (большой палей вверх)! И вместе!

Надеюсь, что наш урок пройдет так же энергично и с таким же хорошим настроением.

Doing is better than saying . Чем говорить, так лучше делать. (Слайд №4)

Задачи урока записаны на доске на английском языке, а учитель объясняет каждую задачу на русском языке: (Слайд №5)

By the end of the lesson you’ll be able to…

  1. tell about school things and how we can use them;
  2. ask your classmate to lend you a thing you need ;
  3. answer in response;
  4. meet new school subjects;
  5. discuss what we can do during different lessons;
  6. read the text and choose the information we need ;
  7. use some verbs in Past Simple form

- Что необходимо для успешной работы на уроке? Я желаю вам успешно поработать на уроке, пожелайте друг другу успехa.

- Today we will work in pairs and individually. (Rules for working in pairs)

- В конце урока каждый из вас оценит свою работу и работу партнера.

[u]- book, exercise book, workbook

[u:]-school, schoolbag, blue

[e]-pen, pencil, pencil case, red

[r]-red ,brown, green, grey, orange

  1. Let’s remember the names of school things which we can use in our English lessons.
  2. Repeat each word after me with the correct pronunciation and show me each school thing. And so we see if you know these words well.

Показ слайдов с 7 по 27

Look, listen and repeat: a pen, a rubber, a pencil, a pencil box, a workbook, a textbook, a dictionary, paints, colored pencils.

What word you can’t translate? Why? Look at the blackboard and guess the words:

1.Грамоты не знаю,

а весь век пишу. (Ручка)

2. Если ты его отточишь,

Нарисуешь все, что хочешь!

Солнце, море, горы, пляж.

Что же это. (Карандаш)

3. Если ей работу дашь –

Зря трудился карандаш.(Резинка)

4.Линию прямую, ну-ка,

Сам нарисовать сумей-ка!

Это сложная наука!

Пригодится здесь. (линейка)

-Каким одним словом мы можем назвать данные слова? (школьные принадлежности- school tools)

  1. Well done!
  1. Речевые упражнения:
  1. Today I also have some school things.
  2. Let’s look into my magic box. I will show them in chain. Say to me what school things I have got and how I can use them. (Ex.18. p.104: “You have got (a)…”/ “You can… using it.”).

- Обучение умениям просить об одолжении и реагировать на просьбу:

So I see that you know all these things rather well. But imagine that you have not got one of these things.

Что бы Вы сделали, если бы обнаружили, что у Вас нет ручки (стерки, карандаша, линейки…), которые Вам очень необходимы? (предположения детей). Давайте узнаем, как английские школьники ведут себя в подобных ситуациях:

Open your textbooks at p.104., Ex. 21;

Read and translate the task;

Listen to the dialogues;

Read the dialogues in pairs;

Repeat each phrase after me;

Imagine that you have forgotten your dictionary / paints / pen… at home. Act out the dialogues with the school thing you like. I give you 3 minutes to prepare them.

(обучающиеся составляют диалоги по образцу, но используя названия других школьных принадлежностей).

Теперь я уверена, что на уроках английского языка Вы точно не останетесь без школьных принадлежностей!

А сейчас давайте познакомимся с английскими названиями школьных предметов: Look at the cards with the names of school subjects.

Listen and repeat the words after me. Try to guess their meaning. (Translate them from English into Russian).

And all these things you can use during different lessons or subjects.

  1. Расскажите на каких уроках Вы можете использовать следующие предметы (paints, piano, ruler,…). Ребята отвечают, используя русские названия школьных предметов.
  2. Work in chain and say to me what school subject you like most of all (I like English most of all) (Слайд № 28)
  3. What school things you can use in your Music (English, Russian, Reading, Art, PE, Maths) lessons?

E.g.: -I can write with my pen in our Russian lessons.

(дети составляют предложения по образцу).

  1. Show and say what do you usually do in your Music, English, Russian, Reading, Art, PE, Maths lessons?

E.g.: We usually speak English in our English lessons. (Слайд № 29)

During what lessons can you do exercises? (PE, English).

Let’s have a rest and remember our poem. Stand up, please:

“Touch your head, touch your nose,

Touch your ears, touch your toes.

Wash your hands, wash your face,

Clean your teeth,

Stay healthy, please!

Ребята произносят стихотворение и изображают движения.

  1. Groups work – работа в группах (Put the word in the sentence) ( Слайд № 32)
  1. need… for writing (a pen)

2. need….for drawing ( pencils, paints)

3. I need….for translating ( a dictionary)

4. I need….for reading ( a book)

  1. Обучение чтению текста с извлечением необходимой информации:

You’ve remembered different activities we can do in English lessons. One of them is reading. Do you like to read?

So, It’s high time to read.

  1. Open your textbook at p.104., Ex.19.
  2. Read and translate the title of the text (“The best time for apples.”).
  3. Read the text and answer the question: “Is the story funny or sad?”
  4. А теперь давайте узнаем, насколько внимательно Вы читали текст: Ex.24, p.105 (Match the sentences according to the text).
  5. Ex.24, p.105 - To do this task we must remember the interrogative pronouns: Where? Why? What?

Complete the questions and answer them.

Arrange the sentences in the correct order. Read and act out the dialogues.

1)-Yes. Here you are.

-Could you give me a red pencil, please?

2)-It’s OK. I’ll ask Dasha.

-I’m afraid I left it at home.

-Could you give me a rubber, please?

3)- Could you give me a dictionary, please?

-Thank you very much.

Be- was/were- been; begin-began-begun; break – broke -broken; bring – brought – brought; buy – bought – bought; choose – chose – chosen.

10.Подведение итогов урока:

We worked hard in our English lesson today and tried a lot of different activities. So, It’s time to speak about the results.

1) Для этого мы снова вернемся к задачам урока и вспомним, что мы с вами сегодня делали.

Какую форму глаголов мы используем, говоря о событиях произошедших в прошлом?

Как образуется 2-я форма у правильных / неправильных глаголов?

Преобразуйте подчеркнутые глаголы в форму прошедшего времени, расскажите, что мы сегодня делали:

1 ) told about school things and how we could use them;

2) asked your classmate to lend you a thing you needed ;

3) answered in response;

4) met new school subjects;

5) discussed what we could do during different lessons;

  1. read the text and chose the information we needed ;
  2. used some verbs in Past Simple form.

2) Оцените свою работу на уроке с помощью смайликов: Слайд № 35

3) Now open your diaries to write your hometask:

w/b- Ex.11, p.59; t/b- Ex.8, p.116. (Учитель объясняет домашнее задание) Слайд № 36-37

Нажмите, чтобы узнать подробности

Тип урока: урок изучения и первичного закрепления знаний.

Цель урока: создать условия для формирования ключевых языковых компетенции учащихся через ознакомление с новыми лексическими единицами по данной теме.

Задачи урока:

- Активизация грамматической конструкции I have got …

-формирование лексических навыков по теме;

- развитие языковых и познавательных способностей учащихся, готовность к коммуникации;

- формирование логического мышления и развитие памяти.

- развитие умения работать в парах и группах;

- формирование интереса к учению и познавательной активности учащихся;

Используемые технологии: в рамках системно-деятельностного подхода используются информационно-коммуникационные технологии; здоровье сберегающие технологии; дифференцированное обучение; игровые технологии.

Используемые методы обучения: наглядность, объяснительно-иллюстративный; словесный; репродуктивный.

Используемые приемы: показ; объяснение; игровые приемы. Время: 40 минут.

Оборудование урока: доска, ноутбук, лексические карточки, жетоны для поощрения с изображением смайликов

Личностные УУД:

Регулятивные УУД: Планирование своего действия в соответствии с поставленной задачей и условиями ее реализации.

Коммуникативные УУД: Работа в паре и группе в соответствии с нормами общения, взаимопонимания, правилами поведения и этикета.

Познавательные УУД: Обучающиеся усваивают необходимую информацию; осознанно строят речевое высказывание в устной форме; находят ответы в иллюстрациях; делают выводы в результате совместной работы класса и учителя; овладевают при поддержке учителя учебно-организационными, учебно-информационными и учебно-коммуникативными умениями.

Планируемые результаты

Знать употребление грамматической структуры I have got …

Личностные : осознание возможности самореализации средствами ин. языка.

Метапредметные: развитие умения планировать свое речевое и неречевое поведение.

Good morning, boys and girls! I think you are fine! Sit down, please!

So, let’s start our lesson. Today we’ll speak about ……

Ребята, посмотрите портфель. Что находится внутри?

Дети по-русски называют предметы, которые должны находиться в портфеле

Тry to guess the topic of our lesson

So, we’ll speak about our school supplies

На столе учителя стоит портфель со школьными принадлежностями

2 Мотивационный этап

Ребята, а сможем ли мы описать содержимое портфеля по-английски прямо сейчас? Нет, потому что мы не знаем названий многих школьных принадлежностей. Сегодня мы как раз и научимся называть их по-английски. Достаточно ли этого? Знать только названия школьных принадлежностей мало. Что еще необходимо для описания? Конечно, нам нужно уметь сказать, что они у вас есть.

На столе портфель, заполненный школьными принадлежностями

3 Введение новой лексики по теме и первичное её закрепление

Ученики по цепочке читают по одному новому слову из списка. При необходимости учитель поправляет.

Учитель читает слова из списка – дети повторяют хором

Дети читают слова в парах (пары подбирает учитель (сильный ученик + слабый ученик)). Если кто-то из слабых учеников не способен прочитать слова, то работу можно построить таким образом: сильный ученик читает слова не по порядку, слабый ученик показывает эти слова на картинке, повторяя произношение за сильным учеником.

Дети в группах (3-4 чел) играют в игру Memory. См приложение 2,3

Кол-во игроков: 2 и больше

Выигрывает тот, у кого больше карточек (очков)

Победителям учитель даёт ученику жетон (картинку со смайликом)

4 Физкультминутка 2 мин

Учитель проводит физкультминутку

Ученики повторяют движения за учителем

I have got …

А что еще нам необходимо для того, чтобы описать свой портфель и связать все слова, с которыми мы только что познакомились?

Yes, construction I have got …

На доске написана фраза:

I have got a pen.

Ученики повторяют данную фразу за учителем. Затем самостоятельно по цепочки составляют подобные фразы, но уже с другими школьными принадлежностями, произносят их вслух параллельно показывая предмет, о котором говорят. Учитель при необходимости корректирует.

I have got a pen.

За каждый правильный ответ учитель даёт ученику жетон

6 Закрепление новой лексики и конструкции

I have got …

Ученики (по желанию) выходит к доске со своим портфелем и описывает школьные принадлежности, которые в нём находятся, по-английски.

За каждый правильное предложение учитель даёт ученику жетон (картинку со смайликом)

7 Объяснение ДЗ

Our lesson is over, look at your marks

Учитель ставит отметку 5 тому, кто набрал 5 жетонов и больше, по желанию учеников ставит отметку 4 тому, кто заработал 4 жетона

Домашнее задание – письменно описать содержимое своего портфеля

Thank you very much for the lesson, for your work and answers

Our lesson is over. Good-bye.

Уходя с урока ученики оставляют смайлики с улыбкой в знак того, что урок , по их мнению, был интересный, плодотворный и что они работали хорошо.

Нажмите, чтобы узнать подробности

Listen to me. If I clap one time, you’ll say “Hello”, if I clap two times you’ll say “Good morning”, if I clap three times you’ll give your hands smiling to each other.

To give the ball for each pupil saying this short poem -

P: I am … ( Pupil’s name)

To sing a song in a circle

Tack :picture about school and classroom objects and ask learners to guess the topic of the lesson.


What's this picture ? It is theme “My school”


S1 a pen , a book, a board , a rubber, ruler,

S2 a school a bag, a scissors, a pencil, a chair

1.Pupils repeat new words chorally and individually

2.To ask pupils to say the word.

3.To ask a pupils to show the objects

Students look at the board, listen to the speaker, read and repeat after the speaker.

T: You have given a self-assessment table! Don’t forget to stick your marks with smile!

Smile Self- assessment


Excellent!


Good enough!


Sum up

Match the new words with the pictures

P1 a bag, a scissors, a pen, a chair ,

P2 a pencil , a book, a board , a rubber, a ruler.



Descriptors:

matches the new words with pictures

pronounces the words correctly and intelligibly

Peer - assessment

9-8 words – Excellent!

7-6 words - Good job!

5-4 words - Be attentive!

Colouring the objects

To ask pupils to trace and colour the school items. Then to call out an item and to ask from individual pupils to point it and to say what colour it is.

(suggested answer key: What's this? What colour is this?).

It is pen. It is colour red

It is a blue schoolbag

It’s a red. It’s a yellow сhair.

It is a book. It is green

Descriptor: A learner

Reads and understands the word

Colours the pictures

4 pictures Excellent!

3 pictures Good job!

2 pictures Be attentive!

Differentiated task:

Matching task

Ls have 6 min for the task

Task 1: match the words with its translation

тақта

Қалам

Қайшы

Сызғыш

Орындық

Кітап

Өшіргіш

Қарындаш

сөнке

Descriptors:

understands the words

matches the words with its translation

Formative assessment

9-10 words Excellent!

7-8 words Good job!

5-6 words Be attentive!

Middle-motivated

Task 2: Say the word in Russian and throw out the yellow smile ball to your classmate, he/she should tell the translation, but very quickly.

тақта

Қалам

Қайшы

Сызғыш

Орындық

Кітап

Өшіргіш

Қарындаш

сөнке

Descriptors:

pronounces correctly the words

tells correctly the translation of the word

Formative assessment

9-10 words Excellent!

7-8 words Good job!

5-6 words Be attentive!

Take out all the school things from your bag. Talk about them. Example: These are my books. They are green and blue.


Look at the desk of your classmate and say what he/ she has got. Example: He/ she has got some pencils.

makes up sentences about classroom objects;

Formative assessment

5 sentences Excellent!

4 sentences Good job!

3-2 sentences Be attentive!

Physical exercise:

Song“Get your pencils”

Task: Now we are going to listen to the video again. We will listen to the words only and you should repeat and give the translation. If you have guessed you will get a “Smile. After the task you should count your “Smile

Task 4: Listen to the words from video, repeat and give the translation

Descriptors

listens to the vocabulary

translates the words

Formative assessment

5-6 “Smile Excellent!

4-3 “Smile Good job!

2-1 “Smile Be attentive!

Ls counts “Smile” identify points from presentation and stick mark in the assessment table

Конспект урока

2. Развивающая – совершенствовать грамматические навыки (тренировать правильное употребление в речи исчисляемых и неисчисляемых существительных);

3. Воспитательная – поддержание интереса к учению и формирование познавательной активности учащихся;

4. Познавательная – расширение культурологических знаний.

- учебник Rainbow English (text book);

- аудиозаписи к учебнику;

-карточки с изображением школьных принадлежностей.

Good morning, pupils!

I’m glad to see you! Sit down, please.

2. Речевая зарядка

How are you today?

Fine, thanks. And you?

3. Фонетическая зарядка

Today we are going to talk about “School supplies” . What’s the Russian for supplies?

Let’s practice English words.

Let’s listen to the tape and read the words

Today we are going to talk about “School supplies” .

Сегодня, ребята, мы с вами изучим названия школьных принадлежностей, вспомним какие существительный исчисляемые, а какие неисчисляемые.

What school supplies do you know?

4. Основной этап

1. Давайте посмотрим, какие школьные принадлежности изображены на картинке, на странице 10.

§ Look at the picture, listen and repeat after me.

2. Вот, ребята, мы с вами и прочли названия школьных принадлежностей.

3. Давайте выполним упр.5 на стр.10 . Name these things.

1) You use them when you draw pictures (felt-tip pens)

2) You use them when you paint pictures (paints, brushes)

3) You use it to draw a straight line. (a ruler)

4) You use it to see what a new word means. (dictionary)

5) You do your homework in it. (exercise book)

6) You use it to sharpen pencils. (pencil sharpener)

7) You keep your pens and pencils in it. (pencil case)

8) You write with it on the blackboard. (chalk)

9) You use them to colour pictures. (felt-tip pens)

10) You use it to take away pencil lines from paper. (rubber)

11) You cut paper with them. (scissors)

Now look at the table on page 11, read and listen to me and say what nouns from exercise 4 are countable and what uncountable.

Countable: backpack, exercise book, pencil case, brush, felt-tip, pencil sharpener, rubber, daybook, ruler, dictionary.

Uncountable: chalk, glue.

Well done! I see you remember the rule.

4. Let’s do exercise 6. Complete the sentences. Use a (an), some, any. ( Опираясь на информацию из таблицы, ученики выполняют упражнение.)

§ And now it’s time to have a rest.

Tommy Thumb

( Тренируем пальчики рук)

Where are you? (Show your thumb)

Here I am, here I am

Peter Pointer (index finger)

Tobby Tall (middle finger)

Rubby Ring (ring finger)

Baby Small (little finger)

6. Now let’s do exercise 7 . Ann, read the task, please! You will work in groups. Find how often your friends use these things . (Учащиеся в группах обсуждают, как часто они используют те или иные школьные принадлежности)

7. And now we will spell the words. (Учитель пишет на доске транскрипции слов по теме School supplies , ученики в тетрадях пишут слова к транскрипциям.) Now let ’ s check your words . Затем учитель вызывает к доске нескольких учеников и проверяет спеллинг слов.

8. Ученикам предлагается написать, какие школьные принадлежности есть у них сейчас в портфеле. Write what you’ve got in your schoolbag now, 5 sentences with new words.

Учитель поочередно слушает ответы учеников.

What school supplies can you name now? Was this piece of information useful for you? I hope it was.

Читайте также: